Şimdi Ara

FSI ve TSI farkı nedir ? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
152
Cevap
1
Favori
75.647
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • birde arkadaşım şirketin tahsis ettiği 1.6 90 veya 100hplik tdci focusla passat tsi'ıgeçebileceğini iddia ettide bu yüzden sordum :D değrler boş kasa değerleri olduğu için passat ta ağır bir kasa oldgu için tdci focusla geçebileceğini iddia ediyor ama açıkçası buna %42 gibi bir ihtimal veririm... eğer passat d de giderse
  • 1.4 TSI 122 HP standart 6 ileri manüel (düz) vites, parasını verirsen
    1.4 TSI 122 HP opsiyonel 7 ileri Çift Kavramalı Tiptronic DSG Otomatik Vitesli de satın alabilirsin.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Turboege

    aracın hızlandıkça yakışının arttgnı bnde biliorm sdce karşlaştrma yapıyorm bu arada 1.4 tsi 122 hp 7 vitesli değilmidir ?


    Bu taksi durağı tarzı muhabbetlere de fazla itimat etmeni önermiyorum. Her arabayla başka bir araba geçilebilir. Ben 77 HP'lik Grande Punto'yla 500 SEL geçtim, çünkü ben basıyordum ama 500 SEL basmıyordu. Göreceli bir durum. 1.6 TDCI 110 HP FORD FOCUS'la 1.4 TSI 122 HP VOLKSWAGEN PASSAT'ı geçerim derse benim diyeceğim tek şey benim babamın da onun babasını döveceğidir.
  • TSI Twincharged Stratified Injection (çift beslemeli direk enjeksiyon)
    FSI Fuel Stratified Injection ( direk yakıt enjeksiyonu)
  • Teşekkürler.

    quote:

    Orijinalden alıntı: intikam91

    TSI Twincharged Stratified Injection (çift beslemeli direk enjeksiyon)
    FSI Fuel Stratified Injection ( direk yakıt enjeksiyonu)


    TSI
    - Twincharged Stratified Injection
    - Turbo Charged Stratified Injection

    TSI, an acronym used by Volkswagen Group for petrol engines featuring its "twincharger" (turbocharger plus supercharger) and Fuel Stratified Injection technologies; latterly, also used for engines featuring only a turbocharger and Fuel Stratified Injection.
  • Kompresör ve Turbolu TSI TWINCHARGED

    Doppelt aufgeladene Motoren (Kompressor/Turbo)
    Hubraum Leistung Verwendung
    1,4 l 103 kW (140 PS) VW Golf V, Golf Plus, Jetta V, Touran
    1,4 l 110 kW (150 PS) Seat Ibiza IV FR, VW Tiguan, Touran, Passat, Sharan II,
    1,4 l 118 kW (160 PS) VW Eos, Golf VI, Golf Plus, Jetta V, Scirocco III
    1,4 l 125 kW (170 PS) VW Golf V, Golf Plus, Jetta V, Touran
    1,4 l 132 kW (180 PS) Škoda Fabia II RS, Seat Ibiza IV Cupra, VW Polo V GTI

