Şimdi Ara

go-kart yapalım (264. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
14.130
Cevap
134
Favori
3.352.642
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 262263264265266
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar bi sorun cıktı benim arabada :S freni çalıştıramadım scooter freni almıştım geçen sene cıkma aldım çalışmayınca herşeyini parçalayıp elden geçirdim gayet basit bi sistem gibi duruyo ama gene de daha önce görmediğim bişey olduğu için sorayım dedim belki görünenden farklı bişeyler olması gerekiyodur... yağ hortumları borular falan hepsi düzgün pompadan balatalara kadar yağ iletiminde bi sorun yok ama bistonlar balataları 1 2 mm kadar hareket ettirebiliyo bu da işimi görmüyo sistem diskiyle pompasıyla balatalarıyla herşeyiyle scooterdan söküldü :S sorun ne olabilir bi yerde bi ayar yapılıyo mu bunlara ??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: by yusuf 15

    maden hiç kıpırtı yok sitede yapamayanlar bari werdiğim linklerle kendini yatıştırsınlar (.bkz)BENhttp://www.fulloyun.com/f12/mx-vs-atv-unleashed-full-oyun-indir-download-yukle-1853/ buggy, sandrail, atv,, mx, golf kart, monster truc ve trophy truck war sandrail çok güzel birde bu:yarış tipi kartları olduğu araba çabuk kayıyor ama olsun bir alışınca çok süper oyunhttp://www.fulloyun.com/f88/kart-racer-2009-full-oyun-indir-download-yukle-31146/


    yaşin gereği sanirim yanliş topiktesin...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bestam

    arkadaşlar bi sorun cıktı benim arabada :S freni çalıştıramadım scooter freni almıştım geçen sene cıkma aldım çalışmayınca herşeyini parçalayıp elden geçirdim gayet basit bi sistem gibi duruyo ama gene de daha önce görmediğim bişey olduğu için sorayım dedim belki görünenden farklı bişeyler olması gerekiyodur... yağ hortumları borular falan hepsi düzgün pompadan balatalara kadar yağ iletiminde bi sorun yok ama bistonlar balataları 1 2 mm kadar hareket ettirebiliyo bu da işimi görmüyo sistem diskiyle pompasıyla balatalarıyla herşeyiyle scooterdan söküldü :S sorun ne olabilir bi yerde bi ayar yapılıyo mu bunlara ??


    sistemin havasini almalisin.. sirayla şunlari yapabilirsin..

    1- üst rezervuar kapağini aç. yag seviyesine kadar yağ konmuş olmasina dikkat et.. (min yağ seviyesini gösteren bir çizgisi vardir). daha sonra kapaği kapat.

    2- freni sürekli pompala.. sistemde hava varsa bir süre sonra fren şişecektir..

    3- fren şiştikten sonra fren pedalina bas, ve basili kalsin. üstüne baski uygulamaya devam ederken, bir arkadaşin kaliper (alt merkez) üstündeki hava alma meme ucunu gevşetsin. onu gevşetince, hidrolik püskürecek ve pedal aşşaği inecek. pedaldan elini çekmeden meme ucunu tekrar sıkıştır..

    4- tekrar pompala bir süre. tekrar şişecek.. 3.şıktakileri tekrar yap.. bu işlemi meme ucundan havasiz köpüksüz hidrolik sivisi gelene dek tekrarla..

    5- üst rezervuari tekrar aç, azalan hidrolik kadar yeg ekle.. kapagi kapat.. bu kadar..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lique


    quote:

    Orijinalden alıntı: bestam

    arkadaşlar bi sorun cıktı benim arabada :S freni çalıştıramadım scooter freni almıştım geçen sene cıkma aldım çalışmayınca herşeyini parçalayıp elden geçirdim gayet basit bi sistem gibi duruyo ama gene de daha önce görmediğim bişey olduğu için sorayım dedim belki görünenden farklı bişeyler olması gerekiyodur... yağ hortumları borular falan hepsi düzgün pompadan balatalara kadar yağ iletiminde bi sorun yok ama bistonlar balataları 1 2 mm kadar hareket ettirebiliyo bu da işimi görmüyo sistem diskiyle pompasıyla balatalarıyla herşeyiyle scooterdan söküldü :S sorun ne olabilir bi yerde bi ayar yapılıyo mu bunlara ??


    sistemin havasini almalisin.. sirayla şunlari yapabilirsin..

