Şimdi Ara

FERRARİ- Radikal Burun Teknik Analizi

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1
Cevap
0
Favori
393
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  •  FERRARİ- Radikal Burun Teknik Analizi


    İnternette çıkan söylentiler Ferrari'nin burun kısmında boşluk olan ve hava akışını daha da kontrol etmeyi amaçladığı yeni bir sistem üzerinde çalıştığı yönünde.
    Aslında bu yeni burun sistemi tamamen yeni bir deneme sayılmaz. Buna benzer sistemler daha önce 1970'lerde Lotus tarafından ve 1990'da Stewart tarafından test edildi ancak sonuca varılamadı. Yine Lotus 1980'de bu sistemi aracında denedi ancak aracı kullanan Reutemann bu sistem ile aracın sürülemez olduğunu söyledi.
     FERRARİ- Radikal Burun Teknik Analizi


    Bu gelişmeyi yakından takip eden ve inceleyen Gary Anderson bu çalışma hakkında şunları söylüyor:
    "Burada amaç ön burun altında bulunan kanat üzerindeki hava akışını daha etkili kullanabilmek. Hava akışı burun ile alt kanat arasında sıkışıyor, bu yüzden burun üzerindeki bir boşluk havanın daha da dağılmasını ve alt kanatın daha etkili kullanılmasını sağlar. "

    "Bu eski bir düşünce. Eghbal Hamidy 1990larda bunu Stewart'ta denedi ancak bu sistemi çalıştırmak gerçekten zor."
    Yeni konseptle hava akışının gidiş yönü kontrol altında tutulmaya çalışılacak. Renault ve Mclaren Ferrari'ye oranla farklı bir sistem kullanıyor. Her iki takımında burun kısmının alt bölümü alt kanata daha yakın ve Ferrari'ye göre az boşluk var. Ancak çoğu kişi Ferrari tarzı ön burun ile aracın altına daha fazla hava girmesi sonucu daha fazla downforce üretildiğini düşünüyor. Burun ve ön kanat arasındaki boşluk az olduğunda ise hava akımı duvarla karşı karşıya kalıyor.

    Yeni sistem ile burun altından giren havanın arka kanatlara iletilmesinde yeni bir yol kullanılacak. Sistemin başarıyla çalışması halinde ise Ferrari aracın ön bölümünde daha fazla downforce bulabilecek.

    Ancak uzmanlar bu sistemin kullanılması halinde Ferrari'nin sezon içerisinde özellikle Monza gibi düşük downforce isteyen pistlerde eskiden olduğu kadar rahat gelişim gösterebileceğini düşünmüyor.

    Analizden de anlaşıldıgı gibi Ferrari büyük bir risk alıyor.Başarılı olursa bu burunla F1 icin büyük sayılabilecek zaman farkları sağlayabileceginden söz ediliyor.
    edit:Alıntıdır,trf1







  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    DH'NİN YILDIZ TEKNİK TAKINTISI
    7 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.