Şimdi Ara

FİESTA TDCİ VE BENZİNLİ KULLANICILARI PAYLAŞALIM- ilk mesaj güncellendi (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4.008
Cevap
32
Favori
354.302
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xpug

    @nightfox

    Birader senin fiestanın modeli mi 2000 motoru mu . 10 litre çok fazla. Aracın bakıma ihtiyacı var gibi.

    @zedire
    Benim arabam 2007 Fiesta Ghia 1.6i,
    Bu konuyu açmışsın ama sonra pek uğramadın heralde. Uzun yol performansı hakkında yukarıda uzunca bir yorum yazdım, en ufak bir yorum da bile bulunmadın.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: xpug

    @zedire
    Benim arabam 2007 Fiesta Ghia 1.6i,
    Bu konuyu açmışsın ama sonra pek uğramadın heralde. Uzun yol performansı hakkında yukarıda uzunca bir yorum yazdım, en ufak bir yorum da bile bulunmadın.



    buraya sık sık uğruyorum fakat senin uzun yol izlenimlerini yazdığn dönemde annemin rahatsızdı. foruma girip göz atıp çıkıyordum. o zaman yazmayınca öyylee kaldı.

    1- bildiğin yol en kısa yoldur. haritada gördüğün her yola dalmayacaksın.
    2- klima daha doğrusu içeriyi soğutmak yerine sıcağında içeriye girmesini önleme fikrine katılıyorum. ama cam film lerin yasak olduğunu söylüyorlar. ben en çok ön camın ısınmasından şikayetçiyim. sanki öncamda kalorifer yanıyor. klima bile zor soğutuyor ön camı.
    3- 138 ykr benzinli bir araç için bence çok çok iyi bir değer. ben dizelle 110 ykr yaktım.
    4- direksiyon, vites geçişi ayak ağrıları olmaması konusunda kesinlikle katılıyorum. koltuğu pedallara yetişecek ve aracı kontrol edecek seviyede tutttuğum sürece problem yok
    5- sert suspansiyonun faydaları . uyumak istesende ayakta tutuyor seni herkes aynı fikirde bu suspansiyon için.

    ENSON OLARAK BU YOLCULUĞU KAZASIZ BELASIZ BİTİRMEN EN GÜZELİ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nejdet Ay -- 3 Ağustos 2007; 11:09:45 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nejdet Ay

    quote:

    Orjinalden alıntı: xpug

    @zedire
    Benim arabam 2007 Fiesta Ghia 1.6i,
    Bu konuyu açmışsın ama sonra pek uğramadın heralde. Uzun yol performansı hakkında yukarıda uzunca bir yorum yazdım, en ufak bir yorum da bile bulunmadın.



    buraya sık sık uğruyorum fakat senin uzun yol izlenimlerini yazdığn dönemde annemin rahatsızdı. foruma girip göz atıp çıkıyordum. o zaman yazmayınca öyylee kaldı.

    1- bildiğin yol en kısa yoldur. haritada gördüğün her yola dalmayacaksın.
    2- klima daha doğrusu içeriyi soğutmak yerine sıcağında içeriye girmesini önleme fikrine katılıyorum. ama cam film lerin yasak olduğunu söylüyorlar. ben en çok ön camın ısınmasından şikayetçiyim. sanki öncamda kalorifer yanıyor. klima bile zor soğutuyor ön camı.
    3- 138 ykr benzinli bir araç için bence çok çok iyi bir değer. ben dizelle 110 ykr yaktım.
    4- direksiyon, vites geçişi ayak ağrıları olmaması konusunda kesinlikle katılıyorum. koltuğu pedallara yetişecek ve aracı kontrol edecek seviyede tutttuğum sürece problem yok
    5- sert suspansiyonun faydaları . uyumak istesende ayakta tutuyor seni herkes aynı fikirde bu suspansiyon için.

    ENSON OLARAK BU YOLCULUĞU KAZASIZ BELASIZ BİTİRMEN EN GÜZELİ...

    Alıntıları Göster
    birde arkadaşlar. uzun yolda fazla hız yapan birisi değilim hem güvenlik hemde ekonomi için. genelde 100 - 110 civarı kullanırım. iki hafta önce adnaya gittim. pozantı-adana arası otoyolunu bilenleriniz vardır. tarsus kavşağını geçip adana ya yöneldiğinizde yol düz. ne viraj ne rampa.

    bir deneyeyim dedim. 140 kadar rahat çıktım. en son ne olur diye devam ettim. 180 i gördüm enson. fakat 150 den sonra araba çok kastı zorlandı. bu kadar sorlanacağını tahmin etmiyordum. 180 i gördükten sonra baktım daha fazla gitmiyor gzdan çektim ayağımı.

    mayısta arbayı aldıktan sonra 2 kes opetten fulledim. arkadaşımda 2006 toyota d-4d var. ben aldığımdan beri hep bp den alıyorum dedi. yaklşık 2 ay boyunca bp den aldım. iki hafta önce adana- ceyhandayım . yeğenlerimi köye bırakacağım. mazot almak için ceyhan kavşağında iki tane opet var yanyana. birine girdim. pek güvenemediğim için 20ytl lik aldım. yeğenleri köye bıraktım. osmaniyeye dönüyorum fakat araba özelliklede alt devirlerde kendini daha çabuk toplamaya başladı. ceyhana döndüğümde bu sefer opetten depoyu fulledim.

