Şimdi Ara

EN İYİ HAFİF TİCARİ, FORD TOURNEO CONNECT... (12. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
474
Cevap
1
Favori
48.285
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Boşver yahu nazarlık olsun, bu araçların tampnları çok çıkık, ben de iki yerini vurdum beton mantarlara. Ama tampon gereksiz çıkık, geçen gün uzun yola gittim, baktım arabanın burnu Edremit'te, ben hala Balıkesir'deyim.

    quote:

    Orijinalden alıntı: sadık_57

    ön tamponu duran arabaya vurdum (aklım nerdeyse)çizildi rütüşlatcaz artık

     EN İYİ HAFİF TİCARİ, FORD TOURNEO CONNECT...





  • Dur gitme, senin muhabbetini çok seviyoruz biz. Şimdi söyle bakalım Bursa - Balıkesir arasında güzel bir lokanta var mı? Ama çoluk çocuk gireceğiz, ona göre söyle. Her seferinde Susurluk Yasa tesislerinde duruyorum, artık tostla çiğbörek sıkıntı vermeye başladı.

    quote:

    Orijinalden alıntı: BmCpRo827

    quote:

    Orijinalden alıntı: Redmilk
    Lütfen canımın içi sen kendini suçlu hissetme herzaman başımızın üzerinde yerin var.O yüzden sen canını sıkma.
    SEVGİLERİMLE.

    Eyvallah ağabey...
    quote:

    Orijinalden alıntı: Redmilk

    BmCpRo827@
    İnternete çok takılırsan km azolur tabii.


    Keyfe keder çalışınca böyle oluyor.

    Ama boşver, kendi işinin başında olup da öğlen 12'de kalkmak bile ayrı birşey.
    Ha, yollarda olduğun zaman bazen anca sabah uyuyabiliyorsun ama bu meslek öyle bir illet ki, bırakamıyorsun.

    Başka meslek dalında çalışan birisinin meslek değiştirmesi kolaydır fakat şoför olan adamın meslek değiştirmesi biraz sancılıdır. Kolay kolay başka mesleklere alışamazsın. Çünkü şoförken o tempoya, koşuşturmaya alışıyorsun. Kamyonunla uğraşmak, kamyoncu lokantalarının bahçesine kamyonunu çekip de kamyonunun karşısında, kamyonuna baka baka yemeğini yemek insana keyif veriyor.

    Neyse; kamyoncu mekanına çevirdim burasını, ben yerime gidiyorum.





  • Ben de Mr Muscle mutfak ürününü tavsiye ediyorum, bulaşık süngerine sıkıp sürüyorsun, üzerinden nemli bir bez geçiyorsun pırıl pırıl oluyor. Tabi Sonax güzel ürün ama maddi durumu iyi olanlar için, sosyetik yani!!!

    quote:

    Orijinalden alıntı: Redmilk

    quote:

    Orijinalden alıntı: sadık_57

    arkadaşlar birde bizim iç bej rengi olduğundan özellikle kapı plastikleri bagaj çok kirleniyor nasıl temizleriz kiri siliyorum bezle olmuyor...

    Sonax'ın bu ürününü hararetle tavsiye ederim..

     EN İYİ HAFİF TİCARİ, FORD TOURNEO CONNECT...





  • Dostum, saygıyadeğer Mehmet Abimiz, değerli zamanından ayıracak da gidip bakacağız. Allah büyük, yaz var kış var...

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurkamil

    wkwwlwig
    4 Tane hoparlör, 1 tane 4 çıkışlı anfi( hoparlör ve bassı kaldıracak kadar), 1 tanede küçük bi bass(400-500 watt) bence senin işini görür ve tatminde eder, eskiye göre kalite 3 kat artar...
    Son zamanlardakı fiyatlardan haberim yok ama böyle bi sistem en fazla 500 tl'ye halledilmesi lazım (ürünlerin hepsini bilindik marka almazsan)

  • Uğur kardeşim, iki aracın teknik verileri incelendiği zaman:

    Albea'nın kullandığı Multijet motor 70PS güç, 180Nm tork üretiyor, 0-100km/h hızlanması 14.5 sn, araç ağırlığı 1085kg,

    Connect için konuşursak, TDCi motor 75PS güç, 175Nm tork üretiyor, 0-100km/h hızlanması 18,5sn, araç ağırlığı yazmasa da 1400-1500kg civarında diye biliyorum.

