Şifremi/Kullanıcı Adımı Unuttum
Bağlan Google+ ile Bağlan Facebook ile Bağlan
Şimdi Ara

Galericiler vs nasıl anlıyorlar arabanın kaza yapıp yapmadığını

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir Kullanıcı, 2 Masaüstü Kullanıcı
27
Cevap
0
Favori
1.495
Tıklama
Cevapla
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> Galericiler vs nasıl anlıyorlar arabanın kaza yapıp yapmadığını
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Çavuş
    89 Mesaj
    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1

    ellerindeki boya kalınlığını ölçen mikrometreyle
    ve bir çok detay bilgisiyle.....


    Dogru. Crash Meter gibi birşeyle mesela.
    http://www.thicknesstester.com/gauges/main/crash.html
    Boyanın kalınlığına bakıyor.
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    323 Mesaj
    Boyatılan parçanın boyanmadan önceki ufak tefek çizikleri yada boyadaki kusurlar boya yapıldıktan sonra dikkatli bakıldığı zaman anlaşılabiliyor ama önceki halinden tek farkı cizik hala var fakat üzeri boyalı yani sadece kapanmış zamanla iyileşmiş bir yara gibi duruyor. en basit bu yolla anlayabilirsiniz. yada parçaların kenarlarındaki lastikleri kaldırın ve boyada kat varmı diye bakın kat varsa eğer kesin boyalıdır. bir yol daha elinizde alet yoksa bile ufak bir mıknatıs ile macunlu olabileceğini düşündüğünüz yere doğru tuturmayı deneyin tutma şiddetine göre macunlu yada değil anlayabilirsiniz. güzelce tutuyor ise macunsuz kayıp düşüyor ise macunludur boyanın altı :) işinize yarar umarım
    |
    |
  • Yarbay
    2119 Mesaj
    Evet, adamların işi bu tabii ki anlayacaklar. Eğer anlamazlarsa aç kalırlar. Ama bazıları da var ki arabayı ucuza kapatmak için sallıyor. Bir tarihte, aracımı satmaya götürmüştüm. Alıcı vatandaş, tanıdığı bir galericiye arabamı göstermek istedi. Galerici arabama baktı... Bir sürü kabahat buldu. Kaput değişmiş dedi, önden ve soldan darbeli dedi... Dedi de dedi yani. Ama araç sıfırdan beri bende. Sadece arkadan kazası var o kadar. Adama manalı manalı baktım, cidden doğrumu söylüyorsun, elini vicdanına koy dedim. Cevap verecekti ama beklemedim, aracıma bindiğim gibi uzaklaştım.
    |
    |
    _____________________________
    "Yerinde söz söylemesini bilen, özür dilemek zorunda kalmaz"
  • Çavuş
    46 Mesaj
    Bir arabanın herhangi bir yerinde boya olup olmadığının anlaşılabilmes için en basit ve de aynı zamanda en amatör uygulama boya kalınlığını ölçen cihazla bakmaktır. bu cihaz boya kalınlığını ölçer. Genel olarak arabaların boya kalınlığı fabrika çıkışlarında 100 mikron civarındadır. bu cihzı aracın üzerinde gezdirdiğinizde okunan değer 80-140 mikron arasında değişir. Macunlu olan bir kısma geldiğinizde bu kalınlık 300-350 mikron seviyelerine çıkar eğer kötü bir kaporta işçiliği yapılmışsa kalınlık 500 ve üstüne çıkarki aşırı macunlanmış anlamına gelir. Bu o bölgenin ya çok ağı bir hasar geçirdiğini ya da çok kötü kaporta işçiliği yapıldığını gösterir.

    Boya işinden iyi anlayanlar bu aleti kulanmazlar. İyi yapılan bir işçilik ile bu aletin kandırılması çok kolaydır. yani boyanmış bir parçada olsa iyi işçilik yapılmışsa 100 mikron ve civarında değer verir. Bir parçanın boyandığının anlaşılması altında kalan çiziklerin sırıtması ile anlaşılabilir fakat iyi bir işçilikte böyle bir şeyi asla göremezsiniz o yüzden belirleyici bir kriter değildir. Göz ile yapılan incelemede öncelikle boyanın üzeriden kalan tozlara bakılır. Boya üzerinden görülen tozlar o parçanın boyalı olduğunun göstergesidir. Araçlara boya fırın yapılmasının sebebi herkesin zannetiği gibi sıcak olması değil havlandırması ile tozsuz ortam sağlaması içindir. iyi bir havalandırmaya sahip düzgün tabanca ile atılmış temiz bir fırında bu tozlarıda göremezsiniz. ayrıca bu tozların bir kısım boya iişlmei sonrasında yapılan polish işlemi ile de alınır. Göz ile incelemde asıl belirleyici olan boyanın düşümüdür. her boya atılırken farklı bir desen oluşturur. asıl belirleyici olanda bu boya düşümüdür ve de ustalık gerektiren işlemde bu fakı anlayabilmektir.
    |
    |
    _____________________________
    TEAM_GRANDEPUNTO
    TEAM GRANDEPUNTO_GALERİGrande punto 1.3 90 hp Emotion + SD + SP + GP + 16" Akdeniz mavi ANKARA




  • Binbaşı
    1285 Mesaj
    herkes boyayı nasıl anlayacağımızı anlatmış.

    peki değişen parçayı nasıl anlarız?
    |
    |
    _____________________________
  • Emekli Yönetici
    6650 Mesaj
    punta ve kenar silikonlarından.


    aslında
    boyalı, değişeni olan parça
    çabuk anlaşılır.
    bu işin inclikleri var.
    yeterli o incelikleri bilin usta kadar olayı çözümlersiniz.



    quote:

    Orjinalden alıntı: er9en

    herkes boyayı nasıl anlayacağımızı anlatmış.

    peki değişen parçayı nasıl anlarız?
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    11026 Mesaj
    quote:

    Orjinalden alıntı: blog_tr

    ya en kıral ustada yapsa adamlar anlıyorlar nasıl anlarız bizde bunun bir ip ucu varmı

    abicim adamlar bunca sene araba alıp satıyolar yani o kadar şeyide anlasınlar dimi o da onlara sır kalsın
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1438 Mesaj
    yAW ESASTA BEN BU İŞE GICIK OLUYORUM. ARABANIN TAMPONUNDA ÇAMURLUĞUNDA BOYA VAR DİYE ARABAYA HURDA MUAMELESİ YAPIYORLAR YA. YA ARABA ZATEN BU , TABİKİ BOYASIDA OLABİLİR , YETERKİ DÜZGÜN YERDE YAPILMIŞ OLSUN MOTORU SAĞLAM OLSUN , GÜVENLÜ OLSUN , MOTOR SAĞLAMSA VE ARABA EĞER YAPILMIŞSA YEMİŞİM BOYALI PARÇAYI
    |
    |
    _____________________________
HızlıCevap
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
son dakika
üniversite
Masal
haberler
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR4
0,172
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.