    ankara ya döndüm. tekrar bp den fulledim. alt devirlerde toparlanma olayı daha geç oldu. şimdi tekrar opetten fulledim

    sonuç: ben opetin eurodizelinden daha memnun kaldım. dediğim gibi alt devirlerde araba kendini daha çabuk toparlıyor.

    sizin deneyiminiz nedir...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nightfox54

    ama çok keyifLi bi aLet bu fiesta yaaa yeni kasasını ben sevmiyorum 7 senede 7 kere değiştirirdim ben bunu ama kıyamıyorum bırakmaya

    Alıntıları Göster
    Açıkcası bu kadar keyifli olacağını sanmıyordum.Bu sabah babam ver bakim şu anahtarı bide biz sürelim senin arabayı dedi.Neyse verdik tabi.Oturdum yanına taktım emniyet kemerini.Tabi ben bugüne kadar babaya 2. sefer mahcup olmamak için aracı çok dikkatli kullanıyordum.2000-2500 devirde vites değiştir falan.Baba bi gitmeye başladı bizim işyeride evden 20 km şehir içi.Yaa bi baktım bizim düldül oldu aslan kaptırdık gidiyoruz.Haa bu arada babam eski sokak yarışçılarından 3500-4000 de vites değiştirmeler ani kalkışlar makasa girmeler falan derken işyerine vardık Dediki nesi hantal lan bu arabanın,uçuyo işte bende cevap verdim.Bastım yol bilgisayarının düğmesine 7.2 litre yakıt gösteriyor Neyse bugünlük böyle olsun dedi.Haa bide uzun yola çıkmak için onay aldım babadan.Kısmetse ağustosun 3. haftası bodruma gidecem.Aracın sağlamlığını babam test ettikten sonra bu onayı alabildim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nejdet Ay

    birde arkadaşlar. uzun yolda fazla hız yapan birisi değilim hem güvenlik hemde ekonomi için. genelde 100 - 110 civarı kullanırım. iki hafta önce adnaya gittim. pozantı-adana arası otoyolunu bilenleriniz vardır. tarsus kavşağını geçip adana ya yöneldiğinizde yol düz. ne viraj ne rampa.

    bir deneyeyim dedim. 140 kadar rahat çıktım. en son ne olur diye devam ettim. 180 i gördüm enson. fakat 150 den sonra araba çok kastı zorlandı. bu kadar sorlanacağını tahmin etmiyordum. 180 i gördükten sonra baktım daha fazla gitmiyor gzdan çektim ayağımı.

    mayısta arbayı aldıktan sonra 2 kes opetten fulledim. arkadaşımda 2006 toyota d-4d var. ben aldığımdan beri hep bp den alıyorum dedi. yaklşık 2 ay boyunca bp den aldım. iki hafta önce adana- ceyhandayım . yeğenlerimi köye bırakacağım. mazot almak için ceyhan kavşağında iki tane opet var yanyana. birine girdim. pek güvenemediğim için 20ytl lik aldım. yeğenleri köye bıraktım. osmaniyeye dönüyorum fakat araba özelliklede alt devirlerde kendini daha çabuk toplamaya başladı. ceyhana döndüğümde bu sefer opetten depoyu fulledim.

    ankara ya döndüm. tekrar bp den fulledim. alt devirlerde toparlanma olayı daha geç oldu. şimdi tekrar opetten fulledim

    sonuç: ben opetin eurodizelinden daha memnun kaldım. dediğim gibi alt devirlerde araba kendini daha çabuk toparlıyor.

    sizin deneyiminiz nedir...

    Alıntıları Göster

    quote:

    Orjinalden alıntı: zedire

    birde arkadaşlar. uzun yolda fazla hız yapan birisi değilim hem güvenlik hemde ekonomi için. genelde 100 - 110 civarı kullanırım. iki hafta önce adnaya gittim. pozantı-adana arası otoyolunu bilenleriniz vardır. tarsus kavşağını geçip adana ya yöneldiğinizde yol düz. ne viraj ne rampa.

    bir deneyeyim dedim. 140 kadar rahat çıktım. en son ne olur diye devam ettim. 180 i gördüm enson. fakat 150 den sonra araba çok kastı zorlandı. bu kadar sorlanacağını tahmin etmiyordum. 180 i gördükten sonra baktım daha fazla gitmiyor gzdan çektim ayağımı.

    mayısta arbayı aldıktan sonra 2 kes opetten fulledim. arkadaşımda 2006 toyota d-4d var. ben aldığımdan beri hep bp den alıyorum dedi. yaklşık 2 ay boyunca bp den aldım. iki hafta önce adana- ceyhandayım . yeğenlerimi köye bırakacağım. mazot almak için ceyhan kavşağında iki tane opet var yanyana. birine girdim. pek güvenemediğim için 20ytl lik aldım. yeğenleri köye bıraktım. osmaniyeye dönüyorum fakat araba özelliklede alt devirlerde kendini daha çabuk toplamaya başladı. ceyhana döndüğümde bu sefer opetten depoyu fulledim.

    ankara ya döndüm. tekrar bp den fulledim. alt devirlerde toparlanma olayı daha geç oldu. şimdi tekrar opetten fulledim

    sonuç: ben opetin eurodizelinden daha memnun kaldım. dediğim gibi alt devirlerde araba kendini daha çabuk toparlıyor.

    sizin deneyiminiz nedir...


