Şimdi Ara

Forumdaki benzinli arac kullanicilari. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
1.227
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • ben de benzinli kullanıyorum depo 58litre.250tlye doluyor depo sanırım.600km gider sakin kullanımda şehir içinde.varsa yapacak bişey yapalım. aracımı satmayı da düşünmüyorum çok memnunum.bu böyle gider arkadaşlar.bundan sonra ucuz araba olmayacağı gibi ucuz akaryakıt da olmayacak.bunu böyle kabullenelim.altın döviz de uçuşa geçti bundan sonra daha da artar.hiç düşünmeden yaşamak en güzeli.hayat tarzımızı değiştirebiliriz.arabayı 2 günde bir çıkarıyorum ben mesela
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lonely_man


    quote:

    Orijinalden alıntı: jackget


    quote:

    Orijinalden alıntı: lonely_man

    Ben benzinli kullanıcısıyım. Mazot 5 lira olsun dediğimi hatırlamıyorum. Ama dizelcilerde de suç var tutturmuşlar bir tork diye "Uçarım kaçarım" konuşup duruyorlar yok dizel daha performanlıymış falanmış filanmış. 115lik atmosferik benzinli Focus'un 0-100 10.9 saniye dizelinin ki 11 saniye. Eeee hani uçuyordu dizel? Dizel arabalar ekonomi içindir performans için değil. Bunu kabul etmiyorsunuz.


    Burda sizin gözünüzden kaçan ufak bir nüans var. Normal kullanım şartlarında hepimiz ortalama 1500 devir ile 3000 devir aralığını kullanıyoruz. Benzinli ve dizel versiyonlarda bu devir aralıklarındaki kullanımlar çekiş olarak büyük oranda fark etmekte. Aynı devir aralığında dizeller daha çabuk ivmelenebiliyor. Ama benzinli araçta yüksek devir çevirmeye başladığınızda işler değişiyor ama buna bağlı olarak yakıt tüketimi de hatırı sayılır şekilde artmakta. Bende benzinli araç kullanıyorum ve kullandığım devir aralığı 1500 2500 aralığı oluyor genellikle. Motor 2.0 lt olduğu için çekiş gayet yeterli benim için ve yakın bir zamanda aracımı değiştirmek gibi bir düşüncem var. Yeni araç alacağım zaman dizel motorlu versiyonları da seçenek olarak bir kenarda duruyor. O zaman geldiğinde değerlendirmek lazım tekrar ancak bana göre benzinli aracın keyfi bir başka. Fakat günümüz koşullarında dizel motorlu versiyonlar oldukça mantıklı. Şimdi diyeceksiniz LPG seçeneği mevcut. Doğrudur ama ben sıcak bakmıyorum LPG sistemine. Yani iki uclu sivri değnek anlıyacağınız 1.6 dizel ve otomatik bir araca hayır demem onu da eklemek gerekir. Şehirdışı kullanımı gözardı edersek şehiriçinde 1.2 motorlu araçta 70 ile gidiyor bende 2.0 motorlu araçta 70 le gidiyorum. Aradaki fark ise senelik vergide ödenen 1000 tl yi fazlasıyla aşan vergi yükü. Şahsen 1.6 dizel otomatik bir araç alıp hem vergi de hem de yakıtta yüzümün gülmesini isterim günümüz TÜRKİYE sinde.

    Saygılar

    Bende LPG'ye sıcak bakmıyorum. Araçları 1500-3000 devir aralığında kullanıyoruz demişsiniz ancak benzinli araçlar bu aralikta kullanmak için değiller zaten. Ben düzelin ekonomisine bir şey demiyorum ama uçarım kaçarım dersen orada dur derim kaldı ki gunümüzde türbini benzinli motorlarda iyice yaygınlaştı. Turbo dizeli Turbo benzinli ile kiyaslarsakta dizel diz cokes tövbe eder. :D uçmadan kaçmadan ekonomi yapın ona lafım yok benim. Biz su anda yeni bir araç alacağız. İstesem dizel alamaz miyiz tabi ki alırız ama ben almam babam da almaz zaten.


    Uçar kaçar gibi bir şey söylemedim zaten :) Eğer senede fazla km yapıyorsanız dizel mantıklı olur cebinizi düşünüyorsanız. Yok ben turbolu benzin araç alırım basarım hakkını veririm diyorsanız o başka. Babanız benzinli araç alabilir normaldir. Bende zaten benzinli araçları daha çok seviyorum, benzin fiyatları ucuz olsa kimsenin de dizele bakacağını zannetmiyorum ama ben almam demeden önce kendi ekonomik özgürlüğünüz yok ise onu önce bir elde etmeniz lazım, ama ben ekonomik özgürlüğüm elimde durumumda müsait derseniz orası ayrı. Bekara eş boşamak kolay derler. Bu arada kendi tercihim için örnek veriyim size: (seçeneklerin şu ikisi olduğunu varsayıyorum) Ford Mondeo 2.0 dizel powershift veya Ford Mondeo 2.0 ecoboost powershift (ikisinin de fiyat seviyeleri aynı). Büyük ihtimalle gönlümün sesini dinler ecoboost olanı alırdım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jackget


    quote:

    Orijinalden alıntı: lonely_man


    quote:

    Orijinalden alıntı: jackget


    quote:

    Orijinalden alıntı: lonely_man

    Ben benzinli kullanıcısıyım. Mazot 5 lira olsun dediğimi hatırlamıyorum. Ama dizelcilerde de suç var tutturmuşlar bir tork diye "Uçarım kaçarım" konuşup duruyorlar yok dizel daha performanlıymış falanmış filanmış. 115lik atmosferik benzinli Focus'un 0-100 10.9 saniye dizelinin ki 11 saniye. Eeee hani uçuyordu dizel? Dizel arabalar ekonomi içindir performans için değil. Bunu kabul etmiyorsunuz.


    Burda sizin gözünüzden kaçan ufak bir nüans var. Normal kullanım şartlarında hepimiz ortalama 1500 devir ile 3000 devir aralığını kullanıyoruz. Benzinli ve dizel versiyonlarda bu devir aralıklarındaki kullanımlar çekiş olarak büyük oranda fark etmekte. Aynı devir aralığında dizeller daha çabuk ivmelenebiliyor. Ama benzinli araçta yüksek devir çevirmeye başladığınızda işler değişiyor ama buna bağlı olarak yakıt tüketimi de hatırı sayılır şekilde artmakta. Bende benzinli araç kullanıyorum ve kullandığım devir aralığı 1500 2500 aralığı oluyor genellikle. Motor 2.0 lt olduğu için çekiş gayet yeterli benim için ve yakın bir zamanda aracımı değiştirmek gibi bir düşüncem var. Yeni araç alacağım zaman dizel motorlu versiyonları da seçenek olarak bir kenarda duruyor. O zaman geldiğinde değerlendirmek lazım tekrar ancak bana göre benzinli aracın keyfi bir başka. Fakat günümüz koşullarında dizel motorlu versiyonlar oldukça mantıklı. Şimdi diyeceksiniz LPG seçeneği mevcut. Doğrudur ama ben sıcak bakmıyorum LPG sistemine. Yani iki uclu sivri değnek anlıyacağınız 1.6 dizel ve otomatik bir araca hayır demem onu da eklemek gerekir. Şehirdışı kullanımı gözardı edersek şehiriçinde 1.2 motorlu araçta 70 ile gidiyor bende 2.0 motorlu araçta 70 le gidiyorum. Aradaki fark ise senelik vergide ödenen 1000 tl yi fazlasıyla aşan vergi yükü. Şahsen 1.6 dizel otomatik bir araç alıp hem vergi de hem de yakıtta yüzümün gülmesini isterim günümüz TÜRKİYE sinde.

    Saygılar

    Bende LPG'ye sıcak bakmıyorum. Araçları 1500-3000 devir aralığında kullanıyoruz demişsiniz ancak benzinli araçlar bu aralikta kullanmak için değiller zaten. Ben düzelin ekonomisine bir şey demiyorum ama uçarım kaçarım dersen orada dur derim kaldı ki gunümüzde türbini benzinli motorlarda iyice yaygınlaştı. Turbo dizeli Turbo benzinli ile kiyaslarsakta dizel diz cokes tövbe eder. :D uçmadan kaçmadan ekonomi yapın ona lafım yok benim. Biz su anda yeni bir araç alacağız. İstesem dizel alamaz miyiz tabi ki alırız ama ben almam babam da almaz zaten.


    Uçar kaçar gibi bir şey söylemedim zaten :) Eğer senede fazla km yapıyorsanız dizel mantıklı olur cebinizi düşünüyorsanız. Yok ben turbolu benzin araç alırım basarım hakkını veririm diyorsanız o başka. Babanız benzinli araç alabilir normaldir. Bende zaten benzinli araçları daha çok seviyorum, benzin fiyatları ucuz olsa kimsenin de dizele bakacağını zannetmiyorum ama ben almam demeden önce kendi ekonomik özgürlüğünüz yok ise onu önce bir elde etmeniz lazım, ama ben ekonomik özgürlüğüm elimde durumumda müsait derseniz orası ayrı. Bekara eş boşamak kolay derler. Bu arada kendi tercihim için örnek veriyim size: (seçeneklerin şu ikisi olduğunu varsayıyorum) Ford Mondeo 2.0 dizel powershift veya Ford Mondeo 2.0 ecoboost powershift (ikisinin de fiyat seviyeleri aynı). Büyük ihtimalle gönlümün sesini dinler ecoboost olanı alırdım

