Şimdi Ara

FİAT'I TARTIŞIYORUZ (9. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
223
Cevap
0
Favori
6.840
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Orjinalden alıntı: mhecc


    Orjinalden alıntı: bursatipo


    Orjinalden alıntı: mhecc



    Size katılanların çoğu önyargısı olan insanlar zaten.Ortada sorun falan yok.Kişisel bazda memnun olmama gibi bir durum var.Gerekli araştırma ve testleri yapmadan araba satın alarak sorunu kendiniz oluşturmuşsunuz.1.6 Multijet çıkacak diye Fiat ın billboard lara ilan vermesini falan istiyordunuz herhalde.Bu motorun çıkacağı 2006 dan beri net biliniyordu.Ne Bravo da ne de Linea da gökten düşme gibi bir durum yok.Satış temsilcilerinin zaten bişey bildiği yok.Onlar sadece araba başına alacağı primi bilir.Maalesef araştırma kültürümüz yok milletçe.Bizim milletin bu motor bu kasayı çekmez kültürüne hastayım zaten.Avrupa da ne güzel adam 1.0 motor bile koyuyor herkes ihtiyacına göre alıyor.Ekonomi isteyene ekonomi,performans isteyene performans.(Bu arada Fiat ın çıkaracağı motorlardan bazılarını yazıyım daha sonra aldatma kandırmaca ! olmasın:1.8 turbo benzinli 150-250 hp, 0.9 turbo multiair benzinli,1.9 multijet tst 180-190 hp,3.0 v6 multijet 250-270 hp,ayrıca mevcut benzinlilere iyileştirmeler multiair gibi,dizellerde de güncelleştirmeler olacak.)






    bir parantez acalım lıneada kullanılan 1.8 motor türkiye için değil en azından şimdilik..

    Orda yazdığım motorlar Fiat grubunun genel olarak kullanacağı motorlar.Yani Linea da kullanılacak motorlar olarak yazmadım.Tabi bazıları kullanılacaktır.Yanlış anlaşılmasın.








  • 1.9 TDI dı.
    tabiki eskimiş bir motor o konuda hemfikiriz. hatta bi o değil 8V li 102 HP motoruda öyle. en ucuz kore arabasında bile 16 V li motor varken VW gibi bir devin 8V teknolojisinde gezmesi bizleri hayretler içerisinde bırakıyor.
    Common rail İN
    TDI OUT


    quote:

    Orjinalden alıntı: c4timer


    quote:

    Orjinalden alıntı: Akustik

    ben 110 PS lik 98 TDI passat kullanmıştım çekişi ve hızı çok iyiydi.
    82 passat denk gelmişti o bile taş gibi gidiyordu. unutmadan da birşey daha ekleyeyim Golf I dizel dünyada büyük bir efsanedir.
    ve küçük hacimde ilk dizeli yapanda yine VW dir. (polo/fabia 1.4 TDI 100km ortalama 3.6 ile dünya rekoru kırmıştı çıktığı sene. yanılmıyorsam 2001 veya 2002 di)
    VW nin yine büyük atılımlar yapacağı aşikardır (bugünkü sabah ta yazıyor)

    son olarak ülkemize ticari araçlarda dizele turbonun girip yaygınlaşması VW Transporter sayesindedir.


    Mutlaka söylediklerinde haklısın ; küçük hacimde ilk dizeli yapan ; tam olarak VW mi hatırlamıyorum , onu araştırmam lazım , VW güçlü bir şirket ve departman mühendislerinin gerçekten çok iyi işler çıkarmadığını söylemek tam anlamıyla 2 yüzlülük olur.

    Fakat;
    1) 110 PS 98 TDI passat kullanmıştım diyorsun ; ortalama yakıt tüketimi hatırlayabiliyor musun acaba? Ya da motor hacmini?
    2) Benim anlatmak istediğim nokta şudur ; TDI artık eski bir teknolojidir ve şu an ki yeni nesil super charger ve common rail içeren dizel motorlardan geride kalmış bir teknolojidir , VW bunu düzeltmek için mutlaka çalışma yapıyordur , belki de şu an piyasadaki dizellerden çok daha verimli bir teknoloji peşindelerdir ama artık TDI eski bir teknolojidir.

    Şimdi anlaştık mı?





