Şimdi Ara

Elektrikli Fluence’ın fiyatı dizelden daha ucuz

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
413
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Elektrikli Fluence’ın fiyatı dizelden daha ucuz

    Renault Mais, Türkiye'de Mart 2012’de satışa sunacağı elektrikli Fluence'in satış fiyatını 3 ay öncesinden belirledi. Şirket, Fransa merkezle yaptığı sıkı pazarlıklar sonucunda Fluence Z.E.’nin fiyatını, dizel Fluence’ın altına indirdi. 100 kilometrede 2.5 liralık elektrik harcayan otomobilin fiyatı 60 bin lira olarak açıklandı. Böylece elektrikli Fluence’a 60 bin lira ödeyen bir tüketici, İstanbul’dan Ankara’ya sadece 10 liraya gidebilecek.

    Vatan Gazetesi'nden Mete Tansu'nun haberine göre, Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, Fluence Z.E.’nin satış fiyatının 2012 model dizel Fluence’tan daha düşük olduğu belirterek, “Fluence Z.E.’yi hükümetin verdiği yüzde 3 ÖTV desteğiyle Avrupa ülkelerinde olduğu gibi Türkiye’de de termik motorlu Fluence fiyatı ile satışa sunabiliyoruz. Elektrik motorlu Fluence, 60 bin liraya satılacak. Üst donanıma sahip 2012 model 110 beygir güç üreten Fluence Privilege 1.5 dCi EDC’nin kampanyalı fiyatı bile 61 bin 450 lira. Fluence’ın satış fiyatında Renault olarak verdiğimiz sözü tuttuk, hatta fiyatını donanımlı dizelden daha düşük tutmayı başardık” dedi.

    Aybar, daha önce elektrikli aracın fiyatının hemen hemen dizel Fluence’a yakın olacağını söylemişti.

    İbrahim Aybar, sıfır emisyonlu yüzde 100 elektrikli Fluence Z.E.’nin Avrupa’daki gibi batarya hariç satılacağını ve aylık abonelik ücreti alınacağını da sözlerine ekledi. Aybar, “Batarya çok pahalı, o yüzden tüketici kiralamış gibi olacak. Aylık abonman ücreti verecek. Fransa’da ayda 79 euro (197.5 TL) alınıyor, bizde 100 euro (250 TL) civarında olur” dedi. Fluence Z.E.’ye yılbaşı sonrasında sipariş verilebilecek, teslimatlar Mart’ta başlayacak.

    Bataryası 4.5 liraya doluyor

    Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, elektrikli araçların yakın bir zamanda tüm Türkiye sokaklarında görülme şansı olacağını söyledi. Aybar, bugün 100 kilometrelik bir mesafenin benzinli araçlarla 35 liradan fazla, dizel araçla 25 liranın üzerinde bir maliyetle gidilirken, elektrikli araçlarla aynı mesafenin 2.5 liraya gidilebileceğini, bunun da çevre temizliğinin yanında oldukça büyük bir ekonomiyi getirdiğini söyledi.

    Elektrikli Fluence’ın 185 kilometrelik bataryası 4.5 liraya doldurulacak. Bu işlem gece yapılırsa elektrik faturası 100 kilometre için 1.5 lira, 185 kilometre için de yaklaşık 2.5 liraya düşecek.

    Teşvik olmasa Fransa’dan ucuz

    ELEKTRİKLİ araçlara Avrupa’da teşvikler sağlanıyor. Örneğin Fransa, İngiltere ve Portekiz’de 4 bin ile 6 bin euro arasında vergi indirimi yapılıyor. Danimarka’da MTV alınmıyor. Elektrikli Fluence’ın Fransa’daki satış bedeli 26 bin 300 euro olarak belirlendi. Ancak hükümetin sağladığı 5 bin euroluk vergi teşviğiyle araç Fransa’da 21 bin 300 euroya satılacak. Bu fiyata bataryanın kira bedelini içeren 79 euroluk abonman ücreti ekleniyor.

    Tam şarjla 160 km gidiyor

    Fluence Z.E.’nin 22 kwh’lık elektrikli motoru 95 beygir güç üretiyor. Elektrikli araç tam şarjla maksimum 160 km yol katedebiliyor. Aracın azami hızı 135 km/s ile sınırlandırıldı. Elektrikli araç, evdeki priz sayesinde 6 saatte şarj edilebiliyor. Otopark, alışveriş merkezleri gibi mekanlarda kurulacak şarj istasyonlarıyla bu süre hızlı şarjla 30 dakikaya kadar inecek.



    kaynak : hürriyet



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Besiktask34 -- 26 Aralık 2011; 13:56:16 >







