Şimdi Ara

Frene basınca stop lambaları kısılıyor.Yardım DH.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
29
Cevap
0
Favori
20.798
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba
    Sorun şu araçta stoplar açıkken frene bastığımda arka fran lambaları yanıyor ama stop lambaları kısılıyor.Ayağı frenden çekince normale dönüyor.Aynı şey geri vitestede oluyor.Geri vitese takınca ışıkları yanıyor frene basınca kısılıyor.Ayağımı frenden çekince düzeliyor.
    Bunun sebebi nedir acaba
    Yardımınızı rica ederim.
    Şimdiden teşekkürler



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Frene Basıldığında Işıkların Azalması Sorunu

    Frene basıldığında farların kısılması, gösterge ışıklarının azalması, park lambasının sönmesi veya genel olarak ışıkların azalması yaygın bir sorundur. Bu sorun, araç elektrik sisteminde çeşitli nedenlerden kaynaklanabilir.

    Sorunun Nedenleri

    • Zayıf Akü: Zayıf veya arızalı bir akü, fren lambalarına yeterli güç sağlayamayabilir ve diğer ışıkların azalmasına neden olabilir.
    • Alternatör Arızası: Alternatör, aracın aküsünü şarj etmekten sorumludur. Arızalı bir alternatör, aküye yeterli güç sağlayamayabilir ve bu da ışıkların azalmasına yol açabilir.
    • Kablolama Sorunları: Fren lambalarına giden elektrik kablolarında gevşek bağlantılar veya hasar, ışıkların azalmasına veya tamamen yanmamasına neden olabilir.
    • Fren Anahtarı Arızası: Fren pedalı üzerindeki fren anahtarı, fren lambalarının devreye girmesini sağlar. Arızalı bir fren anahtarı, fren lambalarının hiç yanmamasına veya kısık yanmasına neden olabilir.

    Sorunun Çözümü

    Frene basıldığında ışıkların azalması sorununu çözmek için şu adımları izleyebilirsin:

    • Aküyü Kontrol Et: Akünün voltajını kontrol et ve zayıfsa veya arızalıysa değiştir.
    • Alternatörü Kontrol Et: Alternatörün voltaj çıkışını kontrol et ve arızalıysa değiştir.
    • Kabloları Kontrol Et: Fren lambalarına giden elektrik kablolarını gevşek bağlantılar veya hasar açısından incele. Gerekli onarımları yap.
    • Fren Anahtarını Kontrol Et: Fren pedalı üzerindeki fren anahtarını kontrol et ve arızalıysa değiştir.

    Önemli Not: Bu sorun elektrik sistemini içerdiğinden, güvenli bir şekilde çözmek için yetkili bir tamirciye başvurman önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • kimse bilmiyor mu yav
  • 1.ihtimal olarak ampullerin ömrü bitiyor olabilir
    2.çekilen elektirik tesisatında problem olabilir.
  • Aracında EBD varsa eğer elektonik sistemin çekeceği ani amperaj lambaların kasılmasına sebep olabilir
  • Şase aldığı yerde problem vardır
  • Derhal en yakın oto elektrikcisine gidin. Muhtemelen akü zayıflamış. Eğer akü bitiyorsa hemen yenisini alın. Yoksa olur olmadık bir yerde kalıverirsiniz.

    Not: Ampuller ya yanar, ya da yanmaz. Ömrü azalınca soluklaşmaz yani.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elektrik tesisatında kısa devre var kablo bağlantı yerlerinin temizlenmesi lazım muhtemelen araç yıkatırken bir şekilde aradan su sızdı benim eski aracımda da olmuştu.
    büyütülecek bir konu değil
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Aracınızda şase var belli ki.Ayrıca yazımınıza da hayran kaldım
  • herkese çok teşekkür ederim.Bir oto elektrikçiye gideceğiz anlaşıldı teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 7he mcRp

    Aracınızda şase var belli ki.Ayrıca yazımınıza da hayran kaldım

    Ne bakımdan hayrn kaldınız yazıma
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrullah bozlak

    Derhal en yakın oto elektrikcisine gidin. Muhtemelen akü zayıflamış. Eğer akü bitiyorsa hemen yenisini alın. Yoksa olur olmadık bir yerde kalıverirsiniz.

