Şimdi Ara

Formula-1 2001 Sezonu Haberleri (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
103
Cevap
0
Favori
1.601
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Williams’ın patronu memnun değil

    Williams takımının patronu Frank Williams ilk yedi yarış sonrası ortaya çıkan tablodan memnun olmadığını belirtti.

    AA



    5 Haziran— Formula 1’de sezonun flaş ekibi olarak gösterilen BMW-Willams’ın patronu Frank Williams takımının performansından memnun olmadığını söyledi. Formula 1’de 90’lı yılların en başarılı takımı olan fakat son birkaç yıldır alışkın olduğu iyi sonuçları alamayan Williams 2001 sezonunda potansiyeli ile herkesi etkilemişti.













    Takımın Alman pilotu Ralf Schumacher’in San Marino Grand Prix’sinin kazanmasının ardından Williams şampiyonluk adayları arasında gösterilmişti. Bu sonuçlardan sonra bile patron Williams ortaya çıkan tablodan pek memnun değil.

    Takımın iki sürücüsünün ilk yedi yarışta toplam üç kez finişe gelmesinin kötü bir grafik olduğunu söyleyen Williams, “14 startta üç kez finiş gördük. beş kez kaza, 5 kez de otomobildeki sorun nedeniyle yarış bitiremedik” derken, üç kez de Williams sürücülerinin diğerleri tarafından pist dışına itildiğini söyledi. Bitirdikleri üç yarıştan da puan aldıklarını fakat bunun yeterli olmadığını belirten Williams, “böyle bir grafikle şampiyon olamazsınız” dedi.



    Astek




  • SCHUMACHER'DEN AÇIKLAMA:
    ------------------------
    "David hala hızlı bir pilot değil".

    Michael Schumacher, David'in bu seneki performansını Mika'nın talihsizliklerine bağladı. Schumi, geçen yılda bu zamanlarda David'in Mika'nın puan olarak önünde olduğunu ancak daha sonra ne kadar güçlü bir pilot olduğunu ıspatlayarak şampiyonada şampiyonluk için önemli bir isim olduğunu göstermişti. Şimdi Mika'nın bundan sonraki performansını görmek lazım. David'in geçmiş yıllara göre hatalarını önemli oranda düzelttiğini ancak hız bakımından sadece normal kabul edilen normlar içinde kaldığını vurgulayan Michael bana göre David'i her zaman yaptığı gibi bir sinir savaşına sürüklüyor gibi.



    Astek
  • JET HABER
    ----------------------
    Serbest sıralama 1.1 sonuçları;
    1- Coulthard
    2- Barrichello
    3- M. Schumacher
    4- Hakkinen
    5- Panis
    6- Heidfeld

    Şu an 1.2 serbest antreman turları koşuluyor, 1. Hakkinen, 20 dk. sonra tüm sonuçlar burda, görüşmek üzere.

    Astek
  • JET HABER 2
    SERBEST SIRALAMA TURLARI SEANS 1.2
    ----------------------------------------
    1- Hakkinen - 1.17.672
    2- Coulthard - 1.18.086
    3- Irwine - 1.18.508
    4- Barrichello - 1.18.570
    5- Montoya - 1.18.639
    6- R. Schumacher - 1.18.967

    Yarın serbest sıralama turları 2. seans
    sonuçlarını buradan öğrenebilirsiniz. Ayrıca sıralama turlarıda yarın akşam saat 9'da burdan öğrenebilirsiniz.


    Astek
  • FRENTZEN YERİNE ZONTA
    ---------------------
    Cuma günü serbest antremanlarda geçirdiği kaza sonucu bu hafta sonu yapılacak yarışta yarışamayacağı belli olan Frentzen yerine takımın halen test pilotu olan ve geçen yıl BAR takımında yarışan Ricardo Zonta yarışacak. Zonta ilk defa şu an yapılan Cumartesi serbest antreman'da aracı kullanma şansı buldu. Bakalım neler yapabilecek.

    Astek
  • SERBEST SIRALAMA 2.1 SONUÇLARI
    ------------------------------
    1- Hakkinen - 1.16.828
    2- Coulthard - 1.16.875
    3- M.Schumacher - 1.16.913
    4- Barrichello - 1.17.441
    5- R. Schumacher - 1.17.777
    6- Irwine - 1.18.019

    Görünen o ki pilotlar bu akşam sıralam turlarında 1.15'li dereceleri rahatlıkla bulacaklar, yarım saat sonra Free 2.2 sonuçlarını ister burdan ister
    www.f1-live.com
    adresinden öğrenebilirsiniz.

