Şimdi Ara

FİAT FİORİNO (OTOMATİK VİTES) İNCELEME (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
209
Cevap
8
Favori
249.461
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • güzel paylaşım
  • ARKADAŞLAR BU AY BENDE ALMAYI DÜŞÜNÜYORUM EYLÜL ÇIKMADAN İNŞALLAH

    yakamozum nickli arkadaşım sana bi kaç sorum var

    birincisi aracı uzun süredir kullanıyorsun hata sorun yeni yeni kendini göstermiştir varmı bi sıkıntı mesela kapılar ses yapıyormu ( bende doblo vardı 1 sene sonunda araba giderken devlet senfoni orkestrası gibi sesler çıkıyordu )
    ikincisi otomatik vites kullanımı rahat ama bakımı ve ömrü nasıl?
    üçüncüsü manuel kullanımı nasıl ? otomatik 6 vites manuel kullanınca 6 vitese çıkıyormu ? (cahilligime ver )
    dördüncüsü otomatik vites tam otomatik degilmiş öyle bişi var o ne demek yokuşta kaçırma yada ne bilim ne gibi bir fark yaratıyor?

    biliyorum sıktım ama son soru :)

    sendeki donanımda tamponlar plastik siyah olanı mı ?
    netteki resimlerde tamponlarıda boya ile aynı olanı var




  • Sayın H2O ,Söylediğin gibi arabayı epeydir kullanıyorum.Daha önce de bir çok binek arabam olmasına rağmen,bu aracı kullanmaktan büyük zevk alıyorum.İstanbul un köstebek çukurlarıyla dolu bir çok yolundan geçtim,toprak yollarda sürdüm,fiorino da en ufak bir tıkırtı yok,ne kapılardan ,ne ön göğüsten,ne de koltuklardan bir ses duymadım ,ki böyle seslere genelde ciddi şekilde takarım.
    ***
    Otomatik vitese gelince ,bence bu aracın en büyük artısı otomatik vitesinin olması.Yarı otomatik denilen bu şanzımanı Fiat mühendisleri oldukça geliştirmişler.Daha önce Toyota da MMT vitesi 3 yıl boyunca kullandım.Vites geçişleri ciddi şekilde kasmalıydı,her vites değişiminde araba yığılma yaşıyordu.Fiorinonun otomatiğinde bu sorun hemen hemen hiç yok ,yani tam otomatik viteslerden pek farkı yok.Tek farkı yokuşlarda düz vitesler gibi kaydırıyor olması ki bu hiç problem yaratmıyor.Buna karşılık düz vitesteen ciddi şekilde daha az yakıyor.Yine Toyota nın yarı otomatiği,dik yokuşlarda,vitesleri karıştırıyor,devamlı 1. vitesle 2. vites arasında gidip geliyor,mecburen manuel 1 e alıp yokuş çıkmak gerekiyordu.Fiorino yu da aynı dik rampada kullandım ve hiç vites karıştırdığını görmedim.Şehir içi kullanımda bence otomatik şart devamlı debriyaj bas ,vites değiştir hiç uğraşmıyorsunuz.Yola çıkarken ileri konuma alıyorsunuz,sonra vitesi unutuyorsunuz.Bir kol ve bir bacak tamamen rahata kavuşuyor.Kısacası otomatik kullanmaya başlarsan bir daha düz vites kullanmak sana ızdırap verici gelir.Özetlersem çok iyi bir yarı otomatik.
    ***
    Otomatik vitesler daha az arıza yaparlar,çünkü sürücünün yapacağı acemilik veye hatalı kullanımları hiç yapmazlar,daima aynı devir ve kavrama kuvvetiyle ,düzenli şekilde vites değiştirirler.Düz viteste gayrı-ihtiyari yapılan cartlama sesleri mümkün değil, bu şanzımanda olmaz.Baskı balata yıpranması da minumumda kalır.
    ***
    Bu vitesi yarış otoları gibi manuel kullanmak ta mümkün.Vites topuzunu geri oynattıkça,vites artırıyor,ileri oynattıkça,vites küçültüyor.Bununla birlikte yinede, daima sizin hatalarınızı izliyor ve yanlış kullanımlara engel oluyor.Mesele yanlışlıkla geri vitese geçmeye mani olduğu gibi,4.vitesle aniden durmanız gerektiğinde,vitesle hiç oynamadan 1.vitese alıyor.Manulel kullanımda da 6 vites ki bu özellik düz şanzımanda yok.
    ***
    Tamponlar boyasız siyah.Aynalar siyah boyalı.Arabada siyah olduğu için tamponlar uyumlu duruyor.Siyah rengin bir diğer avantajıda, iç cam pervazlarının kaplamasız olması nedeniyel ,bir bütünlük oluşturup sırıtmaması.Ama mesela araba yeşil veya kırmızı olsa bu cam kenarları da kırmızı,yeşil sırıtacak olması.Ama içte heryer siyah olunca bu sorun pratik olarak ortadan kalkmış oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yakamozum -- 11 Eylül 2008; 23:02:48 >




