Şimdi Ara

Google, yapay zekalı sohbet robotu Bard'ı “siyasi seçimler” için kısıtlıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2
Cevap
0
Favori
82
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Google, yapay zekalı sohbet robotu Bard'ı “siyasi seçimler” için kısıtlıyor
    Büyük teknoloji şirketlerinin geçmiş seçim yıllarında yanlış bilgilendirmeyle mücadelede ne kadar başarısız olduğunu görmüştük. Google ise kısa bir süre önce bu konuda kendisini korumak için bazı önlemler alacağını duyurdu. Google, Bard sohbet robotu ve SGE’nin (Search Generative Experience) etkileneceğini, bu hizmetlerin yanıtlarının ilgili siyasi sorgu türleri için kısıtlanacağını söyledi. Şirket, planlarının 2024'teki çok sayıda yüksek profilli siyasi seçim kampanalarından kaynaklandığını, ancak en büyüğünün şüphesiz ABD başkanlık seçimleri olduğunu belirtti.



    Google’dan yapay zekalarına seçim önlemi



    Google, reklamlardan içerik etiketlerine kadar uzanan, seçimlere yönelik planlarını detaylandıran bir blog yazısında değişiklikleri duyurdu. Yazılım devinin en büyük adımı ise, üretken yapay zeka araçlarında seçime dayalı sorgulara verilen yanıtları sınırlamak olacak. Bu araçlar arasında sohbet robotu Google Bard ve yapay zeka ile geliştirilmiş arama aracı Search Generative Experience (SGE) yer alıyor.



    Değişiklikler önümüzdeki yılın başlarında yürürlüğe girecek ancak Google hangi tür sorguların kısıtlanacağını belirtmedi. Yazılım devi, 2024 yılında seçimle ilgili kullanımlar konusunda "çok dikkatli" davranacağını belirtti.



    Ayrıca Bkz.Microsoft Copilot ile herkes kendi şarkısını yapabilecek: İşte ilginç bir örnek!



    Google'ın planı belirsiz olsa da, üretken yapay zeka nedeniyle seçimlerde yanlış bilginin yayılmasını durdurmak için sektöre öncülük eden bir adım gibi görünüyor. Şirketin en büyük rakibi OpenAI, kısa bir süre önce üretici yapay zeka modellerinde dezenformasyonu önlemek için daha sağlam araçlar kullanıma sundu. ChatGPT geliştiricisi seçimlerle ilgili spesifik adımlar henüz atmadı.



    Bu arada Facebook'un sahibi Meta da Kasım ayında yaptığı açıklamada, siyasi kampanyaların ve diğer düzenlenmiş sektörlerdeki reklamverenlerin yeni üretken yapay zeka reklam ürünlerini kullanmasını yasakladığını söylemişti. Meta'daki reklamverenler, Facebook ve Instagram'da siyasi, sosyal veya seçimle ilgili reklamları değiştirmek veya oluşturmak için yapay zeka veya diğer dijital yöntemler kullanıldığında da bunu açıklamak zorunda kalacaklar.




    Kaynak:https://blog.google/outreach-initiatives/civics/how-were-approaching-the-2024-us-elections/
    Kaynak:https://www.reuters.com/technology/alphabet-limit-election-queries-bard-ai-based-search-can-answer-2023-12-19/







  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.