Şimdi Ara

Focus II Hakkında Bilmek, Öğrenmek İstediğiniz Herşey (Makyajsız+Makyajlı Kasa) (734. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
22.072
Cevap
29
Favori
1.981.706
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 732733734735736
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: acu___men

    bu bahsettiğin şey aracın tork'u ile ilgilidir.

    yani normal atmosferik benzinlilerin torku düşüktür.

    ama turbolu dizellerin yada turbolu benzinlilerin torku yüksektir.

    dolayısıyla rampada torku yüksek araçlar bayılmaz ve basarsan hızlanır.

    mesela 1.6 110 beygir bir benzinlinin torku 147 nm iken 90 beygir turbu dizel bir aracın torku 190 nm dir.

    yani rampada 90 beygirlik 190 nm lik dizel, 110 beygirlik 147 nm lik benzinliden daha seri hızlanır.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Diveman

    arkadaşlar benzinli ile dizel arasında çekiş ve gaza bastığın zaman birden fırlama olarak aralarında bariz
    fark var mı acaba.Dizel için yokuş yukarı bile 130-140 ile giderken gaza bastığın zaman hızlanmaya
    devam ediyormuş diyolar.Benzinlidede durum böylemi acaba.Benzinli kullanan arkadaşlardan fikir bekliyorum.



    peki fokuslarda durum aynımı yani




  • quote:

    Orjinalden alıntı: gatol26

    Merhaba arkadaşlar. Bugün aracımın 30000km bakımını yaptırdım.Yağı,hava filtresi,yağ filtresi,mazot filtresi,polen filtresi değişti ve 300 ytl tuttu.Nasıl cokmu almışlar, son zamanlarda bakıma giden varsa kıyaslayalım bu fiyatı.2008 ghia focusu inceledim ve anlık yakıt tüketimi var.Ustaya benimkinede yükleyebilirmiyiz diye sordum olmaz,yükleyemeyiz dedi. Acaba başından mı savdı yoksa cidden o yazılım yüklenemezmi bilgi sahibi olan varsa lütfen paylaşsın bilgilerini....


    Ha bir de, zannetmiyorum yüklenemesin. Ya usta başından savmıştır ya da bilmiyorlardır yüklemeyi. Ama bir kural vardır çalışıyorsa dokunma diye. Bana sorarsan örneğin arabada herşeyden memnunum, sırf anlık tüketim göreyim diye yazılımını güncelletmem. Sonra başka dert açar başıma belli mi olur :)




  • quote:

    Ama bir kural vardır çalışıyorsa dokunma diye. Bana sorarsan örneğin arabada herşeyden memnunum, sırf anlık tüketim göreyim diye yazılımını güncelletmem. Sonra başka dert açar başıma belli mi olur :)


    Bende 'çalışıyorsa dokunma' flsefesini benimsemiş durumdayım.
    Klimanın sağdaki göstergesinin içine hava kaçtı ama açtırıp baktırmak istemiyorum.
    Sök-tak yaptıktan sonra gövdeden çatır-çutur sesler gelir diye korkuyorum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Diveman


    quote:

    Orjinalden alıntı: acu___men

    bu bahsettiğin şey aracın tork'u ile ilgilidir.

    yani normal atmosferik benzinlilerin torku düşüktür.

    ama turbolu dizellerin yada turbolu benzinlilerin torku yüksektir.

    dolayısıyla rampada torku yüksek araçlar bayılmaz ve basarsan hızlanır.

    mesela 1.6 110 beygir bir benzinlinin torku 147 nm iken 90 beygir turbu dizel bir aracın torku 190 nm dir.

    yani rampada 90 beygirlik 190 nm lik dizel, 110 beygirlik 147 nm lik benzinliden daha seri hızlanır.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Diveman

    arkadaşlar benzinli ile dizel arasında çekiş ve gaza bastığın zaman birden fırlama olarak aralarında bariz
    fark var mı acaba.Dizel için yokuş yukarı bile 130-140 ile giderken gaza bastığın zaman hızlanmaya
    devam ediyormuş diyolar.Benzinlidede durum böylemi acaba.Benzinli kullanan arkadaşlardan fikir bekliyorum.



