Şimdi Ara

GIGABYTE GTX 770 WindForce 3x OC vs. ASUS GTX770 DIRECTCU II O.C.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
25
Cevap
0
Favori
1.350
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • GIGABYTE GTX 770 WindForce 3x OC 4GB

    ASUS GTX770 DIRECTCU II O.C. 2GB

    İki ürününde fiyatı hemen hemen aynı.

    Giga'nın avantajı 4 gb olması (yeni çıkan ve çıkacak olan oyunların 2 gb'ın üstünde bellek kullandığını bir çok testte gördüm.

    Asus'un avantajı yanında 250 TL değerinde Echelon kulaklık vermesi.

    Sizce hangisi alınmalı?

    Bu arada bende 130 tl değerinde http://forum.donanimhaber.com/m_22741656/tm.htm kulaklık var Özellikleride echelon ile birebir aynı eski olmasına rağmen. Ama girişindeki kablo iyice inceldi mefta olabilir diye korkuyorum...







  • GIGABYTE GTX 770 WindForce 3x OC 4GB dan şaşma derim.
  • 4 gb al kafan rahat olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Asus'un 4gb modeli ne zaman cikacak acaba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Giga'nın avantajı 4 gb olması (yeni çıkan ve çıkacak olan oyunların 2 gb'ın üstünde bellek kullandığını bir çok testte gördüm.


    cidden mi?2gb uzerinde ram isteyen ya 2 ya da 3 oyun var su anda piyasada.hangi bir cok testte gordun hepsi ayni oyunlar olunca manasi yok.daha cikmamis oyunlari nereden bulmuslar da test etmisler 2gb uzeri istiyor diye?antialiasing denen ayar 2gb uzerinde kullandiriyor eger o ayari kapatirsan 1 tane bile oyun yok 2gb uzeri ram isteyen.yeni cikacak oyunlar 2gb uzeri isteyecek diye kesin bir bilgi yok.yeni konsollardan yapilacak 2014'te cikacak pc'ye port oyunlari cok ram yer diyin cigerimi yiyin ama 2-3 oyunda testler oyleymis filan derseniz takkeleri degisiriz.konsollar 8gb ramle geliyor yanlis bilmiyorsam.4gb ramli kartlarin yetecegini nereden biliyorsunuz amd ekimde nvidia belki nisanda yeni serileri cikaracak.konsollar cop edebilir yani su anda piyasadaki butun kartlari boyle bir ihtimal var.konsollarin cikmasina bu kadar az zaman kala 1100 1200 lira verip kart almak hic mantikli degil bence.




  • Başka bir konuda, başka bir kullanıcıya yazdığım mesajımı buraya alıntılıyorum, dikkatlice okuyun, eminim V-RAM konusunda bir fikir verecektir.

    quote:

    Orijinalden alıntı: R£DSTON£

    Sizle bu konuları özel mesajdan uzun uzun konuşmuştuk.Sistemi toplamadan önce sizde; GTX 770 2 GB ve 4 GB arasında gidip geldiniz ve daha sonradan kart yükseltirim diyerek, HD 7950 aldınız.Bu tamamen sizin seçiminizdi saygı duyuyorum, HD 7950' de iyi bir kart.

    Ancak gel gelelim; ekran kartı konusunda düşünceleriniz çok yanlış.Şu zamanın koşullarında işler; V-RAM, bit, shader üniteleri vs. ile yürümüyor üst seviye kartlar için.Tamamiyle donanım, seri verimliliği ve sürücüler ile alakalı.Ve de benim ve birçok insanın nezdinde, benchmarkların hiçbir önemi yok.Ekran kartını 10 insandan 8' i, 9' u zaten oyun için alır, önemli olan kartların oyundaki başarıları.

    Yani diyeceğim; gidip HD 7950' yi GTX 770' in karşısına, başka başka kartlarıda başkalarının karşılarına bu düşüncelerle yönlendirmek çok yanlış olur.Ayrıca, V-RAM olaylarına çok takılmayın, benide biliyorsunuz; V-RAM V-RAM diye diye kafayı yiyecektim.En sonunda GTX 770 2 GB siparişini verip geçtim.Yakın bir zamanda (önümüzdeki 1, 1 - 5 yıl), tek kart konfigürasyonlarında 2 GB kartların yetersiz gelme gibi bir durumu olacağını düşünmüyorum. Ayriyeten, elinizdeki HD 7950' nin gücünü düşündüğümüzde onun içinde 3 GB V-RAM tek kart konfigürasyonunda gereksizdir.O çok çok, bol bol olan V-RAM' ler şu şartlarda; SLI - CF, çoklu monitör vs. kullanımlar için düşünülüp, o kartlara eklenmiştir.