    Bu bilgiler ışığında eşdeğer iki sürücünün kullandığı bu iki araçtan Albea'nın çok daha seri olacağı muhakkak, sen bugüne kadar kafa kafaya kalkış yapabildiysen, bu senin Albea sürücüsünden daha aracına hakim olduğunu gösterir.

    İşi daha teknik boyuta dökecek olursak, Güç/Ağırlık ve tork ağırlık oranları :

    Albea için : 15,5kg/HP, 6kg/Nm
    Connect için(1400kg ağırlık) : 18,5kg/HP, 8kg/Nm

    olarak çıkıyor. Kaldı ki senin aracının yüksek yapısının virajlarda savrulmaya daha müsait oluşundan, virajlara Albea kadar hız taşıyamadığın da muhakkak. Bir diğer husus ise 1.3 lt motorun iç ataletinin daha düşük olması nedeni ile daha hızlı devirlendiği de bir gerçek.

    Uzun açıklama için kusura bakma, umarım yardımı olmuştur.

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurkamil

    Bugün köye giderken önümde 1 tane fiat albea vardı(80 ps sanırım) normalde ışıklardan kalkışta veya uzun yolda rahatlıkla geçtigim sürücüsüne görede kafa kafaya gittigim bi araç ama köy yolunda(sık sık viraj var) genelde 3. vites ara sırada 2. viteste gitmek gerekiyor, sınırları biraz zorlasamda bi türlü yetişemedim aksine mesafe gittikçe açıldı...

    Aracın hafif olusu ve 5 ps fark oluşundan kaynaklandı sanım, virajda yavaşlayıp viraj çıkışında benden daha seri hızlanıyor olmasıl azım, 5 ps far ve daha hafif + yeni, nesil multijet motor...




  • Kaptan, arkadaşının aracı hayırlı olsun, Allah kaza bela vermesin. Ancak ben olsam yine de 90PS tercih ederdim. İki araç arasında 1500TL gibi bir fiyat farkı var, bunun karşılığında 15PS ekstra güç, ve daha önemlisi 45Nm ekstra tork alıyorsun. Aracı götürenin(sürükleyen) esas olarak tork olduğunu, büyük ticari araç kullanıcısı olarak benden çok daha iyi biliyorsun. Bizimki gibi ağır araçlarda tork fazlası her zaman avantaj bence.

    Mazot ışığının erken, hele de 45TL mazot varken yanması çok ilginç, hatta arıza belirtisi bence, ben ışık yandıktan sonra maksimum 145TL mazot alabiliyorum, 45 TL ye göstergenin 1/3 seviyesine çıkması lazım, bence kontrol ettirmesinde fayda var, şamandırada bir sıkıntı olabilir.

    quote:

    Orijinalden alıntı: BmCpRo827

    Büfeci Ahmet abim 0 km FORD CONNECT 75 PS TDCI almış.
    Dün akşam fotoğraflarını çektim. Araç daha 185 km'de idi.

    Sizlerden kaptığım bilgiler sonucunda kafasındaki soruları cevapladım.
    "Bunun mazot ışığı erken yanıyor yav" dedi, ben de "Bunlarda öyle abi" dedim. TDDI ile TDCI arasındaki farkı söyledim.
    İlk başta 90'lık alacakmış fakat yeni nesil TDCI 75'liklerin 90'lıklardan öyle çok fazla farkı olmadığını söyledim. O da daha önce 90'lık kullanan bir arkadaşına sormuş, dediğimi teyit etti.

    Faydalı oldunuz yani.

    Fotoğrafları makineden attığım zaman sizlerle paylaşacağım.





  • Abi çok emin olmamakla birlikte bizim araçlarda da Commonrail püskürtme olduğunu sanıyorum. Yanlışsam düzeltiniz.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Redmilk


    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurkamil

    Bugün köye giderken önümde 1 tane fiat albea vardı(80 ps sanırım) normalde ışıklardan kalkışta veya uzun yolda rahatlıkla geçtigim sürücüsüne görede kafa kafaya gittigim bi araç ama köy yolunda(sık sık viraj var) genelde 3. vites ara sırada 2. viteste gitmek gerekiyor, sınırları biraz zorlasamda bi türlü yetişemedim aksine mesafe gittikçe açıldı...