    Turbolu TSI TURBOCHARGED

    Turbo aufgeladene Motoren
    Hubraum Leistung Verwendung
    1,2 l 63 kW (86 PS) Audi A1, Škoda Fabia II, Roomster, VW Golf VI, Golf Plus
    1,2 l 77 kW (105 PS) Audi A3 8P, Seat Leon 1P, Seat Ibiza, Škoda Fabia II, Octavia II, Škoda Roomster, Škoda Yeti, VW Golf VI, Golf Plus, VW Polo V
    1,4 l 90 kW (122 PS) Audi A1, Škoda Octavia II, VW Eos, Golf V, Golf VI, Golf Plus, Jetta V, Passat VI, Scirocco III, Tiguan
    1,4 l 92 kW (125 PS) Audi A3 8P, Seat Altea, Altea XL, Leon 1P, Škoda Superb II
    1,8 l 88 kW (120 PS) Audi A4 B8, Seat Exeo
    1,8 l 118 kW (160 PS) Audi A3 8P, A4 B8, A5, TT 8J, Seat Altea, Altea XL, Leon 1P, Toledo 5P, Exeo, Škoda Yeti, Octavia II, Superb II, VW Passat VI, Golf VI (Aktionsmodell), Passat CC
    1,8 l 125 kW (170 PS) Audi A5
    2,0 l 125 kW (170 PS) Audi A4 B7, A6 C6, VW Tiguan
    2,0 l 132 kW (180 PS) Audi A4 B8, A5, Q5
    2,0 l 136 kW (185 PS) Seat Leon 1P Sport-Up
    2,0 l 147 kW (200 PS) Audi A3 8P, A4 B7, TT 8J, Seat Altea FR, Leon 1P FR, Exeo, Škoda Octavia II RS, Superb II, VW Golf V GTI, Passat VI, Passat CC, Scirocco III, Tiguan, Eos, Jetta V
    2,0 l 155 kW (211 PS) Audi A4 B8, A5, TT 8J, Q5, Seat Leon 1P FR, Exeo, VW Golf VI GTI, Scirocco III, Eos
    2,0 l 162 kW (220 PS) Audi A4 B7
    2,0 l 169 kW (230 PS) VW Golf V GTI Edition 30, VW Golf V GTI Pirelli
    2,0 l 177 kW (240 PS) Seat Leon 1P Cupra
    2,0 l 195 kW (265 PS) Audi S3, VW Scirocco III R, Seat Leon 1P Cupra R
    2,0 l 199 kW (270 PS) VW Golf VI R
    2,0 l 200 kW (272 PS) Audi TTS
    2,0 l 210 kW (286 PS) Seat Leon 1P Copa Edition
    2,0 l 228 kW (310 PS) Seat Leon 1P Cupra 310 Limited Edition
    2,5 l 250 kW (340 PS) Audi TT RS
    5,0 l 426 kW (580 PS) Audi RS6 C6




  • hocam eleştirmeye meraklısın galiba onun geçerim demesinden kastı max. hızdı. yoksa sürüşe bağlı oldgnu bnde biliorm sürücülü şahinmi boş carrera4s mi denildğinde kimin yenceği bellidir zaten. tekrar söylüyorum passatı geçermden kastı yarıış anlamnda değil max. hız anlamndaydı
  • Yok pek eleştiri yapmam çünkü el elden üstün olduğu gibi araba da arabadan üstündür. 1.4 TSI motorlu PASSAT alıp sırf "PASSAT" olduğu için 250 km/h gidebileceğini düşünenler olduğundan ötürü bu şekilde ifade ettim. Pek değil genelde hızlı gitmem ve mesela kadranda 200 km/h'yı sadece bir defa o da Ulukışla-Pozantı TEM arasında geçen yıl gittim ve bassaydım daha da giderdi ama hiç gerek yok. Tüketim amaçlı otomobil kullanılmak için alınır, yarış için değil. FORD FOCUS 1.6 TDCI'nin performansı da gayet iyidir ama performanstan ziyade tasarrufu daha da iyidir.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Turboege

    hocam eleştirmeye meraklısın galiba onun geçerim demesinden kastı max. hızdı. yoksa sürüşe bağlı oldgnu bnde biliorm sürücülü şahinmi boş carrera4s mi denildğinde kimin yenceği bellidir zaten. tekrar söylüyorum passatı geçermden kastı yarıış anlamnda değil max. hız anlamndaydı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: plantamax

    Bu kadar basit bir konun geldiği yere bak beeee


    FSI+KOMPRESÖR+TURBO=TSI

    FSI+TURBO=TFSI (yeni adı ile tsı ama göstermeil tsı, gerçek adı tfsı)



    122 HP'lik TSI'larda kompresör yok ama.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Turboege

    :D herneyse ben tsi hakkında kafamda net bir fikir oturtamadım açıkçası. 100'den sonra zorlanıp fazla mı yakıyor vb. sorular var aklmda kimi forumda evet kmi forumda hayır deniliyor bu soruya? passat için konşrsak bu soru kafamda büyüyor sonçta 1.4 bir motor eğer 100'den sonra zorlanmasa bile yakıt yakışı artıcaktır diye düşünüyorum



    İster 1.4 TSI olsun,ister 6.0 TDI olsun;ister jip olsun ister HB olsun araç 90 km/h hızı geçince yakıt tüketimi belirgin bir şekilde artar.Bunun motorla hiçbir alakası yok.Havanın sürtünmesinden kaynaklanıyor.

