Şimdi Ara

[b]Ford Focus 1 - Golf 4[/b] (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
88
Cevap
1
Favori
20.015
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • @pcaga

    Yani bozuk plak gibi aynı şeyleri söylüyorsunuz inatla,anlamak mümkün değil.Kimse keriz değil,3-5 bin lirayı daha kötü bi araca verecek kadar.Dedik işte 2.elde değerini çok daha iyi koruyan ve daha güvenli hisettiren,daha konforlu olan,çok daha iyi işçiliğe sahip olan ve daha tok bir tasarıma sahip olan,otoriteler tarafından bile zamanının kralı ilan edilen bi araç Golf IV.VW'in kendisi bile Golf V'te kaliteyi düşürdüğünü itiraf edip ''Golf VI'da Golf IV'ün kalitesini yakalamaya çalıştık'' dedi.Focus'un iki avantajı var:Yol tutuş ve tüketim.Bu değerler de Golf'e yakın zaten,niye uzatıyosunuz anlamak mümkün değil.Yol tutuşta Focus 1. ise Golf'te 2.'dir.Kaldı ki kimse ralli yapmıyor R32'lerle veya ST'lerle, 1.6 100-105hp.'lik araçlardan bahsediyoruz.Tüketimde ise fabrika verileri; Focus'un karma 6.8lt.,Golf 7.6lt., bu mudur önemli fark?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi enoman -- 6 Eylül 2008; 4:04:24 >




  • Orjinalden alıntı: pcaga

    Değerli arkadaşım.

    Kriterleri kriterler sabittir, sana bana göre değişmez. Ben yol tutuşu iyi dediğim için yol tutuşu iyi olmaz.
    Yada ben az yaksın dediğim zaman az yakmaz. Bu araçların standardıdır. Konfor bütün arabalarda değişir ama dediğim özellikler değişmez.
    Ha 2 hava yastığı ha 12, ha deri koltuk ha kumaş koltuk, yol bilgisayarı var yada yok vs.. Bunlar araçların konforunu belirleyen unsurlardan birkaçı ki
    bu özellikler aynı markanın aynı serinin araçlarında dahi değişir bütçeye göre. Confortline ile Highline arasında konfor farkı vardır ama aynı yakıtı yakar.

    Bana göre iyi diyebileceğin tek şey dış görünüştür ki yukarıda da açıkladığım gibi bu zevk meselesidir.

    Sana yada bana göre değişmez yakıt sarfiyatı yada yol tutuşu!

    Demişsin ki sana göre konfor ve kalite daha önemli diye. Olabilir, bu çok normal. Tamamen tercih meselesi.


    kriterler sabittir ama sana göre değişmiş bakıyorum da

    testlerde dahi her aracın sınıflandırıldığı kriterler vardır

    sen bunlardan sadece 2-3 tanesini alıp focus iyi diyemezsin ok ?


    Çok paran var demek ki savurabiliyorsun. (Meraktan soruyorum araban varsa hangi marka ve model söyler misin?)
    Çok parası olup ta savurabilecek insanlar yada insan hayatının değerinin önemini bilmeyen kişiler ancak güvenlikten önce konfor diyebilir.
    Eğer ki çok paran varsa Golf almazsın, gider Lincoln, Jahuar yada Bentley gibi lüks konfora sahip araç alırsın.
    Benim anlayamadığım çok garip bir huy var insanımızda.
    Ayranımız yokken içmeye atla gideriz s..maya! Niye? Çünkü rahat insanlarız. Lükse meraklıyız, konfor bizler için öncelikli!
    Gideriz en pahalı son model telefonları alırız, parayı savururuz. Ondan sonra da para yetmiyor hiçbişeye.
    Benzin pahalı deriz ama araba kullanmaktan da geri kalmıyoruz. Sürekli trafik sıkışık, milyonlarca litre benzin boşa yanıyor!
    Niye? Çünkü rahatımıza düşkünüz!.
    Ne kadar doğru bu yaptıklarımız sizce?


    2007 octavia RS'im var alınterimle aldığım ... Çok parası olup savurmak falan bak o zaman külahları değişiriz. Herkes kendi yorganına göre ayağını uzatacak. Bir başkasının kazancının nasıl değerlendirileceğinin muhakemesini yapmak sana kalmaz. İsteyen gider ferrari de alır. Ona bakacak olursan senin altındaki focusda sana çok neden gidip tüplü şahine binmiyorsun neden paranı savuruyorsun diyebiir bir başkası da sana. Mantıklı ol.

    "Golf pahalı demişsin .... eee herşeyin bir bedeli var ucuz etin yahnisi hesabı "
    Arkadaşım. Golf pahalı değil, ikinci eli pahalı. Onu da yükselten biziz, başkası değil. Aynı Şahin, Doğan ve Broadway'e yaptığımız gibi.
    Bunların nesi var? Hiç birşey, 4 tekerlek o kadar. Bir şahin nerdeyse 2500cc Subarus Impreza STI kadar benzin yakar ama biz fiyatını yüksek tutarız.
    Sizce bu ne kadar doğru? Arkadaşım Citroen Xara Clim aldı demiştim yukarıda. Aynı fiyata Broadway vardı 1 yaş daha eski. Xara'da klimasından tutun birçok özellik varken Broadway'de kelimenin tek anlamıyla bir HİÇ vardı. Ama fiyata bakarsanız aynı.
    Fiyatının aynı olması iyi olmasını gerektirmez Broadway'in Xara'ya nazaran.
    Aynı durum Golf için de geçerli. Sıfır fiyatlarına bakılacak olursa aynı fiyatlardır. Bu sadece bizim yanlışlarımızdan biridir (Doğan, Şahin, Broadway, Europa, Golf vs..)


    Neden pahalı acaba değil mi ? Piyasada o kadar çok araba var bunlar bora, golf, passat, audi, bmw, mercedes neden bunların 2. elleri diğerlerine göre daha çok prim yapıyor değil mi ? Daha az sorun çıkarıp daha kaliteli ve konforlu olduklarından arkadaşım. Bu kadar basit. Bir meganla borayı, bir lagunayla passatı o yüzden eşit tutmuyor insanımız bile.

    "güvenli demişsin o da değil her ikisinin euro ncap skorları 5 yıldız ancak içine oturunca bana daha çok güven veren kesinlikle golf"
    Evet, NCAP'tan ikiside 5 yıldız almıştır ama ilk çıktığından beri de Focus'un ödüllerinin de olduğunu biliyor olmalısın yol tutuş konusunda.
    Kaldı ki bunu sadece ben keyfi olarak söylemiyorum. Aldığı ödüller haricinde Fifth Gear programında yayınlanan testten de örnek vererek konuşuyorum.

    yol tutuş olup da ne olacak ? hadi al gel fokusunu virajlara girelim beraber. benim 90 ile girdiğime sen 100 le gir ... ikimize de bişi olmadan çıkalım. al sana yol tutuş . aferin sana benden 10km fazla hızla girdin ha o da zor ama... tamam girmiş ol. 100 beygirlik aile arabasıyla virajlara aşırı yüksek hızlarda ancak hayatının değeri olmayan apaçiler girer. euro ncap 5 yıldız dedim evet ve focusun içine gömülemiyorsun yalan mı ? uygun fiyata olsa sende golf alacaktın zaten bariz ima etmişsin geç bunları




  • Orjinalden alıntı: pcaga

    Altaki linkte Focus I RS ile Golf IV R32 nin test değerleri mevcut.
    Alfa 147'nin testinden sonra ekranda test değerleri yazıyor.
    3200cc lik motora ramen 2000cc bir motora sahip Focus'un arkasında kalabilen bir Golf IV R32 ancak yol hakimiyeti yüzünden kaybedebilir.

    senin fokusunla bunların alakası ne senin aracının RS gibi sertleştirilmiş süspnasiyonları mı var ?


