2001 model vtec ES civic e 20 milyonluk benzin alıyorum şehir içinde vitesleri sürekli 4500 -6000 bandında değiştirerek 110-120 km kadar yol gidiyorum ben daha az yakanını daha görmedim tercih sizin...
Corsa 1.3 CDTI. Fiat grubunun motorunu adamlar hem nodifiye etmiş hem daha performanslı hem de daha ekonomik hale getirmişler. Easytronic versiyon manoel den 0,1 litre daha az yakıyor.
Motor, perfomans Fiat modelleri arasında kendine ilk kez Punto'nun kaputunun altında yer bulan 1.3 litrelik Multijet turbo dizel motor. Fiat Auto ve General Motors'un ortak girişiminin sonrasında kurulan Fiat-GM Powertrain tarafından tasarlanan ilk motor unvanını taşıyor. 1248 cc hacimli, 16 supaplı motor 4000 d/d'de 70 HP güç ve 1750 d/d'de 180 Nm tork üretiyor. Common-rail direkt enjeksiyon sistemini ilk geliştiren firma olan Fiat'ın dizel motor teknolojisindeki gücünü ortaya koyan Multijet teknolojisinde gelişmiş enjektör ve kontrol sistemleri kullanılıyor. Halen kullanılan dört silindirli common-rail dizel motorların hepsinden daha küçük bir yapıya sahip olan motorun toplam ağırlığı 130 kg. Her püskürtme zamanında 2 yerine 5 kez yakıt püskürten enjeksiyon sistemi, böylece yanma sırasın da ısı ve basınç artışının kademeli olarak artmasını sağlıyor ve silindirlere giren hava daha iyi kullanılıyor. Triger kayışı yerine zincir kullanılan motor, 250 bin km boyunca bakım gerektirmemesiyle de dikkat çekiyor. Bütün modern turbo dizel motorlar gibi şaşırtıcı bir hızla derlenen Multijet motor, Punto'ya kullanımda çeviklik kazandırıyor. Devri 2000 d/d düzeyindeyken gerçek bir patlama yaşatan motor, akıcı bir şekilde yüksek hızlara doğru tırmanıyor. Rölantide duyulan zayıf gürültüsü araç hızlandıkça iyice azalıyor. Çabuk gaz tepkileri ve yumuşak vites geçişleriyle kolayca hızlanan otomobil, motor devri 2000 d/d'nin altına düşmediği sürece akıcı sürüş karakterini koruyor. Motorun 180 Nm'lik yüksek torku esnek kullanım imkanı sağlıyor, Otomobilin Muitijet motorla sağladığı performans değerleri, bu sınıfta köşe başlarını tutan Polo TDI, Clio dCi ve 206 HDi'dan başarılı. İşin ilginç yanı bu performans karşılığında otomobilin 100 km'de tükettiği motorin miktarı da rakiplerinden düşük. Punto 1.3 16V Multijet, test süresince tükettiği ortalama 4.7 litre motorinle 1042 km'lik menzile ulaşabiliyor
arkadaşım sen adamların verilerine bakma amcamda 1.3 cdti corsa var ilk aldığı zamanın yakıt fiyatına göre km de 70 bin 80 bin yakması gerekiyo biz kullanırken 150 den aşağı yakmıyo idi arabaya bindik opele gittik bir mühendis arkadaşla konuştuk adam arabaya bindi depoyu fullledik çevre yoluna çıkıp 70 80 km yol yaptık tekrar depoyu fulledik araba 85 bin yakmış ama ben sana bişey söyleyeyim ben dahil kimse öle araba kullanmaz sen 2500 devirde vites atıyomusun adam motor sesini duymadan vites atıyo böyle ölçüm yapıyolar ben kendi kullanış tarzıma göre baktığımda en az yakan 206 hdi dedim ama sen nasıl kullanıyosun bilemem
corsa 1.2 easytronic
en son test yerine göre performans sabah 1. köprü trafik akşam aynı trafik.. yağmur çamur
250 km yol gittim 19,46 litre benzin aldım 50 milyona 7,78 lt / 100km benzin 2.57
Genelde verilerin doğru olabilmesi için o verilerin tesbit edildiği şartları sağlamanlazım oda çok zor bir olay.Onun için en az yakan araba kendi arabandır.
m57'nin verdiği verileri iplemeyin. kimi ş.içi kimi 90km/s. çorba etmiş.
arkadaşım ben arabadan açıkcası anlamam bir araba alma niyetim var onun için araştırırlen böyle bir sitenin yazısı karşılaştım ve soran arkadaşın bilgisine sundum yazını yazarkaen iplamamasi gerekenin yazıyı yazan siteyi kastetiyosan arbadergisi sitesine aiy diye yaz benim fikrim zaten yok seviyeli ve düşünerek yaz kastını iyi belirt lütfen tekrarı yaşanmasın iyi akşamlar
şu ana en az yakan araç 206..1.4 dizel
quote:
Orjinalden alıntı: cyberking111
şu ana en az yakan araç 206..1.4 dizel
punto 1.3 multijet e bir bak bakalım.vergisi de 206 1.4 dan nerdeyse yarı yarıya azdır.
fabrika verilerine göre 206 daha az tüketiyor gözüküyor Puntonun daha az tükettiğini deneyimlerine veya başkalarının deneyimlerine dayanarakmı söylüyorsun akincl?
quote:
Orjinalden alıntı: m57
arkadaşım ben arabadan açıkcası anlamam bir araba alma niyetim var onun için araştırırlen böyle bir sitenin yazısı karşılaştım ve soran arkadaşın bilgisine sundum yazını yazarkaen iplamamasi gerekenin yazıyı yazan siteyi kastetiyosan arbadergisi sitesine aiy diye yaz benim fikrim zaten yok seviyeli ve düşünerek yaz kastını iyi belirt lütfen tekrarı yaşanmasın iyi akşamlar
şahsına bi lafım yok. insanlar o değerleri dikkate alırlarsa çok yanılırlar onu demek istiyorum. kırdıysam kusura bakma.
quote:
Orjinalden alıntı: eradnan
2001 model vtec ES civic e 20 milyonluk benzin alıyorum şehir içinde vitesleri sürekli 4500 -6000 bandında değiştirerek 110-120 km kadar yol gidiyorum ben daha az yakanını daha görmedim tercih sizin...
Senin deponda önceki benzinden kırıntılar kalmış azizim aracın onu yakıyor farkında değilsin..20 YTL ye 7 litre benzin eder..120 km gidebilmesi nerdeyse LPG tüketimine yakın bir değer..Üstelik de devirli kullanımdan bahsetmişsin..Km de tüketimin 166 YKŞ ediyor..LPG bahsi geçen tüm topiclere forwardla bu entry i bence..İbret alsınlar..
quote:
Orjinalden alıntı: Claymore
quote:
Orjinalden alıntı: eradnan
2001 model vtec ES civic e 20 milyonluk benzin alıyorum şehir içinde vitesleri sürekli 4500 -6000 bandında değiştirerek 110-120 km kadar yol gidiyorum ben daha az yakanını daha görmedim tercih sizin...
Senin deponda önceki benzinden kırıntılar kalmış azizim aracın onu yakıyor farkında değilsin..20 YTL ye 7 litre benzin eder..120 km gidebilmesi nerdeyse LPG tüketimine yakın bir değer..Üstelik de devirli kullanımdan bahsetmişsin..Km de tüketimin 166 YKŞ ediyor..LPG bahsi geçen tüm topiclere forwardla bu entry i bence..İbret alsınlar..
civic katalog değeri şehir içi 8,6 lt/100 km yazıyor. 10.3 lt/120 km ye denk gelir. arkadaşın dediği şekilde ise 7 lt/120 km, 5.8 lt/100 km ye denk gelir. şehir dışı fabrika verisinin az üstünde... çok sakin kullanımla şehir içinde bu değer belki yakkalanır..ama biraz hatalı ölçüm gibi (en azından fabrika değerlerine göre)
quote:
Orjinalden alıntı: hazemeteo
quote:
Orjinalden alıntı: Claymore
quote:
Orjinalden alıntı: eradnan
2001 model vtec ES civic e 20 milyonluk benzin alıyorum şehir içinde vitesleri sürekli 4500 -6000 bandında değiştirerek 110-120 km kadar yol gidiyorum ben daha az yakanını daha görmedim tercih sizin...