  • kadaşım TDI diye bir teknoloji yoktur vw sadece bu harflerin kullanım hakkını almıştır ve diyer üreticilerde o yüzden kullanamamaktadırlar bir çok dava açılıp başarılı olamamıştırlar.bazı versiyonlarda güç boşluğu olmasına rağmen çok başarılı motordurlar lineada konuşulan güçsüzlük vw de yoktur.comman rail de kullanmaya başlamışlardır.birdewww.rri.se sitesine girip meşhur comman rail sisteme sahip motorların tekerlek güçlerine bakın birde 2.0 passat tdı ın.arkadaşlar bu sitede herkes araçlarının tekerlek güçü torku tork ve güç grafiklerini merak eden görebilir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: froster2006

    kadaşım TDI diye bir teknoloji yoktur vw sadece bu harflerin kullanım hakkını almıştır ve diyer üreticilerde o yüzden kullanamamaktadırlar bir çok dava açılıp başarılı olamamıştırlar.bazı versiyonlarda güç boşluğu olmasına rağmen çok başarılı motordurlar lineada konuşulan güçsüzlük vw de yoktur.comman rail de kullanmaya başlamışlardır.birdewww.rri.se sitesine girip meşhur comman rail sisteme sahip motorların tekerlek güçlerine bakın birde 2.0 passat tdı ın.arkadaşlar bu sitede herkes araçlarının tekerlek güçü torku tork ve güç grafiklerini merak eden görebilir.


    yorum yapmadan lütfen dikkatli okuyalım arkadaşlar yazdıklarımı

    TDI diye bir teknoloji olmayabilir ; ama şöyle diyim ; TDI 'ın geliştiricisi tam olarak bosh şirketi mi bilmiyorum ama ; 24 Nisan 2007 yılında Odtü Makine mühendisliğinde (makine mühendisi değilim) bosh firmasının yaptığı sunumda ( -bosh anladığım kadarı ile bazı parçalarını geliştirmiş- , - sunum ingilizceydi , o yüzden tam net hatırlamıyorum ) TDI technology başlığı altında sistemi açıkladılar . Benimde aklımda bu yüzden kalmış ve TDI teknolojisi diye kullanıyorum, ama bu sorunu çözecekse TDI kod adlı motorlarda kullanılan teknoloji diyebiliriz.

    Benim inatla anlatmaya çalıştığım TDI 'ın artık ömrünü doldurduğudur ; birim hacim başına az beygir gücü ve az tork veren bir motordur , 2.0 bir motora sahip passat TDI tabiki güçlü olacaktır, bunu 1.3 mjet&ctdi ya da 1.4 hdi gibi düşük hacimli dizellerle karşılaştıramayız sonuçta 2.0 gibi bir motorla o değeri alırsın ; zararı mı ne olur? = Yüksek tüketim , MTV yüksek tarife

    Sonuçta şöyle küçük bir örneklendirme yapabiliriz.
    2.0 TDI motoru şişman bir çocuk kabul ederiz; ona günde 5 öğün yemek verirsek hiç bir sorun kalmaz ; ama düşük hacimli bir dizel çocuk günde 2 öğün yemekle bile rahatça yaşayabilir.




  • zaten dikkat ederseniz 1248 cc lik bir motora uygulanan teknikler olmasaydı bu hacimde bir dizel motoru belkide çalıştıramazdınız bile.....

    teşbihte hata olmaz ama bu gerçek....

    fiat group şu sıralarda 900 cc nin altında ama 100 hp ve 180-190 nm tork üretebilecek m-air-benzinli motorları geliştiriyor...bunlar 3 lt nin altında tüketim yaparak inanılmazı gerçekleştirecek.....

    dizel teknolojisinide önemli ölçüde değiştirerek havadaki gazların ve dizelin yanması sonucu açığa çıkan gazların tekrar yakıt olarak kullanılabilmesini sağlayacak bazı projeleri de ihale etmiş durumda....üstelik bu motorlar başka alternatif yakıtlarıda direk kullanabilecek nitelikte olacak...bilimi,teknolojiyi,zekayı ve birikimi başka büyük firmalarla işbirliği içinde yürütüyor....

    haydi hayırlısı...fazlaca erken haberler vermeye başladım....

    beni afaroz edecekler........



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi havnitekin -- 14 Mart 2008; 20:48:43 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: havnitekin

    zaten dikkat ederseniz 1248 cc lik bir motora uygulanan teknikler olmasaydı bu hacimde bir dizel motoru belkide çalıştıramazdınız bile.....

    teşbihte hata olmaz ama bu gerçek....

    fiat group şu sıralarda 900 cc nin altında ama 100 hp ve 180-190 nm tork üretebilecek air-benzinli motorları geliştiriyor...bunlar 3 lt nin altında tüketim yaparak inanılmazı gerçekleştirecek.....

    dizel teknolojisinide önemli ölçüde değiştirerek havadaki gazların ve dizelin yanması sonucu açığa çıkan gazların tekrar yakıt olarak kullanılabilmesini sağlayacak bazı projeleri de ihale etmiş durumda....üstelik bu motorlar başka alternatif yakıtlarıda direk kullanabilecek nitelikte olacak...bilimi,teknolojiyi,zekayı ve birikimi başka büyük firmalarla işbirliği içinde yürütüyor....

    haydi hayırlısı...fazlaca erken haberler vermeye başladım....

    beni afaroz edecekler........

