Şimdi Ara

FORD SCORPIO ALDIM [RESiM EKLENDİ] (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
102
Cevap
1
Favori
7.824
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ykaraca

    Konuyu daha önce gördüm mü hatırlamıyorum ama cevap yazmak şimdiye kısmetmiş. Hayırlı uğurlu olsun.
    @DH Konsey

    Sierra, scorpio ya göre biraz ufak kalıyor ancak 2litre motor sierra ve scorpio da aynı sanırsam..

    @Ykaraca

    Teşekkür ederim.

    @tembelherif

    Teşekkürler, umarım pişman olmam..

    @Delifisek.Tux

    Bugün sordum. LPG ustası da aracın çekmeyeceğini ve 13litrenin normal olduğunu söyledi. Vazgeçtim. Ancak sakin kullanımda belki biraz daha düşürebilirim. Aracın 260.000 den sonrası kayıtlı değil, yani km telini sökmüşler. 300-350 bin vardır belki de. 4 sene sonra üniversite bitiminde araç hala bende duruyor olursa ilk maaşlarımla motor, kaporta şanzıman vs.. orijinaline bağlı kalarak toplamayı düşünüyorum. Kısmet.. Sizin yedek parçacı olarak bildiğiniz, tavsiye edeceğiniz yerler var mı acaba? Şu sıralar diferansiyeldeki yada akslardaki boşluk çok canımı sıkıyor. Arkadan küt küt vuruyor. En kısa zamanda yaptırmayı düşünüyorum.

    @darkfire45

    Piyasadaki doğan ve şahinlere, parçası ucuz diye çürük, çarık, kazalı araçlara aşırı yüksek fiyat çekiyorlardı. Bu yaşına rağmen sağlam, aşırı çürük olmadığı için düşünmeden aldım. Güvenlik olarak da eminim şahinden daha güvenlidir. bkz:http://www.youtube.com/watch?v=8d-7F_9M5jg

    @TEPEE PREMİUM PACK

    Sağolun.

    @postal58

    Bu yaşta ve km de az çok yağ kaçakları oluyor. Düzenli olarak yağını suyunu, fren ve direksiyon yağlarını kontrol ediyorum ve araçta bulunduruyorum.

    @UNF0RGIVEN

    Son ayarlarla 35kr (13lt gaz) tüketimine sahip.



    Herkese yorumlarından dolayı teşekkür ederim.




  • Fanın sürekli çalışması normal değil. Ortasında termik vardır o eskimiştir değişmesi gerekir. Yuvarlak disk şeklinde bir parça. Sadece motor sıcakken kilitler ve uğultulu şekilde çalışır. Soğukken açar, fan da yine biraz döner ama çok daha yavaş ve uğultu yapmadan. 40km/s süratten fazlasından alınan rüzgar radyatörü de motoru da soğutmaya yeterli olur. Fana daha çok, düşük süratlerde ihtiyaç alur.

    Yüksek devirde açık kalan fan sarfiyatı yükseltir (uğultunu sebei de bu gibi) motor sıcak kalmakta zorlanır.
  • Biraz ithalat gerekiyor, lakin uygun fiyata ne ararsan var. Motorlar gümrük ve kargo nedeni ile dertli. Kalanı geliyor.

    Yeni bir parti bekliyorum benim küheylan için...

    Senin boşluk bence şaft ıstavrozundan falandır.

    Dediğim gibi sen tanus club e bir uğra. Ordan, bulunduğun şehire göre seni iyi ustalara yönlendirirler, onlardan gelecek cevaba göre parça peşinde koşarsın...

    Fan meselesine gelince, benim küheylana elektrikli fan modifiyesi yaptım...

    Boya bakmak lazım, yinede boyut aynıdır diye tahmin ediyorum. 2003 Peugeot 206 AC radyatör fanı cuk diye oturuyor. Hararet yarımı geçmiyor. Ses de yapmıyor. Rölantide ateşleme sistemine yüklenmeside çok az..
  • bu scorpio ların garip tasarımlı bir modeli vardı ondan aldınız sandım ama değilmiş o modele bir türlü ısınanamıştım
    hayırlı olsun arabanız



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi miraculous -- 1 Nisan 2012; 0:35:46 >
  • Hayırlı olsun . Allah kaza bela vermesin , iyi günlerde kullanın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kestamit

    @DH Konsey

    Sierra, scorpio ya göre biraz ufak kalıyor ancak 2litre motor sierra ve scorpio da aynı sanırsam..


    Sierra da canavardır. Yanlış hatırlamıyorsam 1.6 olanları da vardı.
  • @ Yanlış hatırlamıyorsam 1.6 olanları da vardı.

    kisa bir süreligine 1300 cc bile vardi, 60 beygir.

    ----
    araciniz hayirli olsun,scorpiolar oldukca konforlu aractir, yakiti fazladir
    zamaninda Almanya da bir fiysko haline gelmisdi cünkü arac ilk evvel hatchback olarak piyasaya sürülmüstü..seneler
    sonra sedan ve hatta station versiyonu ürün gamina eklense bile tüketiciler scorpio modelinden sogmustu.

