Şimdi Ara

Evga Ürün Satın Alma Rehberi, Soru - Cevap ve Yardım Konusu (134. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
2.814
Cevap
117
Favori
116.371
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
74 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 132133134135136
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: khellenderos

    işte evga'ya yollama kargo masrafı 100-150 TL desen,
    dönüşte de kart gümrüğe takılsa 800$ kartın fiyatı olsa %18 kdv'si 144$
    144$ x 5,25 = 756 TL + 150 TL = 900 TL kabaca bir masraf çıkar diye düşünüyorum.

    Alıntıları Göster
    bende rtx 2060 almayi dusunuyordum ama baya korktum suanda o ne oyle masrafa bak rog strix yerine aorus alayim ben en iyisi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-44FF1132B -- 7 Şubat 2019; 10:1:42 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • khellenderos K kullanıcısına yanıt
    Merhabalar

    Türkiye üzerinden satın aldıysanız ve haliyle onlar tarafından sağlanan bir garanti hizmeti mevcutsa elbette ki onu kullanmanızı tavsiye ederim böylece gereksiz masraflardan kurtulmuş olursunuz. Aksi halde ürünü gönderirken PTT üzerinden yapacağınız bir ödeme ve ürünün geri dönüşünde gümrüğe takılması durumunda ürünün bedeli üzerinden %18 oranında bir gümrük vergisi ödemeniz söz konusu olacak. Bu da Türkiye'den satın alınan kartlar için izlenmesi gereken iyi bir yol değil.

    Bol şanslar diliyorum.
  • Merhabalar bir önceki mesajda sorunuza yanıt verdim ayrıca başlığın ilk mesajındaki Soru & Cevap bölümüne giderseniz orada gerekli hesaplamalardan, extra bilgilere kadar faydalı bilgileri soru cevap şeklinde görebilirsiniz.

    Diğer kullanıcıdan farklı olarak sorduğunuz sorunun cevabı; hayır siz en yakın EVGA merkezine göndermeniz gerekir. Bu da bizim için Almanya oluyor.
  • Arkadaşlar EVGA değişim ürünü gönderdi bana, DHL'den bakıyorum Ocak 24'ünden beri ülkeye girişe hazırlanıyor diyor. Bir sorun mu vardır bu kadar gecikme normal mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar, birisinden Evga G2 1300W 80+ Gold güç kaynağını satın almayı düşünüyorum fakat garanti konusunda kafamda birkaç soru var. Bildiğim ve okuduğum kadarıyla ürünü gönderirken nakliye ücretini ben karşılıyorum. Evga, bu tür ürünlerde prepaid shipping label gibi bir hizmet veriyor mu acaba Corsair' da olduğu gibi? Malum güç kaynağı oldukça ağır ve gönderirken kargo ücreti 200 TL' den fazla tutar rahatlıkla. Prepaid shipping label oluşturup kargo ücreti konusunda yardımcı oluyorlarsa hiç düşünmeden alacağım bahsettiğim güç kaynağını
  • quote:

    Orijinalden alıntı: __kadıköyRAP__

    Arkadaşlar EVGA değişim ürünü gönderdi bana, DHL'den bakıyorum Ocak 24'ünden beri ülkeye girişe hazırlanıyor diyor. Bir sorun mu vardır bu kadar gecikme normal mi?
    Merhabalar

    Model adı, RMA ID, ve kargo takip kodunuzu pm yoluyla iletebilir misiniz lütfen? Akabinde kontrolünü sağlayıp PM yoluyla geri dönüş yapacağım size.

    Teşekkürler, iyi günler dilerim.
  • Nessarien kullanıcısına yanıt
    hocam bugün pttde gözüktü, ilgilendiğiniz için teşekkür ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • __kadıköyRAP__ kullanıcısına yanıt
    Rica ederim ne demek, değişim ürününüzü sorunsuz kullanmanız dileğiyle
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-22C714979

    Merhabalar, birisinden Evga G2 1300W 80+ Gold güç kaynağını satın almayı düşünüyorum fakat garanti konusunda kafamda birkaç soru var. Bildiğim ve okuduğum kadarıyla ürünü gönderirken nakliye ücretini ben karşılıyorum. Evga, bu tür ürünlerde prepaid shipping label gibi bir hizmet veriyor mu acaba Corsair' da olduğu gibi? Malum güç kaynağı oldukça ağır ve gönderirken kargo ücreti 200 TL' den fazla tutar rahatlıkla. Prepaid shipping label oluşturup kargo ücreti konusunda yardımcı oluyorlarsa hiç düşünmeden alacağım bahsettiğim güç kaynağını
    Merhabalar

    Prepaid label gerek Corsair tarafından gerekse Evga tarafından çok istisnai durumlarda kullanıcıya sunulur, standart bir hizmet şekli değildir. Kullanıcı, firmaya yapacağı gönderinin masraflarını üstlenmekle yükümlüdür.