    Valla bugüne kadar bende opetten alıyordum.Ama şirket arabalarına shell'den taşıt tanıma sistemi kurulduğu için shelle döndük.Gayette memnunum durumdan.Opetten farkı yok.Hatta shell'in daha ekonomik olduğunu duydum.Sonucu artık depo bitince size bildiririm.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ebedi_Bedevi


    quote:

    Orjinalden alıntı: zedire

    birde arkadaşlar. uzun yolda fazla hız yapan birisi değilim hem güvenlik hemde ekonomi için. genelde 100 - 110 civarı kullanırım. iki hafta önce adnaya gittim. pozantı-adana arası otoyolunu bilenleriniz vardır. tarsus kavşağını geçip adana ya yöneldiğinizde yol düz. ne viraj ne rampa.

    bir deneyeyim dedim. 140 kadar rahat çıktım. en son ne olur diye devam ettim. 180 i gördüm enson. fakat 150 den sonra araba çok kastı zorlandı. bu kadar sorlanacağını tahmin etmiyordum. 180 i gördükten sonra baktım daha fazla gitmiyor gzdan çektim ayağımı.

    mayısta arbayı aldıktan sonra 2 kes opetten fulledim. arkadaşımda 2006 toyota d-4d var. ben aldığımdan beri hep bp den alıyorum dedi. yaklşık 2 ay boyunca bp den aldım. iki hafta önce adana- ceyhandayım . yeğenlerimi köye bırakacağım. mazot almak için ceyhan kavşağında iki tane opet var yanyana. birine girdim. pek güvenemediğim için 20ytl lik aldım. yeğenleri köye bıraktım. osmaniyeye dönüyorum fakat araba özelliklede alt devirlerde kendini daha çabuk toplamaya başladı. ceyhana döndüğümde bu sefer opetten depoyu fulledim.

    ankara ya döndüm. tekrar bp den fulledim. alt devirlerde toparlanma olayı daha geç oldu. şimdi tekrar opetten fulledim

    sonuç: ben opetin eurodizelinden daha memnun kaldım. dediğim gibi alt devirlerde araba kendini daha çabuk toparlıyor.

    sizin deneyiminiz nedir...


    Valla bugüne kadar bende opetten alıyordum.Ama şirket arabalarına shell'den taşıt tanıma sistemi kurulduğu için shelle döndük.Gayette memnunum durumdan.Opetten farkı yok.Hatta shell'in daha ekonomik olduğunu duydum.Sonucu artık depo bitince size bildiririm.


    Alıntıları Göster
    Yaa arkadaşlar benim bir sorunum var.Yol bilgisayarı 6.3 lt/100 km diyor.Ama gidilebilecek km 650 km diyor.6.3 ortalamaya göre715 km yazması lazım.Sizce bu bir sorun mu?Sorunsa nasıl çözeriz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ebedi_Bedevi

    Yaa arkadaşlar benim bir sorunum var.Yol bilgisayarı 6.3 lt/100 km diyor.Ama gidilebilecek km 650 km diyor.6.3 ortalamaya göre715 km yazması lazım.Sizce bu bir sorun mu?Sorunsa nasıl çözeriz?

    Alıntıları Göster
    @zedire

    Annenin rahatsızlığı umarım geçmiştir.

    @ebedi_bedevi

    Yol bilgisayarının kalan mesafe menüsüne ben şahsen güvenmiyorum. oradaki rakam sonuçta tahmini bir değer. bu rakamı hesaplamak için hangi parametreleri kullandığını bilmiyoruz. bugün 200 km yol yapıp İstanbul'a döndüm. motoru durdurduğumda kalan mesafe 57 km diyordu. 2 saat sonra yeniden arabaya bindim bu sefer 69 km yazıyordu. depodaki yakıtın hareket halindeyken çalkalanmasına bağlı olarak kalan yakıt miktarı doğru hesaplanamayabilir. ekran da görülen ortalama yakıt tüketimi değerini birim zamanda katedilen mesafe ve motora gönderilen yakıt ile hesapladığını düşünürsek, kalan mesafe hesaplamasında farklı bir yöntem kullanılması durumunda rakamlar farklı çıkabilir.

    benim uzun yol deneyimimde yazdığımı okursan aynı durumu görürsün.
    depoyu 1. fullemede ortalama tüketim 6.9lt, depo tam doluyken kalan mesafe 650km
    depoyu 2. fullemede ortalama tüketim 6.6lt, depo tam doluyken kalan mesafe 712km (ilkinden 6 saat sonra, daha çeyrek depo vardı tedbiren fulledim opet bulunca)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xpug

    @zedire

    Annenin rahatsızlığı umarım geçmiştir.

