Şimdi Ara

Fiesta TDCİ (1.4-1.6) vs Polo 1.6TDI vs Polo Bluemotion (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
0
Favori
5.667
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Opel astra klasık 1.6 benzınlı al. Lpgnı de tak yıllarca bin derim madem ilk aracın olacak tavsiye ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baltalı_ilah

    quote:

    Orijinalden alıntı: denizin

    quote:

    Orijinalden alıntı: sanliturka


    quote:

    Orijinalden alıntı: Balotelli

    2-3 sene kullanacaksanız aralarında yakıt olarak çok bir fark oluşmaz. Ben olsam fiesta alırdım. Polo kasa olarak fiestadan daha ufak duruyor bana öyle geliyor. 1.6 fiesta 95 beygir olanları hem yakıt hemde performans konusunda sizi üzmez.

    Hocam fiestan icin sahibinden de baktiğimizde 1.4 icin ilan çok fazla olmasına karşı 1.6 icin az ilan var. (titanium için) Acaba bunun sebebi nedir? Şu an fiestaya daha yakın duruyorum.


    1.6 nın 2.elinde 1.4 e göre daha fazla zarar ediyorsun alıcısı yok.

    1.6 motorun piyasası bence 1.4 ten daha iyi. galericiler bile 1.6 motorlu olanlara daha fazla değer biçiyorlar. şu an maddi durumum el verse bende kesinlikle 1.6 tdci tercih ederdim. iki motorlusunu da kullanma şansım oldu 1.4 tdci ne abi öyle yahu. 2013 yılında 68 beygir araba mı olur? yazın klima açık içinde 3 kişi rampada bayılıyor araba. sürekli debriyaj istiyor. motor isteksiz. 120 kilometre hızla sollamaya çıkmaya tedirgin ediyor.

    tam bu nedenle fiestadan soğumuştum ki, bir tanıdık 1.6 tdci motorlusunu almış. gel gezelim dedi. baktım ki 170 kilometre hıza kadar nefessiz hızlanıyor araba. araştırdım 205 nm tork varmış. 130 ile giderken gaza basınca sağ koltukta sırtımda o baskıyı hissettim. araba istekli yani. klima açık iken 1.4 motorun bayıldığı yerlerde adam vites yükseltti şaşırdım.

    bence 1.4 tdci 68 hp ve 1.5 tdci 75 motorlar fiestaya hiç yakışmıyor. bu kadar sportif tasarımlı bir araba alacaksın 1.6 tdi polo tokat manyağı yapacak seni olur mu? alacaksın 1.6 tdci ki hakkını versin o tipin.




    Sizin 1.4 tdci Fiesta hakkındaki görüşlerinize 4 yıl bahsi geçen aracı kullanmış birisi olarak katılmıyorum. İkinci el aldığım fiestayı 4 yıl 70 000 km kullandım. Bu süre içerisinde araçta 5 yetişkin varken bagaj dolu ve klima açıkkende kullandığım oldu. Hiçbir zaman sollamalarda yokuşlarda sıkıntı çekmedim. Aracı artık sattım ama 1.4 tdci fiesta deyince ilk aklıma gelen motorunun performansıdır. Sizin bahsettiğiniz 1.4 fiestada bir sorun olabilir.

    Araç tavsiyesi yapacak olursamda. Öncelikle iki aracında test sürüşlerini yapın. Sonra içiniz hangisine ısınırsa onu alın. Bana sorarsanız Fiesta tip, donanım ve sorunsuzluk açısından Poloya göre biraz daha önde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: halil altın

    quote:

    Orijinalden alıntı: baltalı_ilah

    quote:

    Orijinalden alıntı: denizin

    quote:

    Orijinalden alıntı: sanliturka


    quote:

    Orijinalden alıntı: Balotelli

    2-3 sene kullanacaksanız aralarında yakıt olarak çok bir fark oluşmaz. Ben olsam fiesta alırdım. Polo kasa olarak fiestadan daha ufak duruyor bana öyle geliyor. 1.6 fiesta 95 beygir olanları hem yakıt hemde performans konusunda sizi üzmez.

