Şimdi Ara

Gdi sportage'dan hibrit chr'a geçmek / Güncelleme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
51
Cevap
0
Favori
2.188
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selam arkadaslar,

    2018 model 1.6 gdi tam otomatik elegance paket kia sportage sahibiyim. Aracim 20bin kmde kazasiz. Trinksat degeri 221bin tl, piyasada 230bin tl ve yukarisina alici bulabilir.

    Bugun 1.8 hibrit ecvt flame chr icin anlasmis bulunuyorum. Fiyat sabit ve 231.500tl. seramik kaplama, park sensoru, ses yalitimi, bagaj havuzu, metalik renk, +2 sene garanti gibi ekstralar da zorunlu olarak dayatildi, fiyata dahil. Cam filmi vardi, cikarttirdim listeden.

    Arac 25 eylul teslim, dolayisiyla kendi aracimi satmak icin 1 aya yakin zamanim var ancak karar veremiyorum bi turlu

    Chr in mtvsi 3500tl, sportage 1500tl lik dilime dustu. Yakit tasarrufu hesaplarima gore 3000tl civari olacak. Ekonomi icin attigim tas urkuttugum kusa degmiyor acikcasi

    Donanim olarak;

    Sportage in artilari : acilabilir cam tavan, arka led farlar, yagmur sensoru, yokus inis destegi, katlanir aynalar, baldir destekli on koltuklar

    Chr in artilari : acc, serit takip, otomatik yanan uzun farlar, yaya algilamali carpisma onleme, on led farlar, anahtarsiz calistirma, elektronik park freni, apple car play, surucu diz hava yastigi

    Cebimden para cikmadan boyle bi yenileme mantikli olur mu sizce? 2 kisiyiz, bagaj ve arka koltuklara cok fazla ihtiyac duymuyoruz. Ancak buyuk bi araca ihtiyac duydugumda sportage ve muadili bi araci tekrar alamama riski beni tedirgin ediyor. Yorumlarinizi bekliyorum :)

    Güncelleme :
    Bugun kia sportage aracimi satmis bulunuyorum. Sirasiyla 258-254-248bin tl istedim. Ne arayan oldu ne soran :) en son 2 gun once 244bin tl ye cekip dopingle ilani ust siraya cikardim. İlgi bir anda artti. Bugun 241bin tl ye kurumsal bir galeriye sattim. Su anki trinksat fiyati 236.200tl

    Toyota chr icin motor numarasi belli oldu, sase numarasi bekleniyor. 24 eylulde banttan inecek, en gec 28 eylulde teslim alacagim.

    Soldaki de eski arabam :)
    Gdi sportage'dan hibrit chr'a geçmek / Güncelleme



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi masterap -- 15 Eylül 2020; 19:44:0 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Almayi düşündüğüm dönem çok arastirdim;

    Arka camlar küçük oldugu icin arka taraf boguk gelmişti.

    Sürüş zevkliydi basta uzay araci gibi gelmisti gazlayinca cikan ses garipti ama guzeldi, ic malzeme kalitesi fena degildi.

    Tasarim goreceli ama bence guzeldi.

    O dönem sportage da bakmıştım chr ona göre biraz daha alcak gelmişti.

    Mtv ile yakit hesabini yapmistim. Dizel veya lpgliden farkli bir tasarruf sağlamiyordu. Bana gereksiz gelmişti. Hybrid bakimi, gelecegi vs gibi kaygılar yüzünden vazgeçmiştim. Alsam sirf tasarimi icin alacaktim.

    Sizin durumda ben olsam sportage verip chr almazdım. Tabi herkesin kendi karari, yasadiklari hissettikleri beklentileri farkli.

    Hayırlısı olsun. 👍🏻
  • Hocam senin yorumunu da ayriyetten merak ediyorum :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ekonomik olarak degerlendirmek gerekirse yilda 10.000 km ise ortalamaniz degisiklik cok avantajli olmayacaktir. 20.000 km civari veya ustu ise degisiklik lehinize fark eder.

    Diger konular biraz kisisel tercih ve sportage Hakkinda cok bilgim yok.

