Şimdi Ara

FOCUS GHİA GİZLİ ÖZELLİKLER (11. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
777
Cevap
29
Favori
457.068
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • fordun yeni çıkardığı araçlarda yokmuş sanırsam(bkz 2008 c-max ve 2008 mondeo)...

    bir de benim sorum olacak..cc devredeyken ve yokuş aşağı seyir halindeyken araç sürekli sabit hızla mı iniyor??hani vites boştayken veya 5. vitesteyken yokuş aşağı hızlanıyor ya..cc devredeyken de hızlanmıyordur değil mi?
  • eğer yokuş aşağı iniyorsan o hızda sabit kalmak için hız kesiyor..
  • Devir yukselir ama hız asla çıkmaz inmez..
  • Benim araba CC deyken yokuş yukarı hızı sabitliyorda, yokuş aşağı neden hızı artıyor peki?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: erdemdogan24

    2008 makyajlı focusta cc yok galiba ya yerini değiştirdiler yada kaldırdılar resimlerde tuşlar gözükmüyo.Bilgisi olan varmı??


    bence kesin vardır cc ghia donanımında. Çünkü makyaj, aracı daha iyi yapmak için. Dolayısı ile varolan birşeyi çıkarmazlar. Araba gelmeden resimlere bakarak yorum yapma. Sonuçta, prototip bir araç. Seri üretime geçmedi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nicotinell -- 13 Kasım 2007; 23:18:21 >
  • AVC'yi +7 yaptığı halde sesin artmadığından şikayet eden arkadaşlar varsa: Clip ve Comp özelliklerinin Off durumunda olması gerekiyor. Yoksa AVC çalışmıyor..

    quote:

    Orjinalden alıntı: erdemdogan24

    menüye gir seçenekleri değiştir yukarı olarak.AVC yazıyo oraya gelince sağa basara +7 ye getir.Artık devrede ve en belirgin şekilde.onu sen ayarlarsın artık +5 yapabilirsin ben öle kullandım.
  • yokuş fazlaysa biraz artabilir ama boş viteste gibi artmaz, sabitlediğin hıza yavaşça düşmesi lazım..
    quote:

    Orjinalden alıntı: @NTARES

    Benim araba CC deyken yokuş yukarı hızı sabitliyorda, yokuş aşağı neden hızı artıyor peki?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: erdemdogan24
    Devir yukselir ama hız asla çıkmaz inmez..

    Devir ve hız doğru orantlıdır.. Devir yükseliyor ve hız artmıyorsa debriyaj balatası bitmiş demektir..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: @NTARES
    Benim araba CC deyken yokuş yukarı hızı sabitliyorda, yokuş aşağı neden hızı artıyor peki?

    Aracı yavaşlatmaya motorun gücü yetmiyor.. Normal bir durum..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ozyurek

    quote:

    Orjinalden alıntı: erdemdogan24
    Devir yukselir ama hız asla çıkmaz inmez..

    Devir ve hız doğru orantlıdır.. Devir yükseliyor ve hız artmıyorsa debriyaj balatası bitmiş demektir..



    Hızı 80 e sabitledim ve hafif eğimli yolda aşşağıya doğru baya bi gittim.Devir 3 bine geldi ve biraz bağırmaya başladı ama hız hala 80 deydi..Vites 3
  • Sabitlediğiniz an da hızınız 80 miydi..
    Cevap evet ise bunu siz bana açıklayın lütfen..
    Hız artmadan devir nasıl yükselir.. ?
  • Abi heralde 80 di.Bu zamana kadar kaça sabitlediysem hiç düşmedi artmadı.Ama yokuş aşşağıya giderken devir yukseliyor.Bunu aracın bağırmasından yani motor freni yapmasından anlayabiliyoruz.Oda olmadı vites 3 te hız 80 de ve devirin 3binde olmasını bana siz açıklayabilirmisiniz?Bu dediğim tofaşlarda olur ancak.Bu araba 3 te 120 gören bi motora sahip.3 binde 100 yapması gerekirken 80 de kalması anormal değilmidir.Adı üstünde hız sabitleyici devir sabitleyici değil.Belki sizin araçla bizim araç arasında fark vardır.Binin bi 2008 ghia ya.Yokuş aşşağı sabitle ve gör devir nasıl yukselir...

