Şimdi Ara

F-35 ler hakkında (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
0
Favori
1.325
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ICEMAN07

    https://www.youtube.com/watch?v=KaoYz90giTk dakika 2.20

    özet olarak şu şekilde denilebilir ( uludağ sözlükten alınmıştır)
    her bir saat uçuş için 20 saat bakıma ihtiyacı var,
    -tanesi 390 milyon dolara geliyor,
    -sadece araştırma geliştirme masraflarına harcanan para ile orta güçte(türk hava kuvvetleri kadar) bir hava kuvvetleri kurulabilir,
    -onca tantanaya rağmen sadece 189 uçak üretildi,
    -yağmurda radara yakalanmama özelliği azalıyor,
    -bir uçak parasına mal olan telsizi sadece diğer f-22'ler ve saatler harcanarak kriptosu ayarlanmış merkez komutanlığı ile konuşmaya yaramakta, diğer uçakları ise görmüyor,
    -yüksek irtifadaki ince atmosferden oksijen ayıran aletindeki bulunamayan/düzeltilemeyen bir tasarım hatası yüzünden iki pilot öldü(alaskada düşenin cesedi bile bulunamadı. muhtemelen kurtlar yemiş), hatta bu yüzden bazı pilotlar hafıza kaybıyla uçaktan inmekte, uçarken bilinçlerini kaybetmekteler...



    Şu yazdıkların o kadar komik ki :) Öyle şakirt, cahil yuvası sözlüklerden değil adam akıllı savunma forumları, dergileri, bloglarını falan takip etmeniz gerekiyor. Yukarıda yazdığın her cümle dalga sebebi yani o derece içi boş :) Onca tantanaya rağmen 189 (195 doğru sayı) uçak üretildi ne demek yahu :) Şaka mı bu ? Rusya'nın bile maksimum 60 PAK-FA üreteceği bir dünya da 190 adet F-22 ne demek haberin var mı ? :) hava üstünlük/interceptor amaçlı bir uçaktan kaç tane üretilmesi gerekiyordu ? Bugün ABD F-15E Strike Eagle'dan kaç tane üretti ? Binlerce mi ? :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi transverse -- 16 Eylül 2015; 12:14:41 >




  • Hocam yukarda paylaştığım ileiten hareketle konuştuk dediğim gibi çok bilgi sahibi değilim ama yabancı forumlarda ve özellikle ABD forumlarında askeri sitelerde bu uçak beğenilmiyor hemde çok bariz çoğunlukla beğenilmiyor F-16 nın tasarımcısının böyle birşey demiş olması boş olmasa gerek bildiğim kadarı ile bazı devletler üretimden desteğini çekmeyi düşünüyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zweihanderr

    Hocam yukarda paylaştığım ileiten hareketle konuştuk dediğim gibi çok bilgi sahibi değilim ama yabancı forumlarda ve özellikle ABD forumlarında askeri sitelerde bu uçak beğenilmiyor hemde çok bariz çoğunlukla beğenilmiyor F-16 nın tasarımcısının böyle birşey demiş olması boş olmasa gerek bildiğim kadarı ile bazı devletler üretimden desteğini çekmeyi düşünüyor

