Şimdi Ara

Gemi Yaşamı - Denizcilik vLog (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
147
Cevap
22
Favori
4.368
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
11 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chefarcher


    quote:

    Orijinalden alıntı: coaxem

    Gemi tipine göre değişir, mesela kimyasal tankerde risklerinden dolayı maaş skalaları biraz daha yüksektir.

    Okulun herhangi bir önemi yok.

    Kimyasal tankerin ne gibi riskleri var?

    Evet kimyasal tankerler icin bu aralik dogru.

    Bu arada hic icinde havuz bulunan bir yolcu gemisinde veya baska tür bir gemide sefer yaptiniz mi? Yaptiysaniz havuzun boyutu neydi?

    Okulun bir onemi yok derken? 70.000 siralama yapan ve 150-200 bin siralama yapan iki kisinin bence dogrudan veya dolayli olarak farkli olmalari lazim.

    Ayrica mezun olduktan sonra 3+2 kontrat ile kontrat dahil aylik 5000-6000$ kazanan 2 tane 3. kaptan taniyorum. Bu kisiler cok nadir kisiler mi yoksa kendini gerekli yonlerden gelistiren ve tecrubeli kisilerde iyi bir uniden mezun olduktan sonra bu pozisyonda bu maasla calisabilirler mi?

    Bu tanıdığınız 3. kaptanlar hangi okuldan mezunlar acaba?

    Ayrıca hangi şirketler ve ne tür gemilerde çalıştıklarını söyleyebilir misiniz?

    Özelse pm den de söyleyebilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaptan Woodpecker

    quote:

    Orijinalden alıntı: chefarcher


    quote:

    Orijinalden alıntı: coaxem

    Gemi tipine göre değişir, mesela kimyasal tankerde risklerinden dolayı maaş skalaları biraz daha yüksektir.

    Okulun herhangi bir önemi yok.

    Kimyasal tankerin ne gibi riskleri var?

    Evet kimyasal tankerler icin bu aralik dogru.

    Bu arada hic icinde havuz bulunan bir yolcu gemisinde veya baska tür bir gemide sefer yaptiniz mi? Yaptiysaniz havuzun boyutu neydi?

    Okulun bir onemi yok derken? 70.000 siralama yapan ve 150-200 bin siralama yapan iki kisinin bence dogrudan veya dolayli olarak farkli olmalari lazim.

    Ayrica mezun olduktan sonra 3+2 kontrat ile kontrat dahil aylik 5000-6000$ kazanan 2 tane 3. kaptan taniyorum. Bu kisiler cok nadir kisiler mi yoksa kendini gerekli yonlerden gelistiren ve tecrubeli kisilerde iyi bir uniden mezun olduktan sonra bu pozisyonda bu maasla calisabilirler mi?

    Bu tanıdığınız 3. kaptanlar hangi okuldan mezunlar acaba?

    Ayrıca hangi şirketler ve ne tür gemilerde çalıştıklarını söyleyebilir misiniz?

    Özelse pm den de söyleyebilirsiniz.

    Alıntıları Göster
    .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chefarcher -- 24 Aralık 2015; 7:42:48 >




  • chefarcher C kullanıcısına yanıt
    Kimyasal tankerin riski çok,

    Basitçe anlatayım; içi dolu bir kola şişesi düşün. Bu kola şişesini salladıkça köpürmesini ve kendi kendine reaksiyona girip şişeyi şişirmesini bekleriz değil mi?
    Şimdi ne alaka diyeceksin. Devam ediyorum

    Kimyasal tanker gemilerinde her türlü aşındırıcı madde, asit vs taşınır. Diğer gemilerde olduğu gibi tankların yukaridaki kola şişesi gibi sallanmaktan tepkime yapıp şişmemesi için overflow (hava firar boruları) bulunur. Yani tanklarda taşınan yükler atmosfere kontrollü açılan kapaklarla dengelenir. (Kola şişesini sallayıp deniz altına sokunca suyun basıncı da ekleniyor)

    Yeniden üst paragrafa dönüyorum;
    Bu hava firarlardan kaçan kimyasal madde ister istemez yaşam mahali havalandırmasından içeri girer, ya da açık lumbuzlardan (camlardan) bir nevi tüp takılı şahinin tup kokusunu koklamak gibi.
    Şimdi, hava firarlardan gaz kaçıyor dedik, tankta yanıcı, yakıcı aşındırıcı var dedik ve bunu çok az da olsa solunumla içine alıyorsun. Belki bir kontratta yada 1 yılda değil ama bunun etkisi illaki bir gün çıkacaktır.

    Onun dışında diğer gemiler de riskli ancak kimyasal tankerin tank temizlikleri vs gibi liman hazırlıkları gemi tarafından yapılıyor çoğu zaman. Bu nedenle ne kadar iyi temizlenmiş olursa olsun tankların içine girip kontrol yapacaksın, bir damla bile olsa kezzap gibi bir asidik maddenin deri üzerindeki etkisini anlatmama gerek yok sanırım. Milyonda bir de olsa başka gemiyle çatışma durumunda ise kurtulma şansı belki kötü bir benzetme olacak ama içine tuz ruhu dökülmüş akvaryumdan balıkların kaçması kadar zor.

    Bu nedenle tanker zordur ağırdır, biz gemilerde özgürlüğümüzü satarken onlar ekstra sağlıklarını satmaktalar.