    Bende anlayamıyorum Golf IV'ü savunanları. Arkadaşlar, objektif değerlendirme yaptım. Gerçeklerden bahsettim.
    Fazla yakıyor dedim, kayıyor dedim ve de üstüne 3-5 binlira fazla veriyorsunuz dedim. Gerçekler bunlar.

    Senede ortalama 20.000 km yapıldığını düşünürsek 200 litre fark yapar, kaldı ki bu teoridedir. Gerçekte Golf çok daha fazla yakar.
    1 litre hiçbirşeydir ama damlaya damlaya göl oluyor. 100.000 km yapmış bir golf teorik olarak 1000 litre benzin fazla yakmış olur. (Daha da fazla ama olsun :)
    Tercih tabiki sizin. fazla para verin harcayın. Para sizin paranız. O kadar savurganlık yapacaksanız gidin daha güzel olan Audi A3'ü alın.
    Daha çok yakar, daha konforludur, daha pahalıdır ve daha güzeldir.


    hem golf hemde A3 evet senin arabandan daha konforlu, kaliteli ve daha güzel. onu alanlarda alıyor ve onlarda kim ne yapsın fokus 1'i Allah aşkına bunlar varken diye düşünüyor . onlarda senin arabana verilen parayı savurganlı olarak görüyor. tamam almışın arabanı güle güle kullan da emme basma tulumba gibi sıkıldık artık tekrarlama kendini .



    Golf takla atmıyor tabiki, ya kayıyor yada spin atıyor. Bizzat denemişliğimiz var. Golf hiçbir zaman aynı hızda Focus'u takip edemedi virajlarda.
    Kaymaması için fren yapmak zorunda kaldı.

    Golf tabiki efsane ama kendi serileri içinde sadece. Focus'a yıllarca ödül veren ben değilim.

    Sormak istiyorum, şehir içinde Golf IV kullanan arkadaşlar varsa bir depo ile kaç km gittiklerini. Mümkünse 50 km/saat hızın üstüne çıkılmadan yapılan bir test olsun. Çünkü ben test ederken 50'nin üstüne çıkamadım (yol çalışması vs.). 55 litrelik depoyla 600-650 km gittim sürekli.

    Hatta bir keresinde İstanbul-Kandıra (ist.-izmit 160 tan aşağı inmedim. izmit kandıra ortalama 120km hızla)arası gidip geldim (360km) şehir içi trafikte kullandım geri kalan benzini. Bunun sonucunda 750 km gittim bir depo ile.


    Her neyse, konu sapmaya başladı. Çocuklar gibi yok benim babam senin babanı döver misali inatlaşmalar oluyor.
    Fazla uzatmamak en iyisi. Amacım Focus'un Golf IV'ten daha iyi olduğunu göstermek değil(di), iyisiyle kötüsüyle özelliklerini anlatmak(tı).
    Golf IV'te Focus I'de çok güzel arabalardır. Gönül rahatlığıyla ikisi arasında tercih yapılabilir.
    Arabayı alacak olan arkadaş burda yazılanlara göre az çok bir fikir edinmiştir. Kendisi tercih edecektir. Fikrine saygı duyarım.
    Şimdiden hayırlı olsun...


    yahu nereye gidersen git bize ne. Allah Allah istediğin yerde de fokus şöyle yol tutar böyle az yakar diye kendini avut dur. Bunlar adı üzerinde küçük aile arabaları bunları alanlar bir noktadan diğer noktaya güvenli ve huzurlu bir şekilde gitmek için alıyor. fiyatları da belli. gücü yeten daha iyisini alıyor. uzatmanın alemi yok . ama senin arabanı daha iyi olduğu için almamazlık etmediklerini öğrenmiş oldun. o adamlar parasının değerini senden çok daha iyi biliyor emin ol.




  • Değerli arkadaşlar

    Bozuk plak gibi ben Focus'un iyi olduğu yönlerden bahsediyorum, aynı sizin konfor için bahsettiğiniz gibi.
    Yakıtta avantajlı olduğunu ve bunun çok önemli bir unsur olduğunu söyledim. 1 litre farkın, 100.000 km de 1000 litre fark ettiğinden bahsettim.
    Yaklaşık 20 depo benzin yapar ki bu yaklaşık bir sene kullanımlık benzine yakındır! İşte bu yüzden önemli bu konu.
    Yakıt çok önemli bir konu olduğu için hemen hemen herkez dizele yada lpgye yöneliyor.
    Sizin için önemli olur yada olmaz, bu beni ilgilendirmez tabiki.
    Sonuçta arabayı alacak kişinin bunları bilmesi gerekir ki bizim Golf IV'çü arkadaş gibi pişman olmasın yakıt konusundan.

    Testlerden Focusun özellikle 2-3 yönden daha avantajlı olduğundan bahsettim. Alacak olan ben değilim.
    Bizim sadece bu araçların iyi ve kötü olduğu yanları söyleyerek arkadaşımıza yardımcı olmamız gerekiyor.
    Sadece Golf IV iyi diyerek yardımcı olunmaz. Somut örneklerle, artı ve eksi yönleriyle açıklamalar yaparsak daha çok yardımcı oluruz.

    Değerli over and under kardeşim. Çok güzel demişsin, kesinlikle katılıyorum sana, ayağını yorganına göre uzatma konusunda.
    Arabayı alacak olan arkadaşın da bunları bilmesi gerekir. Başkasının parasını nasıl değerlendireceğine kimse karışamaz tabiki
    ama sonra bunları bilmeden bir araç aldığında pişman olmasın. Eğrisiyle doğrusuyla herşeyi değerlendirmek gerekir.
    He göze alıyorsa fazla yaksın diye onun kararı, karışamam.

    Bir kere Şahin'in tüplü hali bile Focus'un benzinli halinden nerdeyse fazla yakıyor! Bunların incelemesini emin ol ki çok yaptım.

    Bir de demişsin ki: Prim yapıyormuş daha az sorun çıkartıp kaliteli ve konforlu oldukları için! Allah aşkına bana söyler misin
    Broadway, Şahin, Doğan, Europa vs.. Bunlar da mı bu dediklerin için geçerli? Bunların fiyatları niye yüksek.
    Anlatamıyorum galiba, bunlar bizim kuruntumuz, başka bişey değil. Biz yükseltiyoruz bunların fiyatlarını, kaliteli konforlu olduklarından değil.
    Kaliteli ve konforlu olsalar sıfır fiyatları da yüksek olur.

