Şimdi Ara

GRANDE PUNTO (538. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12.286
Cevap
31
Favori
884.778
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 536537538539540
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Fiesta ve Corsa nın muadili araçlar Getz , Clio gibi araçlar , GP onlardan biraz daha yukarıda gibi... Segment olarak aynı gözükebilrler ancak iç mekandaki rahatlık , kullanım sırasında ki konfor gibi özellikler ile GP her zaman Corsa ve Fiesta dan üstündür
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DarkLea

    @Brabus cevabınız için teşekkürler..
    şu dikkatimi çekiyo 2006-2007 dize opel corsa yada donanımlı ford fiesta parasına 2009 1,4fire active GP bulabiliyorum.. ama bikaç gündür forumda ayrı okuyorum etrafımdan ayrı baskı yiyorum.. GP alınmaya değmicek bi araçmış dierleri taş gibiymiş GP kuş gibi vs vs komik şeyler duyuyorum işin kötüsü babam bana değil etraftaki insanlara inanıyo iyice sıkışmış durumdayım bu gidişle 2007dizel bi fiesta alıcam GP içimde kalıcak..



    Rica ederim, Grande punto konusunda her zaman yardımcı olurum. 2009 fire active almaktansa, 2006- 2007 starjet full donanımlı alırım. Hem de 3-4 milyar cepte kalır.
    Mesajınızın altında "BIXI MAN" güzel cevap vermiş, fiesta dizel şirket arabamız 3-4 farklı modelini sürekli kullanıyorum. Ben araç alırken hiç düşünmedim bile. Corsa dizaynını sevdim fiyatlarını görünce hemen vazgeçtim. Grande sağlam araç, masrafı az, piyasada çok var bir de kuş gibi falan laflarına gelince diğerlerinden fren sistemi performansının aşağı kalan tarafı yok. Tüketim olarak çok ekonomik. Her konuda mantıklı diye düşünüyorum. Ben bir de kuş gibi falan lafları söyleyenlerin bu araç sahibi olmadan hatta kullanmadan hatta diğer araçları da kullanmadan yorum yaptıklarını düşünüyorum. Güvenlikli diğer arabalardan altta kalmayan GP ararsan emotion alırsın. Güvenlik paketi, elektronik sistemleri her şeyi var. Bunu da kimse ezemez veya benim gibi dynamic + spor paket alırsın. ESP olmaz, ASR olmaz, ekstra 2 hava yastığı olmaz, bence bu yeterli tamamen yine altta kalmazsın




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Trabzon61~

    Yüzdelik oranını bilemiyecem ama bazı insanlar dizel aracın bakımları çok pahalıdır diye dizel almıyorlar. Halbuki dizel araç sahibi benzinli araca %25 daha fazla bakım maliyeti verse ( yüzdelik rakamı bilmiyorum , sizin dediğinizi yazdım ) o aradaki farkı aldığı mazotla , benzin fiyatına göre bir kaç depoda kapatır. Şöyle düşünmek lazım bence , aracın bir kaç ayda veya yıllık masrafı , yaktığı yakıtı değil , aylık olarak düşünmek lazım. Çünkü insanlar maaşlarını aylık alıyorlar sizde taktir edersinizki :)

    He ama şuna katılırım , az km yapmış - temiz dizel araç bulmak gerçekten zordur. Ben 1,5 aydır araç arıyordum daha dün buldum o adamdan ihtiyaçtan satıyordu. Dediğim gibi evet çok zordur temizini bulmak ama temizini bulduğunuz zaman bu büyük bir fırsat diyebilirim size.

    Turbo sisteminin arıza vermesi pahalıya patlıyor olabilir ama alınacak her dizel araçta turbo problemi olacak diye bir koşul yok. Olmayacak diyede yok ama çok sık rastlanan bir konu değil bu. Dizel araçları kullanmak meseledir , düzgün kullanılmalıdır.