Senin deponda önceki benzinden kırıntılar kalmış azizim aracın onu yakıyor farkında değilsin..20 YTL ye 7 litre benzin eder..120 km gidebilmesi nerdeyse LPG tüketimine yakın bir değer..Üstelik de devirli kullanımdan bahsetmişsin..Km de tüketimin 166 YKŞ ediyor..LPG bahsi geçen tüm topiclere forwardla bu entry i bence..İbret alsınlar..
civic katalog değeri şehir içi 8,6 lt/100 km yazıyor. 10.3 lt/120 km ye denk gelir. arkadaşın dediği şekilde ise 7 lt/120 km, 5.8 lt/100 km ye denk gelir. şehir dışı fabrika verisinin az üstünde... çok sakin kullanımla şehir içinde bu değer belki yakkalanır..ama biraz hatalı ölçüm gibi (en azından fabrika değerlerine göre)
ama bir hata yapılmışş...20 ytl ye 7 lt benzin değil yaklaşık 8 lt benzin yapar. bu durumda arkadaşın yapmuış olduğu değerler: 8 lt/120 km, 6.7 lt/100 km yapar. fabrika değeri 8.6 lt/100 km olduğuna göre, sakin kullanımla bu değper belki yakalanır.
quote:
Orjinalden alıntı: hazemeteo
quote:
Orjinalden alıntı: Claymore
quote:
Orjinalden alıntı: eradnan
2001 model vtec ES civic e 20 milyonluk benzin alıyorum şehir içinde vitesleri sürekli 4500 -6000 bandında değiştirerek 110-120 km kadar yol gidiyorum ben daha az yakanını daha görmedim tercih sizin...
Senin deponda önceki benzinden kırıntılar kalmış azizim aracın onu yakıyor farkında değilsin..20 YTL ye 7 litre benzin eder..120 km gidebilmesi nerdeyse LPG tüketimine yakın bir değer..Üstelik de devirli kullanımdan bahsetmişsin..Km de tüketimin 166 YKŞ ediyor..LPG bahsi geçen tüm topiclere forwardla bu entry i bence..İbret alsınlar..
civic katalog değeri şehir içi 8,6 lt/100 km yazıyor. 10.3 lt/120 km ye denk gelir. arkadaşın dediği şekilde ise 7 lt/120 km, 5.8 lt/100 km ye denk gelir. şehir dışı fabrika verisinin az üstünde... çok sakin kullanımla şehir içinde bu değer belki yakkalanır..ama biraz hatalı ölçüm gibi (en azından fabrika değerlerine göre)
EKONOMİK KULLANIM İLE İLGİLİ TAVSİYELER
Aracınızın yakıt ekonomisi esas olarak sürüş tarzınıza ve aracınızı kullandığınız yere ve zamana bağlıdır. Bu faktörlerin her biri bir litre yakıtla kaç kilometre gidebileceğinizi etkiler. Aracınızı mümkün olduğunca ekonomik bir şekilde kullanarak hem tamir masraflarından hem de yakıt masraflarından tasarruf etmek için aşağıdaki tavsiyeleri uygulayabilirsiniz:
- Motoru uzun süre ısıtmayınız. Motor normal ve sarsıntısız bir şekilde çalışmaya başladığı an yola çıkabilirsiniz. Soğuk havalarda motoru ısıtmak için daha fazla zamana ihtiyaç duyulacağını unutmayınız. Aracı harekete geçirdiğinizde gaza yavaş ve kademeli bir şekilde basarak yakıttan tasarruf edebilirsiniz. Örneğin, motorun rölantide 3 dakika çalışırken tükettiği yakıt, aracın yaklaşık 1-1.5 km yol kat ettiğinde harcadığı yakıt kadardır.
