Şimdi Ara

Ford Focus 1.0 ecoboost inceleme (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
76
Cevap
3
Favori
16.869
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gelircim

    HAYIRLI OLSUN... KAÇA ALDINIZ ACABA ? BENDE FOCUSLA ASTRA ARASINDA KALDIM. AMA FOCUSUN MANUEL KLİMALARI HOŞUMA GİTMİYOR.
    GİRİŞ PAKET ALIP KLİMAYI DİJİTAL ALMA DURUMU OLUYORMU ACABA ???


    emin olmamakla beraber maalesef klima konusunda üst donanım seviyesini seçmeniz gerekiyor, ve aracı eğer 1.0 motor istiyorsanız trend x donanım paketli almanı gerekmekte daha doğrusu en düşük seçenek o baz modelinde yok. bundan 1.5 ay öncesine kadar denk gelişine opel mağazasına girmiştik, aynı donanıma sahip astra modeli 40 000 tl civarı bir rakam idi baya güzel bir indirim vardı sebebini de bayi kasa değişimi olacağını bu sebeple stok eritmeye çalıştıklarını söylemişti. bu arada tüm arkadaşlara da iyi niyetlerinden dolayı teşekkür ederim daha da iyileri sizlerin başına




  • corolla dizel alana kadar çok mantıklı bir iş yapılmış,10 bin küsür cebe konulmuş.
    Tebrik ederim.
  • en merak ettigim motor 1.0 ecoboost çok km yapmayanlar için ideal az yakıyor performansıda iyi...İyi satışlar yapacagını düşünüyorum...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: VirtualWorld

    quote:

    Orijinalden alıntı: coderMX

    Ford'un sitesinde 1.0 motor focus'un fiyatını göremedim. Yanlış mı anladım konuyu?

    http://www.ford.com.tr/otomobiller/focus/fiyat-listesi

    Var
    Trend X 1.0L EcoBoost 125PS 5K 45.275 TL

    Bizim arkadaş 48.600 TL ye 1.6 tdci aldı.Plazaya ilk gelen alacı aldığı için çok uyguna geldi.Araç Style Plus yani full paketin bir altı gibi.Diğer Style Plus paketlerden farklı olarak otomatik park özelliğide var.Plazaya gelen ilk 5 araçtan biri olduğu için bu özellik konulmuş tanıtım amaçlı.Şuan satılan Style paketlerinde otomatik park yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    corolla dizel alana kadar çok mantıklı bir iş yapılmış,10 bin küsür cebe konulmuş.
    Tebrik ederim.


    corolla 2. eldi ama aynı paraydı o da dediğim gibi buna kanımız daha çok ısınmıştı bir de senede 10 000 15 000 km yapan birisi için, vergi olayını da düşününce arada ekonomik bakımdan bir şey kalmıyor, ama en azından "0" arabaya bindimin getirdiği güven var



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aliozy -- 21 Eylül 2012; 11:08:27 >
  • Hayırlı olsun, keyifle kullanın.

    Debriyaj + gaz pedalı dengesi nasıl aracın. Yani kavramasını merak ediyorum.
    Böyle düşük hacimli motor olunca ilk kalkışta sanki bir motor gücü sorunu olacakmış gibi geliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hangiaraba?


    Hayırlı olsun, keyifle kullanın.

    Debriyaj + gaz pedalı dengesi nasıl aracın. Yani kavramasını merak ediyorum.
    Böyle düşük hacimli motor olunca ilk kalkışta sanki bir motor gücü sorunu olacakmış gibi geliyor.

