Şimdi Ara

..::: * FIAT FIORINO FAN CLUB * :::.. (467. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15.220
Cevap
63
Favori
2.274.950
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 465466467468469
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fio48

    quote:

    Orijinalden alıntı: PamirSAROS

    arkadaşlar vitesi kaç binde değiştireyim ? ben aldığım günden beri belki 80 km üstüne çıkmadım uak ufak kayıp gidiyorum 2000 binde filan değiştiriyorum devrini alınca yanlışmı yapıyorum ? dizel tecrübem pek yokta

    Rampalar hariç 2500 devirde değiştiriyorum.Kullanımıma göre en ideali bu gibi.2500 devirde değiştirdiğim zaman devir 2000 lere düşüyor.Böylelikle turbo kaybı yaşamıyorum.İlk aldığımda hep 3000 devirde değiştiriyordum fakat yakıt sarfiyatı açısından bıraktım.

    fio48 bu bilgiler esliginde kullanacagim tesekkur ederim.fullemeden sonra ilk cizgiyi 80.km de gordum ( fullden bi asagidaki cizgi ) nasil bir performans bilemiyorum yorum siz üstadların. bu arada arkada hoparlor varmis :)) ses geliyor acemiligime gelmis :)




  • slm metin hocam günahını aldım ama bu araç 180 km basmaz diye benim arkadaşta palio var
    vede adam 200km bastım abi dedi bu araçla hani benim cady olsa basarda bu motor nasıl yapıyor 200km anlamıyorum
    sonuçta 1300cc 75 bg multıjet gerçi nede olsa italyan adam giderim diyor dururum demiyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PamirSAROS

    arkadaşlar vitesi kaç binde değiştireyim ? ben aldığım günden beri belki 80 km üstüne çıkmadım uak ufak kayıp gidiyorum 2000 binde filan değiştiriyorum devrini alınca yanlışmı yapıyorum ? dizel tecrübem pek yokta


    PamirSAROS arkadaşım benim tavsiyem 2100-2200 arasında vites değiştirmen. Bu vitesi yükselttiğinde devri 1750-1800 civarına yani aracın tüm teknik verileri ile optimal noktasına kalabildiği en alt seviyeye düşürecektir. Tekrar devir 2100-2200 aralığına tırmandığında 4. viteste 60-70 km/h ve 5. viteste 90-100 km/h kadar araç hiç bir güç kaybı yaşamadan tırmanabilirsin. Ancak bu devirle 110 bariyerine çarpacaksın. Bu aracın talihsizliği düz viteste 6 ileri olmamasıdır. Eğer olsaydı aynı tavır 6.viteste 120+ üzerine aynı devir ile taşıyabilirdi. Ancak 3.000 devirin altında sürat yaptırmıyor. Ve bu devirde kalmak için 6-7 lt/100 e kadar harcamak zorunda kalıyoruz. Bu DCI ve HDI motorlarda bu kadar bariz değil. Onlar aynı devir-sürat-yakıt düzeni ile devam edebiliyorlar.
    Yine eğer vites attığınızda devriniz 1500-1600 civarına düşüyorsa gaza bastığınızda araç tork boşluğuna düşüyor. Anlamsız bir çaba içinde araç adeta mecalsiz kalıyor. Motorun momenti transmisyona iletilemeden aracın ataletsizliği sebebiyle negatif tork yiyorsunuz. Yani kesinlikle hem süratsiz hem de devirsiz kalmayın yırtıp kurtulamazsınız. Hemen bir düşük vitese inip devrinizin artmasını sağlayın. Malesef her nimetin bir külfeti var. Multijeti 190 nm torka ulaştıran temel fizik kuralları bu transmisyon- ağırlık-devir-sürat bileşeninde hele hafif bir rampada hemen su koyvermesine neden oluyor. Hem de daha fazla yakıt yakıyorsunuz. Eğer doğru devirde ve viteste kalabilirseniz düz bir yolda 100 km/h da 4 lt/100 ün üzerini yakıt tüketmezsiniz. İnanın hepsini test etme şansım oldu.
    Hayırlı ramazanlar....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PamirSAROS

    arkadaşlar vitesi kaç binde değiştireyim ? ben aldığım günden beri belki 80 km üstüne çıkmadım uak ufak kayıp gidiyorum 2000 binde filan değiştiriyorum devrini alınca yanlışmı yapıyorum ? dizel tecrübem pek yokta


