Şimdi Ara

FİESTA TDCİ VE BENZİNLİ KULLANICILARI PAYLAŞALIM- ilk mesaj güncellendi (120. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4.007
Cevap
32
Favori
354.320
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 118119120121122
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • yakıt konusunu bizzat denemedim.belirgin bir artış yok ama sanki birazcık fazla yakar gibi görünüyor.denemeden net bir şey söyleyemem.yalnız ben bu lastiği alırken yakıt konusunda tsarruflu diye özelliğini okumuştum.ne kadar doğru bilemem.denersem yazarım
  • arkadaslar tdci 68 kulaniyorum..arabadan massallah nazar degmesin diyerek bahsetmek isterim..cok memnunuz..fiesta kullanmak bir ayricalik..bir soru sormak istiyorum
    motorsilk diye bir bor katkisi var..motor yagina katiliyor..bu katkidan kullannalar var mi acaba aranizda..
    memnun musunuz..etkileri nelerdir?
  • Merhaba arkadaşlar, 1.4 TDCI Fiesta almayı düşünüyorum. Çok az zamanım var. Yalnız gün geçtikçe şanzuman ve vites tipi konusunda aklım karışıyor.
    Internette okuyorum herkes birşeyler yazıyor çiziyor. Fiestacılar burda toplanmış, sanırım en net bilgiyi siz verebilirsiniz.


    Şimdi internetten Fiestalara bakarken sahibinden.comda vites tipi olarak SMG/F1 var. SMG/F1 olan ilanların bazılarında fotolarda debriyaj pedalı görüyorum bazılarında görmüyorum. Satıcıların bazıları açıklamalarında OTOMATİK yada TİPTRONİK şeklinde bilgi vermiş. Internetten araştırdım SMG/F1 yarı otomatik bir şanzuman ve kalkışlarda debriyaj kullanılıyormuş? Geçen haftasonu araba pazarına gittim, orda bir satıcı ise SMG/F1 lerin vitesi direksiyondan değişiyor dedi. Şaşırdım kaldım.



    Bir diğer husus ASM şanzuman hakkında. Bu şanzumanın da 2004 model Fiestalarda kullanıldığı yönünde birkaç tane mesaj okudum. Sonra yine aynı ilan sitesinde ilan başlığında "2004 ASM 1.4TDCI" şeklinde olan araçlar gördüm. İlan detaylarının kiminde vites tipi TİPTRONİK olarak girilmiş kiminde SMG/F1 olarak girilmiş. Her aracın resminde, debriyaj pedalının olup olmadığı ve TİPTRONİK vites kolununun üzerinde yazan A-M +/- görünmüyor.


    Sonra başka bir husus yine internet sayfalarında Fiesta için ASM şanzumanların yokuşta kaydırdığı ama TİPTRONİKlerin kaydırmağı yönünde yazılan mesajlar okudum. Tabi aklım allak bullak oldu;


    Şimdi kaç çeşit şanzuman yada vites tipi var Fiestalarda? Hangilerinde debriyaj pedalı var hangilerinde yok? Fiestalar için ASM, SMG/F1 ve TİPTRONİK şeklinde ayrı vites modelleri mi var?

    Ve aklıma takılan diğer bir olay; aynı ilan sitesinde Dizel Tiptronik Fiestalar için Teknik detaylar bölümünde yakıt sarfiyatı 5,2 Litre yazarken Benzinli Tiptronik Fiestalar için herhangi bir Teknik Detay bölümü yok. Satıcılar girmemiş olabilir diye düşündüm ama hiçbiri de mi girmez :) Yoksa Benzinli Tiptronik yok mu? Varsa yakıt sarfiyatı ne kadar?