    Bu uçaktan beklentiler ne önce onu anlamak lazım. Bu uçağın gelecek 20 yıl içine abd de tüm F-16, F-18 (Hornet), F-15 (C/D modelleri), Harrier gibi uçakların yerini alması bekleniyor. Yani basit mantıkla günümüz F-16'sından ne bekleniyorsa bu uçaktan da o beklenmeli, çoklü görev rolunu üstlenebilmesi. Diğer taraftan proje maliyetlerine bakıldığı zaman çoğu kimse bir F-22 olmasa bile ona yakın bir performans sunmasını bekliyor haliyle uçak hakkında endişeler mevcut. Ama ortada somut bir veri yok henüz test prosedürlerine bile yeni başladı, eğitim filoları yeni yeni kuruluyor, uçak daha operasyonel bile değil, ABD'nin alternatif bir projesi olmadığı için ince eleyip sık dokuduğu ve çok yavaş ilerleyen bir proje. Şu aşamada sadece kağıt üstündeki verilerle bir uçağı değerlendirmek çok yanlış. Diğer tarafta üretim miktarı arttıkça birim maliyetinin azalması gibi bir olay da var. 2019 yılı sonunda, F-35A için öngörülen biri maliyetin 60 milyon dolarlara inmesi bekleniyor. Bazı devletlerin üretimden çekilmesi gibi bir olay henüz yok, sadece kanada'nın siparişleri iptal etme durumu var ve uçak ile alakalı bir durum değil ekonomik kriz, ülke içi siyaset ve hükümetin değişmesi ile alakalı. Diğer tarafta Japonya kendi 5. nesil uçak programını iptal edip F-35 projesine dahil oldu. G.Kore ve israil yine projeye sonradan dahil olan ülkeler arasında.




  • Su-27'i sadece Su-27 olarak değerlendirmek yanlış değil mi? Bunun bir çok varyantı var çünkü. Su-27SM2 bunlardan biri ve Irbis-E radarı ile 3m2 radar kesit alanını 400 km mesafeden izleyebiliyor. Yine MİG-29'a çöp ve hurda diyerek sadece MİG-29 olarak değerlendirmek yanlış olmaz mı? MİG-29SMT ve geliştirilmekte olan MİG-35'i duymadınız mı? MİG-29SMT'de 2 adet MFD bulunuyor ve Zhuk-ME radarı ile 5m2 radar kesit alanını 130 kilometre mesafeden izleyebiliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ferrari -- 16 Eylül 2015; 22:17:18 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ferrari

    Su-27'i sadece Su-27 olarak değerlendirmek yanlış değil mi? Bunun bir çok varyantı var çünkü. Su-27SM3 bunlardan biri ve Irbis-E radarı ile 3m2 radar kesit alanını 400 km mesafeden izleyebiliyor. Yine MİG-29'a çöp ve hurda diyerek sadece MİG-29 olarak değerlendirmek yanlış olmaz mı? MİG-29SMT ve geliştirilmekte olan MİG-35'i duymadınız mı? MİG-29SMT'de 2 adet MFD bulunuyor ve Zhuk-ME radarı ile 5m2 radar kesit alanını 130 kilometre mesafeden izleyebiliyor.

    Nereden aldınız bu bilgileri ? Oldukça yanlış, bahsettiğiniz Irbis-E spesifikasyonu Su-35'te test edilen N035 kodlu radarındır. Su-27SM3'te bulunan radar N-001VP'dir yani x-band doppler radarı IrbisE ile alakası yok. Daha gelişmişi olan Su-30'daki bars ailesine ait N011 radarı sıradan bir savaş uçağını yaklaşık 130-140 km den görebiliyor. Burada önemli olan 3-5 m2 radar kesit izini ne kadar uzaktan görmesi değil ? Mesela F-16'da bulunan APG-68V9 radarı da 1 m2 kesit alanı için 75 km mesafe tanıyor. Bizim burada aradığımız şey F-35'in sahip olduğu 0.0015 m2 rcs (Yukarıda yanlış yazmışım) yi ne kadar uzaklıkta tespit etmek. Aşağıdaki tabloda radarlar ve rcs ye göre taradıkları uzaklıklar mevcut.

     F-35 ler hakkında


    Gördüğünüz gibi radar spesifikasyonları baz alındığında şu an dünya'da F-22'den sonra en gelişmiş radar F-35'teki APG81 AESA radarı. F-35'teki APG-81, yaklaşık 10m2 rcs ye sahip Su-35'i 280km uzaklıktan görebilirken. Su-35, F-35'i, 50 km uzaklığa gelince anca tespit edebiliyor. Tabi F-35'in stealth yapısının bozulmaması kaydı ile. Arada bu kadar fark varken F-35'in herhangi bir uçak ile it dalaşına girmesine bile gerek yok, elinde onlarca senaryo mevcut, uzun menzilli hava hava füzesi mevut ise kullanabilir, hava üstünlük uçaklarından yardım alabilir, gelişmiş elektronikleri sayesinde elektronik harp uygulayabilir ve hatta görevini icra ettikten sonra Su-35'ten kaçabilir bile :)




