Şimdi Ara

Gaz deşarjlı far (xenon):Far yükseklik ayarlayıcısı yok: Ağır kusur (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
81
Cevap
1
Favori
20.106
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ormanci

    quote:

    Orijinalden alıntı: individual

    Araba çalışırken kaputuna bastırdım ya da bagajına oturdum , far pozisyonu değişmedi. Fakat sürüş esnasında farlar ayarlanıyor gibi. Kendi aracımda da sonradan yapılma mercekli xenon var. Far ayarı manuel olduğundan yoldaki tümseklerde ya da engebelerde ayarını değiştirmediği için kesilme çizgisi bir aşağı bir yukarı hareket ediyor. Arkadaşımın accordunda bu hareket olayı çok azdı, yani yükseklikleri değişiyordu.


    Tümsek ya da engebelerde değiştirmez, değiştiremez, çünkü motor o kadar hızlı değil ve onun için ayarlanmamış zaten. Yoksa yol boyunca özellikle Türkiye şartlarında o motor çalışmaktan bozulur

    Olay yük için sadece. Bagaja yük bindikçe aracın arkası aşağı iniyor diye konum sensörü hemen algılayıp içeriden elle yaptığımızı kendisi otomatik yapıyor.

    Kesilme çizgisi ne yaparsanız yapın aşağı yukarı hareket edecek. Özellikle garaj giriş-çıkışı vs. gibi yokuştan düzlüğe çıkılan yerlerde...
    Onu o motor da engelleyemez, belirgin şekilde açı değiştiriyorsunuz çünkü.

    Xenon fara sahip aracın yükseklik ayarı motoru çok hizli çalışıyor. Sürüş esnasında ani ivmelenme ya da frende kesilme çizgisinin sabit kalma kararlılığını hissedebiliyorsunuz.

    Yalnız ayni aracta fari açtıktan sonra motoru calistirdik. Her hangi bir kalibrasyon yapmadı. Bagaja oturduk hatta salladik , far çizgisinde ayar gerçekleşmedi.

    Dolayisi ile araç sabitken (2003 honda accord 2.4) otomatik yukseklik ayarı var mi anlaşılmadı. Muayenede nasıl test edecekler fikrim yok.




  • O zaman piyasada otomatik yüksekliği ayarlanmayan her aracın farları en ufak hızlanmada feci şekilde göz alması gerekir. Mercekli halojen farlar da var.

    Bu noktada sizlere pek katılamayacağım. Bence orada bir yanlışınız var gibi geliyor.

    Yükte ise araç hissedilir derecede konum değiştirir. Özellikle arkaya 1-2 kişi oturursa, veya bagajda 50kg'dan fazla bir yük olursa...
  • mercek uygulaması yapılan lancer, pazartesi geçememiş.ağır kusur saymışlar.
    hadi gözümüz aydın.
  • benim aracımda elle kontrol yükseklik ayarı var şimdi ben mercekli xenon taktırsam ve far yükseklik ayarınıda aktif şekilde kullanabilirsem muayeneden geçebilicekmiyim ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: individual

    mercek uygulaması yapılan lancer, pazartesi geçememiş.ağır kusur saymışlar.
    hadi gözümüz aydın.


    sacmaliga bak yaa merceklilerede laf etmisler,benimde xenonlu mercekli hyundai i30 un 6000k,kimsenin gozunu falan aldigida yok ama sanirim bizde kalicaz muayeneden
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ozn.Onl

    benim aracımda elle kontrol yükseklik ayarı var şimdi ben mercekli xenon taktırsam ve far yükseklik ayarınıda aktif şekilde kullanabilirsem muayeneden geçebilicekmiyim ?

    Far yükseklik ayarı bütün araçlarda var zaten. Tüv Türk de ki maddede tam yazılmamış ama Manuel değil xenon için otomatik far yükseklik ayarı isteniyor durumu var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ozn.Onl

    benim aracımda elle kontrol yükseklik ayarı var şimdi ben mercekli xenon taktırsam ve far yükseklik ayarınıda aktif şekilde kullanabilirsem muayeneden geçebilicekmiyim ?