    Siz-biz böyle haberler verdikçe bazı Fiat düşmanları çatlayacak diye korkuyorum.Ama sonuçta ülkemizde Fiat ın imajı hiç değişmeyecek gibi geliyor bana bu kısır düşünce yapısıyla.




  • değişmesin...başka şeyler de değişmiyor zaten...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mhecc
    Siz-biz böyle haberler verdikçe bazı Fiat düşmanları çatlayacak diye korkuyorum.Ama sonuçta ülkemizde Fiat ın imajı hiç değişmeyecek gibi geliyor bana bu kısır düşünce yapısıyla.


    Yazdıklarınızın tamamına katılıyorum.

    Avni Bey'in mesajındaki düşük hacimli, hacmine göre yüksek bg ve torklu motoru
    ( x ) firması geliştiriyor olsa idi forumda yer yerinden oynamıştı....

  • quote:

    Orjinalden alıntı: havnitekin

    değişmesin...başka şeyler de değişmiyor zaten...


    İyide Avni Bey değişmeyen tek şey değişim değil mi?

    bu kafa yapısı ve bakış açısı ile nereye kadar ?
  • evet..... balık ıslak olduğunu bilmezmiş derler....ne yaparsanız yapın balığa anlatamazsınız bunu ...anlasınlar diye de kurutunca ölüyor zavallı balıkçıklar......



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi havnitekin -- 14 Mart 2008; 0:47:12 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: havnitekin

    evet..... balık ıslak olduğunu bilmezmiş derler....ne yaparsanız yapın balığa anlatamazsınız bunu ...anlasınlar diye de kurutunca ölüyor zavallı balıkçıklar......


  • Merhaba

    Bende 1.9 TDI VW TOURAN kullandım. Abartmadan söylüyorum roket gibi bir arabaydı.Yanılmıyorsam 105HP di.


    quote:

    Orjinalden alıntı: c4timer

    quote:

    Orjinalden alıntı: Akustik

    ONLAR HER ZAMAN GÜZEL


    quote:

    Orjinalden alıntı: tayfun35

    VW'nin TDI'ları da gayet güzeldi.




    VW 'nin TDI 'ları belki sorunsuzluk (?) bakımından daha iyi olabilir ; çünkü eski nesil dizel motorlara çok benziyor , bunun sonucu olarak ;
    1) Daha çok yakıt tüketimi
    2) MTV de üst tarifelerde yer alma
    3) Aynı hacimde daha az beygir ve tork gücü
    4) Daha fazla motor sesi

    VW 'nin FSI ( - üretimden kalktı mı bilmiyorum - ) ve TDI motor teknolojilerine iyi demek bence çok abartı; hatta teknolijiye ihanet bile denebilir ; ikiside artık geride kalmış teknolojilerdir ,
    yakında zamanda zaten Turbo desteğe sahip benzinli ve dizel motorlar piyasaya hakim olacaktır.

    Not: Ek bilgi
    * Amcamda VW caddy varken ; bizde ise opel astra 1.3 ctdi var. Karşılaştırmaları yaparken bu 2 motor üzerinden yola çıktım.






  • VW nin resmi sitesinden baktım.Gördüğüm kadarıyla dizel motorlarda hala daha TDI kullanılıyor.Bunlar yeni nesil TDI larmı ? Common railden bahsedilmemiş.

    http://www.vw.com.tr/models/binek/jetta/index.htm
  • havnitekin abi selamlar ;

    Tempra ve Tipo'nun dizel motorlu versiyonları ülkemizden neden yaygınlaştırılmadı acaba ? bu konu hakkındaki fikirlerinizi paylaşırmısınız?



  • selamlar...

    fiat tipo ve tempranın üretildiği yıllarda dizel teknolojisi hem eskiydi(yeterli güç ve torkta değillerdi) hem de o yıllarda benzin fiyatları bu kadar yüksek değildi...bunun yanısıra dizel otomobiller çok daha pahalıya satılıyor..ve en ufak bir hatada önemli arızalar çıkarıyor,onarım giderleri de çok yüksek tutuyordu....aklıma gelenler bunlar....

    sevgilerimle.....
  • Neye göre roket kime göre roket? Hangi araçla kıyasladınız?