    Hocam fiestan icin sahibinden de baktiğimizde 1.4 icin ilan çok fazla olmasına karşı 1.6 icin az ilan var. (titanium için) Acaba bunun sebebi nedir? Şu an fiestaya daha yakın duruyorum.


    1.6 nın 2.elinde 1.4 e göre daha fazla zarar ediyorsun alıcısı yok.

    1.6 motorun piyasası bence 1.4 ten daha iyi. galericiler bile 1.6 motorlu olanlara daha fazla değer biçiyorlar. şu an maddi durumum el verse bende kesinlikle 1.6 tdci tercih ederdim. iki motorlusunu da kullanma şansım oldu 1.4 tdci ne abi öyle yahu. 2013 yılında 68 beygir araba mı olur? yazın klima açık içinde 3 kişi rampada bayılıyor araba. sürekli debriyaj istiyor. motor isteksiz. 120 kilometre hızla sollamaya çıkmaya tedirgin ediyor.

    tam bu nedenle fiestadan soğumuştum ki, bir tanıdık 1.6 tdci motorlusunu almış. gel gezelim dedi. baktım ki 170 kilometre hıza kadar nefessiz hızlanıyor araba. araştırdım 205 nm tork varmış. 130 ile giderken gaza basınca sağ koltukta sırtımda o baskıyı hissettim. araba istekli yani. klima açık iken 1.4 motorun bayıldığı yerlerde adam vites yükseltti şaşırdım.

    bence 1.4 tdci 68 hp ve 1.5 tdci 75 motorlar fiestaya hiç yakışmıyor. bu kadar sportif tasarımlı bir araba alacaksın 1.6 tdi polo tokat manyağı yapacak seni olur mu? alacaksın 1.6 tdci ki hakkını versin o tipin.




    Sizin 1.4 tdci Fiesta hakkındaki görüşlerinize 4 yıl bahsi geçen aracı kullanmış birisi olarak katılmıyorum. İkinci el aldığım fiestayı 4 yıl 70 000 km kullandım. Bu süre içerisinde araçta 5 yetişkin varken bagaj dolu ve klima açıkkende kullandığım oldu. Hiçbir zaman sollamalarda yokuşlarda sıkıntı çekmedim. Aracı artık sattım ama 1.4 tdci fiesta deyince ilk aklıma gelen motorunun performansıdır. Sizin bahsettiğiniz 1.4 fiestada bir sorun olabilir.

    Araç tavsiyesi yapacak olursamda. Öncelikle iki aracında test sürüşlerini yapın. Sonra içiniz hangisine ısınırsa onu alın. Bana sorarsanız Fiesta tip, donanım ve sorunsuzluk açısından Poloya göre biraz daha önde.


    maalesef dusuk hacimli dizeller turbo yeterli basinca ulasana kadar cok zayif. dik bir rampada kalkis yapmak olum oluyor. ben bunu cok yasadim motor yigiliyor cekmiyor. hele de klima acik ise durum daha da vahim. debriyaj kontrolu cok fazla gerekiyor ve debriyaj balatasinin omru de uzun olmuyor. ayrica 0-100 u 15 sn. olan bir aracta performanstan soz etmek cok da ilginc.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: baltalı_ilah

    Performans takıntısı değil arkadaş normal bir performanstan söz ediyorum. Yeterli bir performans ile yetersiz bir performans arasındaki farktan bahsediyorum. 1.4 olanın 0-100 ü 15 saniye. 1.6 motorlusunun 0-100'ü 11 saniye. Farkı sen düşün artık.

    Senin araban 1.4 motor diye hala iddia ediyorsun ama 1000 tane galericiye git 1.6 motor fiestayı 1.4 motora göre en az 2-3 bin tl daha fazla paraya sayacaktır. Aylarca ben aradım yahu bu arabayı bana mı anlatıyorsun???