    Ekonomik özgürlüğüm maalesef yok üniversite öğrencisiyim. Yılda ne kadar yol yapacağımı kestiremiyorum. Ailemin yanindayken 1.6 benzinli poloyla günde 100 liralık benzin yaktığım oluyor ama keyfi gezmek için. İstanbulda o kadar keyfi gezecegimi sanmıyorum. Maddi durumumuz Allaha şükür iyi babama diyorum hatta benzin 5 lira oluyor arabanın camına en azından A4 boyutundada olsa bu araba dunyanın en pahalı benzinini kullanmaktadır yazayım mı diye bosver diyor insanlar durumları olmadıgı halde araba almayı belki bırakırlar diyor. Bazen düşünüyorum haklı mı haklı yani. Bizimde alacağımız araba hakkında çok çeşitli düşünceler mevcut. Babam önce 2. El alalım İstanbul trafiğine alış diyor. Abimle ortak kullanacağız o 0 istiyor bende biraz 0 dan yanayım. Ya 122lik golf alırcaz

    sıfır ya bora ya golf4 hala satılmadıysa bulunduğumuz ilde 1 tane seat exeo var 2. El ona bakmayı düşünüyorum. Pazartesi gunü sınavı atlatayım ilk uçakla donucem.




  • Benimki biraz da dizel arabayı sevmemekten kaynaklı. Geçen gün arkadaşımın 1.6 multijet motorlu lancia deltasını kullandım bi süre, yine sevemedim. Aslında muhabbet şurda başlıyor, dizel kullanıcıları 1000rpm aralığında maruz bırakıldığı torku görünce, aracının çok hızlı gittiğini düşünüyor. Rampada vites küçültmeyince araba gidiyor zannediyor. Yoksa dizelin ekonomik olduğu bariz belli. Ama kalkıp bu araçlar için 1.6 dizel 1.6 benzinliyi geçer dediklerinde durum komik olmaya başlıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eac

    Biz birbirimizin ayagin celme takan insanlariz. Bugun benzinli arac sahiplerinin dizel arac sahiplerini cekememelerinden kaynaklanan tavirlari ortada. Herkesin temennisi benzin de mazot da 3 tl olsa amenna. Ne guzel iste.

    Bu durumda diyorum ki umarim benzin de mazotta 10 tl fix olur.

    O zaman goruruz benzincileri :-)


    Cekememeleri derken? Sanki Dizel araçlar şahsınıza üretiliyor, benzilnli araç kullanıcıları dizel araçlara sahip olamıyormuş gibi talihsiz bir konuşma yapmışsınız.

    Belki de siz benzinli aracınıza istediğiniz gibi binemediginizden dolayı, içinizdeki benzinli araç sevdasını boyle bir konu açarak bastırmaya calısıyorsunuz kim bilebilir ki ??

    Herkes farklı sebeblerden dolayı araç tercihlerini ona göre yapar çekemeyecek bir şey yok.. Ayrıca benzinde Mazotta 3 tl olursa O cok sevdiginiz dizel araçlarınız ellerinizde kalır.. Kalmasa bile en azından 1 liralik malı sırf dizel diye 5 liraya kakalayamazlar..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eac

    Son gunlerde ozellikle de bugun su son zamlardan sonra bazi yarasi olup gocunan benzinli atac kullanicilari ses yukselttiler.

    Adam diyor ki mazot 5 tl benzin 4 tl olsun.
    Diyoruz ki yahu nakliyesi tarimi hepsi mazota dayaniyor olur mu oyle sey?

    O zaman traktoru de tiri da benzinli kullansinlar diyor.

    Yine ayni kullanici yeni aldigi benzinli araciyla yakit tuketimi rekorlari kirdigini ve dizele hic gerek olmadigini iddia eden konular aciyor.

    Yahu arkadaslar turbo dizellerin performans olayina hic girmicem. Ama kabul edin artik ekonominin kralini yapiyor adamlar.

    1.6 atmosferik benzinli ve 1.6 turbo dizel arac sahibiyim. Iyiki 1.6 dizeli almisim diyorum. Dizelde oyle basip gidiyorum ki benzinlide aynisini yapmaya kalksam 11 litreden asagi tuketmez. Daha neyin ezikligi bu ben cozemedim.


    arkadaslar siz ne yaptiniz ya bu neyin iddasidir boyle herseyede konu acilmazki neymis dizel benzinden iyiymis benzinli arabacilar kiskaniyormus .... cocukmusunuz yaa utanmasaniz yakinda benim babam senin babani dover diye konu acacaksiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MEHMETXXXX

    arkadaşım kiminin parası var kiminin yok yanı herkezin durumu farklı ben benzinli araca binmeyi seviyorum fakat astra sedan aldım dizel aldım çok kullanacağım için
    örnek veriyorum şuanki fiyatları hakkında bilgim yok ama
    astra sedan benzinli 33,950
    astra sedan dizel 42.950
    sen zaten baştan benzin parasını yatırmış oluyorsun
    artı üstüne mazot alıyorsun
    benim düşüncem herkezinki farklı


    Tamamen yanlış bir düşünce. Benzin parasını yatırmış filan olmuyorsun. Dizel'in sıfır pahalı ama ikinci elde satarken de pahalıya satacaksınız sonuçta, benzinliyi ucuza satacaksınız. Dizel her türlü avantajlı.
  • Bu gidişle yakında Nickimi değişdircem Ex silecem
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.