    Not: Ampuller ya yanar, ya da yanmaz. Ömrü azalınca soluklaşmaz yani.

    Sanırım aküden değil çünkü akünün üzerindeki durum göstergesinde akü yeşili gösteriyor.Yani akünün üstünde yazdığına göre sağlıklı.
  • Tüm lambalarınızı kontrol edin. Sinyallerinizden biri patlamış olabilir. Patlamış lamba tüm ışıklandırma sisteminde bu tip tepkilere yol açabiliyor.
  • Radyo teyp, park sensörü gibi sonradan takımış aksesuarlar varsa yanlış yerden hat çekilmiştir. Fren lambaları kontak kapalıyken de yandığı için "garanti bir hat olarak pedaldaki switchten hat çekmeyi severler. Hem kolay, hem hızlı.

    Ama bu fren lambası hattının paylaştırılması yanlıştır. Ana hattın voltaj dağılımını bozar. Bazen hiç irtibatsız yerlerdeki sigortaların patmasının, aksesuarların zayıf çalışmasının, fanların yavaş dönmelerinin, motorun geç marş almasının, hararet göstergesinin kaymasının ana nedeni de bu olabilir.

    Tabii arabadaki her 12V kaynak belediye şebekesi zannedildiği için kimse kondurmaz. Aksaklıkların bazıları farkedilir, bazıları da hiç bir zaman farkedilmez. Aksesuarlar için sigorta kutusuna yakın yerlerde veya kontakt rölesinde kulanılabilecek hatlar vardır. Tabii bunu "okullu" gerçek elektrikçiler akıl edebilir. Ya otomobili tanıyacak veya devre şemasına ulaşabilecek. Temel teorileri bilmeyenler devre takibi yapamazlar, ancak kabloları takip ederler. Yeni eklentiler varsa, gerekirse sigorta kutusuna sigorta da eklenecek. Herhangi bir yere değil. Çünkü sigortaların ısınma ve yangın çıkarma riskleri vardır.

    Zordur, herkes yapamaz yapması da doğru değildir, ama aksesuar eklemenin doğru yöntemi budur.




  • Akü ile alakalı olabilir.
  • Büyük ihtimal şase'de sıkıntı var sigortalarını felanda kontrol ettirin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Radyo teyp, park sensörü gibi sonradan takımış aksesuarlar varsa yanlış yerden hat çekilmiştir. Fren lambaları kontak kapalıyken de yandığı için "garanti bir hat olarak pedaldaki switchten hat çekmeyi severler. Hem kolay, hem hızlı.

    Ama bu fren lambası hattının paylaştırılması yanlıştır. Ana hattın voltaj dağılımını bozar. Bazen hiç irtibatsız yerlerdeki sigortaların patmasının, aksesuarların zayıf çalışmasının, fanların yavaş dönmelerinin, motorun geç marş almasının, hararet göstergesinin kaymasının ana nedeni de bu olabilir.

    Tabii arabadaki her 12V kaynak belediye şebekesi zannedildiği için kimse kondurmaz. Aksaklıkların bazıları farkedilir, bazıları da hiç bir zaman farkedilmez. Aksesuarlar için sigorta kutusuna yakın yerlerde veya kontakt rölesinde kulanılabilecek hatlar vardır. Tabii bunu "okullu" gerçek elektrikçiler akıl edebilir. Ya otomobili tanıyacak veya devre şemasına ulaşabilecek. Temel teorileri bilmeyenler devre takibi yapamazlar, ancak kabloları takip ederler. Yeni eklentiler varsa, gerekirse sigorta kutusuna sigorta da eklenecek. Herhangi bir yere değil. Çünkü sigortaların ısınma ve yangın çıkarma riskleri vardır.

    Zordur, herkes yapamaz yapması da doğru değildir, ama aksesuar eklemenin doğru yöntemi budur.


    Araca sonradan alarm takıldı.Dediğiniz gibi olabilir peki bu büyük bir sorun oluşturur mu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ulashh1907
    Araca sonradan alarm takıldı.Dediğiniz gibi olabilir peki bu büyük bir sorun oluşturur mu?