    Bir aracın daha az satılmış olması onun tutulmadığı anlamına gelmez. Fiesta'nın kasası her zaman tutulur ve 1.6 motorlusu en çok para eden araçtır. Bu motor bu arabaya normalin biraz daha üzerinde bir performans sağlar.

    Ona bakarsan memleketimde Audi A3 te az satılıyor. Golf'ten daha mı az para ediyor ikinci elde?

    Ya da BMW 1 serisi daha az satılıyor diye ikinci elde ölü fiyatlarına mı gidiyor?

    Tabii ki hayır. İşte sen konuşuyorsun ama boşa konuşuyorsun.

    Ayrıca B sınıfı arabada performans aranmaz sözün epic fail olmuş. Nedenine gelirsek Polo GTİ, Fiesta ST, Corsa OPC, Peugeot 206 GTİ/RC, Clio sport gibi araçlar nedir? Aslen B sınıfı dünyada en çok hot hatch otomobilin üretildiği sınıftır.

    Kendin 68 HP'lik araca sahipsin diye kusura bakma ama çok boş iddialarda bulunmuşsun arkadaşım. Bugün İstanbul trafiğindeki otomobillerin belki %95'i 90 beygir ve üzeri araçlardan oluşurken sana 68 hp'lik arabanla başarılar dilerim.

    normal performansı yeterli düzeyde diyorum siz hala ısrarla kağnı yerine koyuyorsunuz.. Arkadaş ben bu aracı 3 sene kullandım performansı bana yeterli geldi.. Ha ben üst düzeyde performans arayışındada değilim ama bir araç klima açık konya antalya arasındaki dağ tepeyi 130-140 ile çıkıyorsa senin bu söylediklerin boş laftan öteye geçmiyor.

    1.6 satılmıyor diyorum sen tutturmuşsun 2-3 bin TL farka sayacaktır diyorsun. Satmayan arabayı istersen 10 bin farka saysan ne yazar. Aylarca aramışsın işte sebebini hiç düşündün mü?

    Sen herhalde benim yazdıklarımı okumadan direk savunmaya geçmişsin. ben 1.6 kötü araba demedim.. 1.6 tutulmadı piyasadada bulunmuyor dedim.. Sen nereden nereye taşımıssın konuyu.. Sana tavsiyem benim yazdığımı tekrar oku sonra cevabını oku.. Kim boş konuşuyor ona bak.. Ben dağ diyorum sen ovadan bahsediyorsun:)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: denizin

    quote:

    Orijinalden alıntı: baltalı_ilah

    Performans takıntısı değil arkadaş normal bir performanstan söz ediyorum. Yeterli bir performans ile yetersiz bir performans arasındaki farktan bahsediyorum. 1.4 olanın 0-100 ü 15 saniye. 1.6 motorlusunun 0-100'ü 11 saniye. Farkı sen düşün artık.

    Senin araban 1.4 motor diye hala iddia ediyorsun ama 1000 tane galericiye git 1.6 motor fiestayı 1.4 motora göre en az 2-3 bin tl daha fazla paraya sayacaktır. Aylarca ben aradım yahu bu arabayı bana mı anlatıyorsun???

    Bir aracın daha az satılmış olması onun tutulmadığı anlamına gelmez. Fiesta'nın kasası her zaman tutulur ve 1.6 motorlusu en çok para eden araçtır. Bu motor bu arabaya normalin biraz daha üzerinde bir performans sağlar.

    Ona bakarsan memleketimde Audi A3 te az satılıyor. Golf'ten daha mı az para ediyor ikinci elde?

    Ya da BMW 1 serisi daha az satılıyor diye ikinci elde ölü fiyatlarına mı gidiyor?

    Tabii ki hayır. İşte sen konuşuyorsun ama boşa konuşuyorsun.

