Şimdi Ara

FSİ motora LPG Nasıl olur? (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
29.285
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: erdor


    quote:

    Orjinalden alıntı: alp2828

    Hatta bir örnek vereyim bizim taksi durağında jetta fsi brc taktırdı araç 50.000 bin i geçdi lpg ile ilgili bir kaç yazılım yüklenmesi dışında bir işlem görmedi tıkır tıkır gayet uymlu çalışıyor..

    Nasıl acaba biraz daha bilgi verebilirmisiniz?Tasaruf oranı ve LPG ye geçiş nasıl etkiliyor aracı.Forumda FSİ motora LPG kiti taktıran bulunmuyor ve tecrubeli kişilerin bilgisine ihtiyaç var.Dediğiniz takside çalışmada zorluklar,devamlı ayar gibi aksaklıklarla karşılaşılıyormu?

    Araç sıfır alınır alınmaz lpg takılıp taksi yapıldı performansının tatmin edici olduğunu söylüyür taksici arkadaş, ben kullanmadığım için bir bilgi veremeyeceğim ama sorunuz olursa ben cevabını arkadaşdan almaya çalışırım..ama problemsiz çalışıyor takside..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: deserthawk
    @alp2828

    FSI'a LPG uygulaması daha yeni yeni yaygınlaşıyor.Ben,bugüne kadar LPG taktıran FSI kullanıcısı görmedim;ama benzinin pahalı olduğunu düşünürsek taktırılabilir tabi.

    LPG'li TSI'dan verim pek alınmaz bence.Zaten şehiriçinde 8.5 lt/100 km yakıt tüketimi var,daha da düşüren var hatta.Dizelinki ise 7.2 lt/100 km.Bence değmez.



    Tatmin edici bir yakıt tüketimi olduğu biliyorum ancak performanslı ve yüksek devirli kullanımlarda bu motorlar 1.6lt lerden daha fazla yakarlar ama verim alınamayabilir tabiki sadece bir düşünceydi bu..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: alp2828


    Araç sıfır alınır alınmaz lpg takılıp taksi yapıldı performansının tatmin edici olduğunu söylüyür taksici arkadaş, ben kullanmadığım için bir bilgi veremeyeceğim ama sorunuz olursa ben cevabını arkadaşdan almaya çalışırım..ama problemsiz çalışıyor takside..

    Merak ettiğim konu yakıt tüketimi?Şehiriçinde nekadar LPG ve benzin yakıyor.Yada karışık şehirdışı tüketimleri nelerdir?Öğrene bilirseniz memnun oluruz.
  • Benzinide katıp içine (şehir içi dur kalk fazla çünkü araç taksi) 200-210 krş yaktığını söylemişdi km başına ama ikisinin (benzin,gaz) litre hesabı ne kadar yaktığını öğrenirim..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ucanhoroz

    ki lpg de verimli olduğu için tercih edilen birşey değil



    aynı paraya daha fazla yol gidiliyorsa bence verimlidir.
  • Slogan Honda'nın olmasın?

    quote:

    Orjinalden alıntı: newerdais

    vw piyasaya sürdüğü motor için dizelleri kıskandıracak ekonomik der fsi motordada idaalıydı
    ne lpg si??? tsi zaten kullananlar hybrid gibidir diyorlar lpg gereksizdir diye düşünüyorum
    100km 4 lt tüketen bir mücizeyi motora lpg gereksiz diyorum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: alp2828

    Benzinide katıp içine (şehir içi dur kalk fazla çünkü araç taksi) 200-210 krş yaktığını söylemişdi km başına ama ikisinin (benzin,gaz) litre hesabı ne kadar yaktığını öğrenirim..


    Evet onu öğrenebilirseniz güzel olur mesela 100km de nekadar benzin nekadar LPG yakıyor araç.Çünkü rolantidemi 3500d/dk sonramı tam bilmiyorum sanırım benzine geçiyormus.Yada benmi yanlış duydum.LPG de performans kaybı oluyormu?Bu taksici nerde olmazsa ben konışıyım
  • Benim anladığım kadarıyla 2000 devire kadar benzin,2000-3500 arası %92 LPG+%8 Benzin,3500'den sonra sadece LPG kullanılıyor.LPG forumunda böyle bir izlenim edindim.
  • Orjinalden alıntı: MERLPG

    SEVGİLİ ARKADAŞLAR,ANLAŞILAN KONUYU BİRAZ DAHA AÇMAK GEREKİYOR.

    YUKARIDA DA BAHSETTİĞİM GİBİ ,BENZİNLE ÇALIŞMA SÜRELERİNİ, PROGRAM YÜKLEME ESNASINDA ,MOTOR SADECE RÖLANTİDE İKEN AYARLANIYOR.BUNA SEBEP İSE FSI MOTORLARIN EMİSYON DEĞERLERİNİN ÇOK DÜŞÜK OLDUĞU İÇİNDİR.YANİ BU MOTORLAR FAKİR KARIŞIMLA ÇALIŞIYOR.2000 d/dk İSE SADECE BİR SINIR.AYAĞINIZI GAZ PEDALINDAN ÇEKTİĞİNİZDE ARAÇ YÜKSEK DEVİRDEN AŞAĞA DÜŞERKEN ZATEN CAUTOF DA OLUYOR.YANİ ENJEKTÖRLER KAPALI.