    Hatırlatma: Sıralama turları saat 20.00'den itibaren NTV'de canlı yayında.

    Astek
  • KANADA GRAND PRIX SIRALAMA TURLARI
    ----------------------------------
    1- M. Schumacher -- 1.15.745
    2- R. Schumacher -- 1.16.297
    3- D. Coulthard -- 1.16.423
    4- J. Trulli -- 1.16.459
    5- R. Barrichello -- 1.16.760
    6- O. Panis -- 1.16.771

    Mika Hakkinen 1.16.979 derecesiyle ve bu sezonun en şanssız pilotu olduğunu istatlarcasına 8. oldu. İlk turunda aracından birşeyler uçan Mika Hakkinen sadece son turunu adam gibi atabildi, ondada tüm araçlar peşpeşe olduklarından ve R. Barrichello'nun peşine takıldığından iyi bir derece yapamadı.

    Yarın yarış saat 20.00'da NTV'de canlı yayında. Yani bu NTV'ye ne kadar teşekkür etsek azdır, sporun gerçek adresi olmayı gerçekten hakediyorlar.

    Astek
  • Schumacher kardeşlerin büyük bir mücadelesine sahne olan Kanada Grand Prix'sinde, BMW-Williams pilotu R.Schumacher damalı bayrağı ağabeyinin önünde ilk sırada görmeyi başardı ve kariyerindeki ikinci Grand Prix zaferine imza attı. McLaren pilotu Mika Hakkinen'nin üçüncü olduğu yarışta, Kimi Raikkönen, Jean Alesi ve Pedro de la Rosa ilk altı içinde yer alarak puan almayı başaran pilotlar oldular.

    Gördüğüm kadar Ferrari aldı başını gidiyor, Williams iyi olduğu bu tip pistleri kaçırmıyor, Montoya çaylak olduğunu ispatlıyor, Rubens Ferrarinin iki arabasına mal oluyor, Mclaren'lere gelince ne olduğunu anlamış değilim. Yarış başladığında fark açılmaya başladığında Ferrari ve Williams'ın çift, Mclaren'in tek pitstop yapacağını düşündüm ama o da çıkmayınca Mclaren'in bu sene gerçekten ne yaptığını anlayamadım gitti.
    Helal olsun Williams + BMW + Michelin + Ralf dörtlüsüne. Diyecek başka söz yok.

    Astek




  • Kanada’da zafer Ralf Schumacher’in

    Schumacher kardeşlerin çekişmesine sahne olan Formula 1 Kanada Grand Prix’sinde birincilik küçük kardeş Ralf’in oldu.



    Montreal
    NTV-MSNBC

    10 Haziran— Formula 1 Kanada Grand Prix’sini, BMW Williams takımından Ralf Schumacher kazandı. Alman pilot, 69 tur süren yarışta hatasız bir performans sergiledi ve pit-stopların ardından ele geçirdiği liderli koruyarak hem bu sezondaki hem de kariyerindeki ikinci birinciliği kazandı. Ralf Schumacher bu yılki San Marino Grand Prix’sinde de ilk sırayı almıştı. Kanada GP’sinde ikinciliği Michael Schumacher, üçüncülüğü Mika Hakkinen, dördüncülüğü Raikkonen, beşinciliği Alesi ve altıncılığı Pedro de la Rosa aldı.