    peki fokuslarda durum aynımı yani


    peki sence focuslarda hem benzinli hemde dizel turbo yok mu ?

    yani durum aynı




  • merhaba arkadaşlar..bir soru sormak istiyorum..ben genelde CC de 90 km hızla giderim,bu hızla giderken vites 5. viteste mi olmalıdır yoksa 4. viteste mi??yani hem ekonomisi için hem de motora zarar olup olmaması yönünden hangi viteste olmalı??
  • Benim sektörle ilgili bir yazı gördüm,paylaşmak istedim:

    Mesleğe göre sigorta
    Sigorta şirketleri, otomobil sigortalarken kişilerin mesleklerine göre prim uyguluyor. Peki hangi meslek, ne kadar ödüyor?
    İngiliz sigorta şirketleri otomobil sigortalarken, mesleğe göre değişen prim uyguluyor.

    Fiyat karşılaştırma hizmeti sunan Confused.com adlı İnternet sitesinin araştırmasına göre, sigorta şirketleri en yüksek primi futbolculara keserken, en ucuz primlerden ise sekreterler yararlanıyor.

    Araştırmada, sigorta şirketleri tarafından ''tehlikeli araç kullanan yüksek riskli müşteri'' kabul edilen meslek grupları arasında cambazlar, falcılar, sirk çalışanları, taksi şoförleri, gazeteciler ve inşaatçılar da sayılırken, bu kategoride futbolcuların hemen ardından komedyenlerin gelmesi dikkat çekiyor.

    Odun tüccarları (mahrukatçılar), temizlikçiler, arı yetiştirenler, tamirciler, sürücülük öğretmenleri, çöpçüler ve telefon satıcıları da görece yüksek prim ödeyenler arasında yer alıyor.

    ''En az riskli sürücüler'' yani en düşük prim uygulanan meslek grupları arasında ise sekreterler birinci sırayı alırken, onları polis memurları izliyor. Bilgisayar danışmanları, sağlık çalışanları, banka yöneticileri, doktorlar, öğretmenler, avukatlar ile itfaiyeciler de az prim ödeyenler arasında bulunuyor.

    En riskli ve en az riskli meslek grupları arasındaki prim farkı ise ciddi rakamlara ulaşıyor. Örneğin tam kapsamlı bir otomobil sigortası için futbolculardan 1.348 sterlin, komedyenlerden 1.227 sterlin yıllık prim alınmasına karşılık, sekreterlerin yıllık prim ödemesi 501 sterlinde kalıyor




  • arabanın yğıldığını hissediyosan ki yığılır muhtemelen 4 viteste devam et(ama yokuş aşağı 5lersin)
    yıgılan araba hem çok yakar hemde motoru yorar bunu YB anlık tüketimi aç anlersın
    quote:

    Orjinalden alıntı: alp216

    merhaba arkadaşlar..bir soru sormak istiyorum..ben genelde CC de 90 km hızla giderim,bu hızla giderken vites 5. viteste mi olmalıdır yoksa 4. viteste mi??yani hem ekonomisi için hem de motora zarar olup olmaması yönünden hangi viteste olmalı??
  • triger kayışı var
    quote:

    Orjinalden alıntı: magmatic


    quote:

    Orjinalden alıntı: gatol26

    Merhaba arkadaşlar. Bugün aracımın 30000km bakımını yaptırdım.Yağı,hava filtresi,yağ filtresi,mazot filtresi,polen filtresi değişti ve 300 ytl tuttu.Nasıl cokmu almışlar, son zamanlarda bakıma giden varsa kıyaslayalım bu fiyatı.2008 ghia focusu inceledim ve anlık yakıt tüketimi var.Ustaya benimkinede yükleyebilirmiyiz diye sordum olmaz,yükleyemeyiz dedi. Acaba başından mı savdı yoksa cidden o yazılım yüklenemezmi bilgi sahibi olan varsa lütfen paylaşsın bilgilerini....


