Şimdi Ara

GTA 6, RAGE 9 grafik motoru sayesinde 'inanılmaz' grafiklerle gelecek (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
119
Cevap
2
Favori
18.144
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
35 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • önerilerin süper ama bir çok oyun firması bunları yapmaktan kaçınıyor çünkü zaten zaman alan bir şey bu senin söylediğin onlar için detayın detası diye geçer malum rock starda ben ne yapsam mecbur alacaklar kafasında başka bir alternatifi olmadığı için yoksa keşke olsa dediklerin.

  • ben hantal bir motor olduğunu düşünüyorum.

  • GenqhisKhaan89 kullanıcısına yanıt

    Bu dediğin şey mümkün olmayan bir durum.


    Şimdi bir ton detay veri demek bir ton hata demek.Bir ton güç gereksinimi demek.Bunla pek uğraşacaklarını sanmıyorum.Bu şekilde bir oyunu yapmalarıda çok zaman alır belki çıkmaz bile.


    Şimdi GTA oyunun hikayesi farklı bazı şeyler kötü olacak elbette.Herşeyin son detayında muazzam olduğu bir oyun yok fakat gelişmelere bakılırsa belki 10-15 sene sonra mümkün olabilir.Bunda sanıyorum hissiyat ve vr teknolojisi ile yapacaklar.

  • Grafikler de önemli de detaylar da önemli

  • Umit_22 kullanıcısına yanıt

    Hocam oyun motorları yakından takip ettiğim konular bu anlatılanları zaten biliyorum. Matrix demosu bir oyun demosundan ziyade sinematik bir demo olarak düşünün. Unreal Engine 5'in sinematik yönü oldukça kuvvetli, şahsen ben çoğu zaman render için kullanıyorum ve inanılmaz başarılı ama gel görelim ki konu oyun olunca aynı başarısı olduğunu düşünmüyorum. UE oyun yapımını öğrenme konusunda başarılı ve kolay bir program fakat özellikle bağımsız geliştiricilere yönelik bir yazılım değil. Her ay Epic Games ücretli assetlerden derlediği bir paketi ücretsiz olarak paylaşıyor ama bağımsız ekiplerin anlamadığı konu şu, programın shader sistemi hiç optimize değil ve küçük çaplı oyunlar için tasarlanmamış. İnsanların en çok hataya düştüğü konu bu. Eğer büyük çaplı stüdyoysan ve Triple A kalitesinde oyun çıkaracaksan bulunmaz bir nimet fakat onun dışına çıkınca Unity'e karşı sınıfta kalıyor.  


    Rockstar yıllardır RAGE kullanıyor, tanıdığı ve bildikleri program. İstedikleri gibi ekleme çıkarma yapabiliyorlar. RAGE'in elinden çıkan oyunlardaki optimizasyon olarak UE'ye kıyasla çok daha iyi. Bunu şöyle düşün, RDR2 UE5 ile yapılmış olsaydı görsel açıdan tatmin edecek olsa da mekanik ve içerik olarak çok hatalı bir oyun olacaktı ve çoğu bilgisayar oynatamayacaktı.   





  • GenqhisKhaan89 kullanıcısına yanıt

    Hocam GTA'nın o bahsettiğiniz mekaniklere ihtiyacı yok çünkü adamların öyle bir derdi yok. GTA açık dünyayı aracı olarak kullanan çizgisel hikaye anlatımı sunan bir oyun. Açık dünyada gezip yan görev yap, lootla, craftla vs mantığıyla yapılmış bir oyun değil. Online kısmına belki ekleyebilirler ama bu tarz şeyleri. Özellikle heist sistemini geliştirip Division'da ki gibi raid, dungeon sistemi tarzı bir olay yapılabilir online kısmına.


    Hava durumu konusunda hak veriyorum kesinlikle öyle bir şey yaparlar diye tahmin ediyorum.

  • M3lank0lik kullanıcısına yanıt

    Iyide benim dediklerimi zaten yapti rockstar

    RDR2de acik dunyadaki her ev girilebilir

    Atmosfer hava durumu gittin bolgeye gore dinamik olarak degisiyor

    Ondada rage 9 oyun motoru gta 6da rage 9

    Daha once yaptklari seyi gta 6yada getiricekler

    Gtx 1050tidada 1650dede rx 570dede cati catir rahatlikla kaldirdi sistemler rdr 2 yi

    Bu detayi gta 6yada ekleseler 1650 1660 yada rx 580 gibi kartlar gta 6yida kaldiricaktr


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu grafiklerle artık GTA da bile lüks arabaya binemeyeceğiz desene.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Doç. Dr. Sinan Sağıroğlu -- 25 Nisan 2022; 16:26:40 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • GenqhisKhaan89 kullanıcısına yanıt
    Biraz yavaş salla, o yazdığın kartlarla rdr 2 bile doğru düzgün oyananamazken 5-6 sene sonra çıkacak oyun nasıl oynansın? En iyi ihtimalle Rtx 2060 altındaki kartlar açmayacak bile oyunu.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 8gb bellekli ekran kartlari minumum olcak bu oyun icin