    1- üst rezervuar kapağini aç. yag seviyesine kadar yağ konmuş olmasina dikkat et.. (min yağ seviyesini gösteren bir çizgisi vardir). daha sonra kapaği kapat.

    2- freni sürekli pompala.. sistemde hava varsa bir süre sonra fren şişecektir..

    3- fren şiştikten sonra fren pedalina bas, ve basili kalsin. üstüne baski uygulamaya devam ederken, bir arkadaşin kaliper (alt merkez) üstündeki hava alma meme ucunu gevşetsin. onu gevşetince, hidrolik püskürecek ve pedal aşşaği inecek. pedaldan elini çekmeden meme ucunu tekrar sıkıştır..

    4- tekrar pompala bir süre. tekrar şişecek.. 3.şıktakileri tekrar yap.. bu işlemi meme ucundan havasiz köpüksüz hidrolik sivisi gelene dek tekrarla..

    5- üst rezervuari tekrar aç, azalan hidrolik kadar yeg ekle.. kapagi kapat.. bu kadar..


    sanırım yağ pompam bozuk :( bunları yaptım cünkü gene durum aynı gerçi bozulcak bişeyde yok o sistemde contaları falan mı değiştirsem ?




  • o sistemde sadece üst merkezdeki piston ucunda conta vardir.. onu da değiştirebilmen için bulman lazim.. bulabilecegini sanmam.. hiçbir şekilde çalişmiyor diyor isen, bir motosiklet tamircisine götür. o da halledemez ise sana çıkma bir üst merkez verir. maks 10 TL...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bestam

    arkadaşlar bi sorun cıktı benim arabada :S freni çalıştıramadım scooter freni almıştım geçen sene cıkma aldım çalışmayınca herşeyini parçalayıp elden geçirdim gayet basit bi sistem gibi duruyo ama gene de daha önce görmediğim bişey olduğu için sorayım dedim belki görünenden farklı bişeyler olması gerekiyodur... yağ hortumları borular falan hepsi düzgün pompadan balatalara kadar yağ iletiminde bi sorun yok ama bistonlar balataları 1 2 mm kadar hareket ettirebiliyo bu da işimi görmüyo sistem diskiyle pompasıyla balatalarıyla herşeyiyle scooterdan söküldü :S sorun ne olabilir bi yerde bi ayar yapılıyo mu bunlara ??

    Liquenin dediği gibi hava alma işlemini iyice yaptıktan son frenin çalışması lazım, zaten balatalar en çok 2-3mm hareket edebilir, balataların diske neredeyse sürtecek şekilde yakın olması lazımki frene bastığında frenler tutabilsin, fren diskin çok inceyse o zaman frenleme yapmayacaktır. Elindeki balataların açıklığına uygun disk kullan.Fren yağını doldurduğun kapağın konumu yukarı doğru bakması lazımdır, eğer yağ dolu kısım yatay çalışacaksa bu durumda hiç hava boşluğu kalmayacak şekilde hidrolik ile doldurup, lastik contayı kapadıktan sonra üst kapağı vidalamalısın. Hava alma işlemin ve diskin kalınlığı doğruysa, merkezdende yağ düzgün pompalanıyorsa, frenin mutlaka tutması lazındır.




  • arkadaşlar sonunda benim arac bitti allahın izni ile şimdiki hali bu boyasız ve kabortasız inşallah onlarda olacak ama seneye izine olur gibi bayağı gezdik yaklaşık saatde 45-50 km civarı hız yapabiliyor fakat ön hafif olduğundan hızlı gidince direksiyon hakimiyeti zayıflıyor , çekiş olarak çok mükemmel oldu bayağı dik ve uzun rampaları çok rahat ve kesilmeden çıkıyor açıkcası bu kadarını beklemyordum.
  • resimler
  • r 2
  • niye resim ekleyemiyorum
  • r 2

     go-kart yapalım
  • r 1

     go-kart yapalım


     go-kart yapalım


     go-kart yapalım




  • r2

     go-kart yapalım
  • ZEKAİ DEDE aracın hayırlı olsun, güle güle kullan, dikkatli kullanın.
    Direksiyon hakimiyetini hızlandıkça kaybetme nedenin ön tarafın hafif olması değil, kanber kaster açıları ve direksiyon kutusu kullanmanla ilgili.Direksiyon sistemini klasik yöntemle yapsaydın direksiyon çok hafiflemediği için hakimiyetide kaybetmezsin.Aracın sağa sola gezinmez.