    @ebedi_bedevi

    Yol bilgisayarının kalan mesafe menüsüne ben şahsen güvenmiyorum. oradaki rakam sonuçta tahmini bir değer. bu rakamı hesaplamak için hangi parametreleri kullandığını bilmiyoruz. bugün 200 km yol yapıp İstanbul'a döndüm. motoru durdurduğumda kalan mesafe 57 km diyordu. 2 saat sonra yeniden arabaya bindim bu sefer 69 km yazıyordu. depodaki yakıtın hareket halindeyken çalkalanmasına bağlı olarak kalan yakıt miktarı doğru hesaplanamayabilir. ekran da görülen ortalama yakıt tüketimi değerini birim zamanda katedilen mesafe ve motora gönderilen yakıt ile hesapladığını düşünürsek, kalan mesafe hesaplamasında farklı bir yöntem kullanılması durumunda rakamlar farklı çıkabilir.

    benim uzun yol deneyimimde yazdığımı okursan aynı durumu görürsün.
    depoyu 1. fullemede ortalama tüketim 6.9lt, depo tam doluyken kalan mesafe 650km
    depoyu 2. fullemede ortalama tüketim 6.6lt, depo tam doluyken kalan mesafe 712km (ilkinden 6 saat sonra, daha çeyrek depo vardı tedbiren fulledim opet bulunca)

    Alıntıları Göster
    bende aranıza katıldım 1 ağutosta Tango kırmıı Fiesta Cool aldım..

    sizlere sormak istediğim.. Bu rodaj konusunu biraz daha uygun şekilde anlatırmısınız..

    yani gaza hızlı basmatyacağız.. 2500 devirde değiştiriyorum ve 100 km yi geçmedim şimdilik 240 km deyim.

    benim eksilik olarak gördüğüm koltuk arası kutulu kolçak olmaması bunu haricen yaptırabileceğimiz bir yer var mı?

    birde bu far olayıından bahsetmiş birileri far düğmesini başa sona başa alınca kilitleri kapatınca belirli bir süre yanıyor yani bu özellik var.

    birde o çakmak yanındaki aux girişi ne işe yarar (belki kulannam kılavuzunda vardır ma yavaş yavaş okuorum) bi anlatırsanız sevinirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xpug

    @zedire

    Annenin rahatsızlığı umarım geçmiştir.

    @ebedi_bedevi

    Yol bilgisayarının kalan mesafe menüsüne ben şahsen güvenmiyorum. oradaki rakam sonuçta tahmini bir değer. bu rakamı hesaplamak için hangi parametreleri kullandığını bilmiyoruz. bugün 200 km yol yapıp İstanbul'a döndüm. motoru durdurduğumda kalan mesafe 57 km diyordu. 2 saat sonra yeniden arabaya bindim bu sefer 69 km yazıyordu. depodaki yakıtın hareket halindeyken çalkalanmasına bağlı olarak kalan yakıt miktarı doğru hesaplanamayabilir. ekran da görülen ortalama yakıt tüketimi değerini birim zamanda katedilen mesafe ve motora gönderilen yakıt ile hesapladığını düşünürsek, kalan mesafe hesaplamasında farklı bir yöntem kullanılması durumunda rakamlar farklı çıkabilir.

    benim uzun yol deneyimimde yazdığımı okursan aynı durumu görürsün.
    depoyu 1. fullemede ortalama tüketim 6.9lt, depo tam doluyken kalan mesafe 650km
    depoyu 2. fullemede ortalama tüketim 6.6lt, depo tam doluyken kalan mesafe 712km (ilkinden 6 saat sonra, daha çeyrek depo vardı tedbiren fulledim opet bulunca)

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar 2004 fiestam var yeni saylıır dizel 2,5 aylık falan 70 binde 166 ykr yakıyor nasıl yakıtı 110 lardan bahseden var filtrelerini falanda değiştim ama gene aynı yakıyor sizce ne olabilir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xpug

    @nightfox

    Birader senin fiestanın modeli mi 2000 motoru mu . 10 litre çok fazla. Aracın bakıma ihtiyacı var gibi.

    @zedire
    Benim arabam 2007 Fiesta Ghia 1.6i,
    Bu konuyu açmışsın ama sonra pek uğramadın heralde. Uzun yol performansı hakkında yukarıda uzunca bir yorum yazdım, en ufak bir yorum da bile bulunmadın.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: xpug

    @nightfox

    Birader senin fiestanın modeli mi 2000 motoru mu . 10 litre çok fazla. Aracın bakıma ihtiyacı var gibi.

    @zedire
    Benim arabam 2007 Fiesta Ghia 1.6i,
    Bu konuyu açmışsın ama sonra pek uğramadın heralde. Uzun yol performansı hakkında yukarıda uzunca bir yorum yazdım, en ufak bir yorum da bile bulunmadın.