  • Su-27SM3 yazmışım özür dilerim. Su-27SM2 olacakdı. SM3'de dediğiniz gibi N001 radarı mevcut. SM2'de Irbis-E radarı var.

    http://aviationweek.com/site-files/aviationweek.com/files/uploads/2014/11/asd_11_14_2014_Flanker6.pdf
    http://www.milavia.net/aircraft/su-27/su-27_variants.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ferrari -- 16 Eylül 2015; 17:24:26 >




  • pilotlarda f35'in silahsız haldeyken dahi ağır kaldığını yeterli manevra ve tırmanmaya sahip olmadığını belirtmiş



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Darkmavy -- 16 Eylül 2015; 21:23:37 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Peki hocam MİG-31'in Radar performansı nasıl? Bildiğiniz gibi MİG-31 radarı ile övünen bir uçak. Her kaynakda farklı bir bilgi yazıyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ferrari

    Peki hocam MİG-31'in Radar performansı nasıl? Bildiğiniz gibi MİG-31 radarı ile övünen bir uçak. Her kaynakda farklı bir bilgi yazıyor.

    Aslında mig-31 radarıyla değil de hızı ile ünlü bir uçak, mach 3 hızını aşabildiği iddia ediliyor bu özelliği sayesinde 80 lerin en ilginç uçaklarından biri olmuştur. Radar konusunda çok bilgim yok ama ilk faz dizinli radara sahip savaş uçağıymış ama tabi ortalama derecede bir radar, dönemine göre iyi tabi, günümüze göre demode. Rusya'nın modernizasyon programına aldığını biliyorum bu uçakları.
  • İşte amaç dogfight değilmiş amaç tehlikeyi önceden sezebilecek radarlarla kaçmak yada uzaktan çarpışmaya girmekmiş bu uçakta trapspeed arkadaşın dediklerinden o çıkıyor ama hala ülkesinde çok yoğun eleştiri altında dogfight gerekli olursa kaçma şansı yok sanırım video doğru ise F-16 kitlemiş rahatlıkla daha çok havadan karaya görevlerde etkili gibi duruyor.



    < Bu mesaj 18.9.15 tarihinde kaybolan verilerden kurtarılmıştır >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zweihanderr

    İşte amaç dogfight değilmiş amaç tehlikeyi önceden sezebilecek radarlarla kaçmak yada uzaktan çarpışmaya girmekmiş bu uçakta trapspeed arkadaşın dediklerinden o çıkıyor ama hala ülkesinde çok yoğun eleştiri altında dogfight gerekli olursa kaçma şansı yok sanırım video doğru ise F-16 kitlemiş rahatlıkla daha çok havadan karaya görevlerde etkili gibi duruyor.

    F-35A tırmanma/güç-ağırlık spesifikasyonları güncel F-16 ile neredeyse aynı hatta daha iyi. Burada yapılan spekülasyondur. Daha F-35 test sürecinde ortada ne eğitimli pilot var ne de tam kapasite uçmasına izin verilen bir F-35.



    < Bu mesaj 18.9.15 tarihinde kaybolan verilerden kurtarılmıştır >
  • Söylediğin herşeye teker teker cevap vereyim arada kaynamasın yanlış bilgilerin sen de doğrusunu öğren :) Tırnak içindeki kalın puntolu yazılar senin yazıların.

