Şimdi Ara

FORD MONDEO KULUBÜ (52. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
3.986
Cevap
52
Favori
709.508
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 5051525354
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: soldier-down

    2010 model mondeo alan arkadaşlardan ayrıntılı fotoğraflar bekliyorum.
    güle güle kazasız günlerde kullanın.

    Alıntıları Göster
    Yeni fotoğraflar yükleyebilecek arkadaşlar yokmu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: soldier-down

    Yeni fotoğraflar yükleyebilecek arkadaşlar yokmu?


    Yarın, en geç c.tesi bi kaç tane yüklemeyi düşünüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: g.eryigit

    quote:

    Orijinalden alıntı: soldier-down

    Yeni fotoğraflar yükleyebilecek arkadaşlar yokmu?


    Yarın, en geç c.tesi bi kaç tane yüklemeyi düşünüyorum.

    Alıntıları Göster
    Bende Yeni Katıldım. 98 Ford Mondeo Ghia 2.0 Gri




  • quote:

    Orijinalden alıntı: g.eryigit

    quote:

    Orijinalden alıntı: soldier-down

    Yeni fotoğraflar yükleyebilecek arkadaşlar yokmu?


    Yarın, en geç c.tesi bi kaç tane yüklemeyi düşünüyorum.

    Alıntıları Göster
    merakla bekliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: soldier-down

    merakla bekliyorum.

    Alıntıları Göster
    Bende en kısa zamanda fotoları koyarım arkadaşlar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ingilizmurat

    Bende en kısa zamanda fotoları koyarım arkadaşlar...

    Alıntıları Göster
    Gökhan arkadaşım tekrardan hayırlı uğurlu olsun,Allah kaza bela vermesin güle güle kullanın aracınızla biraz haşir neşir olduktan sonra yorumlarınızı bekliyoruz,fotolarıda tabi ki ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ingilizmurat

    Gökhan arkadaşım tekrardan hayırlı uğurlu olsun,Allah kaza bela vermesin güle güle kullanın aracınızla biraz haşir neşir olduktan sonra yorumlarınızı bekliyoruz,fotolarıda tabi ki ...

    Alıntıları Göster
    Merhaba arkadaşlar, 2007 model peugeot 207 1.4 hdi kullanıcısıyım aracımı değiştirme niyetindeyim. Değiştirme nedenlerim konfor ve bagaj hacminin yetersiz oluşu. Evlendim birde çocuğum oldu çocuk arabası çanta derken eşya sığdıramaz oldum arabaya bir şekilde koltuklara filan eşya koyup halledilebiliyor bu sorun ama konfor konusunda yol sesi süspansiyon uzun yolda yorması gibi nedenlerden daha konforlu ve büyük bir araca geçmek istiyorum. Passat, toyota avensis corolla, honda civic, cevrolet cruze vs . gibi birçok alternatif ile boğuşurken son gözdem mondeo 4 bugüne kadar connect dışında ford araç kullanmış ve yolculuk yapmış değilim test sürüşü filan ilede anlaşılacak şeyler değil bu aradıklarım. İkinci el bir araç alabilecek durumdayım aracıma 21 bin veren var üstüne 10 maksimum 15 koyarım oda çok iyi bir arç olursa ilk etapta 30 33 bin tl lik araçlar uygun duruyor bana.

    Size soracaklarım öncelikle özellikleri nedir yol tutuşu konforu süspansiyonu sert midir araç ne tip kullanım için spor mu konfor arayanlar için mi ?
    Benim bütçeye 2008 1.6 trend mondeo giriyor araştırılsa titaniumda düşürülebilir. Trend ile titanium arasındaki farkı vermeye değer mi stantdart donanım olarakta yeterli gözüken bir araç dış görünüşü daha hoş duruyor titanium içi konusunda bilgim yok.
    Kronik sorunları mevcutmudur aracın hani opel vectra lar yağ yakar bu tarz.
    Konfor çok önemli dediğim gibi ben kullanırken rahat edeyim araka koltukta oturanlar rahat sessiz bir yolculuk yapsın.


    25.000 30.000 arası temiz düşük km li 2006 2007 model mondeo 3 kasa 2.0 tdi araçalr var tipi hoşuma gitmesede konforu kullanımı nasıl biar araç mondeo 4 ile kıyaslanabilir mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi salida -- 12 Haziran 2010; 12:19:59 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dejanbodiroga

    SLM. 2001 MONDEO TREND İLE ARANIZA KATILMAK İSTERİM.

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar bizde almayı düşünüyoruz ama trend ghia ghiax farkları neler ?
    ghia yla x arasındaki farkı öğrendimde
    trend en kötüsü müdür ?

    fikir verirseniz sevinirim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: merruse

    2008 Mondeo Trend.

    Alıntıları Göster
    Merhaba arkadaşlar 98 model mondeo mu satıyorum aracı alalı 1 hafta oldu ancak istediğim bir araçtan bulduğum için satılığa çıkardım aracı 11.500 e almıştım üzeirne aracın yağları filtreleri kuaförü rot balans fren ayarları vs.vs. 700 -800 lira para harcadım aracın 1 2 yerinde boya vardır. yürürü çok iyidir en son 12.300 e bırakacağım. aracın linki :http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-mondeo-mondeo-2-0-glx-otm/detay



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 53Y1T -- 13 Haziran 2010; 0:29:23 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BLooD_STaiN

    arkadaşlar bizde almayı düşünüyoruz ama trend ghia ghiax farkları neler ?
    ghia yla x arasındaki farkı öğrendimde
    trend en kötüsü müdür ?

    fikir verirseniz sevinirim


    quote:

