Şimdi Ara

Geçmişte Turbo ve Zihniyetine Bir Bakış (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
77
Cevap
3
Favori
5.375
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2014'de gelmesi muhtemel artık. Önemli specler olarak; 1.6 V4 (90°), tek sarj (1.5 bar sınır galiba), krank 15000rpm'de sınırlı (12000'den 15000'e çekildi seyir zevki için). Gayet teknolojik bir makina olacaktır (lagdır, dayanımdır gibi sorunlar için) ancak F1 ruhunu yok sayan birşey benim açımdan. 19.000 çeviren V10'lar daha heyecan verici idi. Ayrıca daha lineer çalışan motorlar ki bu bir pilot için en önemli şeydir.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Full#Throttle

    2014'de gelmesi muhtemel artık. Önemli specler olarak; 1.6 V4 (90°), tek sarj (1.5 bar sınır galiba), krank 15000rpm'de sınırlı (12000'den 15000'e çekildi seyir zevki için). Gayet teknolojik bir makina olacaktır (lagdır, dayanımdır gibi sorunlar için) ancak F1 ruhunu yok sayan birşey benim açımdan. 19.000 çeviren V10'lar daha heyecan verici idi. Ayrıca daha lineer çalışan motorlar ki bu bir pilot için en önemli şeydir.

    Bknz, imzam.
    _____________________________
    *HP nin yırtına yırtına RPM'le geleni değil, yuksek hacmin alt devirlerdeki torkuyla sessiz sedasiz geleni makbuldur.

    W220 S500L V8 Automat. (Satıldı)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland



    Çok Güzel Bir Konuydu Teşekkürler
    _____________________________
    Otomobil karakteristik bir eşyadır. Diğer eşyalardan ayrılmasını sağlayan en önemli özelliği de budur. İlk ütüsünü hatırlayan var mı? Peki ilk aracını hatırlamayan? (Evlendikten sonra eşyaların hepsinin de karakteristik özelliği olduğunu anladım, onları da unutmuyorum) Müşavir nickli beyfendiye selamlar.
  • Konu çok güzel olmuş.

    Keyifle okudum, teşekkürler.
    _____________________________
    mantık..
  • Güzel konu, teşekkürler paylaşım için..
    _____________________________
    AMD Ryzen 5 1600 AF - MSI B450M-A Pro Max - Gigabyte Rx 570 - Corsair Vengeance 2x8GB DDR4 3200MHz - FSP Hyper 500Watt Psu
  • quote:

    2 seçenekte turboşarjlı motoru kimse denememişti.
    Ama "Bernard Dudot" bu konuda eğitim alMak için ABD'ye gönderildi Renault tarafından ve daha sonra Renault'un Le Mans'da kullandığı F2 motorun turboşarjlı versiyonu üzerinde çalıştı.
    _____________________________
    parmağını bastığında izi ayyıldız çıkanlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Turbo ile birlikte Porsche F1'e girerse, çok farklı bir yarışma ortamı olabilir.

    Bu mantık kesinlikle yanlış. Evet Porsche turbo alanında gayet başarılı firma, birçok şeyin öncüsü ancak F1'de motorlar zaten hemen hemen aynı oluyor (Dayanım olarak Porsche sağlam motorlar yapabilir tabi). Artık ağır basan taraf aero oldu. Tasarım çok önemli bir konumda.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    2 seçenekte turboşarjlı motoru kimse denememişti.
    Ama "Bernard Dudot" bu konuda eğitim alMak için ABD'ye gönderildi Renault tarafından ve daha sonra Renault'un Le Mans'da kullandığı F2 motorun turboşarjlı versiyonu üzerinde çalıştı.


    ABD her konuda akar diyosun yani.
    _____________________________
    *HP nin yırtına yırtına RPM'le geleni değil, yuksek hacmin alt devirlerdeki torkuyla sessiz sedasiz geleni makbuldur.

    W220 S500L V8 Automat. (Satıldı)
  • Zevkle okudum cok guzel konu paylasim icin tesekkurler
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    2 seçenekte turboşarjlı motoru kimse denememişti.
    Ama "Bernard Dudot" bu konuda eğitim alMak için ABD'ye gönderildi Renault tarafından ve daha sonra Renault'un Le Mans'da kullandığı F2 motorun turboşarjlı versiyonu üzerinde çalıştı.