    selam benim geçen hafta aldığım 2007 focus collectionda da yol bilgisayarında anlık yakıt tüketimi var. bende anlamadım ama aracım 2007 mayıs fabrika çıkışlı.

    bu arada kimse bilmiyor heralde benim sorumun cevabını . triger kayışı varmı diye bu 3.soruşum. bi cevap verin yaw zor diil evet/ hayır o kader.




  • var triger kayışı sanırım 60000de değişiyor bayağıda masraflı...
    quote:

    Orjinalden alıntı: klok

    triger kayışı var
    quote:

    Orjinalden alıntı: magmatic


    quote:

    Orjinalden alıntı: gatol26

    Merhaba arkadaşlar. Bugün aracımın 30000km bakımını yaptırdım.Yağı,hava filtresi,yağ filtresi,mazot filtresi,polen filtresi değişti ve 300 ytl tuttu.Nasıl cokmu almışlar, son zamanlarda bakıma giden varsa kıyaslayalım bu fiyatı.2008 ghia focusu inceledim ve anlık yakıt tüketimi var.Ustaya benimkinede yükleyebilirmiyiz diye sordum olmaz,yükleyemeyiz dedi. Acaba başından mı savdı yoksa cidden o yazılım yüklenemezmi bilgi sahibi olan varsa lütfen paylaşsın bilgilerini....


    selam benim geçen hafta aldığım 2007 focus collectionda da yol bilgisayarında anlık yakıt tüketimi var. bende anlamadım ama aracım 2007 mayıs fabrika çıkışlı.

    bu arada kimse bilmiyor heralde benim sorumun cevabını . triger kayışı varmı diye bu 3.soruşum. bi cevap verin yaw zor diil evet/ hayır o kader.






  • quote:

    Orjinalden alıntı: egeliefe

    quote:

    Ama bir kural vardır çalışıyorsa dokunma diye. Bana sorarsan örneğin arabada herşeyden memnunum, sırf anlık tüketim göreyim diye yazılımını güncelletmem. Sonra başka dert açar başıma belli mi olur :)


    Bende 'çalışıyorsa dokunma' flsefesini benimsemiş durumdayım.
    Klimanın sağdaki göstergesinin içine hava kaçtı ama açtırıp baktırmak istemiyorum.
    Sök-tak yaptıktan sonra gövdeden çatır-çutur sesler gelir diye korkuyorum.

    vallaha bencede doğru diyorsunuz yani felsefe doğru ama ben yinede yüklenebiliyorsa benim araca yükletirim çünkü bana göre cok güzel bir özellik




  • devir saati 1500 ila 2000 arasında oluyor şu anda hatırlayamayacağım net olarak..anlık yakıt tüketimini kullanmaya çalıştım ama sağlıklı bir sonuç elde edemedim..ben arabadan anlamam..marşa basıp devam ederim..bu yüzden size sorma gereksinimi duydum..sonuç olarak ne yapmalıyım??şimdiden teşekkürler...

    quote:

    Orjinalden alıntı: klok

    arabanın yğıldığını hissediyosan ki yığılır muhtemelen 4 viteste devam et(ama yokuş aşağı 5lersin)
    yıgılan araba hem çok yakar hemde motoru yorar bunu YB anlık tüketimi aç anlersın
    quote:

    Orjinalden alıntı: alp216

    merhaba arkadaşlar..bir soru sormak istiyorum..ben genelde CC de 90 km hızla giderim,bu hızla giderken vites 5. viteste mi olmalıdır yoksa 4. viteste mi??yani hem ekonomisi için hem de motora zarar olup olmaması yönünden hangi viteste olmalı??