    2004 ve sonrası makyajlı MONDEO DONANIMLARI :

    TREND donanım özellikleri :
    •Akıllı Güvenlik sistemi
    •ABS + EBD (Elektronik Fren Gücü Dağıtımı)
    •EBA (Acil Durum Fren Desteği)
    •Uzaktan kumandal› merkezi çift kilitleme
    •Alarm
    •Immobilizer
    •Kilitli motor kaputu
    •Yol bilgisayar›
    •Otomatik klima ve mikron hava filtresi
    •Direksiyondan kumandal› radyo/cd çalar
    •Ön koltuklarda ayarlanabilir bel desteği
    •Ön ve arka kol dayanaklar›
    •Derinlik ve yükseklik ayarl› deri kapl› hidrolik direksiyon
    •Elektrikli yükseklik ayarl› sürücü koltu¤u
    •Tek dokunuflta açılıp kapanan elektrikli camlar
    •Far yükseklik ayar›
    •Elektrikli ve ›s›tmal› yan aynalar
    •Ön sis farlar›
    •Gövde rengi kap› kolları, yan aynalar ve tamponlar

    trend donanım üzerine GHİA nın artları :

    •Alüminyum alaşımlı jantlar (16”)
    •Yer aydınlatmalı, elektrikli ve ısıtmalı yan aynalar
    •Xenon farlar
    •Ön far yıkama sistemi
    •Isıtmalı ön cam ve silecek suyu
    •8 yönde elektrikli ayarl› sürücü koltuğu
    •Otomatik kararan iç dikiz aynas›
    •Otomatik ayarl› far yükseklik ayar›
    •Hız kontrol sistemi
    •Yağmur sensörü
    •Otomatik yanan farlar
    •Sony 6’lı CD değiştirici ve radyo
    •Krom şeritli gövde rengi kapı kolları ve tamponlar

    Ghia donanım üzerine GHİA X artıları :

    Alüminyum alaşımlı jantlar (17”)
    Yer aydınlatmalı, elektrikli, ısıtmalı ve katlanabilir
    yan aynalar
    8 yönde elektrikli ayarlı yolcu koltuğu
    Sıcaklık ayarlı ön koltuklar
    Arka park sensörü
    Deri döşeme (Alcantara)
    Ahşap/deri kaplı direksiyon


    MONDEO tdci fabrika verileri :
    otomatik vites şehiriçi :10.2 lt. , şehir dışı : 5.8lt. , 0-100 km :11.3 sn , son hız :200 km.
    düz vites ( 6 ileri ) şehiriçi : 7.7 lt. , şehir dışı : 4.7 lt. , 0-100 km :9.8 sn , son hız :208 km.


    Mondeo 2.0 TDCi 2003 - 2007
    Genel Bilgiler
    Ford'un 2000 yılında yenilediği Mondeo'nun 2.0 litre 130 HP'lik TDCi dizel motorlu seçeneği de ithal edilmeye başlandı. Sedan karoserle ve Trend ve ghia donanım paketi ile satılan Mondeo 2.0 TDCi'da 6 ileri manuel şanzıman dışında Durashift 5-Tronic adı verilen otomatik şanzıman da isteğe bağlı olarak alınabiliyor.

    Karoser, iç mekan
    Mondeo, Ford'un Ka, Fiesta, Focus gibi modellerinde hakim olan New Edge tasarım anlayışıyla yaratılmış. Mondeo, ön kısımda büyük üçgen farlar, aralarında yine keskin çizgilerden oluşan ızgara, arkada büyük üçgen stop lambalarıyla New Edge tasarım kimliğini belli ediyor. Trend donanım paketine sahip olan otomobilin ön ve arka tamponlarındaki koruma bantları siyah renkte. Otomobilin Mondeo 2.0 16V Trend'ten tek farkı ise bagaj kapağındaki TDCi logosu. Mondeo'nun iç mekanında New Edge tasarımından çok, VW Passat'tan izler bulunuyor. Ford mühendisleri orta sınıfın lideri örnek alarak iç mekanı tasarlamışlar. Tabii bu tasarımı daha önce VW de çalışan Chris Bird ve J. Mays'in yaptığını da belirtmek gerekiyor. Sürücü koltuğunda yükseklik ayarı elektrik kontrollü. Ön koltuklarda diğer ayarlarsa manuel olarak yapılıyor. Arka koltuklar asimetrik olarak katlanıyor ve 500 litrelik bagaj genişletiliyor.

