Şimdi Ara

Fabrika verisi max hız değerleri neden yanlış (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
164
Cevap
3
Favori
17.075
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik


    quote:

    Orijinalden alıntı: tralles


    quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik

    Şunu da kesinlikle unutmamak gerekir ki, otobüs ve kamyon gibi büyük tekerlekli araçların 100 km hızı, Golf, Focus, Accord, Avensis gibi binek araçlardan daha fazladır çünkü otobüs ve kamyonların tekerleri büyüktür.


    Evet hatta traktörlerin hızları bu yüzden fevkin de fevkaladesinde yüksektir.


    Terex Titan 30 km ile giderken Mercedes E Serisi 60 km ile yetişemedi arkasından.


    bu terex titan blackwood müzesindeki araç değilmi hani şu oldukça minik olan




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik

    quote:

    Orijinalden alıntı: troy

    quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik

    Şunu da kesinlikle unutmamak gerekir ki, otobüs ve kamyon gibi büyük tekerlekli araçların 100 km hızı, Golf, Focus, Accord, Avensis gibi binek araçlardan daha fazladır çünkü otobüs ve kamyonların tekerleri büyüktür.


    ne alakası var 1 kilo demir mi ağırdır 1 kilo pamuk mu gibi olmuş


    Elbette demir ağır.

    1 kilo demire kafa at bakalım, ne oluyor sonrasında?







  • Anlamadığını yeri söyle, ben defalarca anlatabilirim. Yapmadığım şey değil...
    Max güç: Motorun en güçlü olduğu devirdir. Her motor için bu tek bir rakamdır. 1.6 Tdci 4000 de 109 bg üretir. Bu devrin öncesinde ve sonrasında da motor güç elbette üretir. Ama 4000 öncesinde ve sonrasında üretilen güç her zaman 109 bg den küçüktür...
    Yeterince basit yazdım. Anlamadıysan daha karışık anlatabilirim...

    quote:

    Orijinalden alıntı: Medelhavet


    quote:

    Orijinalden alıntı: roverci

    Aracın son hızı, son viteste max gücünü ürettiği devirdeki hızıdır. Teorik olarak olması gereken budur...
    Mesela max gücünü 4000 de veren Tdci focusun fabrika verisi olarak belirtilen son hızı 190 dır... 5.vites 4000 devirde kadranda görülen hız ise 200 (+-3) gibidir. Bu da arkadaşların hata payı dediği olay. Kadran yaklaşık %10 fazla gösteriyor...


    Hocam sen biraz matematik çalış bence, max. güç devrinden sonra ters yöndemi devire başlıyo




  • quote:

    Orijinalden alıntı: roverci

    Anlamadığını yeri söyle, ben defalarca anlatabilirim. Yapmadığım şey değil...
    Max güç: Motorun en güçlü olduğu devirdir. Her motor için bu tek bir rakamdır. 1.6 Tdci 4000 de 109 bg üretir. Bu devrin öncesinde ve sonrasında da motor güç elbette üretir. Ama 4000 öncesinde ve sonrasında üretilen güç her zaman 109 bg den küçüktür...
    Yeterince basit yazdım. Anlamadıysan daha karışık anlatabilirim...

    quote:

    Orijinalden alıntı: Medelhavet


    quote:

    Orijinalden alıntı: roverci

    Aracın son hızı, son viteste max gücünü ürettiği devirdeki hızıdır. Teorik olarak olması gereken budur...
    Mesela max gücünü 4000 de veren Tdci focusun fabrika verisi olarak belirtilen son hızı 190 dır... 5.vites 4000 devirde kadranda görülen hız ise 200 (+-3) gibidir. Bu da arkadaşların hata payı dediği olay. Kadran yaklaşık %10 fazla gösteriyor...


    Hocam sen biraz matematik çalış bence, max. güç devrinden sonra ters yöndemi devire başlıyo




    Senin anlamadığın yeri ne kadar uğraşsam da anlamayacaksın demekki Ben hangi lafına karşı çıkmışım, sen nereyi açıklıyorsun hocam, salak değil karşındaki




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Halleluja

    Fabrika verisi 180 olsaydı, araba 165-170 yapsaydı mahkemelik olur firmalar bu araba neden yapamıyor diye, kullanıcı huzursuz olur, maximum hız her zaman arabanın yapabilceğinden az rakamlardır.