    Hocam vitesi 2000 devirde yükselttiğiniz taktirde 1300-1500 devir aralığına düşecektir araç, bu da fiorino için ölüm demek, toparlanması çok zor oluyor bu devirlerde, hele rampa çıkıyorsanız imkanı yok toparlamaz, hem boşa yakıt sarfiyatı artar hem de tehlike yaratır (sizde yarattığı rahatsızlık da cabası) diğer arkadaşların da söylediği gibi aracı 1800-2000 devirin altına düşürmemek lazım, en ideali 2500 devirde yükseltmek, zaten maksimum tork 1700d/dk itibaren, altına düşmeyin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dimont

    slm metin hocam günahını aldım ama bu araç 180 km basmaz diye benim arkadaşta palio var
    vede adam 200km bastım abi dedi bu araçla hani benim cady olsa basarda bu motor nasıl yapıyor 200km anlamıyorum
    sonuçta 1300cc 75 bg multıjet gerçi nede olsa italyan adam giderim diyor dururum demiyor






  • Bu gün bende ilk defa (aracı park yerinden çıkarırken)
    direksiyonu tam çevirince *gırç gırç* diye bir ses duydum
    ..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PamirSAROS


    quote:

    Orijinalden alıntı: Bey@zıt


    quote:

    Orijinalden alıntı: PamirSAROS


    quote:

    Orijinalden alıntı: fio48


    quote:

    Orijinalden alıntı: PamirSAROS

    arkadaslar eski aracimdan kalma pioneer teyp var elimde fiorino nun teybi sokulebiliyormu ? sokulebiliyor ise bluetooth ozelligini bozarmi sokulmesi

    iyi geceler :)

    Piyasada fiolar için teyp çerçeveleri mevcut, bu yüzden elinizdeki teybi çerçeveyle birlikte takabilirsiniz. Fakat 2008 modellerde bluetooth yani blue&me var mıydı bilemiyorum.Varsa bu özellik sökülünce haliyle kullanılamayacaktır.Fakat bizim teyplerin ses çıkışı gayet iyi.Kötü olan hoparlörler.Önlere 13 cm arkalara da 10 cm kaliteli hoparlör takılırsa ses kalitesi daha da artacaktır.



    Arkadaşım merhaba.Önlere 13 cm arkalara 10 cm demişsin ön kapılar yuvarlak 13 cm değilmi oval filan değil bi araç vardı ön kapıları sökmüştü teypci arkadaşım içinde yan koyulmuş oval çıktı fakat kapak yuvarlak benim arkada hoparlör yok combimix active aracı olupta arkada hoparlörlü olan varmı yardımcı olurmusunuz var ise tesisatı var demektir taktırırım yok ise hiç teybi çıkarttırıp kablo mablo çektiremem içine ediyolar aracın sonra teypciler

    Benim aracım combimix active. Arkada hoparlörler mevcut



    allah allah çok ilginç bi durum bende yukardan yerini gördüm ama ses mes yok teypten de ayar yaptım ön arka balance ayarını gene yok ne iş anlamadım şimdi bu işi akşam iyice bakıyım bari panzot kenarında dimi yerleri var ?

    Resmindeki gibi...






  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bey@zıt


    quote:

    Orijinalden alıntı: PamirSAROS


    quote:

    Orijinalden alıntı: Bey@zıt


    quote:

    Orijinalden alıntı: PamirSAROS


    quote:

    Orijinalden alıntı: fio48


    quote:

    Orijinalden alıntı: PamirSAROS

    arkadaslar eski aracimdan kalma pioneer teyp var elimde fiorino nun teybi sokulebiliyormu ? sokulebiliyor ise bluetooth ozelligini bozarmi sokulmesi

    iyi geceler :)

    Piyasada fiolar için teyp çerçeveleri mevcut, bu yüzden elinizdeki teybi çerçeveyle birlikte takabilirsiniz. Fakat 2008 modellerde bluetooth yani blue&me var mıydı bilemiyorum.Varsa bu özellik sökülünce haliyle kullanılamayacaktır.Fakat bizim teyplerin ses çıkışı gayet iyi.Kötü olan hoparlörler.Önlere 13 cm arkalara da 10 cm kaliteli hoparlör takılırsa ses kalitesi daha da artacaktır.



    Arkadaşım merhaba.Önlere 13 cm arkalara 10 cm demişsin ön kapılar yuvarlak 13 cm değilmi oval filan değil bi araç vardı ön kapıları sökmüştü teypci arkadaşım içinde yan koyulmuş oval çıktı fakat kapak yuvarlak benim arkada hoparlör yok combimix active aracı olupta arkada hoparlörlü olan varmı yardımcı olurmusunuz var ise tesisatı var demektir taktırırım yok ise hiç teybi çıkarttırıp kablo mablo çektiremem içine ediyolar aracın sonra teypciler

    Benim aracım combimix active. Arkada hoparlörler mevcut



    allah allah çok ilginç bi durum bende yukardan yerini gördüm ama ses mes yok teypten de ayar yaptım ön arka balance ayarını gene yok ne iş anlamadım şimdi bu işi akşam iyice bakıyım bari panzot kenarında dimi yerleri var ?

    Resmindeki gibi...