    Formula 1’de sezonun 8. yarışı olan Kanada Grand Prix’sini, BMW Williams pilotu Ralf Schumacher kazandı. 1 saat 34 dakika 31.522 saniyelik derecesiyle birinci olan (ortalama saatte 193.629 km) Ralf, 1 dakika 17.205 saniyeyle (ortalama saatte 206,147 km) yarışın en hızlı turunun da sahibi oldu.
    Yarışa pole pozition’da başlayan Michael Schumacher 46 tur boyunca liderliğini sürdürdü. Fakat Ferrari pilotu, kardeşinden daha erken pit-stop yapınca liderliğini kaybetti. Beş tur boyunca hızlı turlar atarak avantaj sağlayan Ralf Schumacher, yaptığı pit-stopun ardından yarışa lider olarak döndü ve kalan bölümde rahat bir yarış çıkartarak birinci sırayı aldı.
    Şampiyona lideri Michael Schumacher ikincilikle yetinmesine karşın Kanada’dan mutlu ayrıldı. Şampiyonada en büyük rakibi David Coulthard’ın 56. tur içinde yaşadığı sorun nedeniyle yarış dışı kalmasının ardından, Michael Schumacher aradaki puan farkını 18’e çıkardı. Bu sezonun şanssız ismi McLaren pilotu Mika Hakkinen üçüncü olarak bu sezonki en iyi derecesini elde etti. Sabuer’in genç pilotu Kimi Raikkonen dördüncü, Prost’tan Jean Alesi beşinci, Jaguar’dan Pedro De La Rosa ise altıncı olarak Kanada’dan puanla ayrılan diğer pilotlar oldular.
    David Coulthard (McLaren) 54. turda, Olivier Panis (BAR) 38. turda, Jacques Villeneuve (BAR) 34. turda, Juan Pablo Montoya (Williams) 19. turda, Rubens Barrichello (Ferrari) 19. turda, Jenson Button (Benetton) 17. turda ve Eddie Irvine (Jaguar) ilk turda yarış dışı kalan pilotlar arasındaydı.

    SCHUMACHER VE FERRARİ LİDER
    Pilotlar sıralamasında Ferrari pilotu Michael Schumacher’in 58 puanla liderliği sürerken, ikinciliği 40 puanlı McLaren pilotu David Coulthard koruyor. Rubens Barrichello (Ferrari) 24 puanla üçüncü, Ralf Schumacher (BMW-Williams) ise 22 puanla dördüncü sırada yeralıyorlar.
    Takımlar sarılamasında ise Ferrari 82 puanla ilk sırada. Ferrari’yi 48 puanla McLaren ve 28 puanla Williams izliyor.

    KANADA GP’Sİ GENEL KLASMANI
    1. Ralf Schumacher Almanya Williams 1.34.31.522
    2. M. Schumacher Almanya Ferrari 1:34:51.757
    3. Mika Hakkinen Finlandiya McLaren 1:35:12.194
    4. Kimi Raikkonen Finlandiya Sauber 1:35:39.637
    5. Jean Alesi Fransa Prost 1:35:41.957
    6. Pedro de la Rosa İspanya Jaguar 1 tur geriden
    7. Ricardo Zonta Brezilya Jordan 1 tur geriden
    8. Luciano Burti Brezilya Prost 1 tur geriden
    9. Tarso Marques Brezilya Minardi 3 tur geriden
    10. Jos Verstappen Hollanda Arrows 4 tur geriden
    11. Jarno Trulli İtalya Jordan 6 tur geriden

    PİLOTLARIN SIRALAMASI
    1. Michael Schumacher Almanya Ferrari 58
    2. David Coulthard İngiltere McLaren 40
    3. Rubens Barrichello Brezilya Ferrari 24
    4. Ralf Schumacher Almanya Williams 22
    5.Mika Hakkinen Finlandiya McLaren 8
    6. Nick Heidfeld Almanya Sauber 8
    7. Jarno Trulli İtalya Jordan 7
    8. Kimi Raikkonen Finlandiya Sauber 7
    9. Jacques Villeneuve Kanada BAR 7
    10. Pablo Montoya Kolombiya Williams 6
    11. H.H. Frentzen Almanya Jordan 6
    12. Olivier Panis Fransa BAR 5
    13. Eddie Irvine İngiltere Jaguar 4
    14. Jean Alesi Fransa Prost 3
    15. Jos Verstappen Hollanda Arrows 1
    16. G. Fisichella İtalya Benetton 1
    17. Pedro de la Rosa İspanya Jaguar 1
    TAKIMLARIN SIRALAMASI
    1. Ferrari 82
    2. McLaren 48
    3. Williams 28
    4. Sauber 15
    1. Ferrari 82
    5. Jordan 13
    6. BAR 12
    7. Jaguar 5
    8. Prost 3
    9. Arrows 1
    9.Benetton 1




    Astek




  • BENETTON PİLOTLARI BİRBİRİNDEN ÖZÜR DİLEDİ

    Kanada GP'sinde birbirleriyle çarpışan ve yarışa devam edemeyen Benetton'un pilotları birbirlerinden özür diledi. Ancak teknik direktör Mike Gascoyne'ye göre her iki pilotda suçsuz.