    Çalıştığım için internetten araştırabiliyorum. Ve internette acayip bir bilgi kirliliği var. Yardımcı olursanız sevinirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kahtalı_mıçı

    2007 dizel fiesta aldım, cool modeli. mesajım bulunsun dönüşte tek tek mesajları okuyacağım.

    yağmur sensörünü nasıl ayarlarım otomatik çalışması için, bilen arkadaşlar anlatabilirmi ? teşekkürler.
  • arkadaslar bugun 2008 fiesta dizel comfortumu 26.000 tl ye sattım.artık aranızdan ayrılıyorum.bundan sonra herhalde vw forumlarında dolasacagım cunku ya golf yada jetta alacagım araba bulursam şayet.hepınıze sewgıler saygılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zehir4

    arkadaslar tdci 68 kulaniyorum..arabadan massallah nazar degmesin diyerek bahsetmek isterim..cok memnunuz..fiesta kullanmak bir ayricalik..bir soru sormak istiyorum
    motorsilk diye bir bor katkisi var..motor yagina katiliyor..bu katkidan kullannalar var mi acaba aranizda..
    memnun musunuz..etkileri nelerdir?


    genel olarak bu ürünü kullananlar dan duyduğum şeyler aracın daha sessiz çalıştığı yüksek devirse bağırma sesinin azaldığı yönünde yakıt durumunu nasıl etkiler bilemiyorum. benim de aklımda ama daha bakım a girmediğim için deneyemedim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cardurata




    Merhaba arkadaşlar, 1.4 TDCI Fiesta almayı düşünüyorum. Çok az zamanım var. Yalnız gün geçtikçe şanzuman ve vites tipi konusunda aklım karışıyor.
    Internette okuyorum herkes birşeyler yazıyor çiziyor. Fiestacılar burda toplanmış, sanırım en net bilgiyi siz verebilirsiniz.


    Şimdi internetten Fiestalara bakarken sahibinden.comda vites tipi olarak SMG/F1 var. SMG/F1 olan ilanların bazılarında fotolarda debriyaj pedalı görüyorum bazılarında görmüyorum. Satıcıların bazıları açıklamalarında OTOMATİK yada TİPTRONİK şeklinde bilgi vermiş. Internetten araştırdım SMG/F1 yarı otomatik bir şanzuman ve kalkışlarda debriyaj kullanılıyormuş? Geçen haftasonu araba pazarına gittim, orda bir satıcı ise SMG/F1 lerin vitesi direksiyondan değişiyor dedi. Şaşırdım kaldım.



    Bir diğer husus ASM şanzuman hakkında. Bu şanzumanın da 2004 model Fiestalarda kullanıldığı yönünde birkaç tane mesaj okudum. Sonra yine aynı ilan sitesinde ilan başlığında "2004 ASM 1.4TDCI" şeklinde olan araçlar gördüm. İlan detaylarının kiminde vites tipi TİPTRONİK olarak girilmiş kiminde SMG/F1 olarak girilmiş. Her aracın resminde, debriyaj pedalının olup olmadığı ve TİPTRONİK vites kolununun üzerinde yazan A-M +/- görünmüyor.


    Sonra başka bir husus yine internet sayfalarında Fiesta için ASM şanzumanların yokuşta kaydırdığı ama TİPTRONİKlerin kaydırmağı yönünde yazılan mesajlar okudum. Tabi aklım allak bullak oldu;


    Şimdi kaç çeşit şanzuman yada vites tipi var Fiestalarda? Hangilerinde debriyaj pedalı var hangilerinde yok? Fiestalar için ASM, SMG/F1 ve TİPTRONİK şeklinde ayrı vites modelleri mi var?

    Ve aklıma takılan diğer bir olay; aynı ilan sitesinde Dizel Tiptronik Fiestalar için Teknik detaylar bölümünde yakıt sarfiyatı 5,2 Litre yazarken Benzinli Tiptronik Fiestalar için herhangi bir Teknik Detay bölümü yok. Satıcılar girmemiş olabilir diye düşündüm ama hiçbiri de mi girmez :) Yoksa Benzinli Tiptronik yok mu? Varsa yakıt sarfiyatı ne kadar?

