Tüm subapları çelikle değiştirmek yüksek ısıya karşı mukavemeti artırır.
Ancak komple motor sâfi çelik dahi olsa araç fakir çalıştıktan sonra sonu bellidir ve aynıdır. Eğer aracınızın bu hale gelmesine sebep olan LPG'de fakir karışım sorununu çözmezseniz isterseniz motoru komple dökme çelik yaptırın, birşey değişmez, yine hararet yapar, yine subap yakarsınız. Sadece vâdesi uzar.
Subaplarınız LPG montajı esnasında çeliklerle bile değişmiş olsaydı yine fakir karışımla aynı sorunu yaşardınız.
Peki fakir karışım diyorsun da benim arabamda arıza lambası yanmıyordu, diyebilirsiniz. Focus 1'de karışım sebebiyle arıza lambası yanmaz. Aracın yakıt değerlerinin OBD ile takip edilmesi, en azından 10bin'de bir LPG filtre değişiminde kontrol edilmesi gerekir.
Tüm focus sahipleri;
Aracınızı LPG'de kullanıyorsanız endişe etmeyin. Düzgün karışımla hiçbir subap değişimine gerek kalmadan aracınızı 100binlerce km boyunca sorunsuz kullanabilirsiniz. Focus 2 sahipleri araçlarını kesinlikle arıza lambası yanarak kullanmasınlar. Arıza lambanız yanıyorsa bilin ki motora zarar veriyorsunuz. Focus 1 sahiplerinde zaten arıza lambası karışım sebebiyle yanmayacağı için onlar da en azından filtre değişimlerinde OBD cihazı ile araçlarının LFT değerlerine baktırsınlar. +%10'dan fazla değer görülüyorsa aracınız fakir çalışıyor demektir.
Duyurulur.
eline diline bilgine sağlık. Bizdede durum ustamın anlattığı gibi. binlerce focus montajı yapatık supap sorunu yaşayan aracımız olmadı..
Merhaba.
Başka bir konu başlığına yazmıştım ama sanırım burada da cevap bulmam olası.
Motordan gelen seslerden hoşlanmıyorum, fakat ustalar normal diyor.