    Yol tutuş ne olacak ki, di mi :) Kaza bir kere olur. Allah göstermesin aniden önüne birşey çıkıp kaçmaya çalıştığında gerekli kontrol
    elinde olmazsa kötü sonuçlar doğurabilir. O yüzden güvenlik her zaman konfordan önce gelir! Emniyet kemerini de o yüzden takarız!
    Tabi bizim insanımızın %99 takmıyor o ayrı bir konu. Neden? Çünkü daha önce de dediğim gibi. Bizim insanımız rahatına düşkün de ondan!
    Kaza bir kere olur. Kemer takmamışsan yüksek süratlerde kurtulma şansın nerdeyse yoktur. Peki her zaman niye takmamız gerekiyor?
    Çünkü kaza olma olasılığı yüzünden. Güvenliği ihmal etmek, rahatlığa öncelik vermek çok ama çok yanlıştır ve suçtur. Bu inkar edilemez!
    Fiyatı aynı yaş Focus'tan çok daha ucuz olsa Golf IV alırdım. Golf IV'ü sevdiğimden de bahsettim.
    Her iki aracı da yıllarca sürmüş biri olarak bunları söyledim. Gözüm kapalı ve bu iki aracı hiç sürmemiş gibi yorum yapmadım.
    Marka düşmanı değilim, aksine Alman markası taraftarıyım. Alman ve Japon teknolojisini çok severim. Keşke bu özellikler Golf'te olsaydı da
    Golf alsaydım Amerikan aracı alacağıma.

    Benim Focus'un RS'lerle şöyle alakası var değerli arkadaşım. Kullanılan araçlardaki süspansiyon sistemi benzerliğidir.
    Yoksa motorları okkalı ama aynı firmanın motorlarıdır. Yol tutuşu için örnek gösterdim. 3200 cc lik güçlü bir motora sahip olan bir Golf IV
    1200 cc farka ramen Focus'un gerisinde kalmasının nedeninden bahsettim. Yol hakimiyeti.
    Bu arada benim araçta normal Focus'lara nazaran sertleştirilmiş süspansiyon ve spor koltuklar var (Orjinal).
    Yol bilgisayarı yok ama güvenlik konusuna acık daha fazla önem vermişler Focus Trend 1.6i'de.

    Ben kendimi avutmuyorum bu bahsettiğim konularda. Bunların söylemem benim aracımın yakıtını yada yol tutuşunu yada konforunu değiştirmez.
    Gerçeklerden bahsediyorum. Gözüm kapalı yorum yapmıyorum hiç hayatında Golf IV ve Focus'a binmemişler gibi dikkat etmişseniz. Neyin ne
    olduğunu kendi gözümle görerek ve kullanarak biliyorum.

    Nerden nereye gittiğimi nasıl bir hızla ve nasıl bir yakıt ekonomisi ile gittiğimi anlatmak için örnek verdim. Tam anlaşılmadı herhalde yazdıklarım.
    Senin araçta yol bilgisayarı vardır muhakkak. Bi bakar mısın 90 Km/saat hızla giderken 100km de yaktığı yakıt ile 160 Km/saat hızla giderken yaktığı
    yakıt ne kadar? Hem ben de böyle güçlü bir aracın ne kadar yaktığını öğrenmiş olurum bu hızda.

    Bak bu konuda seninle hemfikiriz. Bi noktadan bi noktaya güvenli gitmek için alıyor dedin. Çok doğru.
    Ama yol tutuşun ve frenlerin kötü ise güvenlikten bahsedemezsin! Çok mu kötü Golf IV? Kesinlikle hayır! Aksine gerçekten iyi.
    Ama kıyas yapılırsa kesinlike Focus bu konularda Golf'ten daha iyi! Bu arada, Astra'nın yol tutuşu Golf'ten acık daha iyi
    Bunu ben söylemedim. Fifth Gear'daki yapılan üçlü kıyaslama sonucunda söylediler.

    Almamazlık ettiklerini söyledin de. Yıllarca en çok yerli piyasada satılan Ford olduğunu unutmamak gerekir.
    Paranın değerini benden çok daha iyi bildikleri için böyle Doğan, Şahin gibi araçlar alıyorlar.
    Benden çok daha fazla paranın kıymetini bildikleri için Focus'tan daha fazla yakan araç alıyorlar.
    Nasıl olur da bu iki zıt kavramı aynı kefeye koyuyorsunuz anlayamıyorum!
    10-15 litre yakan bir Şahin'i alan kişi nasıl parasının kıymetini bilen biri olabiliyor ki!
    Bak seni anlarım. 2000cc 200 HP'lik (yanılıyor olabilirim, düzeltirsen sevinirim) bir arabayı almayı gözüne kestirdiysen,
    bunun sana neye mal olacağını biliyorsundur. Ona göre durumunu ayarlamışsındır. Ama Şahin, Doğan kullanan milletimizin
    parasının değerini benden iyi biliyor diyemezsin kesinlikle!

    Arkadaş burdaki yorumları okuyarak zaten az çok fikir edinmiş olacak ve ona göre kararını verir zaten.
    Fikir verirken kötü yanlarından bahsetmek gerekir öncelikle, sadece iyi olduğu yanlarından değil. Bu iyi bunu al denirse olmaz bu!
    Açık ve net bir şekilde, somut örneklerle bilgi verelim ki arkadaşımıza tercihini yapmasında yardımcı olalım.

    Cmk arkadaşımız demiş ki "...en önemli olan özellik LPG'de sorunsuz çalışacak olması..."
    Çok açık ve net bir şekilde ne istediğini ifade etmiş arkadaşımız. Ben de buna göre bir kıyaslama yaptım tecrübelerimize dayanarak.
    Golf'ün Lpg'de sorun çıkardığından bahsettim, Focus'ta ise tık yok. Başka kullanan arkadaşlar varsa yazsın deneyimlerini.
    Ama siz tutturdunuz konfor diye, ben o yüzden sürekli yakıttan, kontrolden ve fiyarlardan behsediyorum.
    Örneğin 5 yaşında Focus alacağına 10 yaşında Golf IV aldı diyelim. Benim arkadaş gibi tırım tırım arabadan kurtulmanın yolarını arar sonra.
    5 yaşında Golf alsın diyecek olursanız bu defa da sıfır araba alır onun yerine
    Arkadaş dediğim gibi öncelikle üzerinde durduğu konu belli, LPG'de sorunsuz çalışacak olması!
    Ona göre yorum yazın ki arkadaşımıza yardımcı olalım...

    Saygılarımla...




