Şimdi Ara

Ford Focus 2,5 HB 50 bin km İzlenimlerim ve Aracın Genel Değerlendirmesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
3.646
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selam arkadaşlar, bugün size 1,5 yıl ve 20 bin km’dir kullandığım Focus 2,5 araç hakkında izlenimlerimi aktaracağım. Umarım sonuna kadar zevkle okuyacağınız bir inceleme olur.

    Dış Görünüm
     Ford Focus 2,5 HB 50 bin km İzlenimlerim ve Aracın Genel Değerlendirmesi Ford Focus 2,5 HB 50 bin km İzlenimlerim ve Aracın Genel Değerlendirmesi
    Aracın dışından başlayalım. Malumunuz Focus 2, selefinin aksine sade ama gergin hatlarla bezeli, camlı yüzeyleri geniş tutulmuş bir tasarıma sahip. “Durduğu yerde hareketli” gibi bir anlama da gelen Ford’un kinetik tasarım felsefesiyle şekillendirilmiş. Bu HB kasanın en simgesel tasarım öğesi elbette ki arka stopları. C sütünü üzerine oturtulmuş bu stoplar, Focus 1’den gelen bir özellik ama Focus 3’te bu tasarımdan vazgeçildi. Oysa bana göre Focus’u diğerlerinden ayıran bir özellikti, korunsa iyi olurdu.
    Aracın ön kısmında ise kocaman trapezoid denilen ve araca ağzını açmış ısırmak üzere olan bir varlık görünümü veren tampon tasarımı dikkat çekiyor. Aracın önüne sportif hava katan bu tasarım öğesini, Citroen C4’ün önceki makyajlı kasasında, Mondeo’da ve diğer Ford modellerinde de görüyoruz.
    Bana göre, arka tasarımda, sedan bir araç hatchback’e benzediği ölçüde, HB bir araç da sedana benzediği ölçüde güzelleşiyor. Focus’un sedanları andıran eğimli C sütünü, arka kısımda HB’lerde genel bir hastalık olan küt-kesik tasarımdan uzaklaşmasını böylece daha şık olmasını sağlamış. (Beğeniler izafidir tabiiki.)

    İç Görünüm
     Ford Focus 2,5 HB 50 bin km İzlenimlerim ve Aracın Genel Değerlendirmesi
    Daha fazla dışarıda dolanmayalım, şimdi aracın içine geçiyoruz. Sürücü koltuğuna oturduğumuzda karşımıza heyecandan uzak bir konsol tasarımyla karşılaşıyoruz. Ortadaki müzik ve klima kontrolleri ise sade ve kullanışlı.
    Direksiyon ve orta konsoldaki metalik detaylarla ve konsolun iki renkli tasarımıyla bir miktar heyecan ve kalite hissi katılmaya çalışıldığı da görülüyor.
    Forumumuzda malum önemli bir değerlendirme kriteri olan “malzeme yumuşaklığı” olarak konsol sınıf standartlarında, tabii ki yan ve kapı döşemelerinde kalite algısı iyi ancak sert bir plastik malzeme kullanılmış.
    Orta konsolda yer alan ve Comfort modelinde kullanılan 6000-CD müzik birimi sadece CD çalıyor. 2011’de üretilmiş bir araçta MP3 desteği ve USB girişi olmaması çok büyük bir eksik. AUX girişini de hangi akla hizmetse torpidonun için yerleştirmişler. Hiç komasalar da olurmuş dedirtiyorlar.
    Ses sisteminde 4 hoparlör ve 2 tweet var. Ses kalitesi orta düzeyde ancak tatmin edici olduğu pek söylenemez.
    Koltuklara gelirsek, ön ve arka koltuklar, rahat ve yan destekleri fena değil. Uzun yolculuklarda yormuyorlar.
    Araç iç mekan işçiliği genel olarak başarılı, 60 bin km’ye yaklaşırken araç içinde gıcık edecek herhangi bir çıtırtı ses olmadığını da belirtmeliyim. Montaj konusunda başarılı buluyorum.

