Şimdi Ara

FİAT BRAVA NEDEN ÇOK BENZİN YAKAR ARIZA NEDİR (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
0
Favori
8.385
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Adalet mülkün temeli

    quote:

    Orijinalden alıntı: KenMar

    ...Araba 5,5 lt benzin yakmaya başladı. 125 TL lik orijinal parça 625 TL ye geldi...

    Nasıl 5.5 litre benzin yaktı fabrika verisi bile 6.3 görünüyor kitapçıkta.

    Benim aracın kitapçığında 5,8 görünüyor aracım 2003 marea senin ki de aynı olması lazım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KenMar -- 28 Ocak 2013; 17:36:49 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KenMar

    quote:

    Orijinalden alıntı: Adalet mülkün temeli

    quote:

    Orijinalden alıntı: KenMar

    ...Araba 5,5 lt benzin yakmaya başladı. 125 TL lik orijinal parça 625 TL ye geldi...

    Nasıl 5.5 litre benzin yaktı fabrika verisi bile 6.3 görünüyor kitapçıkta.

    Benim aracın kitapçığında 5,8 görünüyor aracım 2003 marea senin ki de aynı olması lazım.

    Elektronik ortamda kitapçığa baktığım da 6.3 şehir dışı yakıt tüketimi görünüyor.Arabanın dosyasındaki kitapçığa bakmadım bakarsam yazarım.

    Edit:Anlam bozukluğu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Adalet mülkün temeli -- 29 Ocak 2013; 18:54:08 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KenMar

    quote:

    Orijinalden alıntı: Adalet mülkün temeli

    quote:

    Orijinalden alıntı: KenMar

    ...Araba 5,5 lt benzin yakmaya başladı. 125 TL lik orijinal parça 625 TL ye geldi...

    Nasıl 5.5 litre benzin yaktı fabrika verisi bile 6.3 görünüyor kitapçıkta.

    Benim aracın kitapçığında 5,8 görünüyor aracım 2003 marea senin ki de aynı olması lazım.

    Elektronik ortamda marea kitapçığına baktığımda şehir dışı 6.3 yakar diye görünüyor yalnız kitapçık hangi model bilmiyorum arabanın dosyasındaki kitapçığına bakamadım bakarsam yazarım.Peki mareaların model yılı olarak hepsinin tüketim değeri litre bazında aynı mı yoksa farklılıklar oluyor mu?




  • BRAVA ELX IÇIN TEKNIK BILGILER;

    BRAVA Teknik Özellikler

    http://www.sadikoglu.info/brava/

    1.6 16V SX / ELX 1.6 16V SX AT
    MOTOR
    Silindir adedi ve yerleşimi 4,tek sıra, önde enlemesine
    Çap x strok (mm) 86,4*67,4
    Silindir hacmi (cc) 1581
    Sıkıştırma oranı 10,5 : 1
    Silindir başına sübap sayısı 4
    Maksimum güç bhp- d/d 103 - 5750
    Maksimum tork kgm - d/d 14,7 - 4000
    Zamanlama Sistemi Üstten çift eksartrikli (DOHC), dişli kayış Hidrolik itici
    Yakıt Besleme MPI elektronik
    Ateşleme Elektronik statik avans,enjeksiyon ile entegre
    TRANSMİSYON
    Çekiş önden
    Vites kutusu dişli oranları :
    1. Vites 3,909:1 2,807:1
    2. Vites 2,238:1 1,479:1
    3. Vites 1,444:1 0,1:1
    4. Vites 1,029:1 0,735:1
    5. Vites 0,872:1 YY
    geri 3,909:1 2,7691
    Son dişli 3,823:1 3,565:1
    DİREKSİYON
    Sistem Kramayer,hidrolik
    Askari dönüş daire çapı (m) 10,5
    FRENLER (ABS Opsiyonel)
    Ön :çap (mm) Hava Kanalcıklı Disk
    Arka:çap (mm) Kampana
    SÜSPANSİYON
    Ön Bağımsız Mac Pherson tipi süspansiyon sistemi, ön traverse bağlı salıncak kolları; denge çubuğu
    Arka Yardımcı bir kola bağlı bağımsız tip, denge çubuklu arka süspansiyon sistemi
    BOYUTLAR
    Dingil (mm) 2540
    Ön/Arka iz genişliği (mm) * 1451/1453
    Uzunluk/Genişlik/Yükseklik * (mm) 4190/1740/1410
    Bagaj kapasitesi (litre) (ISO) 350/1135
    TEKERLEKLER
    Lastikler 185/65 R 14 86 H 175/65 R 14 82 H
    ELEKTRİK DONANIM (12V)
    Akü kapasitesi (amper- saat) 60 50
    Alternatör: maksimum akım (amper) (Klima ile) 90/105(Klimalı) 85/105(Klimalı)
    AĞIRLIK - KAPASİTE
    Boş ağırlık DIN (kg) 1090 1120
    Yakıt deposu (litre) 50 (kurşunsuz)
    PERFORMANS
    Azami hız (km/s) 185 180
    Hızlanma (san) :0-100 km/s 10,9 12,2
    0-1000 m (2 Yetişkin kişi + 20 kg) 32 33,6
    YAKIT TÜKETİMİ (lt/100km, 93/116 EC standartlarına göre)
    Şehiriçi 10,8 12
    Şehirdışı 5,8 6,8
    Ortalama 7,7 8,5

    CO2 (ortalama) 183
    VİTESTE MAKSİMUM HIZLAR
    3. Vites 130
    4. Vites 179
    5. Vites 187



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yakamoz34 -- 29 Ocak 2013; 9:39:09 >




  • Arabanın kitapçığına baktım verdiğiniz değerlerle aynı.Peki benzin kullanımda hangi aradadır tüketimleriniz?Benzinde deneme fırsatım olmadı benim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Adalet mülkün temeli

    Arabanın kitapçığına baktım verdiğiniz değerlerle aynı.Peki benzin kullanımda hangi aradadır tüketimleriniz?Benzinde deneme fırsatım olmadı benim.

    ISTANBUL SEHIR ICI KISA MESAFE ISE GIDIS GELIS 15 KM YOKUS INIS VE CIKISLI NORMALDE HAVANIN DURUMUNA GORE 0.40 - 0.45 KURUS YAKIYOR... AMA SEHIR DISI UZUN YOLDA 0.31-0.32 KURUS YAKTIM ... 90-100 KM SABIT HIZDA...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yakamoz34

    quote:

    Orijinalden alıntı: Adalet mülkün temeli

    Arabanın kitapçığına baktım verdiğiniz değerlerle aynı.Peki benzin kullanımda hangi aradadır tüketimleriniz?Benzinde deneme fırsatım olmadı benim.

    ISTANBUL SEHIR ICI KISA MESAFE ISE GIDIS GELIS 15 KM YOKUS INIS VE CIKISLI NORMALDE HAVANIN DURUMUNA GORE 0.40 - 0.45 KURUS YAKIYOR... AMA SEHIR DISI UZUN YOLDA 0.31-0.32 KURUS YAKTIM ... 90-100 KM SABIT HIZDA...

    Yakıt tüketiminiz iyi 1.4 benzinli symbol bile şuanda şehir dışında bu değerleri yakıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Adalet mülkün temeli

    quote:

    Orijinalden alıntı: yakamoz34

    quote:

    Orijinalden alıntı: Adalet mülkün temeli

    Arabanın kitapçığına baktım verdiğiniz değerlerle aynı.Peki benzin kullanımda hangi aradadır tüketimleriniz?Benzinde deneme fırsatım olmadı benim.

    ISTANBUL SEHIR ICI KISA MESAFE ISE GIDIS GELIS 15 KM YOKUS INIS VE CIKISLI NORMALDE HAVANIN DURUMUNA GORE 0.40 - 0.45 KURUS YAKIYOR... AMA SEHIR DISI UZUN YOLDA 0.31-0.32 KURUS YAKTIM ... 90-100 KM SABIT HIZDA...

    Yakıt tüketiminiz iyi 1.4 benzinli symbol bile şuanda şehir dışında bu değerleri yakıyor.

    ZATEN ANLAMADIGIM O DUR SEHIR ICI TUKETIMDE YUKSEK SEHIR DISI UZUN YOLDA COK TASARRUFLU HALE GELIYOR BENZINDE AMA 90KM HIZI GECMEMEYE OZEN GOSTERMISTIM SOLLAMALARDA 100-110 CIKTIGIM OLMUSTUR... 2 DEFA IZMIR YAPTIM TEMMUZ VE KASIM AYINDA....AMA 90KM HIZDA UZUN YOLDA SIKIYOR INSANI ARAC COK IYI YOL TUTUSU VE DIREKSIYON YOMUYOR..HIZ SABITLEYICI KOYSALARMIS SU ARABALARA MUKEMMEL OLACAKMIS...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yakamoz34

    ZATEN ANLAMADIGIM O DUR SEHIR ICI TUKETIMDE YUKSEK SEHIR DISI UZUN YOLDA COK TASARRUFLU HALE GELIYOR BENZINDE AMA 90KM HIZI GECMEMEYE OZEN GOSTERMISTIM SOLLAMALARDA 100-110 CIKTIGIM OLMUSTUR... 2 DEFA IZMIR YAPTIM TEMMUZ VE KASIM AYINDA....AMA 90KM HIZDA UZUN YOLDA SIKIYOR INSANI ARAC COK IYI YOL TUTUSU VE DIREKSIYON YOMUYOR..HIZ SABITLEYICI KOYSALARMIS SU ARABALARA MUKEMMEL OLACAKMIS...

    Şehir içi benzin tüketimi fabrika verisi 10.8 di yanılmıyorsam motor hacmi büyüdükçe şehir içi tüketim artıyor şehir dışı tüketim düşüyor zaten şu anda birçok oto firması B segmenti araçlarında 1.2 ve daha aşağı motor hacimli şehir içi kullanımları için üretimlerini şekillendiriyorlar.Gerçi symbol 1.4 ün şehir içi tüketim değerleri fabrika verisi 9.7 idi zaten bu motor üretimi bitti yerine aynı gücü veren 1.2 75 HP lik motor kullanıyorlar aynı şekilde fiatın da 1.2 lik motoruda şehir içi trafikte tüketimin düşürülmesi amaçlanmıştır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Adalet mülkün temeli

    quote:

    Orijinalden alıntı: yakamoz34

    ZATEN ANLAMADIGIM O DUR SEHIR ICI TUKETIMDE YUKSEK SEHIR DISI UZUN YOLDA COK TASARRUFLU HALE GELIYOR BENZINDE AMA 90KM HIZI GECMEMEYE OZEN GOSTERMISTIM SOLLAMALARDA 100-110 CIKTIGIM OLMUSTUR... 2 DEFA IZMIR YAPTIM TEMMUZ VE KASIM AYINDA....AMA 90KM HIZDA UZUN YOLDA SIKIYOR INSANI ARAC COK IYI YOL TUTUSU VE DIREKSIYON YOMUYOR..HIZ SABITLEYICI KOYSALARMIS SU ARABALARA MUKEMMEL OLACAKMIS...

    Şehir içi benzin tüketimi fabrika verisi 10.8 di yanılmıyorsam motor hacmi büyüdükçe şehir içi tüketim artıyor şehir dışı tüketim düşüyor zaten şu anda birçok oto firması B segmenti araçlarında 1.2 ve daha aşağı motor hacimli şehir içi kullanımları için üretimlerini şekillendiriyorlar.Gerçi symbol 1.4 ün şehir içi tüketim değerleri fabrika verisi 9.7 idi zaten bu motor üretimi bitti yerine aynı gücü veren 1.2 75 HP lik motor kullanıyorlar aynı şekilde fiatın da 1.2 lik motoruda şehir içi trafikte tüketimin düşürülmesi amaçlanmıştır.

    HAKLISINIZ ADALET ARKADASIM.. ASLINDA MOTOR GUCU DUSUK OLAN ARACLAR DAHA FAZLAYA YAKIN BENZIN TUKETIMI YAPIYOR KASAYI TASIMASI ICIN GUC KULLANIMI ARITYOR.. EN IYISI ELEKTRIKLI ARAC ALMAK SANIRIM SEHIR ICI KULLANIMDA AMA ONLARINDA FIYATLARINA YAKLASILMIYOR......




  • Biraz daha akıl karıştırayım mı ne dersiniz :) ben 2003 marea mın lastik ebatlarını 185/65*14 den 185/60*15 e çevirdim. Bu da demektir ki 100 km hız gördüğümde 101,5 km ye yakın bir hız yapmış oluyorum. Yani ben 2012 yazında 483 km değilde 488 km yol yaptım bu da benim aracım için uzun yolda müthiş bir değer demek aracın en düşük yakıt tüketim hızı 80-90 km sabit hızlardır. Antalya gidişimde İstanbul Sakarya Bilecik Kütahya yolunu tercih ettim yol sakindi ve 2-3 kez mola verdim yani araç ısısı biraz düştü şehir içinde normal de çok fazla dur kalk yapmadığım takdirde 8,5 lt leri gördüm makul kullanımda ancak bunların haricinde soğuk motor ve kısa mesafelerde de 11 lt leri buldu.

    Bana göre aracınızdaki Lambda sensörü can alıcı nokta 30-40 bin km de bir serviste examıner'e bağlatıp kontrol ettirin derim. Tabi Marea Brava yazılımları ellerinde kaldıysa.

    Bundan önceki aracım 1998 model 1,4 Hyundai Accent idi o araçla uzun yolda 6,5 lt nin altına inemedim ki fabrika değeri 4,5 lt idi. sonrasında fazla yakma nedeni motor üzerinde çok küçük gri renkli metal parça imiş onu değiştirince daha az yakarsın demişlerdi, ama kısmet olmadı sattım

    Birde şunu belirteyim Marea'lar eski kasa yeni kasa da motorda kçük oynamalar var yakıt sarfiyatı azalırken tork ve güç artışı olarak

    Kazasız sürüşler dilerim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KenMar

    Biraz daha akıl karıştırayım mı ne dersiniz :) ben 2003 marea mın lastik ebatlarını 185/65*14 den 185/60*15 e çevirdim. Bu da demektir ki 100 km hız gördüğümde 101,5 km ye yakın bir hız yapmış oluyorum. Yani ben 2012 yazında 483 km değilde 488 km yol yaptım bu da benim aracım için uzun yolda müthiş bir değer demek aracın en düşük yakıt tüketim hızı 80-90 km sabit hızlardır. Antalya gidişimde İstanbul Sakarya Bilecik Kütahya yolunu tercih ettim yol sakindi ve 2-3 kez mola verdim yani araç ısısı biraz düştü şehir içinde normal de çok fazla dur kalk yapmadığım takdirde 8,5 lt leri gördüm makul kullanımda ancak bunların haricinde soğuk motor ve kısa mesafelerde de 11 lt leri buldu.

    Bana göre aracınızdaki Lambda sensörü can alıcı nokta 30-40 bin km de bir serviste examıner'e bağlatıp kontrol ettirin derim. Tabi Marea Brava yazılımları ellerinde kaldıysa.

    Bundan önceki aracım 1998 model 1,4 Hyundai Accent idi o araçla uzun yolda 6,5 lt nin altına inemedim ki fabrika değeri 4,5 lt idi. sonrasında fazla yakma nedeni motor üzerinde çok küçük gri renkli metal parça imiş onu değiştirince daha az yakarsın demişlerdi, ama kısmet olmadı sattım

    Birde şunu belirteyim Marea'lar eski kasa yeni kasa da motorda kçük oynamalar var yakıt sarfiyatı azalırken tork ve güç artışı olarak

    Kazasız sürüşler dilerim.

    Jant değişikliği yapmadan uyum sağladı mı lastikler?Bende 65 yanak kalınlığını fazla buluyorum aklımdaydı dün lastiklere baktım netten 185/60/R14 e baktım daha iyi gibi görünüyor sizde kullanıyorum diye söyleyince soru işareti gitti ancak 4 lastiği de aynı anda değiştirince olur bu ebat değişikliği.Birde fabrika verilerini tutturmak çok zor normal trafik kullanımında pek mümkün gibi görünmüyor.Lamda sensörü arızalanınca yakıt tüketimi aşırı artış gösterir diye düşünüyorum.3-5 kuruştan fazla fark eder.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Adalet mülkün temeli

    quote:

    Orijinalden alıntı: KenMar

    Biraz daha akıl karıştırayım mı ne dersiniz :) ben 2003 marea mın lastik ebatlarını 185/65*14 den 185/60*15 e çevirdim. Bu da demektir ki 100 km hız gördüğümde 101,5 km ye yakın bir hız yapmış oluyorum. Yani ben 2012 yazında 483 km değilde 488 km yol yaptım bu da benim aracım için uzun yolda müthiş bir değer demek aracın en düşük yakıt tüketim hızı 80-90 km sabit hızlardır. Antalya gidişimde İstanbul Sakarya Bilecik Kütahya yolunu tercih ettim yol sakindi ve 2-3 kez mola verdim yani araç ısısı biraz düştü şehir içinde normal de çok fazla dur kalk yapmadığım takdirde 8,5 lt leri gördüm makul kullanımda ancak bunların haricinde soğuk motor ve kısa mesafelerde de 11 lt leri buldu.

    Bana göre aracınızdaki Lambda sensörü can alıcı nokta 30-40 bin km de bir serviste examıner'e bağlatıp kontrol ettirin derim. Tabi Marea Brava yazılımları ellerinde kaldıysa.

    Bundan önceki aracım 1998 model 1,4 Hyundai Accent idi o araçla uzun yolda 6,5 lt nin altına inemedim ki fabrika değeri 4,5 lt idi. sonrasında fazla yakma nedeni motor üzerinde çok küçük gri renkli metal parça imiş onu değiştirince daha az yakarsın demişlerdi, ama kısmet olmadı sattım

    Birde şunu belirteyim Marea'lar eski kasa yeni kasa da motorda kçük oynamalar var yakıt sarfiyatı azalırken tork ve güç artışı olarak

    Kazasız sürüşler dilerim.

    Jant değişikliği yapmadan uyum sağladı mı lastikler?Bende 65 yanak kalınlığını fazla buluyorum aklımdaydı dün lastiklere baktım netten 185/60/R14 e baktım daha iyi gibi görünüyor sizde kullanıyorum diye söyleyince soru işareti gitti ancak 4 lastiği de aynı anda değiştirince olur bu ebat değişikliği.Birde fabrika verilerini tutturmak çok zor normal trafik kullanımında pek mümkün gibi görünmüyor.Lamda sensörü arızalanınca yakıt tüketimi aşırı artış gösterir diye düşünüyorum.3-5 kuruştan fazla fark eder.

    Ben jantları da değiştirdim 15 lik yaptırdım ancak belki bir boy daha lastik ve jantı büyütebilirdim. Aşağıda ki linke tıklayarak orijinal ebat ölçülerine sadık kalarak uygun lastik ve jantları ayarlayabilirsin. 14 lük janta 15 lik lastik takmanı tavsiye etmem. 185/65*14 den 185/60*14 e düşersen araç çabuk devirlenir ancak kadranda 100 km hız 90 km gerçek hıza düşebilir. Her aracın kadran ile gerçek km arasında yanılma payı vardır. Ben ölçtürdüğümde % 2,5 fark vardı. Ben 97,5 yaparken kadran 100 gösteriyordu, Lastik ve jant ebatlarını büyütünce bu oran % 1 lere kadar düştü. 14 lük lastik ile 15 lik lastik arasında 40-50 TL fark var bunları da gözardı etme.
    http://www.kouki.co.uk/utilities/visual-tyre-size-calculator?wscr=1024x768

    Lambda sensörü % 10 dan başlayıp bozuldukça % 30-40 lara kadar fazla yakıt sarfiyatına neden olabilir. Ucuz bir parça serviste orijinali 125 TL dışarda ise yan sanayi 100 TL hem yakıta hemde devir kesicinin 5000 devirlere düşmesine neden olabiliyor. Parça parasını neredeyse 2 depoda ki yakıt farkı ile çıkartmış olacaksın.

    Çoğu kişi radyatörler ilgili yazdıklarıma karşı çıkabilir ancak ben 1967 model aracımda hem kalorifer hem de radyatör peteğimde kireç sökücü-pas sökücü gibi şeyler kullandım en iyisi bana göre Marc kireç sökücüdür. Kalorifer peteği komple tıkalıydı ve kale balata da bile bulamamıştım ama üretim aşamasındaydılar bende buna güvenerek kullandım ve eski peteği temizledikten sonra kullandım ancak radyatörde daha önceden delinmeler olmuş ve şişleme tabir edilen işlemler yapmışlar radyatör zaten ölmek üzereydi kireç sökücüyü onda da kullandım ancak deliklerin hepsi açıldı onuda lehim yaptım böylece iki adet radyatör parasından kurtuldum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KenMar

    quote:

    Orijinalden alıntı: Adalet mülkün temeli

    quote:

    Orijinalden alıntı: KenMar

    Biraz daha akıl karıştırayım mı ne dersiniz :) ben 2003 marea mın lastik ebatlarını 185/65*14 den 185/60*15 e çevirdim. Bu da demektir ki 100 km hız gördüğümde 101,5 km ye yakın bir hız yapmış oluyorum. Yani ben 2012 yazında 483 km değilde 488 km yol yaptım bu da benim aracım için uzun yolda müthiş bir değer demek aracın en düşük yakıt tüketim hızı 80-90 km sabit hızlardır. Antalya gidişimde İstanbul Sakarya Bilecik Kütahya yolunu tercih ettim yol sakindi ve 2-3 kez mola verdim yani araç ısısı biraz düştü şehir içinde normal de çok fazla dur kalk yapmadığım takdirde 8,5 lt leri gördüm makul kullanımda ancak bunların haricinde soğuk motor ve kısa mesafelerde de 11 lt leri buldu.

    Bana göre aracınızdaki Lambda sensörü can alıcı nokta 30-40 bin km de bir serviste examıner'e bağlatıp kontrol ettirin derim. Tabi Marea Brava yazılımları ellerinde kaldıysa.

    Bundan önceki aracım 1998 model 1,4 Hyundai Accent idi o araçla uzun yolda 6,5 lt nin altına inemedim ki fabrika değeri 4,5 lt idi. sonrasında fazla yakma nedeni motor üzerinde çok küçük gri renkli metal parça imiş onu değiştirince daha az yakarsın demişlerdi, ama kısmet olmadı sattım

    Birde şunu belirteyim Marea'lar eski kasa yeni kasa da motorda kçük oynamalar var yakıt sarfiyatı azalırken tork ve güç artışı olarak

    Kazasız sürüşler dilerim.

    Jant değişikliği yapmadan uyum sağladı mı lastikler?Bende 65 yanak kalınlığını fazla buluyorum aklımdaydı dün lastiklere baktım netten 185/60/R14 e baktım daha iyi gibi görünüyor sizde kullanıyorum diye söyleyince soru işareti gitti ancak 4 lastiği de aynı anda değiştirince olur bu ebat değişikliği.Birde fabrika verilerini tutturmak çok zor normal trafik kullanımında pek mümkün gibi görünmüyor.Lamda sensörü arızalanınca yakıt tüketimi aşırı artış gösterir diye düşünüyorum.3-5 kuruştan fazla fark eder.

    Ben jantları da değiştirdim 15 lik yaptırdım ancak belki bir boy daha lastik ve jantı büyütebilirdim. Aşağıda ki linke tıklayarak orijinal ebat ölçülerine sadık kalarak uygun lastik ve jantları ayarlayabilirsin. 14 lük janta 15 lik lastik takmanı tavsiye etmem. 185/65*14 den 185/60*14 e düşersen araç çabuk devirlenir ancak kadranda 100 km hız 90 km gerçek hıza düşebilir. Her aracın kadran ile gerçek km arasında yanılma payı vardır. Ben ölçtürdüğümde % 2,5 fark vardı. Ben 97,5 yaparken kadran 100 gösteriyordu, Lastik ve jant ebatlarını büyütünce bu oran % 1 lere kadar düştü. 14 lük lastik ile 15 lik lastik arasında 40-50 TL fark var bunları da gözardı etme.
    http://www.kouki.co.uk/utilities/visual-tyre-size-calculator?wscr=1024x768

    Lambda sensörü % 10 dan başlayıp bozuldukça % 30-40 lara kadar fazla yakıt sarfiyatına neden olabilir. Ucuz bir parça serviste orijinali 125 TL dışarda ise yan sanayi 100 TL hem yakıta hemde devir kesicinin 5000 devirlere düşmesine neden olabiliyor. Parça parasını neredeyse 2 depoda ki yakıt farkı ile çıkartmış olacaksın.

    Çoğu kişi radyatörler ilgili yazdıklarıma karşı çıkabilir ancak ben 1967 model aracımda hem kalorifer hem de radyatör peteğimde kireç sökücü-pas sökücü gibi şeyler kullandım en iyisi bana göre Marc kireç sökücüdür. Kalorifer peteği komple tıkalıydı ve kale balata da bile bulamamıştım ama üretim aşamasındaydılar bende buna güvenerek kullandım ve eski peteği temizledikten sonra kullandım ancak radyatörde daha önceden delinmeler olmuş ve şişleme tabir edilen işlemler yapmışlar radyatör zaten ölmek üzereydi kireç sökücüyü onda da kullandım ancak deliklerin hepsi açıldı onuda lehim yaptım böylece iki adet radyatör parasından kurtuldum.

    LASTIK OLCUSU HAKKINDA BIR YORUMUM OLMAYACAK CUNKU COK FAZLA BIR DENEYIMIM YOK .. AMA LAMBDA SENSORU ICIN SOYLEDIKLERINIZE KATILIYORUM SU AN AYNISI BASIMDA VE YAKIY INANILMAZ ARTTI BENZINDE KULLANIYORUM... AMA BAZI YAZILARDA OKUDUGUM LAMBDA ARIZALI OLUNCA ENJEKTOR LAMBASI ARIZA VERIYORMUS YANIYORMUS VEYA LAMBDA SENSORU ARIZA LAMBASI BARMIS O YANIYORMUS.. BENDE ENJEKTOR LAMBASI YANMIYOR AMA DAHADA NET EMIN DEGILIZ LAMBDA SENSORUMU ARIZALI MI DIYE HAFTA SONU BAGLATICAM BILGISAYARA... LAMBDA ARIZALI OLUNCA ENJEKTOR LAMBASI MI YANMASI GEREKIYOR YOKSA ARIZA BASKA BIR YERDEN DE OLABILIRMI?

    PETEK ICIN COK YORUM OKUDUM EN SON DEGISTIRMEYE KARAR VERDIM DAHA SONRA BIZIM ARACLARDA HARARET YUKSELMESI YAPABILIYORMUS ONA GORE YAN SANAYI ALDIM 10-15 LIRA BELKI DELIK TIKAMA TUP ALICAKTIK AMA 25 TL RADYATOR ALDIM 50 TL DE ISCILIK VERSEK 75 TL COK FAZLA BIR FARK YOK DIYE DUSUNDUM..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yakamoz34

    quote:

    Orijinalden alıntı: KenMar

    quote:

    Orijinalden alıntı: Adalet mülkün temeli

    quote:

    Orijinalden alıntı: KenMar

    Biraz daha akıl karıştırayım mı ne dersiniz :) ben 2003 marea mın lastik ebatlarını 185/65*14 den 185/60*15 e çevirdim. Bu da demektir ki 100 km hız gördüğümde 101,5 km ye yakın bir hız yapmış oluyorum. Yani ben 2012 yazında 483 km değilde 488 km yol yaptım bu da benim aracım için uzun yolda müthiş bir değer demek aracın en düşük yakıt tüketim hızı 80-90 km sabit hızlardır. Antalya gidişimde İstanbul Sakarya Bilecik Kütahya yolunu tercih ettim yol sakindi ve 2-3 kez mola verdim yani araç ısısı biraz düştü şehir içinde normal de çok fazla dur kalk yapmadığım takdirde 8,5 lt leri gördüm makul kullanımda ancak bunların haricinde soğuk motor ve kısa mesafelerde de 11 lt leri buldu.

    Bana göre aracınızdaki Lambda sensörü can alıcı nokta 30-40 bin km de bir serviste examıner'e bağlatıp kontrol ettirin derim. Tabi Marea Brava yazılımları ellerinde kaldıysa.

    Bundan önceki aracım 1998 model 1,4 Hyundai Accent idi o araçla uzun yolda 6,5 lt nin altına inemedim ki fabrika değeri 4,5 lt idi. sonrasında fazla yakma nedeni motor üzerinde çok küçük gri renkli metal parça imiş onu değiştirince daha az yakarsın demişlerdi, ama kısmet olmadı sattım

    Birde şunu belirteyim Marea'lar eski kasa yeni kasa da motorda kçük oynamalar var yakıt sarfiyatı azalırken tork ve güç artışı olarak

    Kazasız sürüşler dilerim.