  • Orjinalden alıntı: pcaga

    Değerli arkadaşlar

    Bozuk plak gibi ben Focus'un iyi olduğu yönlerden bahsediyorum, aynı sizin konfor için bahsettiğiniz gibi.
    Yakıtta avantajlı olduğunu ve bunun çok önemli bir unsur olduğunu söyledim. 1 litre farkın, 100.000 km de 1000 litre fark ettiğinden bahsettim.
    Yaklaşık 20 depo benzin yapar ki bu yaklaşık bir sene kullanımlık benzine yakındır! İşte bu yüzden önemli bu konu.
    Yakıt çok önemli bir konu olduğu için hemen hemen herkez dizele yada lpgye yöneliyor.
    Sizin için önemli olur yada olmaz, bu beni ilgilendirmez tabiki.
    Sonuçta arabayı alacak kişinin bunları bilmesi gerekir ki bizim Golf IV'çü arkadaş gibi pişman olmasın yakıt konusundan.

    kendi kendine bir havuzun içinde cebelleşip duruyorsun

    öncelikle hatanı düzelteyim golf 4 ortalama yakıt tüketimi testlerde sadece 0.5litre daha fazla focus 1'e göre

    0.5 litre için kimse focusu tercih etmez bunu da bilesin sonuçta focusda bir benzinli ve o da fazla yakıyor

    bu iki araçta ne dizel ne lpg ile kıyaslanamaz bu açıdan

    onu da bırak 100000km kullanacakların çoğu zaten gidip dizel alıyor benzinli ile işi ne




    Testlerden Focusun özellikle 2-3 yönden daha avantajlı olduğundan bahsettim. Alacak olan ben değilim.
    Bizim sadece bu araçların iyi ve kötü olduğu yanları söyleyerek arkadaşımıza yardımcı olmamız gerekiyor.
    Sadece Golf IV iyi diyerek yardımcı olunmaz. Somut örneklerle, artı ve eksi yönleriyle açıklamalar yaparsak daha çok yardımcı oluruz.

    Değerli over and under kardeşim. Çok güzel demişsin, kesinlikle katılıyorum sana, ayağını yorganına göre uzatma konusunda.
    Arabayı alacak olan arkadaşın da bunları bilmesi gerekir. Başkasının parasını nasıl değerlendireceğine kimse karışamaz tabiki
    ama sonra bunları bilmeden bir araç aldığında pişman olmasın. Eğrisiyle doğrusuyla herşeyi değerlendirmek gerekir.
    He göze alıyorsa fazla yaksın diye onun kararı, karışamam.


    iyi işte golf 4'ün fazla yakmadığını focus kadar yaktığını görmüş oldun ... sonuçta pedala ayağının ucuyla basmak bile tüketimde sana 50-100km olarak geri döner bir dene bak

    Bir kere Şahin'in tüplü hali bile Focus'un benzinli halinden nerdeyse fazla yakıyor! Bunların incelemesini emin ol ki çok yaptım.

    Bir de demişsin ki: Prim yapıyormuş daha az sorun çıkartıp kaliteli ve konforlu oldukları için! Allah aşkına bana söyler misin
    Broadway, Şahin, Doğan, Europa vs.. Bunlar da mı bu dediklerin için geçerli? Bunların fiyatları niye yüksek.
    Anlatamıyorum galiba, bunlar bizim kuruntumuz, başka bişey değil. Biz yükseltiyoruz bunların fiyatlarını, kaliteli konforlu olduklarından değil.
    Kaliteli ve konforlu olsalar sıfır fiyatları da yüksek olur.

    şahinin tüplü hali focustan fazla yakıyor ha diyecek birşey bulamıyorum sen sadece kendini avut

    yukarıda bahsi geçen arabaların fiyatları yüksek değil ki onların kendine has alıcısı var ve değişmez

    çelik cantlı siyah camlı doğan slx'i avrupa arabaya değişmeyen çakılı zihniyet var

    onu da bıraktım o arabaların daha çok tutulmasının nedeni servislerinin ve yedek parçalarının bol olmasıdır

    heryerde yapılabilir birde yerden yüksek olduklarından dağa taşa vurulur mesela toros hala çok pahalıdır yaaaa


    Yol tutuş ne olacak ki, di mi :) Kaza bir kere olur. Allah göstermesin aniden önüne birşey çıkıp kaçmaya çalıştığında gerekli kontrol
    elinde olmazsa kötü sonuçlar doğurabilir. O yüzden güvenlik her zaman konfordan önce gelir! Emniyet kemerini de o yüzden takarız!
    Tabi bizim insanımızın %99 takmıyor o ayrı bir konu. Neden? Çünkü daha önce de dediğim gibi. Bizim insanımız rahatına düşkün de ondan!
    Kaza bir kere olur. Kemer takmamışsan yüksek süratlerde kurtulma şansın nerdeyse yoktur. Peki her zaman niye takmamız gerekiyor?
    Çünkü kaza olma olasılığı yüzünden. Güvenliği ihmal etmek, rahatlığa öncelik vermek çok ama çok yanlıştır ve suçtur. Bu inkar edilemez!


    heee sen öyle san ... senin önüne 120 ile giderken aniden bir engel çıksın bakalım ne oluyor

    kurtarabilecek misin ??? esp olmadan toplaman ancak kontramanevrana ve önce Allah'a kalır

    senin için ne geçerli ise golf içinde o geçerli ki golf kötü yol tutan bir araç değil kesinlikle

    sen sadece fokusu fazlaca abartıyorsun



    Fiyatı aynı yaş Focus'tan çok daha ucuz olsa Golf IV alırdım. Golf IV'ü sevdiğimden de bahsettim.
    Her iki aracı da yıllarca sürmüş biri olarak bunları söyledim. Gözüm kapalı ve bu iki aracı hiç sürmemiş gibi yorum yapmadım.
    Marka düşmanı değilim, aksine Alman markası taraftarıyım. Alman ve Japon teknolojisini çok severim. Keşke bu özellikler Golf'te olsaydı da
    Golf alsaydım Amerikan aracı alacağıma.

    golf senin aracından bariz üstün bir araç yakıt tüketimide benzer yol tutuşu da gayet iyi

    seni birileri gazlamış fazlaca hepsi bu


    Benim Focus'un RS'lerle şöyle alakası var değerli arkadaşım. Kullanılan araçlardaki süspansiyon sistemi benzerliğidir.
    Yoksa motorları okkalı ama aynı firmanın motorlarıdır. Yol tutuşu için örnek gösterdim. 3200 cc lik güçlü bir motora sahip olan bir Golf IV
    1200 cc farka ramen Focus'un gerisinde kalmasının nedeninden bahsettim. Yol hakimiyeti.
    Bu arada benim araçta normal Focus'lara nazaran sertleştirilmiş süspansiyon ve spor koltuklar var (Orjinal).
    Yol bilgisayarı yok ama güvenlik konusuna acık daha fazla önem vermişler Focus Trend 1.6i'de.

    Ben kendimi avutmuyorum bu bahsettiğim konularda. Bunların söylemem benim aracımın yakıtını yada yol tutuşunu yada konforunu değiştirmez.
    Gerçeklerden bahsediyorum. Gözüm kapalı yorum yapmıyorum hiç hayatında Golf IV ve Focus'a binmemişler gibi dikkat etmişseniz. Neyin ne
    olduğunu kendi gözümle görerek ve kullanarak biliyorum.

    Nerden nereye gittiğimi nasıl bir hızla ve nasıl bir yakıt ekonomisi ile gittiğimi anlatmak için örnek verdim. Tam anlaşılmadı herhalde yazdıklarım.
    Senin araçta yol bilgisayarı vardır muhakkak. Bi bakar mısın 90 Km/saat hızla giderken 100km de yaktığı yakıt ile 160 Km/saat hızla giderken yaktığı
    yakıt ne kadar? Hem ben de böyle güçlü bir aracın ne kadar yaktığını öğrenmiş olurum bu hızda.

