Şimdi Ara

FİAT DOBLOMU ?? VOLKSWAGEN KEDİMİ ?? (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
138
Cevap
0
Favori
31.538
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • evet ya doblo baya bi hasar almış.
    fakat caddy nin çarpışma testlerini göremedim.
    varsa bi link buraya koyuverin bi zahmet.
    quote:

    Orjinalden alıntı: zeolit

    http://www.euroncap.com/images/results/mini_mpvs/car_187_2004/fiat_doblo_2004.jpg
    Fiat Doblo'nun çarpışma testi sonucu...
    Arka tekerlekler bile ön tarafa doğru kaymış...
    Ayrıntılara şu adresten bakabilirsiniz:http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=7&id2=187




  • DOBLO hele bide 1.9 u olursa yeme de yanında yat
  • peki arkadaşlar caddy ve connect euroncap`a girdi mi? girdiyse kaç puan aldılar acaba. onların sonucunu hiçbir yerde göremedim, bu konuda bilgisi olan var mı acaba?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi doblom -- 16 Temmuz 2006; 11:46:58 >
  • Caddy ve Connectin euroncap testlerini arıyorum ama bulamıyorum. Kangoo bile var ama caddy ve connect yok. Varsa bulan buraya koyarsa çok iyi olur. Bu arada kangoo 4 yıldız almış...

    http://www.crash-test.org/marques/resultat.php?mod=renkan_2003



     FİAT DOBLOMU ?? VOLKSWAGEN KEDİMİ ??



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi set -- 29 Temmuz 2006; 18:28:13 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: heytbecom

    Şimdi bu konuya bir nokta koymak isteyeceğim ama olmayacak. Şu ana kadar yazılan hiç bir mesajın tutarlılığı yok ve boşa yazılmış bir önceki mesajı arkadaşı döt etmek için yazılmış boş zırvalıktan öte değil.Neye göre hangi kriterlere göre seçim yaptığınızı bile yazmıyorsunuz.
    -------------------------------------------
    Auto Show 2005 10-16 mayıs 19 sayılı dergini incelemesine göre.....(özetliyorum)
    Karşılaştırmaya giren araçlar:
    -Fiat Doblo 1.9 JTD 105 BG
    -Citroen Berlingo 1.9 90 BG
    -Peugeot Partner 1.9 90 BG
    -Ford Tourneo Connect 1.8 90 BG
    -Opel Combo 1.7 100BG
    -Renault Kango 1.5 82 HB
    -VW Caddy 1.9 105 BG

    --------------------------------------------

    -Kangoo , Peugeot ve citroenin ilk ticari araçlarının çıkmasından 2 yıl sonra çıkmasına rağmen bir çok avrupa ülkesinde en çok satanlar arasında. Motor gücü ve hacmi az olmasına rağmen hafifliği ile rakiplerinden geri kalmıyor. 6.3 lt lik tüketimimde cabası. Ama işçilik kalitesi biraz özensiz. örn: Koltuk sırtlıklarının sallanıp durmasıveriliyor. Yüksek ağırlık yapısı nedeniylede diğer ticariler gibi sürüş özellikler pek iç açıcı değil. (BKZ geyik testleri)Direksiyon hassas değil ve yumuşak dolgulu koltuklar ani hareket yapılmasını zorlaştırıyor.
    ******
     FİAT DOBLOMU ?? VOLKSWAGEN KEDİMİ ??

     FİAT DOBLOMU ?? VOLKSWAGEN KEDİMİ ??

    ******

    -Peugeot ve Citroen de sürüş özelliklerinde zayıflar. Direksiyonun konumu iyi değil.Ön tekerlekler kaymaya başladığında ise direksiyon aşırı sertleşiyor.Yüksek yapıları sonucunda yana yatmalarda ciddi problemler yaratabiliyorlar.
    ******
     FİAT DOBLOMU ?? VOLKSWAGEN KEDİMİ ??

     FİAT DOBLOMU ?? VOLKSWAGEN KEDİMİ ??

    ******

    Teste tabi tutlan eski doblo bu eksiklikleri ve yükleme kapasitesi iyileştirildi yeni doblolarda..
    -Fiat ise burada süpriz yapıyor. Sürüş özellikleri bakımından beğeni topluyor ve direksiyon iyi çalışıyor. Ani manevrada, boş ve yüklü koşullarda kritik durumlara düşmüyor.(3 metre küplük yükleme hacmi le en yüksek değer.)İç mekanda ise süslü ve ilginç renk seçimleri yapılmış. Karoseri ise büyükleri eğlendirecek oyuncağı hatırlatıyor. Diğer araçlara göre fazla tükettiği kesin.
    ******
     FİAT DOBLOMU ?? VOLKSWAGEN KEDİMİ ??