    Birbirini peşi sıra takip eden arızalar, DOA ürünler ya da satın alınmasının üzerinden 30 gün geçmeden sorun yaşanan ürünler için prepaid label sunulabilir. Haliyle değerlendirmenizi yaparken bu noktaya dikkat etmenizde fayda görüyorum.

    Bol şanslar dilerim.




  • Nessarien kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkür ederim bilgilendirmeniz için

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nessarien

    Merhabalar yanıtlayayım sorularınızı sırayla.

    Hayır o ürüne ait faturadır. Proforma fatura gümrüğe takılacak veya takılabilecek gönderiler için hazırlanır. Daha özel bir belgedir başlığı birkaç gün içerisinde adım adım güncelleyeceğim bunlar da soru cevap kısımlarında dökümanlarla beraber yer alıyor olacak.


    Evet herhangi bir kutu olması sorun değil RMA için. Evga sadece ürünü ister, kutusunu ve içerğini istemez. Güvenli bir paket hazırladıktan sonra ürünü zarar görmeyecek şekilde herhangi bir kutu ya da köpüklerle paketlemeniz yeterli.

    Türkiye AB üyesi olmadığı için serbest dolaşım vb avantajlardan yararlanamamaktadır. Öte yandan gümrük kanunlarımız ve sistemimiz öylesine ilkel bir durumdaki RMA/Onarım için gönderilen ürünler için özel bir veri tabanı ve sistem hiçbir bedel ödemeksizin hazır bir şekilde olmalıyken buna sahip olmadığımız için dönen ürünlere tekrardan gümrük vergisi ödemek zorunda kalıyoruz. Bunu ortadan kaldıracak bir sistem var lakin onun da fiyatlandırması çok saçma sapan şekilde düzenlendiği ve evrak gereksinimi oldukça fazla olduğu için oraya yapılacak olan masrafın daha azını takılan ürünün bedelini ödeyip almak daha avantajlı (çok pahalı bir ürün değilse eğer)

    Eski Bilim, Sanayi ve Teknoloji bakanı ile Ankara'da bir etkinlikte geçtiğimiz yıl bir araya geldiğimizde bu konu hakkında Müdür Yardımcımız ile beraber birkaç dakika sohbet etmiştik. Kendisine 14 sayfalık sunum verdim 3 başlık altında durumu listeledim. Gerekçeleri ve çözüm önerilerini makul bulmasına rağmen dönemin Gümrük Bakanı bu duruma aldırış etmedi. Neticede ekonomiyi ayakta tutan şey üretim değil, vergiler. Bizans İmparatorluğu'nun son dönemi gibiyiz. Yeni bakan daha ılımlı ve vizyon sahibi birine benzese de artık Türkiye'den yurt dışına geri döndüğüm ve faaliyetlerimizi yurt dışına aldığımız için bu noktadan sonra pek bir şey yapmak zor. Zaten ünvanlar var, içleri boş yetkiler de göstermelik.

    Evga değer olarak 0 yazamaz. Olur da kargoda başına bir şey gelirse ürün onlar açısından çöpe gitmiş olur ve zarara uğrarlar. Öte yandan Almanya'da yasalar oldukça sıkıdır ve prestijli firmalar hukuka aykırı eylemlerde bulunmazlar. Bu yüzden gerçek bedelini yazıp yanına RMA olduğunu iliştirirler. Ben bulunduğum ülkede RMA yaptığımda AB üyesi olmamız sebebiyle faturada tam tutar yazmasına rağmen bir ücret ödemiyorum. Hem AB üyesi olması hem de ürünün RMA olduğunu belirtmesi giriş ve çıkışlarda iç yazışmalardaki sisteme bunların seri numarasının da işlenmesiyle beraber sistemi faal ve takip edilebilir kılıyor. Bizim sistemimizdeyse bunu yapabilmek adına ek masraflar ödüyorsunuz.