    Ülkemizde mazot kalitesine herkes kötü diyor evet kötü olabilir başka ülkenin mazotunu hayatım boyunca kullanmadım henüz 1 yıllık ehliyetli şöförüm fakat ne benim ne babamın bu güne kadar kullandığı dizel araçlarda hiç bir sıkıntı çıkmadı. Etrafımda tek turbodan sorun çıkartan araba kuzenimin eski aracı Peugeot 307 HDI idi , oda 307'lerde görülen sık bir sorunmuş. ( Turbo her devirde çalışıyordu )

    Neyse demek istediğim temiz bir dizel araç bakmakta yarar var. Bende benzinli bir araç önermek isterim tabiki ama ülkemizdeki akaryakıt fiyatları dizelden başka bir yol göstermiyor.

    İlla benzinli olacaksa LPG'li olsun derim ama şahsen LPG'yede karşı biriyimdir ne kadar güvenlik önlemleri arttırılsada.



    Çok güzel yazmışsın bunda ve bir önceki mesajında ama malesef tam anlaşamamışız. Çünkü sana göre her durumda dizel daha avantajlı. Çoğu kişi için dizel uygun olabilir ama benzinli uygun olanlarda var. Babamın bir arabadan beklentilerini incelesen kesin benzinli alması lazım. Benim için mesela benzinli ağır basıyor ama dizel de olabilir. Bizim şirketin araç filosunu düşünürsen kesinlikle dizel olması gerekiyor. Eski aracım Alfa Romeo'ydu 70 bin km benzinli kullandım büyük bir zevkle sonra LPG'de taktırdım çünkü çok yol yapmaya başlamıştım. İsteyen bu şekilde de yaptırır ama ben gidip LPG taktıracağıma aynı arabanın dizeli varsa arar dururum bulmaya çalışırım.

    Benim burda amacım alacak kişilerin doğru karar vermesi 4 sene önce fahiş fiyatla dizel alıp 4 sene de toplam 38bin km yapıp. 3 milyar masraf çıkartan arkadaşımın dizeli de var. 100 bin km de ikinci el dizel alıp uygun fiyata hiç sorunsuz binen arkadaş da var. Önce her şeyi düşünüp dizel mi benzinli mi karar verilmesi gerekiyor. Sonra araç bakılması gerekiyor.

    Başka bir forumda yukarda yazdığım uzun yazının detaylandırarak yazdım. Bu arkadaşlara faydalı olabilir

    Sürekli uzun yol yapacaksan, Sene de 15-20 bin km'den fazla yapacaksan Dizel al.
    Bakım masrafı az olsun diyorsan Benzinli al
    Her istasyona gittiğinde 1.5 katı para vermek istemiyorsan Dizel al *1
    Araçta Performans istiyorsan Benzinli al
    Dağ tepe çıkacağım, aracı genelde yüklü kullanacağım, çekiş önemli diyorsan kesin Dizel al
    Çok kısa mesadede genelde 2-3 km'li kısa mesafeler için Benzinli al
    Satarken daha çok para etsin diyorsan Dizel al
    Sorun çıkartırsa az masraflı olsun diyorsan Benzinli al *2
    Satarken daha hızlı satayım diyorsan Dizel al
    Fırsatçıyım, iyi pazarlık yaparım diyorsan Benzinli al *3
    Yakıtı çok çok az olsun dersen 75'lik Dizel al
    Daha az km yapmış, daha temiz olsun dersen Benzinli al *4
    Km oynanma riski az olsun dersen Benzinli al, Kesin Galericiden, komisyoncudan alma
    Vergisi daha az olsun diyorsan Dizel al (bvulgari'ye teşekkürler)
    Her yerde bakımını yaptırırım kolay araç olsun diyorsan Benzinli al *5
    Tıkırtı burcu sorunu yaşamamak istiyorsan Dizel al *6
    Konfor arıyorsan özellikle ses konusunda Benzinli al
    Uzak mesafelere gittiğinde arkadaşların yakıta ortak olmuyorsa kesin Dizel al
    Egsozdan ses almak istiyorsan Benzinli al
    Carbon Clean'i daha az yaptırayım diyorsan Benzinli al


