Şimdi Ara

FİAT BRAVA yı nasıl biliriz ? (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
96
Cevap
2
Favori
172.755
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • fiat ın "gelecek planlaması" bu mudur; bi aracı "5 yıllık çıkarmak" ı planlayıp "6 yıl" üretince "başardık" demek mi fiat ın önünü açar; modacılar bile artık "1 yıl sonrasının" modasını çıkarmaya başlıyorlar; medion diye bir firma geliyor almanyadan; bilişim sektöründe faaliyet gösterecek; marka bilncinin oluşup bilisayarın sürekli yenilenen; türkiyedeki gibi bir defa alınıp senelerce kullanılan yerine elden çıkarılıp kısa sürelerde yenisinin alınan ürünler olması için amaçlarının türkiyeye ikinci el anlayışını yerleştirmek olduğunu söylüyorlar (avrupalı bilgisayarını; biz durmadan cep telefonumuzu değiştiriyormuşuz); "ikinci el artık önemli değil; satarken en iyi arabada bile zarar edersin; önemli olan kullandığın sürece severek binebilmek" diyen zihniyeti halen daha anlamıyorum; nasıl önemli olmaz; biz bu paraları "yattığımız yerden" kazanmıyoruz arkadaşlar; çok kolay para kazanan var; evet; baba parası yiyen var; evet; mafyası-üçkağıtçısı-komisyoncusu-vurguncusu-soyguncusu-dolandırıcısı,şerefsizi-yüzsüzü-rüşvetçisi var; evet; ama eğer sabit gelirliyseniz; elinize geçen para devletin size layık gördüğünden fazlası değilse aracınız piyasada üretimi devam eden araca göre 2 milyar daha fazla zarar etse bile o 2 milyarı siz kaç ayda amorti edersiniz bunu hesaplayın bi; ya da kendinizi boşverin; ortalama bir Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı kaç ayda amorti edebilir; ne kadar zaman o para için çalışmak zorunda kalır hesaplayın

    piyasada gördüğünüz civic yanılmıyorsam "8. nesil" civic; corolla kaçıncı nesil; opel astrayı; corsayı; vectrayı; renault clioyu megane ı nereye götürecek; vw niye bora tutmayınca yeni bir model çıkarmak yerine aracı değiştriip "yeni bora" veya "yeni X" diyeceğine yılların bilinen modeli "jetta"nın ismine sığındı; "golf"e niye "efsane" diyolar onu düşünün sonra; ben çalışayım; kazanayım; 30-35 milyar para biriktireyim; bunu X bir firmaya teslim edeyim; sonra firma o aracı piyasadan kaldırıp yerine başka bir model sürsün; üstelik "zaten 5 yıl üretmeyi planlamıştık; çok bile kaldı" desin; o beğenmediğiniz (biz öyle birşey söylemedik demeyin; forumlardan çıkan "genel" sonuç bu); fiat marka araçlarınızı mukayese ederken bile zorlandığınız hyundainin "garanti süresi" bile "5 yıl"ken; başkaları "garanti süresini 5-6 yıl" a taşırken bir firmanın "başarı anlayışını" "6 yıl"la sınırlaması normal midir bunu siz düşünün...

    "algılarını değiştirmek" yerine "araçlarını değiştirmek" felsefesiyle hareket edenlerin yolu açık olsun... "iyi dileklere" gerçekten ihtiyaçları olacak... "küresel bir pazar"da yaşıyoruz; avrupada; dünyada "tutmayan"ın türkiyede tutması kolay; ama orada kalıcı olması oldukça zor olacak; ürettiği aracı "5 yıllık"; neredeyse steril ürünler gibi "tek kullanımlık" düşünmek işte bu firmaya kaybettiren; brava/bravo/marea/stilo bu firmanın "ürettiği" oomobiller olarak hatırlansaydı keşke; "harcadığı" otomobiller değil...

    saygılar...
    quote:

    Orjinalden alıntı: havnitekin


    quote:

    Orjinalden alıntı: barkodd

    bravo; brava; marea; stilo... bugün bu araçların hangisini alırsanız o araca verdiğiniz paraya o özellikleri başka araçta çok "zor" bulursunuz; insan sevinse mi üzülse mi bilemiyor; iyi tarafı bu donanıma; bu konfora bu paraya sahip olabiliyorsunuz; kötü tarafı maalesef bu durum çok da uzun sürmeyecek; çünkü yeni üretimleri olmadığı için birkaç yıl içinde araçlar eskimiş olacak...
    quote:

    Orjinalden alıntı: THESHUCK


    quote:

    Orjinalden alıntı: barkodd

    öldü mü; Allah rahmet eylesin; iyi bilirdik
    nasıl sormuşsun böyle; ben de başına bişi geldi sandım
    brava fiat ın yapıp da arkasında durmadığı güzel araçlardandır; konfor olarak ve motor olarak seni tatmin eder...