  • yakamozum
    nickli arkadaşım açıklaman çok güzeldi çok teşekkür ederim peki bu aracı hangi donanım seviyesi ile nerden ne kadara aldın?
    birde fotolarda direksiyondan kumandalar gördüm nette öyle bi durum varmı?

    gene soru sorduk sanırım
  • Aracı stil donanım paketiyle aldım.Bana toplam maliyeti otomatik vites dahil,30.000 ytl ye mal oldu.
    Direksiyondan müzik sistemi kumandası yok.Ama blutooth opsiyonuyla alırsan,direksiyondan telefon aç kapa tuşları ve deri direksiyon simidi oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yakamozum -- 12 Eylül 2008; 11:48:56 >
  • Fiorino yu son yağmurlar sayesinde yağışlı havada test etme fırsatım oldu.Islak zemide de araba sürüşü son derece başarılı kayma veya gezme yok.Yan rüzgarlardan etkilenme ise yüksek yapısına rağmen bir binekten farksız.Silecekler çok iyi iş görüyor.Su püskürtme ise pek çok arabadan farklı .Bir su bulutu halinde dağıtarak ön camı kaplıyor.Bu sayede camı temizlemek çok daha rahat oluyor.Püskürtülen su hemen camın geniş bir alanına yayılıyor.
    Silecekler ,yeni blok tipten ,sonderece sessiz çalışıyor ve hemen hemen camın tümünü temizliyor.Oysa ki pek çok arabada şöförün önündeki alt kısımda yarım daire şeklinde temizlenmemiş bir alan hep kalır.
  • Bilgiler için teşekkürler.
  • ya arkadaş öyle anlatmışsın ki arabamı satasım geldi fiatın yaptığı reklam bile senin kadar etkilemedi beni.

    bende kendi fikirlerimi söyliyim. bu araç türkiyeye gelmeden 1 ay önceden ben beklemedeydim. almayı çok istiyordum. tam aile arabası diyodum. hatta ilk fiorino sürüş deneyimlerinide yazan sitedeki ilk kişiyim sanırım. araç ilk geldiğinde sadece van modeliydi. aile için düşündüğünden uymazdı ama yinede denedim. araba motoru ve sessizliği dışında bende hayal kırıklığı yarattı. yol tutuş, yan rüzgarlardan etkilenme ve arka ların helezon olmasına rağmen zıp zıp hoplamasıydı beni şaşırtan. bunları ilgili elmana ilettim.cevap olarak abi dedi bu koltuksuz model ondan bu kadar sallanıyo, yakında koltuklusu gelcek o zaman gör sen dedi. neyse 1 ay sonra filan combimix geldi. telefon edip davet etti. yarım sattlik denemeye çıktım aynı, değişen bişe yok. yani bir binek araç hayatta değil. arkada oturan için hem dar bir alan hemde konforsuz . araba çok sallıyo. sen rüzgardan etkilenmiyo demişssin ama araç ön rüzgardan çok etkileniyo. 90 civarı hızda ön rüzgarlar otobanda bile zıplatıyo. doblo kullananlar varsa ne demek istediğimi anlar. combimixi denemedim değişen bişe olacağını düşünmediğim için. kısaca bana uymadı. ama araç tipi hoş, motor harika, vergi avantajı artısı, yakıt inanılmaz iii, ve eğer dediğin gibi otomatik viteste öyleyse hoş araba. ama bana gelmez. benimde fikirlerim bunlar , paylaşmak istedim.