    Bak bu konuda seninle hemfikiriz. Bi noktadan bi noktaya güvenli gitmek için alıyor dedin. Çok doğru.
    Ama yol tutuşun ve frenlerin kötü ise güvenlikten bahsedemezsin! Çok mu kötü Golf IV? Kesinlikle hayır! Aksine gerçekten iyi.
    Ama kıyas yapılırsa kesinlike Focus bu konularda Golf'ten daha iyi! Bu arada, Astra'nın yol tutuşu Golf'ten acık daha iyi
    Bunu ben söylemedim. Fifth Gear'daki yapılan üçlü kıyaslama sonucunda söylediler.

    ford focus ST ile golf gti aynı pisti arada 1 sn fark ile dönüyor

    focus ST bundan 25 beygir daha güçlü buna ne dersin peki autocar testinde istersen koyayım da bir bak

    haaa eğer bu yol tutuş açısından referans istiyorsan megane R26R bakacaksın senin focus ST ve RS'in bile hikaye



    Almamazlık ettiklerini söyledin de. Yıllarca en çok yerli piyasada satılan Ford olduğunu unutmamak gerekir.
    Paranın değerini benden çok daha iyi bildikleri için böyle Doğan, Şahin gibi araçlar alıyorlar.
    Benden çok daha fazla paranın kıymetini bildikleri için Focus'tan daha fazla yakan araç alıyorlar.
    Nasıl olur da bu iki zıt kavramı aynı kefeye koyuyorsunuz anlayamıyorum!
    10-15 litre yakan bir Şahin'i alan kişi nasıl parasının kıymetini bilen biri olabiliyor ki!
    Bak seni anlarım. 2000cc 200 HP'lik (yanılıyor olabilirim, düzeltirsen sevinirim) bir arabayı almayı gözüne kestirdiysen,
    bunun sana neye mal olacağını biliyorsundur. Ona göre durumunu ayarlamışsındır. Ama Şahin, Doğan kullanan milletimizin
    parasının değerini benden iyi biliyor diyemezsin kesinlikle!

    Arkadaş burdaki yorumları okuyarak zaten az çok fikir edinmiş olacak ve ona göre kararını verir zaten.
    Fikir verirken kötü yanlarından bahsetmek gerekir öncelikle, sadece iyi olduğu yanlarından değil. Bu iyi bunu al denirse olmaz bu!
    Açık ve net bir şekilde, somut örneklerle bilgi verelim ki arkadaşımıza tercihini yapmasında yardımcı olalım.

    Cmk arkadaşımız demiş ki "...en önemli olan özellik LPG'de sorunsuz çalışacak olması..."
    Çok açık ve net bir şekilde ne istediğini ifade etmiş arkadaşımız. Ben de buna göre bir kıyaslama yaptım tecrübelerimize dayanarak.
    Golf'ün Lpg'de sorun çıkardığından bahsettim, Focus'ta ise tık yok. Başka kullanan arkadaşlar varsa yazsın deneyimlerini.
    Ama siz tutturdunuz konfor diye, ben o yüzden sürekli yakıttan, kontrolden ve fiyarlardan behsediyorum.
    Örneğin 5 yaşında Focus alacağına 10 yaşında Golf IV aldı diyelim. Benim arkadaş gibi tırım tırım arabadan kurtulmanın yolarını arar sonra.
    5 yaşında Golf alsın diyecek olursanız bu defa da sıfır araba alır onun yerine
    Arkadaş dediğim gibi öncelikle üzerinde durduğu konu belli, LPG'de sorunsuz çalışacak olması!
    Ona göre yorum yazın ki arkadaşımıza yardımcı olalım...

    Saygılarımla...

    iyi işte artık önemsiz yakıt tüketimi farkı ve biraz daha iyi yol tutuş dışında fokusun artısı olmadığını görmüş oldun

    kalite, konfor, tokluk ve sağlamlık konusunda fokus 1 golf 4'den bariz uzak




  • quote:

    Orjinalden alıntı: pcaga



    Testlerden Focusun özellikle 2-3 yönden daha avantajlı olduğundan bahsettim. Alacak olan ben değilim.
    Bizim sadece bu araçların iyi ve kötü olduğu yanları söyleyerek arkadaşımıza yardımcı olmamız gerekiyor.
    Sadece Golf IV iyi diyerek yardımcı olunmaz. Somut örneklerle, artı ve eksi yönleriyle açıklamalar yaparsak daha çok yardımcı oluruz.



    +1907

    Bir araba "kaliteli, konforlu, sağlam, oturaklı, tok , tartışılmaz vs.." demekle öyle olmaz.. Ha 40 defa derseniz olabilir belki...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: x15


    quote:

    Orjinalden alıntı: pcaga



    Testlerden Focusun özellikle 2-3 yönden daha avantajlı olduğundan bahsettim. Alacak olan ben değilim.
    Bizim sadece bu araçların iyi ve kötü olduğu yanları söyleyerek arkadaşımıza yardımcı olmamız gerekiyor.
    Sadece Golf IV iyi diyerek yardımcı olunmaz. Somut örneklerle, artı ve eksi yönleriyle açıklamalar yaparsak daha çok yardımcı oluruz.



    +1907

    Bir araba "kaliteli, konforlu, sağlam, oturaklı, tok , tartışılmaz vs.." demekle öyle olmaz.. Ha 40 defa derseniz olabilir belki...


    sadece yakıtı ve yol tutuşu içinde araba alınmaz ama ha 40000 defa dersen olabilir o da belki




  • Allah aşkına Golf ve Focus kullanıp kullanmadığınızı söyler misiniz. Ve ne kadar süreli kullandınız ki?
    over and under arkadaşım. Senin arabadan Türkiye'de kaç tane var ve kaç kişi kullanıyor? Çok çok az kişi.
    Bu sayının çok az olması senin arabanın heryönden kötü olduğu anlamına gelmez. Bana satıştan bahsediyosun.

    Sizlerin Golf IV daha iyi demesiyle az yakmaz bu araba. Kullanın ondan sonra gelip yorum yapın mümkünse.
    Benzer bir şekilde Skoda Octavia RS hakkında bir konu açılsa ve ben hiç kullanmadığım halde çok yakar alma desem
    senin yorumun ve düşüncelerin ne olurdu? Ve benim yorumlarım ne kadar gerçeği gösteriyor olurdu?
    Kullandığın aracı herkesten daha iyi bilirsin. Çünkü bizzat yaşarsın iyisiyle kötüsüyle herşeyi.
    O yüzden ben yıllarca Focus kullanmış arkadaşım da yıllarca Golf IV kullanmış birileri olarak araçlarımız hakkında
    kesin ve net bilgiler verebiliriz. Ordan burdan kulaktan dolma bilgilere gerek bile kalmaz bizler için.
    Tıpkı senin Octavia RS hakkında bilgilerin ve tecrübelerin gibi.