    Evet Fiat fazla desteklemedi bu aracı zamanında hiç reklamını yapmadı şimdiki GP yi çok destekledi




    fiat firması fiat bravo/brava/marea serisini 5 yıllık bir üretim planlaması yaparak piyasaya vermiştir.
    fiat brava 1995 ile 2001 yılları arasında üretilerek planlanan zamanı aşmış ve başarıya ulaşmıştır.

    saygılarımla...




  • arkadaşlar 2000 model brava sx aldım. daha önceki arabam lpg li olduğu için benzinli bir araba henüz yakıt fiyatı açısından pek alışamadım. Şu an performansından çok memnunum aracın fakat lpg taktırmayı düşünüyorum. Sizce hangi marka lpg taktırmalıyım ve de daha önemlisi performans kaybım ne kadar olur? Bugun fiat servisine sordum 1700 ytl ye lpg montajı yaptıklarını ve performasdan hiç bi kayıp olmayacağını sölediler. Sizde fikirlerinizi sölerseniz sevinirim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: barkodd

    fiat ın "gelecek planlaması" bu mudur; bi aracı "5 yıllık çıkarmak" ı planlayıp "6 yıl" üretince "başardık" demek mi fiat ın önünü açar; modacılar bile artık "1 yıl sonrasının" modasını çıkarmaya başlıyorlar; medion diye bir firma geliyor almanyadan; bilişim sektöründe faaliyet gösterecek; marka bilncinin oluşup bilisayarın sürekli yenilenen; türkiyedeki gibi bir defa alınıp senelerce kullanılan yerine elden çıkarılıp kısa sürelerde yenisinin alınan ürünler olması için amaçlarının türkiyeye ikinci el anlayışını yerleştirmek olduğunu söylüyorlar (avrupalı bilgisayarını; biz durmadan cep telefonumuzu değiştiriyormuşuz); "ikinci el artık önemli değil; satarken en iyi arabada bile zarar edersin; önemli olan kullandığın sürece severek binebilmek" diyen zihniyeti halen daha anlamıyorum; nasıl önemli olmaz; biz bu paraları "yattığımız yerden" kazanmıyoruz arkadaşlar; çok kolay para kazanan var; evet; baba parası yiyen var; evet; mafyası-üçkağıtçısı-komisyoncusu-vurguncusu-soyguncusu-dolandırıcısı,şerefsizi-yüzsüzü-rüşvetçisi var; evet; ama eğer sabit gelirliyseniz; elinize geçen para devletin size layık gördüğünden fazlası değilse aracınız piyasada üretimi devam eden araca göre 2 milyar daha fazla zarar etse bile o 2 milyarı siz kaç ayda amorti edersiniz bunu hesaplayın bi; ya da kendinizi boşverin; ortalama bir Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı kaç ayda amorti edebilir; ne kadar zaman o para için çalışmak zorunda kalır hesaplayın

    piyasada gördüğünüz civic yanılmıyorsam "8. nesil" civic; corolla kaçıncı nesil; opel astrayı; corsayı; vectrayı; renault clioyu megane ı nereye götürecek; vw niye bora tutmayınca yeni bir model çıkarmak yerine aracı değiştriip "yeni bora" veya "yeni X" diyeceğine yılların bilinen modeli "jetta"nın ismine sığındı; "golf"e niye "efsane" diyolar onu düşünün sonra; ben çalışayım; kazanayım; 30-35 milyar para biriktireyim; bunu X bir firmaya teslim edeyim; sonra firma o aracı piyasadan kaldırıp yerine başka bir model sürsün; üstelik "zaten 5 yıl üretmeyi planlamıştık; çok bile kaldı" desin; o beğenmediğiniz (biz öyle birşey söylemedik demeyin; forumlardan çıkan "genel" sonuç bu); fiat marka araçlarınızı mukayese ederken bile zorlandığınız hyundainin "garanti süresi" bile "5 yıl"ken; başkaları "garanti süresini 5-6 yıl" a taşırken bir firmanın "başarı anlayışını" "6 yıl"la sınırlaması normal midir bunu siz düşünün...

    "algılarını değiştirmek" yerine "araçlarını değiştirmek" felsefesiyle hareket edenlerin yolu açık olsun... "iyi dileklere" gerçekten ihtiyaçları olacak... "küresel bir pazar"da yaşıyoruz; avrupada; dünyada "tutmayan"ın türkiyede tutması kolay; ama orada kalıcı olması oldukça zor olacak; ürettiği aracı "5 yıllık"; neredeyse steril ürünler gibi "tek kullanımlık" düşünmek işte bu firmaya kaybettiren; brava/bravo/marea/stilo bu firmanın "ürettiği" oomobiller olarak hatırlansaydı keşke; "harcadığı" otomobiller değil...

    saygılar...
    quote:

    Orjinalden alıntı: havnitekin


    quote:

    Orjinalden alıntı: barkodd

    bravo; brava; marea; stilo... bugün bu araçların hangisini alırsanız o araca verdiğiniz paraya o özellikleri başka araçta çok "zor" bulursunuz; insan sevinse mi üzülse mi bilemiyor; iyi tarafı bu donanıma; bu konfora bu paraya sahip olabiliyorsunuz; kötü tarafı maalesef bu durum çok da uzun sürmeyecek; çünkü yeni üretimleri olmadığı için birkaç yıl içinde araçlar eskimiş olacak...
    quote:

    Orjinalden alıntı: THESHUCK


    quote:

    Orjinalden alıntı: barkodd

    öldü mü; Allah rahmet eylesin; iyi bilirdik
    nasıl sormuşsun böyle; ben de başına bişi geldi sandım
    brava fiat ın yapıp da arkasında durmadığı güzel araçlardandır; konfor olarak ve motor olarak seni tatmin eder...

    Evet Fiat fazla desteklemedi bu aracı zamanında hiç reklamını yapmadı şimdiki GP yi çok destekledi




    fiat firması fiat bravo/brava/marea serisini 5 yıllık bir üretim planlaması yaparak piyasaya vermiştir.
    fiat brava 1995 ile 2001 yılları arasında üretilerek planlanan zamanı aşmış ve başarıya ulaşmıştır.

    saygılarımla...



    anlamakta zorlanıyorum....131,regata,tempra,marea..linea diye giden serinin atası 124 tür...bu durumda golf gibi bu araçların hepsi fiat 124 mü olmalıydı demek istediniz.....
    bence değişim,gelişimi ve başarıyı pekiştiriyor....




  • anlamakta zorlandığınızı görebiliyorum; üstelik hayretle görebiliyorum; "golf" vw in tek arabası değil; ancak vw in "yılların eskitemediği" aracı; yani vw in ürettiği bütün serilerin adı "golf" değil; golf un yanında jetta gibi; polo gibi; passat gibi uzun yıllar ürettiği ve üreteceğinin sinyalini verdiği araçları var (lüks sınıftan bahsetmiyorum; "verdiği" paradan çok "bindiği" otomobile bakan müşteri kitlesi için aracın "ne olduğu"; "nasıl göründüğü" "ne hissettirdiği" önemlidir; onlar araçlarına "para" kavramından tamamen de olmasa bağımsız olarak bakabilirler ve binebilirler; birz abartırsak pek çok lüks aracın yıllık benzin masrafı bizim "otomobilimizin toplam fiyatı"yla yarışıyor; ancak bizde; yani pek çok "standart kullanıcıda" olduğu gibi araçta alış-binilen süre kadar "sonrası" da "yakıtı; bakımı; yedek parçası" gibi "inanılmaz" önem taşıyorsa piyasaya sürülen bir modelin "yaşatılması";ve yaşatılmasının da "üretici firma tarafından" modelin yenilenerek yapılması gerekir; kullanıcı tarafından pasta-cila yapılarak değil...) bir aracın "eskimemesinin" tek yolu vardır; o da "kullanmamak" değil; "yenilemek"tir; ilk nesil golf e; civic e; ve jetta ya baktığınızda şu an için "iğrenç" görünen; ama dönemlerinin estetikte eğilimleri belirleyen araçları göreceksiniz; mükemmelliğe hep "yeni model tasarlayarak" gidilmez; sadece "sıfırdan tasarlamak" değil; "eskiyi yenilemek" de bir sanattır; ve sanatın çok ötesinde bir gerekliliktir)

    bunu söylemek istemiyordum; ama sanırım söylemem lazım; fiat ın "türkiyede" (ve diğer pek çok "gelişmemiş" veya "gelişmekte olan" damgası vurulmuş ülkelerde) yıllarca "model ismi değiştirmeden" ürettiği otomobiller önemli bir değişikliğe tabi tutulmadan "ayna; tampon; radyatör ızgarası" gibi "ıvır-zıvır" değişikliklerle piyasaya sürdüğü otomobillerdir; fiat ın "model bağlılığı" anlayışı malesef ki bunu gösteriyor; bunun dışında ürettiği tempra-uno-tipo dahil olmak üzere marea-brava-bravo-stilo gibi modeller (ki bu son saydığım 4 araca "mahşerin 4 atlısı" bile denebilir; fiat ın bize sattığı en başarılı otomobiilerdir) isimleri bir anda çöpe atılarak harcanmış otomobillerdir...

