Şimdi Ara

Elektrikli Subaru Solterra tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
714
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Elektrikli Subaru Solterra tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri



    Bir süredir ipucu görselleriyle karşımıza çıkan, Subaru'nun ilk seri üretim elektrikli aracı 2023 Subaru Solterra bugün resmi olarak tanıtıldı. Yeni Solterra, Toyota iş birliğiyle geliştirildi.



    Subaru Solterra özellikleriyle neler sunuyor?



    Yeni Subaru Solterra'nın iç ve dış tasarımı büyük oranda kardeşi Toyota bz4x ile aynı. Subaru, ön tarafta yaptığı bazı değişikliklerle farkını ortaya koymuş. Bu alanda aydınlatmaların ve logonun yer aldığı panelin değiştiğini, tampondaki merkez hava girişinin kenarlarına yuvarlak sis farlarının eklendiğini görebiliyoruz. Bu sayede Solterra, kardeşi bz4x'e göre biraz daha crossover havasına bürünmüş diyebiliriz.



    Ayrıca Bkz.Hyundai, yeni şirketi Supernal’ı duyurdu: Uçan araçlar üretilecek



    Subaru, yeni elektrikli crossover modelini küresel pazarda satışa sunacak ancak şimdilik Japonya'da satılacak versiyonu görmekteyiz. Toyota iş birliğiyle geliştirilen e-TNGA platformu üzerine inşa edilen Solterra'nın uzunluğu 4690 mm, genişliği 1860 mm, yüksekliği 1650 mm, aks mesafesiyse 2850 mm olarak açıklandı. Bu kapsamda Forester ile benzer boyutlara sahip olduğunu söyleyebiliriz.



    Elektrikli Subaru Solterra tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri



    2023 Subaru Solterra, iki farklı versiyonla satışa sunulacak. Önden çekişli versiyonda 204 beygir güç ve 265 Nm tork üreten bir elektrik motoru mevcut. Dört tekerlekten çekişli versiyon ise toplamda 218 beygir ve 336 Nm tork üreten iki motordan güç alıyor. Dört tekerlekten çekişli versiyonda şirketin AWD X-Mode sistemi mevcut. Bu sistem ayrıca yeni Grip Control özelliğiyle desteklenmiş.



    Japonya'da Subaru Solterra'nın her iki versiyonu da 71.4 kWsa kapasiteli lityum iyon batarya ile donatılmış. Bu da önden çekişli versiyon için 530 kilometre, dört tekerlekten çekişli versiyon için 460 kilometre sürüş menzili sağlıyor. Şarj süreleri konusunda henüz bir bilgi yok fakat 150 kW'a kadar hızlı şarj desteği bahsi geçen özellikler arasında.



    Yeni Subaru Solterra, 2022'nin ortasından itibaren çeşitli pazarlarda satışa sunulacak. Aracın fiyatı henüz belli değil.





    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    Elektrikli Subaru Solterra tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Elektrikli Subaru Solterra tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Elektrikli Subaru Solterra tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Elektrikli Subaru Solterra tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Elektrikli Subaru Solterra tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Elektrikli Subaru Solterra tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Elektrikli Subaru Solterra tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Elektrikli Subaru Solterra tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Elektrikli Subaru Solterra tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Elektrikli Subaru Solterra tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Elektrikli Subaru Solterra tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Elektrikli Subaru Solterra tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Elektrikli Subaru Solterra tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Elektrikli Subaru Solterra tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Elektrikli Subaru Solterra tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Elektrikli Subaru Solterra tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Elektrikli Subaru Solterra tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Elektrikli Subaru Solterra tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Elektrikli Subaru Solterra tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Elektrikli Subaru Solterra tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Elektrikli Subaru Solterra tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Elektrikli Subaru Solterra tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Elektrikli Subaru Solterra tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri










  • İkisi de 160 bg (120 kw) uzerinde oldugu icin bizi gecelim zaten.
    Ortak gelistirme denmesine ragmen dis gorunumde toyota'nin yeni tasarim izleri cok fazla. O acidan begenmedim.
    Subaru'nun ne yaptigi belli degil. Yeni turbo motorlara geciyor guzel gelisme. Ancak onlarin da hicbirine manuel secenegi koymuyor. Kendi ruhunu öldurdu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Schtroumpf Grognon -- 11 Kasım 2021; 15:36:55 >
  • Toyota amblemi olsa zerre itiraz etmezdim.