  • FOCUSLARIN MAXİMUM TOKUNU ÜRETTİĞİ DEVİR 1750 Nm den başlar..bu da 5.viteste 95km e tekabül eder...eğer cc buna sabitlersen hem ekonomi hem maximum torku elde etmiş olursun.........




    quote:

    Orjinalden alıntı: alp216

    devir saati 1500 ila 2000 arasında oluyor şu anda hatırlayamayacağım net olarak..anlık yakıt tüketimini kullanmaya çalıştım ama sağlıklı bir sonuç elde edemedim..ben arabadan anlamam..marşa basıp devam ederim..bu yüzden size sorma gereksinimi duydum..sonuç olarak ne yapmalıyım??şimdiden teşekkürler...

    quote:

    Orjinalden alıntı: klok

    arabanın yğıldığını hissediyosan ki yığılır muhtemelen 4 viteste devam et(ama yokuş aşağı 5lersin)
    yıgılan araba hem çok yakar hemde motoru yorar bunu YB anlık tüketimi aç anlersın
    quote:

    Orjinalden alıntı: alp216

    merhaba arkadaşlar..bir soru sormak istiyorum..ben genelde CC de 90 km hızla giderim,bu hızla giderken vites 5. viteste mi olmalıdır yoksa 4. viteste mi??yani hem ekonomisi için hem de motora zarar olup olmaması yönünden hangi viteste olmalı??








  • quote:

    yani felsefe doğru ama ben yinede yüklenebiliyorsa benim araca yükletirim çünkü bana göre cok güzel bir özellik


    Elbette seçim senin...
  • yükletebilirsen haberimiz olsun..ben de düşünüyorum öyle bir imkan varsa..

    quote:

    Orjinalden alıntı: gatol26


    quote:

    Orjinalden alıntı: egeliefe

    quote:

    Ama bir kural vardır çalışıyorsa dokunma diye. Bana sorarsan örneğin arabada herşeyden memnunum, sırf anlık tüketim göreyim diye yazılımını güncelletmem. Sonra başka dert açar başıma belli mi olur :)


    Bende 'çalışıyorsa dokunma' flsefesini benimsemiş durumdayım.
    Klimanın sağdaki göstergesinin içine hava kaçtı ama açtırıp baktırmak istemiyorum.
    Sök-tak yaptıktan sonra gövdeden çatır-çutur sesler gelir diye korkuyorum.

    vallaha bencede doğru diyorsunuz yani felsefe doğru ama ben yinede yüklenebiliyorsa benim araca yükletirim çünkü bana göre cok güzel bir özellik




  • dostlar yeniden selamlar...bu mesajı yazdığım süreden bu yana gelişen olayları sizlerle paylaşmak isterim...

    bugün itibari ile aracım 1000 km ye ulaşmış durumdadır...sorunlarım halen devam etmektedir ve servisten henüz olumlu bir yanıt gelmemiştir...yani servise götüreli 15 gün olmasına rağmen maalesef ki sorunlu parçalarım değiştirilememiştir...ayrıca zoraki olarak öğrendiğim bilgilerde parçalarımın 3 adedinin (kapı fitilleri ve klima düğmesi) Türkiye de olmadığını ve yurt dışından geleceğini tespit ettim...çok enteresan gelen kapı fitillerinin Bayide ve Türkiye distrübütöründe olmayışıdır...

    Bir başka konu ise heğimizin aracı almamız ile doldurduğu anket formudur...bu formuda dolduralı yaklaşık 10 gün olmuştur..hususi olarak hızlı dönüş yapmaları için interneti kullanmama ve memnuniyetsizliklerimi dile getirmeme rağmen bir yetkili dahi bana geri dönüş yapmamıştır...

    bu durumlar ilgili görevli ve bayilerin açıkçası araçla ne kadar ilgili olduklarını anlatmaya herhalde fazlası ile yeterlidir...açıkçası ben aracı bu ilgisizliklere tahammül edebilmeyi göze alamayan hiç kimseye önermiyorum..


    quote:

    Orjinalden alıntı: mongollica

    Öncelikle selamlarımı ileterek sorunumu iletmek isterim.