    Evde değiLdim iki gündür kusura bakma kardeşim bakamadım buraa benim aLetin motoru 1.4 90Hp modeLi 2000 senin tüktim baya ii benimde iLk zamanLar daha iidi tüketim ancak sonradan böLe oLmaya başLadı suapap ayarı benzin otomatiği faLan değişti ondan sonra bu rakamLar çıktı bi daha sevise gittim normaL oLduğunu söyLediLer şehiriçinde 7,5 8 Litre faLan tamam o normaL benim için ama uzun yoLda bu kadar yakmamaLı die düşünüyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nightfox54

    quote:

    Orjinalden alıntı: xpug

    @nightfox

    Birader senin fiestanın modeli mi 2000 motoru mu . 10 litre çok fazla. Aracın bakıma ihtiyacı var gibi.

    @zedire
    Benim arabam 2007 Fiesta Ghia 1.6i,
    Bu konuyu açmışsın ama sonra pek uğramadın heralde. Uzun yol performansı hakkında yukarıda uzunca bir yorum yazdım, en ufak bir yorum da bile bulunmadın.





    Evde değiLdim iki gündür kusura bakma kardeşim bakamadım buraa benim aLetin motoru 1.4 90Hp modeLi 2000 senin tüktim baya ii benimde iLk zamanLar daha iidi tüketim ancak sonradan böLe oLmaya başLadı suapap ayarı benzin otomatiği faLan değişti ondan sonra bu rakamLar çıktı bi daha sevise gittim normaL oLduğunu söyLediLer şehiriçinde 7,5 8 Litre faLan tamam o normaL benim için ama uzun yoLda bu kadar yakmamaLı die düşünüyorum

    Alıntıları Göster
    yakıt sistemindeki bakıma rağmen bu rakamları görmene bir anlam veremedim. açıkçası bu konu üzerinde çok derin bilgim olmadığından aklıma bir fikir de gelmiyor.

    eğer arabanın senin için manevi bir değeri yoksa, bütçenin uygun olduğu bir zamanda yenisini yada 3-4 hatta 5 yaş daha genç bir modelini düşün. eski arabaya tamir şeklinde çok fazla yatırım yapma. (bunları eminim sen de düşünmüşsündür )




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xpug

    yakıt sistemindeki bakıma rağmen bu rakamları görmene bir anlam veremedim. açıkçası bu konu üzerinde çok derin bilgim olmadığından aklıma bir fikir de gelmiyor.

    eğer arabanın senin için manevi bir değeri yoksa, bütçenin uygun olduğu bir zamanda yenisini yada 3-4 hatta 5 yaş daha genç bir modelini düşün. eski arabaya tamir şeklinde çok fazla yatırım yapma. (bunları eminim sen de düşünmüşsündür )

    Alıntıları Göster
    Yaa bu araba acayip bişey yaa.Yaramaz çocuklar gibi.Yap desende yapıyor,yapma desende Arkadaşımla görüştüm bu yakıt konusunu.Bana dediki turbolu arabaların motorunu açmak için sürekli turbonun devreye girdiği dönemlerde aracı kullan diyor.Yani 2500-3300 rpm arası.1000 km sonra sen gör aracı.Ara hızlanması bile artıyor.Yakıtıda azalıyor dedi.Bende onun lafına uydum.Bastımda bastım hafta sonu.Normal kullanırkende 6.3 diyordu araç,bastığım halde de 6.3 diyor.Tekrardan sordum arkadaşa.Bu iyiye işaret dedi.Kendisinde de 1.4 hdi peugeot 207 var.O da aynı şeyleri kendi 207 sinde uyguladı zamanında.Şimdi araç uçuyor diğer 1.4 lere göre ve 1 depo mazotla 1200 km yapıyor.Hatta fabrika verisi 3.7 yazdığı halde katalogda ben urfa-hatay arası 3.6 gördüm arkadaşla şok olduk.Hemen servise gittik hatayda tanıdık yer diye.Adamlar yol bilgisayarının resmini çekip fransaya gönderdiler Yani neymiş??? ilk 2000-3000 km hareketli kullanmak aracı ilerki zamanlarda coşturuyor.Son olarak,katalogda 207 1.4 hdi en fazla 162 yapar yazıyor.Biz 200 yaptırdık 4500 rpm de.Adam arabayı nasıl açacağını biliyor kardeşim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xpug

    yakıt sistemindeki bakıma rağmen bu rakamları görmene bir anlam veremedim. açıkçası bu konu üzerinde çok derin bilgim olmadığından aklıma bir fikir de gelmiyor.

    eğer arabanın senin için manevi bir değeri yoksa, bütçenin uygun olduğu bir zamanda yenisini yada 3-4 hatta 5 yaş daha genç bir modelini düşün. eski arabaya tamir şeklinde çok fazla yatırım yapma. (bunları eminim sen de düşünmüşsündür )

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: xpug

    yakıt sistemindeki bakıma rağmen bu rakamları görmene bir anlam veremedim. açıkçası bu konu üzerinde çok derin bilgim olmadığından aklıma bir fikir de gelmiyor.