    ABD her konuda akar diyosun yani.

    yok oyle demiyorum da forumumuzda ''bizden en az 50 yil ileride'' sanilan avrupanin o yillarda kendi basina turbo teknolojisi gelistirecek bilgisi olmadigini soyleyen bir cumleyi alinti yaptim.

    bi de sey vardi amerika turbo ne bilmiyormus ondan turbo dizel uretemiyormus geyigi
    _____________________________
    parmağını bastığında izi ayyıldız çıkanlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: uguRnB

    F1'in o eski keyfi, tadı ve heyecanı kesinlikle yok. Çok iyi bir takipçisi ve tabiri caiz ise bir nevi bağımlısıydım. 2005 yılını geçtikten sonra seyri ve takibi hemen hemen bıraktım. Belki 2006'da çok nadir denk geldiğimde öncelerin aksine tutkusuz bir şekilde öylesine nadiren bakmışımdır. Daha sonra takibi neredeyse tamamen bitirdim. O eski seslerden, o eski kapışmalardan ve o eski atmosferinden günümüzdeki halinde eser yok. Şu dönemde hala aynı heyecanla takip eden var mı merak ediyorum? Araçları bıraksalar kendileri yarışacak zaten. Aracı sürücü değil sürücüyü araç yönetiyor neredeyse. Konu özü bir yana açılmışken bu konudaki küçük bir isyanımı dışa vurmak istedim tekrardan...

    Evet dediğin gibi olmalı 2005'ten sonra izlemeyi bırakmışın hele ki son 2 senedir 1 yarışa bile bakmadın sanırım ki
    2005'te ortalama bi yarışta geçiş sayısı 0-5 arasındayken şimdi 2010'dan itibaren 30-35'i hatta bu sezon çok daha fazlasını bile buluyor.Önceden Schumi-Hakkinen kapışması yaşanırken yarışı ikisinden biri kazanırken bu sezon yarış kazanan 8 farklı sürücü var.Yani sıkıcılık namına zerre birşey yok yarışı kimin kazanacagını tahmin edemiyorsun...
    F1 şimdi çok daha zevkli bunu eski yarışmış pilotlar da beyan ediyor..
    _____________________________
    "No color will ever be brighter for me than black and white." - Alessandro Del Piero




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    2 seçenekte turboşarjlı motoru kimse denememişti.
    Ama "Bernard Dudot" bu konuda eğitim alMak için ABD'ye gönderildi Renault tarafından ve daha sonra Renault'un Le Mans'da kullandığı F2 motorun turboşarjlı versiyonu üzerinde çalıştı.


    ABD her konuda akar diyosun yani.

    yok oyle demiyorum da forumumuzda ''bizden en az 50 yil ileride'' sanilan avrupanin o yillarda kendi basina turbo teknolojisi gelistirecek bilgisi olmadigini soyleyen bir cumleyi alinti yaptim.

    bi de sey vardi amerika turbo ne bilmiyormus ondan turbo dizel uretemiyormus geyigi

    Eğer ABD dizel motor üretemiyorsa hiçbir ülke üretemiyor o zaman.

    Saydırmasınlar bana şimdi elin yuğeseylisinin dizıl petrıl enciın kompanilerini.
    _____________________________
    *HP nin yırtına yırtına RPM'le geleni değil, yuksek hacmin alt devirlerdeki torkuyla sessiz sedasiz geleni makbuldur.

    W220 S500L V8 Automat. (Satıldı)




  • Konunun okunabiliyor olması güzel, elimden geldiğince resimlerle desteklemeye çalıştım. Arkadaşlar ben konunun direk sadece F1 ile ilgili olduğunu düşünmediğimden paylaşmak istedim. Başlığa da bu sebeple F1 ibaresi düşmedim belki diğer dallar ile çeşitlenir zamanla arkadaşlarında desteğiyle ve turbo algısına katkısı olur diye düşünmüştüm. Özellikle güç makinelerini anlamayı geçmişin uygulamaları ve şarj gelişimi kolaylaştırır diye düşünüyorum ayrıca otomotiv sanayisinde ki atmosferik ve şarj kullanma eğilimlerini, bölgesel farklılıkları belki anlamayı kolaylaştırır.