    Evet dostum bende bu sabah evden çıkınca inceledim hafta sonu kapağınıda açıp keşif yapıcam ona göre hoparlölr bakıcam kalitelisinden bir kere alayım tam alayım arabada müziğe çok önem veririm ben kaliteli çalmalı mesela honda civic 2009 a binen varsa anlar ne demek istediğimi acaba ne hoparlör kullanıyor honda




  • quote:

    Orijinalden alıntı: simsek69


    quote:

    Orijinalden alıntı: PamirSAROS

    arkadaşlar vitesi kaç binde değiştireyim ? ben aldığım günden beri belki 80 km üstüne çıkmadım uak ufak kayıp gidiyorum 2000 binde filan değiştiriyorum devrini alınca yanlışmı yapıyorum ? dizel tecrübem pek yokta


    PamirSAROS arkadaşım benim tavsiyem 2100-2200 arasında vites değiştirmen. Bu vitesi yükselttiğinde devri 1750-1800 civarına yani aracın tüm teknik verileri ile optimal noktasına kalabildiği en alt seviyeye düşürecektir. Tekrar devir 2100-2200 aralığına tırmandığında 4. viteste 60-70 km/h ve 5. viteste 90-100 km/h kadar araç hiç bir güç kaybı yaşamadan tırmanabilirsin. Ancak bu devirle 110 bariyerine çarpacaksın. Bu aracın talihsizliği düz viteste 6 ileri olmamasıdır. Eğer olsaydı aynı tavır 6.viteste 120+ üzerine aynı devir ile taşıyabilirdi. Ancak 3.000 devirin altında sürat yaptırmıyor. Ve bu devirde kalmak için 6-7 lt/100 e kadar harcamak zorunda kalıyoruz. Bu DCI ve HDI motorlarda bu kadar bariz değil. Onlar aynı devir-sürat-yakıt düzeni ile devam edebiliyorlar.
    Yine eğer vites attığınızda devriniz 1500-1600 civarına düşüyorsa gaza bastığınızda araç tork boşluğuna düşüyor. Anlamsız bir çaba içinde araç adeta mecalsiz kalıyor. Motorun momenti transmisyona iletilemeden aracın ataletsizliği sebebiyle negatif tork yiyorsunuz. Yani kesinlikle hem süratsiz hem de devirsiz kalmayın yırtıp kurtulamazsınız. Hemen bir düşük vitese inip devrinizin artmasını sağlayın. Malesef her nimetin bir külfeti var. Multijeti 190 nm torka ulaştıran temel fizik kuralları bu transmisyon- ağırlık-devir-sürat bileşeninde hele hafif bir rampada hemen su koyvermesine neden oluyor. Hem de daha fazla yakıt yakıyorsunuz. Eğer doğru devirde ve viteste kalabilirseniz düz bir yolda 100 km/h da 4 lt/100 ün üzerini yakıt tüketmezsiniz. İnanın hepsini test etme şansım oldu.
    Hayırlı ramazanlar....



    simsek69 ve serkanca01 arkadaşlarım bugün gelirken dediklerini uygulamaya çalıştım fakat ülkemiz şöförlerine göre araç kullanmak inanılmaz zor ışıktan kalktık 1 de 3000 2 de 2.500 diye değiştireyim dedim evet kalktım 3000 i gördüm 2 dedim tam 3 dicem 2500 de 3 e attım gaz vermeye fırsat 1 sn oldu ve önümdeki durdu sağdan çıkan dolmuşa yol vermek için hadii tekrar vites küçült sonra da tekrar yükseltene kadar gene kırmızı ışık araba 1.500 devirin üstüne çıkamıyoki zavallı gaza basınca çıkıyoda süratlenince bu ülkede çok zararlı milletin napcağı belli olmuyoki nasıl kullancaz anlamadım.Ben bilgisayardan anlık tüketimi açıyorum onu hep 5.5 üstüne çıkarmamaya çalışıyorum şu anda şehir içi 6.6 litre yazıyor bence bu oran çok fazla 5.7 leri hedefliyorum ama trafikte baya zor işimiz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PamirSAROS


    quote:

    Orijinalden alıntı: simsek69


    quote:

    Orijinalden alıntı: PamirSAROS

    arkadaşlar vitesi kaç binde değiştireyim ? ben aldığım günden beri belki 80 km üstüne çıkmadım uak ufak kayıp gidiyorum 2000 binde filan değiştiriyorum devrini alınca yanlışmı yapıyorum ? dizel tecrübem pek yokta