    Tabi ki 100'e kadar araç daha çabuk hızlanacaktır;ama 100'den sonra da belirgin bir tıkanma görülmez.Yani ben göremiyorum,TSI'ın da tıkanmayacağı açık.150'den sonra zorlanmaya başlar ama bence.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Hocam hava şu anda o kadar sıcak ki Adana'da, "Esentepe" adı ile anılan Kurttepe'de olduğum halde balkonda ne bir esinti var, ne de beni hoş okşayacak bir meltem var (dikkat ediniz, "meltem" dedim, "Meltem" değil, yani aklınıza "Meltem Cumbul" gibi birisi gelmesin, bu nedenle küçük harf/büyük harf önemine, noktalamaya azami dikkat göstermenin elzem olduğuna inanlardanım).

    Durduğum yerde terliyorum, sırılsıklam oldum. Halbuki ben bunun sadece taze sucuklara ve taze aşıklara has bir özellik olduğuna inanıyordum.

    quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen
    torosların verimli adanası bir Yaşar Kemal daha yetiştiriyor.



    bu kadar dolu örgütlü üst düzey hücre gurubunu(BEYİN)taşıyan birinin boş Meltem'lerle avunacağını sanmıyorum.saygılar.




  • tsi ile tfsı farkı nedir?
  • yani ortak görüşe varırsak passat 1.4 100e kadar sorunsuz çıkıyor ama ben mazda6 da passat 1.4 te 150 km hız yaparken yakıt yakışı farkının daha fazla oldgunu düşünüyorum çünkü mazda6'nın beğgiri daha yüksek bu sebep ile 150de dha az zorlanıcaktırr. vw fiyatını düşürse 2.0 Tsı düşünebilrdm ama passat 2.0 tsi'a o kadar fiyat verceğime mazda rx-8 vb. bir araç alabilirm. mantık olarak passat sonuçta 1.4 mazda 6 2.0 ve beğgir olarak daha güçlü. ayrıca donanımı çok daha full, teknik verileri daha iyi görünüyor. ve fiyat açısındadndaçok daha karlı. yani mazda6 almak daha karlı gibi görünüorr tsi passat'a göre :S yeni kasa passat gelsin de son düşüncelerimi ona göre belirlerim
  • Birisi Fıs diğeri tıs
    Ciddileşirsek kısaca birisi turbo diğeri atmosferik. Peki güncel hayatta farkı nasıl anlayabiliriz derseniz. Tsi motorlu bir Jetta ile M5 yiyebilirsiniz ama fsi ile süzüle süzüle gezmek zorundasınız.
  • pek bişi anlamadım ama açıkçası DISI daha iyi bir motormuş gibi geliyor bana. 2.0 mazda6 155hp dısı hatırladgm kadarı ile 1.4 tsi dan daha z yakıt yakıyor DISI teknolojisi sayesinde. motoru dha güçlü ?? 2.0 TSI'ye o para verilmeye değmez bence. o paraya mak 234 km hız yapabilen mazda rx-8 alınabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    İçten patlamalı benzinli motörlerde pahalı yakıt ve pahasız havanın silindirin içerisinde kıvılcım muvaffakiyeti ile infilâk ettirilerek pistonun aşağıya itilmesi, biyel kolu ile krank milinin çevrilmesi ve elde edilen mekanik dönme enerjisinin türlü kullanımlar için uygulamaya konulması esastır.

    Burada yakıt ve havanın NASIL ve NE ZAMAN karıştırılarak motora sevk edileceği arasındaki farklardır motör imalatçılarının değişik yollara başvurmasını sağlayan.

    Genel olarak KARBÜRATÖR adında mekanik bir teçhizat yöntemi ile motorun DIŞINDA hava ve benzin 1:18 oranında karıştırılarak sıvı haldeki yakıtın küçük bir delikten çıkarak atomize edilmesi ve bir tür hava ve benzin karışımından ibaret YAKIT BULUTU elde edilerek bunun motorun içindeki silindirlere emme manifoldu yoluyla göndermek mümkündür. Zaten 1980'e kadar dünyada yaygın olarak bu sistem kullanılmış ve 10-15 yıl daha da ülkemizde İskender Kebapları, Havluları, Kafkas Kestane Şekeri, Uludağ Gazozu ve Billur Suları ile ünlü BURSA ilimizde kurulu bulunan, birisi İtalyanlara ve diğeri de Fransızlara ait iki fabrikada üretilen motörlü araçlarda yaygın olarak uygulanmıştır.