    Gascoyne'ye göre kazanın nedeni, Fisichella'nın Arrows pilotu Bernoldiye çarpıp ön kanadına hasar vermesi ve daha sonra aracın downforce'sinin (yere bastırma gücü) azalmasıyla frenaja geçtiklerinde duramayıp önündeki takım arkadaşı Button'a çarpması.

    Button'un yarışı kabus gibiydi. Önce takım arkadaşı arkadan çarptı daha sonra start anında erken start aldığı için 10 saniye durk-kalk cezası aldı. Önce 10 saniye cezası için servis alanına geldi ancak kurallar gereği bu serviste hiçbir müdahale yapılamıyor. Daha sonra Fisichella'nın çarpmasının herhangi bir hasara yol açıp açmadığını anlamak için tekrar servise geldi. Yarışın 18. turunda ise yağ problemiyle bırakmak zorunda kaldı.

    Button: "Normalde debriyajımın kavrama noktasında iken otomobilim haraket etmeye başladı. Bu nedenle dur-kalk cezası aldım. Sonrada 1. tur çılgın gibiydi. Etrafta birsürü şey oluyordu. Bu gibi durumlarda avantaj elde edilebilir ancak biz elde edemedik".

    İngiliz pilot Benetton'a geldiğinden beri henüz puan alamadı.


    Astek




  • RON DENNIS'DEN COULTHARD'A ÖVGÜ

    David Coulthard'ın yaşadığı tüm zorluklara rağmen, mekanik arızası nedeniyle kullanılması son derece zor olan otomobiliyle yarışa devam etmesi, takım patronu Ron Dennis tarafından övgü ile karşılandı. Takım hala neden böyle bir mekanik arıza ile karşılaştıklarının sebebini arıyor.

    David Coulthard start öncesi ön süspansiyonuna ait bir somunun düştüğünü fark etmiş; takım devam edip etmemesi yönündeki kararı kendisine bırakmıştı. Frenajın son derece zorlu olduğu ve yüksek hızlara çıkılan düzlüklerin olduğu Kanada GP'sinde DC büyük risk aldı ve motoru patlayana kadar puan alabilecek konumdaydı.

    Dennis: "David'in sorunla başa çıkması konusunda gösterdiği başarıdan çok etkilendim. Böyle bir problemi olması, yarışa devam etmesi ve yarışta iyi bir konumda bulunması güçlü irade ve cesaret gerektiren birşey. Isınma turu sırasında takımla konuyu görüştü ve daha sonra devam etmek istediğini söyledi".

    Süspansiyon problemi yaşamasına rağmen, son 15 turda motoru patlayana kadar, yarıştan 3 veya 4 puan alabilecek durumdaydı.

    David Coulthard "Şampiyonluğu kazanmak için böyle kötü günlerde puan toplamak gerekir. Neredeyse puan alıyordum. Riske girip denemeye değerdi" şeklinde konuştu.

    Takım 3 günlük Silverstone testlerine giderken, David Coulthard'ın MP4-16'sı üzerinde sorunun nedeni hakkında araştırmalar yapılacak. Dennis sorunun kaynağının mekanik arızadan mı, yoksa insan hatasından mı kaynaklandığını bilmediklerini ancak basit bir geçiştirme yaparak sorunu çözmeye çalışmayacaklarını söyledi. Dennis'e göre bu gibi durumlarda yapılacak en kötü şey paniklemek.

    "Sorunun kaynağını bulup çözüme ulaştırmamız gerekiyor. İnsanlar bu gibi durumlarda, McLaren ve diğer takımları bir anda gözden çıkarabiliyor. Bu sporda bir anda kahraman da olabiliyorsunuz veya en dipte de yer alabiliyorsunuz".






    Astek




  • RON DENNIS'DEN COULTHARD'A ÖVGÜ

    David Coulthard'ın yaşadığı tüm zorluklara rağmen, mekanik arızası nedeniyle kullanılması son derece zor olan otomobiliyle yarışa devam etmesi, takım patronu Ron Dennis tarafından övgü ile karşılandı. Takım hala neden böyle bir mekanik arıza ile karşılaştıklarının sebebini arıyor.