    Jant değişikliği yapmadan uyum sağladı mı lastikler?Bende 65 yanak kalınlığını fazla buluyorum aklımdaydı dün lastiklere baktım netten 185/60/R14 e baktım daha iyi gibi görünüyor sizde kullanıyorum diye söyleyince soru işareti gitti ancak 4 lastiği de aynı anda değiştirince olur bu ebat değişikliği.Birde fabrika verilerini tutturmak çok zor normal trafik kullanımında pek mümkün gibi görünmüyor.Lamda sensörü arızalanınca yakıt tüketimi aşırı artış gösterir diye düşünüyorum.3-5 kuruştan fazla fark eder.

    Ben jantları da değiştirdim 15 lik yaptırdım ancak belki bir boy daha lastik ve jantı büyütebilirdim. Aşağıda ki linke tıklayarak orijinal ebat ölçülerine sadık kalarak uygun lastik ve jantları ayarlayabilirsin. 14 lük janta 15 lik lastik takmanı tavsiye etmem. 185/65*14 den 185/60*14 e düşersen araç çabuk devirlenir ancak kadranda 100 km hız 90 km gerçek hıza düşebilir. Her aracın kadran ile gerçek km arasında yanılma payı vardır. Ben ölçtürdüğümde % 2,5 fark vardı. Ben 97,5 yaparken kadran 100 gösteriyordu, Lastik ve jant ebatlarını büyütünce bu oran % 1 lere kadar düştü. 14 lük lastik ile 15 lik lastik arasında 40-50 TL fark var bunları da gözardı etme.
    http://www.kouki.co.uk/utilities/visual-tyre-size-calculator?wscr=1024x768

    Lambda sensörü % 10 dan başlayıp bozuldukça % 30-40 lara kadar fazla yakıt sarfiyatına neden olabilir. Ucuz bir parça serviste orijinali 125 TL dışarda ise yan sanayi 100 TL hem yakıta hemde devir kesicinin 5000 devirlere düşmesine neden olabiliyor. Parça parasını neredeyse 2 depoda ki yakıt farkı ile çıkartmış olacaksın.

    Çoğu kişi radyatörler ilgili yazdıklarıma karşı çıkabilir ancak ben 1967 model aracımda hem kalorifer hem de radyatör peteğimde kireç sökücü-pas sökücü gibi şeyler kullandım en iyisi bana göre Marc kireç sökücüdür. Kalorifer peteği komple tıkalıydı ve kale balata da bile bulamamıştım ama üretim aşamasındaydılar bende buna güvenerek kullandım ve eski peteği temizledikten sonra kullandım ancak radyatörde daha önceden delinmeler olmuş ve şişleme tabir edilen işlemler yapmışlar radyatör zaten ölmek üzereydi kireç sökücüyü onda da kullandım ancak deliklerin hepsi açıldı onuda lehim yaptım böylece iki adet radyatör parasından kurtuldum.

    LASTIK OLCUSU HAKKINDA BIR YORUMUM OLMAYACAK CUNKU COK FAZLA BIR DENEYIMIM YOK .. AMA LAMBDA SENSORU ICIN SOYLEDIKLERINIZE KATILIYORUM SU AN AYNISI BASIMDA VE YAKIY INANILMAZ ARTTI BENZINDE KULLANIYORUM... AMA BAZI YAZILARDA OKUDUGUM LAMBDA ARIZALI OLUNCA ENJEKTOR LAMBASI ARIZA VERIYORMUS YANIYORMUS VEYA LAMBDA SENSORU ARIZA LAMBASI BARMIS O YANIYORMUS.. BENDE ENJEKTOR LAMBASI YANMIYOR AMA DAHADA NET EMIN DEGILIZ LAMBDA SENSORUMU ARIZALI MI DIYE HAFTA SONU BAGLATICAM BILGISAYARA... LAMBDA ARIZALI OLUNCA ENJEKTOR LAMBASI MI YANMASI GEREKIYOR YOKSA ARIZA BASKA BIR YERDEN DE OLABILIRMI?

    PETEK ICIN COK YORUM OKUDUM EN SON DEGISTIRMEYE KARAR VERDIM DAHA SONRA BIZIM ARACLARDA HARARET YUKSELMESI YAPABILIYORMUS ONA GORE YAN SANAYI ALDIM 10-15 LIRA BELKI DELIK TIKAMA TUP ALICAKTIK AMA 25 TL RADYATOR ALDIM 50 TL DE ISCILIK VERSEK 75 TL COK FAZLA BIR FARK YOK DIYE DUSUNDUM..