    Çalıştığım için internetten araştırabiliyorum. Ve internette acayip bir bilgi kirliliği var. Yardımcı olursanız sevinirim.









    elimden geldiğince size yardımcı olmaya çalışacağım fiestalarda eskiden asm adı verilen yarı otomatik yani robotize edilmiş bir kol sizin yerinize vites değişimi yapan ve çok kötü bir performans ve çok kötü de bir üne sahip tir çoğu kullanıcı bu şanzuman yüzünden yolda kalmış problemler yaşamıştır o yüzden bence asm şanzuman ı unutun gitsin. birde tam otomatik 4 ileri şanzuman var bunun çalışma prensibi yarı otomatik e göre biraz daha hızlı olması ve daha fazla yakıt tüketmesi ama sorunsuz olması yani geri kaçırma filan yapmaz (asm gibi). ama şöyle diyeyim zaten dizel arac ı yokuşta kaldırmak çok meşakatli bir iştir alışana kadar.gücünü alt devirlerde veremediğinden biraz zor durumda kalırsınız. fiestalarda smg yani direksyondan kumandalı vites yok diye biliyorum siz söyleyince bende şaşırdım acaba var mı diye birazcık bakındım ama direksyondan kol göremedim yani yok...

    bu saydığım 3 şanzuman tipinde de debriyaj yoktur (yani aracın içinde basabileceğiniz bir debriyaj )fren ve gaz vardır

    onun haricinde debriyaj gördükleriniz normal vitesli arabalardır

    benim aracım manuel 1.4 tdci fiesta 2006 model yakıt tüketimim şehir içi yaklaşık 6 litre otomatik viteste durumlar nasıl değişir bilemem...

    umarım yardımcı olmuşumdur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kahtalı_mıçı


    quote:

    Orijinalden alıntı: kahtalı_mıçı

    2007 dizel fiesta aldım, cool modeli. mesajım bulunsun dönüşte tek tek mesajları okuyacağım.

    yağmur sensörünü nasıl ayarlarım otomatik çalışması için, bilen arkadaşlar anlatabilirmi ? teşekkürler.


    aracımda ne yazıkki öyle bir donanım yok yardımcı olamayacağım google da veya aracın kullanma klavuzu varsa ordan baksanız sorunu çözersiniz sanırım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fasher


    quote:

    Orijinalden alıntı: kahtalı_mıçı


    quote:

    Orijinalden alıntı: kahtalı_mıçı

    2007 dizel fiesta aldım, cool modeli. mesajım bulunsun dönüşte tek tek mesajları okuyacağım.

    yağmur sensörünü nasıl ayarlarım otomatik çalışması için, bilen arkadaşlar anlatabilirmi ? teşekkürler.


    aracımda ne yazıkki öyle bir donanım yok yardımcı olamayacağım google da veya aracın kullanma klavuzu varsa ordan baksanız sorunu çözersiniz sanırım

    hocam netten bakındım lakin bulamadım, bulduklarım hep yağmur sensörünün çalışma prensipleri.. kitapcık yada klavuz gibi birşey yok acaba servise gitsem oradaki işi bilen elemanlardan sorsam öğrenebilirmiyim.? arabanın neredeyse bütün özelliklerini öğrendim bir tek yağmur sensörünü nasıl otomatiğe bağlarım onu bulamadım. Teşekkürler.