     FİAT DOBLOMU ?? VOLKSWAGEN KEDİMİ ??

    ******

    -Ford Connect; motoru 90 HP olmasına rağmen yüksek torku sayesinde iyi bir çekiş sunabiliyor. Motoru oldukça gürültülü çalışıyor. Genel özellikleri bakımından Ford ideal bir iş arkadaşı portresi çiziyor. Ne parıltılı ne de önemli zayıflıkları olmayan bir araç. Konfor- donanımı bakımından geride kalmaya başlamış araç, sürüşte hassas bir yol tutuş sergileyerek beğeni topluyor. Gövdedeki salınımları kolaylıkla sakinleştiren sert ayarlı süspansiyonlarına borçlu. Forddan sürüş bakımından daha iyi olarak Opel geliyor.
    *****
     FİAT DOBLOMU ?? VOLKSWAGEN KEDİMİ ??

     FİAT DOBLOMU ?? VOLKSWAGEN KEDİMİ ??

    *****

    -Opel , corsa platformu üzerine inşaası yapılmış , golften türeyen Caddye karşı daha az yükleme yapmasına karşın ataklığı ile öne çıkıyor.Arka koltuklarında en rahat iç mekanı sunması , genellikle 4 kişilik yolculuk yapacaklar için en doğru seçenek.
    ********
     FİAT DOBLOMU ?? VOLKSWAGEN KEDİMİ ??

     FİAT DOBLOMU ?? VOLKSWAGEN KEDİMİ ??

    ********

    -caddy ise sürüş - direksiyon - motor bakımından iyi puanlar aldı. işçilik kalitesi bakımından en başarılı araç. iç mekan- rahat koltukları - yükleme kapasitesi- başarılı olsada tam yüklü halde sürüş çok zor ve kontrol zorlaşıyor. (BKZ Geyik testleri)Tam yüklü olmadığında ise başarılı sürüş dinamiklerine sahip.En kısa duruş mesafesinede tabiyki.
    *****
     FİAT DOBLOMU ?? VOLKSWAGEN KEDİMİ ??

    *****incelemsi olmadığı için iç mekan fotoları başka siteden alıntı yapıldı....


    Geyik Testleri:
    Doblo : arka tekerleği yukarıda gezinsede kontrol edilebiliyor.
    Connect: stabil yapısıyla ve yönlendirme hassasiyeti ile beğeni topluyor.
    Berlingo ve Partner: Kontrol edilmeleri zor ve yana yatma eğilimleri tehlikeli.
    Combo: direk direksiyon, sert süspansiyon, engel aşmadaki başarısıyla göz dolduruyor.
    Kongo: yumuşak süspansiyonu salınımlara neden oluyor (iki kez ani yön değiştirmede ve engel aşmada 60 km den sonra kukalar arsında iki teker geziyor.)
    Caddy: boş kullanımda iyi özellikler gösteriyor.yüklü kullanımda riskli..

    -----------------------------------------------------------------------------------------
    Bunlar dergiden alıntıydı bunlarda benim yorumlarım......
    -----------------------------------------------------------------------------------------
    Konuda doblo - caddy çekişmesinden dolayı ikisini yorumlayacağım..
    -Fiat Doblo ile zaten büyük bir çıkış yakaladı.Her yeni çıkacak versiyon daha kaliteli olacaktır. bir arkadaş demiş satış oranlarıyla mı karşılaştıracağız ve örnek vermiş Porsche (Boxter modeli 90bin eurodan başlıyooo alooo) mükemmel bir karşılaştırma yapmış gerçekten.(Porschede 26 milyardan başlasaydı bu anlamsız benzetmenin doğruluk payı tavan yapacaktı ya da Porsche doblo gibi yıllık üretim adedini 800binlerin üzerine çıkarsaydı.)
    -Doblo 2007 ve ya 2008 tam olarak belirlenmedi ama kesinlikle artık Rusyada üretilecek ve Rusyada üretilen her doblo için Tofaş ve Türkiye patent ücreti alacak.Parçalarda bir kısmı türkiyeden gidecek.Fiat krizi aşmak için 3 yeni modelle karşımıza çıkacak ve de 1 tanesi türk ismiyle ...
    Doblo kim ne derse desin güzel ve sürüş bakımında iyi bir araç. Evet yüksek hızlarda savrulma ve gürültüler gelebilir ama bu araç ticariden üretilen bir araç fazlasını beklemektense Porsche alırım daha iyii :)
    -Caddy ise evet fiyat bayağı fazla. Ama bu iki araçta yakın özellikler gösteriyor. ikisindede 1.9 105bg motorlar var.(dobloda çeşitlilik var ama caddy sadece tek motor.)