    Motor, perfomans
    Ford Mondeo'da kullanılan 2.0 litre 130 HP'lik turbo dizel motorun Avrupa'da 90 HP'lik versiyonu da bulunuyor. Ford'un geliştirdiği Duratorq TDCi motor aynı hacimdeki benzinli motor ile aynı gücü üretiyor. Motorda common rail enjeksiyon sistemi ve değişken geometrili turbo teknolojisi kullanılmış. 1400 bar püskürtme basıncıyla çalışan common rail dışında APC (Accelometer Pilot Control) sistemi kullanılıyor. Bu sistem sayesinde aynı yanma zamanında üç kez püskürtme (pilot, ana, artçıl) yapılması verimi yükseltiyor. Motorda kullanılan elektronik vuruntu algılayıcısı motorun çalışma gürültüsünü kontrol altında tutabiliyor. Pilot ve ana enjeksiyon sırasında her 0.3 milisaniyede bir gürültü düzeyini ölçen sistem gürültüde artış söz konusu olduğunda gerekli ayarlamaları yapıyor. Bu sayede TDCi motorlarda gürültü oldukça düşük seviyede tutulabiliyor. Ford Mondeo 2.0 TDCi'da kullanılan motor üstten çift eksantrikli ve 16 supaplı. Motor 3800 d/d'de 130 HP güç ve 1800 d/d'de 330 Nm tork üretiyor. Motorun güç ve tork bandı oldukça başarılı ve bu durum performansa yansıyor. Türkiye'de isteğe bağlı olarak sunulan Durasift 5-Tronic otomatik şanzıman manuel kullanıma da imkan tanıyor. Şanzımanda kış ve sport moduna gerek duyulmamış. Japon Jatco firması tarafından üretilen otomatik şanzıman Ford çatısı altındaki Jaguar ve Mazda'da da kullanılıyor. Yaptığımız hızlanma testlerinde otomobilin 0-100 km/s hızlanma değerini 10.4 sn olarak belirledik. Aynı güçteki manuel vitesli benzinli versiyonun 100 km/s'ye hızlanma süresiyse 9.3 saniye olarak ölçülmüştü. Bu da otomatik şanzımana rağmen TDCi motorun yüksek performansını gösteriyor. İlk hızlanmalarda manuel vitesli benzinli kardeşinden biraz geride kalan TDCi ara hızlanmalarda bu açığını fazlasıyla kapatıyor. Otomobilin test şartlarında 100 km'de 7.8 lt'lik tüketimiyse oldukça iyi. Bu tüketim değeri ve 58.5 lt'lik yakıt deposuyla otomobilin menzili 750 km'ye ulaşıyor.

    Kullanım, konfor
    Mondeo, tıpkı eskisi gibi yol tutuş konusunda çok başarılı. Hassas çalışan ve ele iyi oturan direksiyon sistemiyle kolayca kontrol edilebiliyor. Türkiye yol koşulları için biraz yükseltilmesine rağmen yeni Mondeo, sınıfında yol tutuş konusunda en iyi otomobillerden biri olduğunu gösteriyor. Uzun ve hızlı virajlarda adeta ray üzerinde ilerliyormuş hissi veren yeni Mondeo, sert virajlarda zorlandığında arkadan hafifçe kayıyor. Focus'tan alınarak geliştirilen 4 kollu arka süspansiyon sistemine entegre edilen esnek tekerlek bağlantılarının bu başarıda payı var. İsteğe bağlı olarak sunulan Durashift 5-Tronic şanzıman diğer markalarda kullanılan şanzımanlara göre ilk anda ters konumlandırılmış gibi duruyor. Şanzımanı manuel konuma getirmek için vites kolu sağ taraftaki yuvaya itiliyor. Vites büyütmek için kolu geriye çekmek, vites küçültmek içinse ileriye itmek gerekiyor. Bu işlem birçok tiptronik şanzımanlı otomobilde ters yönde yapılıyor ve vites kolu genelde sol tarafta bulunan yuvaya getirildiğinde manuel konuma geçiyor. Bu nedenle daha önce tiptronik şanzımana sahip bir otomobil kullanan sürücülerin alışması gerekiyor. Otomobilin orta konsolu ergonomik açıdan sorunsuz. Birçok Ford modelinde olduğu gibi dış dikiz aynasını kontrol eden düğme sürücü kapısında aynaya yakın bir yere monte edilmiş ve kolay ulaşılıyor. Direksiyonun sol tarafında bulunan müzik sisteminin uzaktan kumandası pek pratik değil. Kapı içlerinde bulunan ceplerin de küçük tutulmuş olması kullanışlılığı azaltıyor. Mondeo 2.0 TDCi, 100 km/s hızla giderken yapılan panik frende 39 metrede durmayı başardı. Art arda yaptığımız frenlerde de sonuç değişmedi. Mondeo 2.0 TDCi'ın kullanım konforunu artıran en önemli özelliklerinden biri de sessizliği. Dizel motorun sessiz çalışması sayesinde kabin içindeki gürültü seviyesi benzinli kardeşinden pek farklı değil.

    autoshowdan alınmıştır.


    fordclubtr forumu üyesi arkadaşımızın referans niteliğindeki yazısıdır.

    Saygılarımla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eiskent

    quote:

    Orijinalden alıntı: BLooD_STaiN

    arkadaşlar bizde almayı düşünüyoruz ama trend ghia ghiax farkları neler ?
    ghia yla x arasındaki farkı öğrendimde
    trend en kötüsü müdür ?

    fikir verirseniz sevinirim


    quote:

    2004 ve sonrası makyajlı MONDEO DONANIMLARI :

    TREND donanım özellikleri :
    •Akıllı Güvenlik sistemi
    •ABS + EBD (Elektronik Fren Gücü Dağıtımı)
    •EBA (Acil Durum Fren Desteği)
    •Uzaktan kumandal› merkezi çift kilitleme
    •Alarm
    •Immobilizer
    •Kilitli motor kaputu
    •Yol bilgisayar›
    •Otomatik klima ve mikron hava filtresi
    •Direksiyondan kumandal› radyo/cd çalar
    •Ön koltuklarda ayarlanabilir bel desteği
    •Ön ve arka kol dayanaklar›
    •Derinlik ve yükseklik ayarl› deri kapl› hidrolik direksiyon
    •Elektrikli yükseklik ayarl› sürücü koltu¤u
    •Tek dokunuflta açılıp kapanan elektrikli camlar
    •Far yükseklik ayar›
    •Elektrikli ve ›s›tmal› yan aynalar
    •Ön sis farlar›
    •Gövde rengi kap› kolları, yan aynalar ve tamponlar

    trend donanım üzerine GHİA nın artları :