    PamirSAROS arkadaşım benim tavsiyem 2100-2200 arasında vites değiştirmen. Bu vitesi yükselttiğinde devri 1750-1800 civarına yani aracın tüm teknik verileri ile optimal noktasına kalabildiği en alt seviyeye düşürecektir. Tekrar devir 2100-2200 aralığına tırmandığında 4. viteste 60-70 km/h ve 5. viteste 90-100 km/h kadar araç hiç bir güç kaybı yaşamadan tırmanabilirsin. Ancak bu devirle 110 bariyerine çarpacaksın. Bu aracın talihsizliği düz viteste 6 ileri olmamasıdır. Eğer olsaydı aynı tavır 6.viteste 120+ üzerine aynı devir ile taşıyabilirdi. Ancak 3.000 devirin altında sürat yaptırmıyor. Ve bu devirde kalmak için 6-7 lt/100 e kadar harcamak zorunda kalıyoruz. Bu DCI ve HDI motorlarda bu kadar bariz değil. Onlar aynı devir-sürat-yakıt düzeni ile devam edebiliyorlar.
    Yine eğer vites attığınızda devriniz 1500-1600 civarına düşüyorsa gaza bastığınızda araç tork boşluğuna düşüyor. Anlamsız bir çaba içinde araç adeta mecalsiz kalıyor. Motorun momenti transmisyona iletilemeden aracın ataletsizliği sebebiyle negatif tork yiyorsunuz. Yani kesinlikle hem süratsiz hem de devirsiz kalmayın yırtıp kurtulamazsınız. Hemen bir düşük vitese inip devrinizin artmasını sağlayın. Malesef her nimetin bir külfeti var. Multijeti 190 nm torka ulaştıran temel fizik kuralları bu transmisyon- ağırlık-devir-sürat bileşeninde hele hafif bir rampada hemen su koyvermesine neden oluyor. Hem de daha fazla yakıt yakıyorsunuz. Eğer doğru devirde ve viteste kalabilirseniz düz bir yolda 100 km/h da 4 lt/100 ün üzerini yakıt tüketmezsiniz. İnanın hepsini test etme şansım oldu.
    Hayırlı ramazanlar....



    simsek69 ve serkanca01 arkadaşlarım bugün gelirken dediklerini uygulamaya çalıştım fakat ülkemiz şöförlerine göre araç kullanmak inanılmaz zor ışıktan kalktık 1 de 3000 2 de 2.500 diye değiştireyim dedim evet kalktım 3000 i gördüm 2 dedim tam 3 dicem 2500 de 3 e attım gaz vermeye fırsat 1 sn oldu ve önümdeki durdu sağdan çıkan dolmuşa yol vermek için hadii tekrar vites küçült sonra da tekrar yükseltene kadar gene kırmızı ışık araba 1.500 devirin üstüne çıkamıyoki zavallı gaza basınca çıkıyoda süratlenince bu ülkede çok zararlı milletin napcağı belli olmuyoki nasıl kullancaz anlamadım.Ben bilgisayardan anlık tüketimi açıyorum onu hep 5.5 üstüne çıkarmamaya çalışıyorum şu anda şehir içi 6.6 litre yazıyor bence bu oran çok fazla 5.7 leri hedefliyorum ama trafikte baya zor işimiz.

    Ne kadar dikkat ettimse Dur Kalklar oldukça şehir içinde 6,6 altına düşmek imkansız.(Emition 3500 km de ve benim İçin Yol güzergahı bunu gerektiyor.)
    Bende artık devirli ve hızlı kullanmaya başladım.Ortalama da 6,8 i geçmiyor.Böyle olsun razıyım (Daha önceki aracım 2004 focus du)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PamirSAROS


    quote:

    Orijinalden alıntı: Bey@zıt


    quote:

    Orijinalden alıntı: PamirSAROS


    quote:

    Orijinalden alıntı: Bey@zıt


    quote:

    Orijinalden alıntı: PamirSAROS


    quote:

    Orijinalden alıntı: fio48


    quote:

    Orijinalden alıntı: PamirSAROS

    arkadaslar eski aracimdan kalma pioneer teyp var elimde fiorino nun teybi sokulebiliyormu ? sokulebiliyor ise bluetooth ozelligini bozarmi sokulmesi

    iyi geceler :)

    Piyasada fiolar için teyp çerçeveleri mevcut, bu yüzden elinizdeki teybi çerçeveyle birlikte takabilirsiniz. Fakat 2008 modellerde bluetooth yani blue&me var mıydı bilemiyorum.Varsa bu özellik sökülünce haliyle kullanılamayacaktır.Fakat bizim teyplerin ses çıkışı gayet iyi.Kötü olan hoparlörler.Önlere 13 cm arkalara da 10 cm kaliteli hoparlör takılırsa ses kalitesi daha da artacaktır.



    Arkadaşım merhaba.Önlere 13 cm arkalara 10 cm demişsin ön kapılar yuvarlak 13 cm değilmi oval filan değil bi araç vardı ön kapıları sökmüştü teypci arkadaşım içinde yan koyulmuş oval çıktı fakat kapak yuvarlak benim arkada hoparlör yok combimix active aracı olupta arkada hoparlörlü olan varmı yardımcı olurmusunuz var ise tesisatı var demektir taktırırım yok ise hiç teybi çıkarttırıp kablo mablo çektiremem içine ediyolar aracın sonra teypciler

    Benim aracım combimix active. Arkada hoparlörler mevcut



    allah allah çok ilginç bi durum bende yukardan yerini gördüm ama ses mes yok teypten de ayar yaptım ön arka balance ayarını gene yok ne iş anlamadım şimdi bu işi akşam iyice bakıyım bari panzot kenarında dimi yerleri var ?