    -Sonuç olarak Dobloyu tercih etmemin nedeni;(caddy ile doblo arasındaki seçimim sadece)
    -Türk malı türkün malı herkes bunu kullanmalı. Kaliteli- motor çeşitliliğine sahip - en çok satan araç (unutmayalımki VW trabsporterda kazanmıştı Van of the year aynı ödülü Ford Connecte kazandı - ama sıra dobloda ve o da kendini kanıtladı...) - sorun çıktığında halldedilmesi kolay çünkü türk muhendislerin saheseri - mükemmel fiyatı.... Tercih sebeplerim bunlar.Daha ne isteyeyimki...

    -Her türlü iyi ve ya kötü eleştiriye açığım ama belli sınırlar çerçevesinde -Yorum yaparken lütfen bir nedene dayandırılırsa akılda kalma - inandırıcılık payıda o ölçüde artar.


    Bu arada bence şu ana kadar en güzel karşılaştırmayı bu arkadaşımız yapmış, tebrik etmek gerekiyor... Ticari araç almak isteyipde karar veremeyenler bu yazıyı mutlaka okumalı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi set -- 29 Temmuz 2006; 18:45:28 >




  • caddy
  • beyler fazla tartışmanın bi anlamı yok ben fiat ı we doblo yu pek sewmiom ama yiğiti öldür hakkını yeme mesela dışarıyı incelediğiniz zaman genelde servis araçları ptt , yük taşımak için yani ticari olarak ( tabi bunlar yakııttan tassarruf old. dan) millet doblo kullanıyo ama bi vw caddy kalite+performans+normal bi yakıt= fazla para ama konforunu düşünüyosan yani ticari olarak kullanmicaksan vw caddy hee bana sorsanız fiat almam tercihim vw caddy yine halk bilir tabiki de
  • 2 arka kapısı sürgülü caddy kombı 39000ytl,opak renk...kesinlikle çok fazla...
    http://www.vw.com.tr/models/ticari/genel_fiyat_listesi/open.htm
  • Ben tekarka kayar kapı üste açılır bagaj kapısı 1.9 105 doblo yu ilk çıktığında 26 milyara aldım daha peşin param olsaydı 25 milyara kadar alırdım ve 26 milyara hiç peşinsiz 36ay vadeli aldım 32 milyara mal oldu
  • fiyat sorun değilse caddy , sonra berlingo, partner yada connect
  • İşte hiç arabalardan anlamayan bi arkadaş daha kardeşim partner veya ikizi berlingo öldü doblo yeni kasayla hepsini biçti geçti
  • 1.CADDY
    2.CONNECT
    3.DOBLO

  • quote:

    Orjinalden alıntı: Akincl


    Ben de biraz ekleme yapıyım

    testdeki doblo eski tip doblo .

    yeni makyajlı tip 1.9 multijet oldu

    yani besleme sistemi değişti ,tüketimi düşürüldü.

    yol tutuş için iz açıklıkları ve lastik ebatları ile süspansiyon ayarları değişti.

    yani doblo geliştirildi.




    Fiat da falan mı çalışıyorsun ?

    söylediklerin resmen reklam broşürlerini ,tanıtım katologlarını andırıyor.

    araç iyi olabilir.fiyatı da caddy e connect e göre de uygun olabilir anack kalite yanında bir fiyat doğurur.

    ford ve fiat da yerli üretim ancak fiat daha ucuz neden acaba?????
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bettyonpower

    quote:

    Orjinalden alıntı: Akincl


    Ben de biraz ekleme yapıyım

    testdeki doblo eski tip doblo .

    yeni makyajlı tip 1.9 multijet oldu

    yani besleme sistemi değişti ,tüketimi düşürüldü.

    yol tutuş için iz açıklıkları ve lastik ebatları ile süspansiyon ayarları değişti.

    yani doblo geliştirildi.




