Şimdi Ara

Fiber Saha Dolabına Uzaklık

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
1
Favori
2.007
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese iyi akşamlar.
    Arkadaşlar internet almayı düşünüyorum. İlk önceliğim SüperOnline fiber internetti ama alt yapı olmadığı için bende TTNET fibere yöneldim. TTNET in haritasında fiber alt yapı var gözüküyor ben de bilgi almak için müşteri temsilcisini aradım ama konuştuğum kişi fiber internet alt yapısı olmadığı için yararlanamayacağımı söyledi fakat Hiper internetten faydalanabileceğimi söyledi. Bende biraz araştırma yaptım ve hiper internette hızın fiber saha dolabına olan uzaklıkla değişebileceğini öğrendim bir kez daha aradım ve bulunduğum yerin fiber saha dolabına ne kadar uzakta olduğunu bilmek istediğimi sordum. Bana 36 dediler bende metre mi km mi 36 nedir diye sordum sadece 36 yazdığını söyledi. Arkadaşlar şimdi ne yapsam acaba Hiper İnternet mi yoksa ADSL mi alsam kararsız kaldım. Kullanan ve bilgisi olan arkadaşların fikirleri benim için önemlidir . Şimdiden teşekkürler.







  • Alabiliyorsan tabii ki öncelikle hiper yani vdsl al. Yoksa zaten mecburen adsl...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Müşteri hizmetleri maalesef dünyadan bir haber, ellerinde çok eski veriler var anlık olarak göremiyorlar altyapıyı. Genelde yaptıkları iş modemi kapatın açın, dns değiştirin, bilgisayar açık mı sorularını sormak.

    Fiber internet konuları için türk telekom müdürlüğü altında yer alan türk telekom ofisine gitmeniz gerekiyor, orada altyapının durumunu anlık olarak görebiliyorlar, mahalledeki saha dolabının durumundan, bina içinde fiber kutuya kadar, alacağınız hıza kadar herşey görünüyor. Eğer herşey müsaitse ordan direk geçiş yapabilirsiniz. Bizim binamıza 2011 de fiber kutu koyuldu ve devreye alındı, 2014 te fibernete geçmek istedim ama ttnet müşteri hizmetleri 3 yıldır aktif olan fiber altyapının olmadığını söylediler, halbuki binada 100 mbit vdsl2 kullananlar bile vardı bir türlü derdimi anlatamadım 1 sene içinde. En sonunda gittim telekom müdürlüğüne telefon numaramı söyledim hemen tüm bilgiler döküldü, tabiki fiber altyapı vardı hemde kutuya mesafem 150 metre idi 140 mbite kadar alabildiğim ortaya çıktı, hemen geçiş işlemlerini yaptım, eve döndüğümde 50 mbit vdsl2 aktif olmuştu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi donanımcı123 -- 27 Eylül 2015; 0:58:56 >




  • donanımcı123 kullanıcısına yanıt
    Binada fiber internet kutusu var fakat ulaşılabilir hizim 60mbit civarı sizce normal midir? Türk telekom mudurlugune gidip ne demeliyim bu konuyla ilgili arıza söz konusu olabilir mi veya fiber internet kutusunun devrede olmaması gibi birsey? Suan 24mbit fibernet kullaniyorum ama roket ile max 60 görüyorum..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpmirza

    Binada fiber internet kutusu var fakat ulaşılabilir hizim 60mbit civarı sizce normal midir? Türk telekom mudurlugune gidip ne demeliyim bu konuyla ilgili arıza söz konusu olabilir mi veya fiber internet kutusunun devrede olmaması gibi birsey? Suan 24mbit fibernet kullaniyorum ama roket ile max 60 görüyorum..

