|
Elektrikli araçlarda batarya seçenekleri: Gelecekte bizi neler bekliyor?
1 Mobil
-
-
Gün Bey çok güzel bir özet makale olmuş elinize sağlık, herşeyi toparlamışsınız.
Ben katı hal tarafının bilerek uzunca bir süre yayınla?mayacağını düşünüyorum. Nmc ve lfp üretim kapasitesi çok yüksek ve şu anda dünyada hatrı sayılır üretim tesisi var. Mevcut düzeni uzun bir süre devam ettireceklerdir. Ve insanlara her 10 yılda bir 8-10 bin dolar bandında batarya paketi satmaya çalışacaklar.
Mg den katı hal için seri üretime hazırlık için bir atak gördük ancak fiyat konusunu çok merak ediyorum. Buna ek olarak benim görüşüm 80-100kw lik pakete sahip verimli 600-700km nmc piller 800v mimari ile günümüz dizel benzinli konforuna menzil konusunda eş değer oluyor. Örneğin yeni bmw ix3 de 108kw lik 800v mimarili, 400kw şarj kapasitesi olan nmc tip bir batarya ile geliyor. Kağıt üstünde menzili 800km ve fiyatı 60 bin euro ya seneye satılacak.
Umarım nmc bataryalar hızlıca ucuzlar.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >_____________________________
-
Lazım değil diye bataryaları uzun dönem boyunca yavaş yavaş geliştirmediler,
şimdi bir anda buluş yapmaya teknoloji keşfetmeye çalışıyorlar.
Bazı önemli buluşlar, araştırma yaparken tesadüfen ortaya çıkmıştır.
Azimle araştırarak o tesadüfen ortaya çıkan bilgiyi bulun bakalım bulabilirseniz.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >_____________________________ -
gelecekte bunlar bizi pek ilgilendirmiyor çünkü bizi daha da yüksek ötv, daha yüksek elektrik ücreti ve mtv bekliyor gelecekte.
menzil ne olursa olsun... şarj ederken gerek evde gerek dışarıda geçirmasyon fiyatlara hem burada hem bütün dünyada başladılar. şarjcı şirkelerin niyeti ortada. gerekçesiz zam yapıp 2 paragraf masallar anlatmaya başladılar. belli ki arkada ortak fiyat belirleme temasları son hız.
belki içten yanmalılara uygulanan tarifeden beteri kademe kademe geliyor. malesef durum bu.
_____________________________ It will shock you how much it never happened that a great car ever existed and yes the world around you is created to sell you things & cars ...
You idiot! Think not BUY. -
Hiç affetmeyiz
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >_____________________________ -
Katı-hal bataryası maliyet dışında toz pembe gibi anlatılıyor nedense. Mercedes yıllardır otobüslerinde brogen üretimi tam katı hal batarya kullanıyor, uzun zamandır bu işin en büyük yatırımcılarından. Şarj stabilitesi, çok daha az pil ömrü, enerji transferinde yüksek sıcaklık istemesi, soğuklarda Lfp'den bile daha fazla menzil kaybı, bir çok problemi var hala.
Lucid'de Gravity modeli için düşünüyordu, zaten az satılacak bir araç, ultra pahalı, katı hal kullanabilirlerdi ama basitçe sebep göremiyorlar. Asıl pil kimyasındaki değişiklikler, zinc ve vanadyum ağırlıklı dizaynlar, sodyum ve silikon kullanımını arttırıp üretimi de yükselterek ölçek ekonomisi ile iyice maliyetleri düşürmek vs asıl bunlar gelecekte elektrikli otomobillerin tam olarak baskın tür hale gelmesini sağlayacak. Hiç bir zaman bir gecede pil teknolojisinde sıçrama falan olmayacak, boşuna bekliyor bazı romantikler.
_____________________________
-
Teşekkür ederim teknoloji çok biliyorsunuz her hafta inanılmaz batarya haberleri çıkıyor ama gerçekleşmiyor. Bazıları ticari girişimler tarafından üstleniyor ama bakıyorsunuz yıllar sonra o firmalar kapanıyor.
O yüzden biraz konservatif oldu benimde yazım. Daha ziyade şu anki halimizin altına sodyum iyon mutlaka gelecek belli.
Üste yarı katı hal ve nihai tam katı halde gelecek. Esas soru dediğiniz gibi NMC ve LFP’deki üretim uculamasıyla ne kadar hayatta kalacakları. Çünkü üzerine ciddi arge dönüyor bu ikisinin
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >_____________________________ Phenom II X4 940, Asus M3A78T (790GX), 2x2 GB DDR2-800 ,Samsung 2333SW 23"", Sapphire Ati HD6870 1GB, 160 Gb Intel X25-M SSD ve SCYTHE Silent Box içinde 3,5" Western Digital 750 Gb 5400 rpm sessiz HDD, 16 Mb önbellek , Lian-li PC-C32 Fanları kısılmış Kasa, Be-Queit 450 Watt güç kaynağı, Samsung DVD-RW Gümüş ön yüz, Microsoft Sidewinder X6, Cyber Snippa Intelliscope fare, SONY KDF-E50A11E 50" 3LCD HDTV, 2x Saitek P3000 Gamepad Scythe Zipang soğutucu -
Katı hal batarya bir şirketin ulaşabileceği en büyük başarı kızıl elması olduğu için herkes yaptım, yapıyorum, az kaldı, pilot fabrika kuruyorum filan diyor.
Piyasada rahat 10 tane farklı katı hal batarya bitti bu iş diyorlar bunun nedeni biraz kendilerinin değerini arttırmak.
Yapan olursa gerçekten onuda havacılıkta filan kullanırlar. Bir savaş dronu çok daha uzun mesafe yada daha fazla bomba taşır ki büyük gelişme ilk göreceğimiz yer Ukrayna Rusya savaşı olacaktır.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >_____________________________ Phenom II X4 940, Asus M3A78T (790GX), 2x2 GB DDR2-800 ,Samsung 2333SW 23"", Sapphire Ati HD6870 1GB, 160 Gb Intel X25-M SSD ve SCYTHE Silent Box içinde 3,5" Western Digital 750 Gb 5400 rpm sessiz HDD, 16 Mb önbellek , Lian-li PC-C32 Fanları kısılmış Kasa, Be-Queit 450 Watt güç kaynağı, Samsung DVD-RW Gümüş ön yüz, Microsoft Sidewinder X6, Cyber Snippa Intelliscope fare, SONY KDF-E50A11E 50" 3LCD HDTV, 2x Saitek P3000 Gamepad Scythe Zipang soğutucu -
Biraz eksik olmuş. Batarya ömrü ve güvenilirliğini anlatmamışsınız.
Nmc bataryalar aşırı ısınma ile veya kaza ile yapısal bütünlüğünün bozulması halinde yanma ve araç içindekileri tehlikeye atma potansiyeline sahip.
Ömür konusunda da nmc bataryalar anlattığınız batarya tipleri içinde en düşük ömre sahip.
Lfp bataryalar görece düşük enerji yoğunluğuna rağmen güvenilirliği ve yüksek şarj deşarj döngüsü (uzun ömür) nedeniyle gittikçe daha çok araç firması tarafından tercih ediliyor.
Katı hal bataryaları ise henüz geniş kapsamlı seri üretime geçemediği için vaad ettikleri çok güzel olsa da sahada gerçek koşullarda ne vereceğini görmeden fazla hevesli olmamak lazım.
-
Batarya ömrüne girmedim zira yeni teknolojilerin tam belli değil birde satış esnasında çok fazla göz önünde bulundurulmuyor satıcılar tarafından. NMC bataryalarda 500-600 bin km gitmek olabiliyor keza 300 bin km sonra bile araç kullanılır hali kalır mı bilmem. Diğerleri daha yüksek kapasitelerin. Birde çok uzatmak istemedim.