  • Arkadaşlar mrb;
    Aracım dün geldi.Fiorino Combi 1,3Multijet Dynamic + Stil paket (Karmen kırmızı)
    İki gündür aracı epey inceledim. Combimixler ile karıştırmayın. Öncelikle hoplama zıplama yok.
    Yakıtı çok iyi. Kasko yaptırdım.610 ytl 8 taksit.Bu aracı gerçekten tavsiye ederim.
    Çok kuşkularım vardı ama hepsi boş çıktı. Bence tam bir aile arabası.
  • Hayırlı uğurlu olsun arkadaşım. Deneyimlerini bizimle ilerde paylaşırsan sevinirim. Kazasız belasız günlerde kullanman dileğiyle. Saygılar...
    quote:

    Orjinalden alıntı: oelikucuk

    Arkadaşlar mrb;
    Aracım dün geldi.Fiorino Combi 1,3Multijet Dynamic + Stil paket (Karmen kırmızı)
    İki gündür aracı epey inceledim. Combimixler ile karıştırmayın. Öncelikle hoplama zıplama yok.
    Yakıtı çok iyi. Kasko yaptırdım.610 ytl 8 taksit.Bu aracı gerçekten tavsiye ederim.
    Çok kuşkularım vardı ama hepsi boş çıktı. Bence tam bir aile arabası.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: redcheek99

    ya arkadaş öyle anlatmışsın ki arabamı satasım geldi fiatın yaptığı reklam bile senin kadar etkilemedi beni.

    bende kendi fikirlerimi söyliyim. bu araç türkiyeye gelmeden 1 ay önceden ben beklemedeydim. almayı çok istiyordum. tam aile arabası diyodum. hatta ilk fiorino sürüş deneyimlerinide yazan sitedeki ilk kişiyim sanırım. araç ilk geldiğinde sadece van modeliydi. aile için düşündüğünden uymazdı ama yinede denedim. araba motoru ve sessizliği dışında bende hayal kırıklığı yarattı. yol tutuş, yan rüzgarlardan etkilenme ve arka ların helezon olmasına rağmen zıp zıp hoplamasıydı beni şaşırtan. bunları ilgili elmana ilettim.cevap olarak abi dedi bu koltuksuz model ondan bu kadar sallanıyo, yakında koltuklusu gelcek o zaman gör sen dedi. neyse 1 ay sonra filan combimix geldi. telefon edip davet etti. yarım sattlik denemeye çıktım aynı, değişen bişe yok. yani bir binek araç hayatta değil. arkada oturan için hem dar bir alan hemde konforsuz . araba çok sallıyo. sen rüzgardan etkilenmiyo demişssin ama araç ön rüzgardan çok etkileniyo. 90 civarı hızda ön rüzgarlar otobanda bile zıplatıyo. doblo kullananlar varsa ne demek istediğimi anlar. combimixi denemedim değişen bişe olacağını düşünmediğim için. kısaca bana uymadı. ama araç tipi hoş, motor harika, vergi avantajı artısı, yakıt inanılmaz iii, ve eğer dediğin gibi otomatik viteste öyleyse hoş araba. ama bana gelmez. benimde fikirlerim bunlar , paylaşmak istedim.



    selamlar...

    0 km sendromu ;yüksek konumlu ve hafif araçlarda fazla hissedilmektedir...rot,rotil,direksiyon sistemi ve süspansiyondaki sıkılıklar nedeniyle ilk başlardaki rüzgar etkilenmeleri kısa sürede yokolacak ve araç planlandığı geometrik ve aeorodinamik özelliklerine kavuşacaktır...

    bu bakımdan yorumlarınıza katılmak mümkün değil....ilk 5000 ya da 10000 km yi tamamlamış araçlarla yapılacak yol tutuş ve konfor testleri en doğru sonucu verecektir....

    daha da önemli bir konu; fabrikada lastik havaları çok yüksek basılmaktadır..satış ve teşhirde ya da test araçlarında bu havanın normale getirilmesi unutuluyor maalesef............... ve böyle yanlış algılamaların da oluşup yorumlara konu olması söz konusu oluyor...

    ülkemizdeki insan kaynakları,eğitim sorunu dışında bilgi eksikliklerinin önemi de böylece ortaya çıkıyor.....

    sevgilerimle......

     FİAT FİORİNO (OTOMATİK  VİTES) İNCELEME




  • burdada suçu

    fabrikadan gelişteki lastik havalarının yüksek olmasının normal seviyeye indirilmemiş olmasına
    bağladınız ya...

    beni benden alıp başka diyarlara götürdünüz :))
  • Selamlar...