    Donanım
    Kullandığım araç Comfort donanım seviyesinde: -ABS, -EBD, -Sürücü, yolcu ve yan hava yastıkları (4 adet) -Yükseklik ayarlı sürücü koltuğu, -Yükseklik ve derinlik ayarlı işlevsel direksiyon, -Hız sabitleyici, -Elektrikli yan aynalar, -Manuel klima, -4 hoparlör ve 2 tweeter, -Sis farları, Uzaktan kumandalı merkezi kilit, -Direksiyondan kumanda edilebilen CD çalarlı radyo, - Otomatik ön camlar.

    İç Hacim
    Uzun boylu biri olmama rağmen aracın kabini genel olarak ferah, tavan yüksekliği iyi. Yakıt A sütünü ve ön camın eğimli yapısı ve yan cam yüzeylerinin geniş tutulması da ferahlık hissine olumlu katkı yapıyor. Arkada ise spor tasarım nedeniyle eğimli olan C sütunu arka baş mesafesini bir miktar kısıtlıyor ama sorun yapılacak derecede değil. Arka koltuk diz mesafesi ise daha iyi olabilirdi, yine de ortalama bir insan arkada rahat yolculuk yapar.
    HB araçların zayıf noktası bagaj hacmidir. Focus’un bagajı bu konuda iyi, büyük boy iki valiz sığdırılabilir. Arka koltuklar da asimetrik olarak yatırılabiliyor.

    Yalıtım
    Bu konuya neden ayrı başlık açtım aşağı yukarı herkes biliyordur herhalde. Focus 2 yalıtım açısında başarılı bir model değil. Yol gürültüsü, lastik gürültüsü ve az bir miktar motor gürültüsü kabinde yol uzadıkça rahatsız edici bir seviyeye geliyor. Rüzgar gürültüsü ise 110 km/s hıza kadar pek duyulmuyor.

    Teknik Veriler, Performans ve Yakıt Sarfiyatı
    Gelelim en can alıcı noktaya. Araçta, Zetec isimli 1.6 litrelik 100 beygir ve 150 Nm’lik atmosferik benzinli ünite bulunuyor. Bunun üzerine de doğrudan manifolda monte edilen TeleflexGFI LPG sistemi bulunuyor.
    Atmosferik motor, 1.6 litrelik hacmiyle, 1250 kiloluk aracı rahatlıkla taşıyor. Eğer gaz pedalıyla cömertçe destek verirseniz kalkışlarda sizi üzmüyor. Oranı iyi ayarlanmış 3. Vitesle birlikte iyice kendine gelen araç 140-150 km/s hıza kadar nefessiz çıkıyor. 5. Vites 3750 devirden sonra iyice ciğeri açılan motorla LPG’de 170’e kadar fazla zorlanmadan çıktım daha da giderdi ama C sınıfı aracın da bir sınırı var deyip fazlasını denemedim.
    Yalnız 5. Vites oranı kısa tutulmuş, 3000 devirde 105 km/s hız yapıyor.
    Bugüne kadar ki tecrübelerime göre yakıt sarfiyatı da şu şekilde oluyor. Öncelikle benzin verilerine bakalım (yol bilgisayarı verileridir):
    Şehiriçi ortalama 25-30 km/s hafif akıcı ve akıcı trafikte 8-9 litre.
    Şehirdışı 90-100 km/s süratle 5,5-6 litre.
    110 km/s süratle ise 6-6,5 litre.

    LPG verilerim ise şöyledir:
    Şehiriçi ortalama 25-30 km/s hafif akıcı ve akıcı trafikte 10 litre.
    Şehirdışı 90-100 km/s süratle 6,7 – 7,3 litre.
    110 km/s süratle ise 7,5 – 8 litre.