    Aracın hafif olusu ve 5 ps fark oluşundan kaynaklandı sanım, virajda yavaşlayıp viraj çıkışında benden daha seri hızlanıyor olmasıl azım, 5 ps far ve daha hafif + yeni, nesil multijet motor...

    Uğur yeni nesil multijet + coming rail,bizim araçlarda mevcut elektronik püskürtme..O araçlar bizim araçlardan 300 veya 400 kg daha hafif.




  • 680km???? Abi 580 olmasın o? Ben geçen hafta uzun yola gittim biliyorsun, buna rağmen 650km de yandı ışık. Kaldı ki depo 50lt diye biliyorum, ortalama 7.5lt/100km yaksan tamamını bitirmen lazım ki 660km gitsin. Diğer bir husus da BMC ile ilgili, BMC lerde gösterge tablosu opsiyonelmiş diye duydum ben!!!

    quote:

    Orijinalden alıntı: Redmilk


    quote:

    Orijinalden alıntı: BmCpRo827

    Büfeci Ahmet abim 0 km FORD CONNECT 75 PS TDCI almış.
    Dün akşam fotoğraflarını çektim. Araç daha 185 km'de idi.

    Sizlerden kaptığım bilgiler sonucunda kafasındaki soruları cevapladım.
    "Bunun mazot ışığı erken yanıyor yav" dedi, ben de "Bunlarda öyle abi" dedim. TDDI ile TDCI arasındaki farkı söyledim.
    İlk başta 90'lık alacakmış fakat yeni nesil TDCI 75'liklerin 90'lıklardan öyle çok fazla farkı olmadığını söyledim. O da daha önce 90'lık kullanan bir arkadaşına sormuş, dediğimi teyit etti.

    Faydalı oldunuz yani.

    Fotoğrafları makineden attığım zaman sizlerle paylaşacağım.


    Allah allah bu bmc'mi mazot ışığı çabuk yansın benim araçta 680 km'de yanıyor,sonderece kısa mesafede kullanmama rağmen..




  • Araçların depolarında yaklaşık 3lt kadar yakıt oluyor Uğur, senin şanssızlığın benzincinin uzak olması sanırım. Tırda çalınma falan diye birşey yok, kaldı ki plakasız, ruhsatsız bir araç çalındığında hiç bir işe yaramaz, ayrıca araçların anahtarları tır beraberinde gitmiyor. Hesabı şu şekilde yapabilirsin :

    Türkiye'de toplam otomobil ve hafif ticari araç satışı yıllık 400000Adet civarında, bu araçların herbirinin deposuna 2lt fazla yakıt koyduklarını düşünelim, bu yaklaşık 800ton/yıl, ortalama 3,25TL/lt(benzin-mazot ortalaması) düşünürsek, 2.600.00 TL eder, satışlara vurduğun zaman Otosan için ortalama 500.000TL/yıl ekstra maliyet çıkartır. İyi para, ve tamamen gereksiz bir masraf fabrika için.

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurkamil


    quote:

    Orijinalden alıntı: BmCpRo827

    Tam benzinliğe girmiş, arabanın mazotu bitmiş. Plazada tam benzinliğe gidecek kadar mazot koymuşlar.


    Benzinci mesafesini neye göre baz alıyorlar peki? Benimkisi ope'te 3 km kala yolda bırakmıştı beni(ilk connect'im benzinciye kadar gitmişti sorunsuz)

    Bu durumu sorduğumdada tırda arabalar çalınırsa fazla uzaklaşamasınlar diye az mazot koyuyorlar demişlerdi...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wkwwlwig


    Uğur kardeşim, iki aracın teknik verileri incelendiği zaman:

    Albea'nın kullandığı Multijet motor 70PS güç, 180Nm tork üretiyor, 0-100km/h hızlanması 14.5 sn, araç ağırlığı 1085kg,

    Connect için konuşursak, TDCi motor 75PS güç, 175Nm tork üretiyor, 0-100km/h hızlanması 18,5sn, araç ağırlığı yazmasa da 1400-1500kg civarında diye biliyorum.