    *1 : GP için benzinli ortalama 25 kr yakacağını. Dizel'in de17 kr yakacağını düşündüm. Kabaca aynı yolu yapmak için benzinli araç kullananlar 1.5 katı para vermiş oluyor
    *2 : Bilindiği gibi dizellerde sorun çıktığında, turbo, yakıt pompası gibi pahalıya patlıyabiliyor
    *3 : Benzinlilerde 2-3 hafta satamayıp acil satmayıp isteyen, piyasasına göre daha uygun araçlar bulunabiliyor. İyi fiyat kırdırılabiliyor.
    *4 : Benzinliler aynı model dizellere göre 3'te 1 km yaptığını düşünerek bunu yazdım
    *5 : Dizel araçların özellikle ciddi problemlerinde ustasını bulmak daha zordur, daha karmaşıktır.
    *6 : Sadece benzinlilerde var diye duymuştum yanlış olabilir




  • Arkadaşlar city direksiyonların servislerde araç garantisi bitse bile ücretsiz değiştirildiğini duydum.Nasıl bir yol izlenir ve arıza nasıl anlaşılır.
  • Arkadaşlar GP'ye ikna etmeyi başardım yakındır almam şimdi sıkı bir araştırma içine girdim.. 2006 1,3Mjet fire Dynamic almyı düşünüyorum 90beygir hem araç iyi gider hem az yakar.. Tabi aynı fiyatlara daha yüksek model fakat benzinli puntolarda var.. Onlarada biraz baktım forumuda inceledim sanırım benim için en iyisi benzin parasından dolayı 1.3 Mjet motor olucak.. Size şunu sormak isytiyorum fire dynamic ve fire active arasındaki performans farkı çok büyük mü? Yoksa pek bi fark yok mu? Yada 20-21binTL'ye kadar önerebiliceğniz Punto modelleri var mı?

    ilginiz için şimdiden teşekkür ederim..


    Edit: Şimdi Starjetlere bakıyorum fiyat olarak daha ucuzlar bunun nedeni ne acaba sadece benzinli olduğu için mi daha düşük fiyatları dizellere göre?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DarkLea -- 10 Haziran 2010; 21:07:21 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: frmesu22

    Arkadaşlar city direksiyonların servislerde araç garantisi bitse bile ücretsiz değiştirildiğini duydum.Nasıl bir yol izlenir ve arıza nasıl anlaşılır.


    evet garanti bitse çok değiştiren var. Ücretsiz
    Direksiyonu çevirdiğinizde tıkırtı geliyormuş, sola çekiyormuş öyle yazılanlar var başımıza gelmedi ama bakalım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DarkLea

    Arkadaşlar GP'ye ikna etmeyi başardım yakındır almam şimdi sıkı bir araştırma içine girdim.. 2006 1,3Mjet fire Dynamic almyı düşünüyorum 90beygir hem araç iyi gider hem az yakar.. Tabi aynı fiyatlara daha yüksek model fakat benzinli puntolarda var.. Onlarada biraz baktım forumuda inceledim sanırım benim için en iyisi benzin parasından dolayı 1.3 Mjet motor olucak.. Size şunu sormak isytiyorum fire dynamic ve fire active arasındaki performans farkı çok büyük mü? Yoksa pek bi fark yok mu? Yada 20-21binTL'ye kadar önerebiliceğniz Punto modelleri var mı?

    ilginiz için şimdiden teşekkür ederim..


    Edit: Şimdi Starjetlere bakıyorum fiyat olarak daha ucuzlar bunun nedeni ne acaba sadece benzinli olduğu için mi daha düşük fiyatları dizellere göre?


    şimdi hocam bende bu aralar araştırıyorum. dynamic ve active olması donanımı değiştiriyor. motor değişmiyor. performans farkı yok.

    fire(77 bg) ve starjet(95 bg) olanlar benzinli, multijet olanlar (75 bg ve 90 bg) dizel.

    dediğim gibi active veya dynamic oması motoru değiştirmiyor.

