Şimdi Ara

Fifa 17 Formasyon seçiminin önemi ve Counter Formasyonlar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4
Cevap
1
Favori
799
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba arkadaşlar.
    Öncelikle Bu konuyu açma sebebim kendimce FIFA oyun mekaniğinde farkettiğim ve kullandığımda fark yarattığını gördüğüm bazı konuları sizlerle paylaşmak ve sizlerden de bu konuda geribildirim almak.
    Gelelim konuya :
    Herkes mutlaka farketmiştir , her oyunun olduğu gibi Fifa'nın da bir algoritması var.Hem rakip eşleşmelerinde hem de oyun içi dinamiklerde sürekli değişkenlik gösterebilen ve oyuncuların oyunda kullandığı taktiklere ve seçmiş olduğu oyuncu ve takımlara bağlı olarak bazı yapay zeka geliştirmeleri var.Ben açıkçası Fifa 13 ten beri fifa oynuyorum ve fifa 16 ya kadar PC de oynadım , ardından 16 da xbox one a geçtim ve şuan xbox one da devam ediyorum.
    Başından beri oyunun mekaniğini çözmeye odaklandım niyeyse! Örneğin hangi pozisyonda kaleciler nasıl hareket eder, Hangi pozisyonda uzak köşeye , hangisinde yakın köşeye vurmak lazım.Hangi pozisyonda plase vurulur hangisinde sert şut çekilir , uzaktan şutları hangi pozisyonda ve açıda vurmak lazım , PC karşıma rakip seçerken neye dikkat ediyor acaba gibi şeylerdi bunlar....
    En önemlisi de en son söylediğim!!! PC beni bir rakiple eşleştiriyor ama bunun mutlaka bir olayı var...Neye göre eşleşiyorum.
    Neyse dostlar oynarken bir şey dikkatimi çekti.Takır takır yendiğim 5-6 attığım maçlarda oldu fakat rakibin benden kötü olduğunu görüp direkleri dövdüğüm , Hiç kaçırmadığım vuruşları dışarı attığım, rakip kalecinin akılalmaz şutları çıkarışları ve saç baş yolduğum maçlar da çok oldu.Ama biliyorum ben o rakibi çok rahat yenerim.Ha adam gerçekten iyi oyuncudur ne yaparsan yap onu yenemezsin bunu kastetmiyorum.Benim dışımda sanki oyun bişeylere müdahale ediyor diye düşündüğüm maçlar bunlar.(Momentum momentum diye kafayı yediğimiz.)
    Arkadaşlar sonuçta 11 + 11 = 22 değişkenin etken olduğu fakat 1 etkenini sizin , 1 etkeninide rakibinizin yönettiği ve diğer 20 oyuncuyu AI yani PC nin yönettiği bir oyundan bahsediyoruz.Yok herşeyi ben kontrol ediyorum diyen olmaz herhalde bu forumda!!!Sonuçta Call of Duty oynamıyoruz önümüze gelene biz ateş edip haklayalım.Siz 1 adam ile top sürerken takımınızdaki diğer adamların koşularını , hareketlerini , doğru pozisyonda olmalarını hep PC kontrol ediyor.Mesela bir maçta kaleciden dönen topları hep benim adamım yakalıyor çat diye Rebound dan golü yazıyorum ama başka maçta benim adam dönen topları hiç alamıyor yada yanlış pozisyonda oluyor.
    EEEE diyeceksiniz yani ne demek istiyorsun???
    Şunu demek isterimki deneye deneye bir şey farkettim oyunda sizin formasyonunuz ve karşınıza seçilen rakibin formasyonu bu tür durumlardaki en önemli etkenlerden biri.
    Ben genelde 4231 - 2 taktiğini kullanırım.Yenildiğim maçlarda hep karşıma 433-4 taktiği veya 4-3-3 çeşitleri ile oynayan rakip veriyordu PC.Acaba dedim bir işlevi varmı gerçekten ve internette 433 formasyonun counter formasyonunu aradım.Az yanıt buldum ama bulduğum yerlerde hep 5 li defans kullanıp counter attack ile 433 ün geçileceği yazılıyordu.Denemeye başladım ve gerçekten farkı gördüm.4231 de direkleri döverken , 2.yarı 532 ye geçtim anaaaa 48. dk da yazdım golü hemde öyle çok rahat gol olacak bir yerden ve açıdan da değil. Basbaya balık sayılabilecek cinsten bir gol.Reboundlarda top bende kalmaya başladı.Oyuncularım kaleye yüzü dönük çok güzel açılar yakalamaya başladı.Rakip benim defansımı geçemez oldu.Amanın dedim döndü momentum bana.
    Sonra başladım diğer formasyonların counter formasyonlarını araştırmaya.Bulduğum counter formasyonları aşağıda yazıyorum.Belki başta saçma gelebilir sizlere ama bir deneyin derim.Deneyimlerinizi bu başlık altında tartışırız.Elin gavurları deli gibi oynuyor şu oyunu çünkü oyunun mekaniğini çözüp ona göre oynuyorlar.Bizde karşılıklı fikir alışverişi ile çözeriz.