  • AYDA 1000 KM YOL YAPALIM.
    350 TL LİK BENZİN HARCARIM..
    İZMİR ANKARA GİTMYE KALKSAM YARI YOLDA AKÜ BİTTİ..BEKLE DOLDUR Kİ HERYERDE HENÜZ YOK..
    KISACA UZUN YOLA YARAMAZ..
    KISA YOLDA DA 1000 KM YAPAMAZSSIN
    250 TL ABONMAN 6 DEFA DOLDURDUK 30 TL = 280
    70 TL İÇİN DEĞER Mİ BİLMEM..


    bazı yorumlar.....
  • batarya fiyatını merak ettim ne kadar pahalı ki
  • Batarya başına 180-160 km yol , çok düşük bir rakkam.Bu üzücü bir durum.Bunu yapanlar kesin 2 ya da 3 batarya'nın dönüşümlü olarak kullanıldığı bir tasarım yapmışlardır.(öyle 18 saat istanbul Ankara arası falan düşünmeyin. Öyle şey olmaz)
    Çünkü bir arabanın kontağını çalıştırdığınız anda en az 500 km yol yapabilmesi lazımdır.Arabalıktan çıkar yoksa.Kesin zaten bu arabada tek batarya ile çalıştırdığınızda bir uyarı sistemi vardır.
    "Dikkat ediniz tek bataryanız var.Biterse yolda kalırsınız" gibi bişeyler vardır.
    Max 135 km/s hız yapacak deniyor.Bu demektirki 120 km/s'e kesin ulaşacak !(Elektirkli araba bu !Mühendisim ulaşır).Hem kazayı önler hem de optimum bir hız olduğu için uygundur.
    Asıl benim canımı sıkan şu batarya abonmanlığı mı kirası mı her ne garın ağrısıysa o oldu.
    Ben zaten biliyodum böyle bi b.ku yiyeceklerini.Ama böyle değil de "bataryayı şarz etme işinde" gıcıklık çıkartırlar diye düşünüyordum.
    Yani arabanın bataryasını öyle "evden bildiğin prize takıp sana şarz ettirmezler" diye düşünüyordum. Üçüncü kişilere bu işin rantını açmaları lazım tabiiki.Benzinciler napacak di mi yoksa.
    Özel , mühürlü bir şarz sistemi olması lazımki birileri bu işten ekmek kazansın di mi
    Galiba akıllanmışlar artık , parayı peşin alıyorlar baksanıza.
    Çünkü artık bizim kahvedeki KörSatı abimiz bile biliyoki uzakdoğulu çekik gözlü çiçançon kardeşler bir şekilde bu bataryanın çakmasını üretecek ya da evdeki prizden doludurulmasını sağlayacak ekipmanı anında geliştirecekler !
    Herneyse ağır kapitalist bir devlet olan Türkiyede bu işin gelişmesi hemen olmayacak gibi görünüyor.
    Ha bu arada şunu da belirtmeden gitmeyeyim. Benzin ; arabanın deposunda 100 yıl boyunca kullanılmadan dursa bile azalmaz kaçak yoksa.Amma velhasıl kel-am aynı şey batarya için geçerli değil.Bekleyen araba'nın bırakın bataryasının içindeki elektriğini , sıfır batarya bile zamanla ölür !
    Ama korkmayın çinliler çakma , abonmanlığı olmayan , evdeki prizden dolan bataryalar üretirler.Hemen piyasası oluşur orda burda.Peşin tane tane ya da toptan alırsın 10 tane koyarsın bir kenara.Nokia batarya gibi düşünün.Bu sefer trafik polislerini devreye sokarlar kesin. Yok bataryan orjinal mi , çakma mı , yok ruhsata işli mi ..... Ohhooooğğğğooo yok çakma batarya kullanmanın cezası şu kadar falan.Yok araba trafikten men edilir falan.Ehliyetine şu kadar ceza puan gelir falan.Hehhey burası Türkiye !
    Aha aklıma geldi ; aslında "orjinal hp yazıcı kartuşunu doldur boşalt" gibi bir sistem de geliştirilebilir polisi kandırmak için.21 yüzyılın gözünü seveyim.Herşeyin korsanı yapılabilir.
    Bu devlet akıllanmaz abi.Devlet vatandaş için yok bu ülkede.Vatandaş devlet için var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sıçuruk Kedi -- 26 Aralık 2011; 20:48:11 >




  • Tam dolu batarya 185 km ile en ideal ŞEHİR İÇİ araç olur bence. O ebatlarda şehir içi araç olur mu orası da meçhul. Teknoloji çok mu geri anlam veremedim bu yol/batarya durumunu görünce..
  • bu pil teknolojisi ile ölü bir yatırım bence.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.