    eğer arabanın senin için manevi bir değeri yoksa, bütçenin uygun olduğu bir zamanda yenisini yada 3-4 hatta 5 yaş daha genç bir modelini düşün. eski arabaya tamir şeklinde çok fazla yatırım yapma. (bunları eminim sen de düşünmüşsündür )




    manevi değeri oLmasa 7 senedir kuLLanmazdım dostum ancak yavaş yavaş ayrıLıyoruz dün yeni mondeonun test sürüşünü yaptım aşık oLdum arabaya ama para yok şuan




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fatibey77

    bende aranıza katıldım 1 ağutosta Tango kırmıı Fiesta Cool aldım..

    sizlere sormak istediğim.. Bu rodaj konusunu biraz daha uygun şekilde anlatırmısınız..

    yani gaza hızlı basmatyacağız.. 2500 devirde değiştiriyorum ve 100 km yi geçmedim şimdilik 240 km deyim.

    benim eksilik olarak gördüğüm koltuk arası kutulu kolçak olmaması bunu haricen yaptırabileceğimiz bir yer var mı?

    birde bu far olayıından bahsetmiş birileri far düğmesini başa sona başa alınca kilitleri kapatınca belirli bir süre yanıyor yani bu özellik var.

    birde o çakmak yanındaki aux girişi ne işe yarar (belki kulannam kılavuzunda vardır ma yavaş yavaş okuorum) bi anlatırsanız sevinirim.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: fatibey77

    bende aranıza katıldım 1 ağutosta Tango kırmıı Fiesta Cool aldım..

    sizlere sormak istediğim.. Bu rodaj konusunu biraz daha uygun şekilde anlatırmısınız..

    yani gaza hızlı basmatyacağız.. 2500 devirde değiştiriyorum ve 100 km yi geçmedim şimdilik 240 km deyim.

    benim eksilik olarak gördüğüm koltuk arası kutulu kolçak olmaması bunu haricen yaptırabileceğimiz bir yer var mı?

    birde bu far olayıından bahsetmiş birileri far düğmesini başa sona başa alınca kilitleri kapatınca belirli bir süre yanıyor yani bu özellik var.

    birde o çakmak yanındaki aux girişi ne işe yarar (belki kulannam kılavuzunda vardır ma yavaş yavaş okuorum) bi anlatırsanız sevinirim.


    fatihbey77 aracın hayırlı olsun kazasız günler.

    aux girişi mp3 yada CD çalar gibi portatif müzik çalar bağlamaya yarıyor.

    rodaj süresinde aracı 2000-4000 devir aralığını geçmemen gereken bir süre. bu da araca göre 1000 ila 3000km arasında değişiyor. ayrıca ani kalkışlar vitesler arasında ani hızlanmalardan kaçınmak gerek. 4000 devire sakince çıkarsan araç 100 km yi geçecektir. burda önemli olan aracı agresif kullanmaman. yinede kullanma kitapçığında ilgili bölüme bakmanı veya servise danışmanı tavsiye ederim.

    far olayının galiba makyajlı fiestalarda var 2005 öncesinde yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rainman138

    arkadaşlar 2004 fiestam var yeni saylıır dizel 2,5 aylık falan 70 binde 166 ykr yakıyor nasıl yakıtı 110 lardan bahseden var filtrelerini falanda değiştim ama gene aynı yakıyor sizce ne olabilir

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: rainman138

    arkadaşlar 2004 fiestam var yeni saylıır dizel 2,5 aylık falan 70 binde 166 ykr yakıyor nasıl yakıtı 110 lardan bahseden var filtrelerini falanda değiştim ama gene aynı yakıyor sizce ne olabilir



    rainman 16.6 ykr yı nasıl yakıyorsun şehir içimi dışımı. şehir dışı ise valla doğru iyi bir ustaya git derim. şehiriçi ise yinede fazla. ben 15 ykr üstü yaktım şehir içinde. klima açık ve sıkışık trafikte. 11 ykr uzun yolda 100-110 ile ara ara 130 ile giderek yaktım. tebi yakıt biraz da nasıl kullandığınada bağlı. sürekli yüksek devir, klima açık.

    birde bir ihtimal yakıt aldığın yer. önerilen yakın bir yerden aldım ve çok sakin kullanmıştım arabayı 15.6 ykr yakınca bir daha uğramadım bile. şu an opetten alıyorum ankarda iyi gibi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nejdet Ay

    quote:

    Orjinalden alıntı: rainman138

    arkadaşlar 2004 fiestam var yeni saylıır dizel 2,5 aylık falan 70 binde 166 ykr yakıyor nasıl yakıtı 110 lardan bahseden var filtrelerini falanda değiştim ama gene aynı yakıyor sizce ne olabilir



    rainman 16.6 ykr yı nasıl yakıyorsun şehir içimi dışımı. şehir dışı ise valla doğru iyi bir ustaya git derim. şehiriçi ise yinede fazla. ben 15 ykr üstü yaktım şehir içinde. klima açık ve sıkışık trafikte. 11 ykr uzun yolda 100-110 ile ara ara 130 ile giderek yaktım. tebi yakıt biraz da nasıl kullandığınada bağlı. sürekli yüksek devir, klima açık.

    birde bir ihtimal yakıt aldığın yer. önerilen yakın bir yerden aldım ve çok sakin kullanmıştım arabayı 15.6 ykr yakınca bir daha uğramadım bile. şu an opetten alıyorum ankarda iyi gibi.