    Hep ihtimal bunlar. Bazı arabaların devre yapısı daha "sağlamcı" tasarlanmış oluyor. Aralarda röleler, dengeleyiciler oluyor. Bazıları daha çok tepki veriyor müdahaleye. Ben de elektrikçi değilim, "ustalar" biraz öğretti :) Açıkçası gerçekten elektrikçi olmayan birine devreleri emanet etmeye çekiniyorum.
  • Stop lamba grubunun ortak ucu, şaseye bağlanan yerden oksitlenmiştir..
    Burada bir direnç oluşacağından tek lamba canlı yanar, ikinci bir lamba (stop) yandığı zaman ikisi de sönük yanar.. Üç dört lamba yakmaya kalkarsanız ışık iyice zayıflar..
    Çünkü oksitli kısmın direnci sabitken lamba sayısı arttıkça lamba direnci düşmektedir.. Doğal olarak uçlarındaki gerilim de düşer, ışık şiddeti de düşer..

    Kendiniz tamir etmeyecekseniz bir ustaya gidip "stoplar şase almıyo" diyebilirsiniz..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: djoz

    Stop lamba grubunun ortak ucu, şaseye bağlanan yerden oksitlenmiştir..
    Burada bir direnç oluşacağından tek lamba canlı yanar, ikinci bir lamba (stop) yandığı zaman ikisi de sönük yanar.. Üç dört lamba yakmaya kalkarsanız ışık iyice zayıflar..
    Çünkü oksitli kısmın direnci sabitken lamba sayısı arttıkça lamba direnci düşmektedir.. Doğal olarak uçlarındaki gerilim de düşer, ışık şiddeti de düşer..

    Kendiniz tamir etmeyecekseniz bir ustaya gidip "stoplar şase almıyo" diyebilirsiniz..

    bilgilendirmeniz için çok teşekkür ederim.

    birşey daha gözüme çarptı bu akşam frene basınca aracın kilometre saatinin ve dijital kaç kmde olduğunu gösteren ekranda da kısılma oluyor.Frene basınca çok az da olsa bir ksılma oluyor aynı şey sinyal verince de oluyor.Bunun sebebi dediğiniz gibi şase almamasımı birde bu büyük bir probleme yol açar mı? örneğin elektrik kontağı gibi yada yangın gibi yada vs...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ulashh1907


    bilgilendirmeniz için çok teşekkür ederim.

    birşey daha gözüme çarptı bu akşam frene basınca aracın kilometre saatinin ve dijital kaç kmde olduğunu gösteren ekranda da kısılma oluyor.Frene basınca çok az da olsa bir ksılma oluyor aynı şey sinyal verince de oluyor.Bunun sebebi dediğiniz gibi şase almamasımı birde bu büyük bir probleme yol açar mı? örneğin elektrik kontağı gibi yada yangın gibi yada vs...

    Hımmm şimdi durum değişti..
    Anladığım kadarıyla problem lokal değil genel.. Yani sadece stoptaki bir iki lambanın değil komple aracın gerilimi düşüyor frene basınca..

    Şunu deneyin..
    Bir ayağınızla sabit gaz verirken (2000-2500 devir) diğer ayağınızla frene basın.. Kısılma oluyorsa şarj sisteminizde sorun olabilir, ışıklandırmaya ve aksesuarlara giden hatta sorun olabilir, veya bu hatta bağlı sigorta yuvası oksitlenmiştir..

    Kısılma olmuyorsa şarj sisteminiz ve aksesuar sigorta yuvanız sağlam.. Motoru stop edin fakat gösterge ışıklarınız yanık kalsın..
    Tekrar frene basın.. Şimdi kısılma oluyorsa ya kutup başları oksitlidir, ya da akünüz eskimiştir..

    Yangına sebebiyet vereceğini sanmıyorum.. Belli belirsiz değen kısım mulaka kıvılcımlanıyordur ama muhtemelen gözle zor görülecek boyuttadır..

    Bu arada birşey merak ediyorum.. Aracınızda kaç tane stop lambası var? Eğer 4+1 ise bu 90 küsür watt yapar ve elektrik sisteminize bir nebze yük bindirmesi normaldir..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi djoz -- 17 Kasım 2012; 21:53:57 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.