    Gelelim şirket konusunda muhtemelen Teekay 'dan bahsediyorsun. Yanlış yönlendirme yapılmış, sadece İtü'den değil diğer fakültedelerden de ihtiyaç olması durumunda öğrenci alırlar. Diğer yanılgı üniversite sınav sonucun ne olursa olsun fakültede sıfırsın yani istersen TR birincisi olarak gir yine aynı Ayrıca fakültede de bölüm birincisi olup dersleri ezberleyerek giden inek takımı da yine aynı başarısızlığa mahkumdur. Diğer konudan (Denizcilik Fakültesi genel) hatırlayanlar olacaktır hep demiştim, denizcilik kitap hesap defter derslerin %20-30 geri kalanı tamamen kişilikle alakalı bir meslektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi coaxem -- 18 Kasım 2015; 19:35:31 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • DraJeS kullanıcısına yanıt
    ilk mesajda siteler ve konu mevcut

    Denizcilik Fakültesi Güverte (Deniz ulaştırma ve işletme müh.) mezunuyum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şuraya yerleşeyim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği II. sınıftayım sizce gemiye çıkmalı mıyım mezun olunca?
  • Gemler ve denizcilik denilince aklıma hep bu kitap gelir:
     Gemi Yaşamı - Denizcilik vLog



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nulla Poena Sine Lege -- 18 Kasım 2015; 6:15:29 >
  • Sağlık okuyorum ama konu sahibinin samimi anlatımları sayesinde mesleğe merak saldım diyebilirim. Bölümümde ilerleyeceğim elbette fakat o ortamı tatmak isterdim. Maaşlarda küçümsenecek boyutlarda değil minimum 2000$ bizim paramızla iyi para. Anladığım kadarıyla bazı seferler uzun sürüyor ki buda 3 aylık bir mesai sonucunda cebinizde yaklaşık 20000₺ para olacak anlamına geliyor.

    Edit: 6. Aboneniz ben oldum usta konu ve kanalı takipteyim, Allah selamet versin..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lordinas -- 18 Kasım 2015; 6:35:42 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Epey bir süre oldu, Rusya krizi vs derken gemiye daha çıkmadım ama bugün itibariyle port captain olarak çalıştığım gemi operasyonlarını kaydettim :) Şimdi biraz dinlenme ve yarın işe devam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende deniz ulaştırma müh. düşünüyordum bu konuyu görünce baya bilgi sahibi oldum saolun hocam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çektiğim videoları editleyebilirsem yarın yada çarşamba günü yükleyeceğim Şimdilik çözüm bulamadığım Adobe premier'de wifi kartından dolayı bir mavi ekran vermekte

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coaxem

    Çektiğim videoları editleyebilirsem yarın yada çarşamba günü yükleyeceğim Şimdilik çözüm bulamadığım Adobe premier'de wifi kartından dolayı bir mavi ekran vermekte

    Sabırsızlıkla bekliyorum :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • One Piece'i buldun mu?

    Limana yanaşma videosu çok güzel.

     Gemi Yaşamı - Denizcilik vLog



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Final Getsuga Tenshou -- 28 Aralık 2015; 19:12:16 >




  • Gemi makine mühendislerinin maaşlarıda kaptanlarla orantılı olarak mı gidiyor? Yani I.Kaptan 10.000$ alırken çarkçıbaşı ne kadar alıyor?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Black Sabbath

    Gemi makine mühendislerinin maaşlarıda kaptanlarla orantılı olarak mı gidiyor? Yani I.Kaptan 10.000$ alırken çarkçıbaşı ne kadar alıyor?

    Evet orantılı gidiyor ama kaptan maaşları 300-400usd daha fazla olabiliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Final Getsuga Tenshou kullanıcısına yanıt
    One piece? karıştı sanırım ama epeydir anime izlemiyorum

    Limana yanaşma videosu alıntıdır kanal boş kalmasın diye koymuştum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coaxem


    quote:

    Orijinalden alıntı: Black Sabbath

    Gemi makine mühendislerinin maaşlarıda kaptanlarla orantılı olarak mı gidiyor? Yani I.Kaptan 10.000$ alırken çarkçıbaşı ne kadar alıyor?

    Evet orantılı gidiyor ama kaptan maaşları 300-400usd daha fazla olabiliyor

    Koskaca bir geminin sorumlulugu icin gayet normal. Peki çarkçıların karada iş imkanı nasıl? Birde kaptan ve muhendisler kamaralarinda silah bulundurma hakkı varmis dogru mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coaxem

    One piece? karıştı sanırım ama epeydir anime izlemiyorum

    Limana yanaşma videosu alıntıdır kanal boş kalmasın diye koymuştum

    O zaman senden de bekliyoruz öyle bir video.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Black Sabbath


    quote:

    Orijinalden alıntı: coaxem


    quote:

    Orijinalden alıntı: Black Sabbath

    Gemi makine mühendislerinin maaşlarıda kaptanlarla orantılı olarak mı gidiyor? Yani I.Kaptan 10.000$ alırken çarkçıbaşı ne kadar alıyor?

    Evet orantılı gidiyor ama kaptan maaşları 300-400usd daha fazla olabiliyor

    Koskaca bir geminin sorumlulugu icin gayet normal. Peki çarkçıların karada iş imkanı nasıl? Birde kaptan ve muhendisler kamaralarinda silah bulundurma hakkı varmis dogru mu?

    Özellikle tersanelerde iş imkanı var ancak gemiyle kıyaslayınca hem iş yoğunluğu fazla hemde geliri yarı yarıya az.

    Gemide silah bulundurmak yasaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.