< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nuisance -- 4 Mart 2014; 21:22:27 > |
Fiat Bravo Neden Tutulmaz Sorusunun Cevabı ARANIYOR ! (10. sayfa)





-
-
gidin dandik corolla jetta alın kardeşim almayın bravoyu tartışmayında yahu nokta -
120 HP 300 Nm ye sahip dizel motoru var.Gayet iyi bu anlamda.Donanım olarak ta iyi.Fiat olmasından dolayı ve bazı yerlerde malzeme kalitesi yetersizliğinden dolayı tutulmuyor büyük ihtimal. -
kavga yok yahu , bilgi yorum akışına devam
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > -
Takas da kendi ürettigi araca en düşün fiyatı veren markadır Fiat.Kendi aracına değer vermeyen bir markaya kullanıcıların deger vermesi beklenemez. -
Peki haklısın arkadaşım. -
çoğu söylemiş ama;
bu aracın tutulmamasının nedeni 1.si türkiye distirbütoru tofaş'ın ithal olarak getirdiği aracları önemsemesi, o daha çok linea doblo satma derdinde.
2. ve en önemlisi fiat'in bir türlü arac modelinde sürekliliği sağlayamamasıdır.
bu aracın 2011-2012 gibi iddiali bir yeni kasası gelmiş olsa ve ikidebir isim değiştirmeden yıllarca o modeli devam ettirse hem ikinci elleri değer görür hem de sıfırı satılırdı.
bakın hyundai bile i30 modelinde biraz ısrar edip üzerine katınca piyasada tutuldu. olay budur. corolla 50 yıldır corolla, keza golfte öyle. halbuki önceki nesillerle alakası yok son kasaların, fakat insanlar ikinci el araba alırken sıfırı varmı bu aracın diye bakıyorlar doğal olarak. -
Tutulmamasının sebebi tofaş sorsan türk e şahinin devamı der bravonun kasası 2. Dünya savaşından kalma olsada mevcut bravo mevcut c4 megane ve golf 7 harici tüm golflerdende iyidir kullandım bu aracı türkler yapmıyor italyanlar yapıyor
Tutulmamasının bir sebebi kasanın devamı yok bi durduruyor bi üretime geçiriyor fiatın yaptığını lambo ferrari yapıyor model ismi değiştirme olayını fiatın bide o saçmalığı var
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Kesinlikle Marka algısı bide dizel motoru yerinde saydı ilk çıkıtığında en güçlüydü ama şimdi geride rakipler daha güçlü 1.6 dci 130 320 1.6 dctı 136 320 malzeme kaliteside aynen diğer opel gibi wv golf gibi deil -
Grandepunto coşturmuşsa Bravo neden sonuk kaldı enteresan bir durum. -
quote:
Orijinalden alıntı: Orcunsau
Boşuna dememişler deveye diken, insana s..... yaranırmış diye... VW gibi aylarca sıraya sokup 10-20 bin lira fazlaya satsaydı kapış kapış giderdi...
Zaten bununda golf ten aşağı kalır yanı yok 35-40 lira verilmez bravaya
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Konu 7 yıl önce açılmış ama bu araçların değeri yeni anlaşılmaya başladı gibi geliyor bana. Her yerde Bravo görmeye başladım bu aralar ikinci el piyasası da acayip hareketlendi. Çok nadir bulunsa da son makyaj 2013 18 jantlı cam tavanlı S3 paket Bravo bulan evladiyelik kullanır bence şu piyasada. -
selam arkadaslar, bende bravo(2012) alana kadar fıatın boyle bır otomobıl uretecegını tahmın bıle edemezdım. Gelelım bravo hakkındakı dusuncelerıme ve ızlenımlerıme , bende daha once astra vardı , en yakın arkadsımda golf ve dıger arkadsımda leon var onlar bıle anlam veremıyor neden boyle bır araba tutulmaz dıye cunku arabada rakıplerı olan golf, astra, leon , aurıs , megan hb, focus , kıa ceed, i 30 bunların ıcınde fıyat katagorısını de karma bır anallız yaparsak bence bravo hepsıne fark atar , buyazdıgım otomobıllerın hepsını 2012 oldugu dusunup kıyaslama yapın , bravonun ustune sadece kıa ceeedcıkıyor dıgerlerı ne yol tıtus nede tork olarak bravoya yaklasamıyor, tabı bu yazdıklarım kagıt ustunde karsılastırma , bırde işin pratııkde karsılastırması var orda tabıkı bravo fark atıyor araba 300nm tork u dırek verıyor 120 beygır araba 170 km hız 2.95 devırde verıyor yol tutus hıssıyatıda sankı harıka araba havanlanmıyor vırajdakı performansı cabası buna es deger o yazdıgım otomobıllerın hepsı cok pahalı nedenı ıse tutulması , ayrıca bravo uretımı saf kan ıtalyan , ustundekı motor lancıa delta ve gulatta , aynı motor abanın bence rakıbı A3 , 116, ve A 180 dıkkat edın arabayı alan kısler arabayı satmıyor . cunku daha ıyısı uygun fıyata yok , soylemeden gecmeyelım araba odullu bır araba , burda detaylara gırsem sayfalarca artısı var , ıyı araab bınmek ısteyen mutlaka denesın derım bravoyu ıyı bır soforde bravoya sakın astra golf leonlar yanasmasın madara olur . şahsen ben pısman edıyorum bana yaklasan bu arabaları ; kısacası araba ıyı bır araba degıl harıka bır araba bunuda kullanmayan anlamayacaktır . araba 2012 aranada trım sesı yok o kadar soyleyeyım. bravo almak isteyen arkadaslar test surusunu otoyolda yapın soyledıgımı anlayacaksınız .
-
Şu fanatikliği bırakın ve gerçek hayata dönün derim.
1 - Trim sesi gelmiyorsa gerçekten şanslısınız ama ben gelmeyeceğine inanmıyorum. Tr yollarına dayanmıyor maalesef.
2 - Dizel olarak daha gürültülü 1.6 motor var mı bilmiyorum. İlk çalıştırmada özellikle rezalet gürültüsü var.
3 - Yol sesi, rüzgar sesi yalıtımı yine kötü.
4 - Kullanışsız iç mekan. Telefon koyacak yer bulabiliyor musunuz?
5 - Kronik sıkıntılar. Hava yastığı kabaran, kliması bir tarafa sıcak bir tarafa soğuk üfleyen bir araç.
6 - Torsiyon arka süspansiyonun konforsuzluğundan çok bahsetmeye gerek yok.
7 - Yarı otomatik tek kavrama şanzımanı ayar yapsanız da titreme yapmaya başlıyor. Konforu, performansı olumsuz etkilemesini geçtim, bari düzgün çalışsa.
Arabanın güzel yanı yok mu? Elbette var. Uygun fiyata güzel donanımlı araç alabilirsiniz. Motor gücü de fena değil. Tasarım göreceli olsa da güzel bence.
-
Fanatiklik yapmadan 2.5 yıl, 25bin km den fazla kullanmış biri olarak cavaben yorumlarımı yazayım;
1 - Trim sesi konusunda oldukça başarılı. Hiç yok diyemem ama 2012 model, 170bin km bi araca göre ve diğer rakiplerine göre fazlasıyla başarılı ve sessiz. Bir iki ses gelecek yer var, ufak bir dokunuşla sesleri kesiyorsunuz. (Ön göğüs orta iç kısımdan gelen zırıltı, ön cam ızgara bağlantı bakalitlerinden gelen zırıltı)
2- Dizel olarak TR de sadece 1.6mj var(Gümrük çıkışlı 2 tane 1.9 dizel hariç). Kesinlikle gürültülü bir motor, hatta bana soran arkadaşlara yaptığım yorum şuydu: "sesi de traktör, gücü de traktör". Opel grubu da bu motoru kullanıyor(du) ama yalıtım başarılı olunca rahatsız etmiyor. Ancak bravoda gerçekten motor sesi yalıtımı başarısız. Özellikle rölantide çok rahatsız ediyor.