    Hakkinizda hayirlisi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • B suv aile aracı değildir. Macera arıyorsunuz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • masterap M kullanıcısına yanıt
    Almayi düşündüğüm dönem çok arastirdim;

    Arka camlar küçük oldugu icin arka taraf boguk gelmişti.

    Sürüş zevkliydi basta uzay araci gibi gelmisti gazlayinca cikan ses garipti ama guzeldi, ic malzeme kalitesi fena degildi.

    Tasarim goreceli ama bence guzeldi.

    O dönem sportage da bakmıştım chr ona göre biraz daha alcak gelmişti.

    Mtv ile yakit hesabini yapmistim. Dizel veya lpgliden farkli bir tasarruf sağlamiyordu. Bana gereksiz gelmişti. Hybrid bakimi, gelecegi vs gibi kaygılar yüzünden vazgeçmiştim. Alsam sirf tasarimi icin alacaktim.

    Sizin durumda ben olsam sportage verip chr almazdım. Tabi herkesin kendi karari, yasadiklari hissettikleri beklentileri farkli.

    Hayırlısı olsun. 👍🏻



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Witwickyyy -- 30 Ağustos 2020; 21:56:22 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bende sizle aynı durumda sayılırım. Manuel Qashqai aracımı satıp, eşimin de kullanabileceği 1.2 turbo Flame otomatik modeline kaparo verdim. Az km yapmamız ve ciddi vergi farkı nedeniyle hibrit düşünmedim hiç. Eylül 15 gibi teslim alacağım. En alınabilir fiyat performans aracı olması ve tasarımının hoşumuza gitmesi sonucu imkanlar dahilinde kararımızı verdik. Hayırlısı olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çağlar... Ç kullanıcısına yanıt
    Hayirli olsun. Hibrit teknolojisi ekonomik olarak bi fayda sunmayacak mtv yuzunden. Ancak merak ediyorum, guncel seyleri de yakalamak istiyorum. Hibrit tercihim biraz keyfi aslinda, biraz da cevreci diyelim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • masterap M kullanıcısına yanıt
    Hakkımızda hayırlısı olsun. Tercihimizde yanılmaz ve memnun kalırız umarım. Araç geldiğinde tecrübelerimizi paylaşırız.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: masterap

    Hocam senin yorumunu da ayriyetten merak ediyorum :)
    Geldim

    Baktığında para eklemeden araba sıfırlamak mantıklı ve kulağa hoş gelen bi iş.

    Ama chr düşünüyor olsam 1.2 versiyonunu tercih ederdim. hybrid yüksek mtv ve satış fiyatındaki fark nedeniyle ekonomi iddiasından uzaklaşıyor.

    1.2 motoruyla da zaten sportage'dan az yakacaktır, turbo desteği ile de daha esnek olacaktır. Bence daha mantıklı bir alışveriş olur.

    Sportage'ın genişliği, suv hissi chr'da yok tabi bu negatif tarafı, ilerde ailenin genişlemesi gibi planlar varsa dar gelebilir.

    Şimdi gördüm üstte yazmışsın hybrid denemek istiyorum diye, içinde kalacağına al derim o zaman, nasıl olsa üstüne para eklemeyeceksin. Piyasası olmayan bir araç da değil chr hybrid, baktın hoşuna gitmedi, satarsın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lojistisyen -- 30 Ağustos 2020; 23:47:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ben olsam geçmezdim. Aracınız yeni ve yaptığınız km hibrit almak için fazla değil (yakıt tüketimi ve mtv açısından). Chr daha küçük, hacim şu anda yeterli gözükse de neyin ne zaman gerekeceği bilinmez. Donanım tartışılır, her iki aracın da güzel özellikler var. İlla chr alacak olsaydım ben de 1.2 t modeline bakardım

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.2t yi bi bayide bulabildim o da 220bin tl istedi. Acikcasi 10 daha verip hibrit alirim dedim :)) ticari dusunecek olursam da 10bin tl zam sonrasi %80 lik otv dilimine girecek. Maalesef bunu da goz onunde bulunduruyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi masterap -- 31 Ağustos 2020; 10:59:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynı anda aldık sportage. O sırada ben chr sürmüştüm test aracı olarak, aşırı kötüydü konfor olarak, dar ve basık, seçiminize saygı duymakla birlikte sorduğunuz için söylüyorum, yol yakınken vazgeçin, eğer ekonomi istiyorsanız prins vsi2 Di taktırın, ben öyle yaptım, sıfır sorun ve dizelden daha ekonomik bir aracım var, konforu siz biliyorsunuz zaten..

