Bence havasını tam olarak alamıyorlar gibi geldi bana. Havayı aldırınca sorun 10km yerine 100km'de çıktığına göre soğutmadaki havanın büyük kısmı alınmış ama yine de bir miktar hava kalmış diye düşündürtüyor bana.
Arkadaşlar merhaba,
Öncelikle LPG montajı hakkında hem bilgilendirmek hemde bazı sorular sormak isterim.
LPG buharlaştırıcısı dediğimiz ve bazılarının beyin de dediği ünite yaklaşık 15cm çapında alüminyumdan yapılma bir cihazdır. LPG tankından sıvı olarak gelen gazı motorun sıcak suyu vasıtasıyla buharlaştırarak motora gönderir. Şimdi bu üniteye giren ve çıkan 2 boruya bakacağız. bu 2 boru buharlaşma ünitesinde yan yana durur. bu hortumlar aracın kalorifer hortumları kesilip aralarına bir T boru takılır ve boşta kalan uçlara da buharlaştırıcıdan gelen hortumlar bağlanılır. Yani araç kalorifer sistemine paralel bağlantı söz konusudur.
Eğer sizlerin aracındaki bağlantı bu şekilde değilse problemin temel kaynağı bu olabilir.
Gelelim Hava yapma sorununa, Bu aslında araç üreticisinin hatalı tasarımından kaynaklanan bir durumdur. Araçta bulunan hava alma noktaları en alttakinden başlanarak açılır ve hava çıkışı bitip su gelmeye başlayana kadar beklenir, su geldiğinde kapatılır. ve bir üst seviyedeki hava alma vidası gevşetilerek işlem tekrarlanır. tabi bu sırada araç su tankına su ilavesi yapılır. En son olarak da lpg buharlaştırıcısının hava alma vidası gevşetilerek onun içerisinde olabilecek hava da alınır.
Gelelim LPG nin motora hararet yaptırdığı konusundaki iddialara. LPG nin kalorisi benzinin biraz üzerindedir ancak motorlar tasarlanılırken belli toleranslarla tasarım yapılır. Bu toleranslar LPG nin ısı farkını kolayca kompanse edebilir.
araça motorunda termostat mevcuttur, bu motorun içerisindeki soğutma suyunun motorsıcaklığı 60-70 dereceyi bulana kadar motor içerisinde ve kalorifer peteklerinde dolaşmasını sağlar, bu sıcaklık geçilince de bu termostatın açılmasıyla motor suyu radyatörde dolaşmaya başlar. Radyatör sıcaklığı da radyatör üzerinde bulunan müşir ile kontrol edilir. Bu müşirin bir sıcaklık değeri vardır ve bu sıcaklığa erişildiğinde müşir elektrik iletmeye başlar ve radyatör fanı çalışır. Radyatör tekrar soğuduğunda da fan stop eder.
Dolayısıyla araç hararet göstergesi aslında benzinde nerede duruyorsa LPG de de aynı yerde durmalı. AKSİ BİR ARIZA BELİRTİSİDİR.
Sevgiyle kalın, Zafer Usta
Ustanın dediği gibi fan çalıştığı halde eğer hararet çıkıyorsa bişy var demektir. Hava var yada su eksik yada radyotör tıkalı yada fan çalışmıyor hatta termostad bile takılı kalmış olabilir vs.
Aynı şartlarda benzin ile kullanarak sorunu takip etseniz ii olur. Eğer ben zinde de aynı şartlarda olusa lpg ile ilgisiyok ama benzin de de oluyosa ii bi tamirci bakmalı.
Kanaatimce lpg ile işi yok bunun.
Neticeleri yazarsanız ii olur. inşallah basitce çözülür..
Şimdilerde AVANS AYARININ HATALI OLUŞUn dan kaynaklandığını düşünüyorum.
Uludağ Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi, Cilt 8, Sayı 1, 2003 165 BENZİNLİ MOTORLARDA LPG KULLANIMININ SUPAPLAR ÜZERİNDEKİ ISIL ETKİSİNİN İNCELENMESİ Atakan AVCI* Özet: Motorlarda alternatif yakıt olarak LPG kullanımının supaplar üzerindeki etkisi kuramsal olarak incelenmiştir. Oluşturulan iki boyutlu eksenel simetriye sahip dolu supap modeli sonlu elemanlar metoduyla çözülmüştür. Çevrim bOyunca silindir içerisindeki sıcaklık ve basıncın belirlenmesi için sıfır boyutlu termodinamik model kullanılmıştır. Sonuçta gerek avans değişikliğinin ve gerek benzinde görülen karbon filminin kalkmasının sonucu olarak LPG veya doğal gaz kullanımında supapların daha yüksek ısıl zorlamalara maruz kaldığı sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Supap, ısıl analiz. 1. GİRİŞ Supaplar motorlarda gerek mekanik ve gerekse ısıl zorlamalara en çok maruz kalan parçalardan biridir (Richordo, 1961). Supap yenmeleri, oyulması, kırılması, aşınması ve değişik şekillerde şekil bozukluklarına uğRaması sık rastlanan olaylardır. Özellikle LPG dönüşümü yapılan bazı taşıtların supaplarında görülen bozulmalar supap yakıt ilişkisinin araştırılması gereğini ortaya çıkarmıştır. Genelde dolu çelik supaplarda oluşan maksimum sıcaklıklar devir ve yüke bağlı olarak değişmekte olup, Hoyer ve giğ. (1999)’ye göre bu sıcaklıklar 400-800 C arasında değerler almaktadır. Supap başı ile sapı arasında merkezden yüzeylere doğru sıcaklıklar değişmekte ancak maksimum değerler, rejim halinde, supap yapısına göre supap başının birkaç milimetre altında gerçekleşmektedir. Supap yüzeyleri ise çevrim strokuna bağlı olarak sürekli değişken ısıl yüklere maruz olup, supap iç sıcaklıklarının çok altında veya üstünde değerler almaktadır. Motorlarda ateşleme avansının rolü önemli görülmektedir. Benzine göre çalışan bir taşıtın LPG ile çalışması durumunda avans haritası değiştiğinden bütün devirlerde aynı verimin elde edilmesi mümkün değildir. Avans açısındaki değişim benzer olarak sıcaklıklara da yansımaktadır. İşe dönüşemeyen enerji iç enerjiyi, dolayısıyla sıcaklıkları artırmaktadır. Bu durum şekil 1. de açık olarak görülmektedir. Ateşleme avansı büyüdükçe veya gerekli açıya yaklaştıkça supap sıcaklığı küçülmektedir.