    Ayrıca B sınıfı arabada performans aranmaz sözün epic fail olmuş. Nedenine gelirsek Polo GTİ, Fiesta ST, Corsa OPC, Peugeot 206 GTİ/RC, Clio sport gibi araçlar nedir? Aslen B sınıfı dünyada en çok hot hatch otomobilin üretildiği sınıftır.

    Kendin 68 HP'lik araca sahipsin diye kusura bakma ama çok boş iddialarda bulunmuşsun arkadaşım. Bugün İstanbul trafiğindeki otomobillerin belki %95'i 90 beygir ve üzeri araçlardan oluşurken sana 68 hp'lik arabanla başarılar dilerim.

    normal performansı yeterli düzeyde diyorum siz hala ısrarla kağnı yerine koyuyorsunuz.. Arkadaş ben bu aracı 3 sene kullandım performansı bana yeterli geldi.. Ha ben üst düzeyde performans arayışındada değilim ama bir araç klima açık konya antalya arasındaki dağ tepeyi 130-140 ile çıkıyorsa senin bu söylediklerin boş laftan öteye geçmiyor.

    1.6 satılmıyor diyorum sen tutturmuşsun 2-3 bin TL farka sayacaktır diyorsun. Satmayan arabayı istersen 10 bin farka saysan ne yazar. Aylarca aramışsın işte sebebini hiç düşündün mü?

    Sen herhalde benim yazdıklarımı okumadan direk savunmaya geçmişsin. ben 1.6 kötü araba demedim.. 1.6 tutulmadı piyasadada bulunmuyor dedim.. Sen nereden nereye taşımıssın konuyu.. Sana tavsiyem benim yazdığımı tekrar oku sonra cevabını oku.. Kim boş konuşuyor ona bak.. Ben dağ diyorum sen ovadan bahsediyorsun:)

    allah allah hala 1.6 tutulmadi diyorsun yahu. ben aylarca uygun fiyata 1.6 aradim bulamadim. 1.6 nin 5 parca boyalisini 1.4 fiyatina veriyorlar.

    performans konusuna gelince hizini alan arabanin 140 ile dag tepe tirmanmasi normal. baskasininkini gormeyen kendininkini birsey sanirmis diyorum buna.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 1.6 dizel motor her iki araç içinde gereğinden fazla şekilde performans sağlar, tabiri caizse bastın mı gider. Lakin her iki araç için de yüksek hızlar handikap oluyor malum yol tutuş azalıp yandan rüzgar dengeyi bozmaya başlayınca performansın pek de önemi kalmaz. Güvenlik donanımı C sınıfı ile eşit olsa da, size C sınıfı bir araç kadar koruyamaz. Araba küçük çünkü her türlü faktörden etkilenebiliyor. İhtiyacınızı iyi düşünüp ona göre alın bence.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: denizin

    quote:

    Orijinalden alıntı: baltalı_ilah

    Performans takıntısı değil arkadaş normal bir performanstan söz ediyorum. Yeterli bir performans ile yetersiz bir performans arasındaki farktan bahsediyorum. 1.4 olanın 0-100 ü 15 saniye. 1.6 motorlusunun 0-100'ü 11 saniye. Farkı sen düşün artık.

    Senin araban 1.4 motor diye hala iddia ediyorsun ama 1000 tane galericiye git 1.6 motor fiestayı 1.4 motora göre en az 2-3 bin tl daha fazla paraya sayacaktır. Aylarca ben aradım yahu bu arabayı bana mı anlatıyorsun???

    Bir aracın daha az satılmış olması onun tutulmadığı anlamına gelmez. Fiesta'nın kasası her zaman tutulur ve 1.6 motorlusu en çok para eden araçtır. Bu motor bu arabaya normalin biraz daha üzerinde bir performans sağlar.

    Ona bakarsan memleketimde Audi A3 te az satılıyor. Golf'ten daha mı az para ediyor ikinci elde?

    Ya da BMW 1 serisi daha az satılıyor diye ikinci elde ölü fiyatlarına mı gidiyor?