    Alıntıları Göster
    Araç 1000 km yi aştı arkadaşlar ve sürekli 3000 rpm ve üzeri kullanıyorum.Ortalama yakıtım 5.7-6.0 arası değişiyor.Gün geçtikçe düşüyor yakıt.Bakalım 3000 veya 4000 km sonrasında şehir içi durum ne olacak ????




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ebedi_Bedevi

    Araç 1000 km yi aştı arkadaşlar ve sürekli 3000 rpm ve üzeri kullanıyorum.Ortalama yakıtım 5.7-6.0 arası değişiyor.Gün geçtikçe düşüyor yakıt.Bakalım 3000 veya 4000 km sonrasında şehir içi durum ne olacak ????

    Alıntıları Göster
    Fiesta araniyor....
    http://resim.donanimhaber.com/m_16483988/tm.htm




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ebedi_Bedevi

    Araç 1000 km yi aştı arkadaşlar ve sürekli 3000 rpm ve üzeri kullanıyorum.Ortalama yakıtım 5.7-6.0 arası değişiyor.Gün geçtikçe düşüyor yakıt.Bakalım 3000 veya 4000 km sonrasında şehir içi durum ne olacak ????

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Ebedi_Bedevi

    Araç 1000 km yi aştı arkadaşlar ve sürekli 3000 rpm ve üzeri kullanıyorum.Ortalama yakıtım 5.7-6.0 arası değişiyor.Gün geçtikçe düşüyor yakıt.Bakalım 3000 veya 4000 km sonrasında şehir içi durum ne olacak ????




    Ben sana söLiim şimdiden 4000'i bekLemeden kafadan 4 4,5 arası garanti




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nightfox54

    quote:

    Orjinalden alıntı: Ebedi_Bedevi

    Araç 1000 km yi aştı arkadaşlar ve sürekli 3000 rpm ve üzeri kullanıyorum.Ortalama yakıtım 5.7-6.0 arası değişiyor.Gün geçtikçe düşüyor yakıt.Bakalım 3000 veya 4000 km sonrasında şehir içi durum ne olacak ????




    Ben sana söLiim şimdiden 4000'i bekLemeden kafadan 4 4,5 arası garanti

    Alıntıları Göster

    quote:

    Orjinalden alıntı: nightfox54


    quote:

    Orjinalden alıntı: Ebedi_Bedevi

    Araç 1000 km yi aştı arkadaşlar ve sürekli 3000 rpm ve üzeri kullanıyorum.Ortalama yakıtım 5.7-6.0 arası değişiyor.Gün geçtikçe düşüyor yakıt.Bakalım 3000 veya 4000 km sonrasında şehir içi durum ne olacak ????




    Ben sana söLiim şimdiden 4000'i bekLemeden kafadan 4 4,5 arası garanti


    Şehir içi mi yoksa şehir dışı mı?? Çünkü ben ağırlıklı olarak aracı şehir içi kullanıyorum.Henüz şehir dışı deneme imkanım olmadı Şehir dışı ne olur?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ebedi_Bedevi


    quote:

    Orjinalden alıntı: nightfox54


    quote:

    Orjinalden alıntı: Ebedi_Bedevi

    Araç 1000 km yi aştı arkadaşlar ve sürekli 3000 rpm ve üzeri kullanıyorum.Ortalama yakıtım 5.7-6.0 arası değişiyor.Gün geçtikçe düşüyor yakıt.Bakalım 3000 veya 4000 km sonrasında şehir içi durum ne olacak ????




    Ben sana söLiim şimdiden 4000'i bekLemeden kafadan 4 4,5 arası garanti


    Şehir içi mi yoksa şehir dışı mı?? Çünkü ben ağırlıklı olarak aracı şehir içi kullanıyorum.Henüz şehir dışı deneme imkanım olmadı Şehir dışı ne olur?


    Alıntıları Göster
    5 i geçmez dooru kuLLanırsan 2500 3500 arası kuLLanırsan şehiriçinde bütün gün kuLLanıyoruz sabah 9 akşam 8 e kadar 65,000 kmde araba çok zorLmadığın sürece 5 Litre daha fazLasını yakmaz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nightfox54

    5 i geçmez dooru kuLLanırsan 2500 3500 arası kuLLanırsan şehiriçinde bütün gün kuLLanıyoruz sabah 9 akşam 8 e kadar 65,000 kmde araba çok zorLmadığın sürece 5 Litre daha fazLasını yakmaz

    Alıntıları Göster
    Ford Fiesta TDCİ Hakkında Bilinmesi Gerekenler ;

    Özellikle bu yazılarım aracını yeni alan ve 3000 km yi geçmemiş arkadaşlar için.Arkadaşlar Fiesta'nızı daha verimli kullanmak ve maksimum fayda sağlamak için bi arkadaşımla yaşadığım ortak deneyimi sizinle paylaşmak istiyorum.