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Ben de C-HR Hybrid Flame alalı bir ay kadar oldu. Birkaç yorumda bulunayım.

    Öncelikle C-HR B SUV değil C SUV’dur. Daha önce bu konunun tartışması forumda da dönmüştü. Boyut olarak bakıldığında C-HR piyasadaki B SUV’lardan büyük, C SUV’lardan ise küçük durumda. Dolayısıyla tartışılması çok doğal. Bence bir aracı B ya da C sınıfı olarak konumlandırırken boyutları kadar malzeme kalitesi de çok önemli. Üstün malzeme kalitesi dolayısıyla da ben C-HR’ı C SUV olarak olarak konumlandırmaktayım.

    Ayrıca aracın iç hacmi dar, arkası tabut gibi tarzında çok fazla eleştiri var C-HR için. Ama aracın iç hacmi bence hiç de dar değil. Ön kısım zaten ferah da arka koltuklar da oldukça rahat bence. 183 cm boy ile oldukça tatmin edici bir baş mesafesine sahibim arka koltukta. Bu eleştirilerin esas sebebi aracın coupe benzeri tasarımından dolayı arka camların diğer C SUV’lara kıyasla oldukça dar (ve yüksek) olması dolayısıyla arka koltuklarından olduğundan az ferah hissettirmesi. Eğer aşırı klostrofobik bir insan değilseniz sorun yaşayacağınızı zannetmiyorum. Denemeden karar vermeyin tabi. Ayrıca 2020 C-HR’dan önce aracın tavanı siyahmış ve bu da ekstra bir basıklığa sebep oluyormuş. 2020 versiyonlarında tavanı arka kısmın daha ferah hissettirmesi için açık renge çevirmişler.

    İşin merak ve teknolojiyi yakalamak isteme kısmı da önemli. Ben de bir bilgisayar mühendisi olarak hibrit teknolojisini daha yakından tanımak istiyordum satın almadan önce. Çevreci kısmına gelince de aracın emisyon değeri oldukça düşük. Hibrit 86 g/km CO2 emisyonunda bulunurken 1.2 benzinli versiyonu 138 g/km CO2 emisyonunda bulunmakta. Yani yarısından daha fazla.

    2020 model C-HR TSS2 (Toyota Safety Sense version2) sayesinde sınıfındaki birçok aracın barındırmadığı ACC, yaya algılamalı fren, otomatik uzun farlar, geri dönüş kamerası, yedi hava yastığı gibi donanımları standart olarak bulunduruyor. Ayrıca Apple CarPlay gibi güncel teknolojileri de içerisinde barındırıyor.

    İyi yanları daha uzatılabilinir, sessiz sürüş, trafikli yoldaki inanılmaz tasarruflu yakıt tüketimi vb.

    Biraz da hangi durumda C-HR tercih etmezdimden bahsedeyim.

    Yüksek bagaj hacmine ihtiyacınız varsa ve arka koltukları da aktif olarak kullanacaksanız tercih etmezdim. Çünkü bagaj hacmi 300 litre olup sınıfına göre oldukça dar. Arka koltuklar katlanıp bagaj genişletilebiliniyor ama arka koltukları aktif kullanacaksanız 300 litre yetersiz gelebilir. Bagajdaki stepne lastiği çıkarırsanız da bagaj hacmi 377 litreye yükseliyor.