  • GTA IV'ün GTA V'e göre daha gerçekçi oynamasının sebebi erken Euphoria fizik motorununun uygulanış biçiminden kaynaklı. GTA IV uzak görüntü çizebilmek ve derinlik hissini artırmak için çok fazla LOD ve ışık kaynakları kullanan, işlemci çekirdek ve iş parçacığına duyarlı ve yük bindirmeye meyilli, materyal geometrisi ve aktif takibine çokça işlem gücü ayıran ve bu sebeple de sisteme aşırı yük bindiren, kötü optimizasyonlu bir oyundu. Uzak mesafelerde parlama; opak objelerin içinden ışık süzülmesi; kenar yumuşatma için kullanılan tekniğin kötü ve en çok gölgelerde ve tellerde işe yarıyor olması ve ona rağmen oyunun berbat, bulanık ve sallantılı görünmesi; çarpışma algılamasının aşırı hassas olmasından dolayı yapay zekanın sebep olduğu kaza, çarpışma vb. en ufak rutinden sapma sonucu çıkan kaosta sistemin çok yavaşlaması; memory leak problemleri; ragdoll uygulamasının çok kontrolsüz ve düşüncesiz bırakılışı; kötü cache yönetimi ve daha sayılabilecek bir sürü sorunu düşünürsek GTA 5 birkaç gömlek iyi bir oyundur. GTA IV'te bir polis elindeki donatı yere düşürse senin sisteminden 1 fps gidiyordu deyim yerindeyse. NPC sayıları ve ragdoll fiziği şiddetinin azaltılması, gölge kalitesi ve çizim mesafesinin düşürülmesi sayesinde oynanacak bir seviyeye geliyordu oyun.


    Yine hatırlayanlarınız olacaktır, oyunun çıktığı zamanlarda 4-çekirdekli işlemciler birçok sistemde olmayan bir lükstü ve daha yeni yeni adapte olunuyordu. Hatta çekirdek sayısının çok ilerdeki zamanlarda işe yarayacağı, yakın zamanda elle tutulur performans farkı oluşturmayacağını söyleyen 'teknoloji guruları' vardı o zamanlar. Bu ve fiyat faktöründen dolayı çok çekirdekli işlemcilere geçiş yavaş oldu. Ayrıca oyunun iyi oynaması için yüksek Video Belleği gerekiyordu ve yine bu zamanda fazla yaygın olan bir şey değildi. Hala AGP kartların kullanıldığı bir yıldan bahsediyoruz; PCI portu olan anakartlar da henüz yeni yeni yaygınlaşmaya başlıyordu. GTA IV zamanının koşullarının ve konsol-öncelikli satış planlamasının, yani R*'ın beceriksizliği ve vizyonsuzluğunun kurbanı oldu.





  • Şu an hiçbir motor , UE5 ile boy ölçüşemez. UE5 ile matrix demosunu gören oynayan ne demek istediğimi anlar.

  • Mortus kullanıcısına yanıt

    Hocam MMO tarzı değil de yani ben şahsen bir GTA San Andreas'ın sunduğu özgürlüğü, sunduğu içerikleri bekliyorum ve istiyorum. Daha önce bu forumda defalarca yazdım GTA San Andreas'ın yanına yaklaşamaz GTA 5 falan içerik anlamında bana göre. GTA 5 sadece grafik ve online odaklı.


    2005'te çıkan oyunda kas yapma, zayıflama, kilo alma, saç-sakal tıraşı, baştan aşağıya giyim kuşam, dövme yaptırma, sokakta kendi adamlarını toplama vs. birçok neredeyse RPG sayılabilecek öğe vardı.


    Her şey grafik olmamalı.


    Maalesef ki GTA 6'dan beklentim bu yüzden düşük.

  • ahmethi A kullanıcısına yanıt

    UE5'in yapımı 2009'da başlamıştı. Normalde Global Illumination UE4'de olacaktı ama performans kaygıları yüzünden olmadı.


    Unreal Engine büyük oynuyor kısacası.

  • Umit_22 kullanıcısına yanıt

    Alakası dahi yok. PC hala günümüzde, şu saniyede bile arka-plan platformu. Asıl para kazanma platformu değil (şu kanser tayfası, survival, looter shooter, f2p, moba fasonlarından bahsetmiyorum).


    Herkes ekmeği konsoldan yeyip, en ucuz şekilde PC'ye portlayıp günü kurtarma derdinde. Değişen sadece konsolların platformları oldu. Rockstar GTA 4 için gerekli açıklamaları yaptı. Power PC, IBM'in silikonları mimarisi üzerine çalışan oyunlardı bunlar.


    Ki o zamanlar neredeyse her oyun PC'ye sorunlu çıkıyordu. Hatırlarsanız "PC bitecek mi?" sorularının en fazla sorulduğu zamanlardır. Intel falan basın açıklaması yapmak zorunda kalmıştı, PC bitmez diyerek (doğal olarak ekmek yedikleri platform olduğu için korkutmuştu o gelişmeler onlarıda).


