Şimdi Ara

Game Maker

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
509
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar gamemaker hakkında bilgi almak istiyorum bildiğiniz gms forumları var mı discord sunucularıda olabilir kayıt olmak istiyorum varsa bildirir misiniz.



  • üstünden bir yıl geçmiş ama belki hala ihtiyacın vardır, konuya tesadüfen denk gelince bildiklerimi söyleyeyim dedim :D


    Türkçe içerik kaynak ve ortam arıyorsan bakabileceğin yerler :


    -1-

    GameMaker Türkiye

    https://gamemakerturkiye.com


    Henüz yeni bir site, 4-5 gün önce açıldı ancak herşey güzel devam edecek gibi görünüyor :D Hem sitede hem de Discord sunucusunda da az sonra bahsedeceğim birçok GameMaker bilgini Türk arkadaş var zaten.


    Discord:

    https://discord.com/invite/vVpDedC




    -2-

    Eneskp

    Kod

    Yığını:
    https://www.youtube.com/channel/UCroLDuEVvoVsQ3Q1ALwU_zw/

    mecbur kod bloğu içinde atmak zorunda kaldım çünkü DH'nin youtube linki algılama şeysinde bi sıkıntı var sanırım. Bi arkadaşın kanalı, türkçe GameMaker videoları çekiyor, aynı arkadaşın Udemy kursu da var :

    https://www.udemy.com/course/sifrdan-gamemaker-studio-2-desktop-ogrenin//



    -3-

    Game / Technology / Design

    Bu arkadaşın da aynı şekilde hem youtube kanalına hem de udemy kursuna bakabilirsin.

    Kod

    Yığını:
    https://www.youtube.com/channel/UC5hxApSGZnFm7wW4Nl7voZA

    https://www.udemy.com/course/2d-oyun-gelistirme-gm2//


    -4-

    Can Hacioğlu

    Can Hacioğlu'nun youtube kanalına da bakabilirsin, sadece gamemaker videoları değil unity, blender gibi başka videolar da var.

    Kod

    Yığını:
    https://www.youtube.com/user/mega101dog


    -5-

    Resmi İngilizce GameMaker Forumu ve Discord Sunucusu

    GameMaker'ın resmi ingilizce forumuna da bakabilirsin.

    https://forum.yoyogames.com/index.php


    resmi GameMaker discord sunucusuna katılmak istersen de:

    https://discord.com/invite/By6u9pC



    -6-

    bunun dışında yabancı youtube kanalı önerileri olarak :


    Shaun Spalding

    GameMaker Station

    Friendly Cosmonaut

    Pixelated Pope

    Dragonite Spam

    HeartBeast

    GameMaker Casts

    1up Indie

    Gaming Reverends - DevCorner





  • bende uzun bir sure olmus ama dikkat edip gelecek arkadaslar icin kisa bir bilgi veriyim.
    Gamemaker studio ya baslamayin
    1-)Lisans ucretleri pahali(steam olsa dahi)
    2-)Event sistemi karışık
    3-)Hazir degiskenlerin olmasi ,diger motorlara gecince insani algoritmadan sogutuyor
    4-)Resmi kaynak guncel degil ve karmakarışık
    5-)Nedensellik sormadan ezbere yapilan cok sey var ve bunun detayina gormek isterseniz resmi kaynak guzel ama derin. Yani zaman sıkıntı
    6-)Godot kullanin.Hem python a yakin gd script ile kolay kodlarsiniz hemde gunumuz veri bilimi onemi acisindan gd script bilirseniz pythona gecisiniz de kolay olur
  • GameMaker'a başlamayın şeklinde "bilgi vermen" yanlış bir yöntem.

    Herkesin tercihleri ve ihtiyaçları değişkenlik gösterebilir ve buna bağlı olarak herkese uygun olan motor da değişkenlik gösterir.


    1- Evet lisans ücretleri konusunda haklısın, özellikle de başlangıç için Unity ve Godot gibi ücretsiz birçok alternatif mevcutken.


    2- Bu baya kişisel bir yorum, bilgilendirici değil. GameMaker ilk çıkışından beri beginner-friendly olmayı amaçlayan, son zamanlarda ise daha fazla profesyonel sektöre doğru yönlenmeye başlamış bir motor. Kendim de her ikisini de kullanmakla birlikte, Hem GameMaker hem Godot kullanan birçok konuştuğum insan da GameMaker'ın beginner-friendly olmak açısından Godot'a kıyasla bir miktar daha iyi olduğunu belirtiyor. Ancak bu kişiye göre değişebilecek tartışılır bir konu.


    3- Evet, hazır değişkenler aslında aşırı beginner'lar dışındaki herkes için aşırı kullanışsız ve birçok GameMaker kullanıcısı kullanmıyor da zaten, işe yarayan birkaç tanesi hariç. E kimse kafana silah da dayamıyor kullan diye, kullanmıyorsan öyle köşede durur, bunun bir zararı olmaz.


    4- Resmi kaynağa nereden baktın bilmiyorum. Eski kullanıcılarını mağdur etmemek adına, farklı GameMaker versiyonları için şu anda 3 farklı dökümantasyon barındırıyorlar. Güncel olana bu sayfadan ulaşabilirsiniz : https://manual.yoyogames.com/


    5- Hazır barındırdığı fonksiyonların ya da yöntemlerin kimseye bir zararı yok, kolaylık ve pratiklik amaçlı yapılmış bu özellikler, senin kendi sistemlerini yazmana, kendi algoritmaları kurmana bir engel oluşturmuyor.