    Gelişen teknoloji motörlerin çalışma prensibine de el atmış, yakıt ekonomisi ile arası iyi olmayan KARBÜRATÖR yerini TEK NOKTADAN ENJEKSİYONLU elektronik bir düzenek almıştır. Pahalı benzin artık mekanik bir delikten çıkıp hava ile birleşmek yerine elektronik bir enjektör yoluyla cebren sevk edilerek fazlasının ısrafı engellenmiş ve böylece yakıt tüketiminde de RÖNESANS kadar önemli bir adım atılmıştır.

    Bu hikâye devam edereken diğer yandan da benzini bol bulan memleketlerdeki otomobil meraklıları motordan daha fazla kuvvet elde etmek için motora daha fazla hava basmanın esas olduğunu anlamışlardır. Aslında Adanalı Kebapçılara bunu sorsalarmış onlar da aynısını söylerlermiş çünkü mangalda etlerin altında yanmaya devam kor halindeki kömüre ne kadar hava basarsan, vantilatör veya yelleme yoluyla, o kadar çok ışıldayarak ısı verirler ama demek ki akıllarına gelmemiş. Mühim değil, neticede herşeyi de onlara biz öğretemeyiz ya...

    TEK NOKTADAN ENJEKSİYONLU (SINGLE POINT [ELECTRONIC] FUEL INJECTION) [EFI] [SFI] motör dünyasında mesih olarak karşılanırken bir yerine birden fazla fikrini savunan akıllılar her silindir için ayrı bir püskürtücü kullanmanın daha iyi olup olmayacağını sorgulamış ve sonuçta ÇOK NOKTADAN ENJEKSİYONLU bir sistem getirmişlerdir. Bu elektriğin keşfi kadar önemli bir ilerlem olmuş ve motör dünyasında yerini almıştır (MULTI POINT [ELECTRONIC] FUEL INJECTION [MPI].

    Benzini ve sinirleri çok olanlar çok noktadan yakıt enjeksiyonu ile ARADIĞIMIZ BUYDU diyerek yoğun olarak motora daha fazla hava basmanın gayretlerini devam ettirmiş ve normalde eksoz manifoldunda tamamen ısraf olan basınç yüklü yanmış gazları "acaba bu bir pervaneyi çevirmez mi?" diyerek TURBO adında bir şeytan icadına imza atmışlardır. Diğer taraftan da böyle eksoz gazları gibi sıcak havalarla meşgul olmak istemeyenler MAD MAX II filmini izledikten sonra SUPERCHARGER / KOMPRESÖR adında gücünü krank milinden alan ve çalıştığından da kor kadar kırmızı ısınmayan bir düzenecek geliştirmiş ve onu kullanmaya başlamışlardır.

    Elbette ve elbette de bazı akıllılar hem TURBO hem SUPERCHARGER / KOMPRESÖR düzeneklerini BİRARADA (!!!) kullanan motorlar da geliştirmiş ve güçlerine güç katmışlardır. Elbette valf oyunları da kendi yolundan gitmiş ve alttan tek eksantrikli tek emme ve tek eksoz valfli motorların yerini üstten çift eksantrikli çift (bazen üç) emme ve çift eksoz valfli motorlar almıştır.

    Yıllarca ÇOK NOKTADAN ENJEKSİYONLU yakıt püskürtme sistemlerindan millet sıkılmışken önce Japonlar başarısızlıkla sonra da Alamanlar başarıyla yeni bir sistem geliştirmiş ve pahalı benzini motorun dışında havayla birleştirmek yerine motorun içindeki silindirin içine doğrudan püskürtmek suretiyle yakıt tüketimini biraz daha düşürmüş, motordan elde edilen gücü biraz daha arttırabilmişlerdir. FUEL STRATIFIED INJECTION adındaki FSI doğmuştur. Gerektiğinde yakıtı silindirin içine düz, gerektiğinde dağıtarak püskürtmenin teknolojoik bir zafer olduğu kabul edilmiştir.