    Sadece yakıt ve yol tutuşu için araba alınır demedim. Tabiki alınabilir. Paran varsa İmpreza STI al derim.
    Yada Lamborghini al derim. İnşallah ta alabilirsiniz.
    Tip için, konfor için, hakimiyet için, hava için, yakıt için araba alınabilir.
    Ama kriter belli ise, o kriter üzerinde durmak gerekir.
    Kriter de Lpg'li olacak olması. Yani uyumlu olmasıdır. Yani amaç yakıttan tasarruftur.
    Sizlerin kriteri ise inatla konfor hala. Ama Cmk'nın kriteri özellikle Lpg
    Buna göre yorum yapmanız Cmk lehine olacaktır. Aksi halde ne O'na ne bana nede size bu bilgilerin hiçbir faydası yok.

    Cmk arkadaşımız Lpg üzerinde durmuş, amaç yakıt tasarufu.
    Lpg eşittir tasarruf. Lpg eşit değildir konfor ama sizler hala konfor öncelik diyorsunuz.
    Cmk arkadaşımız deseydi ki bu iki araçtan konforlu olanı hangisi diye o zaman kabul edebilirdim sizin dediklerinizi.
    Ama Cmk'nın Lpg demesine ramen Golf diyorsunuz. Yapmayın Allah aşkına.

    Ben kullanan birisi olarak yorumlarımı yaptım. İsteyen arkadaş varsa gelip araçları görebilir.
    Golf IV'ün sahibi olan arkadaşımla sizleri tanıştırabilirim. Birinci ağızdan dinleyebilirsiniz.
    İki aracı bizzat olarak görebilirsiniz. İsteyen arkadaş varsa (özellikle Cmk) özel mesaj atsın yardımcı olurum.
    Golf IV'ü, 5 seneden fazla süredir Golf IV kullanan birisinden dinleyin bir kerede nasıl yaktığını madem bana inanmıyorsunuz.
    Cmk, çevrende varsa birilerinde Golf IV ve Focus I, bir konuş onlarla da. Sadece burda yazılanlarla yetinme.
    Sor onlara mümkünse artılarını eksilerini. Lpg'li bulursan onlara da sor. Benim çevremde bir arkadaşımda Lpg'li Golf IV var.
    O da Lpg'de teklemeler ve stop etmelerden şikayetçi. Bilmiyorum belkide sadece bu Golf IV'tedir. Varsa başka birileri bi sor.
    Bir kere emme manifoltunu çatlattı yanılmıyosam Lpg taktırdığından. Takan kişi Golf'lerde bu sorunun olduğundan bahsetti.
    Bizzat ben yaşamadım, arkadaşımda böyle bir sorun gördüm. Başka da şahit olduğum olay yok. O yüzden mümkünse bir de
    Golf Yetkili servislere bir danış, muhakkak sorun olan bir Golf IV gelmiş olabilir.
    Dediğim gibi, eğer istanbul'da isen sana araçları gösterebilirim. Kendin görür kendin karar verirsin.

    Not olarak düşeyim.
    Birileri aracımı överek satmaya kalktığımı düşünebilir. Hemen belirteyim. Aracım kesinlikle satılık değildir.
    Focus'u övmekle (ben yada başkası) benim yol tutuşum, benzin sarfiyatım, konforum, vs.. hiçbir şey değişmiyecek.
    Bunların hiçbirinin bana faydası yok. Aksine verilen bilgiler araç alacaklar için önem teşkil etmektedir.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: over and under

    sadece yakıtı ve yol tutuşu içinde araba alınmaz ama ha 40000 defa dersen olabilir o da belki


    Alınır tabii..hele daha artıları varsa ikibin defa alınır Ya ne için alınacak logosu için mi...




  • Orjinalden alıntı: pcaga

    Allah aşkına Golf ve Focus kullanıp kullanmadığınızı söyler misiniz. Ve ne kadar süreli kullandınız ki?


    yıllar önce aracımla kaza yaptığımda yetkili servis vasıtasıyla golf 4 kiralamış ve 1 hafta kullanmıştım oldu mu ?

    yeter mi bu süre ??? canını çıkardım arabanın defalarca kalkış, rolling yaptım son hızını görmek için öttürdüm.

    hakkını verdim anlayacağın



    Sizlerin Golf IV daha iyi demesiyle az yakmaz bu araba. Kullanın ondan sonra gelip yorum yapın mümkünse.
    Benzer bir şekilde Skoda Octavia RS hakkında bir konu açılsa ve ben hiç kullanmadığım halde çok yakar alma desem
    senin yorumun ve düşüncelerin ne olurdu? Ve benim yorumlarım ne kadar gerçeği gösteriyor olurdu?
    Kullandığın aracı herkesten daha iyi bilirsin. Çünkü bizzat yaşarsın iyisiyle kötüsüyle herşeyi.
    O yüzden ben yıllarca Focus kullanmış arkadaşım da yıllarca Golf IV kullanmış birileri olarak araçlarımız hakkında
    kesin ve net bilgiler verebiliriz. Ordan burdan kulaktan dolma bilgilere gerek bile kalmaz bizler için.
    Tıpkı senin Octavia RS hakkında bilgilerin ve tecrübelerin gibi.


    golf 4 fabrika verisi ve kullanıcılar bazında bakılınca senin fokusun kadar yakıyor

    kulaktan dolma bilgilerle dolaşacağına biraz VW forumlarına takıl

    focus gözlerini kapamış senin ... ikiside ortalamada birbirine yakın yakıyor

    0.5 litre fark ise test verisi atmasyon değil ok mi ?


    Sadece yakıt ve yol tutuşu için araba alınır demedim. Tabiki alınabilir. Paran varsa İmpreza STI al derim.
    Yada Lamborghini al derim. İnşallah ta alabilirsiniz.
    Tip için, konfor için, hakimiyet için, hava için, yakıt için araba alınabilir.
    Ama kriter belli ise, o kriter üzerinde durmak gerekir.
    Kriter de Lpg'li olacak olması. Yani uyumlu olmasıdır. Yani amaç yakıttan tasarruftur.
    Sizlerin kriteri ise inatla konfor hala. Ama Cmk'nın kriteri özellikle Lpg
    Buna göre yorum yapmanız Cmk lehine olacaktır. Aksi halde ne O'na ne bana nede size bu bilgilerin hiçbir faydası yok.

    Cmk arkadaşımız Lpg üzerinde durmuş, amaç yakıt tasarufu.
    Lpg eşittir tasarruf. Lpg eşit değildir konfor ama sizler hala konfor öncelik diyorsunuz.
    Cmk arkadaşımız deseydi ki bu iki araçtan konforlu olanı hangisi diye o zaman kabul edebilirdim sizin dediklerinizi.
    Ama Cmk'nın Lpg demesine ramen Golf diyorsunuz. Yapmayın Allah aşkına.


    golf 4'e sanki lpg olmuyor de mi ?