    Geçen ay itibari ile eski arabamı satmamdan ötürü yeni bir araba almaya karar verdim ve ford focus da karar kıldım...ay başında yeni arabama binmek kısmet oldu...açıkçası arabanın görüntüsü ve ebatları ile donanımı gayet hoş olarak görülmektedir...ancak almamdan 2 gün sonra arkadan (yolcu koltuğunun arkası ve araba 100 km de) ses gelmeye başladı...bu ses rahatsız ediciydi...ama nazarlık olarak adlandırdık ve bir süre sonra düzeltebileceğini umut ederek önemsemedik...ancak 2 gün sonra fitiller bombelendi...aracı alırken çok irdelememiştim ama cam fitillerinin çok gelişigüzel kesildiğini fark ettim...bu sorun üzerine servise gitmeye karar verdim..müsait olmam gereği hafta başını bekledim ve zamanı geldiğinde ailem ile birlikte hem dolaşmak hem de servise bu sorunları göstermek için uğramak istedim...o gün tesadüfen hava fazlası ile sıcaktı...klimayı çalıştırmak istedim...ancak çok az üflediğini ve 4 numaranın çalışmadığını fark ettim...ayrıca hızlı giderken arabanın içinde fırtınalar koptuğunu izledim...servise gittiğimde ise aracın hemen hemen tüm plastik aksamının gelişigüzel yapıldığını da hep beraber fark ettik...(sağ ön cam bakaliti ayrıldı-bagaj bakalitinin altı boş-sol arka kapının kelebek cam bakaliti yerinden çıkmış) plastiklerin bir kısmı açılmıştı...bana dediler ki parça bekleyelim...hala bekliyorum (10 gün oldu)...zannedersem müşteri memnuniyeti bekleme ile test ediliyor..bu arada parçalar yurt dışından geliyormuş...5. aramamda söylediler...

    Evet dostlar sorunum abartısız bu şekilde...ben şu an 600 km de olan arabamdan açıkçası hiçte haz almıyorum...hatta binmeye ödüm kopuyor...bence bu arabayı almakisteyen dostlar bir kez daha düşünsünler..





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mongollica -- 3 Ekim 2007; 13:52:28 >




  • hangi formdan bahsediyorsun? yurtdışından gelense vakit alır.. bence yapmadıysan halawww.ford.com.tr deki bize ulaşın bölümüne şikayetini bildir..mutlaka geri dönüş yaparlar sana..
  • Aracın serviste bekleme süresi belli gün sayısını geçtiği zaman (emin değilim ama galiba 15) sana geçici olarak bi araç vermeleri gerekiyor diye biliyorum ben

    Acaba yanlış mı biliyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi geekiad -- 3 Ekim 2007; 14:47:04 >
  • benim geçtiğim yollarda radar var...yakalanmayalım sonra??
    quote:

    Orjinalden alıntı: cmax1973

    FOCUSLARIN MAXİMUM TOKUNU ÜRETTİĞİ DEVİR 1750 Nm den başlar..bu da 5.viteste 95km e tekabül eder...eğer cc buna sabitlersen hem ekonomi hem maximum torku elde etmiş olursun.........




    quote:

    Orjinalden alıntı: alp216

    devir saati 1500 ila 2000 arasında oluyor şu anda hatırlayamayacağım net olarak..anlık yakıt tüketimini kullanmaya çalıştım ama sağlıklı bir sonuç elde edemedim..ben arabadan anlamam..marşa basıp devam ederim..bu yüzden size sorma gereksinimi duydum..sonuç olarak ne yapmalıyım??şimdiden teşekkürler...