    Tabii ki hayır. İşte sen konuşuyorsun ama boşa konuşuyorsun.

    Ayrıca B sınıfı arabada performans aranmaz sözün epic fail olmuş. Nedenine gelirsek Polo GTİ, Fiesta ST, Corsa OPC, Peugeot 206 GTİ/RC, Clio sport gibi araçlar nedir? Aslen B sınıfı dünyada en çok hot hatch otomobilin üretildiği sınıftır.

    Kendin 68 HP'lik araca sahipsin diye kusura bakma ama çok boş iddialarda bulunmuşsun arkadaşım. Bugün İstanbul trafiğindeki otomobillerin belki %95'i 90 beygir ve üzeri araçlardan oluşurken sana 68 hp'lik arabanla başarılar dilerim.

    normal performansı yeterli düzeyde diyorum siz hala ısrarla kağnı yerine koyuyorsunuz.. Arkadaş ben bu aracı 3 sene kullandım performansı bana yeterli geldi.. Ha ben üst düzeyde performans arayışındada değilim ama bir araç klima açık konya antalya arasındaki dağ tepeyi 130-140 ile çıkıyorsa senin bu söylediklerin boş laftan öteye geçmiyor.

    1.6 satılmıyor diyorum sen tutturmuşsun 2-3 bin TL farka sayacaktır diyorsun. Satmayan arabayı istersen 10 bin farka saysan ne yazar. Aylarca aramışsın işte sebebini hiç düşündün mü?

    Sen herhalde benim yazdıklarımı okumadan direk savunmaya geçmişsin. ben 1.6 kötü araba demedim.. 1.6 tutulmadı piyasadada bulunmuyor dedim.. Sen nereden nereye taşımıssın konuyu.. Sana tavsiyem benim yazdığımı tekrar oku sonra cevabını oku.. Kim boş konuşuyor ona bak.. Ben dağ diyorum sen ovadan bahsediyorsun:)

    Yanlış alıntı yapmışım. baltali_ilah ın 1.4 tdci fiestanın performansını beğenmemesi üzerine yazmıştım. Ben aracı aldığımda 70 000 km de ve 3 yaşında idi. 4 sene kullandım. 145 000 km de sattım. Motorla ilgili en küçük bir sorun yaşamadım. Sattığımda da araç çok iyi durumdaydı. Bir aracı 75 000 km kullanmak sanırım aracı tanımak için yeterli bir süredir. Bahsettiğiniz yığılma durumunu yaşamadım. Sonuçta bu performans aracı değil. Ama trafikte hiçbir zaman sıkıntı yaşamadım. İlk kalkıştan tutunda, seriliği, araç sollaması ve özelliklede rampa tırmanışı çok iyiydi.
    Tabiki 1.6 tdci Fiesta kullanımı çok zevkli olmalı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi halil altın -- 23 Mayıs 2013; 13:08:48 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: baltalı_ilah


    allah allah hala 1.6 tutulmadi diyorsun yahu. ben aylarca uygun fiyata 1.6 aradim bulamadim. 1.6 nin 5 parca boyalisini 1.4 fiyatina veriyorlar.

    performans konusuna gelince hizini alan arabanin 140 ile dag tepe tirmanmasi normal. baskasininkini gormeyen kendininkini birsey sanirmis diyorum buna.

    La havle vela guvvete diyerek söze başlayayımda sen anla gerisini.. al sana 1.6

    http://www.sahibinden.com/ford-fiesta-1.6-tdci-titanium

    buda 1.4

    http://www.sahibinden.com/ford-fiesta-1.4-tdci-titanium


    senin yazdığından yola çıkarsak sahibindende satılan 1.6 ların hepsi 5 parça boyalı..

    Senle s.d.k yarışına girmeye niyetim yok sen öyle bil biz memnun olalım aracımızdan.