    Fiat da falan mı çalışıyorsun ?

    söylediklerin resmen reklam broşürlerini ,tanıtım katologlarını andırıyor.

    araç iyi olabilir.fiyatı da caddy e connect e göre de uygun olabilir anack kalite yanında bir fiyat doğurur.

    ford ve fiat da yerli üretim ancak fiat daha ucuz neden acaba?????

    fiat genel olarak ford dan ucuz ancak doblo connect ten ucuz değil doblo panaroma full 40.000 ytl, doblo vip full 37.000 ytl connect in ise en full ü 32.000 ytl filan doblo nun her kesime hitap eden geniş bir fiyat seçeneği var.




  • Dobloda çeşit çok, ne ararsan var. Sen yeterki iste
    Seçeneğin çok olması aslında güzel bi olay...
    Yani doblo ne yapıp ediyor ve müşteriye istediği seçeneği veriyor. Yani müşteriyi sınırlamıyor. Güzel bi satış stratejisi aslında.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi set -- 30 Temmuz 2006; 18:18:50 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bettyonpower

    quote:

    Orjinalden alıntı: Akincl


    Ben de biraz ekleme yapıyım

    testdeki doblo eski tip doblo .

    yeni makyajlı tip 1.9 multijet oldu

    yani besleme sistemi değişti ,tüketimi düşürüldü.

    yol tutuş için iz açıklıkları ve lastik ebatları ile süspansiyon ayarları değişti.

    yani doblo geliştirildi.




    Fiat da falan mı çalışıyorsun ?

    söylediklerin resmen reklam broşürlerini ,tanıtım katologlarını andırıyor.

    araç iyi olabilir.fiyatı da caddy e connect e göre de uygun olabilir anack kalite yanında bir fiyat doğurur.

    ford ve fiat da yerli üretim ancak fiat daha ucuz neden acaba?????


    evet katalog u okuyup test sürüşüne çıkmıştım.eskisi de komşumda var.geliştirilen yönlerini biliyorum.

    fiat da çalışmıyorum malesef.




  • Test sürüşü fikir edinme açısından güzel...Ancak sahbi olmak,uzun süre kullanmak daha farklı oluyor. Zaman geçtikce arabanı daha iyi tanıyıp eksi ve artıları konusunda emin fikirler ediniyorsun. Aracın teknik özelliklerini bilmek, test sürüşü yapmak maalesef aracı tam olarak tanımak konusunda yeterli olmuyor. Zamanla neyle karşılacağını bilemiyosun. Bu formda araç sahiplerinin kendi araçları ile ilgili yapmış olduğu yorumlar zaten hemen göze çarpıyor. Bu yorumlar yeni ticari araç alacaklar için çok aydınlatıcı oluyor. Mesela yorum yapan arkadaş aracın fotoğrafını koysa,aracını tanıtsa bize,memnun olduğu ve olmadığı tarafları güzel güzel yazsa bence ortaya çıkan bilgiler,tecrübeler bayağı bi aydınlatıcı olurdu. Burada bazı arkadaşlarımız sahibi olmadığı ancak beğendiği araçları sanki uzun zamandır kullanıyormuşcasına anlatıyorlar. Aslında bildiği araçları anlatması form için güzel oluyor. Böylelikle bilmediklerimiz konusundada aydınlamış oluyoruz. Ama dedimya araç sahiplerinin kendi aracını anlatması,tecrübelerini paylaşması bence daha bi başka oluyor. Bu sözlerimi ben kimseye yazmıyorum,genel olarak yazılmış bir yazıdır bu. Lütfen kimse alınmasın,gücenmesin. Rica ediyorum. Bu genel olarak ortaya söylenmiş sözlerdir. Hani derler ya sözüm meclisten dışarı...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi set -- 31 Temmuz 2006; 11:19:41 >




  • Tüm Ticari Araçlar form kirliliği açısından tek topiçde tartışılmalı. Ayrıca hafif ticari araçları üst konu yaptım. İlgilenen arkadaşlara duyurulur. Gerekisiz yere fazladan açılmış topiç... Kilitliyorum...

    Tüm ticari araç meraklıları hepimiz orada buluşalım...

    Anlayışınız için teşekkürler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi set -- 31 Temmuz 2006; 17:15:08 >
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.