    İyi sürüşler..
  • Debriyaj kaçırmıyorsa aracın belli bir vites ve belli bir devirde yaptığı hız hep aynıdır. Bence bir yerde bir hata yapıyorsunuz...
  • Yokuş aşşağıya nasıl aynı olabilir.Yokuş yukarı 3 te 120 yapamaz ama yokuş aşşağı veya düz yolda 3 te 120 rahat görüyo.Aynı devirde aynı hız olacağını sanmam..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: erdemdogan24

    Yokuş aşağıya nasıl aynı olabilir.Yokuş yukarı 3 te 120 yapamaz ama yokuş aşşağı veya düz yolda 3 te 120 rahat görüyo.Aynı devirde aynı hız olacağını sanmam..


    Düz vitesleri bilmem ama ben CVT kullanıyorum. Belli bir hızda(örneğin 100 Km) düz yolda hız sabitliyorum. Düzde 2000 devir çevirirken 100 Km sürat için, yokuş inerken kendisi 3000 devirlere getiriyor.Hız yine 100 km de sabit kalıyor. Bilenler Adana-Pozantı otoyolunu hatırlasın. İşte o pozantıya giden o 10 km'lik yokuştan inerken hız sabitken motor 1000 devir fazla çeviriyor. Bu durumda ben otomatikten manuele alıyorum birden devir düşüyor normalin biraz üstüne.

    Dediğim gibi ben CVT otomatikte bunları yaşıyorum. Düzlerde durum farklı olabilir.




  • CVT vitesli araç kullanıyorum 1,5 yıldan bu yana. Araba 25.000 KM'ye geldi. Yeni bir şey keşfettim yol bilgisayarında. Halbuki kullanım kılavuzunda da yazıyormuş ama ben yeni farkettim. Oysa kullanım kılavuzunu okumuştum. Ben görmemişim ama yazıyormuş.

    Olay şu; yol bilgisayarı üzerinde otomatik vites ayarları olduğunu yeni farkettim arkadaşlar.Bizim CVT lerde(kullananlar bilir) D-N-R-P olmak üzere 4 konum var. Oysa birçok otomatik vitesli başka araçlarda ayrıca spor, ekonomi, adaptif vb. yardımcı tuşlar olur. Bizim CVT li araçlarda niye yok diye düşünmüştüm ilk zamanlar. Demekki yok CVT olanlarda sanmıştım geçen haftaya dek.

    Hatırlarsanız TDCİ olan araçlarda direksiyon için spor- konfor- standart diye seçenekler var. Bu ayarların hemen arkasında gelişmiş diye bir menü daha çıkıyor ve ardından (Kullanım Kılavuzuna Bakınız ) şeklinde ön uyarıdan sonra vites kutusu ayarları çıkıyormuşda benim haberim yokmuş.

    İşte bu ayar menüsünden otomatik vitesimizi spor- adaptif ve ekonomi ayarlarından birisine ayarlayabiliyoruz. Ben şimdiye kadar farkında olmadan adaptif ayarında kullanmışım. Geçen hafta bir uzun yol yapmıştım. Yakıt harcamamı ise focus başlığında yazmıştım. Dönüşü ise ekonomi ayarında yaptım. Sonucu yarın yakıt aldıktan sonra yazacağım. Çünkü daha bu gece döndüm.

    Bu konuda daha detaylı bilgisi olan CVT kullanıcısı arkadaşlarda deneyimlerişni yazabilirlermi acaba?

    NOT : Bu ayarlar araç park halindeyken aktif oluyor. Hatırlatayım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vuralkan -- 14 Kasım 2007; 23:43:46 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: vuralkan

    CVT vitesli araç kullanıyorum 1,5 yıldan bu yana. Araba 25.000 KM'ye geldi. Yeni bir şey keşfettim yol bilgisayarında. Halbuki kullanım kılavuzunda da yazıyormuş ama ben yeni farkettim. Oysa kullanım kılavuzunu okumuştum. Ben görmemişim ama yazıyormuş.

    Olay şu; yol bilgisayarı üzerinde otomatik vites ayarları olduğunu yeni farkettim arkadaşlar.Bizim CVT lerde(kullananlar bilir) D-N-R-P olmak üzere 4 konum var. Oysa birçok otomatik vitesli başka araçlarda ayrıca spor, ekonomi, adaptif vb. yardımcı tuşlar olur. Bizim CVT li araçlarda niye yok diye düşünmüştüm ilk zamanlar. Demekki yok CVT olanlarda sanmıştım geçen haftaya dek.

    Hatırlarsanız TDCİ olan araçlarda direksiyon için spor- konfor- standart diye seçenekler var. Bu ayarların hemen arkasında gelişmiş diye bir menü daha çıkıyor ve ardından (Kullanım Kılavuzuna Bakınız ) şeklinde ön uyarıdan sonra vites kutusu ayarları çıkıyormuşda benim haberim yokmuş.