  • Piyasada 1.6 bulmakta zordandığımdan 1.4 bakıyorum. Hatta 2 gün önce 2010 model buldum. 100.000 km de. Kaza boya değişen hiçbir şeyi yoktu. Ama arkadaşlar km si çok diye vazgeçirdiler. Halen bakmaya devam ediyorum. Bu araçlarda km nin yüksek olması (göreceli bir kavram arkadaşlara 2010 model araç için 100.000 km fazla geldi) çok sorun yaratır mı? Kaç kn ye kadar sorunsuz gider.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar dün itibariyle Ford Fiesta 1.4. TDCİ Titanium aldım. 2010 model. Yardımlarınız için teşekkür ederim.
  • Merhaba. Ayni konu benim de sorunum. 1,4 tdci ile sehir ici ve disi ortalaman nedir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • malzeme kalitesi ve saglamlıkta polo öne çıkıyorsa sen araba falan alma hocam göz kusurun var derim... araba kullanma allah muhafaza canından edersin birini...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: devilucifer85

    Merhaba. Ayni konu benim de sorunum. 1,4 tdci ile sehir ici ve disi ortalaman nedir?


    Hocam alalı 1 yıl oldu genel ortalama 5.1
  • sanliturka kullanıcısına yanıt
    16 TDCİ 90 LIK fiesta bakın veya 1.6 tdı 90 230 polo İkiside pişman etmez hangisi temiz denk gelirse 1.4 TDCİ 68-70HP lık olanları hantal kalır keyif vermez bu iki araçtan seçiminizi yapın 1.4 TDCİ 1.2 TDI Şehir içi daha az yakar 1.6 dizellerden ama çok azımsanacak bi fark olmaz uzun yolda yüksek hızda 1.6 dizel motor gamları daha az yakacaktır.Ve dha rahat sollama yapma imkanı verecektir.
  • Eylül Ayı itibarı ile:

    Yeni Fiesta 1.5 TDCİ x Paket ESP'li modelin metalik renginin Almanya satış fiyatı 16.210,00 € *
    Yeni vw Polo 1.4 TDI Bluemotion modelin (Polo BlueMotion 1,4 l TDI 55 kW (75 PS) 5-Gang) 17.075,00 € *

    17.075,00 € * - 16.210,00 € * = 874 € *

    İki araç arasındaki fiyat farkı görüldüğü gibi çok fazla değil.

    1 euro 2.85'den 874 euro = 2490 TL Almanya da polo daha pahalı.

    Donanıma gelince ne yazık ki ülkemizde satılan tüm araçlar Almanya da satılanlarla kıyaslandığında zayıf kalıyor.

    Polo ise donanım açısından gerçekten eleştirilecek bir araç.

    Bir çok araçta standart olan donamın polo'da ekstra ücrete tabii.

    Örnek verdiğim polo'da alüminyum jant ve sis farı standart. Türkiye'de bunlar ekstraya giriyor.


    Bir vw yetkilisi şunu söylemişti. "Emsal donanım getirirsek fiyatı (euro üzerinden) daha da arttırmış olacağız. Dolayısı ile ÖTV ve KDV artacak bu nedenle diğer markalarla aramızdaki fiyat farkı daha da açılacak.

    Bende ona "peki tam donanım araç getiripte sizden daha düşük fiyata aynı segment araç satanlar için ne diyebiliriz." dedim

    "Gülerek biz vw satıyoruz bu ülkede şu mu polo mu derseniz çoğu insan vw diyecektir." cevabını aldım.