BURAYA NASLI KONUYOR RESİMLER YAU
Şekil 1. Ateşleme avansının egzost supabı sıcaklığına etkisi Diğer taraftan devir sayısının artması veya yükün artması da birim hacimde ortaya çıkan enerjinin artmasına neden olmakta ve sonuçta ortam sıcaklığını ve supap sıcaklığını artırmaktadır. Şekil 2. de farklı malzemelerde devir sayısı ile supap sıcaklığının değişimi verilmiştir. * U.Ü. Müh.-Mim. Fakültesi Makine Müh. Bölümü 16059 Görükle-BURSA
* * *
Avans ayarsızlığının etkisinde ise çalışma şartlarına bağlı olarak bazı çalışma şartlarında daha büyük ısıl gerilmeler oluşturacaktır. Dolayısıyla supapların yüzeylerinde veya genel olarak işlevini yitirmesine yol açacak riskleri artıracak şekilde etki göstermektedir. Temiz alternatif yakıtlarla çalışmak üzere dönüştürülen taşıtlarda supaplarda görülen problemlerin ana kaynağının yüzeylerdeki filmin kaybolması sonucu bütün çalışma koşullarında oluşan ısıl darbelerden kaynaklanabileceği, devir sayısının artmasıyla iyileştirilmeyen avans farklılıklarının daha şiddetli zorlamalar oluşturacağı anlaşılmaktadır. Bu durumda supapların daha iyi malzemeden yapılması veya bu şartlarda çalışan supapların kullanılması gereği ortaya çıkmaktadır. Ayrıca supapların yüzeylerinde oluşturulacak direnci yüksek ve ısı iletim katsayısı düşük kaplamaların supap dayanımını artıracağı ve ısı kayıplarını azaltacağı rahatlıkla söylenebilir.
arkadaşlar benim aracım hararet sorununu tüp takılır takılmaz yaptı yani aracımı tamirhaneden aldım 1 km bile yapmadan araç hararet yaptı,benzinde böyle bi sorunum hiç olmamıştı,acaba tüp bağlayan usta yanlış birşeyler mi yaptı diye düşünüyorum,hoş ustam 1600 ytl yi aldı gidiyorum adamın yanına beni başka ustalara yönlendiriyo kendi uğraşması gerekirken hiç üzerine alınmıyo.
efemetin kardeşim açıkla forumda seninle ilgilenmeyen ustayı herkez bilsin.öyle şey olurmu parayı alınca işi bitti tabi.benim ustaya kırk defa gittim.artık utanıyodum ama adam bana öyle bi davranıyoki her gidişim de aracın ayarlarını tekrar tekrar yapıyor tüm sorularıma cevap verip beni memnun ve işim bitmiş şekilde gönderiyor.telefon numarasını veriyim ara onu istanbuldaysan git yardımcı olsun.
adlan kalaner:0212 873 99 05 gaplı makina
Aynı problem bende de vardı arabam 1999 model ford focus. Tamamı ile emin ol ki "SOĞUTMA SUYUNDAKİ HAVA" . Ama önemli olan senin soğutma suyundaki hava yı alabilecek olan servis. Çünkü yukarıdaki arkadaşlardan birinin dediği gibi çoğu yetkili ford servis bunu başaramıyor. Ben yaklaşık 5 sefer gittim 6. seferde falan sorun çözüldü çok şükür Allah'a. Arabanın başka bir şeyi hiç uğraşma. Soğutma suyundaki havayı aldırabilrsen sorunun çözülecektir inşallah.
Sorununuz soğutma sistemindeki havanın tamamen alınamamasından kaynaklanmaktadır.Boş yere başka yerlerde arıza arayıp yanlış parçaları değiştirip masrafa girmemenizi tavsiye ederim.
selam arkadaşlar. sorunlarınızın kaynağı bence tüp bağlantılarından.tüp beyninin girişi yanlış bilmiyorsam iki tane.bazı tüp montesi yapanlar kolay olsun diye tek girişini devreye bağlıyorlar. eğer tüp taktırdıktan sonra bir sebepten dolayı arabanın antifirizi boşaltıldıysa,araba hava yapıyor.tüp beynine tek giriş yaptıklarından havayı aldık sanıyorlar ama alamıyorlar.SONUÇ araba ya hararet yapıyor,yada hararet ibresi yokuş yukarı veya yokuş aşağı giderken sona vuruyor.ÇÖZÜM tüp beynine giren girişleri bir t yardımıyla iki girişi de kullanılsın bakın bakalım sorun olacakmı.iyi geceler ülkemin insanları....
3 yıllık Hort olmuş
Son durum nedir bu arada?
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme