Şimdi Ara

Euro 6 ve üzeri motorların performansı dizgin mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
7
Cevap
0
Favori
502
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Malumunuz bu tip motorlar öncekilerden daha az zararlı egzoz gazı saldığı için bu derecelendirmelere kavuşuyor.. Peki bunu sağlarken motorun performansından çok ödün veriliyor mu? Mesela 160bg vadetse ve belli bir devirde bu gücü verse de aracın genel performansında hissedilir dizginleşme mi oluyor?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Dizel motorlardan bahsediyorsanız fark yok. Dpf gitti adblue geldi. Fark budur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Oyle bırsey yok arkadasım euro 6.2 benım arac pejo 1.5 lerdede artık euro 6.2 ye gectı ..
  • Araca göre değişiyor, bazı markalar dizeli bitireceği için yazılımdan kısarak emisyonları düşürdüler bazıları dizel geliştirmeye devam edecekleri için yatırım yaptılar ve güç kaybı yaşamadılar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evet
  • Çok değişken bir durumdan bahsediyorsunuz bu durum her marka, model, motor için ayrı aynı motoru kullanan aynı markanın iki aracı için dahi ayrı.

    Temel olarak aslında şu an euro normlarını sağlamak için birinci parametre motordan önce egzoz arıtma sistemleri. Motor zaten her zaman zorlanıyordu ancak motorun yetersiz geldiği kısımda ilave filtre ekliyorsunuz sürekli. Euro normu motorun değil bu sistemin bütününün sınıfını gösterir.

    Örneğin bazı optimizasyonlar yaptığınız aynı dizel motora önce egr geldi sonra dpf geldi, sonra LNT, sonra scr, şimdi ise çift scr geliyor.

    Şu anda dizel bir araç aldınız egr ile yanma odasında emisyonu bir miktar düşürdünüz devam etti LNT filtresinden geçirdiniz, sonra scr ile üzerine üre püskürttünüz ve bunu iki ayrı noktadan 2 kez yaptınız sonra ise dpften geçirdiniz. Motoru boşverin devamında bir kimya laboratuvarı var şu anda. Asıl endişelenmeniz gereken motordaki kayıptan ziyade sonrasındaki bu kompleks ve pahalı sistemlerin sorunları.

    Bazı motorlar için aslında euro normu arttığında motor üzerindeki yük dahi azalmış olabiliyor. Çünkü aynı motora euro 5 için verilen NOx sınırını sadece motoru optimize ederek sağlamaya çalışıp 180 değerine düşürmeye çalışırken euro 6ya geçtiğinizde 80e bu şekilde indiremiyor örneğin mecbur scr kullanıyorsunuz %90lık azalma ile birden değeri 12-13e indirdiğiniz zaman NOx için artık motora o denli yüklenmenize gerek kalmayabilir.

    Bunun için mesela euro 6 bir aracın scr sistemini iptal ettiğinizde aslında bu sistemin hiç uygulanmadığı euro 5 eski bir araçtan çok daha fazla çevreyi zehirliyor olabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 14 Şubat 2020; 0:19:44 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.