    "Tantana, içi boş gibi kelamlarda bulunacağına sağlam adam akıllı savunma forumlarından alıntılar göster biz de bilgilenelim bu süpersonik f-22 nin incelikleri hakkında eşsiz fiyat/performans ürünü sanırım :))
    F-22 nin bakım maliyetine, üretim maliyetine, iletişim sorununa, pilotların röportajlarında bahsettikleri oksijen/basınç sorununu görmezden gelip içi boş tantana diyebilirsin ( bunlar da paralelci pilotlar sanırım ülkenin nimetlerine el uzatıyorlar ;) )"


    1- F-22, havacılık ve savunma tarihinin en gelişmiş savaş uçağı olarak kabul ediliyor ve bu sadece bir iki ülke tarafından değil hemen hemen her ülke tarafından. Bugun ülkeler geliştirmekte olduğu 5. nesil savaş uçağı projesine F-22 nin sahip olduğu dizaynı ve vizyonu temel alarak başlıyorlar. Rusya dahil. Evet F-22 üretim ve bakım maliyeti astronomik rakamlara ulaşmış boyutta, dönem dönem fiziksel sorunlar yüzünden filoların tedbir amaçlı susturulması da var, ama bu sorunlar uçağın hareket ve elektronik kabiliyetini azaltmıyor. F-22 mekanik ve elektronik olarak sürekli güncellenen bir uçak zaten an itibari ile tüm filolar sorunsuz operasyonel durumda, kaldı ki avrupa da birkaç üsse bir miktar F-22 transferi de söz konusu. Tabi rakamlar büyüdükçe F-22 üzerindeki her haber spekülasyona o kadar müsait hale geliyor. 20 yılda 195 uçaktan sadece 5 tanesi kırıma uğradı bu tüm zamanların en iyi adet /kaza oranı mesela çoğu kişi bilmez. Son 6 yılda sadece Hindistan’da 7 adet Su-30 düştü.

    "Ayrıca bahsettiğin israil projeye ortak olmamış ileri dönemde ihtiyaç duyarsa uygun şartlarda alma imkanı sağlamıştır."


    2- Proje partneri oldular yazmadım projeye dahil oldular yazdım. İsrail hava kuvvetleri toplamda 75 F-35 alımı planlamakta. İlk etapta 33 adet uçak için 2010-2012 yılları arasında sipariş vermiştir. Alınacak uçaklar F-35I koduna sahip olacak ve F-35A spesifikasyonundan farklı olarak israil, abd işbirliğinde bazı modifikasyonlara uğrayacak. İlk uçağın 2017 başında israile inmesi bekleniyor.

    "Nedense bütün spekülasyon haberleri pakfa ile çıkmamış sürekli f-35 ile ilgili çıkmıştır, bu işin fıtratında var galiba."


    PAK-FA dediğin uçak 5 adet prototiple test edilen, daha kendi motoru bile geliştirilmemiş (Su-35 motoru ile uçan) bir uçak, eksoz nozzları ve dizaynı yüzünden neredeyse 1m2 radar kesit alanına ulaşmış ve hayalet uçak olmaktan çıkmak üzere olan bir uçak durumunda artık kim niye ne spekülasyonu yapıcakmış ki  Çoğu platformda PAK-FA, F-22 ve F-35 ile değil de F-15 Silent Eagle’e rakip gösterilir hale geldi. Ana görevi hava üstünlüğü olan radar kesit izi düşük olan savaşçı. Gelişmiş Su-35.


    "Söz konusu F-35ten 2014 yılında 2 adet elimizde olacaktı şimdilerde 2019 lafları dönüyor galiba 5 yıl daha ince eleyip sık dokumayı düşündüler."


    Öyle birşey yok, o 2014 rakamı tamamen bizim medyanın uydurması, safsata, milli savunma bakanlığı ilk 2 uçağın siparişini zaten 2014 yılında verdi neyin teslimi olucakmış 2014’te... F-35’in hizmete giriş tarihi başından beri 2015-2016 olarak gösterildi. Ve bu yıl deniz piyadeleri F-35B’leri hizmete almaya başladı. ABD bünyesinde şu an testleri devam eden hizmete girmeyi bekleyen 150 civarında F-35 var. F-35 projesi hemen hemen başından beri planlandığı şekilde gidiyor, tam kapasite üretime 2019 yılında başlanacak zaten, hali hazırda ingiltere, hollanda, avustralya ilk 2-4 uçaklarını teslim aldılar bu yıl. 2017-2019 arasında italya, norveç, israil, japonya da uçaklarını almaya başlayacak.