    Not:oturma yeri çok yüksek olduğu için dönüşlerde dikkatli ve yavaş olun, devrilirsiniz.Mümkünse oturma yerini yere yaklaştırın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi profezor -- 27 Temmuz 2010; 14:51:34 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: profezor

    ZEKAİ DEDE aracın hayırlı olsun, güle güle kullan, dikkatli kullanın.
    Direksiyon hakimiyetini hızlandıkça kaybetme nedenin ön tarafın hafif olması değil, kanber kaster açıları ve direksiyon kutusu kullanmanla ilgili.Direksiyon sistemini klasik yöntemle yapsaydın direksiyon çok hafiflemediği için hakimiyetide kaybetmezsin.Aracın sağa sola gezinmez.

    Not:oturma yeri çok yüksek olduğu için dönüşlerde dikkatli ve yavaş olun, devrilirsiniz.Mümkünse oturma yerini yere yaklaştırın.


    KARDEŞİM BU DEDİĞİN AÇILARI NASIL VERİRİM YANİ KLASİK SİSTEM NASIL OLUYOR ONU TAM OLARAK BİLMİYORUM BİLGİ VERİRMİSİNİZ KOLTUĞU MOTOR ÜSTÜNE GETİRDİĞİM İÇİN İNDİREMEDİM O BİRAZ SIKINTILI OLDU MOTOR YÜKSEKTE KALDI , BİRDE FİREN SİSTEMİMDE BİR ÜST MERKEZE İKİ ALT ANA MERKEZ BAĞLASAM FİRENLERDE ZAYIFLAMA OLURMU ACABA




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZEKAİ DEDE


    quote:

    Orijinalden alıntı: profezor

    ZEKAİ DEDE aracın hayırlı olsun, güle güle kullan, dikkatli kullanın.
    Direksiyon hakimiyetini hızlandıkça kaybetme nedenin ön tarafın hafif olması değil, kanber kaster açıları ve direksiyon kutusu kullanmanla ilgili.Direksiyon sistemini klasik yöntemle yapsaydın direksiyon çok hafiflemediği için hakimiyetide kaybetmezsin.Aracın sağa sola gezinmez.

    Not:oturma yeri çok yüksek olduğu için dönüşlerde dikkatli ve yavaş olun, devrilirsiniz.Mümkünse oturma yerini yere yaklaştırın.


    KARDEŞİM BU DEDİĞİN AÇILARI NASIL VERİRİM YANİ KLASİK SİSTEM NASIL OLUYOR ONU TAM OLARAK BİLMİYORUM BİLGİ VERİRMİSİNİZ KOLTUĞU MOTOR ÜSTÜNE GETİRDİĞİM İÇİN İNDİREMEDİM O BİRAZ SIKINTILI OLDU MOTOR YÜKSEKTE KALDI , BİRDE FİREN SİSTEMİMDE BİR ÜST MERKEZE İKİ ALT ANA MERKEZ BAĞLASAM FİRENLERDE ZAYIFLAMA OLURMU ACABA



    Hayirli olsun araciniz, kazasiz belasiz kullanin inş..

    direksiyon hakimiyetinin olmayişi, açılardan ziyade, ön düzenin pek de olmasi gerektiği gibi olmayişina bagliyorum ben.. misal o deve boynu demirleri, dönüş mafsalina ne kadar yakin baglanirsa o kadar iyi olacaktir.. siz çok uzağa baglamişsiniz. ve sag ve sol un baglanti mesafesi de eşit değil gibi görünüyor.. bunun sebebi de sanirim rot kollarinin boyuna mudahale edemeyişiniz olmuş.. bu resimlerden çok detay görünmüyor, ama görebilsek eminim bir çok sorun farkederdik.. ama olsun madem yuksek hızda sorun var sadece siz de yuksek hız yapmazsiniz olur biter :) hem bu sizin için çok daha iyi.. can güvenliği her an tehlike altindadir yüksek hizlarda..