    Sevgili Katılımcılar;

    19 Ekim 2008 pazar günü saat 14.00'te Ankara Konya yolunda "Kartaş - Fiat Yetkili Satıcısı "showroom'unda olacağım...
    Başta fiorino olmak üzere tüm fiat otomobilleri ile ilgili sohbete ve incelemelere hepinizi beklerim...

    Hüseyin Avni Tekin..

    Saygı ve Sevgilerimle...
  • herkese paylaşım için teşekkür ederim
  • havnitekin gerçekten haklı .Geçen hafta lastik havalarına baktım dört lastiğede bayi çıkışı 39 hava bastıklarını hayretle gördüm ve el kitabında tavsiye edilen 33 havaya indirdim.Sonuç gerçekten şaşırtıcı.Arabanın süspansiyonu belirgin şekilde yumuşadı.Araca bu haliyle ticari demek neredeyse imkansız.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yakamozum

    havnitekin gerçekten haklı .Geçen hafta lastik havalarına baktım dört lastiğede bayi çıkışı 39 hava bastıklarını hayretle gördüm ve el kitabında tavsiye edilen 33 havaya indirdim.Sonuç gerçekten şaşırtıcı.Arabanın süspansiyonu belirgin şekilde yumuşadı.Araca bu haliyle ticari demek neredeyse imkansız.


    selamlar...

    49 yılım otomobil tekniği ve üretim ilişkileri içinde geçti...pek çok hatalı tahminim ya da teşhisim olmuştur elbet...
    ancak deneyimlerim arttıkça pek çok olayı da doğru irdelemeyi öğrendim...

    amacım da bildiklerimi,gördüklerimi sınırsızca paylaşmaktır.

    herhangi maddi ya da manevi bir kazancım yoktur...

    benim de en büyük kazancım , burada bilmediklerimi öğrenmektir..

    sevgilerimle...




  • Aracımı alalı yaklaşık 1 ay oldu.
    yukarıda belirttiğim görüşlerim aynen devam etmekte. Ancak arka camlar kelebek cam yerine manuel yada otomatik en azından yarıya kadar açılsa idi bence daha iyi olurdu. Zıplama olayı benim aracımda yok ama lastik havalarınızı kontrol ettirmenizde fayda var diyorum. 1300 motor harika. İnanın fazla bile geliyor. Babam 1500 motor (85bg) yeni kango multix exp aldı. Onuda test ettim.Araç geniş ama İnanın serilik yok araçta. Fiorinoda olay öyle değil, aracın sizi çektiğini hissediyorsunuz. Özellikle 2000d/dk. sonra turbo kendini fazlası ile hissetiriyor.
    Yinede kafanıza takılan bir husus olursa aktarmaya çalışırım.

    Fiorino Combi Dynamic + stil paket Karmen Kırmızı
  • Merhaba,
    Babama 3 hafta önce Fiorino Combi Emotion otomatik vites aldık. Bana yakıt tüketimi yüksek geldi. Bu hafta sonu Ankara'dan Antalya'ya gidip geldim. Giderken 100-105 ile gittim. Gelirken 90 km/s civarı geldim. Gidişte de dönüşte de 5.4/100 km ortalama oluştu. Fabrika verisi 3.8 iken, 5.4 bana çok fazla geldi. Daha önce Ford Mondeo 2.0 TDCI Otomatik arabam vardı. Ankara - Mersin arasını 4.2 ortalamayla gittiğim bile olmuştu. Megane 1.6 Benzinli Otomatik ile Ankara - Mersin arasını 4.8- 5.2 lt /100 km ile gidiyordum. Harikalar yaratacağını düşündüğüm 1.3 Multijet te bir sorun mu var sizce , yoksa 1600 km ye yeni gelmiş olan bu aracın yakıtı 5000 km den sonra düşecek mi sizce?
  • Geçen hafta sonu fiorino otomatik ile iznik - istanbul arası yolculuk yaptım aracın bilgisayarını sıfırladımToplam 175 km yol yaptım sonuçta 100 km de 5.1 litre yaktığını gördüm . Arabada toplam 5 kişi ve yük mevcuttu.Üstelik otomatik vitesi (E) ekonomi modunda kullanmadım.Bu şartlarda oldukça iyi sayılır.
  • bilgi ve inceleme için teşekkürler. 2007 ford connet var. bu aracı düşünüyorum.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.