  • quote:

    PAK-FA dediğin uçak 5 adet prototiple test edilen, daha kendi motoru bile geliştirilmemiş (Su-35 motoru ile uçan) bir uçak, eksoz nozzları ve dizaynı yüzünden neredeyse 1m2 radar kesit alanına ulaşmış ve hayalet uçak olmaktan çıkmak üzere olan bir uçak durumunda artık kim niye ne spekülasyonu yapıcakmış ki  Çoğu platformda PAK-FA, F-22 ve F-35 ile değil de F-15 Silent Eagle’e rakip gösterilir hale geldi. Ana görevi hava üstünlüğü olan radar kesit izi düşük olan savaşçı. Gelişmiş Su-35.


    Şu meseleye değinmek istiyorum. Sukhoi T-50'nin izdeliye 117S motorunu kullandığı doğrudur. Aynı motoru Su-35BM uçaklarıda kullanır. Ayrıca T-50, Su-27 ile aynı iniş takımlarını kullanır. Bakın sizde mesejınızda 5 adet prototiple test edilen uçak demişsiniz. Yani uçak test aşamasında ve projenin amacı yeni bir motor üretmek değil. Test aşamasında olan bir uçağa böyle yorumlar yapmak yanlış olur tıpkı F-35 gibi. F-22'nin bile geliştirilip günümüzdeki halini alması 15 seneyi bulmuştu. Şunuda belirteyim T-50 için özel üretilen izdeliye 30 motoru mevcut. 2020'de bu motora geçilmesi planlanıyor. Ayrıca T-50'nin radar kesit alanı 1 m2 gibi saçma bir rakam değil 0.01 m2'dir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ferrari


    Şu meseleye değinmek istiyorum. Sukhoi T-50'nin izdeliye 117S motorunu kullandığı doğrudur. Aynı motoru Su-35BM uçaklarıda kullanır. Ayrıca T-50, Su-27 ile aynı iniş takımlarını kullanır. Bakın sizde mesejınızda 5 adet prototiple test edilen uçak demişsiniz. Yani uçak test aşamasında ve projenin amacı yeni bir motor üretmek değil. Test aşamasında olan bir uçağa böyle yorumlar yapmak yanlış olur tıpkı F-35 gibi. F-22'nin bile geliştirilip günümüzdeki halini alması 15 seneyi bulmuştu. Şunuda belirteyim T-50 için özel üretilen izdeliye 30 motoru mevcut. 2020'de bu motora geçilmesi planlanıyor. Ayrıca T-50'nin radar kesit alanı 1 m2 gibi saçma bir rakam değil 0.01 m2'dir.

    117S değil 117 direk (AL-41F1) sadece test aşamasında değil ilk 3 batch için bu motorlar kullanılacak yani Rusya seri üretim uçaklarının çoğunda bu motorları kullanacak. Bir motoru geliştirmek ve 5. nesil savaş uçağına adapte etmek çok zor bir iştir. Rusya'da da teknoloji SSCB dönemindeki gibi hızlı ilerlemiyor maalesef. Şu an PAk-Fa da kullanılan motor SSCB döneminde temelleri atılmış oldukça performanslı ve dayanıklı bir motor zaten. Ama yeni motor için öyle kesin bir süre yok veya bilgi yok. Radar kesit izi için 0.1-1m2 rcs arasında bir değer veriliyor, büyük ihtimalle supercruise seyir halinde ve gerekli elektronik aksamlar açık iken 1m2 rcs ye ulaşıyor. Her türlü 5. nesil savaş uçakları arasında çok kötü bir değer. Makale altta.

    http://www.defencenews.in/defence-news-internal.aspx?id=kNhG6J8F3yE=




  • ABD'nin Son İnsanlı Savaş Uçağı Projesi

    https://youtu.be/tBuOg4XI814
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.