    Resmindeki gibi...






    Evet dostum bende bu sabah evden çıkınca inceledim hafta sonu kapağınıda açıp keşif yapıcam ona göre hoparlölr bakıcam kalitelisinden bir kere alayım tam alayım arabada müziğe çok önem veririm ben kaliteli çalmalı mesela honda civic 2009 a binen varsa anlar ne demek istediğimi acaba ne hoparlör kullanıyor honda


    PamirSAROS Ses konusunda bende aynı fikirdeyim. Aslında mevcut ses kalitesinden memnunum ama neden daha iyi olmasın Sen taktır bakalım görüşlerini yaz.




  • Bende sesten son derece memnunum diyebilirim arkadaşımın albeası vardı sadece önden hoparlörlü müzik dinlemiyodu arabada sesimiz çok iyi ama daha iyi yapıcam ben zamanında ses sistemleri yarışmasında dereceye girmiş adamım böle basit ses dinlemeyi sevmiyorum artık bass amfi olayı filan geçtide 4 güzel hoparlör ile işi çözeceğim.Hafta sonu hoparlör araştırmakla geçireceğim

    senide bilgilendireceğim arkadaşım gelişmeler konusunda cumartesi teypci arkadaşımın yanına da uğrayacağım zaten
  • Yakıt konusunda ben de ne kadar uğraştıysam 6,4 ün altına düşemedim..Bir de aklınızda bulunsun..geçen ki market alış verişinde bagaj darlığından acele ile,bagaj üstü, halıfreks kaplı yere de ,karpuz v.s ağırlık yükledim.(16 kg falan;)Malzemeyi indirdikten sonra alttaki demirden azıcık eğilmiş olduğunu gördüm, elimle düzelttim..Bir arkadaş alttan sopa v.s destek vermeden oraya fazla malzeme koyma dedi..Acaba bu parça kaç kg yük taşır?Temennim şu ki: ,Fiodaki ile aynı görevi yapan, yeni dobloda bu parçanın daha kaliteli,sağlam ve çok kullanışlıymış.Şöyle ki: Fiomu teslim alırken, yeni doblo tanıtımında satış müdüründen parçanın 70kg kadar taşıyacağını duydum.Keşke zaten bagajı dar olan fiodada bu parça,doblodaki gibi sağlam ve çok yük taşıyabilseydi..Zaten ben de doblo tanıtımındaki bilgiye aldanaraktan, fiodaki halıfreks kaplı bagaj üstü aksesuara,verdim yükü gitti.ben ettim siz etmeyin..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi barisinan -- 26 Ağustos 2010; 13:27:16 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: barisinan

    Yakıt konusunda ben de ne kadar uğraştıysam 6,4 ün altına düşemedim..Bir de aklınızda bulunsun..geçen ki market alış verişinde bagaj darlığından acele ile,bagaj üstü, halıfreks kaplı yere de ,karpuz v.s ağırlık yükledim.(16 kg falan;)Malzemeyi indirdikten sonra azıcık eğilmiş olduğunu gördüm, elimle düzelttim..Bir arkadaş alttan sopa v.s destek vermeden oraya fazla malzeme koyma dedi..Acaba bu parça kaç kg yük taşır?

    Yakıt konusu tamamen aracı ne şartlarda ve nasıl kullandığımızla ilgili.

    Dediğin parçaya sanırsam panzot diyorlar.Bu parça yük koymak için kullanılmamalıdır.
    Alt tarafında iki adet uzun köşeli profil var bu profillerin içi boş maalesef.
    3-4 kg'yi aşan ağırlık koymayın.Koysanız bile kenarlara hoparlörlerin üzerine gelecek şekilde koyun.Yükünüz bagajı aşacak olursa bu panzotu yukarıya doğru kaldırıp yerleştirin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fio48


    quote:

    Orijinalden alıntı: barisinan

    Yakıt konusunda ben de ne kadar uğraştıysam 6,4 ün altına düşemedim..Bir de aklınızda bulunsun..geçen ki market alış verişinde bagaj darlığından acele ile,bagaj üstü, halıfreks kaplı yere de ,karpuz v.s ağırlık yükledim.(16 kg falan;)Malzemeyi indirdikten sonra azıcık eğilmiş olduğunu gördüm, elimle düzelttim..Bir arkadaş alttan sopa v.s destek vermeden oraya fazla malzeme koyma dedi..Acaba bu parça kaç kg yük taşır?

    Yakıt konusu tamamen aracı ne şartlarda ve nasıl kullandığımızla ilgili.