    Vdsl2 kart üzerindeki yoğunluk fazla ise ulaşılabilir hız düşebilir. Modem değerlerinizi atarsanız yorumlayabiliriz.
  • donanımcı123 kullanıcısına yanıt
    Simdi yoldayim fakat hatirliyorum snr margin download ve upload 25-26 civari. Hat zayiflamasi da 25civari idi her ikisi de. Max dload 56-62mbit arasi gidip geliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Direk ttnet bayisine git. Telefonla aramakla uğraşma..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • alpmirza kullanıcısına yanıt
    hat zayıflaması o kadar yükesek olamaz, iki ihtimal var. Ya modem bozulmuş yanlış ölçüyor yada tesisat problemli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ressi1 kullanıcısına yanıt
    Tesisat yeni döşendi hocam 6.kattayım yaklaşık 20metre cat5e kablo kullandık tek parça. Dödüm eve güncel hat değerlerini atayım hocam ama aynı aşağı yukarı. Belki yanlışım vardır yine de bakın.

    VDSL Port Details Upstream Downstream
    Line Rate: 2.164 Mbps 24.640 Mbps
    Actual Net Data Rate: 2.039 Mbps 24.576 Mbps
    Trellis Coding: ON ON
    SNR Margin: 29.1 dB 27.6 dB
    Actual Delay: 0 ms 0 ms
    Transmit Power: 6.3 dBm 13.3 dBm
    Receive Power: -15.4 dBm -13.4 dBm
    Actual INP: 0.0 symbols 0.0 symbols
    Total Attenuation: 21.7 dB 26.5 dB
    Attainable Net Data Rate: 28.830 Mbps 68.740 Mbps
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpmirza

    Tesisat yeni döşendi hocam 6.kattayım yaklaşık 20metre cat5e kablo kullandık tek parça. Dödüm eve güncel hat değerlerini atayım hocam ama aynı aşağı yukarı. Belki yanlışım vardır yine de bakın.

    VDSL Port Details Upstream Downstream
    Line Rate: 2.164 Mbps 24.640 Mbps
    Actual Net Data Rate: 2.039 Mbps 24.576 Mbps
    Trellis Coding: ON ON
    SNR Margin: 29.1 dB 27.6 dB
    Actual Delay: 0 ms 0 ms
    Transmit Power: 6.3 dBm 13.3 dBm
    Receive Power: -15.4 dBm -13.4 dBm
    Actual INP: 0.0 symbols 0.0 symbols
    Total Attenuation: 21.7 dB 26.5 dB
    Attainable Net Data Rate: 28.830 Mbps 68.740 Mbps

    Hat zayıflama değerleriniz yüksek, 60 küsür mbit alabilmeniz bile mucize. Fiber kutu bina altında ise tesisatta problem olabilir, cat5 çeksenizde bağlantı noktaları veya kablonun kendi içinde sıkıntı oluşturan kısımlar olabilir veya modem kaynaklıda sıkıntı olma ihtimali yüksek. Bizimde binamızın altında fiber kutu mesafe çok yakın ve hat zayıflama değeri 1-2 civarında. cat5 falanda çekmedik, binanın kendi bakır telefon tesisatı mevcut.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi donanımcı123 -- 27 Eylül 2015; 22:30:10 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: donanımcı123

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpmirza

    Tesisat yeni döşendi hocam 6.kattayım yaklaşık 20metre cat5e kablo kullandık tek parça. Dödüm eve güncel hat değerlerini atayım hocam ama aynı aşağı yukarı. Belki yanlışım vardır yine de bakın.

    VDSL Port Details Upstream Downstream
    Line Rate: 2.164 Mbps 24.640 Mbps
    Actual Net Data Rate: 2.039 Mbps 24.576 Mbps
    Trellis Coding: ON ON
    SNR Margin: 29.1 dB 27.6 dB
    Actual Delay: 0 ms 0 ms
    Transmit Power: 6.3 dBm 13.3 dBm
    Receive Power: -15.4 dBm -13.4 dBm
    Actual INP: 0.0 symbols 0.0 symbols
    Total Attenuation: 21.7 dB 26.5 dB
    Attainable Net Data Rate: 28.830 Mbps 68.740 Mbps

    Hat zayıflama değerleriniz yüksek, 60 küsür mbit alabilmeniz bile mucize. Fiber kutu bina altında ise tesisatta problem olabilir, cat5 çeksenizde bağlantı noktaları veya kablonun kendi içinde sıkıntı oluşturan kısımlar olabilir veya modem kaynaklıda sıkıntı olma ihtimali yüksek. Bizimde binamızın altında fiber kutu mesafe çok yakın ve hat zayıflama değeri 1-2 civarında. cat5 falanda çekmedik, binanın kendi bakır telefon tesisatı mevcut.