    ARAÇ DURACAĞI ZAMAN 2000 d/dk YI GÖRDÜĞÜNDE ,SİSTEMİ TETİKLİYOR VE DURDUĞUNDA RÖLANTİYE GEÇTİĞİNDE 900 d/dk GELDİĞİNDE BİR MÜDDET BENZİNLE ÇALIŞIYOR(BU SÜREYİ BİZ AYARLIYORUZ) VE O AYARLANAN SÜRE SONUNDA OTOMATİK OLARAK GAZA GEÇİYOR VE HEP GAZDA ÇALIŞIYOR.NE ZAMANA KADAR ,TEKRAR GAZ PEDALINA BASANA KADAR,YANİ DEVİR 2000 d/dk YI GEÇİP AŞAĞA DÜŞERKEN İŞLEM YENİDEN TEKRARLANIYOR.

    KISACA ÖZETLERSEK RÖLANTİ DURUMU BU MOTORLARDA OLDUKÇA ÖNEMLİ.YANMA ORANININ BENZİNLE LPG NİN FARKLI OLMASINDAN KAYNAKLANIYOR.LPG NİN FARKLI SICAKLIKLARDA BUHARLAŞMIŞ HALİ FARKLILIK GÖSTERİYOR. YANİ YOĞUNLUĞU BENZİNDEN FARKLI.ARAÇ İLK ÇALIŞTIRMADA ISINANA KADAR BENZİNLE ÇALIŞIYOR VE RÖLANTİ DURUMUNDA İKEN AYARLI SÜRELERLE BENZİNLE ÇALISIYOR.BUNUN DIŞINDA SÜREKLİ LPG İLE ÇALIŞIYOR.BİR DE İLK CAUTOF GEÇTİĞİNDE 2-3 SANİYE BENZİN ENJEKTÖRÜNDEN BENZİN PÜSKÜRTÜYOR.

    UZUN LAFIN KISASI ,UZUN UĞRAŞLARDAN SONRA ,HANGİ DURUMLARDA BENZİNLE VE NE KADAR SÜREYLE BENZİNLE ÇALIŞACAĞINI LABORATUAR ORTAMINDA MOTORA VE BENZİN ENJEKTÖRLERİNE ZARAR VERMİYECEK ŞEKİLDE ,BRC NİN UZMAN MÜHENDİSLERİ TARAFINDAN HESAPLANMIŞ.İTALYA DA BU ARAÇLARA SERİ BİR ŞEKİLDE LPG UYGULAMASI YAPILIYOR.BİZ DE ONLARI TAKİP EDİYORUZ.ADAMLAR ÜRETİYOR BİZ DE UYGULUYORUZ.

    ŞİMDİLİK BU KADAR SEVGİLİ ARKADAŞLAR. ANLAŞILIR İFADELERLE BİLDİĞİMİ VE TECRÜBELERİMİ PAYLAŞMAYA ÇALIŞTIM.SEVGİ VE SAYGI İLE KALIN...GÜRSEL USTA...



    Merkez Mah. Tuna Sok. No:8 G.O.Paşa 7 İSTANBUL
    0 212 581 21 00 - 563 21 03
    Bayiliklerimiz: BRC - ATİKER
    Web:www.atilimotogaz.com
    http://atilim-otogaz.lpghaber.com/montaj-servisleri/montajlar.php




  • Taksici ankarada ancak öle nereden sonra benzin nereden sonra lpg bunu oda bilmiyor ama normal araçlara göre bayağı bir benzin çalıyor...tabiki yakıt tasarrufu sağlıyor ama her gaz alışında benzinde aldığını biliyorum..
  • benım anladıgım kadaraıyla arac 2000 d altındayken arac sureklı benzınde calısıyor bunun nedenıde benzın entjktorlerıyle gaz enjktorlerının mesafesı aruzadıkca lpg
    yakıt yanma odasına benzıne gore daha gec puskurtuluyo ve bunun akebınde lpg enjoktorı ms nıyelerı benzıne gore daha cok calısıyo ve buyuzden yakıt yogun geldıgınden aracın rolentı devrınde calısırken devır gostergesıde dalgalanma olur motor anvelelı calısır aracı benzınden gaz gazdan benzıne gecıslerde cok belırgın bı gecıs olur bunun sorunu ortadan kaldırmak ıcın lpg enjoktor memelrı buyultulur veya kucultulur ayarlar yapılır lpg ms yılerını mınımum bnzın enjktor msnıyelerıne gore ayarlanmaya calısır vede bu tıp motorlarda bununda onune gecemıyosan gerıye bıtek sey kalıyo oda aracı rolaentı devrınde benzınde calstırmak buda takılan cıhazın programından aracı ıstedıgın devre kadar benzınde calısmasını saglaya bılıyosun 2000 devre ayarlandıysa sayet bu devırden harıcı arac benzın tuketıyo demektır bunuda lpg gecıs anahtarında anlayamazsınız arac lpgde calısıyomus gıbı gosterır yuksek devırde gectıgınden hangı devırde gectıgını klay klay hıssedemessınız karar sızın nerde kar nerde zarar SAYGILARIMLA




  • FSİ motorlarda hem benzin hem gaz yakması arabanın fazla yaktığı anlamına gelmiyor. Sonuçta km de yaktığı Tl, diğerlerine göre aynı.mesela benim arabam LPG 2,5 tl iken benzin 5 tl iken 220 krş. yakmakta idi.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.