    Bahsettiğim prosedür için ise tekrar bir alıntı yapacağım bu yazımın altına.
    Prosedür ile ilgili ben bilgilendireyim. 3 gün önce Supernova 750 P2 ürünümü gönderdim. Ürünün dönüşte vergiden muaf olması için dilekçe yazdım ve "geçici ihracat beyannamesi ve taahhütnamesi" doldurup gümrükte onaylatıp teslim ettim. Dilekçeye ek olarak ürünün fotoğrafları ve faturasını ekledim. Dilekçeyi müdür yardımcısına imzalattım. Tüm belgeleri gümrüğe onaylattım. Belgelerin hepsini gümrük büroya teslim ettim. Gümrükteki bir görevli dönüşte EVGA'dan ürünün ücretsiz tamir edildiğine dair belge gerektiğini söyledi. Gümrük bürodaki görevli ise eğer gümrüğe takılırsa vergi almadan geçireceklerini söyledi. Bakalım ürün ulaştığı zaman göreceğiz. Gerçekten uğraştırdı.




  • Selam arkadaşlar,

    Başımdan geçen RMA sürecini anlatıcam. Biraz uzun süren bir süreçti ve vergi ödemeden RMA'm tamamlandı.

    Coil whine sıkıntısından dolayı GTX 1080ti Hybrid SC2 kartım için RMA istedim. Video yollamamı istediler ve en sonunda kabul ettiler. Ardından bana bir barkod yollayıp postalamamı istediler. Yalnızca ekran kartı ve hybrid olduğu için radyatör ve fanını güzelce paketleyip koliye yerleştirdim. PTT'ye gittim ve koli ağırlığı 2200 Gr tuttu. Uçak ile yollattım ve 155 Tl tuttu. Karadan yollatsam 135 tutucaktı. Hızlı göndermek için uçak seçtim. 15.01.2019 da verdiğim kargo, 22.01.2019 da ellerine ulaştı. İncelediler ve yeni ürünü 24.01.2019'da kargoladılar. DHL express ile kargolarlar diye umuyordum ama TC numaramı belirtmeme rağmen ticketta, TC'm olmadığından dolayı DHL ground ile yolladılar. Ürünün gelmesi o yüzden baya uzun sürdü. 24 Ocak'ta kargolanan ürün, ülkeye 7 Şubatta girdi. Gümrüğe giriş yaptı ve doğal olarak gümrüğe takıldı ve UKİM'e sevk edildi. Aradım UKİM'i ve size telgraf gelicek ne yapmanız gerektiğiyle ilgili dediler. Araştırma yaptım ve "07/02/2019 14:59:09 PTT İşyerinde Bekliyor İSTANBUL UKİM" yazısı gözükünce, telgraf elinize ulaşmadan da Başakşehir'deki UKİM'e gidip kargonuzu alabiliyormuşsunuz. Neyse gittim UKİM'e bugün. Takip numaramı söyledim. İçeri geçip isminiz söylenicek dendi. İsmim söylendi. Koliyi açtılar ve ne olduğunu sordular. Dedim ürün garanti kapsamından değişim ürünü. Daha önce vergisi ödendi. Gümrükteki görevli bunu kanıtlayıcı belge sunabilir misin dedi. Normal şartlarda EVGA bana garanti kapsamında değiştiğine dair belgeyi kutuya yapıştırıcaz demişti. Ama öyle olmadı malesef. Ben de EVGA'yı arayıp acilen bana bir belge yollamalarını istedim. RMA receipt adında belge yolladılar ama üstünde garanti değişimi ile ilgili ibare yoktu. Yalnızca stoklarına benim yolladığım ürünü ekleyip, onun yerine stoklarından yeni kartı yolladıklarını gösteren bir bilgi vardı.Onların adresi ve benim ismim ve adresim de vardı. Ben de PDF'yi paint'e yapıştırıp, Ürün değişim ürünüdür. Yenisiyle değişmiştir ibaresi ekledim. Çıktısını aldım ve tekrar gittim koliyi açtıkları yere. Görevli okudu ve evet değişimi yapılmış.İsmin yazıyor üstünde. Muaf sayabiliriz dedi ve muaf saydılar. Damga vergisi ödedim.5.75 TL vezneye. Ve ürünü uzun sürsede vergi ödemeden almış oldum. Eğer ürünü DHL ile yollasalardı, DHL vergisini isticekti.Çünkü uğraşmak istemediklerinden dolayı. Sizlere tavsiyem, EVGA'dan Ground olarak yollamalarını rica etmeniz. Bu sayede PTT'ye gelen ürünü garanti kapsamında değişmesinden dolayı muaf tutturtabilirsiniz. Garanti kapsamında değiştiğine dair belge koysalardı belki de direk gümrükten geçip elime ulaşıcaktı. Ama yine de o kadar yolu gittiğime değdi açıkcası. 150 dolar vergi ödemektense =)

    Gümrüğümüzün ne kadar saçma işlediğine de şahit oldum. İstemeseler gümrükten geçirmeyebilirlerdi sanırım. O belgeyi kafama göre de çıkartmış olabilirim. Resmi olup olmadığına bakmadı. Product changed ibaresini gördü ve ürün değişmiş dedi o kadar =) Değişik bir olaydı açıkcası.