    Dediğin parçaya sanırsam panzot diyorlar.Bu parça yük koymak için kullanılmamalıdır.
    Alt tarafında iki adet uzun köşeli profil var bu profillerin içi boş maalesef.
    3-4 kg'yi aşan ağırlık koymayın.Koysanız bile kenarlara hoparlörlerin üzerine gelecek şekilde koyun.Yükünüz bagajı aşacak olursa bu panzotu yukarıya doğru kaldırıp yerleştirin.


    Fio 48 dostum:bizim araçlar uzun yolda gerçekten az yakıyor fakat benim gibi dur _kalk ağırlıklı gezen biri için sizden öğrendiklerimide uygulamama rağmen.ne yaptımsa 6.4 ün altına düşüremedim..Allah korusun.Bir gün kaza yaparsam..sürüş esnasında devir saatine bakmaktan olacak..Aslında doktor gibi her dakka aracın nabzını dinlemekten usandım..2000 de vites at olmadı 3000 de.. dur forumda en ideali 2500 demişlerdi..Bence bu saplantıdan kurtulmak ,fazla yakıt yakmaktan daha iyidir.Artık ortalama tüketime bakmıyacağım derken..Bir arakadaş abi km de ne yakıyor diye sorunca..Hay dee başlıyoruz yine hesap kitaba..Bundan sonra km de 170 kr deyip geçicem.. başlıyor.Şu panzot konusundada fiattan temennim şu:Fiodaki ile aynı görevi yapan, yeni dobloda bu parçanın daha kaliteli,sağlam ve çok kullanışlıymış.Şöyle ki: Fiomu teslim alırken, yeni dobldoda bu parçanın daha kaliteli,sağlam ve raf gibi yer değiştiriyor, çok kullanışlı olduğunu öğrendim.Şöyle ki: Fiomu teslim alırken, yeni doblo tanıtımında satış müdüründen parçanın 70kg kadar taşıyacağını duydum.Keşke zaten bagajı dar olan fiodada bu parça,doblodaki gibi sağlam ve çok yük taşıyabilseydi..Zaten ben de doblo tanıtımındaki bilgiye aldanaraktan, fiodaki halıfreks kaplı bagaj üstü aksesuara,verdim yükü gitti.ben ettim siz etmeyin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fio48


    quote:

    Orijinalden alıntı: barisinan

    Yakıt konusunda ben de ne kadar uğraştıysam 6,4 ün altına düşemedim..Bir de aklınızda bulunsun..geçen ki market alış verişinde bagaj darlığından acele ile,bagaj üstü, halıfreks kaplı yere de ,karpuz v.s ağırlık yükledim.(16 kg falan;)Malzemeyi indirdikten sonra azıcık eğilmiş olduğunu gördüm, elimle düzelttim..Bir arkadaş alttan sopa v.s destek vermeden oraya fazla malzeme koyma dedi..Acaba bu parça kaç kg yük taşır?

    Yakıt konusu tamamen aracı ne şartlarda ve nasıl kullandığımızla ilgili.

    Dediğin parçaya sanırsam panzot diyorlar.Bu parça yük koymak için kullanılmamalıdır.
    Alt tarafında iki adet uzun köşeli profil var bu profillerin içi boş maalesef.
    3-4 kg'yi aşan ağırlık koymayın.Koysanız bile kenarlara hoparlörlerin üzerine gelecek şekilde koyun.Yükünüz bagajı aşacak olursa bu panzotu yukarıya doğru kaldırıp yerleştirin.


    İyi günler arkadaşlar;
    Ben bu panzot denen yere minder koyup yolculukta 16 kiloluk çocuğumu oraya yatırdım..
    3300 km yol yaptık.. En az 2000 km yatmıştır..
    Çok şükür sorun çıkmadı.. Fakat altta bavul destek yapıyordu..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: barisinan


    quote:

    Orijinalden alıntı: fio48


    quote:

    Orijinalden alıntı: barisinan

    Yakıt konusunda ben de ne kadar uğraştıysam 6,4 ün altına düşemedim..Bir de aklınızda bulunsun..geçen ki market alış verişinde bagaj darlığından acele ile,bagaj üstü, halıfreks kaplı yere de ,karpuz v.s ağırlık yükledim.(16 kg falan;)Malzemeyi indirdikten sonra azıcık eğilmiş olduğunu gördüm, elimle düzelttim..Bir arkadaş alttan sopa v.s destek vermeden oraya fazla malzeme koyma dedi..Acaba bu parça kaç kg yük taşır?

    Yakıt konusu tamamen aracı ne şartlarda ve nasıl kullandığımızla ilgili.

    Dediğin parçaya sanırsam panzot diyorlar.Bu parça yük koymak için kullanılmamalıdır.
    Alt tarafında iki adet uzun köşeli profil var bu profillerin içi boş maalesef.
    3-4 kg'yi aşan ağırlık koymayın.Koysanız bile kenarlara hoparlörlerin üzerine gelecek şekilde koyun.Yükünüz bagajı aşacak olursa bu panzotu yukarıya doğru kaldırıp yerleştirin.