  • valla hiç çevremdeki araçlarda da o donanım yok ki sana böyle bir yol göstereyim. servise gitsen onlar bilgi verirler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bocukler

    arkadaslar bugun 2008 fiesta dizel comfortumu 26.000 tl ye sattım.artık aranızdan ayrılıyorum.bundan sonra herhalde vw forumlarında dolasacagım cunku ya golf yada jetta alacagım araba bulursam şayet.hepınıze sewgıler saygılar.


    hayırlısı olsun dostum bence c veya biraz daha para koyup d segmentine geç o zaman asıl keyfi alıcaksın araba sürmeden
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fasher


    quote:

    Orijinalden alıntı: bocukler

    arkadaslar bugun 2008 fiesta dizel comfortumu 26.000 tl ye sattım.artık aranızdan ayrılıyorum.bundan sonra herhalde vw forumlarında dolasacagım cunku ya golf yada jetta alacagım araba bulursam şayet.hepınıze sewgıler saygılar.


    hayırlısı olsun dostum bence c veya biraz daha para koyup d segmentine geç o zaman asıl keyfi alıcaksın araba sürmeden


    teşekkurler dostum.bende zaten oyle yapacagım.artık buyuk araba ıstıyorum.bakalım hayırlısı neyse o olsun.:))
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fasher


    quote:

    Orijinalden alıntı: cardurata




    Merhaba arkadaşlar, 1.4 TDCI Fiesta almayı düşünüyorum. Çok az zamanım var. Yalnız gün geçtikçe şanzuman ve vites tipi konusunda aklım karışıyor.
    Internette okuyorum herkes birşeyler yazıyor çiziyor. Fiestacılar burda toplanmış, sanırım en net bilgiyi siz verebilirsiniz.


    Şimdi internetten Fiestalara bakarken sahibinden.comda vites tipi olarak SMG/F1 var. SMG/F1 olan ilanların bazılarında fotolarda debriyaj pedalı görüyorum bazılarında görmüyorum. Satıcıların bazıları açıklamalarında OTOMATİK yada TİPTRONİK şeklinde bilgi vermiş. Internetten araştırdım SMG/F1 yarı otomatik bir şanzuman ve kalkışlarda debriyaj kullanılıyormuş? Geçen haftasonu araba pazarına gittim, orda bir satıcı ise SMG/F1 lerin vitesi direksiyondan değişiyor dedi. Şaşırdım kaldım.



    Bir diğer husus ASM şanzuman hakkında. Bu şanzumanın da 2004 model Fiestalarda kullanıldığı yönünde birkaç tane mesaj okudum. Sonra yine aynı ilan sitesinde ilan başlığında "2004 ASM 1.4TDCI" şeklinde olan araçlar gördüm. İlan detaylarının kiminde vites tipi TİPTRONİK olarak girilmiş kiminde SMG/F1 olarak girilmiş. Her aracın resminde, debriyaj pedalının olup olmadığı ve TİPTRONİK vites kolununun üzerinde yazan A-M +/- görünmüyor.


    Sonra başka bir husus yine internet sayfalarında Fiesta için ASM şanzumanların yokuşta kaydırdığı ama TİPTRONİKlerin kaydırmağı yönünde yazılan mesajlar okudum. Tabi aklım allak bullak oldu;


    Şimdi kaç çeşit şanzuman yada vites tipi var Fiestalarda? Hangilerinde debriyaj pedalı var hangilerinde yok? Fiestalar için ASM, SMG/F1 ve TİPTRONİK şeklinde ayrı vites modelleri mi var?

    Ve aklıma takılan diğer bir olay; aynı ilan sitesinde Dizel Tiptronik Fiestalar için Teknik detaylar bölümünde yakıt sarfiyatı 5,2 Litre yazarken Benzinli Tiptronik Fiestalar için herhangi bir Teknik Detay bölümü yok. Satıcılar girmemiş olabilir diye düşündüm ama hiçbiri de mi girmez :) Yoksa Benzinli Tiptronik yok mu? Varsa yakıt sarfiyatı ne kadar?

    Çalıştığım için internetten araştırabiliyorum. Ve internette acayip bir bilgi kirliliği var. Yardımcı olursanız sevinirim.









    elimden geldiğince size yardımcı olmaya çalışacağım fiestalarda eskiden asm adı verilen yarı otomatik yani robotize edilmiş bir kol sizin yerinize vites değişimi yapan ve çok kötü bir performans ve çok kötü de bir üne sahip tir çoğu kullanıcı bu şanzuman yüzünden yolda kalmış problemler yaşamıştır o yüzden bence asm şanzuman ı unutun gitsin. birde tam otomatik 4 ileri şanzuman var bunun çalışma prensibi yarı otomatik e göre biraz daha hızlı olması ve daha fazla yakıt tüketmesi ama sorunsuz olması yani geri kaçırma filan yapmaz (asm gibi). ama şöyle diyeyim zaten dizel arac ı yokuşta kaldırmak çok meşakatli bir iştir alışana kadar.gücünü alt devirlerde veremediğinden biraz zor durumda kalırsınız. fiestalarda smg yani direksyondan kumandalı vites yok diye biliyorum siz söyleyince bende şaşırdım acaba var mı diye birazcık bakındım ama direksyondan kol göremedim yani yok...

    bu saydığım 3 şanzuman tipinde de debriyaj yoktur (yani aracın içinde basabileceğiniz bir debriyaj )fren ve gaz vardır

    onun haricinde debriyaj gördükleriniz normal vitesli arabalardır

    benim aracım manuel 1.4 tdci fiesta 2006 model yakıt tüketimim şehir içi yaklaşık 6 litre otomatik viteste durumlar nasıl değişir bilemem...

    umarım yardımcı olmuşumdur



    öncelikle tşk ediyorum fasher.

    peki bu TIPTRONIK diye geçen modeller ASM şanzumanlı mı? öyle değilse nasıl ayırt edicem? mesela Fiesta 2005 ve üstü modellerde ASM kullanılmıyor diye bir şey söylenebilir mi? araştırmamı nasıl yapıcam?

    sonra sahibinden.com da geçen SMG/F1 vites neye tekabül ediyor? dediğim gibi kiminde resimde debriyaj var kiminde yok.

    bu arada eşim kullanacağı için TİPTRONİK ve DİZEL olsun istiyorum. ama ASM şanzumanda şikayet edildiği gibi onu yolda bırakacak, durunca vitesi boşa alması, yokuşta klimayı çalıştırması, trafikte manuel moda alınması gereken durumlarla uğraşmasını istemiyorum. ben OPEL CORSA larda veya PEUGEOT 206 larda kullanılan TIPTRONIK gibi bir vites tipi olmasını istiyorum. eğer Fiestalarda böyle bir seçenek yoksa bu model üzerine odaklanmıyım.

    ayrıca diğer arkadaşlardan da yardım rica ediyorum.




  • yağmur sensörü hakkında bildiklerimi paylaşmak istiyorum.benimde 2008 collection um var.silgeç kolu normal konumda iken( aşağı çektiğimizde silgeçleri çalıştıran,tekrar yerine gelen konum)kolu bir kademe yukaarı çekeceğiz.bu halde iken sistem devreye girecektir.sensörler ön camın orta alt kısmında ye alır.su değdiği zaman harekete geçecektir.su hortumuyla iki kişi bunu deneyebilirsiniz.ayrıca yağmurun şiddetine göre silgeç hızlarını ayarlayabilirin.hasıla hızını silgeç kolu üzerindeki halkalı sayılı mekanizma ile ayarlayacaksın.1 en yavaş,8 en hızlı çalışma hızıdır,yanlış hatırlamıyorsam eğer.bunun hepsini suyun altında deneyerek görebilirsin.umarm yardımcı olmuşumdur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: osmandemirbas

    yağmur sensörü hakkında bildiklerimi paylaşmak istiyorum.benimde 2008 collection um var.silgeç kolu normal konumda iken( aşağı çektiğimizde silgeçleri çalıştıran,tekrar yerine gelen konum)kolu bir kademe yukaarı çekeceğiz.bu halde iken sistem devreye girecektir.sensörler ön camın orta alt kısmında ye alır.su değdiği zaman harekete geçecektir.su hortumuyla iki kişi bunu deneyebilirsiniz.ayrıca yağmurun şiddetine göre silgeç hızlarını ayarlayabilirin.hasıla hızını silgeç kolu üzerindeki halkalı sayılı mekanizma ile ayarlayacaksın.1 en yavaş,8 en hızlı çalışma hızıdır,yanlış hatırlamıyorsam eğer.bunun hepsini suyun altında deneyerek görebilirsin.umarm yardımcı olmuşumdur.

    hocam teşekkür ederim dediğin gibi yaptım, sayılı mekanizmayıda 4 seviyesine ayarladım. benim araba 2007 cool dizel.




  • ben de önceleri neden otomatik olarak devreye girmiyor diye düşünüyordum... zira vw grubunda otomatik devreye giriyormuş yağmur yağınca... sonraları bir arkadaş bunu düz mantıkla çözdü.. ben dert yanarken.. otomatik devreye girmiyor.. illa kolu kaldırıp geri birinci kademeye alacam (megane 2 de aşağı doğru üç kademe var.. tek silme için kendinize kısa süreli çekiyorsunuz, sürekli çekili tutunca su püskürtüyor) diye dert yanarken......... camlar kirli olur, pat diye kendiliğinden devreye girerse camlar komple çamur olur ve örneğin kavşak viraj gibi bir noktada sıkıntı oluşturur deyince...... vay be dedim :) aracımdan çok memnunum. gerçekten donanım olarak harika... ama parçalar gerçekten çok çok pahalı :(

    lafın kısası; yağmur sensörü birinci kadame açıkken çalışıyor... aracı stop edip geri geldiğinizde tekrar devreye almanız gerekiyor... hız sabitleyici ve yağmur sensörü....... uzun yol için harika donanımlar.... parasının hakkını sonuna kadar veriyor her ikisi de.....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zerzevat44

    ben de önceleri neden otomatik olarak devreye girmiyor diye düşünüyordum... zira vw grubunda otomatik devreye giriyormuş yağmur yağınca... sonraları bir arkadaş bunu düz mantıkla çözdü.. ben dert yanarken.. otomatik devreye girmiyor.. illa kolu kaldırıp geri birinci kademeye alacam (megane 2 de aşağı doğru üç kademe var.. tek silme için kendinize kısa süreli çekiyorsunuz, sürekli çekili tutunca su püskürtüyor) diye dert yanarken......... camlar kirli olur, pat diye kendiliğinden devreye girerse camlar komple çamur olur ve örneğin kavşak viraj gibi bir noktada sıkıntı oluşturur deyince...... vay be dedim :) aracımdan çok memnunum. gerçekten donanım olarak harika... ama parçalar gerçekten çok çok pahalı :(

    lafın kısası; yağmur sensörü birinci kadame açıkken çalışıyor... aracı stop edip geri geldiğinizde tekrar devreye almanız gerekiyor... hız sabitleyici ve yağmur sensörü....... uzun yol için harika donanımlar.... parasının hakkını sonuna kadar veriyor her ikisi de.....

    nasıl yani hocam ben şimdi yukarıdaki arkadaşın anlattığı gibi yaptım ve oldu.. arabayı stop ettim çektim kapının önüne bir dahaki çalıştırmamda gene aynı şeyleri yapmam mı lazım ? eğer yenilemem gerekecekse gerçekten çok saçma bir durum. :(




  • arkadaşlar araç stop edildikten sonra sistem çalışmıyor,tekrar devreye sokmak lazım diye bir durum söz konusu değil.silgeç kolu bir üst kademede olduğu sürece sistem her an kullanılmaya hazır.yani su gördümü oynamaya başlar.ben birde 1 en düşük 6 en yüksek demiştim,yanılmışım tam tersi durumda imiş.ben 6 da çalıştırıyorum norma hızda çalışyor silgeç kolları.
    ben bu özelliği yağmur yağdığı zaman devreye sokuyorum arkadaşlar.çünkü bazen sokak arasından,subirikintisi olan yerlerden geçerken bir anda devreye giriyor.adamı korkutuyor.birde camı kirletiyor,camın çizilme durumuda var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: osmandemirbas

    arkadaşlar araç stop edildikten sonra sistem çalışmıyor,tekrar devreye sokmak lazım diye bir durum söz konusu değil.silgeç kolu bir üst kademede olduğu sürece sistem her an kullanılmaya hazır.yani su gördümü oynamaya başlar.ben birde 1 en düşük 6 en yüksek demiştim,yanılmışım tam tersi durumda imiş.ben 6 da çalıştırıyorum norma hızda çalışyor silgeç kolları.
    ben bu özelliği yağmur yağdığı zaman devreye sokuyorum arkadaşlar.çünkü bazen sokak arasından,subirikintisi olan yerlerden geçerken bir anda devreye giriyor.adamı korkutuyor.birde camı kirletiyor,camın çizilme durumuda var.

    açıklama için yeniden teşekkürler hocam, benim gibi bilmeyen olayı çözemeyen arkadaşlara çok faydalı olacaktır. bu arada ben otomatikte bıraktım çok sıkıntı olacağını sanmıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cardurata


    quote:

    Orijinalden alıntı: fasher


    quote:

    Orijinalden alıntı: cardurata




    Merhaba arkadaşlar, 1.4 TDCI Fiesta almayı düşünüyorum. Çok az zamanım var. Yalnız gün geçtikçe şanzuman ve vites tipi konusunda aklım karışıyor.
    Internette okuyorum herkes birşeyler yazıyor çiziyor. Fiestacılar burda toplanmış, sanırım en net bilgiyi siz verebilirsiniz.


    Şimdi internetten Fiestalara bakarken sahibinden.comda vites tipi olarak SMG/F1 var. SMG/F1 olan ilanların bazılarında fotolarda debriyaj pedalı görüyorum bazılarında görmüyorum. Satıcıların bazıları açıklamalarında OTOMATİK yada TİPTRONİK şeklinde bilgi vermiş. Internetten araştırdım SMG/F1 yarı otomatik bir şanzuman ve kalkışlarda debriyaj kullanılıyormuş? Geçen haftasonu araba pazarına gittim, orda bir satıcı ise SMG/F1 lerin vitesi direksiyondan değişiyor dedi. Şaşırdım kaldım.



    Bir diğer husus ASM şanzuman hakkında. Bu şanzumanın da 2004 model Fiestalarda kullanıldığı yönünde birkaç tane mesaj okudum. Sonra yine aynı ilan sitesinde ilan başlığında "2004 ASM 1.4TDCI" şeklinde olan araçlar gördüm. İlan detaylarının kiminde vites tipi TİPTRONİK olarak girilmiş kiminde SMG/F1 olarak girilmiş. Her aracın resminde, debriyaj pedalının olup olmadığı ve TİPTRONİK vites kolununun üzerinde yazan A-M +/- görünmüyor.


    Sonra başka bir husus yine internet sayfalarında Fiesta için ASM şanzumanların yokuşta kaydırdığı ama TİPTRONİKlerin kaydırmağı yönünde yazılan mesajlar okudum. Tabi aklım allak bullak oldu;


    Şimdi kaç çeşit şanzuman yada vites tipi var Fiestalarda? Hangilerinde debriyaj pedalı var hangilerinde yok? Fiestalar için ASM, SMG/F1 ve TİPTRONİK şeklinde ayrı vites modelleri mi var?

    Ve aklıma takılan diğer bir olay; aynı ilan sitesinde Dizel Tiptronik Fiestalar için Teknik detaylar bölümünde yakıt sarfiyatı 5,2 Litre yazarken Benzinli Tiptronik Fiestalar için herhangi bir Teknik Detay bölümü yok. Satıcılar girmemiş olabilir diye düşündüm ama hiçbiri de mi girmez :) Yoksa Benzinli Tiptronik yok mu? Varsa yakıt sarfiyatı ne kadar?