    Ewet gecebilirsiniz.
    Orginal olanlarda kendisi otomatik yaptığı için gerek olmadığından o da geçer sorun olmaz.
  • "Yazılı" doküman "keyfi" uygulamayı önlemek içindir.
    "Otomatik" ibaresi görmüyorsam otomatik yükseklik ayarı da arayamaz.
    Maddeyi adam gibi değiştirmedikleri sürece yakında başları ağrıyacak, demedi demeyin.
  • adamın arabasında fabrika çıkışlı otomatik ayarlayıcı yoksa napsın yaksın mı arabayı?
    en azından orijinal olanlara karışmasınlar.
  • fabrika çıkış xenon lu araçların hemen hepsinde far yıkama ve otomatik yükseklik ayarı mevcut oluyor. Üretim normlarına göre zaten artık bu özelliği mecbur bıraktılar diye biliyorum . mecbur olmadan önce xenonu olup far yıkaması olmayan bazı araçlar satıldı .

    bu uygulamadaki amaç gayet açıkça belli olduğu üzere , sonradan aracın aydınlatma ekipmanına müdehale edilmesini engellemektir.

    Bence çokta yerinde bir uygulama , xenon far kirlendiği zaman aydınlatması halojene oranla çok ciddi oranda düşer. far yıkama mecburiyetininde sebebi budur. ayrıca otomatik yükseklik ayarı olmasının sebebide sürüş güvenliğini sağlamaktır.

    Eğer üretici fabrikanın yetkili servisi sonradan xenon uygulaması yapabiliyorsa ( ki mutlaka far yıkama ve yükseklik ayar fonksyonunuda eklerler) yaptırılabilir.

    haricinde 80-100 tl lik çakma xenon uygulamalarına karşıyım.




  • Fiat Bravo fabrika cikisli xenon fara sahip iceride manuel ayarlama var fakat otomatik ayarlama ve far yikama yok ne olacak simdi :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BRV35

    Fiat Bravo fabrika cikisli xenon fara sahip iceride manuel ayarlama var fakat otomatik ayarlama ve far yikama yok ne olacak simdi :)

    Orjinal olduğuna emin misiniz?
    Bravo'nuz kaç model?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974


    quote:

    Orijinalden alıntı: BRV35

    Fiat Bravo fabrika cikisli xenon fara sahip iceride manuel ayarlama var fakat otomatik ayarlama ve far yikama yok ne olacak simdi :)

    Orjinal olduğuna emin misiniz?
    Bravo'nuz kaç model?

    Fabrika çıkışlı aksesuar olarak "original" denebilir. 2007 model ve sonrasında böyle.

    Otomatik ayarlama olmadığı için muayeneden geçemez gibi görünüyor. Kesin bir açıklama yok ama otomatik mi olacak manuel mi olacak diye...
  • arkadaşlar sorarım size xenon olmayan normal farlarda tümseklerde vs. göze yansıdığında gözünüzü almıyomu.. bi el feneri bile göze paralel geldiğinde göz alıyor.. o zaman işin özeti xenon farlara taktılar fakat bi çok avrupa arabanın orjinalinde var o yüzden yasaklama işi yemez, engel olamazlar.. bunlarda sonradan takılanlarla bunlar arasındaki farkı bulup sonradan takılan xenonların önüne geçmek için böyle bi yol buldular.. ben diyorumki bu ayar o kadar önemli ise o zaman normal ampüllü araçlarada şart onlarda illaki göz alıyo yanlışmıyım..? bu iş biraz cam filmine benzicek gibi geliyo bana..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yaman5

    arkadaşlar sorarım size xenon olmayan normal farlarda tümseklerde vs. göze yansıdığında gözünüzü almıyomu.. bi el feneri bile göze paralel geldiğinde göz alıyor.. o zaman işin özeti xenon farlara taktılar fakat bi çok avrupa arabanın orjinalinde var o yüzden yasaklama işi yemez, engel olamazlar.. bunlarda sonradan takılanlarla bunlar arasındaki farkı bulup sonradan takılan xenonların önüne geçmek için böyle bi yol buldular.. ben diyorumki bu ayar o kadar önemli ise o zaman normal ampüllü araçlarada şart onlarda illaki göz alıyo yanlışmıyım..? bu iş biraz cam filmine benzicek gibi geliyo bana..

    Halojenin göz alması ile, 2 katı güce sahip xenonun göz alması bir olmaz. OEM sistemlere zaten birşey diyebilen yok.