    Sizin bahsettiğiniz konu aslında birazda turbo motorlu araçlardaki turbo boşluğundan kaynaklanıyor.yani belirli bir devire gelene kadar motor ağır kalıyor.Bunu bir çok araçta yaşadım özellikle 1.3 multijetlerde.Ancak ford'larda bu turbo boşluğu daha azdır çok hissetmezsiniz.benim aracımda dizel sedan ve 90 beygir ama eski aracım 1.6 benzinli idi kalkışlarda ve gerekli tork bandına gelene kadar hiç sorun yaşamıyorum benzinli araç sürer gibiyim.Zaten bu yüzden ford'lara gizli beygirleri var diye espirisi yapılır ki doğrudur kullandığım nice başka marka 115'liklerle ford'un 90'lıkları neredeyse aynı performansları veriyor son hızlanmaları saymazsak,tabiki bunda aktarmanında önemi büyük




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zugasi_berepe

    quote:

    Orijinalden alıntı: hangiaraba?


    Hayırlı olsun, keyifle kullanın.

    Debriyaj + gaz pedalı dengesi nasıl aracın. Yani kavramasını merak ediyorum.
    Böyle düşük hacimli motor olunca ilk kalkışta sanki bir motor gücü sorunu olacakmış gibi geliyor.

    Sizin bahsettiğiniz konu aslında birazda turbo motorlu araçlardaki turbo boşluğundan kaynaklanıyor.yani belirli bir devire gelene kadar motor ağır kalıyor.Bunu bir çok araçta yaşadım özellikle 1.3 multijetlerde.Ancak ford'larda bu turbo boşluğu daha azdır çok hissetmezsiniz.benim aracımda dizel sedan ve 90 beygir ama eski aracım 1.6 benzinli idi kalkışlarda ve gerekli tork bandına gelene kadar hiç sorun yaşamıyorum benzinli araç sürer gibiyim.Zaten bu yüzden ford'lara gizli beygirleri var diye espirisi yapılır ki doğrudur kullandığım nice başka marka 115'liklerle ford'un 90'lıkları neredeyse aynı performansları veriyor son hızlanmaları saymazsak,tabiki bunda aktarmanında önemi büyük


    Haklısınız, aslında en güzeli gidip, bu motora sahip bir aracı test etmek




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hangiaraba?


    Hayırlı olsun, keyifle kullanın.

    Debriyaj + gaz pedalı dengesi nasıl aracın. Yani kavramasını merak ediyorum.
    Böyle düşük hacimli motor olunca ilk kalkışta sanki bir motor gücü sorunu olacakmış gibi geliyor.


    açık konuşmak gerekirse araba bir eşşek değil :D sonuçta kişiden kişiye göre değişir ama şu an için hızlanması da motor gücü de baya yeterli geldi bana eski araçla da ilgisi olabilir bunun tabi.. ama dediğim gibi kendi sınıfına göre ağır da kalabilir(fazla test sürüşü yapılmadı diğer modellerle alırken o yüzden bir referans veremiyorum) ama getirdiği bir vergi ve yakıt tasarrufu var bunu da göz önünde bulundurmak lazım
  • 1400 TL fazladan verip 1.6 atmosferik yerine vergisi daha az, daha performanslı 1.0 Ecoboost almak çok mantıklı.
  •  Ford Focus 1.0 ecoboost inceleme


    Hocam motor tork-güç grafiği çok güzel.
    Kimse bu aracın performansını düşük bulmamalı, haksızlık olur.
    (Sözüm hayatı boyunca 2000cc motordan aşağı binmeyenlerden dışarı!)

    1500devirde 25kw(34hp)
    2bin devirde 35kw(47hp) güç üretiyor.
    Yani turbosuz 1.6 16v (120hp) motorlardan biraz daha bile iyi düşük devirdeki tepkisi.
    Daha ne.. Kimse şöyle böyle demesin, adamlar çok güzel bir motor yapmış :)

    Arkadaşların dediği gibi vergi avantajı da ortada.

    Focus almayı düşünüyor olsam 1.6 focus alacağıma 1sn düşünmez gider 1.0 ecoboost alırdım. Tereddütsüz.
    (Özellikle Ankara gibi yüksek irtifaya sahip şehirlerde turbosuz araçlar 3000-4000 devir altında %10a yakın güç kaybı yaşıyorlar, bunu da unutmamak gerek!)