    Aracı performanslı kullanıyorsanız tercih etmezdim. Bu aracın performansı düşük demek değil yalnız. Bu aracı alıyorsanız bence sakin ve ekonomik bir sürüş yapıyor olmalısınız. Aksi halde yakıt performansınız fabrika verilerinden uzaklaşır ve hibritin pek bir anlamı kalmaz. Boşu boşuna araca daha yüksek bir bedel ve MTV ödemiş olursunuz. Ben İstanbul’da kullanıyorum aracı. 1300 km sonunda yakıt tüketimim 3.4 ile 3.5 litre arasında gidip geliyor. Yalnız yakıt tüketimine oldukça dikkat ederek kullandığımı belirteyim.

    Performansı kötü değil demiştim ama araçta 1.8 motor performansı da yok. Hafif bir aşağı eğimde araç tamamen bedava gidiyor ve aküsünü hızlıca şarj ediyor ama yokuş yukarı çıkarken bu tasarrufu geri alıyor. Özellikle çok dik yokuşlarda duyduğum motor sesi beni üzüyor. Bu ar oldukça sessiz çalıştığından beni ekstra rahatsız ediyor.

    Dezavantajlarını yazayım dedim ama aracın yalıtımı çok başarılı bu arada. Yalıtım sorunu varmış eskiden ama 2020 modelde düzeltmişler bu durumu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nanonetwork -- 31 Ağustos 2020; 8:58:43 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • nanonetwork N kullanıcısına yanıt
    Hocam detayli cevap icin cok tesekkurler. Bi incelemede araci zorlayinca motor sesi dizeli geciyor gibi bi ifade vardi, sanirim dogru.

    Sehirler arasi hangi kosullarda kac lt yakiyor ?

    Koltuklarin konforu ve kumas kalitesi nasil ? Malum flame paket test araci bulunmuyor.

    İc mekanda passiona gore vites etrafi piano black kaplama disinda eksik var mi ?

    Yol bilgisayari dogru degeri gosteriyor mu ? Pompadan olcum yaptiniz mi ? Eksik gosterdigine dair yorum okudum.

    Ben de istanbuldayim ortalama 30km/s hizim oluyor. 3.5-4lt leri yakalayabilir miyim ?

    Aracin yokus performansi nasil ? Yani elektrikli motorun bi katkisi oluyor mu, mesela turbo varmis gibi. Yoksa klasik atmosferik motor gibi zorlaniyor mu ?

    Tesekkurler tekrardan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • idril kullanıcısına yanıt
    Ekonomiden ziyade degisiklik istiyorum hocam. Araci da yenilemis olurum diye dusundum. Chr teknolojik olarak bizim araclardan ustun. Hem motor hem de donanim olarak. Arka suspansiyonlarin bagimsiz olmasi da cezbetti. Malum giderek azaliyor. Bir de para eklemeden gecebilecegim daha guzel bi arac yok

    Bu arada on genisligi fena degil aracin, sportage ile kiyaslamak adil olmaz. Sportage gercekten cok genis. Fakat 3008 ile falan kapisir bence

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu arada bir baska ayrinti;

    Hibrit chr ingilterede bmw x1 ile ayni fiyat, 30bin sterlin. Sportage'i alirken yaklasik 26bin sterlindi.

    Almanyada ise 30.900 euro ile yeni a3 baslangic fiyatindan (26bin euro) yaklasik 5bin euro, bmw 1.18 den (27bin euro) 4bin euro, 2 coupeden (30bin euro) ise yaklasik bin euro daha pahali.

    Turkiyede yukarida saydigim araclar chr'in 2 katina dayanmis durumda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sportage gayet iyi bir araç Chr'a göre. Ben mi yanlış düşünüyorum ama yakıt olarak zaten senede 10bin'den daha da az yapmışsınız bence çok gereksiz değil mi
  • brkprlk35 kullanıcısına yanıt
    Normalde yilda 15bini buluyor yaptigim km, koronadan oturu bi azalma soz konusu. 2 yasini daha doldurmadi aracim, doldurdugunda planlarima gore 25-26bin km yapmis olacagim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • masterap M kullanıcısına yanıt
    Daha önce uzun süreli dizel araç kullanmışlığım olmadığından sesi dizel ile karşılaştıramayacağım. Ama dik bir yokuşa 10 km/saat hızla giriş yaparsanız ve hemen hızlanmak için dip gaz verirseniz araç bağırıyor. Başıma iki üç kez geldi, dip gaz vermiyorum ben de artık. Bu biraz da CVT şanzıman kaynaklı sanırım. Dip gaz vermeden biraz yavaş çıkarsınız ama araç bağırmaz, normal motor çalışma sesi olur sadece. Benzer sorun önceki aracım 1.2 turbolu Clio 4 Icon'da da mevcuttu açıkçası. C-HR hybrid diğer araçlara kıyasla sessiz bir sürüş deneyimi sunduğundan en ufak bir motor çalışma sesi bile ekstra dikkat çekiyor da olabilir.