    Ben daha 1 tane oyunda, 2 GB bellek yüzünden kartların tökezlediğini görmedim veya da 3 GB V-RAM' i olan HD 7950 veya HD 7970' in muadillerine fark attığını.En son örneklerinden mesala; Company Of Heroes ve BF4 Alpha testleri.

    Company Of Heroes 2' de 1080P' de herşey en yüksek seviyeye alındığında; GTX 780 2487 MB V-RAM, HD 7970 2598 MB V-RAM kullanıyor.Ve tablolarda görebilirsiniz; bu V-RAM kullanımlarına rağmen, GTX 770 - HD 7970 arasında 1 FPS ve GTX 770 - HD 7970 GE arasında 4 FPS fark var.Yani sizin düşüncenize göre; V-RAM yetersizliğinden, 2 GB kartların bu oyunda çuvallaması gerekir.Birde artı olarak şu da var ki; NVIDIA daha bu oyuna yönelik bir sürücü çıkarmadı, oyun şu an için hem NVIDIA, hem de AMD cephesinde sorunlu.

    gamegpu.ru' dan linkler;

    http://gamegpu.ru/rts-/-strategii/company-of-heroes-2-test-gpu.html


     GIGABYTE GTX 770 WindForce 3x OC vs. ASUS GTX770 DIRECTCU II O.C.



    Bu sitede çok detaylı incelemeler var, bakabilirsiniz.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi REDSTONE -- 29 Temmuz 2013; 19:14:29 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: .45 ACP

    quote:

    Giga'nın avantajı 4 gb olması (yeni çıkan ve çıkacak olan oyunların 2 gb'ın üstünde bellek kullandığını bir çok testte gördüm.


    cidden mi?2gb uzerinde ram isteyen ya 2 ya da 3 oyun var su anda piyasada.hangi bir cok testte gordun hepsi ayni oyunlar olunca manasi yok.daha cikmamis oyunlari nereden bulmuslar da test etmisler 2gb uzeri istiyor diye?antialiasing denen ayar 2gb uzerinde kullandiriyor eger o ayari kapatirsan 1 tane bile oyun yok 2gb uzeri ram isteyen.yeni cikacak oyunlar 2gb uzeri isteyecek diye kesin bir bilgi yok.yeni konsollardan yapilacak 2014'te cikacak pc'ye port oyunlari cok ram yer diyin cigerimi yiyin ama 2-3 oyunda testler oyleymis filan derseniz takkeleri degisiriz.konsollar 8gb ramle geliyor yanlis bilmiyorsam.4gb ramli kartlarin yetecegini nereden biliyorsunuz amd ekimde nvidia belki nisanda yeni serileri cikaracak.konsollar cop edebilir yani su anda piyasadaki butun kartlari boyle bir ihtimal var.konsollarin cikmasina bu kadar az zaman kala 1100 1200 lira verip kart almak hic mantikli degil bence.

    2-3 tane oyun var diyon ama piyasada en çok oynanan 2-3 oyun zaten onlar :) ve bende o oyunları oynuycam en çok... Ayrıca ben yeni çıkan oyunların testlerinden bahsetmek istemiştim ve yeni çıkacak oyunlarında bu yönde devam edeceği söylentilerinin olduğunu söyleyecektim cümleyi kısa kestiğim için toparlayamamışım bu kadar panik yapmana gerek yok. sakin ol şampiyon

    Ayrıca konsolların çıkmasını ve piyasanın evrilmesi falan 1 yılı bulur benim 1 ayım bile yok. Her an bilgisayarsız kalabilirim :)




  • Birde ben after effects programını kurcalıyorum bol bol :) bunun belki vram için bi önemi olabilir?
  • gtx770 gigabyte wf3x çok başarılı bir kart olmuş bizzat kullandım ve izlenimlerim ses konusu suan dcu2 ile aynı seviyede sıcaklıkta aynı performans olarakta bir fark yok aradaki fark sadece 2gb ile 4gb kartın aynı değerde olması kulaklık hediyesi için şahsen almam ben asusu. piyasada kaliteli ve ucuz kulaklık bulmak çok kolay ben philipsin 25 tllik kulaklıgını kullanıyorum ve gayet güzel. 4 gb kart almak daha mantıklı gigabyte gtx770 wf3x al keyfine bak
  • 4gb daha ileriye dönük bir seçim gigayı seç
  • quote:

    Orijinalden alıntı: svideoz

    4gb daha ileriye dönük bir seçim gigayı seç

    ileriye dönük diyorsunuz ama 770 gpu sunda 4 gb lık hafızayı dolduracak güç olmadıktan sonra neye yarar..haa derki ben slı yapacam o zaman tamam 4 gb lık modelı alsın derım..ama sonucta 1080p de oynayacaksa 2 gb lık modelden bıle slı duzenegı kurabılır..2 gb bellek 1080p ıcın uzun sure yetecektır..dedıgım gıbı yetmedıgı donemde anlayınkı gpu da tokezlemıs olacak ve her turlu gene ayar kısmak zorunda kalacak bu sayede bellek yetmemezlıgı sorunundan kurtulmus olacak..
  • Bende birsey sormak istiyorum. Fiyati ayni olarak dusunelim overclock yapmayi dusunmeye biri icin asus dc2 4 gb mi yoksa gigabyte windiforce 4 gb mi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2gb lik ekran kartı şu an için ve önümüzdeki süreler için yeterli olaçak. söz konusu oyunlar çıktığı zaman zaten yeni kart almak zorunda kalaçaksın performans alman için. herşey v-ram la bitmiyor. kartın gpu su daha önemli.
  • Ben birde şöyle birşey duydum. Ekran kartının Vram i dolduğunda otomatik olarak sistem belleğinden alıyormuş varsa eğer.

    Doğru mudur ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: calhanre

    quote:

    Orijinalden alıntı: svideoz

    4gb daha ileriye dönük bir seçim gigayı seç

    ileriye dönük diyorsunuz ama 770 gpu sunda 4 gb lık hafızayı dolduracak güç olmadıktan sonra neye yarar..haa derki ben slı yapacam o zaman tamam 4 gb lık modelı alsın derım..ama sonucta 1080p de oynayacaksa 2 gb lık modelden bıle slı duzenegı kurabılır..2 gb bellek 1080p ıcın uzun sure yetecektır..dedıgım gıbı yetmedıgı donemde anlayınkı gpu da tokezlemıs olacak ve her turlu gene ayar kısmak zorunda kalacak bu sayede bellek yetmemezlıgı sorunundan kurtulmus olacak..

    gpu gücü ile bellek kulanımı tamamen farklı şeyler oyunda önceden tanımlı grafiğin bellek kullanımı ne ise gpu hesaplayıp vmem e yedekler ha biraz geç yada eken yedekler ama bu kullanılan bellek miktarını etkilemez misal nispeten eski bir gpu ile güncel bir gpu nun kullandığı bellek miktarı aynıdır çünkü grafikte ne varsa hangi ayarlar seçiliyle çözünürlük ne ise harcanan bellek miktarıda ona göre belirlenir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ufuk_XT

    Ben birde şöyle birşey duydum. Ekran kartının Vram i dolduğunda otomatik olarak sistem belleğinden alıyormuş varsa eğer.

    Doğru mudur ?

    doğru aksi durumda fazla bellek kullanan oyunlardaki grafiğin tamamını görmek mümkün olmazdı ama bununda bir dezavantajı var oda kareler arası gecikme çünkü vmem yetmediği taktirde sistem belleğine başvurulacak bu arada daha yavaş ve uzak olan sistem belleğine erişim daha uzun sürecektir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: svideoz

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ufuk_XT

    Ben birde şöyle birşey duydum. Ekran kartının Vram i dolduğunda otomatik olarak sistem belleğinden alıyormuş varsa eğer.

    Doğru mudur ?

    doğru aksi durumda fazla bellek kullanan oyunlardaki grafiğin tamamını görmek mümkün olmazdı ama bununda bir dezavantajı var oda kareler arası gecikme çünkü vmem yetmediği taktirde sistem belleğine başvurulacak bu arada daha yavaş ve uzak olan sistem belleğine erişim daha uzun sürecektir

    Günümüz hızlı sistemlerinde bile bu gecikme olası mıdır ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ufuk_XT

    quote:

    Orijinalden alıntı: svideoz

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ufuk_XT

    Ben birde şöyle birşey duydum. Ekran kartının Vram i dolduğunda otomatik olarak sistem belleğinden alıyormuş varsa eğer.