    Çalıştığım için internetten araştırabiliyorum. Ve internette acayip bir bilgi kirliliği var. Yardımcı olursanız sevinirim.









    elimden geldiğince size yardımcı olmaya çalışacağım fiestalarda eskiden asm adı verilen yarı otomatik yani robotize edilmiş bir kol sizin yerinize vites değişimi yapan ve çok kötü bir performans ve çok kötü de bir üne sahip tir çoğu kullanıcı bu şanzuman yüzünden yolda kalmış problemler yaşamıştır o yüzden bence asm şanzuman ı unutun gitsin. birde tam otomatik 4 ileri şanzuman var bunun çalışma prensibi yarı otomatik e göre biraz daha hızlı olması ve daha fazla yakıt tüketmesi ama sorunsuz olması yani geri kaçırma filan yapmaz (asm gibi). ama şöyle diyeyim zaten dizel arac ı yokuşta kaldırmak çok meşakatli bir iştir alışana kadar.gücünü alt devirlerde veremediğinden biraz zor durumda kalırsınız. fiestalarda smg yani direksyondan kumandalı vites yok diye biliyorum siz söyleyince bende şaşırdım acaba var mı diye birazcık bakındım ama direksyondan kol göremedim yani yok...

    bu saydığım 3 şanzuman tipinde de debriyaj yoktur (yani aracın içinde basabileceğiniz bir debriyaj )fren ve gaz vardır

    onun haricinde debriyaj gördükleriniz normal vitesli arabalardır

    benim aracım manuel 1.4 tdci fiesta 2006 model yakıt tüketimim şehir içi yaklaşık 6 litre otomatik viteste durumlar nasıl değişir bilemem...

    umarım yardımcı olmuşumdur



    öncelikle tşk ediyorum fasher.

    peki bu TIPTRONIK diye geçen modeller ASM şanzumanlı mı? öyle değilse nasıl ayırt edicem? mesela Fiesta 2005 ve üstü modellerde ASM kullanılmıyor diye bir şey söylenebilir mi? araştırmamı nasıl yapıcam?

    sonra sahibinden.com da geçen SMG/F1 vites neye tekabül ediyor? dediğim gibi kiminde resimde debriyaj var kiminde yok.

    bu arada eşim kullanacağı için TİPTRONİK ve DİZEL olsun istiyorum. ama ASM şanzumanda şikayet edildiği gibi onu yolda bırakacak, durunca vitesi boşa alması, yokuşta klimayı çalıştırması, trafikte manuel moda alınması gereken durumlarla uğraşmasını istemiyorum. ben OPEL CORSA larda veya PEUGEOT 206 larda kullanılan TIPTRONIK gibi bir vites tipi olmasını istiyorum. eğer Fiestalarda böyle bir seçenek yoksa bu model üzerine odaklanmıyım.

    ayrıca diğer arkadaşlardan da yardım rica ediyorum.



    smg şanzuman kesinlikle yok fiesta da o insanların aracın özelliklerini bilmeden ilan özelliklerini girmesinden meydana geliyor şöyle diyeyim kaliteli bir şanzuman istiyorsanız ya volkswagen in çift kavramalı dsg şanzumanına bakacaksınız yada tam otomatik şanzuman a bakacaksanız opel in de tiptronik diye tabir ettiği sistem ford un kiyle aynı pek sağlıklı değil bence

    dizel tam otomatik aracı bulunmuyor sanırım ford un asm şanzuman dizel ve benzinli seçeneklerde var

    bence siz gidip mitsubishi colt bakın sahipleri tarafından çok övlüyor tiptronik şanzuman ı hemde mercedes mitsubishi ortak yapımı bir araçtır




  • 
Sayfa: önceki 118119120121122
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.