    Bu bilgiler ışığında eşdeğer iki sürücünün kullandığı bu iki araçtan Albea'nın çok daha seri olacağı muhakkak, sen bugüne kadar kafa kafaya kalkış yapabildiysen, bu senin Albea sürücüsünden daha aracına hakim olduğunu gösterir.

    İşi daha teknik boyuta dökecek olursak, Güç/Ağırlık ve tork ağırlık oranları :

    Albea için : 15,5kg/HP, 6kg/Nm
    Connect için(1400kg ağırlık) : 18,5kg/HP, 8kg/Nm

    olarak çıkıyor. Kaldı ki senin aracının yüksek yapısının virajlarda savrulmaya daha müsait oluşundan, virajlara Albea kadar hız taşıyamadığın da muhakkak. Bir diğer husus ise 1.3 lt motorun iç ataletinin daha düşük olması nedeni ile daha hızlı devirlendiği de bir gerçek.

    Uzun açıklama için kusura bakma, umarım yardımı olmuştur.

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurkamil

    Bugün köye giderken önümde 1 tane fiat albea vardı(80 ps sanırım) normalde ışıklardan kalkışta veya uzun yolda rahatlıkla geçtigim sürücüsüne görede kafa kafaya gittigim bi araç ama köy yolunda(sık sık viraj var) genelde 3. vites ara sırada 2. viteste gitmek gerekiyor, sınırları biraz zorlasamda bi türlü yetişemedim aksine mesafe gittikçe açıldı...

    Aracın hafif olusu ve 5 ps fark oluşundan kaynaklandı sanım, virajda yavaşlayıp viraj çıkışında benden daha seri hızlanıyor olmasıl azım, 5 ps far ve daha hafif + yeni, nesil multijet motor...


    Motor ve ağırlık olarak fark var ama fazla değil sürücü faktörü ile kapatılır ama hafif ticar ile binek farkı sık virazlarda anlaşılıyor belli bi noktadan sonra ticariyi zorlayamıyorsun virajda...

    Teknik ve ayrıntılı bilgi için tşkler...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wkwwlwig


    Araçların depolarında yaklaşık 3lt kadar yakıt oluyor Uğur, senin şanssızlığın benzincinin uzak olması sanırım. Tırda çalınma falan diye birşey yok, kaldı ki plakasız, ruhsatsız bir araç çalındığında hiç bir işe yaramaz, ayrıca araçların anahtarları tır beraberinde gitmiyor. Hesabı şu şekilde yapabilirsin :

    Türkiye'de toplam otomobil ve hafif ticari araç satışı yıllık 400000Adet civarında, bu araçların herbirinin deposuna 2lt fazla yakıt koyduklarını düşünelim, bu yaklaşık 800ton/yıl, ortalama 3,25TL/lt(benzin-mazot ortalaması) düşünürsek, 2.600.00 TL eder, satışlara vurduğun zaman Otosan için ortalama 500.000TL/yıl ekstra maliyet çıkartır. İyi para, ve tamamen gereksiz bir masraf fabrika için.

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurkamil


    quote:

    Orijinalden alıntı: BmCpRo827

    Tam benzinliğe girmiş, arabanın mazotu bitmiş. Plazada tam benzinliğe gidecek kadar mazot koymuşlar.


    Benzinci mesafesini neye göre baz alıyorlar peki? Benimkisi ope'te 3 km kala yolda bırakmıştı beni(ilk connect'im benzinciye kadar gitmişti sorunsuz)

    Bu durumu sorduğumdada tırda arabalar çalınırsa fazla uzaklaşamasınlar diye az mazot koyuyorlar demişlerdi...


    Normalde rahatlıkla gidiyordu can abi ama benım araç showroom'da duruyordu ve tırdan indikten sonra üst kattaki oto parka çıkartıldı daha sonra alt kattakı servise indirildi(aksesuarlar takıldı) ondan sonra showroom'a götürüldü ben aracı aldıgımdada plakalar yapıştırılması için alt kattakı bölümüne indirildi yani bayide kısa mesafede biraz fazla gezdi o nedenle mazot sorun çıkarttı, babamı uyarmıştı görevliler zaten mazot sorun çıkartabilir bidonla mazot getirirseniz iyi olur diye ama babam diğeri sorun çıkarmadı buda çıkarmaz herhande dedi o nedenle almadı...

    0 Araba almaya 1 bidon mazotlama gidilir




  • Dostum, fazla fark yok dediğin 0-100km/h hızlanmada 4 saniye, unutma ki Lamborghini Gallardo modelinde 0-100km/h hızlanmayı 0,2sn düşürmek için aracın gücünü 40PS arttırıp, ağırlığını 100kg düşürmeleri gerekti. Tabi ki bu çok uç bir örnek, ama 4 saniye çok ciddi bir rakam.

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurkamil


    quote:

    Orijinalden alıntı: wkwwlwig


    Uğur kardeşim, iki aracın teknik verileri incelendiği zaman:

    Albea'nın kullandığı Multijet motor 70PS güç, 180Nm tork üretiyor, 0-100km/h hızlanması 14.5 sn, araç ağırlığı 1085kg,

    Connect için konuşursak, TDCi motor 75PS güç, 175Nm tork üretiyor, 0-100km/h hızlanması 18,5sn, araç ağırlığı yazmasa da 1400-1500kg civarında diye biliyorum.

    Bu bilgiler ışığında eşdeğer iki sürücünün kullandığı bu iki araçtan Albea'nın çok daha seri olacağı muhakkak, sen bugüne kadar kafa kafaya kalkış yapabildiysen, bu senin Albea sürücüsünden daha aracına hakim olduğunu gösterir.

    İşi daha teknik boyuta dökecek olursak, Güç/Ağırlık ve tork ağırlık oranları :

    Albea için : 15,5kg/HP, 6kg/Nm
    Connect için(1400kg ağırlık) : 18,5kg/HP, 8kg/Nm

    olarak çıkıyor. Kaldı ki senin aracının yüksek yapısının virajlarda savrulmaya daha müsait oluşundan, virajlara Albea kadar hız taşıyamadığın da muhakkak. Bir diğer husus ise 1.3 lt motorun iç ataletinin daha düşük olması nedeni ile daha hızlı devirlendiği de bir gerçek.

    Uzun açıklama için kusura bakma, umarım yardımı olmuştur.

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurkamil

    Bugün köye giderken önümde 1 tane fiat albea vardı(80 ps sanırım) normalde ışıklardan kalkışta veya uzun yolda rahatlıkla geçtigim sürücüsüne görede kafa kafaya gittigim bi araç ama köy yolunda(sık sık viraj var) genelde 3. vites ara sırada 2. viteste gitmek gerekiyor, sınırları biraz zorlasamda bi türlü yetişemedim aksine mesafe gittikçe açıldı...

    Aracın hafif olusu ve 5 ps fark oluşundan kaynaklandı sanım, virajda yavaşlayıp viraj çıkışında benden daha seri hızlanıyor olmasıl azım, 5 ps far ve daha hafif + yeni, nesil multijet motor...


    Motor ve ağırlık olarak fark var ama fazla değil sürücü faktörü ile kapatılır ama hafif ticar ile binek farkı sık virazlarda anlaşılıyor belli bi noktadan sonra ticariyi zorlayamıyorsun virajda...

    Teknik ve ayrıntılı bilgi için tşkler...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wkwwlwig

    Dostum, fazla fark yok dediğin 0-100km/h hızlanmada 4 saniye, unutma ki Lamborghini Gallardo modelinde 0-100km/h hızlanmayı 0,2sn düşürmek için aracın gücünü 40PS arttırıp, ağırlığını 100kg düşürmeleri gerekti. Tabi ki bu çok uç bir örnek, ama 4 saniye çok ciddi bir rakam.


    albea hakkında bilgim yok ama connect'le devirli kalkıp vites değişimlerini yüksek devirde yapmak şartı ile 18,5 sn olan 0-100'u 16-17 sn'de tamamlamak mümkün ama göstergede hız normalin az üstünde görünüyor testlerde farklı hız ölçer kullanılarak 18,5 sn hesaplanmışsa bilemiycem...