    Tüm bunlar gerçekleşirken de bir akıllı "acaba silindirleri ufaltırsak daha iyi olmaz mı?" diye sormuş ve DOWNSIZING eğilimini başlatmışlardır. Yukarıda TURBO ve SUPERCHARGER / KOMPRESÖR düzeneklerini aynı anda kullanma fikrini ortaya adam şahıs da işin içine girince KÜÇÜK HACİMLİ, alt devirlerde SUPERCHARGER / KOMPRESÖR ve üst devirlerde de TURBO kullanan TWINCHARGED FUEL STRATIFIED INJECTION adındaki TSI geliştirilmiştir. 1.4 litre motordan 170 HP hatta 100 oktanla 200 ve daha fazla HP elde edebilmek mümkün olmuş, bir hayal daha gerçekleşmiştir.

    İşler iyi giderken 1.4 litre motorun EKONOMİK versiyonunu çıkarmanın zamanı geldi diye düşünüldüğünden SUPERCHARGER / KOMPRESÖR sökülerek sadece TURBO ile çalışan, silindirin içine doğrudan yakıt püskürten bir TURBO FUEL STRATIFIED INJECTION adındaki TSI geliştirilmiş ve piyasaya sunulmuştur... Bazı çevreler ısrar ve inatla buna T-FSI demeye devam etmekte ise de bizler uzatmanın gereksiz olduğunu düşünüyor ve TSI demenin bir mahzuru olmadığına kanaat getirmiş bulunuyoruz.

    Başka bir arzunuz...?

    Saygılarımla,

    Taner Göde

    Süpersin! :D




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Asarhaddon

    Birisi Fıs diğeri tıs
    Ciddileşirsek kısaca birisi turbo diğeri atmosferik. Peki güncel hayatta farkı nasıl anlayabiliriz derseniz. Tsi motorlu bir Jetta ile M5 yiyebilirsiniz ama fsi ile süzüle süzüle gezmek zorundasınız.



    ah bir tsi'yım olsaydı
    acık denızlere yol alsaydım
    vız gelırdı her m3 ınan bana
    yeter ki dsg'ım de olsaydı
  • [heh hocam yazdığın kadarı ile honda civic kullanıyorsun. ama emin ol ki civic'in vites atışları dsg'den çok daha spor.. :D zamannda dsg, cvt, kullandım şuan activematic(mazda otomatiği) kullanıyorum hiçbiri activematic kadar hoşuma gitmedi. cvt çok güzeldi açıkçası dsg'den daha iyi bir tepkime süresi daha seri bir gidişi vardı ama belki biliyorsun o şanzımanlı focuslar hep arıza yaptı ve benm o zamanlar kullandığım focus bunlardan biriydi :D ( 7 vitesli ghia dizel) ama artık asla ford almam. ford'tan çektiklerim yeter. seneye yda 2 sene sonrası için vw passat veya mazda6 düşünüyorum. ama mazda6 tercih edeceim gibi görünüyor. yeni passat çıksın hele bi. işte iki aracın teknik verileri:



    vw passat:
    0-100:10.5 saniye
    şehir içi yakıt tüketimi: 8.2
    şehir dışı yakıt tüketimi:5.5
    ortalama:6.5
    max hız:201km
    ps: 122 hp



    mazda 6 2.0 dısı

    0-100: 10.9
    şehir içi yakıt tüketimi:10.7
    şehir dışı yakıt tüketimi:5.8
    ortalama:7.6
    max hız:208km(motor kilidi bulunduğu için motor 208de hızlanmayı kesiyor. bu kilit iptal edildiğinde daha yüksek hız elde edilebiliyor)
    ps:155 hp






    passat şehir içinde daha az yakıyor ve hızlanması turbo nedeni ile daha hızlı. ama otobanda mazda6'nın fark atabileceği belli bence. sonuçta biri 122 diğeri 155 beğgir. ve ayrıca motor kilidi dolayısı ile max. hız 208kmde sabitleniyor. bu özellik mazda3te de bulunuyor motor çok iyi hızlanrken birrdn hızlanmayı kesiyor(motor ömrünü uzatmak amaçlı) passatta ise motorun kasasız değeri bile 201 km. o ağır kasa ile ne kadar düşer bilemiyorum ama mazda6 çok az daha fazla yakıp bikaç sanise daha az 100 kmye çıksa bile sonuçta rallide deiğiliz. istanulda 0-100 gaza iyi basarak çıkmak çok riskli.. otoyolda mazda6 daha iyi bir sürüş verebilir.(tatiller vb.) ayrıca mazda6 donanım olarak büyük fark atmış. ince yanaklı 18'' lastikler vb. eğer yeni kasa motor ve donanım olarak eski passat ile aynı kalırsa kararım kesinlikle mazda6 olucaktır. zaten şirketin verdii dizel bir araç var.bu yzden kendim alıcağm araçta dsg gibi ekonomiklik sağlayan bir vites düşünmem açıkçası. şuan mazda6 derim. skoda suberp hoş bir araç gibi geldi onun da dsg şanzımanı var ayrıca teknik açıdan iyi verilere sahip. tasarımı çekici ama hoş değil bence. demek istediğim ilgi çekici ama kaliteli bi tasarım değil. hatlara dikkatli bakılınca bu belli oluyor. farların kalıpları vb.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Turboege

