Şimdi Ara

Eski C Segment vs Yeni B Segment

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
10
Cevap
0
Favori
656
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba. 80000 TL civarında eski ama C segment otomobil almak mı mantıklı yoksa daha genç b segment almak mı ? Örneğin Astra H 2008-2009 model 1.3 CDTI modeli ve 2013-2014 model bir önceki kasa i20, Fiesta gibi modeller bu fiyat aralığında bulunabiliyor. Açıkçası 2.el dizel araçlar konusunda biraz temkinliyim çünkü dizel motorun benzinliye göre daha hassas olduğunu(enjektör, turbo vs) biliyorum. Ancak Astra H ile bahsettiğim b sınıfı modeller arasında da kalite ve yol tutuş anlamında ciddi farklar var. Yeni arabanın daha sorunsuz olması da başka bir avantajı tabi ki. Sizce yeni ama b segmenti mi eski ama C segmenti mi almak daha mantıklı ? Ayrıca bilgisi olanlar 2013-2014 model 1.2 i20 sense modeli hakkında yorum yaparsa sevinirim. Bu fiyat aralığında başka otomobil önerileriniz varsa yazabilirsiniz. Herkese yorumları için şimdiden teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Merhaba,
    araç alırken ilk önce belirlenmesi gereken maddeler vardır.
    1- bütçe
    2- kullanım amacı

    Kullanım amacının içinde bir sürü madde vardır, iş, aile, uzun yol, yakıt vs.

    o manada ihtiyaçlarınızı belirlemeniz gerekiyor.
    eğer siz bekar veya yeni evli ve çocuğunuz yok ise B segment işinizi fazlasıyla görecektir.
    eğer kalabalık ailesiniz 4 birey gibi. fiesta i20 size küçük gelecektir ve C segment daha mantıklıdır.

    birde dizelde enjektör turbo 10 bin'de bir revize isteyen parçalar değildir. ortalama 150 bin'de revize görseler, yılda 10bin km yapan biri için bu 15 sene demek. ki bakımları düzenliyse bu süreç uzayabilir de.

    ben 2 tane b ve 2 tane c segment araç kullandım. kullanım amaçlarına göre ikisinden de memnun kaldım, ama ortalam bir C segmenti, B segmente tercih ederim. 2013 fiesta yerine 2010 focus bence daha mantıklı,

    dediğim gibi kullanım amacınızı belirleyin gerisi gelecektir.




  • Yeni her zaman yenidir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Senkei

    Merhaba,
    araç alırken ilk önce belirlenmesi gereken maddeler vardır.
    1- bütçe
    2- kullanım amacı

    Kullanım amacının içinde bir sürü madde vardır, iş, aile, uzun yol, yakıt vs.

    o manada ihtiyaçlarınızı belirlemeniz gerekiyor.
    eğer siz bekar veya yeni evli ve çocuğunuz yok ise B segment işinizi fazlasıyla görecektir.
    eğer kalabalık ailesiniz 4 birey gibi. fiesta i20 size küçük gelecektir ve C segment daha mantıklıdır.

    birde dizelde enjektör turbo 10 bin'de bir revize isteyen parçalar değildir. ortalama 150 bin'de revize görseler, yılda 10bin km yapan biri için bu 15 sene demek. ki bakımları düzenliyse bu süreç uzayabilir de.

    ben 2 tane b ve 2 tane c segment araç kullandım. kullanım amaçlarına göre ikisinden de memnun kaldım, ama ortalam bir C segmenti, B segmente tercih ederim. 2013 fiesta yerine 2010 focus bence daha mantıklı,

    dediğim gibi kullanım amacınızı belirleyin gerisi gelecektir.
    soyledıklerınıze katılmıyorum kullanım amacından zıyade bu şartlarda araçlar bir nevi altın dovız gibi yatırım amacı olarakta kullanıcısına hıtap etmelı sıraladıgınız ıkı madde de kullanıcı ıcın en onemlı 3.bir şık eksık ornek olarak atıyorum aracı alacak arkadaş c segment mazda 3 alıp yıllarca gule oynaya sorunsuz kullanabılır ama yasadıgı ılk zorluk ve sıkıntıda elden cıkarmak ıstedıgınde oluşacak deger kaybı veya deger artısıyla kıyaslandıgında alabılecegı en yuksek model yıl olarak konusuyorum dusuk km kazasız tramersız boyasız bır araç ona daha cok fayda/malıyet getırısı saglar yanı mazda 3 siz gidip 80000 tl alırsınız almaya ama ben fiesta polo i20 gibi yuksek model b segmenti dahi olsa alabılecegım en yeni araçlara yonelırım bu piyasa şartlarında dıyorum bakın 10 yıl once olsa dedıklerınızde haklısınız derdım şu an cebınde parası olanlar sıfır araç alamıyor en yakın 6 ay 1 yıl gibi bekleme surelerınden bahsedılıyor siz kullanım amacını oncelık olarak soylemışsınız 4 kişi degil 5 kısıde olsa arkadaş sıgacak b segmenti eldekı parasıyla aldıgı fıesta i20 ye sorun etmeyecek sabır gosterecek cunku bu iş artık konfor bütçe kullanım amacından çıktı başka bir şeye döndü malesef




