Şimdi Ara

Euro dizel yerine, normal dizel kullanmak motora zarar mı ? ( uzun yıllar ) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
0
Favori
18.914
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muradisdan

    yeni nesil araçların enjektör ve pompasına zarar verebilir onun dışında bi zararı olmaz. yüksek hacimli bi araçsa zarar verme ihtimali dahada düşer. eski araçlara hiçbi zararı yoktur hatta eski araçlar için normal mazot eurodan daha iyidir.

    Bir nebze içimi rahatlattı yorumunuz, pekı atıyorum euro 5 benzınlı arabaya euro 6 benzın dokulurse ne olur ? oyle bır ayrım var mı benzınlı arabalarda da ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fethi ahmet

    Valla öyle hocam hele yabancı yerden almak daha sıkıntılı. Bana sorarsanız istediğiniz model araçların atıyorum w211 merconun dizelini değilde benzinlisini alın, kaliteli bir lpg sistemi taktırın keyifle binin. Bende dizel kullanıcısıyım, yakıtından vs. gayet memnunum ama motor masraf çıkarırsa başınız ağrıyabilir. Benzinli daha garanti olur diye düşünüyorum.

    Dediğiniz mantık bende benzınlı ıstıyorum tek derdım ıstanbulda trafıkte cok yakar keyıfle bınemem bu endısem var ama benzınlı almak mantıklı, en azıdan arıza cıkarma rıskı daha az cıkarsada daha ucuza yapılır.
  • Kazakistanda eurodizel yok ama passat tdi satıyordu resmi bayi. Tabi ben ordayken yeni nesil tdilar yoktu daha piyasada. Ama b6 kasa passat tdi gördüm baya.Eski tdilar sıkıntı çıkarmıyor olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur_gs_91

    Normal dizel kükürt oranı fazla oluyor ve yanma odasında sülfirik asit oluşmasına neden oluyor bu da motor yağının çabuk bozulmasına neden oluyor, diğer bir zararı ise kurum oluşumuna daha çabuk yapması ama yıllardır eski araçlar kullanıyordu bişey olduğuda yoktu yeni araçların yakıt seçmesiyle sorunlara neden olmaya başladı, ama orda dizel olarak satılmışsa o araçlar bence bir problem yaratıcağını sanmam, Türkiyede kullanıcaksanız euro dizel kullanırsınız bir sorun çıkarmaz size, en kötü enjektörleri değiştirirsiniz, yada tamir ettirisiniz.

    Söyledikleriniz normal dizelin yeni motorlarda vereceği zararın sebebi. Eurodizel normları gelmeden önce yapılan motorlarda bu sülfürik asit sebebi ile motorlarda tolerans fazla idi. Motor rektifiye ederek daha büyük pistonlarla yenilenebiliyordu. Şimdiki motorlarda böyle bir tolerans yok, onun içinde ciddi tamir masrafları çıkarır normal motorin kullanmak.
    Suudi Arabistanda bir arkadaşım ülkede sadece normal motorin olduğunu bilmeden ithal edilmiş ve sahibinin ucuz fiyata elden çıkarmak istediği bir Audi A8L V10 dizel arabayı aldı ama kısa zamanda arabanın motoru ciddi tamir masrafı çıkardı. Türkiye'ye ithal için yaşı tutmadığından hurdalığa ölü fiyatına sattı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pej

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur_gs_91

    Normal dizel kükürt oranı fazla oluyor ve yanma odasında sülfirik asit oluşmasına neden oluyor bu da motor yağının çabuk bozulmasına neden oluyor, diğer bir zararı ise kurum oluşumuna daha çabuk yapması ama yıllardır eski araçlar kullanıyordu bişey olduğuda yoktu yeni araçların yakıt seçmesiyle sorunlara neden olmaya başladı, ama orda dizel olarak satılmışsa o araçlar bence bir problem yaratıcağını sanmam, Türkiyede kullanıcaksanız euro dizel kullanırsınız bir sorun çıkarmaz size, en kötü enjektörleri değiştirirsiniz, yada tamir ettirisiniz.