    ön düzen mekaniği, tekerlekler ve olmasi gereken açılar için bu döküman size herşeyi anlatacaktir.




  • Foruma girmeyeli bayağı oluyor Lique aracını bitirmiş ve çok güzel olmuiş tebrik ederim. Zekai dede da güzel bir araç yapmış.Profezorun aracınıo beğendim hele arka sistem çok mantıklı bir şekilde yapılmış Ben haledan durumu dengelemeye çalışiyıorum.Sürekli kararım değişiyor. Bu işe başlamak istediğimde 7. sınıfa gidiyordum şimdi lise 1 e . Sanırım lise 2 de bu racı yapabileceğim. Bütün bilgiler kafamda mevcut planlar çizmeye başladım. Bakalım nasıl birşey tasarım edicem. Herkee kolay gelsin. Porya olarak (4 bijonlu) Tofaş poryaları ATV tekerine uyuyor mu bilgisi olan var mı ? Porya yağtırmaktansa tofaş poryaları daha ucuza gelir gibi geliyor bana.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: profezor


    quote:

    Orijinalden alıntı: bestam

    arkadaşlar bi sorun cıktı benim arabada :S freni çalıştıramadım scooter freni almıştım geçen sene cıkma aldım çalışmayınca herşeyini parçalayıp elden geçirdim gayet basit bi sistem gibi duruyo ama gene de daha önce görmediğim bişey olduğu için sorayım dedim belki görünenden farklı bişeyler olması gerekiyodur... yağ hortumları borular falan hepsi düzgün pompadan balatalara kadar yağ iletiminde bi sorun yok ama bistonlar balataları 1 2 mm kadar hareket ettirebiliyo bu da işimi görmüyo sistem diskiyle pompasıyla balatalarıyla herşeyiyle scooterdan söküldü :S sorun ne olabilir bi yerde bi ayar yapılıyo mu bunlara ??

    Liquenin dediği gibi hava alma işlemini iyice yaptıktan son frenin çalışması lazım, zaten balatalar en çok 2-3mm hareket edebilir, balataların diske neredeyse sürtecek şekilde yakın olması lazımki frene bastığında frenler tutabilsin, fren diskin çok inceyse o zaman frenleme yapmayacaktır. Elindeki balataların açıklığına uygun disk kullan.Fren yağını doldurduğun kapağın konumu yukarı doğru bakması lazımdır, eğer yağ dolu kısım yatay çalışacaksa bu durumda hiç hava boşluğu kalmayacak şekilde hidrolik ile doldurup, lastik contayı kapadıktan sonra üst kapağı vidalamalısın. Hava alma işlemin ve diskin kalınlığı doğruysa, merkezdende yağ düzgün pompalanıyorsa, frenin mutlaka tutması lazındır.


    sistemi diskiyle beraber aldım ama balatalar diske o kadarda yakın durmuyor balataların sağa sola ayarı yok gibi geldi bi vida üzerinde serbest gezinebiliyolar profezor sanırım senin fren sistemin benimkiyle birebir aynı :S balatalara bi ayar yapılabiliyosa nasıl yapıldıgını anlatırsan sevinirim




  • arkadaşlar merhaba sizden yarıdım istiyorum formu gördum okudum tabıı tamamını okuyamadım ama çogunu okudum aranıza yenı katıldım kendıme buggy yapmaya karar verdım muhtemelen 150 cc lık scooter motoru kullanıcam duşundugum dırek dışlı takıp arka tekerlere baglantıyı kurmaktı ama gerı vıteste takmak ıstıyorum bunu nasıl yaparım lutfen bu konuda yardımcı olun şimdiden çok saolun
  • abicim messaj kirliği yapmayayım diyorum ama hiç kıpırtı yok biraz canlanın yaw
  • 
Sayfa: önceki 262263264265266
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.