    •Alüminyum alaşımlı jantlar (16”)
    •Yer aydınlatmalı, elektrikli ve ısıtmalı yan aynalar
    •Xenon farlar
    •Ön far yıkama sistemi
    •Isıtmalı ön cam ve silecek suyu
    •8 yönde elektrikli ayarl› sürücü koltuğu
    •Otomatik kararan iç dikiz aynas›
    •Otomatik ayarl› far yükseklik ayar›
    •Hız kontrol sistemi
    •Yağmur sensörü
    •Otomatik yanan farlar
    •Sony 6’lı CD değiştirici ve radyo
    •Krom şeritli gövde rengi kapı kolları ve tamponlar

    Ghia donanım üzerine GHİA X artıları :

    Alüminyum alaşımlı jantlar (17”)
    Yer aydınlatmalı, elektrikli, ısıtmalı ve katlanabilir
    yan aynalar
    8 yönde elektrikli ayarlı yolcu koltuğu
    Sıcaklık ayarlı ön koltuklar
    Arka park sensörü
    Deri döşeme (Alcantara)
    Ahşap/deri kaplı direksiyon


    MONDEO tdci fabrika verileri :
    otomatik vites şehiriçi :10.2 lt. , şehir dışı : 5.8lt. , 0-100 km :11.3 sn , son hız :200 km.
    düz vites ( 6 ileri ) şehiriçi : 7.7 lt. , şehir dışı : 4.7 lt. , 0-100 km :9.8 sn , son hız :208 km.


    Mondeo 2.0 TDCi 2003 - 2007
    Genel Bilgiler
    Ford'un 2000 yılında yenilediği Mondeo'nun 2.0 litre 130 HP'lik TDCi dizel motorlu seçeneği de ithal edilmeye başlandı. Sedan karoserle ve Trend ve ghia donanım paketi ile satılan Mondeo 2.0 TDCi'da 6 ileri manuel şanzıman dışında Durashift 5-Tronic adı verilen otomatik şanzıman da isteğe bağlı olarak alınabiliyor.

    Karoser, iç mekan
    Mondeo, Ford'un Ka, Fiesta, Focus gibi modellerinde hakim olan New Edge tasarım anlayışıyla yaratılmış. Mondeo, ön kısımda büyük üçgen farlar, aralarında yine keskin çizgilerden oluşan ızgara, arkada büyük üçgen stop lambalarıyla New Edge tasarım kimliğini belli ediyor. Trend donanım paketine sahip olan otomobilin ön ve arka tamponlarındaki koruma bantları siyah renkte. Otomobilin Mondeo 2.0 16V Trend'ten tek farkı ise bagaj kapağındaki TDCi logosu. Mondeo'nun iç mekanında New Edge tasarımından çok, VW Passat'tan izler bulunuyor. Ford mühendisleri orta sınıfın lideri örnek alarak iç mekanı tasarlamışlar. Tabii bu tasarımı daha önce VW de çalışan Chris Bird ve J. Mays'in yaptığını da belirtmek gerekiyor. Sürücü koltuğunda yükseklik ayarı elektrik kontrollü. Ön koltuklarda diğer ayarlarsa manuel olarak yapılıyor. Arka koltuklar asimetrik olarak katlanıyor ve 500 litrelik bagaj genişletiliyor.

    Motor, perfomans
    Ford Mondeo'da kullanılan 2.0 litre 130 HP'lik turbo dizel motorun Avrupa'da 90 HP'lik versiyonu da bulunuyor. Ford'un geliştirdiği Duratorq TDCi motor aynı hacimdeki benzinli motor ile aynı gücü üretiyor. Motorda common rail enjeksiyon sistemi ve değişken geometrili turbo teknolojisi kullanılmış. 1400 bar püskürtme basıncıyla çalışan common rail dışında APC (Accelometer Pilot Control) sistemi kullanılıyor. Bu sistem sayesinde aynı yanma zamanında üç kez püskürtme (pilot, ana, artçıl) yapılması verimi yükseltiyor. Motorda kullanılan elektronik vuruntu algılayıcısı motorun çalışma gürültüsünü kontrol altında tutabiliyor. Pilot ve ana enjeksiyon sırasında her 0.3 milisaniyede bir gürültü düzeyini ölçen sistem gürültüde artış söz konusu olduğunda gerekli ayarlamaları yapıyor. Bu sayede TDCi motorlarda gürültü oldukça düşük seviyede tutulabiliyor. Ford Mondeo 2.0 TDCi'da kullanılan motor üstten çift eksantrikli ve 16 supaplı. Motor 3800 d/d'de 130 HP güç ve 1800 d/d'de 330 Nm tork üretiyor. Motorun güç ve tork bandı oldukça başarılı ve bu durum performansa yansıyor. Türkiye'de isteğe bağlı olarak sunulan Durasift 5-Tronic otomatik şanzıman manuel kullanıma da imkan tanıyor. Şanzımanda kış ve sport moduna gerek duyulmamış. Japon Jatco firması tarafından üretilen otomatik şanzıman Ford çatısı altındaki Jaguar ve Mazda'da da kullanılıyor. Yaptığımız hızlanma testlerinde otomobilin 0-100 km/s hızlanma değerini 10.4 sn olarak belirledik. Aynı güçteki manuel vitesli benzinli versiyonun 100 km/s'ye hızlanma süresiyse 9.3 saniye olarak ölçülmüştü. Bu da otomatik şanzımana rağmen TDCi motorun yüksek performansını gösteriyor. İlk hızlanmalarda manuel vitesli benzinli kardeşinden biraz geride kalan TDCi ara hızlanmalarda bu açığını fazlasıyla kapatıyor. Otomobilin test şartlarında 100 km'de 7.8 lt'lik tüketimiyse oldukça iyi. Bu tüketim değeri ve 58.5 lt'lik yakıt deposuyla otomobilin menzili 750 km'ye ulaşıyor.

    Kullanım, konfor
    Mondeo, tıpkı eskisi gibi yol tutuş konusunda çok başarılı. Hassas çalışan ve ele iyi oturan direksiyon sistemiyle kolayca kontrol edilebiliyor. Türkiye yol koşulları için biraz yükseltilmesine rağmen yeni Mondeo, sınıfında yol tutuş konusunda en iyi otomobillerden biri olduğunu gösteriyor. Uzun ve hızlı virajlarda adeta ray üzerinde ilerliyormuş hissi veren yeni Mondeo, sert virajlarda zorlandığında arkadan hafifçe kayıyor. Focus'tan alınarak geliştirilen 4 kollu arka süspansiyon sistemine entegre edilen esnek tekerlek bağlantılarının bu başarıda payı var. İsteğe bağlı olarak sunulan Durashift 5-Tronic şanzıman diğer markalarda kullanılan şanzımanlara göre ilk anda ters konumlandırılmış gibi duruyor. Şanzımanı manuel konuma getirmek için vites kolu sağ taraftaki yuvaya itiliyor. Vites büyütmek için kolu geriye çekmek, vites küçültmek içinse ileriye itmek gerekiyor. Bu işlem birçok tiptronik şanzımanlı otomobilde ters yönde yapılıyor ve vites kolu genelde sol tarafta bulunan yuvaya getirildiğinde manuel konuma geçiyor. Bu nedenle daha önce tiptronik şanzımana sahip bir otomobil kullanan sürücülerin alışması gerekiyor. Otomobilin orta konsolu ergonomik açıdan sorunsuz. Birçok Ford modelinde olduğu gibi dış dikiz aynasını kontrol eden düğme sürücü kapısında aynaya yakın bir yere monte edilmiş ve kolay ulaşılıyor. Direksiyonun sol tarafında bulunan müzik sisteminin uzaktan kumandası pek pratik değil. Kapı içlerinde bulunan ceplerin de küçük tutulmuş olması kullanışlılığı azaltıyor. Mondeo 2.0 TDCi, 100 km/s hızla giderken yapılan panik frende 39 metrede durmayı başardı. Art arda yaptığımız frenlerde de sonuç değişmedi. Mondeo 2.0 TDCi'ın kullanım konforunu artıran en önemli özelliklerinden biri de sessizliği. Dizel motorun sessiz çalışması sayesinde kabin içindeki gürültü seviyesi benzinli kardeşinden pek farklı değil.

    autoshowdan alınmıştır.


    fordclubtr forumu üyesi arkadaşımızın referans niteliğindeki yazısıdır.

    Saygılarımla.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar yakıt, vergi ve fiyat araştırmalarım bitti 2003-2005 model arası seçim listem şöyle :
    1- dizel otomatik trend
    2- dizel manuel ghia
    3- dizel manuel trend
    4- benzin/lpg manuel ghia
    5- benzin/lpg manuel trend
    Benzinli otomatikleri performans düşüklüğü ve yüksek yakıt nedeni ile eledim. Aslında otomatik araç istiyorum ama tam olarak karar veremedim.
    Bu modeller içinde hangisi tercih edilmeli servis bakım maliyeti ve parça fiyatlarını birde sorunsuzluklarını göze alırsak en mantıklı olanı hangisidir?

    Herkezin söylediği 100.000 km'yi devirmiş dizel araba alınmaz cümlesi nekadar doğrudur, dizellerin yüksek km'de masraflarının çok arttığı; turbo ve mazot pompasının çok, çok pahalı olup çok arıza çıkardığı ne kadar doğru?

    Sonuçta benim alım gücüm en az 80.000 ile 150.000 km arası, 2003-2005 model mondeoları kapsıyor. Bu yaş ve km'de sorunsuz olarak binmek için hangi model seçilmeli İstanbul Şehir içi...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hazanfer

    Arkadaşlar yakıt, vergi ve fiyat araştırmalarım bitti 2003-2005 model arası seçim listem şöyle :
    1- dizel otomatik trend
    2- dizel manuel ghia
    3- dizel manuel trend
    4- benzin/lpg manuel ghia
    5- benzin/lpg manuel trend
    Benzinli otomatikleri performans düşüklüğü ve yüksek yakıt nedeni ile eledim. Aslında otomatik araç istiyorum ama tam olarak karar veremedim.
    Bu modeller içinde hangisi tercih edilmeli servis bakım maliyeti ve parça fiyatlarını birde sorunsuzluklarını göze alırsak en mantıklı olanı hangisidir?

    Herkezin söylediği 100.000 km'yi devirmiş dizel araba alınmaz cümlesi nekadar doğrudur, dizellerin yüksek km'de masraflarının çok arttığı; turbo ve mazot pompasının çok, çok pahalı olup çok arıza çıkardığı ne kadar doğru?

    Sonuçta benim alım gücüm en az 80.000 ile 150.000 km arası, 2003-2005 model mondeoları kapsıyor. Bu yaş ve km'de sorunsuz olarak binmek için hangi model seçilmeli İstanbul Şehir içi...