    Fio 48 dostum:bizim araçlar uzun yolda gerçekten az yakıyor fakat benim gibi dur _kalk ağırlıklı gezen biri için sizden öğrendiklerimide uygulamama rağmen.ne yaptımsa 6.4 ün altına düşüremedim..Allah korusun.Bir gün kaza yaparsam..sürüş esnasında devir saatine bakmaktan olacak..Aslında doktor gibi her dakka aracın nabzını dinlemekten usandım..2000 de vites at olmadı 3000 de.. dur forumda en ideali 2500 demişlerdi..Bence bu saplantıdan kurtulmak ,fazla yakıt yakmaktan daha iyidir.Artık ortalama tüketime bakmıyacağım derken..Bir arakadaş abi km de ne yakıyor diye sorunca..Hay dee başlıyoruz yine hesap kitaba..Bundan sonra km de 170 kr deyip geçicem.. başlıyor.Şu panzot konusundada fiattan temennim şu:Fiodaki ile aynı görevi yapan, yeni dobloda bu parçanın daha kaliteli,sağlam ve çok kullanışlıymış.Şöyle ki: Fiomu teslim alırken, yeni dobldoda bu parçanın daha kaliteli,sağlam ve raf gibi yer değiştiriyor, çok kullanışlı olduğunu öğrendim.Şöyle ki: Fiomu teslim alırken, yeni doblo tanıtımında satış müdüründen parçanın 70kg kadar taşıyacağını duydum.Keşke zaten bagajı dar olan fiodada bu parça,doblodaki gibi sağlam ve çok yük taşıyabilseydi..Zaten ben de doblo tanıtımındaki bilgiye aldanaraktan, fiodaki halıfreks kaplı bagaj üstü aksesuara,verdim yükü gitti.ben ettim siz etmeyin

    Trafiği yoğun olan yerlerde her araç fabrika değerinin çok üzerinde yakıt harcamaya mecburdur.Benim de demek istediğim buydu.

    İst.,Ankara vs gibi trafiği yoğun olan yerlerle Muğla,Burdur vs. gibi yerlerdeki trafik yoğunluğu bir olamayacağı gibi yakıt sarfiyatı da bir olamaz.

    Aracın gerçek yakıt sarfiyatı ort.yakıta bakmaktan ziyade depoyu dolumdan doluma ölçmekle anlaşılır.
    Ben aracımı Mart ayımda aldım.Temmuz ayına kadar okul,çarşı,market,piknik vs. kullanımlarımda şehir içi ölçümlerim depodan depoya hep 18 kuruş civarına tekabül etti.Demek ki benim araç ,benim için şehir içi 18 kuruş yakıyor.Uzun yolda ise 120 lira/743 km=16 kuruş yakıyor.Bu değerler bana ait olmak şartıyla kullanım standartım oluyor.

    Herkes kendi değerini hesaplar ve ortaya koyar.Sen km 25 kuruş yaktın diye,senin araç az-çok yakıyor diyemem.

    Panzotlar fabrika çıkışı olarak yük taşısın diye tasarlanmış olduğunu sanmam.Çünkü,panzot üzerinde duran bir eşya ani frenlemeler arkada oturanlar ve/veya önde oturanlar için büyük tehlike arz edebilir demiyorum,eder.Fakat bizler her zaman bir şey olmaz mantığıyla hareket edip koyuyoruz.
    Fioların panzotları yine de 3-5 kg ağrlığındaki bir eşyayı bile taşıyacak güçte.nceki aracım connectte ise panzot son derece cansız ve alt tarafından profil boru bile geçmiyor.Yanlardaki destekler plastik ince çubuklarla panzota puntolanmış,elinizle biraz çöktürün kırılır.Zaten üzerinde eşya koymanın yasak olduğunu belirten işaret mevcut.

    Yinede panzotun öyle 20-30 kg kadar yük taşımasını istiyorsanız ve eliniz tamir-bakım gibi işlere yatkınsa kendinizin yapacağı birkaç işlemle bile sağlamlaştırabilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: metinogretmen


    quote:

    Orijinalden alıntı: fio48


    quote:

    Orijinalden alıntı: barisinan

    Yakıt konusunda ben de ne kadar uğraştıysam 6,4 ün altına düşemedim..Bir de aklınızda bulunsun..geçen ki market alış verişinde bagaj darlığından acele ile,bagaj üstü, halıfreks kaplı yere de ,karpuz v.s ağırlık yükledim.(16 kg falan;)Malzemeyi indirdikten sonra azıcık eğilmiş olduğunu gördüm, elimle düzelttim..Bir arkadaş alttan sopa v.s destek vermeden oraya fazla malzeme koyma dedi..Acaba bu parça kaç kg yük taşır?