    Girişimiz aracın ilk çalışması ve seyir etmesi ki eminim sizler bu konuyu biliyorsunuz.Aracı yarı kontak yaptıktan sonra 3-4 saniye kadar bekleyin.Çünkü dizel araçlarda bujilerin ısınma süresi 3 saniye civarı.Sonrasında ise çalıştırdığınız araç ile kesinlikle ani kalkış veya hız yapmayın çünkü dizel araçlarda pistonlar ve turbo ısınmadan araca yüklenmek bu parçaların belirtilenden daha kısa bir sürede aşınmasına neden olur.Bunun olmasını istemeyiz değil mi???

    Araç normal hararet seviyesine ulaşana kadar sabredin lütfen ve can alıcı kısım geliyor şimdi.90 derecelik normal hararet seviyesine gelen aracınızla ani hızlanmalar yapmadan 3000 rpm ve üzeri kullanın şehir içi.Nedeni ise enjeksiyonların tam olarak açılması için gereken motor devri budur.Vites değişimlerini şehir içi minimum 2700-3500 rpm arası tutun 1000 km boyunca böyle devam edin.Yakıttaki azalmaya ve aracın ara hızlanmalarının değişimi sizi şaşırtacak.

    Enjeksiyonların açılması için asıl gereken şey aracı şehir dışında kullanmak.Tahmini olarak 100 km lik bir yolu ele alalım.Yola çıkıktan sonra asla gaza sonuna kadar yüklenmeyin.Yapılacak şey çok basit.Önce 5. vitese geçecek kadar hızlanın.Bunun için sürat 100 km/h civarı.Önce 10 dakika boyunca bu hızla devam edin.Daha sonra 5'er dakika arayla aracınızın hızını 110-120-130-140-150 ve 160 km/h a yükseltin.Sonra tekrarda 100 km/h a düşün ve aynı işlemi tekrarlayın.Hatırlatmakta fayda var.Bir anda yüksek sürate çıkmak sadece yakıt sarfiyatı sağlar işlemimize pek bi faydası olmaz.

    Buna ek olarak aracın enjeksiyonunun kazandığı verimi korumak için aracı zaman içinde 3000 rpm seviyesinde 45 dk veya 1 saat kadar kullanın.

    SONUÇ ;

    Tebrik ederim.Halk tabiri kullanırsak aracınızın motorunu mükemmel bir şekilde açtınız.Şimdi bu konuda dikkat edilmesi gereken hususlara gelelim.Aracını bayiden henüz almamış veya alıpta ilk depo mazotunu henüz bitirmemiş olanlar yukarıda belirtilen konuları uygulamamalı.Çünkü ilk depo yakıtınız aracın performansı için değil,emeklemesi ve yürümeyi öğrenmesi için için kullanılmalı.Yani sakin kullanın.Bu süreç ortalama 650-700 km kadar sürecektir.Bu süreçten sonra yukarıda yazılanları uygularsanız aracınız 10000 km'lik bekleme süresine ulaşmadan maksimum sürüş keyfini yaşatır sizlere.Bu işlemlerin uygulanma süresi ise 3000 ile 5000 km arası.

    Şimdi olayın asıl kahramanı olan Peugeot 207 1.4 hdi trendy'ye bi bakalım.Arkadaşım yukarıda belirttiğim şeyleri sonuna kadar ve sabırla kendi aracına uyguladı.Araç şu anda 16000 km'de ve 0-100 km ivmelenmesi 13.2 saniye(fabrika verisi 15.1 sn).Maksimum hızı 190-200 km/s arası(fabrika verisi 162 km/s) ve yakıt...
    Araç ile Şanlıurfa-Hatay arası gittik ve 100 km/s hızımızı koruduk.Hatay'a vardığımızda aracın yol bilgisayarı 3.6 litre ortalama yakıt gösteriyordu ve yol bilgisayarı 350 km lik yolculuktan sonra bize 1000 km daha gidebileceğimizi söylüyordu.Hatay'daki peugeot bayisi Günay oto ile arkadaşımın dostluk derecesinde bir samimiyeti var.Hemen Günay Otonun servisine gittik ve ustalara yakıtı gösterdik.Onlarda yol bilgisayarının resmini çekti ve Fransa'ya gönderdiler resmi.Yani anlayacağınız yaptığımız herşey işe fazlasıyla yaradı.
    Şimdi burada sizlerle paylaştığım herşeyi kendi aracıma uyguluyorum.Araç 1000 km yi aştı ve şehir içi ortalama yakıtım 5.7 ile 6 lt arası değişiyor.İlk zamanlarda 7 litre yakan bir araca göre gayet iyi durumda ve sürekli yüksek devirde kullandığımı tekrardan hatırlatmak isterim.

    Umarım sizlere yardımcı olabilmişimdir arkadaşlar.Faydasını görürseniz bu uygulamanın komisyon olarak 5 lt. eurodiesel'inizi alırım haberiniz olsun Herkese iyi günler dilerim.

    Bir Egemen Yolcu / Mehmet Karakoyunlu ortak çalışmasıdır.


    Not:Arkadaşlar aynı yazıyı peugeot topiğinde de yayınladım.Uygulama her araç için geçerlidir.Yazını tamamı bana aittir.Alıntı yok.Parmaklarım koptu yazmaktan




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.