    Söyledikleriniz normal dizelin yeni motorlarda vereceği zararın sebebi. Eurodizel normları gelmeden önce yapılan motorlarda bu sülfürik asit sebebi ile motorlarda tolerans fazla idi. Motor rektifiye ederek daha büyük pistonlarla yenilenebiliyordu. Şimdiki motorlarda böyle bir tolerans yok, onun içinde ciddi tamir masrafları çıkarır normal motorin kullanmak.
    Suudi Arabistanda bir arkadaşım ülkede sadece normal motorin olduğunu bilmeden ithal edilmiş ve sahibinin ucuz fiyata elden çıkarmak istediği bir Audi A8L V10 dizel arabayı aldı ama kısa zamanda arabanın motoru ciddi tamir masrafı çıkardı. Türkiye'ye ithal için yaşı tutmadığından hurdalığa ölü fiyatına sattı

    Eski araçlarda sorun olmuyor dimi hocam ? Bu euro dızelli motorlu arabalar hangı yılları kapsıyor 2008 w211 euro dızel mı normal dızel mı mesala bunu nasıl öğrenicem ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 12 Angry Men

    quote:

    Orijinalden alıntı: muradisdan

    yeni nesil araçların enjektör ve pompasına zarar verebilir onun dışında bi zararı olmaz. yüksek hacimli bi araçsa zarar verme ihtimali dahada düşer. eski araçlara hiçbi zararı yoktur hatta eski araçlar için normal mazot eurodan daha iyidir.

    Bir nebze içimi rahatlattı yorumunuz, pekı atıyorum euro 5 benzınlı arabaya euro 6 benzın dokulurse ne olur ? oyle bır ayrım var mı benzınlı arabalarda da ?

    benzinli motorlar daha seçici daha narin oluyor ama nekadar ne hasarı, verirmi vermezmi bilmiyorum açıkçası ne desem yalan.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 12 Angry Men

    quote:

    Orijinalden alıntı: muradisdan

    yeni nesil araçların enjektör ve pompasına zarar verebilir onun dışında bi zararı olmaz. yüksek hacimli bi araçsa zarar verme ihtimali dahada düşer. eski araçlara hiçbi zararı yoktur hatta eski araçlar için normal mazot eurodan daha iyidir.

    Bir nebze içimi rahatlattı yorumunuz, pekı atıyorum euro 5 benzınlı arabaya euro 6 benzın dokulurse ne olur ? oyle bır ayrım var mı benzınlı arabalarda da ?

    Euro 5 Euro 6 gibi normlar araçların egzozlarından çıkan co2 ve nox gazı değerlerinin limitlerini belirleyen sınırlandırmalardır.

    Yakıtın euro 6 sı euro 5 i olmaz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Quintana!

    quote:

    Orijinalden alıntı: 12 Angry Men

    quote:

    Orijinalden alıntı: muradisdan

    yeni nesil araçların enjektör ve pompasına zarar verebilir onun dışında bi zararı olmaz. yüksek hacimli bi araçsa zarar verme ihtimali dahada düşer. eski araçlara hiçbi zararı yoktur hatta eski araçlar için normal mazot eurodan daha iyidir.

    Bir nebze içimi rahatlattı yorumunuz, pekı atıyorum euro 5 benzınlı arabaya euro 6 benzın dokulurse ne olur ? oyle bır ayrım var mı benzınlı arabalarda da ?

    Euro 5 Euro 6 gibi normlar araçların egzozlarından çıkan co2 ve nox gazı değerlerinin limitlerini belirleyen sınırlandırmalardır.

    Yakıtın euro 6 sı euro 5 i olmaz

    Teşekkür ederim, öğrenmiş oldum.




  • Hiç birşey olmaz. 460.000 Km Focus 1.6 tdci kullanıyor en yakın arkadaşım . Aldığı yakıt 10 numara yağ . Kamyoncuların kullandıklarından. En ufak sorun yaşamadı ondan öncesinde 1.4 hdi 206 yı 300.000 kmye kadar kullandı. Daha öncesinde de 1.9 tdi bora kullandı 400.000 km kadar. Her daim uzun yola gider.. Depoya koyduğu şeyi sen 80 model dizel aracın olsa ona koymaya kıyamassın yani
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.