    Benim de bilgisi olan arkadaşlar sorum şu. bu 75 bg ve 90 bg olan dizel motorların(birisi 5 öbürü 6 vites) yakıt tüketimleri çok farklı mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi singleton -- 10 Haziran 2010; 23:42:11 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DayLight66

    quote:

    Orijinalden alıntı: DarkLea

    Arkadaşlar GP'ye ikna etmeyi başardım yakındır almam şimdi sıkı bir araştırma içine girdim.. 2006 1,3Mjet fire Dynamic almyı düşünüyorum 90beygir hem araç iyi gider hem az yakar.. Tabi aynı fiyatlara daha yüksek model fakat benzinli puntolarda var.. Onlarada biraz baktım forumuda inceledim sanırım benim için en iyisi benzin parasından dolayı 1.3 Mjet motor olucak.. Size şunu sormak isytiyorum fire dynamic ve fire active arasındaki performans farkı çok büyük mü? Yoksa pek bi fark yok mu? Yada 20-21binTL'ye kadar önerebiliceğniz Punto modelleri var mı?

    ilginiz için şimdiden teşekkür ederim..


    Edit: Şimdi Starjetlere bakıyorum fiyat olarak daha ucuzlar bunun nedeni ne acaba sadece benzinli olduğu için mi daha düşük fiyatları dizellere göre?


    şimdi hocam bende bu aralar araştırıyorum. dynamic ve active olması donanımı değiştiriyor. motor değişmiyor. performans farkı yok.

    fire(77 bg) ve starjet(95 bg) olanlar benzinli, multijet olanlar (75 bg ve 90 bg) dizel.

    dediğim gibi active veya dynamic oması motoru değiştirmiyor.

    Benim de bilgisi olan arkadaşlar sorum şu. bu 75 bg ve 90 bg olan dizel motorların(birisi 5 öbürü 6 vites) yakıt tüketimleri çok farklı mı?



    Sahibindende baktım 1,3M.jet fire active'lerin hiç 90beygirliğini göremedim ondan sordum bende sanırım 1,3Mjet 90Hp bitek araçlar en az dynamic donanımla satılıo




  • İnternette buludğum teknik verileri söyliyim sana
    75hp
    (Şehiriçi / Şehirdışı)
    6,2 lt / 3,5 lt


    90hp
    (Şehiriçi / Şehirdışı)
    5,9 lt / 3,9 lt
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DarkLea

    Sahibindende baktım 1,3M.jet fire active'lerin hiç 90beygirliğini göremedim ondan sordum bende sanırım 1,3Mjet 90Hp bitek araçlar en az dynamic donanımla satılıo



    1.3 Multijet Fire Active diye saçma birşey yok.

    _____________________

    1.4 77 HP Fire ( Benzin )
    1.4 95 HP Starjet ( Benzin )
    1.4 120 HP T-JET ( Benzin

    1.3 75 HP Multijet( Dizel )
    1.3 90 HP Multijet ( Dizel )

    Bildiğim kadarıyla 2008 ve sonrasında Active donanım ve 90 beygir Grande Puntolar var.

    2006 - 2007 modellerde yukarıda belirttiğim gibi motor seçenekleri.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ~Trabzon61~ -- 11 Haziran 2010; 1:00:09 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DarkLea

    Sahibindende baktım 1,3M.jet fire active'lerin hiç 90beygirliğini göremedim ondan sordum bende sanırım 1,3Mjet 90Hp bitek araçlar en az dynamic donanımla satılıo


    Trabzon61 güzel açıklamış ama ben de yazayım.