- Yakıt tüketiminde sürüş tekniğinin büyük önemi vardır. Aracı yüksek devirde kullanmak ve sürekli frene basmak yakıt tüketimini artırdığı gibi bakım maliyetini de yükseltir. Aracınızı mümkün mertebe en düşük devirde, gidebileceği en yüksek hızda (motorun torkunun en yüksek olduğu devirde en büyük viteste) sürün. Aracınızı kullanırken hızınızın olabildiğince sabit ve 90 km/s’i aşmamasına dikkat edin.
- Ani yapılan kalkışlar çekişin olduğu akstaki tekerleklerin patinaja geçmesine neden olur. Patinaj hem lastik ve hareketli parçaların aşınmasına hem de gereksiz yere - yol kat etmeden - benzin harcamanıza neden olur. Ayrıca gaz pedalına her ani basışta motora ivmelenmeyi sağlamak için daha fazla hava-yakıt karışımı girer. Gaz pedalına her ani basış yakıt tüketiminin artması demektir.
- Motor ayarlarını düzenli olarak yaptırınız ve periyodik bakım programını takip ediniz. Bu aracınızın tüm bileşenlerinin kullanım ömrünü arttıracak ve kullanım maliyetlerinizi azaltacaktır.
- Klimayı gereksiz yere kullanmayınız. Özellikle sıcak günlerde kullanılan klimalar aracın yakıt tüketimini etkiler. Motordan 3-6 Hp güç çekerek aracın çekişini ve hızlanma kabiliyetini düşürebilir, yakıt tüketimini artırırlar.
- Düzgün zeminli olmayan yollarda yavaşlayınız.
- Lastik ömrünü uzatmak ve yakıt ekonomisini arttırmak için lastik basınçlarının daima tavsiye edilen değerde olmasını sağlayınız.
- Ani frenlerden kaçınmak için diğer araçlarla aranızda yeterli takip mesafesi bırakınız. Bu, fren balatalarında meydana gelecek aşınmayı azaltacaktır. Ayrıca aracınızı bu şekilde kullanarak, aracınızın normal seyir hızına dönmek için harcadığı ekstra yakıttan tasarruf edebilirsiniz.
- Araçta gereksiz yük taşımayınız.
- Seyir esnasında ayağınızı fren pedalı üzerinde tutmayınız. Bu, balataların gereksiz yere aşınmasına, fren sisteminde sorun çıkmasına ve yakıt sarfiyatının artmasına neden olacaktır.
- Hatalı ön düzen, lastiklerin hızla aşınmasına ve yakıt sarfiyatının artmasına neden olacaktır.
- Aracınızın aerodinamik yapısını bozan durumların yakıt tüketimini artıracağını unutmayın. Araç camlar açık sürülürse, üzerinde port-bagaj (boş veya dolu) monte edilmiş ise, römork çekiyorsa veya araca sonradan takılmış spoiler gibi aracın aerodinamiğini bozan her şey yakıt tüketimini artırır.
- Araç rüzgara karşı kullanılırken ya da yandan rüzgar alırken yakıt sarfiyatı artacaktır. Sarfiyattaki bu artışı bir ölçüde telafi etmek için aracınızı bu gibi koşullarda kullanırken hızınızı azaltınız.
Aracın en uygun çalışma koşullarında tutulması hem ekonomi hem de emniyet açısından önemlidir. Bu nedenle Kia yetkili servisine giderek aracınızın periyodik bakım ve kontrollerini yaptırınız.
UYARI - Aracın Motor Stop Edilmiş Halde Seyretmesi Araç hareket halindeyken (yokuş aşağı gitmek vb. nedenle) kesinlikle motoru stop etmeyiniz. Motor çalışmıyorken hidrolik direksiyon ve hidrolik frenlerde çalışmayacaktır. Motoru stop etmek yerine, yeterli motor freni elde etmek için vites küçültünüz.