    Lamborghini farklı bi durum can abi belli bi güç ve ağırlıktan sonra aracın 0-100 hızlanmasını düşürmek için baya bi değişiklik yapmak gerekiyor, örnek vermek gerekirse connect'in gücünü 40 ps artır ağırlıgınıda 100 kg düşür 2 sn değil 6-7 sn erken olur(örnek 110 ps ile 75 ps farkı)...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wkwwlwig


    Abi çok emin olmamakla birlikte bizim araçlarda da Commonrail püskürtme olduğunu sanıyorum. Yanlışsam düzeltiniz.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Redmilk


    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurkamil

    Bugün köye giderken önümde 1 tane fiat albea vardı(80 ps sanırım) normalde ışıklardan kalkışta veya uzun yolda rahatlıkla geçtigim sürücüsüne görede kafa kafaya gittigim bi araç ama köy yolunda(sık sık viraj var) genelde 3. vites ara sırada 2. viteste gitmek gerekiyor, sınırları biraz zorlasamda bi türlü yetişemedim aksine mesafe gittikçe açıldı...

    Aracın hafif olusu ve 5 ps fark oluşundan kaynaklandı sanım, virajda yavaşlayıp viraj çıkışında benden daha seri hızlanıyor olmasıl azım, 5 ps far ve daha hafif + yeni, nesil multijet motor...

    Uğur yeni nesil multijet + coming rail,bizim araçlarda mevcut elektronik püskürtme..O araçlar bizim araçlardan 300 veya 400 kg daha hafif.


    Common rail
    From Wikipedia, the free encyclopediaJump to: navigation, search
    "HDi" redirects here. For the interactive format, see HDi (interactivity).
    "DCi" redirects here. For other uses, see DCI.
    Common rail direct fuel injection is a modern variant of direct fuel injection system for petrol and diesel engines.


    Common rail fuel injectorOn diesel engines, it features a high-pressure (over 1,000 bar/15,000 psi) fuel rail feeding individual solenoid valves, as opposed to low-pressure fuel pump feeding unit injectors (Pumpe Düse or pump nozzles). Third-generation common rail diesels now feature piezoelectric injectors for increased precision, with fuel pressures up to 1,800 bar/26,000 psi.

    In gasoline engines, it is utilised in gasoline direct injection engine technology.
    Evet,doğrucu davut..
    Bugün gel oparlörler için gidelim(kışı bekleme)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Redmilk

    Bugün gel oparlörler için gidelim(kışı bekleme)

    Öyle hoparlörle olmaz o isler, bence küçükte olsa bi sistem şart.
    Ses seviyesi ve kalitesi artar en önemliside bas sesini daha hoş duyar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ugurkamil -- 19 Temmuz 2010; 12:48:39 >
  • Şuana kadar bindigim araçlarda ençok standar müzik sistemi hoşuma giden araç toyota auris oldu, sanki 700-800 tl'lik bi sistem varmış gibi kaliteliydi bas seside birçok kişiyi tatmin edecek seviyedeydi...

    Onun dışında bikaç daha lüks araca bindim ama müzik sistemini test etme fırsatım olmadı...
  • Evet haklısın tabi, Lamborghini uç bir örnekti söylediğim gibi, ama dediğin güç arttırımı ve ağırlık tasarrufu ile bile 6-7 sn aşağı çekmek güç, bu arada neden chip tuning gibi bir işlem düşünmüyorsun? Motorun az km de, garanti süren dolmuş, chip fiyatları da epey aşağı düşmüş, mantıklı olabilir.

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurkamil


    quote:

    Orijinalden alıntı: wkwwlwig

    Dostum, fazla fark yok dediğin 0-100km/h hızlanmada 4 saniye, unutma ki Lamborghini Gallardo modelinde 0-100km/h hızlanmayı 0,2sn düşürmek için aracın gücünü 40PS arttırıp, ağırlığını 100kg düşürmeleri gerekti. Tabi ki bu çok uç bir örnek, ama 4 saniye çok ciddi bir rakam.


    albea hakkında bilgim yok ama connect'le devirli kalkıp vites değişimlerini yüksek devirde yapmak şartı ile 18,5 sn olan 0-100'u 16-17 sn'de tamamlamak mümkün ama göstergede hız normalin az üstünde görünüyor testlerde farklı hız ölçer kullanılarak 18,5 sn hesaplanmışsa bilemiycem...