     Ford Focus 1.0 ecoboost inceleme



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi arda-tt -- 22 Eylül 2012; 10:51:11 >




  • Şehir içi 7-7,5 litre, markaya göre mi normal?
    Civic manuel 1600cc. neredeyse bu kadar yakıyor zaten

    1.0motor bu kadar yakarsa, 1.6motorlu ford 10 litrenin altına düşmez gibi...
  • Öncelikle aracınız hayırlı olsun. Allah kaza bela vermesin.
    İlk aldığımda benim aracım da şehir içi 7lt civarı yakıyordu. Ben Kars'ta şehir içi 100km'de 6 litre yakıyorum. (Fazla dur kalk yapmadığımı da eklemeliyim.) Şu an aracım 950km'de. Aracın vites değiştirme tavsiyelerine uyuyor musunuz? Benim araçta genellikle 2000 devrin üstüne ve yeterli hıza ulaşınca vites büyütme ikazı veriyor. Örneğin düz yolda 60'ı geçince ve motor 2000 devirdeyken 5. vitese atmamı istiyor. 5. vitese atınca motor devri 1500'e düşüyor. Siz aracınızı kaç devirde kullanıyorsunuz? Daha önce otomatik vites kullanıyordum. Bu araçta en az yakıt sarfiyatı için motoru kaç devirde kullanmak lazım bilmiyorum.
  • Bi de bu motoru chipleme imkanı var

    1.0 EcoBoost:
    125PS 170NM

    Chip Tuning ile: 143PS 202NM
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ABABA2307

    Şehir içi 7-7,5 litre, markaya göre mi normal?
    Civic manuel 1600cc. neredeyse bu kadar yakıyor zaten

    1.0motor bu kadar yakarsa, 1.6motorlu ford 10 litrenin altına düşmez gibi...

    Araç yeni.

    Yani şu an 7-7.5 arasıysa, bir kaç ay sonra, 6.5-7 arasına düşecektir yakıtı. Bu da gayet makul bence. 6.7 falan yakar diye tahmin ediyorum.
  • bu zamlardan sonra 0.5 litre ecooboost u bekliyecez artık
  • Hayırlı olsun yeni aracınız.
    Klimayı açınca çekiş kaybı ne kadar düşüyor? Klima açıkken 80 km den sonra çekişin düşeceğini düşünüyorum da.
    Bir site vardı 0-100, 60-120, 100-160 hızlanma süreleri vardı bilen var mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ABABA2307

    Şehir içi 7-7,5 litre, markaya göre mi normal?
    Civic manuel 1600cc. neredeyse bu kadar yakıyor zaten

    1.0motor bu kadar yakarsa, 1.6motorlu ford 10 litrenin altına düşmez gibi...

    Hocam Civic'in fabrika versi şehiriçi 8.9lt
    focus 1.0L şehiriçi 6.4lt
    focus 1.6L şehiriçi 9.3lt birde araba yeni rodaj sürecinde daha fazla yakar bunuda düşünürsek çok iyi deger...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: thekurufasulye

    Hayırlı olsun yeni aracınız.
    Klimayı açınca çekiş kaybı ne kadar düşüyor? Klima açıkken 80 km den sonra çekişin düşeceğini düşünüyorum da.
    Bir site vardı 0-100, 60-120, 100-160 hızlanma süreleri vardı bilen var mı?


    klima olarak açık sürdük ama sürerken babam kullanıyordu arabayı ama özellikle dikkat ettim hissedilir bir çekiş kaybını gözlemlemedim babama da sordum o esnada gayet iyi demişti tabi bu gayet yerinde lafı eski araçta çok fazla çekişten düşüyordu onunla kıyaslanmışta olabilir o yüzden bir daha ki sefere deneyene kadar yardımcı olamayacağım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: intikam91

    bu zamlardan sonra 0.5 litre ecooboost u bekliyecez artık


    madem konu zam olarak açıldı aldığımız araçtaki vergi oranı 17,200 tldir.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.