    quote:

    Orjinalden alıntı: klok

    arabanın yğıldığını hissediyosan ki yığılır muhtemelen 4 viteste devam et(ama yokuş aşağı 5lersin)
    yıgılan araba hem çok yakar hemde motoru yorar bunu YB anlık tüketimi aç anlersın
    quote:

    Orjinalden alıntı: alp216

    merhaba arkadaşlar..bir soru sormak istiyorum..ben genelde CC de 90 km hızla giderim,bu hızla giderken vites 5. viteste mi olmalıdır yoksa 4. viteste mi??yani hem ekonomisi için hem de motora zarar olup olmaması yönünden hangi viteste olmalı??










  • quote:

    Orjinalden alıntı: alp216

    benim geçtiğim yollarda radar var...yakalanmayalım sonra??
    quote:

    Orjinalden alıntı: cmax1973

    FOCUSLARIN MAXİMUM TOKUNU ÜRETTİĞİ DEVİR 1750 Nm den başlar..bu da 5.viteste 95km e tekabül eder...eğer cc buna sabitlersen hem ekonomi hem maximum torku elde etmiş olursun.........





    Kadranda 95 km hızı gördüğünüzde aslında 90 km yol hızı ile ancak gidiyor olursunuz. Bu hızda da radara yakalanmazsınız.
    Öte yandan zaten trafik kanununa göre radarda %10'luk bir tolerans da vardır. Yani hız limitinin 90 km olduğu bir yerde 99 km'ye kadar ceza yemezsiniz...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: mongollica

    dostlar yeniden selamlar...bu mesajı yazdığım süreden bu yana gelişen olayları sizlerle paylaşmak isterim...

    bugün itibari ile aracım 1000 km ye ulaşmış durumdadır...sorunlarım halen devam etmektedir ve servisten henüz olumlu bir yanıt gelmemiştir...yani servise götüreli 15 gün olmasına rağmen maalesef ki sorunlu parçalarım değiştirilememiştir...ayrıca zoraki olarak öğrendiğim bilgilerde parçalarımın 3 adedinin (kapı fitilleri ve klima düğmesi) Türkiye de olmadığını ve yurt dışından geleceğini tespit ettim...çok enteresan gelen kapı fitillerinin Bayide ve Türkiye distrübütöründe olmayışıdır...

    Bir başka konu ise heğimizin aracı almamız ile doldurduğu anket formudur...bu formuda dolduralı yaklaşık 10 gün olmuştur..hususi olarak hızlı dönüş yapmaları için interneti kullanmama ve memnuniyetsizliklerimi dile getirmeme rağmen bir yetkili dahi bana geri dönüş yapmamıştır...

    bu durumlar ilgili görevli ve bayilerin açıkçası araçla ne kadar ilgili olduklarını anlatmaya herhalde fazlası ile yeterlidir...açıkçası ben aracı bu ilgisizliklere tahammül edebilmeyi göze alamayan hiç kimseye önermiyorum..






    öncelikle geçmiş olsun umarım sorunlar inşallah en kısa zamanda halledilir tam emin olmamakla birlikte yine bu forumda arkadaşlarımızdan duydum bu parça istekleri eğer acil önemli diye bildirilirse daha kısa bi sürede geldiğini solemişti sanırım arkadaşımzın arka camı kırılmış ve aracın serviste bekletmişlerdi arkasını takip ettiğinde camı acil onemli olarak istediklerinde daha kısa sürede geldiğini öğrenmişti.Yani bu servislere bıraz diş göstermeyince zora büküyolar tabiri caizse benim isteyip yaptıramadığımı elimde forddan gelen 2 zarfla çatır çatır yaptılar.Yani bide aracınızı yeni almışınız o kadar para verip keyfini sürceksiniz yapılan gerççekten çok ayıp Allah sabır versin.




  • 
Sayfa: önceki 732733734735736
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.