    Alıntıları Göster
    Dizel araçlar ekonomik olmakla birlikte özellikle yüksek kilometre ve uzun yol yapıyorsanız gerçekten avantajlıdır. Şehiriçi kullanımında ise motor gürültüsü dezavantaj olarak daha çok ön plana çıkar. Diğer yandan ikinci el dizel araç almak oldukça risklidir. Sonuçta dizel motor ve turbo kullanımı düzenli bakım gerektirir. Sizden önce hor kullanılan bir dizel araç aldıktan 100 km sonra bile ciddi problemler çıkarabilir. Risk gerçekleştiği taktirde rakam olarak turbo+enjektörlerin total maliyeti 3500-5000 TL civarıdır. Alırken de benzinliye göre 4-5000 TL daha pahalı olduklarını unutmamak gerek. Ancak uygun fiyatlı ve geçmişinden emin olduğunuz bir dizel araç bulabilirseniz, ki kolay değildir, daha ekonomik bir kullanım sağlayacaktır.

    Bir diğer seçenek de benzinli alıp LPG uygulaması yaptırmaktır. MkIII'lere sorunsuz olarak uygulanabiliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hazanfer

    Arkadaşlar yakıt, vergi ve fiyat araştırmalarım bitti 2003-2005 model arası seçim listem şöyle :
    1- dizel otomatik trend
    2- dizel manuel ghia
    3- dizel manuel trend
    4- benzin/lpg manuel ghia
    5- benzin/lpg manuel trend
    Benzinli otomatikleri performans düşüklüğü ve yüksek yakıt nedeni ile eledim. Aslında otomatik araç istiyorum ama tam olarak karar veremedim.
    Bu modeller içinde hangisi tercih edilmeli servis bakım maliyeti ve parça fiyatlarını birde sorunsuzluklarını göze alırsak en mantıklı olanı hangisidir?

    Herkezin söylediği 100.000 km'yi devirmiş dizel araba alınmaz cümlesi nekadar doğrudur, dizellerin yüksek km'de masraflarının çok arttığı; turbo ve mazot pompasının çok, çok pahalı olup çok arıza çıkardığı ne kadar doğru?

    Sonuçta benim alım gücüm en az 80.000 ile 150.000 km arası, 2003-2005 model mondeoları kapsıyor. Bu yaş ve km'de sorunsuz olarak binmek için hangi model seçilmeli İstanbul Şehir içi...

    Alıntıları Göster
    Otomatik Ghia bütçenizi aştığı için listeye almadınız sanırım.

    Otomatik vites elzem değilse Dizel manuel Ghia öneririm.
    İlla otomatik vites istiyorum diyorsanız da Dizel Otomatik Trend tek seçenek zaten.

    Yukarda Ghia ve Trend'in donanım farkı var. O donanım farkını ve otomatik vitesin ne kadar önemli olduğuna göre kararınızı vermeniz gerekecek.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    Otomatik Ghia bütçenizi aştığı için listeye almadınız sanırım.

    Otomatik vites elzem değilse Dizel manuel Ghia öneririm.
    İlla otomatik vites istiyorum diyorsanız da Dizel Otomatik Trend tek seçenek zaten.

    Yukarda Ghia ve Trend'in donanım farkı var. O donanım farkını ve otomatik vitesin ne kadar önemli olduğuna göre kararınızı vermeniz gerekecek.

    Alıntıları Göster
    Barış bey dediğiniz gibi dizel otomatik ghia'yı fiyat farkı ve kasko değerinin yüksek olması nedeni ile vergi indirimine girmediği için listeye koymadım.
    Aslında otomatik dizel trend istiyorum ama gözümü korkutuyorlar, bir üstte Teodor'un da dediği gibi bozulursa 5-6 bin lira masraf açar sürekli başın ağrır deniyor.

    Teodor alacağım aracı ford servisinde ekpertize soksam bu turbo, enjektör ve diğer sorunları göremiyorlarmı hani almadan servis aracılığı ile aracın ilerde başıma bela olup olmayacağını anlayamazmıyım? Alım maliyeti sorun değil sonrasında sorunsuz olarak kullanmak istiyorum, eğer periyodik bakımlarında fiyat olarak çok fark varsa ve arza yaptığında tamiri benzinli motora göre gerçekten çok pahalı ise düz vites benzinli almak zorunda kalacağım.
    Otomatik benziliyi istemememin nedeni ise performansı düşük, yakıtı baya yüksek, lpg ile otoparklara da almıyorlar. Olmazsa manuel benzinli alıp lpg takacağım otopark sorununada boş vereceğim artık.

    Bir tarafta hem otomatik, hem otopark sorunu olmayan dizel; Diğer tarafta manuel ve otoparklara alınmayan benzinli(lpg ile)....
    Dizel-benzinli arası bakım ve arıza fiyatları hakkında tam bilgi sahibi olsam ve servis bu araba temiz sorun çıkarmaz diyebilse daha net karar vereceğim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hazanfer

    Barış bey dediğiniz gibi dizel otomatik ghia'yı fiyat farkı ve kasko değerinin yüksek olması nedeni ile vergi indirimine girmediği için listeye koymadım.
    Aslında otomatik dizel trend istiyorum ama gözümü korkutuyorlar, bir üstte Teodor'un da dediği gibi bozulursa 5-6 bin lira masraf açar sürekli başın ağrır deniyor.

    Teodor alacağım aracı ford servisinde ekpertize soksam bu turbo, enjektör ve diğer sorunları göremiyorlarmı hani almadan servis aracılığı ile aracın ilerde başıma bela olup olmayacağını anlayamazmıyım? Alım maliyeti sorun değil sonrasında sorunsuz olarak kullanmak istiyorum, eğer periyodik bakımlarında fiyat olarak çok fark varsa ve arza yaptığında tamiri benzinli motora göre gerçekten çok pahalı ise düz vites benzinli almak zorunda kalacağım.
    Otomatik benziliyi istemememin nedeni ise performansı düşük, yakıtı baya yüksek, lpg ile otoparklara da almıyorlar. Olmazsa manuel benzinli alıp lpg takacağım otopark sorununada boş vereceğim artık.