    F430'u fabrika verisine ulaşamadığı için 80 yaşında bir adam parasını geri almıştı ferrariden.
  • Polemik, senin dediğin hız farkları aynı şartlarda gitmeyen taşıtlar için geçerlidir.

    Mesela bir denizaltı 20 deniz mili ile gider. Ama bir otomobil 20 kara mili ile gider.

    Bir deniz mili 1830 merte iken, bir kara mili 1610 metredir.

    Yoksa senin dediğin gibi otobüsün 100 km/h gitmesiyle, traktörün veya otomobilin 100 km/h gitmesi farklı değildir.

    Üç araç da aynı hızda yanyana gider.

    Bu arada konuyu açan arkadaşıma da bir bilgi vereyim.

    Golfte giderken gerçek hızını öğrenmen mümkün. Senin araçta var mı bilmiyorum ama, dijital klimada aynı anda 1-2 tuşa basınca, senin gerçek hızını gösteriyor.

    İnanırmısın hız arttıkça, kadrandaki hata payı da artıyor. Senin gördüğün 220 olsa olsa 200'dür.

    Edit: İmla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bergspyder -- 11 Mayıs 2011; 21:09:16 >




  • hız birim zamanda kat edilen mesafeyi gösterir,
    bu konuda polemiğe girmeye bile gerek yok, eğer hızlar aynıysa, ister uçak, ister tank isterse traktör olsun bu onun birim zamanda, (burada 1 saat oluyor) katettiği mesafe aynı demektir.
    Bu idda çok saçma, başka insanlardan da duydum bunu, ama bu forumda buna inanan birilerinin olduğunu görmek şaşırttı beni doğrusu..


    quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik

    Şunu da kesinlikle unutmamak gerekir ki, otobüs ve kamyon gibi büyük tekerlekli araçların 100 km hızı, Golf, Focus, Accord, Avensis gibi binek araçlardan daha fazladır çünkü otobüs ve kamyonların tekerleri büyüktür.




  • roverci der ki,
    aracin maksimum hizi piste cikmak yerine basit matamatiksel formuller kullanilarak hesaplanir bu hesaplamada maksimum devir degil maksimum beygir gucunun uretildigi devir kullanilir.

    acikcasi bana mantikli geldi, zira otomobil ureticileri pistte maksimum hiz olcselerdi o hizlari gecmek degil yaklasmak bile mumkun olamazdi diye dusunuyorum.
  • Volkswagen Transporter 2006 2.5 TDI 130 Hp model araca sahibim.Fabrika verilerinde son hız, 163 km/h yazarken araç, 200-210 km/h gayet rahat yapıyor.
  • Açıklama için sağol...
    Arkadaş (Medelhavet), ne demek istediğimi çok iyi anlamış, anlamamış gibi yapıyor. Ne denirdi bu duruma? Salağa yatmak mı?

    quote:

    Orijinalden alıntı: lervolerto

    roverci der ki,
    aracin maksimum hizi piste cikmak yerine basit matamatiksel formuller kullanilarak hesaplanir bu hesaplamada maksimum devir degil maksimum beygir gucunun uretildigi devir kullanilir.

    acikcasi bana mantikli geldi, zira otomobil ureticileri pistte maksimum hiz olcselerdi o hizlari gecmek degil yaklasmak bile mumkun olamazdi diye dusunuyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: roverci

    Açıklama için sağol...
    Arkadaş (Medelhavet), ne demek istediğimi çok iyi anlamış, anlamamış gibi yapıyor. Ne denirdi bu duruma? Salağa yatmak mı?

    quote:

    Orijinalden alıntı: lervolerto

    roverci der ki,
    aracin maksimum hizi piste cikmak yerine basit matamatiksel formuller kullanilarak hesaplanir bu hesaplamada maksimum devir degil maksimum beygir gucunun uretildigi devir kullanilir.

    acikcasi bana mantikli geldi, zira otomobil ureticileri pistte maksimum hiz olcselerdi o hizlari gecmek degil yaklasmak bile mumkun olamazdi diye dusunuyorum.