    Peki sonuç:
    1.Araç alırken euro ncap test sonuçlarına bakarım.
    Benim için güvenlik öncelik. Polo 2014 modelle güvenliği ön plana çıkardı.
    2.Servis ağının yaygın ve çok olmasına bakarım.
    Servis ağı açısından Fiat, Renault ve ford üzmez. Gerek yetkili gerekse tali servisler.
    Ankara'da 2 adet vw servisi var. Ford servisi ise 10'dan fazla.
    3.Yedek orjinal ve eşdeğer parça fiyatına ve bulunabilirliğine bakarım.
    Polo'nun standart olmayan ön sis farları 1300 kusur TL. Bu rakama fiestanın tüm ön aydınlatmasını alabilirsiniz. ki kalite farkı bana göre yok.
    4.Servis ve işçiliğe bakarım.
    Polo gibi B segment aracın ilk bakımı bile 1000 TL civarında. Fiesta da emsal ücret 550 TL.
    5.Yakıt sarfıyatına bakarım.
    Çevremde fiesta ve polo kullananlara peugeot, clio, kullananlara vs vs. kullananlara soruyorum. cevap aynı
    Araç bakımlı ve yeni ise şehir içi ortalama 4.5 -5 litre, şehirler arası 4-4.5 litre
    6.Aracın performansına bakarım.
    Benzinlide fiesta daki ecobost motor hem 2012 hemde 2013'te ödül aldı.
    Dizelde 1.5 TDCİ keza ödüllü motor.
    Polo'da 1.2 ile cinnah yokuşunu 2. viteste zor çıkarsınız.
    1.6 TDİ motor ise oldukça performanslı ancak şehir içi 6-6.5 litreleri görüyoruz.
    1.4 TDI yeni motoru ise emsal araçlarla aynı yakıyor. Üstelik yoğun trafikte motorun bir durup bir çalışması avantaj sağlamıyor.
    7.Aracın görünümüne bakarım.
    Şekil tabii ki önemli. Karar size ait.
    8.Donanım açısından zengin bir araç bana keyif veriyor.
    Uzun yolda hız sabitleyicisi olmayan araçların bana göre hepsi işkence.
    9.Otomatik viteste hızlı geçiş ve kullanım kolaylığı önemli,
    Polo da dizel de otomatik seçeneği var. Fiesta da yok.
    10.İkinci el değerine bakarım.
    0 km alırken fiestaya daha fazla ödemek gerekiyor.
    Polo 1.4 TDI 75 PS BlueMotion 55.000 TL
    Titanium 1.5 TDCi 75PS paket 52.800 TL
    Aradaki fark 2200 TL
    Örnek polo'da sis farı, alüminyum alaşım jant, hız sabitleyici vs. yok. Tabii artıları da var ama kullanıcılar daha fazlasını istemekte haklı.
    Peki ikinci el fiyatlara bakalım.
    Sahibinden sitesinde 20000 km civarındaki 2013 hatasız polo için Eylül 2014 itibarı ile satıcılar ortalama 43000-46000 tl
    emsal fiesta için ise 42000-45000 tl istemişler.
    yıl uzadıkça aradaki farkın bir anlamı kalmıyor.
    bir sene önce 2200 tl fazla öde, bir sene sonra 2200 fazlaya sat diyelim. Ekonomide buna zarar deniyor.
    Üstelik bir çok keyif verici donanımdan mahrum kalıyorsunuz.
    Yıl artıkça satın alırken ödediğiniz fazlalık sürekli korunuyor.
    5 sene önce ödediğiniz 2200 tl para idi. 2200 tl'nin 5 söne öncesi değeri ile şimdiki değeri aynı kalmadı.

    Oldukça uzun oldu.
    Ancak araç alacaklara fikirlerim belki bir ışık tutabilir.

    Kalite mi? diyorsunuz.
    Bunlar eşdeğer markalar. Belki çin, hint, kore, vs deseniz çok haklısınız derdim ama bunların hepsi alman arabası.
    Ha teknik açıdan şu araçtaki özellikler derseniz o kunuda bir şey diyemem.

    Önyargılarım var deseniz de ona da bir şey diyemem.

    Benimde ön yargılarım var. Amerikan arabasını tek geçerim. Sonra alman derim.

    Ama otorite sayılan kuruluşların değerlendirmeleri bana göre önyargılı ve bilgisiz insanların değerlendirmelerine göre daha önemli.

    Saygılar.




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.