    Bu arada hibrit araçlar için önerilen pulse and glide yöntemi mevcut. Yakıt tüketimini oldukça düşürdüğü söyleniyor. Yurt dışındaki hibrit Lexus sahibi taksiciler çok sık kullanıyormuş bu yöntemi. Araştırmanızı öneririm.

    Şehirler arası uzun yol kullanmadım henüz. Kullandığım rotalar Pendik parantezinde Etiler, Bahçelievler, Gebze, Bakırköy. Bu rotalarda 1300 km sonunda aldığım genel ortalama 3.4-3.5 arasında gidip geliyor.

    Koltukların konforu ve kumaş kalitesi çok subjektif bir konu ama ben herhangi bir memnuniyetsizlik yaşamadım ya da şurası keşke böyle olsaydı demedim.

    Yol bilgisayarı mesafeyi doğru gösteriyor. Navigasyondan test ettim. Pompa ölçümünü bir kere yapayım demiştim ama benzin tam dolduktan sonra pompacı ben ödemeye gidince dolu depoya daha fazla benzin atmaya çalıştığından kontrol edemedim.

    Benim ortalama hızım da 30 km/s civarlarındaydı ve 3.5 değerini yakaladım.

    Elektrikli motorun devamlı olarak benzinli motoru desteklediği söyleniyor. İnsanlarda 65km/s hıza kadar full elektrikle gidildiği, sonrasında da tamamen benzinli motora geçtiği algısı var. Bu doğru değil. Biraz daha aracın devri ile ilgili bu tamamen elektrikli olayı. Siz eğer aşağı doğru eğimli bir yolda giderseniz hızınız 130km/s de olsa hem tamamen elektrikle gidersiniz hem de bu sırada lastiklerdeki dönüş kuvveti aracın aküsünü doldurur. Mesela Kartal köprüsünü geçince Pendik'e doğru yol aşağı doğru eğimli oluyor. Ben Kartal köprüsünü geçtikten sonra hem hiç benzin harcamıyorum hem de eve gelene kadar akümü fullemiş oluyorum. Ama Kartal köprüsüne gelene kadar da yokuş çıktığımdan anlık 6-7 litre yakıt tüketimi gösterebiliyor. Pulse and glide yöntemi ile bu değeri biraz aşağı çekiyorum ama uzun vadede bu kadar dikkat etmem diye düşünüyorum.

    Örnek altı yedi sürüşümün yakıt tüketimlerimi fotoğraf olarak paylaşacaktım ama bir tanesi hariç hata verdi yükleyemedim. O yüzden sadece bir tanesini paylaşıyorum.

    Gdi sportage'dan hibrit chr'a geçmek / Güncelleme




  • Arka tarafın karanlık olması ve bagajın küçük olması problem değilse bence geçilir. Onun dışında sportage ı aratacak çok bir yanı yok. Fiyatına göre iyi bir seçenek. Hibritin bence en güzel yanı yoğun trafikteki konforu. Metro gibi sessiz sessiz ilerlemek güzel. Start stop bile sinir ediyor bir süre sonra benzinli, dizellerde.

    Yokuşlarda bağırıyor ama gerçekten. Yokuşta ani hızlanmak gerekince atmosferik araçlardan bile daha çok bağırıyor. Benim güçsüz xv bile daha sessiz yokuşlarda. Tabii bu çok az karşınıza çıkar. Yokuş çok uzun değilse, ani hızlanmak gerekmiyorsa pek karşılaşmıyorsunuz.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.