    Formasyon > Counter Formasyon
    3-4-2-1 > 4-3-3 çeşitleri kanat organizasyonu
    3-4-1-2 > 4-3-3 çeşitleri kanat organizasyonu
    3-4-3 > 4-3-3 çeşitleri kanat organizasyonu
    3-5-2 > 4-3-3 çeşitleri kanat organizasyonu
    4-1-2-1-2 > 4-2-3-1 ve 3-5-2
    4-4-2 ve çeşitleri > 4-1-2-1-2 ve 4-3-3 çeşitleri (4-3-3 çok gollü geçiyor)
    4-3-3 ve çeşitleri > 5-3-2 gibi 5 li defans sistemi ve ayrıca 4-2-2-2
    5-2-1-2 gibi 5 li defans sistemi > 3-5-2 ve 3-4-3 gibi orta sahası kalabalık taktikler
    4-3-2-1 ve çeşitleri > 4-3-3(2) ve 4-3-3 çeşitleri
    4-2-3-1 ve 4-2-3-1(2) > 4-3-3(4)

    Arkadaşlar bu counter formasyonların hemen hepsi bizzat denediğim ve gerçekten oyun akışının değiştiğini hissettiğim formasyonlar.Rakibinize karşı zorlandığınız saç baş yolduğunuz maçlarda bir deneyin bakalım farkedecekmi? Tecrübelerinizi sizde paylaşırsanız bu başlık altında oyunumuzu geliştirelim derim.Sevgiler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gonadotropin -- 9 Kasım 2016; 0:30:47 >







  • aslında kendin de yazmışsın yani bence bu momentum dediğimiz şey bu formasyonumuzun rakibe göre verdiği tepki.Sonuçta biz aynı taktiği her rakibe karşı olumlu olarak kullanmamız pro olmadıkça çok zor.Birde diğer momentum denilen şey tuş gecikmesi olayı.Öndeki forvete atıcam pası mesela koşarken kullandığım yönü algılayım oraya atıyor pası bazen bizde oyun bizim oynatmıyo olarak algılıyoruz.

    Denicem taktiklerini özellikle 4-1-2-1 çok kullanılıyor rakiplerimce bu sıralar onun counterını deniyorum birazdan
  • Hocam güzel tespit ve güzel yazı olmuş. Bende denemek isterim ilk fırsatta.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • charm35 kullanıcısına yanıt
    Dostum kesinlikle katılıyorum. Bağlantımda gecikmenin yüksek olduğu zamanlarda gol atmakta çok zorlanıyorum veya atamıyorum.Çünkü bu oyunda zamanlama en önemli şey.Bunu en güzel Aut atışlarında kaleci ile degaj dikerken anlıyorum.Sağa doğru degaj dikecem örneğin, analogu sağa itiyorum kaleci 1 saniye sonra o yöne dönüyor.Böyle maçlarda hep şutlarım dışarda , direkte veya kalecide.Yada tam vuracakken hop diye defans giriveriyor araya.Oyuncuların hızlı tepki verme yani "reactions" özellikleri yok oluyor resmen....
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.