    Doğru mudur ?

    doğru aksi durumda fazla bellek kullanan oyunlardaki grafiğin tamamını görmek mümkün olmazdı ama bununda bir dezavantajı var oda kareler arası gecikme çünkü vmem yetmediği taktirde sistem belleğine başvurulacak bu arada daha yavaş ve uzak olan sistem belleğine erişim daha uzun sürecektir

    Günümüz hızlı sistemlerinde bile bu gecikme olası mıdır ?

    Evet. PCI-Express'ten sistem RAM'ine ulaşmak, oradan veri çekmek ve tekrar GPU'ya getirip işlem yaptırana kadar geçen süre milisaniyelerle ölçülebiliyor. 30 FPS'nin de frame başına 33 milisaniye olduğunu gözönünde bulundurursak milisaniyeler uzun süreler. CUDA programlamada bile öğrendiğimiz bir mesele vardı. Artık 25 yıl öncesinde değiliz. o zamanlar hesaplama gücü hafıza birimlerinden yavaştı veya eşitti. şimdi CPU/GPUların hesaplama hızları hafıza birimlerinin hızından 100 kat fazla. o yüzden optimizasyonların çoğu hafıza birimlerini efektif kullanmaya yönelik. en yakın hafıza birimine, en hızlı cache'e en çok kullanılan, sık ihtiyaç duyulan verileri yüklemek gibi optimizasyonlar. CUDA programlamada GPU'nun kendi RAMi bile yavaş sayılıyor ki RAM'den veri çekmek kalsın. nVIDIA slaytlarından birinde gördüğüm kadarıyla zaten ekran kartlarındaki gücün %95'i hafızaya erişimden kaynaklanıyor. hesaplama nerdeyse hiç güç harcamıyor. bu yüzden hafıza birimlerini yakın tutmak önemli. mesafe de güç kullanımında o denli etkili. uzun "kablo", fazla güç demek. bu yüzden NVIDIA Volta tanıtımında "stacked DRAM" diye bişey duyurdu. GPU - RAM arası mesafeyi kısaltmak en önemli amaçlardan biri.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yesil1026

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ufuk_XT

    quote:

    Orijinalden alıntı: svideoz

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ufuk_XT

    Ben birde şöyle birşey duydum. Ekran kartının Vram i dolduğunda otomatik olarak sistem belleğinden alıyormuş varsa eğer.

    Doğru mudur ?

    doğru aksi durumda fazla bellek kullanan oyunlardaki grafiğin tamamını görmek mümkün olmazdı ama bununda bir dezavantajı var oda kareler arası gecikme çünkü vmem yetmediği taktirde sistem belleğine başvurulacak bu arada daha yavaş ve uzak olan sistem belleğine erişim daha uzun sürecektir

    Günümüz hızlı sistemlerinde bile bu gecikme olası mıdır ?

    Evet. PCI-Express'ten sistem RAM'ine ulaşmak, oradan veri çekmek ve tekrar GPU'ya getirip işlem yaptırana kadar geçen süre milisaniyelerle ölçülebiliyor. 30 FPS'nin de frame başına 33 milisaniye olduğunu gözönünde bulundurursak milisaniyeler uzun süreler. CUDA programlamada bile öğrendiğimiz bir mesele vardı. Artık 25 yıl öncesinde değiliz. o zamanlar hesaplama gücü hafıza birimlerinden yavaştı veya eşitti. şimdi CPU/GPUların hesaplama hızları hafıza birimlerinin hızından 100 kat fazla. o yüzden optimizasyonların çoğu hafıza birimlerini efektif kullanmaya yönelik. en yakın hafıza birimine, en hızlı cache'e en çok kullanılan, sık ihtiyaç duyulan verileri yüklemek gibi optimizasyonlar. CUDA programlamada GPU'nun kendi RAMi bile yavaş sayılıyor ki RAM'den veri çekmek kalsın. nVIDIA slaytlarından birinde gördüğüm kadarıyla zaten ekran kartlarındaki gücün %95'i hafızaya erişimden kaynaklanıyor. hesaplama nerdeyse hiç güç harcamıyor. bu yüzden hafıza birimlerini yakın tutmak önemli. mesafe de güç kullanımında o denli etkili. uzun "kablo", fazla güç demek. bu yüzden NVIDIA Volta tanıtımında "stacked DRAM" diye bişey duyurdu. GPU - RAM arası mesafeyi kısaltmak en önemli amaçlardan biri.

    +1




  • Kulaklığa aldanma, sonradan da alabilirsin onu fakat tutupta 2gb az gelirse onu satıp 4gb alman gerekecek. 4gb giga 770 1000tl forumda.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.