    Yol Tutuş
    Yol tutuşta sınıfının referans modeli desek herhalde yanlış olmaz.
    Arkada multilink bağımsız amortisörler sayesinde özellikle bozuk zeminler çok stabil bir araç. Olması gerekenden daha yüksek hızla girilen virajlarda hiçbir şekilde kendini bırakmıyor, artık takıntı oldu ve nerde viraj görsem gaz keseceğime biraz daha hızımı artırıp aracı sürekli deniyorum, şu ana kadar korktuğum başıma gelmedi. Virajlarda (C) sınıfı açısından bakarsak çok çok güven verici bir araç.
    Bu bahiste direksiyona da değinmeden geçmemeliyim. Direksiyon elektronik takviyeliler gibi yapay değil, aksine oldukça hisli ve yönlendirme isteklerine çok seri tepki veren bu yönüyle araca daha net hükmetmeyi sağlayan bir şekilde üretilmiş. Ancak şehir içinde bir miktar sert kalıyor. (Tabii bunu deyince akla Şahinler Toroslar falan gelmesin.)
    Aracın zayıf gördüğüm yanı, yüksek hızlarda (140 ve sonrasını kastediyorum) bir miktar hafifleme hissi vermesi yani aracın bu hızlardan sonra yolla bağlantısının bir miktar zayıfladığını hissediyorum ki bu da (C) sınıfı bir araç için normal olmalı.

    Araçta “bu da olsaydı” Dediğim Özellikler
    • 2011 model (C) sınıfı bir araçta ESP olmalıydı,
    • MP3 çalar ya da USB girişi olmalıydı,
    • 1.6 motor 100 beygir yüksek devir çeviren benzinli bir araç için 6. vites bence şart, 5. Vites 3000 devirde araç 105-110 arasında geziniyor yakıtı artırmamak için gaza basmaya çekiniyorum ve otobanda bu bir işkenceye dönüşebiliyor.
    • Arka koltuk diz mesafesi daha iyi olabilirdi,
    • İç döşemeleri gri yapsanız elinize mi yapışırdı acaba? İç mekân hem daha ferah olur hem de daha az kir gösterirdi.

    Okuduğunuz için teşekkürler, sorularınız olursa cevaplamaya hazırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mazotşist -- 19 Temmuz 2014; 13:55:19 >







  • İnceleme için teşekkürler. Kazasız belasız keyifle kullanmanızı dilerim.

    Bu araca rs difüzör + çift çıkış egzoz + rs spoiler + rs body kit çok yakışıyor.
  • 30 bin km dizel sedanini kullandim , yalitim en büyük problem.

    Yumusak lastikle ses azalıyor hala almadiysan öneririm.

    Focustan sonraki araclarimda en çok direksiyon hissini aradim , adeta şiir gibi bi direksiyonu var aracin.

    Guncel elektrik destekli direksiyonlarda yapay bi hissizlik var ..

    Ayrica saglam ve sorunsuz bi arac , yalniz yol tutustaki arti konfora eksi olarak yansımış.

    Dizel olani tahminimce daha fazla sürüş zevki verecektir , alacak olanlara dizeli oneririm ..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Marmaratic

    İnceleme için teşekkürler. Kazasız belasız keyifle kullanmanızı dilerim.

    Bu araca rs difüzör + çift çıkış egzoz + rs spoiler + rs body kit çok yakışıyor.

    Teşekkürler, dediklerini düşünüyorum ama nerden nasıl başlayacağımı ve bana maliyetinin ne olacağını bilemediğim için cesaret edemedim şimdiye kadar.
  • Mazotşist kullanıcısına yanıt
    Hepsini bir anca değilde parça parça keyif alarak yapmanızı tavsiye ederim. Ben olsam difüzör ile başlardım.
  • inceleme için teşekkürler
  • İnceleme guzel elinize saglik teleflex cok dogru tercih olmus, hic ps kaybi yasatmayan en iyi lpg markasi..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.