    kısaca şunu söylemek istiyorum; golf un kaçıncı nesli bilmiyorum; ama "golf" diyince aklımıza belki 50 yıllık; ancak şu an en aldığı en son haliyle "çekici" bir otomobil imajı geliyor; vw düzenli aralıklarla golf ü hem teknoloji; hem estetik olarak yeniliyor; ama fiat ın ürettiği "model bağlılığı"na örnek gösterebileceğimiz 124 ü; 131 i; kuş serisini hatırlayınca "hep aynı" 30 yıl öncesinin araçlarını hatırlıyoruz; kuş serisinin sanırım 90 da geçirdiği (ki o zaman için çok başarılı; ama devamı gelmediği için yetersiz kalan) değişimi saymazsak üretim bandına ilk çıktığında 124 neyse banttan son çıkan da neredeyse tamamen o oldu...


    anlamakta zorlanmayın havnitekin; bari siz zorlanmayın; fiat çatısı altından bakınca türk tüketicisini anlamak bu kadar mı zor? (ayrıca ben bugün fiat ın satış politikasını "asla" bağenmesem ve fiat beni memnun etmenin yolunun sadece "fiyatı ucuzlatmaktan" değil; "donanımı artırmaktan" ve "motor performansını geliştirmekten" geçtiğini anlamadığı müddetçe fiat a binmek istemesem de istisnasız "hepimizin" fiat veya renault geçmişimizin olduğunu; ve pek çoğumuzun bu ikiliden fiat ın tofaş sayesinde daha fazla bizden olduğunu düşünüp fiat ın gönüllü temsileri olduğunu unutmayalım; bugün hala pek çok insan "fiat sempatizanlığı"nı geçtik; "fiat fanatiği"; ama "eski kitle"den; yani "milyonlarca" insandan önemli bir kısmının şu an fiat kullanmıyor olmayı geçtik; fiat hakkında (önyargı değil) pek de olumlu düşüncelere sahip olmamalarının yedikleri yumurtayla; içtikleri suyla; amerikan propagandasıyla; vatan-millet düşmanlığıyla; küresel ısınmayla; ailevi sorunlarla; eğitim kalitesinin düşüklüğüyle; körfez savaşıyla; mısır piramitleriyle ilgili olduğunu; bunda fiat ın suçu olmadığını sanıyorsanız çok yanılıyorsunuz...)

    saygılar

    quote:

    anlamakta zorlanıyorum....131,regata,tempra,marea..linea diye giden serinin atası 124 tür...bu durumda golf gibi bu araçların hepsi fiat 124 mü olmalıydı demek istediniz.....
    bence değişim,gelişimi ve başarıyı pekiştiriyor....




  • arkadaşım benimde 2000 model brava sx im var. 5 sendedir bende araç. 5 gün öce bende brc marka sıralı sistem lpg taktırdım. biraz aceleye geldi fazla araştırma yapamadan oldu ama şimdilik memnunum. Aracın lpg de mi benzinde mi gittiğini anlamıyorsun bile. güç kaybı yok denecek kadar az en fazla 1-2 beygirdir. fiyat olarak da 1700 peşin verdim. bilgine....
    quote:

    Orjinalden alıntı: osnm

    arkadaşlar 2000 model brava sx aldım. daha önceki arabam lpg li olduğu için benzinli bir araba henüz yakıt fiyatı açısından pek alışamadım. Şu an performansından çok memnunum aracın fakat lpg taktırmayı düşünüyorum. Sizce hangi marka lpg taktırmalıyım ve de daha önemlisi performans kaybım ne kadar olur? Bugun fiat servisine sordum 1700 ytl ye lpg montajı yaptıklarını ve performasdan hiç bi kayıp olmayacağını sölediler. Sizde fikirlerinizi sölerseniz sevinirim.