    ön takimlar da bulunanbir parcanin zaman zaman degismesi gerekebilir, kronik bir sierra ve scorpio hastaligidir :

    http://www.geiz-24.de/sites/default/files/tecdoc_images/14/165651.jpg




  • Bence bu arabalara bakmaktansa, toplu taşıma daha iyi bir tercih gibi...

    98 modelin altına inmek, ilk sahibi siz değilseniz pek mantıklı değil. Aracın ekonomik ömrü 10 yıldır. 2002 model altı araçlar artık yavaş yavaş hurdalığa gitmeli.

    Avrupa'da böyle...

    Hadi Türkiye'de 15 yıl olsun. 15 yılı dolan aracı geri dönüşüme göndereceksin. Hem çevreye zararlı, hem trafikte saatli bomba gibi dolaşıyorlar.

    Binmek isteyen, "benim aracım efsanedir, hurda yaptırmam" diyen adam ek vergi verecek, veya 3 ay-6ay lık MTV ler olacak, yılda belli periyot binebilecek aracına.

    Adamın efsane cabrio bir aracı vardır, 4 aylık MTV verir,o 4 aylık MTV bile normal yeni bir aracın örneğin VW Golfün 2 yıllık MTV sine eşit olur.

    Böyle bir sistem gelmeli...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmerto

    Bence bu arabalara bakmaktansa, toplu taşıma daha iyi bir tercih gibi...

    98 modelin altına inmek, ilk sahibi siz değilseniz pek mantıklı değil. Aracın ekonomik ömrü 10 yıldır. 2002 model altı araçlar artık yavaş yavaş hurdalığa gitmeli.

    Avrupa'da böyle...

    Hadi Türkiye'de 15 yıl olsun. 15 yılı dolan aracı geri dönüşüme göndereceksin. Hem çevreye zararlı, hem trafikte saatli bomba gibi dolaşıyorlar.

    Binmek isteyen, "benim aracım efsanedir, hurda yaptırmam" diyen adam ek vergi verecek, veya 3 ay-6ay lık MTV ler olacak, yılda belli periyot binebilecek aracına.

    Adamın efsane cabrio bir aracı vardır, 4 aylık MTV verir,o 4 aylık MTV bile normal yeni bir aracın örneğin VW Golfün 2 yıllık MTV sine eşit olur.

    Böyle bir sistem gelmeli...

    Cok zenginsiniz galiba... Digelim ki 2000 model araca 14000 tl vermis bir adam 2 sene sonra o 14000 tl sini pardon yani aracini cope mi atacak? Veya 35000 tl verilerek alinmis bir arac 10 senede neden yok edilecek? Veya vatandas aracinin modelini yenilemek icin kredi borc vs kulfete mi girecek? Ayrica zaten korkunc boyutta olan dis ticaret acigi, eldeki eski arac stoku ne olacak? Tamirci esnafi, yan sanayi parca ureticileri ne olacak? Bizim desteklenmesi gereken bir otomotiv sanyimiz yok ki? Montaj sanayimiz var. Devlet bile araclarini 15 yil kullanirken, aracina bakan onu her 2 senede bir muayene ettirerek trafige uygun oldugu denetlettiren vatandas niye aracini 10 yilda cope atsin. Cevre icin mi? Cevre konusunda otomobillere gelene kadar, fabrikalar, agir ticari araclar vs vs... Neden sadece otomotiv sanayi devi almanya ornek aliniyor? İngiltere de ornek alinabilir. Onlarda da belli bir yilin altindaki araclardan sabit vergi aliniyor. Can yakmayan makul bir vergi. Bizim mtv ile ayni oranda diyebiliriz. Ama yeni araclarin vergileri cok cazip. Hatta belli bir oranin altindaki emisyonlara sahip araclardan ilk yil vergi bile alinmiyor. Ayrica vergide adil olunacaksa, o da aracin kasko degerine gore vergi alinmalidir. Vergi varlik degeri uzerinden alinmalidir.




  • @Aracın ekonomik ömrü 10 yıldır.
    .dogru, ondan sonra daha cok bakima ve tamire ihtiyac duyar

    @2002 model altı araçlar artık yavaş yavaş hurdalığa gitmeli.,Avrupa'da böyle

    bak buna katilmiyorum, cünkü yeni nesil araclarin normal ömrünü rahat olarak 15 sene Minimum diyebiliriz.
    Ondan sonra kaynak,macunlama,boya vs vs bir 5-10 sene daha kullanmak mümkün ama tabiki masraf cikarir.
    Ve avrupada hic de öyle degil, sadece Almanyada 3 sene evvel bir defaligina mahsus hurda primi diye bir kanun cikardilar,
    ve hurdalik araclardan cok 9 senelik gicir gicir arabalar hurda liga gitti.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmerto

    Bence bu arabalara bakmaktansa, toplu taşıma daha iyi bir tercih gibi...

    98 modelin altına inmek, ilk sahibi siz değilseniz pek mantıklı değil. Aracın ekonomik ömrü 10 yıldır. 2002 model altı araçlar artık yavaş yavaş hurdalığa gitmeli.

    Avrupa'da böyle...

    Hadi Türkiye'de 15 yıl olsun. 15 yılı dolan aracı geri dönüşüme göndereceksin. Hem çevreye zararlı, hem trafikte saatli bomba gibi dolaşıyorlar.

    Binmek isteyen, "benim aracım efsanedir, hurda yaptırmam" diyen adam ek vergi verecek, veya 3 ay-6ay lık MTV ler olacak, yılda belli periyot binebilecek aracına.

    Adamın efsane cabrio bir aracı vardır, 4 aylık MTV verir,o 4 aylık MTV bile normal yeni bir aracın örneğin VW Golfün 2 yıllık MTV sine eşit olur.

    Böyle bir sistem gelmeli...

    Aracın ekonomik ömrü kullanıma, marka-modele göre değişiklik göstermez mi?

    10 yıl deyip kesitirip atabilir miyiz?




  • @ Aracın ekonomik ömrü kullanıma, marka-modele göre değişiklik göstermez mi?

    1.SINIF : VW, Opel;FOrd;Mercedes.......Toyota,Kia,Hyundai vs vs

    2.SINIF : Lada,Tata ve MAde in China......

    3.SINIF : 20-30 senelik cakam reno , taunus ve tofaslar
  • çok zengin ve üretim toplumu olsak dediğiniz doğru olabilir

    mevcut durumda, 0km bir otomobil alıp yolda artık sorunları ile baş edilemez duruma gelene kullanmak hem tuketici için hem ülke ekonomimiz için daha karlı olur.

    dünyayı kirleten, tüketim toplumları yaratan üreticiler onların çevre koruma edebiyatı yapması pazar paylarını arttırmak dünyanın ömrünü uzatarak biraz daha fazla süre para kazanma iştahları.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmerto

    Bence bu arabalara bakmaktansa, toplu taşıma daha iyi bir tercih gibi...

    98 modelin altına inmek, ilk sahibi siz değilseniz pek mantıklı değil. Aracın ekonomik ömrü 10 yıldır. 2002 model altı araçlar artık yavaş yavaş hurdalığa gitmeli.

    Avrupa'da böyle...

    Hadi Türkiye'de 15 yıl olsun. 15 yılı dolan aracı geri dönüşüme göndereceksin. Hem çevreye zararlı, hem trafikte saatli bomba gibi dolaşıyorlar.

    Binmek isteyen, "benim aracım efsanedir, hurda yaptırmam" diyen adam ek vergi verecek, veya 3 ay-6ay lık MTV ler olacak, yılda belli periyot binebilecek aracına.

    Adamın efsane cabrio bir aracı vardır, 4 aylık MTV verir,o 4 aylık MTV bile normal yeni bir aracın örneğin VW Golfün 2 yıllık MTV sine eşit olur.

    Böyle bir sistem gelmeli...

    Avrupada öyle olupda burda böyle olan çok şey var.

    Bir zahmet lütfedinde Avrupada ki işçilik ücretlerinide bir yazın...


    Dahası Avrupada öyle bişi yok.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Road_tax

    Bahsedilen emisyona göre vergi de genelde 2001 model yılından sonraki araçlar içindir.

    İngilterede 73 yılından önceki araçlar vergiden muaftır.


    Ayrıca benim aracım LPG ile çalışıyor. Benzer hacimdeki yeni bir araçtan daha fazla kirlilik yarattığınıda düşünmüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux



    Hocam bugün benzin pompası arızalandı. Motor sıcakken lpg de çalıştırdım. Pompaya hafif ingiliz anahtarıyla birkaç kez hafif tıklatınca çalışıyor ama kapanınca gene aynı şeyi yapmak gerekiyor ve çalışmıyor. Birkaç yere sordum. 90tl fiyat aldım. pompa deponun dışında. Bu pompadan bulabilir miyiz? Yoksa 90tl uygun mudur?
  • Bu tarz eski kokpitlere bitiyorum. İnsan bunun içinden kolay kolay inmek istemez..

     FORD SCORPIO ALDIM [RESiM EKLENDİ]


    Hayırlı olsun bu arada..
  • Hayırlı olsun.
  • 90 tl normal bir fiyat hocam maşallah bu arada hayırlı olsun
  • Hocam benim gibi merak edenler için konuyu hortlatıyorum.Epey oldu siz bu aracı alalı yorumlarınızı paylaşabilir misiniz?
  • V6 motorların aslında daha cok ülkemizde yer bulmasi gerekiyor. Arac üreticiler 1.4 TSI yada 1.6 TDCI motorlari neden V6 üretmezler anlamiyorum. Takilmislar 4 silindire başka birsey yok.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.