    öyle bir hava yaratmışsın ki sanki bunda lpg olmuyor olsa da fazla yakıyor

    geç bunları gir VW forumlarını tarat görürürsün


    Ben kullanan birisi olarak yorumlarımı yaptım. İsteyen arkadaş varsa gelip araçları görebilir.
    Golf IV'ün sahibi olan arkadaşımla sizleri tanıştırabilirim. Birinci ağızdan dinleyebilirsiniz.
    İki aracı bizzat olarak görebilirsiniz. İsteyen arkadaş varsa (özellikle Cmk) özel mesaj atsın yardımcı olurum.
    Golf IV'ü, 5 seneden fazla süredir Golf IV kullanan birisinden dinleyin bir kerede nasıl yaktığını madem bana inanmıyorsunuz.
    Cmk, çevrende varsa birilerinde Golf IV ve Focus I, bir konuş onlarla da. Sadece burda yazılanlarla yetinme.
    Sor onlara mümkünse artılarını eksilerini. Lpg'li bulursan onlara da sor. Benim çevremde bir arkadaşımda Lpg'li Golf IV var.
    O da Lpg'de teklemeler ve stop etmelerden şikayetçi. Bilmiyorum belkide sadece bu Golf IV'tedir. Varsa başka birileri bi sor.
    Bir kere emme manifoltunu çatlattı yanılmıyosam Lpg taktırdığından. Takan kişi Golf'lerde bu sorunun olduğundan bahsetti.
    Bizzat ben yaşamadım, arkadaşımda böyle bir sorun gördüm. Başka da şahit olduğum olay yok. O yüzden mümkünse bir de
    Golf Yetkili servislere bir danış, muhakkak sorun olan bir Golf IV gelmiş olabilir.
    Dediğim gibi, eğer istanbul'da isen sana araçları gösterebilirim. Kendin görür kendin karar verirsin.

    Not olarak düşeyim.
    Birileri aracımı överek satmaya kalktığımı düşünebilir. Hemen belirteyim. Aracım kesinlikle satılık değildir.
    Focus'u övmekle (ben yada başkası) benim yol tutuşum, benzin sarfiyatım, konforum, vs.. hiçbir şey değişmiyecek.
    Bunların hiçbirinin bana faydası yok. Aksine verilen bilgiler araç alacaklar için önem teşkil etmektedir.

    yazacağımı yazdım ben

    sonuçta lpg il sorun yaşayan golf kadar focusda var

    senin arkadaşın sana kalsın

    al buradan bakarsın focus lpg sorunlarına sayfalarca hemde

    http://www.google.com.tr/search?q=focus+lpg+sorun&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:tr:official&client=firefox-a

    savunduğun ne varsa aksi çıktı kusura bakma arkadaş




  • püff
  • quote:

    Orjinalden alıntı: x15


    quote:

    Orjinalden alıntı: over and under

    sadece yakıtı ve yol tutuşu içinde araba alınmaz ama ha 40000 defa dersen olabilir o da belki


    Alınır tabii..hele daha artıları varsa ikibin defa alınır Ya ne için alınacak logosu için mi...


    Aferin sana ilk sözünle ne kadar çeliştiğini anlamış oldun

    Herkesin araç alma kriteri farklıdır

    Ona göre anlamlı olan ve şart olan kriterler başkasına göre gereksizdir

    Öyle olsa dünyada golf focustan bu kadar çok satılmazdı kaptın mı olayı

    Zevkler ve renkler tartışılmaz önce bunu idrak et





  • Ben buraya daha fazla yazmayacağım herşey açık ve net olarak ortada

    Sonuçta fokusun yol tutuş dışında (o da aşırı zorlanırsa eğer ki kimse aracını böyle kullanmaz) golfe göre artısı yok

    Yakıt tüketimleri, lpg uygulanması benzer verimlilikte

    Kalite, konfor, donanım, sağlamlık, sürüş pozisyonu, tokluk ve arabanın verdiği güvende golf açık ara önde

    Son kararı kendin her iki aracı kullanarak kendin ver arkadaşım ve bizleri de haberdar et

    İyi forumlar
  • bir bilgi: daha önce yazıldı mı bilmiyorum. focus'un arka koltuklarında oturanlar golf'e göre daha rahat ederler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ceyhunceylin -- 7 Eylül 2008; 3:29:41 >
  • bence boşa tartışıyosunuz arkadaşlar. Her iki araç da üretimden kalktı. İkinci elde bir süre dolanıp tarihten silinecekler. Güncel kasaları tartışsanız yanmıycam. Her ikisi de zamanında meşhur olmuş ve kendi sınıfında sivrilmiş araçlar.
  • Allah allah golflerde tüp sorunumu varmıs.O kadar kullanıyoruz cok sükür bir sorun yok.Öyle birseyde su ana kadar hiç duymadım.Golf 4 lere tüp rahatlıkla uygulanıyor uyumlu oldugunu bilmiyorsun galiba(istersen vw sayfasına gir sor bakalım).Olur arada sırada cıkar sorun cıkarır araba bu.
    Ayrıca Tüplede cok ekonomik yakıyor.(izmir gibi bi yerde sehir içinde ve arabada o.vites).Sende Habirebir cok yaktıgından bahsetmişsin.O zaman git fabrika verilerine bak arada o kadar farkın olmadıgını göreceksin.
    quote:

    Orjinalden alıntı: pcaga

    Allah aşkına Golf ve Focus kullanıp kullanmadığınızı söyler misiniz. Ve ne kadar süreli kullandınız ki?
    over and under arkadaşım. Senin arabadan Türkiye'de kaç tane var ve kaç kişi kullanıyor? Çok çok az kişi.
    Bu sayının çok az olması senin arabanın heryönden kötü olduğu anlamına gelmez. Bana satıştan bahsediyosun.

    Sizlerin Golf IV daha iyi demesiyle az yakmaz bu araba. Kullanın ondan sonra gelip yorum yapın mümkünse.
    Benzer bir şekilde Skoda Octavia RS hakkında bir konu açılsa ve ben hiç kullanmadığım halde çok yakar alma desem
    senin yorumun ve düşüncelerin ne olurdu? Ve benim yorumlarım ne kadar gerçeği gösteriyor olurdu?
    Kullandığın aracı herkesten daha iyi bilirsin. Çünkü bizzat yaşarsın iyisiyle kötüsüyle herşeyi.
    O yüzden ben yıllarca Focus kullanmış arkadaşım da yıllarca Golf IV kullanmış birileri olarak araçlarımız hakkında
    kesin ve net bilgiler verebiliriz. Ordan burdan kulaktan dolma bilgilere gerek bile kalmaz bizler için.
    Tıpkı senin Octavia RS hakkında bilgilerin ve tecrübelerin gibi.

    Sadece yakıt ve yol tutuşu için araba alınır demedim. Tabiki alınabilir. Paran varsa İmpreza STI al derim.
    Yada Lamborghini al derim. İnşallah ta alabilirsiniz.
    Tip için, konfor için, hakimiyet için, hava için, yakıt için araba alınabilir.
    Ama kriter belli ise, o kriter üzerinde durmak gerekir.
    Kriter de Lpg'li olacak olması. Yani uyumlu olmasıdır. Yani amaç yakıttan tasarruftur.
    Sizlerin kriteri ise inatla konfor hala. Ama Cmk'nın kriteri özellikle Lpg
    Buna göre yorum yapmanız Cmk lehine olacaktır. Aksi halde ne O'na ne bana nede size bu bilgilerin hiçbir faydası yok.