    Senin yatmana gerek olmayan şey demekki, densizlik yapma
    Öyle bir formül yok, max. güç devrinden sonra devir artmıyor mu, max. hız senin dediğin gibi hesaplanmaz, bir yanlış yaptım diyerek geçiştirmek yerine başka yerlere çekiyorsun konuyu, bir de uzman olacaksın




  • Kim demiş max güç devrinden sonra devrin artmadığını. Nerden çıkardın bunu?
    Ben teorik hesaptan bahsediyorum.
    Bir de senin hesabını alalım. Nasıl hesaplanırmış son hız?

    quote:

    Orijinalden alıntı: Medelhavet
    Senin yatmana gerek olmayan şey demekki, densizlik yapma
    Öyle bir formül yok, max. güç devrinden sonra devir artmıyor mu, max. hız senin dediğin gibi hesaplanmaz, bir yanlış yaptım diyerek geçiştirmek yerine başka yerlere çekiyorsun konuyu, bir de uzman olacaksın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi roverci -- 11 Mayıs 2011; 22:05:38 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: roverci

    Kim demiş max güç devrinden sonra devrin artmadığını. Nerden çıkardın bunu?
    Ben teorik hesaptan bahsediyorum.
    Bir de senin hesabını alalım. Nasıl hesaplanırmış son hız?

    quote:

    Orijinalden alıntı: Medelhavet
    Senin yatmana gerek olmayan şey demekki, densizlik yapma
    Öyle bir formül yok, max. güç devrinden sonra devir artmıyor mu, max. hız senin dediğin gibi hesaplanmaz, bir yanlış yaptım diyerek geçiştirmek yerine başka yerlere çekiyorsun konuyu, bir de uzman olacaksın




    Hesabın teoriği pratiği olmaz zaten de o ayrı konu,
    Devir arttıkça hızın artacağında hemfikir miyiz? Max. güç devri 5000 diyelim o devirdeki hızı 180, son viteste olduğunu da varsayıyoruz, diyelim ki max. devir 6000 e kadar çıkıyor, hız 216 olur. Yani hız gücün değil, vites oranının, devir sayısının ve lastik çapının fonksiyonu, max. gücün değil, anlatabildim mi?

    Edit: Hız ile ivme ayrı kavramlar bunu da hatırlatayım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Medelhavet -- 11 Mayıs 2011; 22:15:25 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik
    Seninki de soru mu şimdi?

    Elbette gemi daha hızlı olacaktır.


     Fabrika verisi max hız değerleri neden yanlış


    Espri yaptığını biliyorum ve güldürdün valla


    Edit: Keyfi ..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yasakpınar -- 11 Mayıs 2011; 23:11:13 >




  • Senin verdiğin örnekteki motoru düşünelim...
    Bu motorun max gücü (atıyorum) 100 bg olsun, fabrika bunu teknik verilerde şöyle yazar. Max güç: 5000 d/d 100 bg... 100 bg motorun gücüdür... Motor daha aracın üzerine takılmadan belli olan bir güçtür bu. Motorun bu güce ulaştığı devir de bellidir. Örneğimizde 5000 d/d...

    Otomobil üreticileri aracın son hızını teknik veri olarak yazarken, motorun max gücünü ürettiği (önceden belli olan) devire (bu örnekte 5000) göre, tüm aktarma oranlarını da hesaba katarak der ki bu aracın hızı şudur. Örnek olarak yazdığın aracın açıklanan son hızı 180 olsun...

    Ben bundan bahsediyorum. Teknik verilerdeki hızdan bahsediyorum. Teknik veri olarak ilan edilen hız, aracın gerçekten ulaşabileceği son hız değildir. Öyle olsaydı, hiçbir araç açıklanan hızın üstüne çıkamazdı...

    Konuyu açan arkadaş ta böyle bir soru sorma gereği duymazdı.

    Bu demek değildir ki, bu araç 6000 devir çeviremez. Elbette uygun şartlarda belki daha fazlasını bile çevirebilir. Yol durumu, hava şartları, sürücünün cesareti oranında 6000 devir çevirebilirse elbette yapacağı hız 216 dır...
    216 hiçbir zaman üretici tarafından son hız olarak açıklanmaz. Açıklanamaz...

    Kriter: max gücün üretildiği devir...

    Şimdi anlaştık umarım.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Medelhavet
    Hesabın teoriği pratiği olmaz zaten de o ayrı konu,
    Devir arttıkça hızın artacağında hemfikir miyiz? Max. güç devri 5000 diyelim o devirdeki hızı 180, son viteste olduğunu da varsayıyoruz, diyelim ki max. devir 6000 e kadar çıkıyor, hız 216 olur. Yani hız gücün değil, vites oranının, devir sayısının ve lastik çapının fonksiyonu, max. gücün değil, anlatabildim mi?