    Evet, sanılanların aksine Amerika kıtası geçmişte de birçok alanda öncüydü. Hatta daha güçlü makinelerin membağı desek belki abartmamızın sadece bir kısmı desteksiz kalabilir. Biliyorsunuz geçmiş dönemlerde F1'den çok daha ileri noktalara ulaşabilmiş olan seri Can-Am'dir. Adı üstünde Amerika kıtasına ait bir seridir. Canada-Amerika arasında düzenlenen yarış dizelerini kapsar ve üretilen doğal emişli ve şarjlı olarak F1'in Turbo döneminden daha önce devasa güçlere ulaşmışlardır. Mesela Porsche 917 bir Can-Am makinesidir. Tabi ki yine yanlış anlaşılmaların önüne geçilmeli ki Can-Am'de bir çok avrupalı yarış atelyesi mücadele etmiştir. Mclaren, Lotus, Porsche vs gibi.
    İşte daha sonrasıyla Rally'deki Group B makineleri vesair hep burada kazanılan tecrübelerin serilere uyarlanarak geliştirilmesidir.
    Bugünün Veyron 'ları, AgeraR 'ları da işte bu birikimlerin ürünüdür denilebilir.
    _____________________________
    Hp, Aerodynamic, Driver, Tire = Racing Machine
    "Hiç bir zaman kendi limitlerime ulaşamadım. Beni daha hızlı olmaktan alıkoyan hep aracın limitleri olmuştur. Kendi limitlerim değil."




  • Gerçekten çok güzel bir paylaşım yapmışsınız, soluksuz okudum.
    _____________________________
  • Turbo candır.

    Bilgilendirdin için teşekkürler türkiyede ilk turbolu araçlar kamyonlardı benim usta (eski çalıştım turbocu) kamyon turboları degiştirerek bu işlere başlamışlardı ve turbo artık her yerde kullanılıyor istanbuldaki bir vapurda bir turbo görmüştüm devasa bişeydi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi K.PAŞALI -- 9 Ağustos 2012; 20:07:14 >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    quote:

    Honda´nın Formula 1 konusundaki tarihçesi ise tahmin edilebileceği üzere son derece parlak. Motor teknolojileri konusunda üstün performans sunan Honda Formula 1´de 6 takımlar (1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991) 5 sürücüler şampiyonluğu (1987, 1988, 1989, 1990, 1991) kazandı. Ve Formula 1 tarihinde bir döneme damgasını vurdu.


    O zamanlar da f1 tarihinin en basarili takimlarindan biri mclaren-honda turbo motor ile yaristilar.

    Ama halen turbo'nun yapay guc ve kolaya kacmak oldugunu dusunuyorum. Aston-martin belgeselini izlerken "bizim yapay guce ihtiyacimiz yok , o yuzden tum araclarimiz dogal emisli motor " sozu aklima gelir.

    _____________________________
    Citröen C3 1.4HDİ SX 5P

    Citröen C5 1.6 e-HDİ 112 HP SPORT MCP Black




  • bence yapay güç falan değildir teknolojinin getirdiği bir nimettir sonuçta aracın motorundan başka bir yerden güç alınmıyor artık kabul edilmesi gerek turbo her zaman turbodur.
    _____________________________
  • Konuyu zevkle okudum teşekkürler.
    Ayrıca kendi adıma konuşacak olursam gücün yapayı orjinali olmaz, güç güçtür mesele onu kontrol edebilmektir.
    _____________________________
    Bilindik hikaye...
  • çok güzel ve zevkli bir konu olmuş, eline sağlık...

    fakat yazıyı okurken bir ara korktum ne yalan söyleyeyim, adamlar tek kullanımlık motor şanzıman ne varsa yapmışlar, dedim içimden "herhalde 'sadece sıralama turları için pilotlar ürettik, bir iki tur dayansın yetiyordu, sonra çöpe atıyorduk' diye bir cümle okuyacağım birazdan"....
    _____________________________
    Demokratçılık boruculuk değildir...Demokratçılıkta herkes nerde, sen orda...Muhalif olmak, münafık olmak yok, yasak bunlar..
  • okudum çok güzel bir konu
    _____________________________
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.