    David Coulthard start öncesi ön süspansiyonuna ait bir somunun düştüğünü fark etmiş; takım devam edip etmemesi yönündeki kararı kendisine bırakmıştı. Frenajın son derece zorlu olduğu ve yüksek hızlara çıkılan düzlüklerin olduğu Kanada GP'sinde DC büyük risk aldı ve motoru patlayana kadar puan alabilecek konumdaydı.

    Dennis: "David'in sorunla başa çıkması konusunda gösterdiği başarıdan çok etkilendim. Böyle bir problemi olması, yarışa devam etmesi ve yarışta iyi bir konumda bulunması güçlü irade ve cesaret gerektiren birşey. Isınma turu sırasında takımla konuyu görüştü ve daha sonra devam etmek istediğini söyledi".

    Süspansiyon problemi yaşamasına rağmen, son 15 turda motoru patlayana kadar, yarıştan 3 veya 4 puan alabilecek durumdaydı.

    David Coulthard "Şampiyonluğu kazanmak için böyle kötü günlerde puan toplamak gerekir. Neredeyse puan alıyordum. Riske girip denemeye değerdi" şeklinde konuştu.

    Takım 3 günlük Silverstone testlerine giderken, David Coulthard'ın MP4-16'sı üzerinde sorunun nedeni hakkında araştırmalar yapılacak. Dennis sorunun kaynağının mekanik arızadan mı, yoksa insan hatasından mı kaynaklandığını bilmediklerini ancak basit bir geçiştirme yaparak sorunu çözmeye çalışmayacaklarını söyledi. Dennis'e göre bu gibi durumlarda yapılacak en kötü şey paniklemek.

    "Sorunun kaynağını bulup çözüme ulaştırmamız gerekiyor. İnsanlar bu gibi durumlarda, McLaren ve diğer takımları bir anda gözden çıkarabiliyor. Bu sporda bir anda kahraman da olabiliyorsunuz veya en dipte de yer alabiliyorsunuz".






    Astek




  • RON DENNIS'DEN COULTHARD'A ÖVGÜ

    David Coulthard'ın yaşadığı tüm zorluklara rağmen, mekanik arızası nedeniyle kullanılması son derece zor olan otomobiliyle yarışa devam etmesi, takım patronu Ron Dennis tarafından övgü ile karşılandı. Takım hala neden böyle bir mekanik arıza ile karşılaştıklarının sebebini arıyor.

    David Coulthard start öncesi ön süspansiyonuna ait bir somunun düştüğünü fark etmiş; takım devam edip etmemesi yönündeki kararı kendisine bırakmıştı. Frenajın son derece zorlu olduğu ve yüksek hızlara çıkılan düzlüklerin olduğu Kanada GP'sinde DC büyük risk aldı ve motoru patlayana kadar puan alabilecek konumdaydı.

    Dennis: "David'in sorunla başa çıkması konusunda gösterdiği başarıdan çok etkilendim. Böyle bir problemi olması, yarışa devam etmesi ve yarışta iyi bir konumda bulunması güçlü irade ve cesaret gerektiren birşey. Isınma turu sırasında takımla konuyu görüştü ve daha sonra devam etmek istediğini söyledi".

    Süspansiyon problemi yaşamasına rağmen, son 15 turda motoru patlayana kadar, yarıştan 3 veya 4 puan alabilecek durumdaydı.

    David Coulthard "Şampiyonluğu kazanmak için böyle kötü günlerde puan toplamak gerekir. Neredeyse puan alıyordum. Riske girip denemeye değerdi" şeklinde konuştu.

    Takım 3 günlük Silverstone testlerine giderken, David Coulthard'ın MP4-16'sı üzerinde sorunun nedeni hakkında araştırmalar yapılacak. Dennis sorunun kaynağının mekanik arızadan mı, yoksa insan hatasından mı kaynaklandığını bilmediklerini ancak basit bir geçiştirme yaparak sorunu çözmeye çalışmayacaklarını söyledi. Dennis'e göre bu gibi durumlarda yapılacak en kötü şey paniklemek.

    "Sorunun kaynağını bulup çözüme ulaştırmamız gerekiyor. İnsanlar bu gibi durumlarda, McLaren ve diğer takımları bir anda gözden çıkarabiliyor. Bu sporda bir anda kahraman da olabiliyorsunuz veya en dipte de yer alabiliyorsunuz".