    Cmk arkadaşımız Lpg üzerinde durmuş, amaç yakıt tasarufu.
    Lpg eşittir tasarruf. Lpg eşit değildir konfor ama sizler hala konfor öncelik diyorsunuz.
    Cmk arkadaşımız deseydi ki bu iki araçtan konforlu olanı hangisi diye o zaman kabul edebilirdim sizin dediklerinizi.
    Ama Cmk'nın Lpg demesine ramen Golf diyorsunuz. Yapmayın Allah aşkına.

    Ben kullanan birisi olarak yorumlarımı yaptım. İsteyen arkadaş varsa gelip araçları görebilir.
    Golf IV'ün sahibi olan arkadaşımla sizleri tanıştırabilirim. Birinci ağızdan dinleyebilirsiniz.
    İki aracı bizzat olarak görebilirsiniz. İsteyen arkadaş varsa (özellikle Cmk) özel mesaj atsın yardımcı olurum.
    Golf IV'ü, 5 seneden fazla süredir Golf IV kullanan birisinden dinleyin bir kerede nasıl yaktığını madem bana inanmıyorsunuz.
    Cmk, çevrende varsa birilerinde Golf IV ve Focus I, bir konuş onlarla da. Sadece burda yazılanlarla yetinme.
    Sor onlara mümkünse artılarını eksilerini. Lpg'li bulursan onlara da sor. Benim çevremde bir arkadaşımda Lpg'li Golf IV var.
    O da Lpg'de teklemeler ve stop etmelerden şikayetçi. Bilmiyorum belkide sadece bu Golf IV'tedir. Varsa başka birileri bi sor.
    Bir kere emme manifoltunu çatlattı yanılmıyosam Lpg taktırdığından. Takan kişi Golf'lerde bu sorunun olduğundan bahsetti.
    Bizzat ben yaşamadım, arkadaşımda böyle bir sorun gördüm. Başka da şahit olduğum olay yok. O yüzden mümkünse bir de
    Golf Yetkili servislere bir danış, muhakkak sorun olan bir Golf IV gelmiş olabilir.
    Dediğim gibi, eğer istanbul'da isen sana araçları gösterebilirim. Kendin görür kendin karar verirsin.

    Not olarak düşeyim.
    Birileri aracımı överek satmaya kalktığımı düşünebilir. Hemen belirteyim. Aracım kesinlikle satılık değildir.
    Focus'u övmekle (ben yada başkası) benim yol tutuşum, benzin sarfiyatım, konforum, vs.. hiçbir şey değişmiyecek.
    Bunların hiçbirinin bana faydası yok. Aksine verilen bilgiler araç alacaklar için önem teşkil etmektedir.




  • Tüplü Golf IV kullanan bir arkadaşın çıkması çok güzel.
    Eğer ki bize tüketim değerlerini yazarsa bir kıyas yapma şansımız olur.

    Yakıt benim için önemli bir konu olduğu için her benzincide depoyu fullediğim zaman kayıtları tuttum.

    Şehir içi trafikte işe giderken kullanıyorum aracımı.
    İş yerim evden 11 km uzaklıkta. Evden çıktığım anda 30 dk (± 2 dk) sonra iş yerine varıyorum.
    Bu da şehir içi trafikte yaklaşık 22 Km/saat hızla araç kullandığım anlamına gelir.
    Farklı tarihlerdeki şehir içi kullanımda yakıt değerlerinden birkaçı sadece.

    Lpg Fiyatı......Tutar...........Km...........Litre...........Km/lt...............Tarih
    ...1.80..........51.91..........252..........28.84..........11.44..........23 Mayıs 2008
    ...1.80..........49.21..........243..........27.34..........11.25..........29 Mayıs 2008
    ...1.86..........59.32..........277..........31.89..........11.50..........12 Haziran 2008
    ...1.86..........58.37..........296..........31.38..........10.60..........27 Haziran 2008

    Şehirler arası 2 defa kullanma şansım oldu. (29 Haziran 2008)
    1.sinde araçta 3 kişi ve ful bagaj + ful benzin deposu (55lt) dolu iken yurt dışına gitmiştim.
    Ortalama hızım 100-120 km/saat hızla idi.
    22.92 litre gaz ile 370 km gittim. Bu da 100 km'de ortalama 6.20 litre yapıyor.
    (Yurt dışı Lpg fiyatı: 1.14 Ytl )

    2.sinde de yine 3 kişi ve ful bagaj + ful benzin deposu ile. (5 Temmuz 2008)
    Bir kısmını şehir içinde kullandım (40 km/saat) gerisini şehirler arası (90 km/saat).
    27.33 litre gaz ile 383 km gittim. Bu da 100 km'de ortalama 7.14 litre yapıyor.
    (Yurt dışı Lpg fiyatı: 1.18 Ytl)

    Bu yurt dışı şehirler arası yolun yaklaşık 60-70 km'sini yüksekliği 1 km olan dağlar içinden idi. (ortalama 50 km/saat)

    Benim not tuttuğum değerlerden bazıları bunlar.
    Üstelik bu değerler standart dışı geniş ve büyük lastikler ve spor filtre ile.

    Sizler de araçlarınızın yakıt değerlerini yazabilirseniz karşılaştırma imkanımız olur.
    Böylelikle araçların ne kadar yaktığını görerek sağlıklı bir fikir elde etmiş olabiliriz.

    Dip not olarak düşeyim:
    Lpg benzine nazaran %20 daha fazla yakıt tüketir.
    Örneğin araç 100 km'de ortalama 10 lt yakıyor ise lpg'de 12 lt yakar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pcaga -- 8 Eylül 2008; 0:13:39 >




  • Topiği okuyan da Focus'un 5 tükettiği yerde Golf 10 tüketiyo,Focus'un drift yaptığı yerde Golf 5 takla atıyo sanacak,böyle bi suizanın oluşmaması için şu yorumu tekrarlamakta fayda görüyorum:


    quote:

    Orjinalden alıntı: over and under


    Ben buraya daha fazla yazmayacağım herşey açık ve net olarak ortada

    Sonuçta fokusun yol tutuş dışında (o da aşırı zorlanırsa eğer ki kimse aracını böyle kullanmaz) golfe göre artısı yok

    Yakıt tüketimleri, lpg uygulanması benzer verimlilikte

    Kalite, konfor, donanım, sağlamlık, sürüş pozisyonu, tokluk ve arabanın verdiği güvende golf açık ara önde

    Son kararı kendin her iki aracı kullanarak kendin ver arkadaşım ve bizleri de haberdar et

    İyi forumlar





  • @pcaga hocam,

    güzel bilgiler vermişsiniz benim gibi focus almayı düşünen
    pek cok arkadaşa yardımcı olur bu bilgiler saolun
  • Söyle diyim km de 18-19k civarı yakıyor otomatik vites bi de.Ama sehir dısına cıkarsın iş degişir.daha az yakar.
    Sonuc olarak biz memnunuz.Eger konuyu acan arkadas isterse vw sayfasına girsin.Orda golf kullananlara sorsun ne kadar yaktıgını.
    Burda daha fazla tartısmanın alemi yok.Arabayı ne sen ne ben alacam.Arkadasın keyfi bilir hangisini alacagını.
    Bu da benim son sözüm olsun.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.