    1.3 mjet fire active mi var dedim ? ama araştırarak bulmuşsun zaten bence güzelce araştırıp sana en uygun modeli bulup karar verip araştırırsan çok iyi olur. Ben daldan dala konuyordum :) sonra starjet'e karar verince rahatladım
  • Fire'ı yanlış yazmışım 1.3mjet active yazmaya çalışmıştım..

    teşekkürler cevaplar için..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DarkLea -- 11 Haziran 2010; 16:28:58 >
  • 2006 model 50bin km starjet dynamic 5k puntoya kaç lira verilir sizce? kazası yokmuş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DayLight66

    2006 model 50bin km starjet dynamic 5k puntoya kaç lira verilir sizce? kazası yokmuş.


    renk önemli
    spor paket var mı?
    bu da önemli iyi şartlarda araç temizse 19 verilebilir
  • @brabus cevap için teşekkür ederim.
    rengi siyah, spor paket ne oluyor onu bilmiyorum?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DayLight66

    spor paket ne oluyor onu bilmiyorum?



    http://forum.grandepuntotr.com/genel/5679-spor-paket.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ~Trabzon61~ -- 16 Haziran 2010; 18:03:55 >
  • 19 civarı eder
    sahibinden'de ilanı var mı ?
    satan kaça bırakıyor
  • Arkadaşlar city problemim serviste yeni servo motor takılarak giderildi.Araç garanti kapsamında değildi ve banoto da iyi niyet garantisinden ücretsiz değiştirildi...
  • Kandiliniz mübarek olsun...
  • hayırlı kandiller.

    yukarda belirtilenlerin bir kısmına ne yazıkki katılmıyorum.

    bende benzinli kuullanayım yüksek beygir %25 düşük bakım maaliyeti 2. eli ucuz vs..vs diye.

    benzinli araçları genelde babalar amcalar falan ister hayatta dizele benmem derler. insanlar dizel kötü olduğundan değil alışkanlıklarından vazgeçemediği için benzinli ister.
    dizel kullanmak hasassiyet ister devirlere turboya alışmak ister.

    birde traktör gibi ses çıkaran arabaya binmem ben havasına girdikleri için benzinli isterler.


    şimdi öncelikle düzgün kullanılan bir dizel motor bloğu ile düzgün kullanılan bir benzinli motor bloğu arasında. dizelin sağlamlığı su götürmez.

    ikiside yüksek ısıya göre alaşımlanır ancak dizellerde yanma işlemi yüksek basınc sıcaklık arttırır kızdırma bujisi destekler prensibine göredir. içerde oluşan basınç benzinli bloguna göre fazladır. üzerinde birde turbo basıncı eklenince. dizel bloklar benzinliden daha fazla basınca karşı koyacak şekilde üretiliyor.


    dizelin hasassas parçaları enjeksiyon ve turbo kanatcıkları gibi .kullanarak öğrenilecek şeylerdir.

    turbosunu eline alıp aracın 1/5 kadar masraf ödeyenler genelde yıllarca benzinli kullanıp dizele binincede 1 vitesde stop ettirmemek için gazı kökleyenlerdir vites aralıklarını tuturamayanlardır. bu olayda debrijaydan ayağını çekip aracın kendini hareket ettirecek kadar yüksek torku olduğunu görünce düzelir.


    son olarak yılda 10 bin yapmıcaksan alma ayda 500 yapmıcaksan dizel alma devri eskidendi.

    bu koşul eski nesil dizellerde geçerliydi. yıllardır aynı şey söyleniyor ancak common rail sistemler multijetler. multijet 2 ler dizellerde eski kanunlar geçerli değilllllll

    özellikle multijet siteminin ödüllü olması arabalar ucuz die değil. yanma işleminde birden fazla püskürtme yapar yanma odasındaki stresi azaltır . bi kere püskürtmez yani.
    buda dizel motor ısınması benzinliye göre daha geç oluyor kısmını düzelttiğinden yani istenilen sıcaklara ve torka anında geçildiğinden ismi multijet.



    ayrıca dizellerdeki masrafdan bahsederken benzin-lpg masrafındanda bahsedelim aralık ayından sonra zırt pırt motor ışığı enjektör ışığı yanar . lpg ci yazılım güncellicez. yazılımlar çakışmış. beyin okumuyo bi bakalım bilgisayardan güncelleyelim diye diye 15- 15 alır sizden:)

    trabzon arkadaşıma katılıyorum. bu devirde benzinli zor. ...




  • 
Sayfa: önceki 536537538539540
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.