    Astek




  • F.WILLIAMS'DAN RALF VE MICHELIN'E ÖVGÜ

    Takımı Kanada GP'sini üstün bir şekilde kazanan Sir Frank Williams pilotu Ralf Schumacher ve Michelin'e övgüler yağdırdı.

    Ağabeyi Michael Schumacher'in servis alanına girmesinden sonra peş peşe pist rekorlarına imza atıp zaman avantajı yakalayan Ralf yarışı 20.2 saniye farkla kazandı.

    Sir Frank Williams: "Otomobil açıkça çok çok iyiydi ve Ralf, birincilik konusunda doğuştan yetenekli. Michelin çok iyi iş yaptı. Bu lastikler herkesi şaşırtıyor. Bazılarını da üzüyor."

    Kanada GP'sinden önce birçok kişi Williams'ı favori gösteriyordu. Yüksek ısılarda Michelin'ler çok iyi performans gösteriyorlar. Ayrıca uzun düzlükler güçlü BMW motorlarına uygun. Bütün bu olumlu sinyallere rağmen Williams çok da umutlu değildi.

    Williams: "Basın bizim kazanabileceğimizi söyledi. Ancak biz buna hep mesafeli yaklaştık ve onların bildiğinden daha fazla otomobili tanıyoruz. Kabul ediyorumki otomobilimiz iyi. Açıkça belliki rekabet edebilecek seviyede. Ralf telsizde otomobilin kullanımının çok heyecan verici ve düzlüklerde inanılmaz hızlı olduğunu söyledi. Ancak bunun kazanmamıza yeterli olacağını düşünmedik".

    Ralf Schumacher hakkında ise "Benim fikrime göre Michael Schumacher ve Mika Hakkinen ile aynı seviyede. Doğuştan yetenek ve yarış tecrübesi arttıkça daha da iyi olacak. 1999 senesinin ortalarında herkese söyledim. Eğer Ralf kazanacak potansiyelde (Ferrari veya McLaren) otomobil kullanıyor olsaydı kesinlikle yarış kazanabilirdi. Eğer bir yarış daha kazanamazsak sürpriz olur. Çok fazla olmak istemiyorum ancak otomobilimiz çok çok iyi".


    Astek




  • SCHUMACHER: FERRARI FAZLA YAKIT TÜKETİYOR

    Kanada GP'snden sonra Michael Schumacher, Ferrari'nin fazla yakıt tüketme sorunu olduğunu ve bunun yarışı kaybetmelerine neden olduğunu kabul etti.

    Kardeşi Ralf'in arkasında yarışı 2. sırada bitiren ve şampiyonada lider durumda bulunan pilot, en yakın rakibi David Coulthard'ın yarışın bitmesine 15 tur kala patlayan Mercedes-Benz motoru yüzünden bitirememesi nedeniyle puan farkını 18'e çıkarttı.

    Fazla yakıt tüketen Ferrari motorları konusunda "Bu sorun üzerinde çalışıyoruz. Çözümün ne olacağını şu anda bilmiyoruz" şeklinde cevap geren Michael, kardeşine yarış kaybetmenin nasıl olduğu sorusuna ise "Eğer birisine kaybedeceksem bunun kardeşim olmasını isterim. Anne ve babamız bizimle bugün çok gurur duyuyorlardır".

    Ralf'in hatalı br manevra yapıp ikisinide yarış dışı bırakması konusunda ise "Kardeşim gereken tecrübeye sahip ve hata yapmazdı. Bridgestone kullanan takımlar arasında en iyisiydik. Ancak Michelin bizden biraz daha iyiydi. Williams iyibir otomobile ve pilota sahip. Herşey yolunda gittiğinde bizi yenebilirler. Zaten yendilerde".


    Astek




  • ÖNEMLİ NOT:

    Arkadaşlar bu haberler,
    www.f1turkiye.com
    www.ntvmsnbc.com
    www.f1-live.com
    www.formula1.com
    www.f1today.com

    adreslerinden alınarak derleniyor. Ben sadece arada sırada yorum yapıyorum. Bazı arkadaşlar kalkıp beni haber hırsızlığıyla suçlarlarsa fena bozulurum. Bunu sadece HATIRLATMAK için söyledim, kimseden şimdiye kadar tepki görmedim, teşekkür ederim.