    İşte bu ayar menüsünden otomatik vitesimizi spor- adaptif ve ekonomi ayarlarından birisine ayarlayabiliyoruz. Ben şimdiye kadar farkında olmadan adaptif ayarında kullanmışım. Geçen hafta bir uzun yol yapmıştım. Yakıt harcamamı ise focus başlığında yazmıştım. Dönüşü ise ekonomi ayarında yaptım. Sonucu yarın yakıt aldıktan sonra yazacağım. Çünkü daha bu gece döndüm.

    Bu konuda daha detaylı bilgisi olan CVT kullanıcısı arkadaşlarda deneyimlerişni yazabilirlermi acaba?

    NOT : Bu ayarlar araç park halindeyken aktif oluyor. Hatırlatayım.



    Benim benzinli otomatikte böle bişey yok yaw. Acaba varmı?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: erdemdogan24

    Abi heralde 80 di.Bu zamana kadar kaça sabitlediysem hiç düşmedi artmadı.Ama yokuş aşşağıya giderken devir yukseliyor.Bunu aracın bağırmasından yani motor freni yapmasından anlayabiliyoruz.Oda olmadı vites 3 te hız 80 de ve devirin 3binde olmasını bana siz açıklayabilirmisiniz?Bu dediğim tofaşlarda olur ancak.Bu araba 3 te 120 gören bi motora sahip.3 binde 100 yapması gerekirken 80 de kalması anormal değilmidir.Adı üstünde hız sabitleyici devir sabitleyici değil.Belki sizin araçla bizim araç arasında fark vardır.Binin bi 2008 ghia ya.Yokuş aşşağı sabitle ve gör devir nasıl yukselir...

    İyi sürüşler..


    Kafam gerçekten karışmış vaziyette bir iki soru sorup bildiğim bir iki şeyi paylaşayım. Öncelikle erdemdogan araba manuel mi, otomatik mi? İkincisi cc'siz normal kullanımda vites-devir-hız oranlarını ölçtün mü?

    Benim araba için 3. vites 1000 devir yaklaşık 24 km'lik bir hız ediyor. 6500 devir çevirdiğini düşünürsek 3.vites bu haliyle 156 km'ye kadar uzar. (Bu cümleyi yazarken senin araabanın TDCi olduğunu farkettim.) Neyse, bu durumda daha rahat hesap yapabiliriz. Burada senin 3000 devirde 100 km beklentin yanlış. TDCi devri 4500'de biter. Bu noktada 120 km'ye ulaştığını düşünürsek 1000 devirde 26.66 km yapıyor senin araba 3. vites için. 3000 devir tam olarak 80 km'ye denk geliyor.

    Sesin değişmesinden dolayı yanılıp devrin yükseldiğini zannetmiş olabilirsin. Ama devir değişmeden sadece kompresyona geçiş motor sesini çok değiştirir. Düz yolda 3. viteste tam 80 km'de motor devrini bir daha kontrol edip paylaşırsan sevinirim.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: erdemdogan24

    Yokuş aşşağıya nasıl aynı olabilir.Yokuş yukarı 3 te 120 yapamaz ama yokuş aşşağı veya düz yolda 3 te 120 rahat görüyo.Aynı devirde aynı hız olacağını sanmam..


    Manuel bir arabada vites dişlileri, debriyaj ve tekerlekler daima tam kenetli vaziyettedir. Arkadaşların sürekli "debriyaj kaçırma" ihtimalini sorgulaması bu yüzden. Çünkü yazdığın gibi bir devir-hız oranı bozulması ancak debriyaj kaçırdığında olur. Veya tam otomatik arabalarda "viskoz kavrama" denilen debriyajın iki yakasının daima birbirinden faklı hızlarda döndüğü sistemde doğal olarak senin söylediğin "tek viteste aynı hızda farklı devirler" görülebilir.

    Bir araba yokuş aşşağı veya düz 120 görüp yokuş yukarı 120 göremeyebilir. Ama 120'ye çıkamadığında devir bandını da bitirememişsin demektir. Yani aynı hız yoksa aynı devir de yok.




  • Arkadaşlar; balatanın kaçırmadığını düşünürsek sistem aşağıdaki gibi çalışır..
    Sesdeki değişme kompresyon anındaki sestir.. Kompresyon arttıkça ses artar.. Ama manuel viteste hız artmadıkça devir artmaz..
  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.