    Yakıt konusu tamamen aracı ne şartlarda ve nasıl kullandığımızla ilgili.

    Dediğin parçaya sanırsam panzot diyorlar.Bu parça yük koymak için kullanılmamalıdır.
    Alt tarafında iki adet uzun köşeli profil var bu profillerin içi boş maalesef.
    3-4 kg'yi aşan ağırlık koymayın.Koysanız bile kenarlara hoparlörlerin üzerine gelecek şekilde koyun.Yükünüz bagajı aşacak olursa bu panzotu yukarıya doğru kaldırıp yerleştirin.


    İyi günler arkadaşlar;
    Ben bu panzot denen yere minder koyup yolculukta 16 kiloluk çocuğumu oraya yatırdım..
    3300 km yol yaptık.. En az 2000 km yatmıştır..
    Çok şükür sorun çıkmadı.. Fakat altta bavul destek yapıyordu..


    Bu yaz ben de mecburiyetten uykucu 8 yaşındaki kızım için panzotun üzerine MDF den parça ayarladım.Diğer çocukla da hanım arka koltukta rahatça seyehat ettiler.




  • yeni dobloda panzotun taşıma ağırlığı 70 kg.
    üstüne birçok ağır malzeme koyabliyorsun.
    yeni model fiorinolara da yaparlarmı aynısından acaba??


    quote:

    Orijinalden alıntı: metinogretmen


    quote:

    Orijinalden alıntı: fio48


    quote:

    Orijinalden alıntı: barisinan

    Yakıt konusunda ben de ne kadar uğraştıysam 6,4 ün altına düşemedim..Bir de aklınızda bulunsun..geçen ki market alış verişinde bagaj darlığından acele ile,bagaj üstü, halıfreks kaplı yere de ,karpuz v.s ağırlık yükledim.(16 kg falan;)Malzemeyi indirdikten sonra azıcık eğilmiş olduğunu gördüm, elimle düzelttim..Bir arkadaş alttan sopa v.s destek vermeden oraya fazla malzeme koyma dedi..Acaba bu parça kaç kg yük taşır?

    Yakıt konusu tamamen aracı ne şartlarda ve nasıl kullandığımızla ilgili.

    Dediğin parçaya sanırsam panzot diyorlar.Bu parça yük koymak için kullanılmamalıdır.
    Alt tarafında iki adet uzun köşeli profil var bu profillerin içi boş maalesef.
    3-4 kg'yi aşan ağırlık koymayın.Koysanız bile kenarlara hoparlörlerin üzerine gelecek şekilde koyun.Yükünüz bagajı aşacak olursa bu panzotu yukarıya doğru kaldırıp yerleştirin.


    İyi günler arkadaşlar;
    Ben bu panzot denen yere minder koyup yolculukta 16 kiloluk çocuğumu oraya yatırdım..
    3300 km yol yaptık.. En az 2000 km yatmıştır..
    Çok şükür sorun çıkmadı.. Fakat altta bavul destek yapıyordu..





  • Bende de Combimiz active var, arkada hoparlör mevcut, ama boyutu gazoz kapağı kadar.
    Bu büyüklükteki bir yere hangi marka hoparlör takılırsa çok iyi sonuç verir bilemiyorum.
    Hiç koymasalarmış daha iyiymiş.


    quote:

    Orijinalden alıntı: PamirSAROS


    quote:

    Orijinalden alıntı: fio48


    quote:

    Orijinalden alıntı: PamirSAROS

    arkadaslar eski aracimdan kalma pioneer teyp var elimde fiorino nun teybi sokulebiliyormu ? sokulebiliyor ise bluetooth ozelligini bozarmi sokulmesi

    iyi geceler :)

    Piyasada fiolar için teyp çerçeveleri mevcut, bu yüzden elinizdeki teybi çerçeveyle birlikte takabilirsiniz. Fakat 2008 modellerde bluetooth yani blue&me var mıydı bilemiyorum.Varsa bu özellik sökülünce haliyle kullanılamayacaktır.Fakat bizim teyplerin ses çıkışı gayet iyi.Kötü olan hoparlörler.Önlere 13 cm arkalara da 10 cm kaliteli hoparlör takılırsa ses kalitesi daha da artacaktır.



    Arkadaşım merhaba.Önlere 13 cm arkalara 10 cm demişsin ön kapılar yuvarlak 13 cm değilmi oval filan değil bi araç vardı ön kapıları sökmüştü teypci arkadaşım içinde yan koyulmuş oval çıktı fakat kapak yuvarlak benim arkada hoparlör yok combimix active aracı olupta arkada hoparlörlü olan varmı yardımcı olurmusunuz var ise tesisatı var demektir taktırırım yok ise hiç teybi çıkarttırıp kablo mablo çektiremem içine ediyolar aracın sonra teypciler




  • 
Sayfa: önceki 465466467468469
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.