    Astek




  • Not: Kanada Grand Prix takımların yarış raporları için lütfen:
    www.f1turkiye.com adresini ziyaret edin.

    Astek
  • Hakkinen: Neyse ki üç tane değiller

    Kanada GP’sini üçüncü olarak tamamlayan Mika Hakkinen, Schumacher kardeşler hakkında “Neyse ki üç tane değiller” yorumunun yaptı.



    İstanbul
    NTV-MSNBC

    12 Haziran— Ralf Schumacher’in birinciliği, Michael Schumacher’in ikinciliği ile sounçlanan Kanada Grand Prix’sinin ardından üçüncü olan Mika Hakkinen’e, Schumacher kardeşler hakkında ne düşündüğü sorulduğunda, şakayla karışık, “Neyse ki üç kardeş değiller” cevabını verdi.














    Kanada Grand Prix’sinde, ağabey Michael pole pozisyonda başladığı yarışı uzun süre önde götürmesine karşın kardeşi Ralf, takımı Williams’ın başarılı stratejisi sayesinde 5 tur geç pit stop yapıp liderliğe yükselmiş ve kariyerinin ikinci birinciliğini kazanmıştı. Yarışın ardından iddialı konuşmaktan kaçınan Ralf Schumacher, şampiyonluk için henüz erken olduğunu ama takım olarak ikinciliğin iyi bir hedef olabileceğini söyledi.
    Michael Schumacher yarışı ikinci olarak bitirince Formula 1 tarihinde ilk kez iki kardeş bir yarışı ilk iki sırada tamalamış oldu.
    “Eğer geçileceksem kardeşime geçilmeyi tercih ederim” diyen Michael Schumacher, aslında Kanada’daki sonuçtan fazlasıyla memnun. Çünkü şampiyonadaki en yakın rakibi David Coulthard, Montreal’den puansız ayrıldı. Kanada’ya bu sezon tüm yarışlardan puan kazanan tek pilot olarak gelen Coulthard bu unvanını koruyamadı ve şampiyonluk yolunda da önemli puanlar kaybetti. Coulthard için yarış talihsiz başladı. İskoç pilot henüz start öncesi otomobilin ön süspansiyona ait bir vida gördü. Sol tekerlek otomobile doğru şekilde bağlı olmadığı için de Coulthard rakiplerinin hızına ayak uyduramadı. McLaren takımından gelen “istersen bırak” sözlerine karşın Coulthard puan alma umuduyla yarışı sürdürdü. Fakat bitime 13 tur kala aşırı ısınma nedeniyle iflas eden motor nedeniyle İskoç pilot finiş göremedi.
    Yarışın bir diğer şanssız ismi de Ferrari pilotu Rubens Barrichello’ydu. Yarışa beşinci sırada başlamasına karşın önce Trulli, sonra da Coulthard’ı geçerek üçüncülüğe yükseldi. Faakat önce spin atıp gerilere düşen Brezilyalı pilot, duvara çarpan Montoya’ya çarpmamak için yaptığı hareketle yarış dışı kaldı. Barrichello startın ardından otomobilin çekiş kontrol sisteminin doğru çalışmadığını ve bu nedenle spin attığını söyledi.
    Ferrari Takım Direktörü Ross Brawn ise, “Barrichello - Montoya kazasının ardından güvenlik aracınının girmesi Michael’in stratejisini değiştirmedi ama bu durum lastikler açısından pek iyi olmadı. Bu da ilerleyen turlarda düşündüğümüz performansa ulaşmamızı engelledi” dedi. Brawn daha sert alaşımlı lastiklerle yarışan Williams’tan böyle bir performans beklediklerini de sözlerine ekledi


    Astek




  • Coulthard: Henüz herşey bitmedi

    Bu pazar yapılan Kanada Grand Prix’sinde bu sezon ilk defa finiş göremeyen McLaren’in İskoç pilotu David Coulthard, şampiyonluk şansının hala sürdüğünü ve mücadeleyi bırakmayacağını söyledi.

    Montreal
    NTV-MSNBC



    11 Haziran— Formula 1 Dünya şampiyonasında Ferrari’nin Dünya Şampiyonu sürücüsü Michael Schumacher’in 18 puan arkasında yer alan McLaren’in İskoç pilotu David Coulthard, her şeye rağmen yarışın tüm hızıyla süreceğini ve tabelanın her an değişebileceğini söyledi.