3 - Yol ve rüzgar sesinde kesinlikle başarılı. Özellikle rüzgar sesinde. Zaten ön cam o yıllarda çoğu c segmetinde bulunmayan akustik olarak geçen camdır. Eğer hor kullanılmış, fitilleri kapı ayarları bozulmuş bir araca denk geldiyseniz bilemem.
4 - evet, çakmaklık ve blue me girişinin orası sanki direk telefon için yapılmış. Çok ergonomik bir araç olmasa da kullanışsız demek haksızlık olur.
5 - Hava yastığı şişmesi fiat-alfa romeo-lancia grubunun kronik sorunu. Guilietta dan tutun, puntodan egeaya ya kadar hepsinde mevcut. Klima klape ise gerçekten bu araca has kronik bir sorun. Cüzzi fiyatlara hallediliyor. Ek olarak blue me sorunu(yine fiat grubunda genel), güneşlik sarkması da araca has sorunlar.
6 - O dönemde bağımsız kullanan c sınıfı HB var mı açıkcası bilmiyorum. Ama evet klasik torsiyon ve arka yolcular için eksi bir durum.
7 - Baskı balata bitmediği sürece titreme yapanı duymadım, kullandığım yarı otomatikler için en stabil ve kararlı çalışanı bravodaydı. ki karavan çektim 2 yıl boyunca. Daha önce Punto benzinli 5 ileri yarıotomatik kullandım sizin dediğiniz sorunlar onda mevcuttu. Kronik robot yağ kaçırma sorunu, vitesi boşa atma sorunu, yokuşta kararsız kalma sorunu vs. Çok başımı ağrıtmıştı.
Yukardaki arkadaş gerçekten biraz kendini kaptırıp fazla olumlu yazmış :) yazdıklarının çoğu doğru. Bir çok aracı gerçekten madara edebilirsiniz. Nedense renault motorlu almanlar, yokuşta benzinli bmw ler ile oynaması fazlasıyla keyif veriyordu:) fakir tesellesi işte. Zaten corollalar, octavia lar, civicler(1.5 182bg likler hariç:) vs kaile bile almıyorsunuz. Tabi bendeki araçta egr dpf iptali yazılım da vardı.
Performans yol tutuş çok iyi. Öncelikle ruhu olan bir araç. Binme fırsatı olup deneyenler mutlaka hak verir.
Ama gel gelelim biraz da eksilerden ve gerçeklerden bahsetmek lazım;
- Yürütme maliyeti genel olarak 1.6mj de yüksek(doblo, egea, giulietta vs içinde geçerli). Bakım olsun, parçalar olsun 1.3mj yada muadil araçlara göre yüksek. En basiti baskı+balata+volant değişimi 7-8bin buluyor şu an için.
- Yine 1.6 mje has olarak muadil dizel motorlara göre yakıt tüketimi bir tık yüksek. Öyle az yakar çok kaçar, ekonomik diyenlere bakmayın. Özellikle şehir içi, kısa mesafe dur kalk da baya yakıyor.
- araca has parçaların fiyatı yüksek, sadece akslar 5-6bin civarı, tek motor takozu 1800 tl civarı. her zaman her yerde de bulunmuyor.
- ön arka çeki demir kapaklarının bile tanesi 150-200 tl civarıydı en son, keza ayna arkasında kalan üçgen kelebek cam plastiği tanesi 300-400 tl gibi bişey.
- arka diz mesafesi kesinlikle başarısız, B sınıfına yakın bir diz mesafesi var.
- piyasası zaten malum ona yorum yapmıyorum.