  • benim size tavsiyem sakın heyecan macera aramayın kafanızdada öyle sıralama kıyaslama amaç vs gibi üstteki arkadaşın yazdığı şeylere bel bağlamayın alabileceğiniz en yüksek model ve temiz araç için eldeki bütçenizi zorlayın evet gerçekten yeni her zaman yenidir astra h kasa alıp 2010 model 10 yaşındakı arabayla cıkabılecek oluşacak sorunlar tabıkı 2014-2015 polo fiesta c3 gibi b sınıfı araçlara nazaran daha malıyetlı ve sizi sıkıntıya sokabılecek durumlar ortaya cıkarabılır yurutme malıyetı en kolay pıyasası hızlı araçlara yonelin yoksa bende isterim lancia alfa mazda bravo gibi kıymeti değeri bilinmeyen araçlar tavsiye etmeyi ama işte bunu aracınızı satılığa koyarken hele de aciliyetiniz olursa anlarsınız
  • ben yapmadığım birşeyi buraya yazmadım. kendimde 2013 fiesta vardı 1.5 tdci. ve ekim sonunda sattım sonra gittim 2010 model Auris elegant aldım. ve kesinlikle pişman olmadım. iyi ki almışım dediğim bir çok unsur ile karşılaştım.
    en barizi araç içi ferahlık. rahat rahat seyahat etme vs vs.
    ben şahsi görüşlerimi yazdım dediğim gibi herkesin kullanım amacı farklı olabilir. arada sonuçta 10-15 yaş yok.
    2-3 yaşın çok problem olacağını düşünmedim. ve bu yolda hareket ettim. benim felsefem bu şekilde. başkaları da başka şekilde düşünebilir.
  • b segmentle yola çıktığımda ne kadar yeni olursa olsun memnun etmiyor, sınıf farkı çok net hissediliyor
    bu sebeple 2012 model C sınıfı araçla devam ediyorum
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Melikşah_38

    b segmentle yola çıktığımda ne kadar yeni olursa olsun memnun etmiyor, sınıf farkı çok net hissediliyor
    bu sebeple 2012 model C sınıfı araçla devam ediyorum
    2015 1.4 crdi i20 ile kendi aracım şehirlerarası yolculukta 1.3 multijet egea sedan şirket aracıyla şehirlerarası yolculuk arasında ikiside aynı yıl biri b diğeri c segmenti olmasına rağmen yinede i20 6 ileri olmasından dolayı ben şahsen kendi aracımla b segmenti yani daha konforlu daha rahat yolculuk ediyorum egea ile 110 da 2500-2700 devir cevırıyor i20 ile 6.viteste 115 te 2000 devir bu aradaki motor devir sesi bile sizi daha rahat hissettiriyor emin olun yani dediğiniz gibi öyle çok net hissedilen bir durum yok araç var araç var ama tabiki şimdi bi punto ile bi jetta focus astra uzun yolda aynı olmaz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Senkei

    ben yapmadığım birşeyi buraya yazmadım. kendimde 2013 fiesta vardı 1.5 tdci. ve ekim sonunda sattım sonra gittim 2010 model Auris elegant aldım. ve kesinlikle pişman olmadım. iyi ki almışım dediğim bir çok unsur ile karşılaştım.
    en barizi araç içi ferahlık. rahat rahat seyahat etme vs vs.
    ben şahsi görüşlerimi yazdım dediğim gibi herkesin kullanım amacı farklı olabilir. arada sonuçta 10-15 yaş yok.
    2-3 yaşın çok problem olacağını düşünmedim. ve bu yolda hareket ettim. benim felsefem bu şekilde. başkaları da başka şekilde düşünebilir.
    herkesin kendi görüşü haklısınız ben bırakın 2-3 yılı 1 yılı bile önemserim düşünün kendi aracınızı hiç kullanmayın 1 yıl kapıda yatırın 1 yılda motor bloğu kaporta gorunmeyen aksam rijit alanlar nasıl korozyon bağlıyor o yuzden yeni her zaman yenidir diyoruz işte kazasız belasız iyi günlerde kullanın




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.