    passat şehir içinde daha az yakıyor ve hızlanması turbo nedeni ile daha hızlı. ama otobanda mazda6'nın fark atabileceği belli bence. sonuçta biri 122 diğeri 155 beğgir. ve ayrıca motor kilidi dolayısı ile max. hız 208kmde sabitleniyor. bu özellik mazda3te de bulunuyor motor çok iyi hızlanrken birrdn hızlanmayı kesiyor(motor ömrünü uzatmak amaçlı) passatta ise motorun kasasız değeri bile 201 km. o ağır kasa ile ne kadar düşer bilemiyorum ama mazda6 çok az daha fazla yakıp bikaç sanise daha az 100 kmye çıksa bile sonuçta rallide deiğiliz. istanulda 0-100 gaza iyi basarak çıkmak çok riskli.. otoyolda mazda6 daha iyi bir sürüş verebilir.(tatiller vb.) ayrıca mazda6 donanım olarak büyük fark atmış. ince yanaklı 18'' lastikler vb. eğer yeni kasa motor ve donanım olarak eski passat ile aynı kalırsa kararım kesinlikle mazda6 olucaktır. zaten şirketin verdii dizel bir araç var.bu yzden kendim alıcağm araçta dsg gibi ekonomiklik sağlayan bir vites düşünmem açıkçası. şuan mazda6 derim. skoda suberp hoş bir araç gibi geldi onun da dsg şanzımanı var ayrıca teknik açıdan iyi verilere sahip. tasarımı çekici ama hoş değil bence. demek istediğim ilgi çekici ama kaliteli bi tasarım değil. hatlara dikkatli bakılınca bu belli oluyor. farların kalıpları vb.

    Kasasız motor değeri diye birşey yoktur. Motoru tek başına yola salıp hız ölçülmez. Çeşitli ölçümlerden sonra kasasız motor için teorik bir hızda verilmez. 1.4 tsi 122 hp Passat'lar 215 km/h hıza kadar sorunsuz bir şekilde ve yeterli bir ivme ile çıkabiliyorlar. Yakıt tüketim değerleri ise düşük hız olsun yüksek hız olsun en verimli araçlardan bir tanesi.
    Şuan ki Mazda6'nın Passat Comfortline modelden donanım olarak fazlalıkları nedir?




  • Ya Turboege arkadaşım senin bu DSG şanzımana olan düşmanlığını anlamış değilim , en kötü oto şanzıman DSG heralde , civic in manueli ile otomatik şanzımanı arasındaki 0-100 hızlanma farkı 2 saniye ve bu şanzıman DSG den daha sportif , kasa olmadan hızlanma olayına hiç girmiyorum
  • Tsi turbo beslemelidir. tsı motor 100 km kadar olan hızlarda oldukça başarılı bir motor versiyonudur fakat 100 kmden sonra turbonun hava basıncı değerleri azalacğından ( 1.8 tsı ve 20 tsı hariç) motorda performans düşüklüğü yaşanır. Fsi atmosferik,, fsı motorlar ise zaten bu motorları almanlar yapıyor seat audi wv gibi yavaş hızlanan fakat hızlandıktan sonra özellikle 3500/4000 d/d arasında verimleri oldukça yüksek motorlardır kısacası şehir içi için tsı motor idealdir seri atak ve düşük yakıt tüketimlidir ama uzun yolda seyahat edenler için bence fsı motor daha verimlidir ve tsı ya göre daha ekonomik olacaktır
    bir wv 20tfsı passat comfort kullanıcı olarak yorumlarım bu şekildedir




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.