    6- Godot syntax yazım şekli açısından Python-like bir yapıya sahip olduğu için daha rahat. GameMaker ise traditional syntax e sahip ancak bu kategori içerisindeki esnekliği en fazla sağlayan syntax e sahip dillerden de biri, parantezler noktalı virgüller vs. gibi kullanımları zorunlu tutmamak açısından. Yine de tabi ki Python-like bir yapı kadar yazımı kolay olamaz. GML e yapısal olarak baktığımızda JS ile C dilleri karışımı bir yapıya sahip.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi K3llyll -- 29 Ocak 2021; 13:25:9 >




  • K3llyll K kullanıcısına yanıt
    Alt düzey seviyede bilgi sahibi olan veya olmayan kullanıcılar için göze alındığında o kaynaklar hazırcılık ve kafaya silah dayamayı yüksek olasılık ile mümkün kılmaya itiyor. Kendim de her ikisine sahip biri için yorum yapıyorum.
  • anlatmak istediğini tam anlayamıyorum. Biraz daha açarsan daha iyi anlayabilirim. Hazır özellikler bulundurmak hazırcılığa itiyorsa, hepimiz oyunları oyun motorsuz C++ ile yazarak geliştirebiliriz.

    Her motorun hazır olarak barındırdığı birbirinden farklı fonksiyonları var. Ve birçoğu da genellikle kullanışlı oluyor, pratiklik sağlıyor ancak kullanışsız olduğu halde bulunanları da var tabi ki.

    GameMaker büyük oranda "kendin pişir kendin ye" konseptli bir motor. Temel bazı şeyler için, sıkıcı derecede gereksiz hazır özellikleri bulunsa da, genel anlamda baktığımızda diğer motorlara kıyasla, kendi sistemlerini daha fazla kendin yazman gerekiyor. Adamlar sanki hazır özelliği getirmiyor da, bu sistemi yazmanda yardımcı olacak şu özellikleri getiriyorum" dermişçesine özellikler getirdikleri oluyor :D

  • K3llyll K kullanıcısına yanıt
    godot ve gms bilgin varken daha nasıl acabilirim bilemiyorum vallaha
  • hazırcılıktan kastın, yalnızca built-in variable'lar ise, GameMaker'ı muhtemelen birkaç saatten fazla kullanmamışsın, ya da yeterince tecrübe edememişsin. Popüler oyun motorları içerisinde en "kendi sistemini kendin yaz" kafasıyla bilinen motorlardan biri olduğunu hatırlatmak gerek. Benden çok daha uzun zamandır Unity kullanan arkadaşlarıma Unity bilmememe rağmen, tutorial izlemeden yapamadıkları sistemleri yapmaları için yardım ediyorsam ve onlar bile benden yardım isteyebiliyorsa, o arkadaşlar ile benim aramda kimin algoritmada daha iyi ya da kötü olduğu açıkça bellidir. Ben "bilmediğim" dilde, adamın "bildiği" dilde istediği şeyi yapabilmesi için yardım ediyorum. Şu anda Unity bilmiyor değilim tabi, bu önceden sık sık yaşadığım bir durumdu, şu an Unity biliyor, öğreniyor ve kullanıyor olsam da Unity deki tecrübem halen oldukça yetersiz ve az. Ancak o "hiç" bilmediğim zamanlarda da yardımcı olabiliyordum.


    Demek istediğim, GameMaker'ı gerçek manasıyla kullanan bir insan, zaman zaman aynı oyunu yapacak düzeydeki bir Unity kullanıcısından algoritma kurma becerisini "kendi sistemleri yazmaktan dolayı" daha fazla geliştirebiliyor. Hazırcı motor lakabını en hak eden motorun ise Unreal olduğunu düşünüyorum.


    Motorun hazır şeyler sunması bazı açılardan daha avantajlı ya da dezavantajlı olabilse de, kesin bir sonuç olarak iyi veya kötü bir şey değildir. Adamın amacı kendini algoritma ve yazılım kapsamında geliştirmek ise ve Unreal da Blueprint kullanıyorsa bu motorun değil adamın sorunudur. Herkes kendi ihtiyaçlarına ve tercihlerine göre seçimini yapar. GameMaker'ı tercih edecek her insanın da amacının algoritma ve yazılım bilgisini geliştirmek olacağını sanmıyorum. Seçilmesi için en birincil neden ne olabilir, oyun geliştirmek. Ve bu amacını gerçekleştirmek için, daha kolay, daha zor, daha yönlendirici, daha belirsiz, yolu seçmek kişinin kendi düşüncelerine göre kendi seçimi. Yolculuk esnasında sundukları deneyim farklı olsa da, neticede hepsi de aynı kapıya çıkıyor, bu yolculuk esnasında öğrendiğin bilgiler, edindiğin deneyimler farklılık gösteriyor yalnızca.


    Bir çok oyun geliştirici komünitesinde aktif olarak bulunuyorum ve topluluklarda gördüğüm şey, GameMaker kullanıcılarının ortalama olarak "kendi sistemlerini geliştirmek" konusunda diğer bütün motorlardan sayıca daha üstün olduğunu görüyorum. Bu övünülecek ya da utanılacak bir şey değil, oyun motorunun vizyonu, yapısı, sundukları bu duruma neden oluyor. Kendi içerisinde hazır sistemlerinin ve editörlerinin eksikliği ile, dilinin kolay ve pratik olması birleştiğinde, kullanıcılarına kendi sistemlerini yazmak için oldukça müsait bir yapısı olduğu görünüyor. Bu da genelde "hazır" sistemleri kullanmaktan çok daha fazla şey öğretmesinin yanı sıra, zaman zaman ciddi vakit kayıplarına da neden oluyor. Bu da tamamen kişisel tercih meselesi.





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.