  • Teşekkürler gultekin08.. Diğer arkdaşlarında fikirlerini ve tecrübelerini paylaşmalarını beklyrm
  • quote:

    Orjinalden alıntı: osnm

    Teşekkürler gultekin08.. Diğer arkdaşlarında fikirlerini ve tecrübelerini paylaşmalarını beklyrm



    Dostum bendede 2000 model sx var. 2-3 ay oldu alalı. Benden önceki sahibi Milano marka sıralı sistem lpg taktırmış. Henüz bir problem yaşamadım, eski sahibide çok memnun olduğunu söylemişti. Performansındanda çok memnunum. Şehiriçinde yaklaşık 150 binlira yakıyor. Fiyatı hakkında bilgim yok fakat demirhan lpg'nin sitesinden sanırım bulabilirsin...Selamlar...
  • Benzin parasından kaçmıyorsan düşünmeden al derim
  • brava anlatılmaz yaşanır......birde açık hava filitresi varsa........
  • iyi arabadir tavsiye edilebilir. ama halen uretimde olan bir model almani tavsiye ederim
  • Anlamadığım nokta böyle bir araba neden bu fiyata. İsterseniz 11-12 milyara bu arabanın temiz 2000 modelini bulabilirsiniz. Diğer Hatchback lerler kıyas ettiğimizde mesela bir palio aynı model 11-12 milyar. Clio, corsa aynı şekilde. Bravanın eline su bile dökemezler ama bravadan neredeyse daha pahalılar.
    Aslında onların fiyatı normal brava ucuz. Bende almayı düşünüyorum ama acaba bu arabada birşey var ondan mı ucuz diye de düşünmüyor değilim.
  • Mükkemmel Bir Araç....3 Senedir Bende 2000 model sx Brava'm Var.Kaçırmadan almanı tavsiye ediyorum...
  • çok yakar ..Şehir içi 10-11 litreyi gözden çıkar.
  • Fiatın tüm arabaları zaten 10-11 litrenin altına düşmüyor ki. Ayrıca Şehir içinde 10 litre normaldir. Sıralı sistem lpg ile şehiriçi 160 bin falan yakar...
  • Bende iki ay kadar önce Marea(Bravia yada aynı aracın hatcback i diyebiliriz) aldım 2000 model çok memnunum. Çok yakar diye genel bir eleştiri var ama 100 beygirin üzerinde 1.6 motor hangi araç az yakıyor ki.Ayrıca ülkemizde benzin fiyatlarıda uçuk.Sıralı sistem bir LPG ile yakıt masrafı zaten yarı yarıya düşüyormuş.
    Yani en basitinden bir kere araçların ön görünümü dehşet. Ne zaman yıkamaya soksam dışarda aracını bekleyenlerle bir '' ne zaman aldın , ne kadara aldın'' muhabbeti oluyor.
    İç genişliği rahatlığıda çok iyi(üstelik ben 120 kiloyum).
    Uzun lafın kısası bu aracı almak verdiğim en iyi karardı herkese tavsiye ederim.
    Fiyatının ucuzluğuna gelince açıkca bende nedenini hep merak ederim ama sanırım Lüks araba alıcılarına basit , ekonomik arayanlara ise pahalı geldiği için arada kalmış bir model sanırım.
  • Kim ne derse desin bir çok araba kullandım. Şu anda da tipom var. Brava fiatın şimdiye kadar üretmiş olduğu en mükemmel araba.
  • bende bir hafta önce 2001 brava elx aldım. 11750 ye birde sıralı lpg takdırdım . süper oldu. bence fiyatına göre süperrrrr araba. bu fiyata clio alsan ne yazar. plastık her tarafı. konfor yok karızma yok. brava nın duruşu asaleti yeter... binmek için süper bence. ikinci ele gelince zaten ucuza alıyoruz satarkende ucuza gidiyor. hiç bir mal elde kalmaz. her malın bir alıcısı cıkar elbette.
    kardeş sen al brava yı hiç düşünme...
    şimdiden hayırlı olsun.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: focusum

    Kim ne derse desin bir çok araba kullandım. Şu anda da tipom var. Brava fiatın şimdiye kadar üretmiş olduğu en mükemmel araba.



    Doğru söze ne hacet...
  • ARKADAŞ LAR BRAVA ELX 28000 DE TÜP TAKTIRMAYI DÜŞÜNÜYORUM SİZCE HANGİ MARKA OLSUN KARARSIZIM ASLINDA ATİKER DÜŞÜNÜYORUM AMA SİZ NEDERSİNİZ
  • Brc veya lovato tavsiye ederim. Brc lovatoya göre daha fazla yaktırır. Ama performans da biraz daha iyidir.

    Dünya da en iyi LPG dönüşüm markaları : 1.Ekotek 2.Prins 3.BRC

    Ülkemizde servis ağının da geniş olması sebebiyle en çok BRC tercih ediliyor.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.