Şimdi Ara

evde yerdeki fayanslar patladı !!

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
2
Favori
62.579
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba, evde 2 odada fayanslar 1er m2lik alanlarda kabardı yükseldi sonra odanın birindeki kırıldı üstünde zıplayınca... Eve gelen bir usta (komşu için gelmişti) bütün odada vardır kabarma dedi ama görünen bişe yok sadece 1m2 lik alan. Evdekiler laminant parke yapalım diyor. Ben de o alandaki 9 fayansı söküp yeni fayans takmayı öneriyorum. Sizce ne yapılmalı??? ( konuyu yanlış yere açtığımı biliyorum fakat nereye açacağımı bulamadım) Zaman ayırdığınız için teşekkürler:))



  • öncelikle teşekkürler :D sıkıntının sebebi ustalar galiba pek özenilmemiş yapılırken biz de bilmiyoruz zaten, su almış olabilir fakat çoktan kurumuştur kalorifer yok zaten ...
  • Aynısı iş yerinde ki fayanslara oldu.
    rutubetten oluyormuş
  • Fayansların altında su boruları varsa ve su sızdırıyorsa fayanslar patlar.Aynı şekilde eski demir su boruları varsa onlarda zamanla paslanır ve sı kaçırır.Beton falan çatlar.Böyle bir durumda mümkün mertebe boruları veya sorun yaratan şeyi sökmek gerekir.
  • teşekkür ederim arkadaşlar bi söktürüp bakmak lazım o zaman... bayramdan sonra yapılacak sonuçları tekrar yazarım buraya
  • arkadaşlar duvarı yapan usta döşemiş, kimi fayansın altı boş kalmış diğerlerine kıyasla. o yüzden galiba kabarmanın sebebi
  • kardeşim nemle ilgili deil çok çok büyük ihtimal yanlış fayans seçimi,benim evdede olmuştu.duvar fayansı yere döşenmiş ve derzleri dar tutulmuştur.beton ısınınca yaz aylarında genleşmeden dolayı gürültülü olarak patlıyordur.bence onarma ya yeni yer fayansı döşe veya parke yap.iyi bayramlar herkeze.
  • evet zonna kardeşim dediğin doğru olabilir gerçi kışın patladı ama aşağı kat ve biz aynı yere soba kurmuştuk,, sonuçta sıcaktan aşağıda soba yukarda soba patladı garibanlar... bayramdan sonra usta gelecek bakalım ne olursa artık . sana ve diğer arkadaşlarada iyi byramlar :D
  • dostlar benim enişte inşaat işlerinden anlar.Bir anımdan bu olaylara karşı tavsiyelerim var ama aklımda kalanları söyleyeceğim:

    Çelik kapı takmaya gitmiştik ,oradan anımdır.Taktık çelik kapıyı ,adamla muhabbet gır.Soru sormuştu kapı taktığımız (adama takmadık kapıyı ha) beyefendide banyoda nemden fayanslara bir şey olduğunu mu , su gören yerlerdeki bazı yerlerin döküldüğünü mü ne söylüyordu.

    Eniştemin tavsiyesi , ikili neme karşı yalıtım malzemesi satın alıp onu kullanmasıydı.Yani sizin ustadanda kaynaklı olabilir sizdeki durum.Çünkü işini sağlam yapan insan pek az.
    Fayanslar kırılacak ya da fayans üstüne
    http://www.koctas.com.tr/product/Top-Seal-107/1895-3761/
    http://www.koctas.com.tr/product/3023-Izolatex-2-Bilesenli-Su-Izolasyonu/2056-4131/
    şu gibi ikililerden sürülecek.Ya da kırılıp sürülecek.Her neyse üstede fayans.Usta

    quote:

    Orijinalden alıntı: K0nt

    arkadaşlar duvarı yapan usta döşemiş, kimi fayansın altı boş kalmış diğerlerine kıyasla. o yüzden galiba kabarmanın sebebi


    Duvarı yapan usta malzemeden çalmayı biliyor sanırsam.Mesela ben komşumuzun kardeşlerini iyi bilirim.3-4 ortaklar boyacılık yaparlar.Boyayı zaten babalarının hayrına yapmazlar ama boya yaptıkları adama fazla boya aldırtırlar.O boyalardan arta kalacağını bilirler zaten ,başlarında durmayan beyefendiler sağolsun ,atarlar kamyonete o boyaları.Kendi evlerini ,akrabalarının evini bolca boyarlar.Hatta satıyorlar falanda deniyor ,bazıları hiç açılmıyormuş.
    Yani iş yapılırken başında durmalısınız, hatta 16-17 yaşında oğlunuz varsa o da başında dursun sizle birlikte.Kaşla göz arasında cebe indirme olayları var.İşini uzatan adamla ,özenen adam farklıdır.Uzatan adama yol verin ,hatta para mara da vermeyin.Kavga edersede polisi arayın.

    Acele savsaklamaya iş yapan adama bu niye böyle diye sorun.Mesela su terazisiyle fayansların düzlüğüne bakılır yapıldıktan sonra.O işi yapmayan adam , ya da sallama yapan adam az çok kendini belli eder.Öyle adamlar evinizi berbat eder,paranızı heba eder.Ama ağızlarından bal akar.Aman dikkat.

    Aslında sanayide tanıdıklarınız varsa hıltı ,kaliteli yer fayansı ve harç + 2li neme karşı setlerle kendinizde yaparsınız.Benim abilerim ve ben fayansları ,mobilya işlerini çok iyi biliriz.Bu sektörde değiliz ama yaparız.Çünkü sanayi tipi buzdolabı mesleğinde her iş var,çok ağır bir sektör.