Biraz fazla uzun yazdım, ancak almayı düşünen arkadaşlara fikir verir en azından. Genel olarak fiyat/performans aracıdır bravo. Ancak yürütme ve parça fiyatlarına bakarsanız premium araca mı biniyorum dersiniz.
1 ay kadar önce bravoyu satıp, 25bin kmde 500L 1.3mj otomatik aldık. Her araç konusunda açıldığında eşim de ben de bravo başkaydı, bravo şöyleydi böyleydi diyoruz.
Türkiyede araç bir yatırım haline gelmese, değer kaybı derdi olmasa şu an 500L sattığım gibi bravo alırdım. Kesinlikle başka bir araç ama TR şartları düşünüldüğünde işler değişiyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi san_jose -- 20 Haziran 2022; 9:24:0 >
-
merhaba arkadaşlar , yorumuma düşüncelerınızle cevap verdıgınız için tesekkur ederım. arkadaş uçmuş bıraz demısınız ya aslında cok abartmadan yorumlamaya çalıştım :)
fakat tekrarlıyorum araba gercekten rakıplerıne göre üste bır araba c sekmenti daha iyi veren hb bır araba bence yok .
motor sesı konusunda sıze katılıyorum dogru rakıplerınden daha seslı calısyor , ama bu bende problem degıl
araba saglamlık olarakata neredeyse japon arabalar kadar saglam sorun cıkarmayan bir otomobıl ( zaten bu yuzden aracı övuyorum arac fiat grubu degıl ) çok şukur , bu yastakı rakıplerı gibi (aynı km de olsun )elektronık veya mekanık sorunlar yuzunden sanayıde daha ıyı usta yokmu dıye sokaka sokak dolastırmıyor
benım düşüncem , bır otomobıl 10 yaşında olsa dahı iyi bır kullanıcıyla sorun cıkarmayan parca patlatmayan yolda mukemmele yakın yol tutusu saglayan , aynı zamanda gerektıgınde guç gösterı yapan kullanıcısından sadece yakıt , zamanı geldıgınde yag ve fılıtrelerının degısımını ısteyen sağlam bır otomobıl olmalı , buda sadece gunumuz sartlarında luks dıye nıtelendırdıgımız otomobıllerde mevcut , bravo fiatın bence yanlıslıkla urettıgı en ıyı araba tam bır ıtalyan
bır kısı yazmıs bravo da 4 bıjon var nasıl ben bu arabayı oveyım dıye, soruyorum arkadasa 5 bıjon oldugunda daha mı ıyı guvence saglıyor arabaya sınıf mı atlatıyor , ayrıca 1 bıjon daha eklemeyı muhendısler nasıl düşünememişler araba degerlendırme krıterımız işte bıjon 7 olsa dahamı ıyı olacaktı
bırde araba rakıplerıne gore kagıt uzerınde 0.5 lt fazla yaktıgı için krıter olarak tutulmamasını yazmıs , ne olması gerekıyor hem güçlü hemde daha mı az yaksın (oda var git punto al daha cok tutuluyor daha az yakıyor , ama 130 km hz dan sora allah yardımcınız olsun araba sıkıntı verıyor surucusune )buda bır krıter bızım kulturumuzde
sözün özü şu ki bu arabayı alacak kişiler arabadan çok iyi anlayan kişiler olmalı(motor , mekanık, yol tutuş) , sadece araba almak için düşünenlerın arabası degıl çunku benım anlattıgım detayları anlayamayacaklar. dıştan görüntüsü iyi olsun dıye almak isteyenler golf ve leon alsın daha yakışıklı ama daha problemlı , fiat bravo çok iyi hb araba olduğunu düşünenlerdenım ( galiba ben arabama aşığım o yuzden cok övüyorum )
söylemeden de gecemıcem araba önden bakıldıgında masaratti gibi duruyor , trafıkte cok olmamasıda avantaj temız bakımlı bravo yolda dıkkatlerı üstüne çekıyor
-
2006 leon vardı bende arka süspansiyon bağımzıdı.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X