    Bu sezon ilk kez finiş göremeyen Coulthard, iki hafta sonra Nurburgring’de yapılacak Avrupa Grand Prix’si öncesi 58 puanlı Schumacher’in 18 puan gerisinde bulunuyor. Schumi, şampiyon olduğu geçen sezonun aynı döneminde iki puan daha az toplamış, Coulthard ise geçen sezon bu dönemde 6 puan daha fazla almıştı (46 puan). Ferrari geçen sezon da markalar klasmanında 82-48 McLaren’in önünde yer alıyordu.


    Coulthard F!'de şampiyonluk şansının hala sürdüğünü ve şampiyonun kim olacağına karar vermek için daha erken olduğunu söyledi.
    Bu sezon her yarışta puan almayı başaran tek sürücü konumundaki Coulthard, Montreal’de yarışı dördüncü sırada sürdürürken motorundaki arıza sonucu ilk kez yarış dışı kaldı. Son iki yarıştaki aksiliklerden yakınan Coulthard “Hala şampiyon olabirim. Fakat yalnızca ne yapabileceksek onu yapabiliriz, daha fazlasını değil. Ferrari’nin biraz daha fazla avantajlı olmasının sebebi, daha iyi dış lastik kullanmaları ama ben hala daha güçlü bir araca sahip olduğumuzu düşünüyorum” dedi.
    Takım patronu Ron Dennis, Coulthard’a katıldığını söyleyerek, “Hem takımlar hem de sürücüler klasmanında şansımız devam ediyor” dedi.

    GERÇEKÇİ RALF
    Mercedes motorsporları patronu Norbert Haug da “Coulthard diğer yarışları kazanabilir. Daha 9 yarış var. 18 puanlık fark önemli değil” diyerek sürücüsüne destek verdi. Haug, “David sekiz yarışın yedisinde puan aldı. O çok güçlü biri ve herkesle rahatlıkla başedebilir” dedi.
    Ralf, Kanada’da kazandığı birincilikle takımının şampiyonanın üçüncü büyük gücü olduğunu gösterdi. Alman pilot Mc Laren’in kötü bir sezon geçirmesine reğmen ikincilik konusunda fazla bir şanslarının olmadığını söyledi. Ralf “Imola’dan sonra herkes ne olduğunu gördü. Bu iş için daha çok yeniyiz” dedi.
    Zaman içinde kendilerini göstereceklerine emin olduğunu belirten Ralf, “Bu lastiklere de bağlı bir olay. Michelin, Bridgstone kadar tecrübeli değil. Dolayısıyla şu an bulunduğumuz konum şampiyonluğa giden yol değil. Fakat diğer takımların güçsüzlüğünden yararlanıp belki ikinciliği elde edebiliriz” dedi.
    Michelin kullanan Williams bu sezon sadece dört kez finiş görebildi. Ama Williams bu dört yarışta iki birincilik, bir ikincilik ve bir kez de beşinci oldu.



    Astek




  • A.NEWEY SORUNU MAHKEMEDE

    McLaren ve Jaguar takımlarının Formula 1'in yıldız ismi Adrian Newey üzerine başlattıkları savaş artık mahkeme koridorlarında devam edecek. Dün (Salı günü) Londra Yüksek Mahkemesinde başlayan davada Jaguar, Newey ile yaptıkları ve önümüzdeki sene 31 Temmuz'da yürürlüğe girecek olan sözleşmenin, McLaren tarafından engellendiğini öne sürüyor.

    Jaguar, Newey ile bağlayıcı sözleşmesi olduğunu ileri sürerken McLaren elemanının bir yere gitmeyeceğini ileri sürüyor.

    İki tarafta kendisinin haklı olduğunu belirtirken, Jaguar'ın patronu Bobby Rahal "Gerçekler bizim tarafımızda" dedi.

    Bobby Rahal açıklamasında "Üzgün değilim, elimizde hukuki olarak bağlayıcı bir sözleşme var ve buna uyulmuyor. Bu yüzden de olaylar maalesef mahkemeye yansıyacak. Bunun olmasını istiyebilecek en son kişi benim ancak haklarımızıda savunmamız lazım" dedi.

    McLaren avukatları ise gerçekler mahkemeye sunulduğu zaman iddiaların kalkacağından emin olduklarını belirtiyorlar.



    Astek




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.