    Hala millet neto bir şekilde 60-70 hatta şu sıralar 80 euro verilen bir platformda, hazır alıcısı bulunan bir platformda, her nesilde 100+ milyon tekil "alıcısı" , bakın "alıcısı" olan 2-3 haftalık market alışverişi fiyatına temel cihazı alınabilen (gelişmiş ülkelerde) bir platformun kar marjı ile PC ka-pı-şa-maz ! AAA oyun piyasasında 30 yıldır işler böyle, sadece x86 sayesinde artık PC için dağlar delinmek zorunda kalınmıyor.


    Gerek RDR 1 gerekse GTA 4 köküne kadar power-pc mimarili oyunlar. Farkındaysanız Series X ve PS5'de de bu oyunların yenilenmiş cilalanmış şöyle böyle edilmiş sürümleri yok. Ki Rockstar bu oyunları uyarlamanın zoruluğundan bahsedip baştan yaratmak kadar zor olacağını, dolayısı ile karlı bir iş olmayacağını açıkladı.


    Her yerde mağdur edebiyatı yapmayı bırakın lütfen. Bende 21 yıldır PC oyuncusuyum. Ama önem vermediler etmediler meselesinin özüne brezilya dizisi gözü ile bakıp "uuuu bizi sevmiyoylaydııı" derseniz en az bu hataya düştüğüne inandığınız yatırımcılar kadar suçlusunuzdur.


    Sokaktan birisi geçerken aşağı 2 patates at dese tükürür geçersiniz, ama korsanın tavan yaptığı (hele ki o dönemlerde) 1.5 milyar PC kullanıcısının bir oyunda 500.000-600.000 satış rakamlarına ulaşamadığı bir ortamda firmalara neden PC ye önem vermiyorsunuz diye çıkışamazsınız. PC neden konsol kadar kazandırmıyor sorusunu sorup, adam gibi cevapladığınız zaman aydınlanmış olacaksınız zaten. Bu kadar açık bir platformda olması - nispeten beklenen şeyler. RTX 3090 alıp, 'zorrent oyun indir nokta com'dan çıkmayan adamlar bizzat kuzenim, arkadaşlarım. Bu bir rahatsızlık.


    Ayrıca henüz yeni PC toplamış birisi olarak da taze taze söyleyeyim, hala daha donanım fiyatları psikoloji alt üst edecek seviyede. 1690 euro'ya PC topladım Almanya'da, Series X'imin konforunu vermiyor. Bir sürü coil whine, psu fanının rattle etmesi sorunu ile uğraşıp RMA'lar ile cebelleştim. Henüz başına oturdum ki neredeyse her oyunda "bas PLAY'e geç" yapmamak, ayarlar menüsüne rahat bir 45 dakika ayırmak, sözde en güçlü platform ama HDR denen göz bayramının 4 yıldır PC de adam edilememesi gibi unsurları hevesi kursakta bırakıyor.


    800 euroluk ekran kartı Dolby Vision açamıyor, HDR'da doğru tone-mapping-kalibrasyon yapamıyor, en kötü ses formatına açık ara PC sahip (yine DTS, DD gibi lisans meseleri sebebi ile).


    Herkes ortalama kare sayısına bakıp PC master race diyor. Steam istatistiklere bakıyorsun millet hala 720p 1080p oyun oynuyor %90 üzerinde. Ama konfor nedir, rahatlık nedir, pratik kullanım nedir dendiğinde bir tane ses yok. Para ile dert alınır mı ya ? Alınmaz mı hiç, bunun bir de tarikatı var. PC master race.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Antikaruh -- 28 Nisan 2022; 18:27:26 >




  • RocK__StaR kullanıcısına yanıt

    Ben de kısacık bir ekleme yapayım :)


    Erdoğan'ın şu an kazandığı bir senaryo yok ve kazanma şansı en fazla olan isim Mansur Yavaş. Muhalefet eline yüzüne bulaştırıp çakma bir aday göstermediği sürece o farkın kapanacağını sanmam. O yüzden morelinizi bozmayın. Onun dışında CHP'nin politikaları iğrenç. Sığınmacı ve kaçak konusuna bir çözümleri yok.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gorkembulut00 -- 25 Nisan 2022; 21:19:54 >
  • GTA V'in araç fiziği çok çok iyiydi bence. Umarım fazla değiştirmezler. Sesleri iyileştirseler yeter

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Psychotechnic kullanıcısına yanıt

    İlginç. Çoğu kişi GTA IV'den sonra hiç beğenmez. "Karton araba sürüyormuşum gibi hissettiriyor" şeklinde yorumları çok duydum. Bence en çok onu değiştirmeliler. Daha gerçekçi yapılabilir diye düşünüyorum.

  • GenqhisKhaan89 kullanıcısına yanıt

    Hocam ne alaka RDR2 de ki açık dünyadaki her ev girilebilir demişsiniz, harbiden yavaş sallayın be öhh. 10 evin 7 sien girilemiyor rdr2 de. Şehirleri hiç katmadım bile buna. bence siz cidden açık dünya oyunu oynamadınız. Eskileri oynayın onları öneririm.

  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.