    Bir tarafta hem otomatik, hem otopark sorunu olmayan dizel; Diğer tarafta manuel ve otoparklara alınmayan benzinli(lpg ile)....
    Dizel-benzinli arası bakım ve arıza fiyatları hakkında tam bilgi sahibi olsam ve servis bu araba temiz sorun çıkarmaz diyebilse daha net karar vereceğim.

    Alıntıları Göster
    Turbo ve enjektörlerin ne durumda olduğunu kesin olarak söyleyebilmek mümkün değil. Düzgün çalışıyor gözüken bir sistem kısa sürede çökebilir. Zamanında dizel araç almak için oldukça uğraştım hatta çok temiz gözüken ve problemsiz çalışan bir araç da buldum ancak güvendiğim servis elemanları beni dizelden vazgeçirdi. Sadece çok fazla kilometre ve uzun yol yapanlara öneririz dediler.

    Bir diğer konu da şanzıman. Dizellerdeki jatco şanzıman bildiğim kadarıyla Japon üretimi ve kronik sorunu yok ancak dizelin yüksek torkuna yıllarca maruz kaldığı ve kalacağı gözönüne alınmalı. Sonuçta otomatik şanzıman kullanımı da biraz itina ister. Sizden önceki nasıl kullandı bilemezsiniz. Hele bir de chip tuning yapılıp daha yüksek torkla agresif kullanıma maruz kaldıysa ömrü çok kısalacaktır. Temiz kullanılan bir jatco ise size neredeyse araç ömrü kadar sorunsuz hizmet edebilir. Ustalar şanzıman konusunda sadece kullanarak ve dinleyerek fikir verebiliyor ama sonuçta kesin bir değerlendirme mümkün değil. Benzinlilerin otomatik şanzımanı ise klasik tipte 4 ileri ve sorunsuz. Tiptronik değil. Spor vs modu da yok. Sorun çıkartana pek rastlanmaz.

    Ben İstanbul trafiğinde trend otomatik kullanıyorum ve memnunum. Sonuçta dizelin ataklığı ve çevikliği yok ama benzinli de performans konusunda sıkıntı yaratmaz. Ancak bilin ki benzinli otomatikler düz vitese göre yaklaşık %15 fazla yakar ve performans olarak da %15 geride kalır. Sonuçta bu şanzımanlar DSG değil. Seçim sizin konfora ve rahatlığa verdiğiniz öneme göre değişir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: teodor
    Ben İstanbul trafiğinde trend otomatik kullanıyorum ve memnunum. Sonuçta dizelin ataklığı ve çevikliği yok ama benzinli de performans konusunda sıkıntı yaratmaz. Ancak bilin ki benzinli otomatikler düz vitese göre yaklaşık %15 fazla yakar ve performans olarak da %15 geride kalır. Sonuçta bu şanzımanlar DSG değil. Seçim sizin konfora ve rahatlığa verdiğiniz öneme göre değişir.


    Peki sizin kullanımınız ve İstanbul içi yakıt tüketimi hakkında biraz bilgi verirmisiniz. Yani aracı sakinmi kullanırsınız, performanslımı; çok trafiğe giriyormusunuz? Bunları göz önüne alarak otomatik vites ile yakıt tüketiminiz nedir. Litre yada kuruş olarak?
    Benzinmi kullanıyorsunuz, LPG mi. Bir depo ile şehir içi kaç km yapıyorsunuz.
    Cevaplarınız için teşekkür ederim.




  • Sakin kullanım ve büyük bölümü çevre yolu olarak fazla trafik olmadan benzin tüketimim;
    Klima kapalı 9 lt/100 km,
    Klima açık 9,5-10 lt/100 km.
    Bir depo ile 500 km'yi geçer daha sonra benzin alırım. 500 km ile hiç uyarı ışığı yanmaz. Ancak bu değerleri yakalamak kolay değildir. Çoğu Mondeo sahibi daha fazla yakıt tüketir.

    quote:

    Orijinalden alıntı: hazanfer


    quote:

    Orijinalden alıntı: teodor
    Ben İstanbul trafiğinde trend otomatik kullanıyorum ve memnunum. Sonuçta dizelin ataklığı ve çevikliği yok ama benzinli de performans konusunda sıkıntı yaratmaz. Ancak bilin ki benzinli otomatikler düz vitese göre yaklaşık %15 fazla yakar ve performans olarak da %15 geride kalır. Sonuçta bu şanzımanlar DSG değil. Seçim sizin konfora ve rahatlığa verdiğiniz öneme göre değişir.


    Peki sizin kullanımınız ve İstanbul içi yakıt tüketimi hakkında biraz bilgi verirmisiniz. Yani aracı sakinmi kullanırsınız, performanslımı; çok trafiğe giriyormusunuz? Bunları göz önüne alarak otomatik vites ile yakıt tüketiminiz nedir. Litre yada kuruş olarak?
    Benzinmi kullanıyorsunuz, LPG mi. Bir depo ile şehir içi kaç km yapıyorsunuz.
    Cevaplarınız için teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: teodor

    Sakin kullanım ve büyük bölümü çevre yolu olarak fazla trafik olmadan benzin tüketimim;
    Klima kapalı 9 lt/100 km,
    Klima açık 9,5-10 lt/100 km.
    Bir depo ile 500 km'yi geçer daha sonra benzin alırım. 500 km ile hiç uyarı ışığı yanmaz. Ancak bu değerleri yakalamak kolay değildir. Çoğu Mondeo sahibi daha fazla yakıt tüketir.

    quote:

    Orijinalden alıntı: hazanfer


    quote:

    Orijinalden alıntı: teodor
    Ben İstanbul trafiğinde trend otomatik kullanıyorum ve memnunum. Sonuçta dizelin ataklığı ve çevikliği yok ama benzinli de performans konusunda sıkıntı yaratmaz. Ancak bilin ki benzinli otomatikler düz vitese göre yaklaşık %15 fazla yakar ve performans olarak da %15 geride kalır. Sonuçta bu şanzımanlar DSG değil. Seçim sizin konfora ve rahatlığa verdiğiniz öneme göre değişir.