    Benim anlatmak istediğim VW artık 1.9 hacminde aldığı performansı 1.6 ve altı hacimlerde de vermek zorunda -ki şu an teknik açıdan bakarsanız
    1.6 mjet 120hp ; 1.9 TDI 'dan bütün verilerde önde , bunun yanında daha az yakıyor , daha düşük MTVye sahip ve çevreye daha az zarar veriyor(emisyon oranları).

    Zaten VW grubu mühendisleri de yaptıkları açıklamada; yeni bir dizel sistem üzerinde çalıştıklarını belirttiler.

    Sadece VW diye hala TDI 'ları övebilen kişileri anlamıyorum ; bu sistemde herhalde benim göremediğim başka iyi yanlar var.

    quote:

    Orjinalden alıntı: tayfun35

    Merhaba

    Bende 1.9 TDI VW TOURAN kullandım. Abartmadan söylüyorum roket gibi bir arabaydı.Yanılmıyorsam 105HP di.


    quote:

    Orjinalden alıntı: c4timer

    quote:

    Orjinalden alıntı: Akustik

    ONLAR HER ZAMAN GÜZEL


    quote:

    Orjinalden alıntı: tayfun35

    VW'nin TDI'ları da gayet güzeldi.




    VW 'nin TDI 'ları belki sorunsuzluk (?) bakımından daha iyi olabilir ; çünkü eski nesil dizel motorlara çok benziyor , bunun sonucu olarak ;
    1) Daha çok yakıt tüketimi
    2) MTV de üst tarifelerde yer alma
    3) Aynı hacimde daha az beygir ve tork gücü
    4) Daha fazla motor sesi

    VW 'nin FSI ( - üretimden kalktı mı bilmiyorum - ) ve TDI motor teknolojilerine iyi demek bence çok abartı; hatta teknolijiye ihanet bile denebilir ; ikiside artık geride kalmış teknolojilerdir ,
    yakında zamanda zaten Turbo desteğe sahip benzinli ve dizel motorlar piyasaya hakim olacaktır.

    Not: Ek bilgi
    * Amcamda VW caddy varken ; bizde ise opel astra 1.3 ctdi var. Karşılaştırmaları yaparken bu 2 motor üzerinden yola çıktım.








  • evet nerden baksanız aynı durumlar şimdide var. şahsen ben 2. el araç bakıyor olsam az km yapmış dizel (40000 kadar) alırım. 50-60 bini geçmiş dizel yerine benzinli her zaman tercihimdir. honda falan olduktan sonra 150000 ne kadar da km si önemli değil.


    quote:

    Orjinalden alıntı: havnitekin


    selamlar...

    fiat tipo ve tempranın üretildiği yıllarda dizel teknolojisi hem eskiydi(yeterli güç ve torkta değillerdi) hem de o yıllarda benzin fiyatları bu kadar yüksek değildi...bunun yanısıra dizel otomobiller çok daha pahalıya satılıyor..ve en ufak bir hatada önemli arızalar çıkarıyor,onarım giderleri de çok yüksek tutuyordu....aklıma gelenler bunlar....

    sevgilerimle.....
  • vw resmi sitesinde hala daha 1.9 TDI ve 2.0 16v 140hp TDI motor satışları var .Demekki TDI eski olsa bile günümüz koşullarına göre yenilenip kullanılabiliyor.
  • bi zahmetwww.rri.se ( rototest) sitesine bakın araçların güç üretme karakterlerini kullanmakta olduğunuz araçlarıngerçek güçlerine bakın.Ayrıca yakında vw 2.0 motorun 204 hp lik versiyonu çıkacak 400nm tork ile .He deseniz sert sesle çalışıyor motor anların ama güç üretimi açısından kolay kolay hiç bir motor daha verimli değil.ayrıca roket motoru üretebilen bir firma olan mitsubishi bu motoru güncel modellerinde bu motoru başarıyla kullanıyor kullanıyor keza chrayslerde.İmkanınız varsa fiat ın geliştirdiği 150hp 1.9 dizel motoru vectra da bi deneyin sonra kalkıp passata binin o beyenmediğiniz aracın motorunun nasıl iyi hemen her devirde fiat motorununsa 2000devre kadar tıknefes olduğunu kullanımda devamlı vites küçültme istediğini ğöreceksiniz.www.rri.se lütfen bi bakın gerçek hayattan ne kadar fark var.




  • TDI HALA DAHA GEÇERLİLİĞİNİ KORUYOR.
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.