    Zyxell 3312 serisi böyle gösteriyor. Doğrusu için putty ile modeme bağlanıp ilgili komutla bakmak gerekiyor orada doğru sonuç veriyor.. (Komutu unuttum :P )

    Admin> adsl show detail olabilir belki ?? Hatırlamıyorum..




  • mehmet_alp M kullanıcısına yanıt
    Bingo! evet 3312 serisi modemim. askere gidip gelince yeni tesisat çektireyim bari yinede. dediğiniz gibi putty ile ilgili araştırmalarına başlıyorum her biriniz çok sağolun.

    putty de adsl info --show komutuyla aldığım sonuçlar
     Fiber Saha Dolabına Uzaklık

    evet "adsl info --webstats" komutuyla gelen sonuçlar ise modemdeki ile aynı. sanırım önce modem sonra tesisat değişikliğine gideceğim herkese teşekkürler. konu sahibi hakkını helal etsin meşgul ettim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alpmirza -- 27 Eylül 2015; 22:56:04 >




  • Arkadaşlar TTNET, Türk Telekom(ofisine gittim) ,Türk Telekom Saha Temsilcisi, ZyXEL müşteri hizmetleriyle konuştum. Telekom Saha Temsilcisi, TT ofisine gidin dedi. Ordaki eleman baktı o tip-11 kutudan 100mbit internet alan var sıkıntı modemde dedi. ZyXEL deki eleman pc ye bağland teamviewer ile baktı modem arayüzüne hiçbirşey bulamadı. Yazılım güncelleme yaptırdı önce. Sorun düzelmedi. Ankastreden gelen cat5e kablo rj11 jack olmadan splitter a bağlıydı. Mavi ve MaviBeyaz kablo splitterda 2 ayrı vidaya gidiyordu. İkinci bir telefon kablosu da diğer ucuna takılıydı bu kablo modeme bağlanıyordu. Bana bir ihtimal ondan olabilir dedi ve direk modeme girsin ankastreden gelen kablo dedi. Ben de çağırdım elektrikçiyi öyle yaptırdım. Ama sıkı durun. Elektrikçi kapıyı çalmadan evvel modem arayüzüne baktığımda ulaşılabilir hızım 134mbit i gösteriyordu. Elektrikçi işini bitirdikten sonra sonuç böyle oldu, kötü değil çok iyi ama yapılmadan evvel düzelmişti sorun sanki

    Son Hali
    VDSL Port Details Upstream Downstream
    Line Rate: 2.164 Mbps 24.640 Mbps
    Actual Net Data Rate: 2.039 Mbps 24.576 Mbps
    Trellis Coding: ON ON
    SNR Margin: 36.2 dB 36.9 dB
    Actual Delay: 0 ms 0 ms
    Transmit Power: - 5.0 dBm 4.5 dBm
    Receive Power: -8.3 dBm 0.4 dBm
    Actual INP: 0.0 symbols 0.0 symbols
    Total Attenuation: 3.3 dB 3.9 dB
    Attainable Net Data Rate: 54.641 Mbps 126.180 Mbps



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alpmirza -- 30 Eylül 2015; 18:15:34 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpmirza

    Arkadaşlar TTNET, Türk Telekom(ofisine gittim) ,Türk Telekom Saha Temsilcisi, ZyXEL müşteri hizmetleriyle konuştum. Telekom Saha Temsilcisi, TT ofisine gidin dedi. Ordaki eleman baktı o tip-11 kutudan 100mbit internet alan var sıkıntı modemde dedi. ZyXEL deki eleman pc ye bağland teamviewer ile baktı modem arayüzüne hiçbirşey bulamadı. Yazılım güncelleme yaptırdı önce. Sorun düzelmedi. Ankastreden gelen cat5e kablo rj11 jack olmadan splitter a bağlıydı. Mavi ve MaviBeyaz kablo splitterda 2 ayrı vidaya gidiyordu. İkinci bir telefon kablosu da diğer ucuna takılıydı bu kablo modeme bağlanıyordu. Bana bir ihtimal ondan olabilir dedi ve direk modeme girsin ankastreden gelen kablo dedi. Ben de çağırdım elektrikçiyi öyle yaptırdım. Ama sıkı durun. Elektrikçi kapıyı çalmadan evvel modem arayüzüne baktığımda ulaşılabilir hızım 134mbit i gösteriyordu. Elektrikçi işini bitirdikten sonra sonuç böyle oldu, kötü değil çok iyi ama yapılmadan evvel düzelmişti sorun sanki

    Son Hali
    VDSL Port Details Upstream Downstream
    Line Rate: 2.164 Mbps 24.640 Mbps
    Actual Net Data Rate: 2.039 Mbps 24.576 Mbps
    Trellis Coding: ON ON
    SNR Margin: 36.2 dB 36.9 dB
    Actual Delay: 0 ms 0 ms
    Transmit Power: - 5.0 dBm 4.5 dBm
    Receive Power: -8.3 dBm 0.4 dBm
    Actual INP: 0.0 symbols 0.0 symbols
    Total Attenuation: 3.3 dB 3.9 dB
    Attainable Net Data Rate: 54.641 Mbps 126.180 Mbps

    Hadi geçmiş olsun :)




  • donanımcı123 kullanıcısına yanıt
    Eyvallah hocam sağolun yardımlarınız için Nasıl düzeldi sorun nerdeydi bilmiyorum ama önemli olan düzelmesi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • alpmirza kullanıcısına yanıt
    Öncelikle hayırlı olsun..
    SNR ler iyi yükselmiş. Acaba daha önce spliter kurcalama durumu olmuşmuydu. Spliteri kurcalayınca SNR yükselmiş olabilirmi onu merak ettim. Elektrikçi gelmeden önce yükseldiğine göre ya santralden portu kurcaladılar yada spliter den..

    Ayrıca dönüş için teşekürler..
  • mehmet_alp M kullanıcısına yanıt
    Hocam vallahi daha önce modem serisini bildiniz şimdi de bu olayı. Evet splitterı kurcaladım açtım kapağını nasıl pensesiz jack takarım diye düşündüm falan. Sonra DSL ışığı gitti ben de kapadım kapağını bıraktım yerine. DSL ışığı tekrar geldi internete girdim falan.10 dakika sonra da modem arayüzüne baktığımda 134mbit yazıyordı. Gerçekten sebep bu olabilir. Çünkü arıza kaydı falan bırakmadım ki santralden işlem yapsınlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alpmirza -- 30 Eylül 2015; 22:16:00 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpmirza

    Hocam vallahi daha önce modem serisini bildiniz şimdi de bu olayı. Evet splitterı kurcaladım açtım kapağını nasıl pensesiz jack takarım diye düşündüm falan. Sonra DSL ışığı gitti ben de kapadım kapağını bıraktım yerine. DSL ışığı tekrar geldi internete girdim falan.10 dakika sonra da modem arayüzüne baktığımda 134mbit yazıyordı. Gerçekten sebep bu olabilir. Çünkü arıza kaydı falan bırakmadım ki santralden işlem yapsınlar.

    İşte tesisat-kablo çok önemli. Kablo ankastreden sorunsuz bile gelse size kadar, geldikten sonra ek bağlantılarda en ufak bir temassızlık-parazit hat değerlerini perişan ediyor.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.