Güvenlik ise çok karışık bir olay. Evet bazı bataryalar diğerlerine göre daha güvenli daha az yanıcı ama esas olay biraz üreticinin paketlemesine, içine koyduğu güvenlik önlemlerine, araç çarpışma testlerine verdiği önem ile çok değişiyor.
Yani emin olun kötü bir üretici her durumda yangına neden olabilir.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >_____________________________ Phenom II X4 940, Asus M3A78T (790GX), 2x2 GB DDR2-800 ,Samsung 2333SW 23"", Sapphire Ati HD6870 1GB, 160 Gb Intel X25-M SSD ve SCYTHE Silent Box içinde 3,5" Western Digital 750 Gb 5400 rpm sessiz HDD, 16 Mb önbellek , Lian-li PC-C32 Fanları kısılmış Kasa, Be-Queit 450 Watt güç kaynağı, Samsung DVD-RW Gümüş ön yüz, Microsoft Sidewinder X6, Cyber Snippa Intelliscope fare, SONY KDF-E50A11E 50" 3LCD HDTV, 2x Saitek P3000 Gamepad Scythe Zipang soğutucu -
"Ancak gelişmeler her an değişebilir."
borsa mı bu her an değişsin?
_____________________________ -
Elektrikli araçların en çok konuşulan konusu bence batarya meselesi. Şimdilik herkes menzil peşinde ama gelecekte farklı opsiyonlar göreceğiz gibi. Hızlı şarj, uzun ömürlü piller, hatta belki de kolay değiştirilebilir batarya istasyonları... Yani “benzin alır gibi batarya değiştirme” fikri kulağa hâlâ hayal gibi geliyor ama çok uzak değil bence. Ben de geçen gün şarj istasyonunda aracı doldururken bunu düşündüm. İşin güzel tarafı, Vakıfbank bireysel kredi kartıyla seçili istasyonlarda ekstra indirim olması. Böyle küçük dokunuşlar insanı hem teknolojinin gelişimine hem de kendi cebine biraz daha umutlu bakmaya itiyor.
https://www.vakifkart.com.tr/kampanyalar/elektrikli-sarj-istasyonu-harcamalariniza-20-indirim-38848
_____________________________
-
Şu anda yaygın kullanılan batarya tipleri arasındaki en iyi seçenek maliyet, uzun ömür ve güvenlik sebeplerinden dolayı şüphesiz LFP. Yazıda buna neden değinilmemiş anlamadım. Sanki NMC batarya reklamı gibi olmuş!
Asıl soru şu olacak; şu an kullanılan mevcut batarya ileride başka bir tip ile değiştirilebilecek mi? Örneğin NMC kullanan bir TOGG’un bataryası 8 sene sonra çok daha ucuza maledilebilen bir batarya tipini kullanabilecek mi?
En Beğenilen Yanıtlar
|
Gün Bey çok güzel bir özet makale olmuş elinize sağlık, herşeyi toparlamışsınız.
Ben katı hal tarafının bilerek uzunca bir süre yayınla?mayacağını düşünüyorum. Nmc ve lfp üretim kapasitesi çok yüksek ve şu anda dünyada hatrı sayılır üretim tesisi var. Mevcut düzeni uzun bir süre devam ettireceklerdir. Ve insanlara her 10 yılda bir 8-10 bin dolar bandında batarya paketi satmaya çalışacaklar. Mg den katı hal için seri üretime hazırlık için bir atak gördük ancak fiyat konusunu çok merak ediyorum. Buna ek olarak benim görüşüm 80-100kw lik pakete sahip verimli 600-700km nmc piller 800v mimari ile günümüz dizel benzinli konforuna menzil konusunda eş değer oluyor. Örneğin yeni bmw ix3 de 108kw lik 800v mimarili, 400kw şarj kapasitesi olan nmc tip bir batarya ile geliyor. Kağıt üstünde menzili 800km ve fiyatı 60 bin euro ya seneye satılacak. Umarım nmc bataryalar hızlıca ucuzlar. |
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X




Yeni Kayıt

Konudaki Resimler





kullanıcısına yanıt
kullanıcısına yanıt
Hızlı