    Bence otomatik yükseklik ayarı halojen farlarda da fabrika çıkışı zorunlu olmalı. Ama üreticilerin işgüzarlığı nedeniyle maalesef olamıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974


    quote:

    Orijinalden alıntı: BRV35

    Fiat Bravo fabrika cikisli xenon fara sahip iceride manuel ayarlama var fakat otomatik ayarlama ve far yikama yok ne olacak simdi :)

    Orjinal olduğuna emin misiniz?
    Bravo'nuz kaç model?

    Aracınızın fabrikan o şekilde çıkmış olması İM-KAN-SIZ. Boşuna milletin kafasını karıştırmayın.

    Şimdi bir de fabrika çıkışı H1 xenon falan dersiniz.
  • Arabasının farlarından nefret eden birisi olarak xenon taktırmayı düşünürken bu haber hiç iyi olmadı. Öyle hava atmak gibi bir gayem yok uslu uslu araç kullanan birisiyim, aracım 2008 Jetta ve farlar hem çok güçsüz hem de çok dağınık yanıyor. Özellikle uzun ve karanlık yolda bişeyleri seçebilmek mümkün değil. Farlar mercekli değil ama mercekli xenon takılabiliyormuş internette gördüğüm kadarıyla. Daha pahalı olsa da mercekli istiyorum çünkü her gece yaşayıp zaman zaman özlü sözler sarf ettirme noktasına geldiğim kör etme durumunu kimseye yaşatamam. Bu başlığı okuduktan sonra geri adım atmak zorunda kaldım, bu yükseklik ayarı nedir? Anladığım kadarıyla standart elle ayarladığımız yer değil. Peki bu yükseklik ayarı sonradan monte edilebilen birşey midir? Bilgisi olan arkadaş benim aracıma montajı yapılabilir mi söylerse çok sevinirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123


    quote:

    Orijinalden alıntı: yaman5

    arkadaşlar sorarım size xenon olmayan normal farlarda tümseklerde vs. göze yansıdığında gözünüzü almıyomu.. bi el feneri bile göze paralel geldiğinde göz alıyor.. o zaman işin özeti xenon farlara taktılar fakat bi çok avrupa arabanın orjinalinde var o yüzden yasaklama işi yemez, engel olamazlar.. bunlarda sonradan takılanlarla bunlar arasındaki farkı bulup sonradan takılan xenonların önüne geçmek için böyle bi yol buldular.. ben diyorumki bu ayar o kadar önemli ise o zaman normal ampüllü araçlarada şart onlarda illaki göz alıyo yanlışmıyım..? bu iş biraz cam filmine benzicek gibi geliyo bana..

    Halojenin göz alması ile, 2 katı güce sahip xenonun göz alması bir olmaz. OEM sistemlere zaten birşey diyebilen yok.

    Bence otomatik yükseklik ayarı halojen farlarda da fabrika çıkışı zorunlu olmalı. Ama üreticilerin işgüzarlığı nedeniyle maalesef olamıyor.

    xenon illaki daha fazla göz alıyor, ama ampülde rahatsızlık verici şekilde göz alıyor onu kastettim.. son dediğinede katılıyorum o zaman halojenede far ayarı koydursunlarda görelim..




  • şu işin biraz üzerine gitseler iyi olur, gece gerçekten risk yaratıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123


    quote:

    Orijinalden alıntı: bal974


    quote:

    Orijinalden alıntı: BRV35

    Fiat Bravo fabrika cikisli xenon fara sahip iceride manuel ayarlama var fakat otomatik ayarlama ve far yikama yok ne olacak simdi :)

    Orjinal olduğuna emin misiniz?
    Bravo'nuz kaç model?

    Aracınızın fabrikan o şekilde çıkmış olması İM-KAN-SIZ. Boşuna milletin kafasını karıştırmayın.

    Şimdi bir de fabrika çıkışı H1 xenon falan dersiniz.

    Öncelikle üslubunuz hiç hoş değil..

    aracim fabrika cikisli mercek fara sahip ben 6000 k takmistim, fakat ilk mesajda belirttigim fonksiyonlar aracta mevcut degil ne olacak eski farlara geri donecegiz ozaman..

    arac 2009 model..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi blacksilicon -- 16 Şubat 2012; 14:04:46 >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.