    Umarım bu tecrübem sizlere yardımcı olur ve herkes bozuk olan ürünlerinden dolayı yeni gelen vergisi ödenmiş ürünlerine tekrar vergi ödemez.

    saygılarımla




  • jedi39 kullanıcısına yanıt
    bahrigs B kullanıcısına yanıt
    bahrigs gibi size de PTT ile geliyor bu gönderi muhtemelen.

    PTT biraz daha ikna edilebilecek çalışanlara sahip bir kurum, prosedür adım adım izlenmese bile inisiyatif alma şansları var. Lakin elbette ki en ideal olanı prosedürü eksiksizce yerine getirip işi kitabına uygun şekilde yapmak.

    Elinizdeki faturadan, ürün ile gelecek olan değişim belgesine ve sizin yaptığınız gönderi belgesine kadar her şey elinizin altında olduğu sürece sorun yaşamazsınız. Gümrük memuru ile görüştüğünüzde ürünün değişim olduğunu anlatırsınız nazik bir şekilde. Zaten daha önce de konuşma gerçekleştirdiğinizi beyan etmişsiniz, bir olumsuzluk yaşayacağınızı sanmıyorum.

    DHL ve UPS kurumsal bir yapıya sahip olduğu için vergi ödemek çoğu zaman kaçınılmaz oluyor. Onlar için izlenen diğer prosedürü ilk mesajda paylaşmıştım bir önceki sayfada da yine alıntı yapmış olmam lazım kendimden o yüzden tekrar etmeyeceğim, o durum biraz daha farklı.

    İkinize de bol şanslar diliyorum, yeni değişim ürünlerinizi sorunsuz bir şekilde kullanmanız dileğiyle


    PS: Ücretsiz tamir belgesine gelecek olursak... Aslında bu özellikle de Almanya için olmazsa olmaz bir belgedir. Kulaklıklarım genelde mobil platformlar için Sennheiser Desktop/TV için Beyerdynamic olduğundan dolayı buralara yaptığım RMA gönderilerinde kargo ile beraber bu belge daima gönderilir. Üzerinde yapılan işlemler, birebir değişim gibi unsurlar tek tek yazılır. Evga EU köklü bir değişim içerisinde, 2018 son çeyreğinde alınan kararlar sonrası bu yıl bazı değişiklikler olacak. Bir geçiş süreci yaşandığı genel yapıda iyileşmeler yapılırken bazı aksaklıklar yaşanabiliyor lakin eğer size de değişim belgesi gelmezse lütfen tarafıma bildirim yapın. Pm yoluyla RMA ID, Tracking Code gibi bilgileri iletin. Bunun akabinde gerekli kontrolleri sağlayıp orada yaşanan bir aksaklık varsa bunu çözüp diğer kullanıcıların bu noktada sıkıntı yaşamaması adına gerekli adımların alınmasını sağlıyor olacağım.

    İyi günler dilerim.




  • Evga eu, servise bildirdim normal dedi, fan başlangıcındaki sürtünme sesi içinde kartı masaya yatırıp fanın üzerine bastırın yerine oturmasını sağlayın dedi, tabiki onunla alakası yok sürtünen hiç birşey yok kanatlara fanın içinden bearing denen yerde yeliyor ses.
    https://www.youtube.com/watch?v=zDnRlF4wzqc
    https://www.youtube.com/watch?v=uWiyrsczuOs




  • Merhaba arkadaşlar,
    Yaklaşık 5-6 ay önce 2. el olarak aldığım EVGA 1080Ti FTW3 Hybrid ekran kartımı bugün sonunda kaydetme girişiminde bulundum. İlk alan arkadaş kaydetmediğini biliyordum. Sıkıntısız kayıt ve fatura nüshasını gönderdim.

    Profilimde 3 yıl garanti gözükmekte. Tesadüfen satın alma tarihide bugün. (26.02.2018) Yani 2 sene daha garantim mevcut.

    Evga Ürün Satın Alma Rehberi, Soru - Cevap ve Yardım Konusu

    Arkadaşın 90 gün içinde kaydetmediğini bildiğim için uzatılmış garanti hakkını kaybettiğini biliyordum.