    Lamborghini farklı bi durum can abi belli bi güç ve ağırlıktan sonra aracın 0-100 hızlanmasını düşürmek için baya bi değişiklik yapmak gerekiyor, örnek vermek gerekirse connect'in gücünü 40 ps artır ağırlıgınıda 100 kg düşür 2 sn değil 6-7 sn erken olur(örnek 110 ps ile 75 ps farkı)...




  • Senin kaynak biraz geri kalmış, son nesil common rail motorlar, piezoelektrik kontrollü enjektörler sayesinde 2000Bar basıncın üzerine çıkıp, bir ateşleme zamanında 3-5 püskürtme yapabiliyorlar.

    Kolanlar için geleyim ama hangi arabayla? Araba kardeşimde, Bursa'dan bugün dönecek.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Redmilk


    quote:

    Orijinalden alıntı: wkwwlwig


    Abi çok emin olmamakla birlikte bizim araçlarda da Commonrail püskürtme olduğunu sanıyorum. Yanlışsam düzeltiniz.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Redmilk


    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurkamil

    Bugün köye giderken önümde 1 tane fiat albea vardı(80 ps sanırım) normalde ışıklardan kalkışta veya uzun yolda rahatlıkla geçtigim sürücüsüne görede kafa kafaya gittigim bi araç ama köy yolunda(sık sık viraj var) genelde 3. vites ara sırada 2. viteste gitmek gerekiyor, sınırları biraz zorlasamda bi türlü yetişemedim aksine mesafe gittikçe açıldı...

    Aracın hafif olusu ve 5 ps fark oluşundan kaynaklandı sanım, virajda yavaşlayıp viraj çıkışında benden daha seri hızlanıyor olmasıl azım, 5 ps far ve daha hafif + yeni, nesil multijet motor...

    Uğur yeni nesil multijet + coming rail,bizim araçlarda mevcut elektronik püskürtme..O araçlar bizim araçlardan 300 veya 400 kg daha hafif.


    Common rail
    From Wikipedia, the free encyclopediaJump to: navigation, search
    "HDi" redirects here. For the interactive format, see HDi (interactivity).
    "DCi" redirects here. For other uses, see DCI.
    Common rail direct fuel injection is a modern variant of direct fuel injection system for petrol and diesel engines.


    Common rail fuel injectorOn diesel engines, it features a high-pressure (over 1,000 bar/15,000 psi) fuel rail feeding individual solenoid valves, as opposed to low-pressure fuel pump feeding unit injectors (Pumpe Düse or pump nozzles). Third-generation common rail diesels now feature piezoelectric injectors for increased precision, with fuel pressures up to 1,800 bar/26,000 psi.

    In gasoline engines, it is utilised in gasoline direct injection engine technology.
    Evet,doğrucu davut..
    Bugün gel oparlörler için gidelim(kışı bekleme)




  • Yok Uğur Abi, sistem falan yapmayacağım vazgeçtim, şimdilik Mehmet Abi'nin kolonları (hoparlör anlamında, yanlış anlaşılmasın) bana yeter. Farklı düşüncelere sahibim, hen an her şey olabilir.

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurkamil

    quote:

    Orijinalden alıntı: Redmilk

    Bugün gel oparlörler için gidelim(kışı bekleme)

    Öyle hoparlörle olmaz o isler, bence küçükte olsa bi sistem şart.
    Ses seviyesi ve kalitesi artar en önemliside bas sesini daha hoş duyar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wkwwlwig


    Evet haklısın tabi, Lamborghini uç bir örnekti söylediğim gibi, ama dediğin güç arttırımı ve ağırlık tasarrufu ile bile 6-7 sn aşağı çekmek güç, bu arada neden chip tuning gibi bir işlem düşünmüyorsun? Motorun az km de, garanti süren dolmuş, chip fiyatları da epey aşağı düşmüş, mantıklı olabilir.


    Burda veya yakın cevrede güvenebilcegim deneyimli(daha önce connect'e bikaçkez uygulama yapan) yok...

    DH'da üyeligi olan chip tuning işi yapan kişi ile görüştüm istersen ben burdan gerekli şeyleri gönderiyim sen gerekli işlemi yap vs dedi bende istemedim...

    Burda güvenebilcegim birini bulursam yada connect'imle yolum istanbula düşerse yaptırırm(ben sordugumda 90 ps için 500 tl istemişti)




  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.