    Peki sizin kullanımınız ve İstanbul içi yakıt tüketimi hakkında biraz bilgi verirmisiniz. Yani aracı sakinmi kullanırsınız, performanslımı; çok trafiğe giriyormusunuz? Bunları göz önüne alarak otomatik vites ile yakıt tüketiminiz nedir. Litre yada kuruş olarak?
    Benzinmi kullanıyorsunuz, LPG mi. Bir depo ile şehir içi kaç km yapıyorsunuz.
    Cevaplarınız için teşekkür ederim.


    Alıntıları Göster
    Verdiğiniz verileri ben anlamadım Teodor Bey,1 depoya 500 km çok az değil mi? Bende mondeo kullanıcısıyım tamam İstanbulda yaşamıyorum ama 700km altına düşmedim 1 depoyla , aracım daha yeni ve tam olarak hesap yapamasamda ilk depomda 700 km yol yaptım bunun 550 km ş.içi verileri yaklaşık olarak 0,335 tl yakıyordu,sonra depoyu yine fulledim 235 TL doldu 495 km şu an ve kalan mesafe 311 km gösteriyor ş.i-ş.dışı karma kullandım bence oldukça makul verilerdi bunlar bence full depoyla bu aracın (235 TL) 500 km bırakın 650 km üstüne çıkması gerekir şehiriçinde diye düşünüyorum...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ingilizmurat

    Verdiğiniz verileri ben anlamadım Teodor Bey,1 depoya 500 km çok az değil mi? Bende mondeo kullanıcısıyım tamam İstanbulda yaşamıyorum ama 700km altına düşmedim 1 depoyla , aracım daha yeni ve tam olarak hesap yapamasamda ilk depomda 700 km yol yaptım bunun 550 km ş.içi verileri yaklaşık olarak 0,335 tl yakıyordu,sonra depoyu yine fulledim 235 TL doldu 495 km şu an ve kalan mesafe 311 km gösteriyor ş.i-ş.dışı karma kullandım bence oldukça makul verilerdi bunlar bence full depoyla bu aracın (235 TL) 500 km bırakın 650 km üstüne çıkması gerekir şehiriçinde diye düşünüyorum...

    Alıntıları Göster
    Bu arada yardımlarınıza ihtiyacım var arkadaşlar,serviste ayarlatmıştım ama bozulmuş.Ya şu geri vitese takıldığında yan aynalar aşağıya iniyor onun tama istediğim ayarı nasıl yapılıyor?Geri vitese takıp aynaları istediğim seviyeye getiriyorum sonra mausu ortaya alıyorum 1. vitese taktığımda tekrar aynalar yukarı kalkıyor buraya kadar herşey normal,yalnız tekrar geri vitese taktığımda aynalar aşağıya inmiyor eğer ki ayna ayarlama mausunu sağa yada sola çeviriğimde o ayna aşağıya iniyor sanki hatırladığım kadarıyla geri vitese takar takmaz otomatik şekilde son ayarladığım pozisyonda aşağıya tekerlek seviyesine iniyor olarak biliyorum ekstra ayna ayarını yapmıyordum sanıyorsam?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ingilizmurat

    Verdiğiniz verileri ben anlamadım Teodor Bey,1 depoya 500 km çok az değil mi? Bende mondeo kullanıcısıyım tamam İstanbulda yaşamıyorum ama 700km altına düşmedim 1 depoyla , aracım daha yeni ve tam olarak hesap yapamasamda ilk depomda 700 km yol yaptım bunun 550 km ş.içi verileri yaklaşık olarak 0,335 tl yakıyordu,sonra depoyu yine fulledim 235 TL doldu 495 km şu an ve kalan mesafe 311 km gösteriyor ş.i-ş.dışı karma kullandım bence oldukça makul verilerdi bunlar bence full depoyla bu aracın (235 TL) 500 km bırakın 650 km üstüne çıkması gerekir şehiriçinde diye düşünüyorum...


    Tüketimimi net ve açık biçimde yazdım. Her benzin alışımda kilometre saatini sıfırlarım ve araç bilgisayarındaki tüketimi gerçek tüketim ile karşılaştırırım. 500 km olduktan sonra uygun bir zamanda depoyu doldururum. 550-600 ne zaman uygun olursa. Tamamen boşalmasını beklemem. Hiç sonuna kadar boşaltıp menzil ölçmedim.

    Otomatik bir Mondeo ile şehiriçinde hiç 700 km menzilin altına düşmemeniz bence tam bir mucize. Sonuçta depo 58 lt. Demek ki 8.5 lt/100 km'den daha düşük bir tüketiminiz var ki muhteşem. Ben benim tüketimimi çok düşük zannederdim sizin ki daha da iyi. Benim düz vitesle bu değerlerde tüketen arkadaşlarım var. Nasıl başarıyorsanız yazın biz de faydalanalım.




  • 
Sayfa: önceki 5051525354
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.