    Alıntıları Göster
    LASTIK OLCUSU HAKKINDA BIR YORUMUM OLMAYACAK CUNKU COK FAZLA BIR DENEYIMIM YOK .. AMA LAMBDA SENSORU ICIN SOYLEDIKLERINIZE KATILIYORUM SU AN AYNISI BASIMDA VE YAKIY INANILMAZ ARTTI BENZINDE KULLANIYORUM... AMA BAZI YAZILARDA OKUDUGUM LAMBDA ARIZALI OLUNCA ENJEKTOR LAMBASI ARIZA VERIYORMUS YANIYORMUS VEYA LAMBDA SENSORU ARIZA LAMBASI BARMIS O YANIYORMUS.. BENDE ENJEKTOR LAMBASI YANMIYOR AMA DAHADA NET EMIN DEGILIZ LAMBDA SENSORUMU ARIZALI MI DIYE HAFTA SONU BAGLATICAM BILGISAYARA... LAMBDA ARIZALI OLUNCA ENJEKTOR LAMBASI MI YANMASI GEREKIYOR YOKSA ARIZA BASKA BIR YERDEN DE OLABILIRMI?

    PETEK ICIN COK YORUM OKUDUM EN SON DEGISTIRMEYE KARAR VERDIM DAHA SONRA BIZIM ARACLARDA HARARET YUKSELMESI YAPABILIYORMUS ONA GORE YAN SANAYI ALDIM 10-15 LIRA BELKI DELIK TIKAMA TUP ALICAKTIK AMA 25 TL RADYATOR ALDIM 50 TL DE ISCILIK VERSEK 75 TL COK FAZLA BIR FARK YOK DIYE DUSUNDUM..

    linki verdiğim siteden lastik ölçülerini nelerle değiştirebileceğini görebilirsin. Tavsiyem birebir ebatlara sadık kalmak çünkü dar yanak konfor düşürüp performansa yöneliktir, fiyatı da yüksektir. Bunun dışında eğer lastik-jant ebatlarını değiştirirsen araç kadranına sadık kalmak yoksa büyük lastik-jant uygulaması yaparsan kadranda 100 km görürken gerçekte 100 km hız üstüne çıkarsın bu da senin devamlı radarlara yakalanmana neden olur.
    Petek konusunda birkaç usta var yeni bir makine çıkmış petekleri ona bağlayıp içindeki kimyasal ile petekleri temizliyorlarmış 100 TL istiyorlar. Benim radyatörcüm önermişti araç ısındıktan sonra radyatör suyuna kireç sökücü kullan sonra 40-50 km yap suyu boşalt antifrizli su kullan demişti. Bu işlemi çoğu radyatörcü yapıyor. Kışın ne kadar antifriz olursa olsun 0 derece hava sıcaklıklarında aracın ön panjurun oraya bir kartonla radyatörünü ört hem çabuk ısınır hem de yola çıktığında hararet normal seviyelerde kalır yoksa çok düşük olacak ve termostat açmayacak yakıt sarfiyatı artacaktır. Yeni altığın Radyatör randıman veriyorsa problem yok ancak sensör vs gibi parçalarda orijinalini almanı tavsiye ederim. Yan sanayi problem yaratıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KenMar
    Petek konusunda birkaç usta var yeni bir makine çıkmış petekleri ona bağlayıp içindeki kimyasal ile petekleri temizliyorlarmış 100 TL istiyorlar. Benim radyatörcüm önermişti araç ısındıktan sonra radyatör suyuna kireç sökücü kullan sonra 40-50 km yap suyu boşalt antifrizli su kullan demişti. Bu işlemi çoğu radyatörcü yapıyor. Kışın ne kadar antifriz olursa olsun 0 derece hava sıcaklıklarında aracın ön panjurun oraya bir kartonla radyatörünü ört hem çabuk ısınır hem de yola çıktığında hararet normal seviyelerde kalır yoksa çok düşük olacak ve termostat açmayacak yakıt sarfiyatı artacaktır. Yeni altığın Radyatör randıman veriyorsa problem yok ancak sensör vs gibi parçalarda orijinalini almanı tavsiye ederim. Yan sanayi problem yaratıyor.

    SENSORU BENDE ORJINAL DUSUNUYORUM BAKALIM BELKIDE BASKA YERDEN ARIZA GOSTEREBILIR.....SALI GUNU BUYUK IHTIMAL ZAMANIM OLACAK SANAYIYE GITMEK ICIN BASINDA DURMAK ISTIYORUM YAPILIRKEN YOKSA BIRAKABILIRIMDE AMA YAPILIRKEN YANINDA OLMAK ISTERIM NASIL VE HANGI PARCALAR KULLANILACAK MERAK EDIYORUM BU USTAYA ILK DEFA GIDICEM CUNKUTANIDIGIN ARKADASI...HAYIRLISI BAKALIM




  • DEBRIYAJ SETI BASKI BALATA DEGISTIKTEN SONRA DUZELDI SENSOR ARIZAI YOKMUS.. YAKIT ESKI AYARINA GELDI AMA BENZINE YINE ZAM GELDI ....BU NE PERHIZ BU NE LAHANA TURŞUSU ANLAYANA ASKOLSUN
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.