    Lakin bugün Evga sitesinde garanti şartlarını okurken daha en başında şöyle yazmakta.

    quote:

    Starting on March 1st, 2013, products registered within 90 days of purchase with the part number suffix -KR* with the exception of peripherals or power supplies will have the option to purchase an extended warranty within the regions of the Contiguous United States, Alaska, Hawaii, Canada, and Europe.

    quote:

    1 Mart 2013 tarihinden itibaren, satın alma tarihinden itibaren 90 gün içinde -KR * son ekiyle birlikte satın alınan çevre birimleri veya güç kaynakları haricinde tescilli ürünler, Birleşik Devletler, Alaska’nın bölgelerinde Hawaii, Kanada ve Avrupa'da genişletilmiş bir garanti satın alma seçeneğine sahip olacaktır.


    Yani anladığım zaten benim ürünüm -KR- kodlu olduğu için uzatılmış garantiden hediye olarak yararlanamıyor lakin aşağıdaki tabloya göre satın alabiliyorum.

    Doğru mudur?

    Evga Ürün Satın Alma Rehberi, Soru - Cevap ve Yardım Konusu




  • Merhaba, 5 gün gün önce gtx 1060 sc ekran kartımı RMA için ptt küçük paketle yolladım ama 3 gündür "The item was forwarded to the destination country (Otb)" olarak bekliyor. Forumda başka bir başlıkta bu terimin şu anlama geldiği yazıyor:

    "Bu ifade, kargo bilgilerinin alıcı ülkeye iletildiğini belirtir. Ürün hâlâ kargo şirketindedir."

    Ama başka yerlerde paketin taşımada olduğu anlamına geldiği yazıyor.

    Tam anlamadım, yardım ederseniz sevinirim.
    Evga Ürün Satın Alma Rehberi, Soru - Cevap ve Yardım Konusu

    Edit:Otb postalandı anlamına geliyormuş.
    "Otb" stands for "Outward Bound" which means the parcel has been shipped out from the originating country/area.
    https://help.17track.net/hc/tr/articles/235987288--Terminology-Shipping-information-description-and-explanations



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 0mBuStMaN -- 26 Şubat 2019; 17:9:49 >




  • Merhabalar

    Satın alındığı tarihten itibaren bu süre geçerli olduğu için ne yazık ki ek garanti satın alma şansınız yok. Burada esas olan fatura üzerindeki tarihtir.
  • 0mBuStMaN 0 kullanıcısına yanıt
    Merhabalar

    Kargonuz şuan itibariyle iki ülke arasındaki transferlerin sağlandığı aşamada, haliyle bekleme süreci normal ve olağan dışı bir durum söz konusu değil. PTT ile yapılan gönderiler hızlı bir şekilde gitmediği için ulaşması 7-14 gün sürebilir. Bir sonraki güncellemeyi ise birkaç gün içerisinde görmeniz mümkün olacaktır.
  • Nessarien kullanıcısına yanıt
    Benim ürünün KR kodu ile bitiyor. Zaten dışlamışlar bu ürünü. Bunu yanlış mı anlıyorum.
  • Sanırım google translate ile çevirdiğiniz için tam anlamı vermiyor bu yüzden karışıklık yaşadınız o noktada. Dilerseniz o kısmı size açıklayayım detaylıca.

    Part numarası içerisinde -KR yer alan ürünlerin dahil olduğu grup ek garanti satın alabilir, harici tutulan ürün grupları ise güç kaynakları ve çevre birimleridir zira burada istisnalar mevcut ve diğer ürün gruplarını kapsayan genel garanti uzatma kuralları bu noktada değişkenlik gösterir.

    Bu ifadeyle kast edilen 2011 ve 2013 yılındaki geçiş döneminde tekrardan güncellenen kurallar ile gelen düzenlemelerle alakalı. Part numarası KR ile biten ekran kartları (ki sizin ekran kartınız da bu gruba dahildir) bu ek garantiyi satın alabilirken RX ile bitenler bundan muaf tutulur zira RX ile biten ürünler refurbished ürünlerdir.

    Aynı şekilde bazı güç kaynakları zaten en uzun garanti süresi olan 10 yıl ile gelirken farklı kod ile biten diğer gruptaki güç kaynakları ise bağlı olduğu gruba göre değişken sürelerde ek garantiye sahip olabilir. Buna da birkaç tane örnek vereyim hemen. X1 ile bitenler 10 yıl garanti ile gelirken kayıt altına alındıklarında 2 yıl ek süre daha buna dahil olarak toplam süreç 12 yıla çıkar. GR ile biten modeller ise 5 yıl garantiye sahipken ek 5 yıla daha sahip olarak 10 yıla çıkar. Y1 ile bitenler ise 7 yıla sahipken 9 yıla çıkartılabilir.

    Orada bahsedilen istisnai durum bu şekilde özetlenebilir




  • 
Sayfa: önceki 132133134135136
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.