    Aman deyim çakallara dikkat edin.O yüzden ustanın ,çalışanların yanında asla gülmeyin ve espri yapmayın.azarlayın demiyorum ,yüz vermek farklı şey.




  • Konunun hort zamanıdır.
    Toki konutları, antrede ortadadan kambur yaptı, kırılmadan sökeyim dedim. Şap map atmadan, kumun üstüne döşemişler bizim yer fayanslarını. Kırmızı okla gösterdiğim 6 sıra fayans tam ortadan kambur yapan kısım. Çok derine girmedim ama, görünürde su tesisatı filan yok gibi. Şimdi ben o 12 fayansı söküp, yeniden yerleştireceğim ama, ilerde devamı kambur yapar mı diye düşünüyorum. Kambur yapan kısmın boydan boya (kambur olmayan yerler dahil) derzini boşaltıp, üç beş ay öyle bekletsem, daha sonra derz doldursam faydası olurmu sizce? Binadaki oturmadan kaynaklı ise faydası olur gibi geldi bana. Ayrıca bu pozisyonda şap atacak halim yok, mecburen kumun üstüne yapıştıracağım ben de, sağlıklı olacak mı sizce?
     evde yerdeki fayanslar patladı !! evde yerdeki fayanslar patladı !!




  • Bende aynı konuyu açıcaktım açıcak yer bulamadım buraya yazıyım dedim. İnşaat mühendisi yardım olabilcek biri çıkarsa çok sevinirim.
    Bugün şu haberdeki videoyu izledim
    http://www.hurriyet.com.tr/amp/gundem/muthis-bir-gerilim-var-dedi-ve-en-kotu-senaryoyu-acikladi-41118600
    Video sonunda kartalda yıkılan binanın fayans ve camlarının önceden patlamış olmasından bahsediyor. Ve öncesinde de ıslak zeminin tehlikesinden bahsediyor. Oturduğum bina 5 yıllık 1 yıl önce fayanslarımız patladı kötü işçiliktendir deyip hiç kafaya takmamıştık ancak binanın altında birde kuyu var ve bodrum kata sürekli su basıyor. Suyu tahliye edebilmek için bir çok yol denedik ama hiç biri sonuç vermedi. Bu videoda binadaki iki sıkıntıdan da bahsedilince biraz kafaya taktım. Bu iki olayın bağlantısı var mıdır? Eğer ciddi bir sıkıntı varsa bunun tespiti için ne yapmam gerekir? Yardımcı olursanız çok sevinirim. (Binada 5 daire var her katta bir daire bodrum dahil)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Aşağıdaki linkte teknik bilgi verilmiş, işinize yarayacağını düşünüyorum..

    https://www.godekor.com/duvar-ve-yer-seramik-dosemesi-neden-kabarir.html

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: stentli

    Konunun hort zamanıdır.
    Toki konutları, antrede ortadadan kambur yaptı, kırılmadan sökeyim dedim. Şap map atmadan, kumun üstüne döşemişler bizim yer fayanslarını. Kırmızı okla gösterdiğim 6 sıra fayans tam ortadan kambur yapan kısım. Çok derine girmedim ama, görünürde su tesisatı filan yok gibi. Şimdi ben o 12 fayansı söküp, yeniden yerleştireceğim ama, ilerde devamı kambur yapar mı diye düşünüyorum. Kambur yapan kısmın boydan boya (kambur olmayan yerler dahil) derzini boşaltıp, üç beş ay öyle bekletsem, daha sonra derz doldursam faydası olurmu sizce? Binadaki oturmadan kaynaklı ise faydası olur gibi geldi bana. Ayrıca bu pozisyonda şap atacak halim yok, mecburen kumun üstüne yapıştıracağım ben de, sağlıklı olacak mı sizce?
    Başına gelenler bilgilensin istedim. Benim kabaran fayansların olduğu yerden üç kalorifer peteğe hortum gidiyor. Hortumlar da yüzeysel kalmış sanırım o bölge sıcacık oluyor. İyi kötü yapmıştım ama yaptığım yerlerin çevresinden yine kabarmaya başladı. Sanırım fayansları tamamen kaldırıp, tüm şapı yeniletmeden çözemeyeceğiz sorunu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: stentli

    Başına gelenler bilgilensin istedim. Benim kabaran fayansların olduğu yerden üç kalorifer peteğe hortum gidiyor. Hortumlar da yüzeysel kalmış sanırım o bölge sıcacık oluyor. İyi kötü yapmıştım ama yaptığım yerlerin çevresinden yine kabarmaya başladı. Sanırım fayansları tamamen kaldırıp, tüm şapı yeniletmeden çözemeyeceğiz sorunu.

    Alıntıları Göster

    Merhaba aynı sorun benimde başımda kendiliğinden fayanslar kabardı bahsettiğiniz gibi de kum üstüne döşenmiş adeta sorunu şap atmadan kurtarabildiniz mi parke döşemeyi düşünüyorum ama kabarması dan korkuyorum


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AlP3R67

    Merhaba aynı sorun benimde başımda kendiliğinden fayanslar kabardı bahsettiğiniz gibi de kum üstüne döşenmiş adeta sorunu şap atmadan kurtarabildiniz mi parke döşemeyi düşünüyorum ama kabarması dan korkuyorum



    Alıntıları Göster

    Kusura bakmayın biraz geç oldu. Şap ı katılaştırsın diye 8 Kutu japon yapıştırıcıyı:) köşe boşluklardan şapa sıktım. Derzini yaptım. Oldu gibi, 5-6 aydır sorun yok:)

  • Serpastelit kullanmanızı tavsiye ederim, biz kullandık cok memnun kaldık fayansların dökülmesini engelliyor yaklaşık 11 yıldır hiç bir sorun yaşamadık

     evde yerdeki fayanslar patladı !!
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.