  • Subarunun Toyota ile birden fazla iş birliği var. Corollanın Türkiyede satılmıyan modeli olan touring sport yani Corollanın station wagon versiyonu subaru birebir herşeyi ile amplem farkı ile satışta yurt dışında.

    Toyota uzun zamandır subaru ile işbirliği yapıyor.

  • 1ses1 kullanıcısına yanıt

    Suzuki ile karıştırıyor olabilir misiniz? Rav4 ve corolla Avrupa'da suzuki adıyla da satılıyor


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2019"da yapılan anlaşma ile Subaru ve Toyota Batarya Elektrik Araçları (BEV) ortak gelistirrcekler. Bu da o ortaklığın ürünü.

    2018'de Boxer motoru Toyota Hybrid sisteme entegre edildi.XV Hybrid

    Toyota GT86 ve BRZ ortak üretimi 2012'de yapıldı.

    2008'de ortak genişleme kararı alındı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • commandx C kullanıcısına yanıt

    olabilir.

  • Japon sadeliğine çok alışmışız, ondan farklı geliyordur ama tasarım olarak beğendiğimi söyleyemem. Zaten Japon-Kore araçlarının bu son dönem tasarımları nedense hep böyle. Fazla köşeli, fazla iddialı. Dünya lansmanını izlerken ilk gözüme çarpan şey tavan rayları oldu, tavan rayı yok... Tavan raysız bir Subaru hayal edemiyorum doğrusu... Ekstra satacaklarsa çok ayıp ederler :)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-AE08F0836 -- 15 Kasım 2021; 9:5:42 >
  • Toyota, Subaru’daki hisselerini artırıyor!

    Japon otomobil üreticisi Toyota Motor Subaru'daki hissesini yaklaşık %17'den %20'ye çıkaracak. Açıklama gelişen yeni teknolojilerde daha iyi rekabet edebilmek için avantaj sağlamaya çalışan Toyota ve Subaru tarafından yapıldı.

    2019 yılı haberi...

  • Solterrayı 3 ay önce aldım. (excellent modeli-2022) 21.000km' de. Sürüş keyfi güzel, aracın ağırlığı ve 4x4 özelliği kendini yol tutuşu olarak hissettiriyor. Yalıtım 7/10 gibi, yani iyi sayılır. Batarya sarj süresi AC ile 12 saat civarı, DC ile 60 dk. Tam dolu olarak 375 km gösteriyor. Klima (ya da ısıtma) açık ise 340km civarı. Şehir içi karışık kullanım ve şehirler arası %5-10 sapması var. Ancak aracın ağırlığından ötürü rampa çıkarlar tüketim aşırı artıyor. Yani sapma %30-40 ı bulabiliyor. Yani Bolu dağı çıkarken ekrandaki menzil az ise çok güvenmemek lazım. Aniden azalıyor.
    Güvenlik olarak zaten tartışmasız en iyilerden, Carplay, ekran geçişleri ve ses sistemi (harman) başarılı. Cam tavan açılmıyor. Ben kullanmadığım için sorun etmiyorum. Bagaj kullanımı ve ek gözleri hoş. Lastikler runflat değil.
    Ailem 4 kişilik olduğu için, arka koltuk oturumu çok önemliydi, fazlasıyla tatmin ediyor. Gayet geniş. Torpido gözü yok, o enterasan. Ama kolçak çok derin ve geniş. Kablosuz şarj gözü var, ancak kabloya göre daha yavaş sarj ediyor tabii. Döşeme malzemesi tüm Subarularda olduğu gibi güzel. Direksiyon, ön ve arka koltuklarda ısıtma mevcut. Kliması hızlı ve sessiz sayılır. Ben Ankara' da zevk alarak kullanıyorum. Kışın karda ve arazide henüz test etmedim, zaten pek arazi insanı değilim. Ankara şehir içi için uygun, günde yaklaşık 100 km yapıyorum, 3 günde bir sarj şu an yetiyor. Bazı günler 3 gün dolmadan şirkette 2-3 saat AC' ye takıyorum. El freninde entresan bir ses geliyor, "gıylama" gibi:) Daha önce BMW-F10 kullanıyordum, servis o sorunu senede 1 kere götürdüğümde hallediyordu. Subaru servisi aradak onun çözümü olmadığını söyledi birisi. Bir diğer servis ise götürünce bakacaklarını söyledi. Servis tarihi gelince onun da sonucunu yazarım. Şu an ki yorumlarım bunlar. Ben almadan son kullanıcı yorumu bulamadığım için yazma gereği duydum. Umarım alacak arkadaşların işine yarar.





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.