    Edit: Hız ile ivme ayrı kavramlar bunu da hatırlatayım




  • polemik hangi yemi kullanıyorsun, maşallah ne bereketli yermiş yahu, vurdukça vuruyor

    --------------------------

    1 kilo pamuk daha ağırdır. 1 kilo demirde ne öyle, kedi çükü kadar...pamuk ise maşallah dinazor d.. henreyse durduk yere uçmayalım şimdi

    ------------------------------

    bu arada hoşgeldin tralles hocam, sevindim valla
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mm0nst3r


    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    Fabrika hız değerleri doğru, otomobillerin göstergeleri %5 ile %10 arasında fazla gösterir, inanmıyorsanız gps ile ölçebilirsiniz, kamyon ve otobüs gibi ticari araçlarda 1'e 1 doğru gösterir.




    araç boş olsa 230'u zorlardı diye düşünüorum.. yani bu kadar yanlış gösteremez herhalde dimi.. ayrıca fabrika verisi doğru verip, bunu doğru gösterecek gösterge yapamıolar mı

    200 ün %10 u 20 yapar senin gördüğün hız da 220 miş zaten




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alikum

    polemik hangi yemi kullanıyorsun, maşallah ne bereketli yermiş yahu, vurdukça vuruyor

    --------------------------

    1 kilo pamuk daha ağırdır. 1 kilo demirde ne öyle, kedi çükü kadar...pamuk ise maşallah dinazor d.. henreyse durduk yere uçmayalım şimdi

    ------------------------------

    bu arada hoşgeldin tralles hocam, sevindim valla


    Detaylı bilgi için lütfen tıklayınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bergspyder

    Polemik, senin dediğin hız farkları aynı şartlarda gitmeyen taşıtlar için geçerlidir.

    Mesela bir denizaltı 20 deniz mili ile gider. Ama bir otomobil 20 kara mili ile gider.

    Bir deniz mili 1830 merte iken, bir kara mili 1610 metredir.

    Yoksa senin dediğin gibi otobüsün 100 km/h gitmesiyle, traktörün veya otomobilin 100 km/h gitmesi farklı değildir.

    Üç araç da aynı hızda yanyana gider.

    Bu arada konuyu açan arkadaşıma da bir bilgi vereyim.

    Golfte giderken gerçek hızını öğrenmen mümkün. Senin araçta var mı bilmiyorum ama, dijital klimada aynı anda 1-2 tuşa basınca, senin gerçek hızını gösteriyor.İnanırmısın hız arttıkça, kadrandaki hata payı da artıyor. Senin gördüğün 220 olsa olsa 200'dür.

    Edit: İmla.

    Hocam burayı biraz detaylı açabilir misin?Ben anlamadım bu dediğini.Ben de Passat var merak ettim bunu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bergspyder

    Polemik, senin dediğin hız farkları aynı şartlarda gitmeyen taşıtlar için geçerlidir.

    Mesela bir denizaltı 20 deniz mili ile gider. Ama bir otomobil 20 kara mili ile gider.

    Bir deniz mili 1830 merte iken, bir kara mili 1610 metredir.

    Yoksa senin dediğin gibi otobüsün 100 km/h gitmesiyle, traktörün veya otomobilin 100 km/h gitmesi farklı değildir.

    Üç araç da aynı hızda yanyana gider.

    Bu arada konuyu açan arkadaşıma da bir bilgi vereyim.

    Golfte giderken gerçek hızını öğrenmen mümkün. Senin araçta var mı bilmiyorum ama, dijital klimada aynı anda 1-2 tuşa basınca, senin gerçek hızını gösteriyor.

    İnanırmısın hız arttıkça, kadrandaki hata payı da artıyor. Senin gördüğün 220 olsa olsa 200'dür.

    Edit: İmla.


    Büyük tekerlek demek büyük hız demektir, bu konuda hala neyi tartışıyoruz çözebilmiş değilim.

    Geminin 100 km/s hızı da uçağın 100 km/s hızından fazla çünkü geminin pervanesi çok büyük. Ayrıca denizde hareket etmek havada ya da karada hareket etmeye göre çok daha yorucu.

    3 kilometre koşmak var, 3 kilometre yüzmek var.





  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.